abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81745045
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 13:41 schreef mgeelh het volgende:

[..]

Lijkt me dat je functie niet klopt, je bent immers nog maar in opleiding (is zelfs verboden je als accountant voor te doen als je het bent.)
Eigenlijk is alleen de RA titel wettelijk beschermt. De term accountant is gewoon een functieomschrijving en is zeer gebruikelijk bij de accountantskantoren. Ze maken daar onderscheid tussen:
junior accountant (VWO schoolverlater)
accountant (HBO of WO afgestudeerde)
senior accontant (in veel gevallen zal die al zn RA of AA titel hebben)
en dan verder in de management titels.
pi_81745359
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 23:15 schreef k_man het volgende:

[..]

Wat een gelul. Er klopt echt helemaal niks van die berekening.

lekker onderbouwt Je snapt best wat ik bedoel.
Winners never quit,quitters never win
  vrijdag 21 mei 2010 @ 23:38:02 #78
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_81745838
quote:
Lekker bij de Mac gaan werken dan, veel plezier met je extra vrije tijd.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_81747776
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:50 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Natuurlijk. Maar ik beweer ook nooit dat ik mijn 60+ uur hard bezig ben en de gemiddelde 36-urige werkweek bestaan ook uit 10 uur internetten en koffieleuten. C'est la vie.
Een groot verschil met 36 uur productiewerk. Dan ben je, vaak onder toezicht, ook echt 36 uur productief. In de wat beter betaalde functies mag je het gewoon zelf uitzoeken.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 00:54:22 #80
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_81749196
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 23:38 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Lekker bij de Mac gaan werken dan, veel plezier met je extra vrije tijd.
wtf, wat staan daar voor absurde voorbeelden. Ze praten daar over 140 uur per week
Yeah right, dat is 20 uur per dag, 7 dagen per week
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 23:29 schreef stefan_s het volgende:

[..]

lekker onderbouwt Je snapt best wat ik bedoel.
Haha, moet dat onderbouwt worden? Haha! 140 uur per week
Zouden die analisten hetzelfde geheim hebben als deze knakker?

[ Bericht 15% gewijzigd door Sosa op 22-05-2010 00:59:28 ]
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_81749321
http://dealbook.blogs.nyt(...)anleys-ma-head-dies/ deze man deed dat.
je weet zelf ook wel dat dit een extreem voorbeeld is om te vergelijking te trekken tussen een macdonalds medewerker en iemand met een universitaire graad hoop ik ?
  zaterdag 22 mei 2010 @ 01:00:51 #82
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_81749442
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 00:57 schreef stefan_s het volgende:
http://dealbook.blogs.nyt(...)anleys-ma-head-dies/ deze man deed dat.
je weet zelf ook wel dat dit een extreem voorbeeld is om te vergelijking te trekken tussen een macdonalds medewerker en iemand met een universitaire graad hoop ik ?
Zelfs zo extreem, dat het een belachelijk voorbeeld is. Zowel voor McDonalds medewerkers als voor iemand met een universitaire graad
  zaterdag 22 mei 2010 @ 01:02:27 #83
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_81749510
Hier is een foto van die Gavin McDonald (toepasselijke naam trouwens)

pi_81749580
dwalen we nu niet een beetje heel erg af van het salaris topic <3
  zaterdag 22 mei 2010 @ 01:10:00 #85
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_81749804
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 01:04 schreef stefan_s het volgende:
dwalen we nu niet een beetje heel erg af van het salaris topic <3
True.

Ok, ik vul mijn lijstje ff in en ga dan pitten

01: Bedrijfstak: Zakelijke dienstverlening
02: Functie: Account Manager
03: Opleiding: Commerciële Economie
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: nee (wel bonus tot 20% vh jaarsalaris)
08: Bruto maand salaris: 3600
09: Netto maand salaris: 2400
10: Overuren betaald: nee, maak ik niet, alleen netwerkbijeenkomsten etc
11: Werkervaring: 6 jaar
12: Goodies: laptop, telefoon, lease auto, opleidingen
13: Tevreden?: Mwa, eig wel, maar er had meer in gezeten..
pi_81751010
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 00:18 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Een groot verschil met 36 uur productiewerk. Dan ben je, vaak onder toezicht, ook echt 36 uur productief. In de wat beter betaalde functies mag je het gewoon zelf uitzoeken.
Mwah, deels met je eens. Als jij productie werk doet is dat het geval. Maar het overgrote gedeelte van de bevolking werkt nog steeds gewoon ergens achter een bureautje.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_81751101
quote:
Deze berekeningen zijn knudde. Complete knudde. Daarbij zit jij meer aan de trading kant, dus begrijp ik dat je wellicht niet inziet hoezeer dit van de werkelijke investment banking wereld verschilt. Ik erger me best wel aan dit soort zaken trouwens, het zijn altijd die paar lui met een grote bek die heel investment banking in het verkeerde daglicht zetten.

Ik heb 3 jaar lang mijn uren bijgehouden in een top 3 global M&A house in Londen. Ik werkte in een van de hardste teams destijds (ook een van de leukste), had het geluk veel leuk werk te hebben en draaide dus veel uren. Echter, ik deed gewoon 5 weken vakantie per jaar, net als IEDEREEN. Verder deed ik gemiddeld geen enkel jaar meer dan 80 uur per week. 'Uitschieters van 120 uur bestaan zeker, soms zelfs voor weken achtereen. Maar dan nog kwam je gemiddeld niet boven de 80 uur, eerder zat je op de 75.

Al die soort slecht verhalen komen van grote verhalen die bankiertjes elkaar vertellen. Onzin. Mensen werken hard genoeg, daar hoef je niet ook nog eens een laagje opschepperij overheen te gooien. Jammer.
pi_81756357
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 02:03 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Deze berekeningen zijn knudde. Complete knudde. Daarbij zit jij meer aan de trading kant, dus begrijp ik dat je wellicht niet inziet hoezeer dit van de werkelijke investment banking wereld verschilt. Ik erger me best wel aan dit soort zaken trouwens, het zijn altijd die paar lui met een grote bek die heel investment banking in het verkeerde daglicht zetten.

Ik heb 3 jaar lang mijn uren bijgehouden in een top 3 global M&A house in Londen. Ik werkte in een van de hardste teams destijds (ook een van de leukste), had het geluk veel leuk werk te hebben en draaide dus veel uren. Echter, ik deed gewoon 5 weken vakantie per jaar, net als IEDEREEN. Verder deed ik gemiddeld geen enkel jaar meer dan 80 uur per week. 'Uitschieters van 120 uur bestaan zeker, soms zelfs voor weken achtereen. Maar dan nog kwam je gemiddeld niet boven de 80 uur, eerder zat je op de 75.

Al die soort slecht verhalen komen van grote verhalen die bankiertjes elkaar vertellen. Onzin. Mensen werken hard genoeg, daar hoef je niet ook nog eens een laagje opschepperij overheen te gooien. Jammer.
Maar blijft het nog leuk met werkuren van 80 uren? Lijkt me verdomd lastig.

Zelf persoonlijk ben ik ontzettend blij met wat ik nu verdien, als ik in Amsterdam zat had ik veel meer kunnen verdienen maar ik heb gekozen voor comfort en lekker dichtbij bij huis en net boven modaal salaris waarmee je prima mee kan leven.

Het leven bestaat niet alleen uit werken.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
  zaterdag 22 mei 2010 @ 11:59:22 #89
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_81756378
even een klein vraagje he... maare... waarom zet iedereen + inkomen woon werk verkeer bij zijn netto salaris.
vind ik echt debiel.
kijk als je een lease auto hebt vind ik dat je dat moet vermelden. (dat word ook gezien als inkomsten in natura)
Maar volgens mij is het 5K netto maandsalaris omgeslagen in het 3k incl reiskosten vergoeding.
het heet ook een reiskosten vergoeding omdat het je reiskosten vergoed!

ja ik zit op de vracht wagen... ik verdien bruto maar 900 euro per maand maar ik heb wel 4000 euro reiskosten vergoeding want ik schiet het geld voor wat ik in mn vrachtwagen tank!

royal sadness mensen die denken dat reiskosten vergoeding wat oplevert!
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_81756951
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 11:59 schreef BarraCupraCuda het volgende:
even een klein vraagje he... maare... waarom zet iedereen + inkomen woon werk verkeer bij zijn netto salaris.
vind ik echt debiel.
Het topic is sowieso debiel.
pi_81757768
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 12:18 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Niet mee eens. Het is gewoon interessant om te zien dat de meesten netto 2000 tot 3000 euro overhouden. Als je dan samenwoont en je partner heeft ook inkomen dan verdien je het dubbele. Maar komen er dan kinderen dan ga je weer een dag of twee minder werken en kinderopvang, dan hou je dus weer het inkomen van een eenverdiener over en is het opboksen tegen een berg vaste lasten die ieder jaar meerdere procentpunten toeneemt en tegenwoordig zijn de salarisverhogingen niet geweldig als gevolg van de verslechterde marktomstandigheden dus het wordt er niet beter op. En de miljardenbezuinigingen moeten nog komen....

Als je dit (alles komt op hetzelfde neer) dan afzet tegen de verkiezingen waar wordt gesproken over hogere inkomens die moeten worden aangepakt of juist de lagere inkomens die moeten worden ontzien, dan zijn dit soort kreten van lijsttrekkers het meest debiel want het komt allemaal op hetzelfde neer: de zwoegende en tegen vaste lasten opboksende beroepsbevolking van Nederland die allemaal zo'n beetje hetzelfde verdienen

Nou, dan heb je wat uitzonderingen. Zoals Stefan met z'n "cherry on top" van een ton extra bovenop z'n basis salaris of Drive-r die bij een investment bank in Londen werkt een daarmee een golden job heeft. Voeg hier aan toe ondernemers, chirurgen, bestuurders, advocaten en ga zo nog maar even door. Maar goed, landelijk gezien, als percentage van de beroepsbevolking, gaat het hier om niet meer dan 10% is mijn inschatting.

[ Bericht 0% gewijzigd door Arjan4all op 22-05-2010 19:16:42 ]
pi_81763473
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:32 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Maar ik denk dat er ook wel een verschil zit qua uren? De accountants die hier posten zitten meestal allen op 40 uur in de week. Dat valt dus nog wel mee.
Een trader maakt meer uren dan 'n accountant, maar dat alle accountants hier op precies 40 uur zitten vind ik raar.
pi_81783575
01: Bedrijfstak: Consultancy
02: Functie: Adviseur publieke sector (m.n. sociale zekerheid)
03: Opleiding:HBO SJD
04: Leeftijd: 31
05: Aantal uren per week: 40-50 gemiddeld. Soms minder, soms meer. Afhankelijk van opdracht veel thuiswerkmogelijkheden, dat scheelt.
06: Aantal vakantiedagen: 40 (25 + 15 ATV)
07: 13e maand: nee. Bonus ca 4600,- bruto bij behalen jaartarget
08: Bruto maand salaris: 4508,99 ex auto 4725,41 inc auto
09: Netto maand salaris: 2721,43
10: Overuren betaald: nope
11: Werkervaring: 5 jaar
12: Goodies: premievrij pensioen, laptop (apple), telefoon, lease auto, plenty doorgroei mogelijk (functie en salaris), in relatief korte tijd een enorm CV opbouwen.

Tevreden? Redelijk.

Daarnaast ook nog commissielid (burgerraadslid) in mijn woonplaats. Daarvoor krijg ik 114,- per raadsvergadering (onbelast, gem. 2x/maand) plus 40,-/mnd aan internet/telefoonvergoeding en gratis abo op AD en ben ik lokaal fractieassistent binnen mijn partij, waarvoor ik 600 bruto/mnd ontvang (= net geen 300,- netto).
pi_81783744
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 12:18 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Er posten inderdaad meest mensen met een bovenmodaal inkomen. Ik kan niet op je bankafschriften kijken, maar als je zelf bijvoorbeeld 2000 euro bruto verdient, dan lijkt dat laag. Terwijl het in werkelijkheid een vrij veel voorkomend salaris is. Een modaal inkomen is 2325 euro bruto per maand (komt nog wel vakantietoeslag en een dertiende maand bij) of 32.500 euro per jaar. Zonder dertiende maand is het 2508 euro per maand.
pi_81783873
quote:
Op zondag 23 mei 2010 10:40 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Er posten inderdaad meest mensen met een bovenmodaal inkomen. Ik kan niet op je bankafschriften kijken, maar als je zelf bijvoorbeeld 2000 euro bruto verdient, dan lijkt dat laag. Terwijl het in werkelijkheid een vrij veel voorkomend salaris is. Een modaal inkomen is 2325 euro bruto per maand (komt nog wel vakantietoeslag en een dertiende maand bij) of 32.500 euro per jaar. Zonder dertiende maand is het 2508 euro per maand.
Precies.

En vergeet vooral niet het "Wie heeft de grootste effect".
pi_81784338
01: Bedrijfstak: ICT
02: Functie: Business Analyst - BI Consultancy
03: Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatica & WO Informatiekunde
04: Leeftijd: 25
07: 13e maand: nee (wel bonus)
08: Bruto maand salaris: 2650
09: Netto maand salaris: 1900
10: Overuren betaald: nee, probeer ik zoveel mogelijk te vermijden
11: Werkervaring: 1 maand, net begonnen dus
12: Goodies: laptop, telefoon, lease auto, opleidingen
13: Tevreden?: Jep best wel, mn loon zal alleen nog maar omhoog gaan.
Bla
pi_81792936
Blijft een keigoed topic

In Nederland is salaris helaas nog steeds een groot taboe, soms ook onder collega's. Echt waardeloos is dat. Mensen praten vaak zelfs liever over hun seksleven. Gelukkig werk ik bij de overheid, daar heeft iedere functie een salarisschaal en aan de hand van leeftijd e.d. kun je dan wel inschatten wat iemand verdient.

Heel vaakst zeggen mensen: ik verdien genoeg
pi_81797932
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 11:58 schreef samjustme het volgende:

[..]

Maar blijft het nog leuk met werkuren van 80 uren? Lijkt me verdomd lastig.

Zelf persoonlijk ben ik ontzettend blij met wat ik nu verdien, als ik in Amsterdam zat had ik veel meer kunnen verdienen maar ik heb gekozen voor comfort en lekker dichtbij bij huis en net boven modaal salaris waarmee je prima mee kan leven.

Het leven bestaat niet alleen uit werken.
Ik kan het altijd moeilijk uitleggen, maar het is een levensstijl waar je in rolt. Ik werk nu nog steeds 60+ uur en dat gaat echt vrij makkelijk en met plezier. Maar goed, iedereen heeft andere wensen en het zal de meesten niet bevallen.
  zondag 23 mei 2010 @ 21:33:22 #99
115025 IbeBen
Yuck Foo!
pi_81805349
quote:
Op zondag 23 mei 2010 19:08 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik kan het altijd moeilijk uitleggen, maar het is een levensstijl waar je in rolt. Ik werk nu nog steeds 60+ uur en dat gaat echt vrij makkelijk en met plezier. Maar goed, iedereen heeft andere wensen en het zal de meesten niet bevallen.
Ik denk dat het er ook deels mee te maken heeft hoe je thuissituatie is. Als je net getrouwd//kleine kinderen hebt kan ik me goed voorstellen dat je prioriteiten ergens anders liggen dan werken.

Daarnaat rol je er ook wel in ja. Je begint met werken, werkt hard en 50/60 uur per week is vrij standaard (aan het) (ge)worden. Ergens is het wel vreemd dat je op een gegeven moment 'echt hard werken' pas 70+ uur in de week noemt.

En uiteraard moet je het werk wel leuk vinden, anders is 40 uur per week al te veel lijkt mij.
pi_81805840
quote:
Op zondag 23 mei 2010 21:33 schreef IbeBen het volgende:

[..]

Ik denk dat het er ook deels mee te maken heeft hoe je thuissituatie is. Als je net getrouwd//kleine kinderen hebt kan ik me goed voorstellen dat je prioriteiten ergens anders liggen dan werken.

Daarnaat rol je er ook wel in ja. Je begint met werken, werkt hard en 50/60 uur per week is vrij standaard (aan het) (ge)worden. Ergens is het wel vreemd dat je op een gegeven moment 'echt hard werken' pas 70+ uur in de week noemt.

En uiteraard moet je het werk wel leuk vinden, anders is 40 uur per week al te veel lijkt mij.
Dat laatste sowieso. Daarbij weet je van tevoren dat het bij het werk hoort. Je wordt ook geen huisarts als je niet kunt leven met nachtdiensten bijvoorbeeld, die twee horen bij elkaar helaas. En gek genoeg doen sommige mensen het ook met kinderen nog, maar daar pas ik echt voor.
  zondag 23 mei 2010 @ 21:46:21 #101
115025 IbeBen
Yuck Foo!
pi_81806325
quote:
Op zondag 23 mei 2010 21:39 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat laatste sowieso. Daarbij weet je van tevoren dat het bij het werk hoort. Je wordt ook geen huisarts als je niet kunt leven met nachtdiensten bijvoorbeeld, die twee horen bij elkaar helaas. En gek genoeg doen sommige mensen het ook met kinderen nog, maar daar pas ik echt voor.
Ik zie het inderdaad vrij regelmatig bij mij op mijn werk, mensen met kinderen die 60 per week maken. Vrouwlief doet eveneens dat aantal uren, wel vier kinderen maar die hebben een dagkaart bij de creche en buitenschoolse opvang. De persoon in kwestie is letterlijk blij als hij zijn kinderen een half uurtje (!) op een gemiddelde werkdag ziet. Daar zou ik toch echt voor passen eigenlijk.

Uiteraard zou je moeten weten of je bij het werk past, maar toch verbaast het mij nog weles dat mensen na 3/4/5 jaar in het vak gezeten te hebben opeens afhaken 'omdat het niet hun passie is'. Tja, dan heb je eerder toch iets verkeerd gedaan denk ik?
pi_81807500
quote:
Op zondag 23 mei 2010 21:46 schreef IbeBen het volgende:

[..]

Ik zie het inderdaad vrij regelmatig bij mij op mijn werk, mensen met kinderen die 60 per week maken. Vrouwlief doet eveneens dat aantal uren, wel vier kinderen maar die hebben een dagkaart bij de creche en buitenschoolse opvang. De persoon in kwestie is letterlijk blij als hij zijn kinderen een half uurtje (!) op een gemiddelde werkdag ziet. Daar zou ik toch echt voor passen eigenlijk.

Uiteraard zou je moeten weten of je bij het werk past, maar toch verbaast het mij nog weles dat mensen na 3/4/5 jaar in het vak gezeten te hebben opeens afhaken 'omdat het niet hun passie is'. Tja, dan heb je eerder toch iets verkeerd gedaan denk ik?
Dat laatste vind ik niet zo vreemd, dat zie ik mezelf ook nog wel doen. Ik weet gewoon niet echt wat mijn passie is, behalve dat ik ervan hoe om lekker bezig te zijn en altijd graag gewerkt heb. Maar dat komt wellicht en dan stap ik lekker weer de volgende carriere in!
pi_81807981
quote:
Op zondag 23 mei 2010 21:46 schreef IbeBen het volgende:

[..]

Je situatie kan ook veranderen natuurlijk. Als je geen kinderen hebt, kun je best eens wat meer uren maken. Als je kinderen hebt en die kinderen ook eens wilt zien, dan komt het aantal uren onder druk te staan. Na een x-aantal jaren heb je 'n functie ook wel gezien. De uitdaging is eruit, mensen om je heen die wel van baan wisselen hebben met onderhandelen een leuk salaris gekregen, telkens dezelfde collega's om je heen, constant dezelfde politieke spelletjes binnen het bedrijf, etc. Ik snap dat wel. Dan kun je bij 'n ander bedrijf hetzelfde gaan doen of je kunt eens kiezen voor iets anders.

Ik draai nu ook behoorlijk wat uren. Ik zie dat maar als investering. Stel dat ik straks kinderen heb, dan is de kans best aanwezig dat ik ook wat minder uren ga draaien. Al klaar ik nu totaal niet. Veel extra uren kan ik thuis maken. Nu bijv. ook bezig met een notitie en intussen wat gallen op internet. Lekker buiten in de tuin zitten. Niets mis mee.
  zondag 23 mei 2010 @ 22:09:47 #104
115025 IbeBen
Yuck Foo!
pi_81808141
quote:
Op zondag 23 mei 2010 22:01 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat laatste vind ik niet zo vreemd, dat zie ik mezelf ook nog wel doen. Ik weet gewoon niet echt wat mijn passie is, behalve dat ik ervan hoe om lekker bezig te zijn en altijd graag gewerkt heb. Maar dat komt wellicht en dan stap ik lekker weer de volgende carriere in!
Daar kan ik nog wel inkomen, dat iemand op een gegeven moment toe is aan een carriereswitch. Ik sluit niet uit dat ik dat zelf ook nog wel een keertje ga doen, al ben ik vrij beperkt in mijn keuze door mijn opleiding.

Wat ik meer bedoede te zeggenl is dat ide gemiddelde medewerker al vanaf 10 kiilometer afstand ziet dat het werk niet geschikt is voor persoon X. Die persoon zie je dan een paar jaar lang ploeteren en sputteren en nét aan mee zien komen met de rest, maar ergens stopt dat. Kan me ook moeilijk voorstellen dat die mensen hun werk met plezier doen.

Overigens werk ik niet in de investment banking, of in de banking in het algemeen.
pi_81815874
Mijn partner die werkt sinds zijn afstuderen maar 4 dagen in de week en heeft alle schoolvakanties.... dat is waar hij zich prettig bij voelt. Nu 2 dagen bij een voltijdstudie...
Maar ik vind 50-60 pw voor mezelf probleem en het is nodig in mijn werk. Als ik eenmaal klaar ben met mijn specialisatie, dan kan ik er ook voor kiezen om minder dagen te gaan werken, maar als arts-assistent is dit gewoon niet mogelijk. Met kinderen gaat hij minder werken is het plan en waarschijnlijk doe ik minder diensten, want nu doe ik vaak vrijwillig overnemen.

BTW, ik zou nooit wat anders willen dan dit qua vak
“With or without religion you’d have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, it takes religion.”Steven Weinberg
  maandag 24 mei 2010 @ 01:05:54 #106
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_81816562
quote:
Op maandag 24 mei 2010 00:43 schreef Zuigstengel het volgende:
BTW, ik zou nooit wat anders willen dan dit qua vak
Dat denk ik nu ook. Maar hetgeen wat ik nu (wil) doe(n) is traden. En de carrieres in die sector zijn nou eenmaal vaak niet langer dan 10 jaar dus ik ben al enigszins bezig met een plan B voor later
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 24 mei 2010 @ 10:20:55 #107
115025 IbeBen
Yuck Foo!
pi_81821856
quote:
Op maandag 24 mei 2010 01:05 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat denk ik nu ook. Maar hetgeen wat ik nu (wil) doe(n) is traden. En de carrieres in die sector zijn nou eenmaal vaak niet langer dan 10 jaar dus ik ben al enigszins bezig met een plan B voor later
Waarom is een carriere in de trading doorgaans niet langer dan 10 jaar? Puur omdat het conditioneel niet meer vol te houden is als je +/- 35 jaar bent + vrouw + kind of is er een andere reden?
  † In Memoriam † maandag 24 mei 2010 @ 11:29:26 #108
230491 Zith
pls tip
pi_81823700
Beetje net als luchtverkeersleiders, die zijn na 10 jaar nog steeds luchtverkeersleider, met wat extra's.

Of je moet echt een grote stap kunnen nemen en een hedgefund opzetten/inkopen ofzo
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  Moderator maandag 24 mei 2010 @ 22:29:04 #109
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_81850714
quote:
Op zondag 23 mei 2010 10:31 schreef Rezzy het volgende:
01: Bedrijfstak: Consultancy
02: Functie: Adviseur publieke sector (m.n. sociale zekerheid)
03: Opleiding:HBO SJD
04: Leeftijd: 31
05: Aantal uren per week: 40-50 gemiddeld. Soms minder, soms meer. Afhankelijk van opdracht veel thuiswerkmogelijkheden, dat scheelt.
06: Aantal vakantiedagen: 40 (25 + 15 ATV)
07: 13e maand: nee. Bonus ca 4600,- bruto bij behalen jaartarget
08: Bruto maand salaris: 4508,99 ex auto 4725,41 inc auto
09: Netto maand salaris: 2721,43
10: Overuren betaald: nope
11: Werkervaring: 5 jaar
12: Goodies: premievrij pensioen, laptop (apple), telefoon, lease auto, plenty doorgroei mogelijk (functie en salaris), in relatief korte tijd een enorm CV opbouwen.

Tevreden? Redelijk.

Daarnaast ook nog commissielid (burgerraadslid) in mijn woonplaats. Daarvoor krijg ik 114,- per raadsvergadering (onbelast, gem. 2x/maand) plus 40,-/mnd aan internet/telefoonvergoeding en gratis abo op AD en ben ik lokaal fractieassistent binnen mijn partij, waarvoor ik 600 bruto/mnd ontvang (= net geen 300,- netto).
Met SJD in de consultancy? Hoe dat zo? Heb je dan nog meer bijge'studeerd'?

Waarom uberhaupt een ' ' achter HBO SJD
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 24 mei 2010 @ 22:45:04 #110
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_81851521
quote:
Op maandag 24 mei 2010 10:20 schreef IbeBen het volgende:

[..]

Waarom is een carriere in de trading doorgaans niet langer dan 10 jaar? Puur omdat het conditioneel niet meer vol te houden is als je +/- 35 jaar bent + vrouw + kind of is er een andere reden?
Conditioneel en geestelijk is het lastig vol te houden. Maar je kunt ook vrij goed wisselen in de sector zelf. Om in plaats van achter de knoppen te zitten meer de onderzoek kant op in plaats van 24/7 achter zo'n scherm staren. Want dat ben je na verloop van tijd echt goed zat.

Vergeet niet dat het werk wat door een thuis belegger wordt gedaan; dus het onderzoek, risico analyse, hoeveel geld van je kapitaal moet er in, op basis van welke beslissingen kopen we, zijn we met name day traders of nemen we posities in voor de lange termijn. Hoe gaan we ons tegen mogelijke risico's hedgen etc? Hoe gaan we anticiperen op bepaalde events? Dat is in een bank vaak meer dan 1 job.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_81865774
quote:
Op maandag 24 mei 2010 22:29 schreef Renesite het volgende:

[..]

Met SJD in de consultancy? Hoe dat zo? Heb je dan nog meer bijge'studeerd'?

Waarom uberhaupt een ' ' achter HBO SJD
Relevant en breed CV opgebouwd en daarnaast een flinke gedrevenheid. En SJD is - naar mijn mening - een enorm lege opleiding. Nergens echt de diepte in, puur oppervlakkige kennis.
  woensdag 26 mei 2010 @ 19:23:59 #112
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_81933842
quote:
Op zondag 23 mei 2010 16:10 schreef sempron2400 het volgende:
Blijft een keigoed topic

In Nederland is salaris helaas nog steeds een groot taboe, soms ook onder collega's. Echt waardeloos is dat. Mensen praten vaak zelfs liever over hun seksleven. Gelukkig werk ik bij de overheid, daar heeft iedere functie een salarisschaal en aan de hand van leeftijd e.d. kun je dan wel inschatten wat iemand verdient.

Heel vaakst zeggen mensen: ik verdien genoeg
Ik verdien in elk geval te weinig
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  Moderator woensdag 26 mei 2010 @ 19:38:06 #113
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_81934546
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:35 schreef Rezzy het volgende:

[..]

Relevant en breed CV opgebouwd en daarnaast een flinke gedrevenheid. En SJD is - naar mijn mening - een enorm lege opleiding. Nergens echt de diepte in, puur oppervlakkige kennis.
Ow... zo ervaar ik het niet. Maar het werkterrein is in principe ook best breed te noemen.

Consultancy klinkt goed
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_81982201
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 19:38 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ow... zo ervaar ik het niet. Maar het werkterrein is in principe ook best breed te noemen.

Je kunt als je het breed wilt houden beter gaan voor een universitaire opleiding. Voor de echt leuke banen op HBO-niveau wordt vaak toch 'n bepaalde specialisatie gevraagd. SJD is leuk, maar is vlees noch vis.
pi_81984387
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 19:23 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je kunt als je het breed wilt houden beter gaan voor een universitaire opleiding. Voor de echt leuke banen op HBO-niveau wordt vaak toch 'n bepaalde specialisatie gevraagd. SJD is leuk, maar is vlees noch vis.
Beide niveaus is vlees noch vis.
pi_81984842
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:09 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Beide niveaus is vlees noch vis.
Banen op universitairniveau hebben volgens mij minder vaak een specialistische vereiste in de vacature.
pi_82050501
02: Functie: Test engineer
03: Opleiding: HBO Informatiekunde
04: Leeftijd:36
05: Aantal uren per week: 40 (op basis van 38 uur contract)
06: Aantal vakantiedagen: 36
07: 13e maand: nee. eindejaarsuitkering tot 1500E.
08: Bruto maand salaris: 3350
09: Netto maand salaris: 2300 (gaat pensioen/spaarloon nog van af)
10: Overuren betaald: mag hopen van wel, nog nooit gebeurd.
11: Werkervaring: 10 jaar
12: Goodies: opleidingen en beurzen, spaarloon.

Relaxed baantje, ben niet zo'n carriereman. Geef mij maar vrije tijd.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_83714763
Heren, dit schijnt op het moment een van de weinige actieve topics te zijn die enigzins over salaris gaat. Zie dat er een aantal ervaren personen hier hebben gepost en hoop dat iemand zijn ervaring met mij kan delen / mij beetje kan advisren.

Ik studeer binnenkort af (WO) MBA en heb hiervoor een heel technische HBO opleiding gevolgd en afgerond. Ben momenteel aan het solliciteren bij verschillende consultancy bureau's en mag binnenkort op gesprek bij 2 van de big four (PwC en E&Y). Functie startende strategie consultant. Hoewel ik niet te vroeg wil juichen, ziet het er redelijk goed uit en wil ik niet (te) laat over zaken nadenken. Hiermee bedoel ik onderhandelen over de voorwaarden en met name het start salaris.

Ik heb mij laten vertellen dat er bij de big four een niet onderhandelbaar start salaris gehanteerd wordt tenzij je ervaring (korter dan drie jaar) hebt of een andere titel dan enkel drs voor je naam draagt. Nu is het zo dat ik zowel ingenieur als drs ben, en vraag ik mij af of dat uberhaupt iets uitmaakt. Sommige zeggen van wel en andere weer van niet. Jullie enig idee?

Thx!
pi_83715012
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 11:30 schreef afterburner70 het volgende:
Heren, dit schijnt op het moment een van de weinige actieve topics te zijn die enigzins over salaris gaat. Zie dat er een aantal ervaren personen hier hebben gepost en hoop dat iemand zijn ervaring met mij kan delen / mij beetje kan advisren.

Ik studeer binnenkort af (WO) MBA en heb hiervoor een heel technische HBO opleiding gevolgd en afgerond. Ben momenteel aan het solliciteren bij verschillende consultancy bureau's en mag binnenkort op gesprek bij 2 van de big four (PwC en E&Y). Functie startende strategie consultant. Hoewel ik niet te vroeg wil juichen, ziet het er redelijk goed uit en wil ik niet (te) laat over zaken nadenken. Hiermee bedoel ik onderhandelen over de voorwaarden en met name het start salaris.

Ik heb mij laten vertellen dat er bij de big four een niet onderhandelbaar start salaris gehanteerd wordt tenzij je ervaring (korter dan drie jaar) hebt of een andere titel dan enkel drs voor je naam draagt. Nu is het zo dat ik zowel ingenieur als drs ben, en vraag ik mij af of dat uberhaupt iets uitmaakt. Sommige zeggen van wel en andere weer van niet. Jullie enig idee?

Thx!
Ik zou het niet verwachten, je bent voor hen gewoon een starter en dan zijn de pakketten vrij standaard. Dat is net zo bij grotere consultants, banken, etc... Maar het is ook maar een start-positie, dus zoveel zou je salaris nog niet moeten boeien.
pi_83716997
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 11:30 schreef afterburner70 het volgende:
Heren, dit schijnt op het moment een van de weinige actieve topics te zijn die enigzins over salaris gaat.
Niet zo gek. Waar gaan kansen nog over vandaag de dag? Het sterft van de hoger opgeleiden
  dinsdag 6 juli 2010 @ 14:39:37 #121
39793 Moody
el moody
pi_83722768
Edit: weggehaald.
Ik bedenk me net dat mijn collega hetzelfde verdient (50/50 VOF) en hij het wellicht niet in het openbaar wil hebben

[ Bericht 13% gewijzigd door Moody op 06-07-2010 14:56:25 ]
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_83723007
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 14:39 schreef Moody het volgende:
Om ff te klagen moet ik natuurlijk wel mijn eigen pensioen/arbeidsverzekeringen etc. verzorgen.
Dus het genoemde nettobedrag is eigenlijk niet echt netto.?
  dinsdag 6 juli 2010 @ 14:46:28 #123
39793 Moody
el moody
pi_83723098
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 14:44 schreef k_man het volgende:

[..]

Dus het genoemde nettobedrag is eigenlijk niet echt netto.?
Ik ben van plan elk jaar een bedrag te sparen voor pensioen inderdaad, over de hoogte daarvan twijfel ik nog...
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_83724969
Ik denk niet dat mensen hier eerlijk zijn over hun inkomen.
Maar eerder hoger opgeven dan ze daadwerkelijk verdienen...

Want hier zie ik mensen onder de 30 en bruto salaris van 2,5K en hoger.
En wat zie ik op tv dat jongeren weinig geld hebben geen huis kunnen betalen en schulden hebben en lui zijn enz .

scan je loonstrook in en dat is pas een harde feit

helaas geloof ik geen 1 in dit topic
Interessant he ?
pi_83725160
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 15:28 schreef Zwolsboy het volgende:
Ik denk niet dat mensen hier eerlijk zijn over hun inkomen.
Maar eerder hoger opgeven dan ze daadwerkelijk verdienen...

En wat zie ik op tv dat jongeren weinig geld hebben geen huis kunnen betalen en schulden hebben en lui zijn enz .

scan je loonstrook in en dat is pas een harde feit

helaas geloof ik geen 1 in dit topic
Iedereen met een universitaire studie verdiend voor zijn 30e al snel meer dan 2.5k brutto, dus ik begrijp dat argument niet echt. De luie jongeren op TV hebben blijkbaar minder tijd voor Fok en zullen al helemaal geen zin hebben om hun belabberde salaris hier te showen.
pi_83725283
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 15:33 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Iedereen met een universitaire studie verdiend voor zijn 30e al snel meer dan 2.5k brutto, dus ik begrijp dat argument niet echt. De luie jongeren op TV hebben blijkbaar minder tijd voor Fok en zullen al helemaal geen zin hebben om hun belabberde salaris hier te showen.
en werkgevers zeuren zo dat mensen te duur zijn dan snap ik dat wel hoor haal 500 euro van dat loon af en de cricis zal een stuk minder hard zijn voor bedrijven.

Ja ik zie het nu wel de lonen zijn idd veels te hoog de uitkeringen trouwens ook
Maar met HBO 3000 euro verdienen kan gewoon niet hoor dat is dik en dik fake.
Interessant he ?
pi_83725503
02: Functie: Web Developer
03: Opleiding: MBO ICT + HBO Informatica
04: Leeftijd: 26
07: 13e maand: Nee, bonusregeling
08: Bruto maand salaris: 2900
09: Netto maand salaris: Weet nog niet
10: Overuren betaald: Neem aan van wel
11: Werkervaring: 1.5 jaar
12: Goodies: Laptop, mobiel
13: Tevreden?: Nieuwe baan dus weet nog niet, de verdienste ben ik wel tevreden mee.
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 15:35 schreef Zwolsboy het volgende:

3k voor mijn 30ste lukt makkelijk als het goed is. Daar wil ik volgend jaar wel overheen gaan.

[ Bericht 14% gewijzigd door Fortitude op 06-07-2010 15:47:04 ]
pi_83725821
quote:

[..]

en werkgevers zeuren zo dat mensen te duur zijn dan snap ik dat wel hoor haal 500 euro van dat loon af en de cricis zal een stuk minder hard zijn voor bedrijven.

Ja ik zie het nu wel de lonen zijn idd veels te hoog de uitkeringen trouwens ook
Ik heb geen idee hoeveel HBO verdient, dus daar oordeel ik niet over. Mijn eigen situatie is niet echt representatief, dus daar kan ik ook weinig over zeggen verder. Mijn broertje bijvoorbeeld is ir. en heeft nu 2 jaar werk. Hij verdient bijvoorbeeld 3,100 brutto. Daarboven komt dan 13e maand en veel reisgeld (extra loon als hij naar het buitenland gaat voor een paar dagen), dus hij zit per jaar op 45k brutto.

Volgens mij redelijk representatief voor de gemiddelde ir.
pi_83726500
quote:

[..]

O, dan moet ik mijn werkgever maar even op de hoogte brengen van het feit dat ik een fake salaris krijg
  dinsdag 6 juli 2010 @ 16:04:21 #130
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_83726525
quote:

[..]

Kan makkelijk man. Heb zelf HBO en zit op 4200. Mijn jongere collega (26 jaar) zit ook op of tegen de 3k.
Tis alleen dat als je boven het gemiddelde zit je het er hier sneller neerzet, wsl. om te showen. Iemand die net boven minimum zit zal het hier minder makkelijk neerplempen: omdat: onze cultuur.
pi_83728956
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 15:28 schreef Zwolsboy het volgende:

Trouwens dat soort praat gaat voornamelijk over een huis kopen. En zelfs met 3k bruto (3000 x 48 maanden = 144k) koop je nog maar net een goedkoop huis. En de meeste willen ook eerder hun huis kopen.
pi_83730532
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 16:51 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Trouwens dat soort praat gaat voornamelijk over een huis kopen. En zelfs met 3k bruto (3000 x 48 maanden = 144k) koop je nog maar net een goedkoop huis. En de meeste willen ook eerder hun huis kopen.
4,5 a 5 keer je jaarinkomen dus met 3000 euro kan je dik 2 ton lenen
Interessant he ?
pi_83732714
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 17:20 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Zelfs met 5 jaar kom je op 180k. Wat de banken overigens niet meer snel zouden lenen.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 19:55:10 #134
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_83736381
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 17:20 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

3000*12.96*5 = niet eens 2 ton. Ik snap nu wel waarom jij de genoemde salarissen niet haalt.
pi_83743222
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 19:55 schreef BeamofLight het volgende:

3000*12.96*5 = niet eens 2 ton.
Die 0,96 maand waar slaat die op? Bonus ofzo?
pi_83743766
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 22:39 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Die 0,96 maand waar slaat die op? Bonus ofzo?
Vakantiegeld
pi_83752170
quote:

[..]

26 jaar, HBO, 5 jaar werkervaring en zit nu op 3500 bruto (netto moet nog even blijken: per 1 juli begonnen bij nieuwe werkgever)
woon alweer 3 jaar in een koophuis van 206.000 (alleen op mijn naam)

maar dat zal dan wel allemaal fake zijn

tuurlijk heb je jongeren zonder geld, maar je hebt ook jongeren welke wel werken en grote stappen weten te maken. De mensen zoals ik zal je alleen wat vaker zien in dit soort topics
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_83759921
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 07:55 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

26 jaar, HBO, 5 jaar werkervaring en zit nu op 3500 bruto (netto moet nog even blijken: per 1 juli begonnen bij nieuwe werkgever)
woon alweer 3 jaar in een koophuis van 206.000 (alleen op mijn naam)

maar dat zal dan wel allemaal fake zijn
Ik geloof dat hier eea wel wordt overdreven.
quote:
tuurlijk heb je jongeren zonder geld, maar je hebt ook jongeren welke wel werken en grote stappen weten te maken. De mensen zoals ik zal je alleen wat vaker zien in dit soort topics
Een marktsysteem is pervers, daar het geen gelijke kansen biedt voor iedereen. Kansen die voor grote groepen wekelijk nergens over gaan. Zelfs niet met een hogere opleiding op zak. Het sterft van de hoger opgeleiden, dus waarom zou je nog?
pi_83760299
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 12:31 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik geloof dat hier eea wel wordt overdreven.
er zullen heus mensen zijn die overdrijven, al snap ik niet waarom waarom zou je overdrijven over je salaris tegenover mensen die je toch niet kent
pi_83760437
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 12:41 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

er zullen heus mensen zijn die overdrijven, al snap ik niet waarom waarom zou je overdrijven over je salaris tegenover mensen die je toch niet kent
Er zijn mensen die zelfs tegen onbekenden maar graag stoer doen. (iets met compensatiedrang wegens gebrek irl. )
pi_83833453
01: Bedrijfstak: P&O
02: Functie: Interim Recruiter
03: Opleiding: KMA & Bedrijfskunde
05: Aantal uren per week: 50
06: Aantal vakantiedagen: 0
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: +/- 8000,00 (50,00/uur)
09: Netto maand salaris: +/- 5000,00
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 4 jaar (1 jaar als zelfstandige)
12: Goodies: Vrijheid, 11K belastingaftrek als zelfstandige. Pensioen en opleiding moet ik zelf 100% betalen. Daarnaast ook geen salaris als ik zonder opdracht zit (2 mnd/jaar)
  vrijdag 9 juli 2010 @ 12:23:22 #142
184482 Surferboy
Supermoto!!
pi_83845437
Zo netjes zeg! En ik maar denken dat ik het goed voor elkaar had!
  vrijdag 9 juli 2010 @ 12:39:29 #143
165633 eriksd
The grand facade...
pi_83846023
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 01:19 schreef ---AM--- het volgende:
12: Goodies: Vrijheid, 11K belastingaftrek als zelfstandige. Pensioen en opleiding moet ik zelf 100% betalen. Daarnaast ook geen salaris als ik zonder opdracht zit (2 mnd/jaar)
Uitstekend
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_83846070
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 12:23 schreef Surferboy het volgende:
Zo netjes zeg! En ik maar denken dat ik het goed voor elkaar had!
Je moet dit zinnetje Daarnaast ook geen salaris als ik zonder opdracht zit (2 mnd/jaar) even goed lezen. Betekent dus geen loondoorbetaling bij vakantie en ziekte. Dat scheelt nogal. Tevens, geen opdracht is geen geld.

Bovendien geldt het bij 160 uur per maand. Is dus een volledig declarabele maand. Klinkt goed, maar in de praktijk niet altijd mogelijk om 160 declarabele uren te halen als interimmer.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 9 juli 2010 @ 12:44:26 #145
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_83846190
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 01:19 schreef ---AM--- het volgende:
Hoe verhoud het inkomen van een ZZp'er zich tot dat van iemand in loondienst eigenlijk.
Die 8k per maand, is dat nou te vergelijken met 5k in loondienst? Of is het gunstiger/ongunstiger?

Met die ca. 2 maanden per jaar zonder opdracht heb je natuurlijk wel even netjes 43 vakantie dagen
pi_83846258
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 12:41 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Je moet dit zinnetje Daarnaast ook geen salaris als ik zonder opdracht zit (2 mnd/jaar) even goed lezen. Betekent dus geen loondoorbetaling bij vakantie en ziekte. Dat scheelt nogal. Tevens, geen opdracht is geen geld.

Bovendien geldt het bij 160 uur per maand. Is dus een volledig declarabele maand. Klinkt goed, maar in de praktijk niet altijd mogelijk om 160 declarabele uren te halen als interimmer.
daarnaast geen vangnet vanuit de overheid (geen afdracht sociale premies), dus arbeidsongeschiktheid en ziekte moet je zelf opvangen/verzekeren
pi_83846342
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 12:44 schreef DroogDok het volgende:

Met die ca. 2 maanden per jaar zonder opdracht heb je natuurlijk wel even netjes 43 vakantie dagen
Die hij zelf niet kan inplannen.
pi_83846352
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 12:44 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Hoe verhoud het inkomen van een ZZp'er zich tot dat van iemand in loondienst eigenlijk.
Die 8k per maand, is dat nou te vergelijken met 5k in loondienst? Of is het gunstiger/ongunstiger?

Onbetaalde vakantie dagen inderdaad - die kun je meestal wel krijgen

Als hij dus 8,000 per maand verdiend en 10 maanden per jaar werkt, verdiendt hij 80k brutto per jaar. Voor iemand met een normale baan mag je 13 maanden salaris per jaar rekenen, dus dat zou uitkomen op 6,150 per maand brutto voor een full-time job. Daarvan zit een deel in pensioen opbouw, laten we zeggen 20%? Dus je komt rond de 5,130 per maand brutto uit, plus 20% pensioen die je baas (op dit niveau) grofweg betaalt. Al met al een goede deal, maar je draagt natuurlijk een groot risico en hebt nog wel enkele kosten die je baas normaal heeft voor eigen rekening.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 12:54:36 #149
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_83846561
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 12:49 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Onbetaalde vakantie dagen inderdaad - die kun je meestal wel krijgen

Als hij dus 8,000 per maand verdiend en 10 maanden per jaar werkt, verdiendt hij 80k brutto per jaar. Voor iemand met een normale baan mag je 13 maanden salaris per jaar rekenen, dus dat zou uitkomen op 6,150 per maand brutto voor een full-time job. Daarvan zit een deel in pensioen opbouw, laten we zeggen 20%? Dus je komt rond de 5,130 per maand brutto uit, plus 20% pensioen die je baas (op dit niveau) grofweg betaalt. Al met al een goede deal, maar je draagt natuurlijk een groot risico en hebt nog wel enkele kosten die je baas normaal heeft voor eigen rekening.
Dat laatste natuurlijk sowieso, maar ik heb niet echt een beeld bij het verschil tussen de daadwerkelijke kosten voor je baas en wat je aan bruto loon krijgt (die 20% die jij noemt komt wel redelijk over). Hangt natuurlijk van verschillende factoren af, hoevel pensioen krijg je vergoed, lease auto etc. Lease auto heeft ---AM--- nu ook niet natuurlijk en anders wel, zal dus eerder richting de 4 à 4,5k bruto bij in loondienst gaan..
Nog steeds een net salaris natuurlijk!
pi_83846646
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 12:54 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Dat laatste natuurlijk sowieso, maar ik heb niet echt een beeld bij het verschil tussen de daadwerkelijke kosten voor je baas en wat je aan bruto loon krijgt (die 20% die jij noemt komt wel redelijk over). Hangt natuurlijk van verschillende factoren af, hoevel pensioen krijg je vergoed, lease auto etc. Lease auto heeft ---AM--- nu ook niet natuurlijk en anders wel, zal dus eerder richting de 4 à 4,5k bruto bij in loondienst gaan..
Nog steeds een net salaris natuurlijk!
Natuurlijk nog steeds net, ik probeer het niet minder aantrekkelijk te maken. Volgens mij kost een gemiddelde werknemer op een kantoor in Nederland de baas een extra 20k per jaar aan HR, IT, en ga zo maar door. Een groot deel daarvan wordt nog steeds aan de interim besteed, omdat ook die een bureau nodig heeft en ga zo maar door. Maar een ander deel bespaart je baas gewoon en hou je als interim in je zak. Denk aan personeelsfeestjes, trainingen, kerstpakketen en wat voor verdere onzin. Liever dan wat meer cash
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')