Zekerquote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:32 schreef Netsplitter het volgende:
Misschien een idee om er ook bij te zetten wat je gedaan hebt om tot het resultaat te zijn gekomen?
Ik moet zeggen dat ik ook geen enorme fan ben van de uiteindelijke compositie.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:21 schreef Omniej het volgende:
Eigenlijk is hij nog steeds niet helemaal lekker belicht, maar ja.
Mijn originele (centrale) compositie was noodgedwongen, omdat ik het spul gefocust moest blijven houden met het middelste focuspunt. Liever had ik de vliegtuigen wat meer rechts in beeld gehad (zoals in de uiteindelijke dus) en wat meer beeldvullend - blijkbaar was m'n 250mm toch niet lang genoeg.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:58 schreef problematiQue het volgende:
Ik moet zeggen dat ik ook geen enorme fan ben van de uiteindelijke compositie.
Mooi resultaatquote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:58 schreef problematiQue het volgende:
Eentje van mij, die volgens mij wel goed de kracht van nabewerken laat zien![]()
Na:
[ afbeelding ]
Voor:
[ afbeelding ]
- Zelfgemaakte sepia preset
- Belichting omhoog
- Veel lokaal verlichten en verdonkeren (oog, nek, neus)
- Zwart dicht laten lopen
- Crop
Ik vind 'm prima zoquote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:19 schreef Omniej het volgende:
Anyway, ik moet zeggen dat ik er ook niet helemaal weg van ben hoor. Misschien hadden de vliegtuigen nog wel een tikkeltje meer naar het midden gemoeten (zodat ze meer op het 1/3 snijvlak komen te liggen zeg maar).
Z'n kop ziet er geweldig uit, maar z'n achterlijf wat minder. MIsschien een idee om dat weg te gummen?quote:Op woensdag 19 mei 2010 15:09 schreef Surf_Bunny het volgende:
Net gemaakt en bewerkt:
voor:
[ afbeelding ]
na:
[ afbeelding ]
posterize optie gebruikt en daarna de achtergrond egaal ingekleurd.
Hij is nog wat grijs..ik zou het wat meer contrast gevenquote:Op woensdag 19 mei 2010 15:18 schreef Surf_Bunny het volgende:
Zo is ie idd beter denk ik
[ afbeelding ]
Crop is goed. Fraaie bewerking ook, mooi sfeertjequote:Op woensdag 19 mei 2010 22:09 schreef unbrained het volgende:
Ook maar eens een poging gedaan, vriendinnetje random een foto laten kiezen
Origineel:
[ afbeelding ]
Voorkeurbewerking:
[ afbeelding ]
quote:
De 'before' is echt zó ontzettend veel beter.quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:34 schreef Pizzahut het volgende:
Before
[ afbeelding ]
After
[ afbeelding ]
Process
Een HDR gemaakt en in photoshop wat tone mapping toegevoegd.
Die tweede is leuk.quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:09 schreef unbrained het volgende:
Ook maar eens een poging gedaan, vriendinnetje random een foto laten kiezen
Origineel:
[ afbeelding ]
Voorkeurbewerking:
[ afbeelding ]
BS-bewerking:
[ afbeelding ]
btje quick 'n dirty wel
Komt meer door de Tonemapping, een techniek waarvan je moet houden.quote:Op donderdag 20 mei 2010 00:37 schreef Omniej het volgende:
[..]
De 'before' is echt zó ontzettend veel beter.
Enige toffe wat in de HDR wat duidelijker naar voren komt is de weerspiegeling in de locomotief, maar voor de rest vind ik hem eerlijk gezegd totaal verpest.
quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:29 schreef Omniej het volgende:
Je bent een stukje vergeten weg te poetsen aan de linkerkant van je hoofd.
Ik zou als je de eerste cropt m qua kleuren etc mooier vinden.. vind de bewerking wat te donker, btje flets zelfsquote:Op donderdag 20 mei 2010 14:31 schreef murp het volgende:
En deze met wat HDR invloeden
onbewerkt, alleen photomege
[ afbeelding ]
Bewerkt met HDR-optie photoshop en wat weggepoetst e.d:
[ afbeelding ]
Mooie bewerking wel, alleen die vignetting in de linkerbovenhoek stoort wel n btje :xquote:Op donderdag 20 mei 2010 14:56 schreef TedjeKroketje het volgende:
Eerst
[ afbeelding ]
Daarna
[ afbeelding ]
- Contrast toegevoegd
- Hue/saturation aangepast
- Curves aangepast
- Lens correctie toegevoegd
- En toen nog wat kleur toegevoegd
Blijf retro 1 van de mooiste dingen vinden
+1quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:03 schreef unbrained het volgende:
[..]
Mooie bewerking wel, alleen die vignetting in de linkerbovenhoek stoort wel n btje :x
tnxquote:Op donderdag 20 mei 2010 19:50 schreef Omniej het volgende:
Is dat steigertje nou scheef? Ongeveer op de helft zit er een soort knik naar rechts in... Wel een goede bewerking in ieder geval, al is 'ie wel wat rozig geworden.
Nou, heel eerlijk gezegd zie ik het nut ook niet om een foto zo te bewerken..quote:Op vrijdag 21 mei 2010 00:19 schreef Heintje het volgende:
Van:
[ afbeelding ]
Door dit te doen:
[ afbeelding ]
En nog wat stipjes weggepoetst
Naar:
[ afbeelding ]
Mooi? Nee, maar wel geinig.
Mooi Ruud, eindresultaat is heel netjes gewordenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 00:49 schreef Ruud het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kleur groen meer verzadigd
Achtergrond zwart gemaakt
Meer contrast
Unsharp mask
Storende delen weg gekloond
Dank je. Ik ben er zelf ook best tevreden over, ondanks kleine delen die ik niet goed krijg 'opgepoetst'. Wel jammer van het bovenste blaadje, is niet scherp.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:07 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Mooi Ruud, eindresultaat is heel netjes geworden
Gaarne de bovenste foto resizen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:12 schreef Zith het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Enige foto die ik ooit echt heb bewerkt.. misschien wat extreem en simplistisch als ik het nu weer zo terugzie.
Tip algemeen iets langere sluitertijd nemen met een hoger diafragma dan vliegen ze ook echt, de propellers staan stil nu is niet mooi bij vliegende objecten.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:21 schreef Omniej het volgende:
Hier een (enigszins) recente van mij:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
- Correctie witbalans
- Exposure (flink) omhoog
- Een tikkeltje meer blacks
- Brightness (flink) omlaag
- Contrast opgeschroefd
- En uiteraard de crop, waar ik normaal gesproken geen enorme fan van ben overigens, maar in dit geval had ik niet echt een andere optie.
Eigenlijk is hij nog steeds niet helemaal lekker belicht, maar ja.
Viel mij bij thuiskomst ook op ja. Op dat moment had ik er helemaal niet zo bij stilgestaan, maar het is inderdaad iets om de volgende keer dat ik propellorvliegtuigen fotografeer even op te letten.quote:Op zondag 23 mei 2010 09:11 schreef sjoemie_82 het volgende:
[..]
Tip algemeen iets langere sluitertijd nemen met een hoger diafragma dan vliegen ze ook echt, de propellers staan stil nu is niet mooi bij vliegende objecten.
Content aware werkte wel bij de mast en de rode auto, die witte was wat moeilijker, aangezien die tegen een arm aan zit, C.A. werkte daar nietquote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:08 schreef unioz het volgende:
je ziet wel duidelijk dat er iets is weggepoetst. content-aware fill werkt wel goed voor dit soort dingen![]()
Het wordt normaal met tilt-shift lenzen gedaan, maar voor de mensen die de digitale bewerken makkelijker vinden kunnen die hier een guide met uitleg vinden.quote:Op zondag 6 juni 2010 19:14 schreef Surf_Bunny het volgende:
Als ik het goed zie is dat de miniatuuroptie toch? Waar vind je die/hoe doe je dat?
Ja inderdaad, bij sommige foto's heb ik gewoon sowieso al een beetje het gevoel alsof er iets miniatuur op staat en alleen in dat geval pas ik tilt-shift toe.quote:Op zondag 6 juni 2010 23:55 schreef Omniej het volgende:
Tilt-shift kan erg gaaf zijn, maar de foto moet zich er voor lenen. Deze doet dat niet echt als je het mij vraagt, hoewel 't op zich nog steeds wel een grappig effectje is. De kleuren zijn wel veel sprekender in ieder geval.
Tilt-shift vind ik altijd het beste werken als de horizon en lucht niet op de foto staan. Heb even op Flickr gezocht voor een goed voorbeeld daarvan, en dit zijn een paar van de eerste resultaten:quote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:14 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Ja inderdaad, bij sommige foto's heb ik gewoon sowieso al een beetje het gevoel alsof er iets miniatuur op staat en alleen in dat geval pas ik tilt-shift toe.
Beetje crappy voorbeeld wat ik hier heb maar oké ik vind het er hier al wat meer bijpassen:
[ afbeelding ]
quote:
Ja, die zijn al een stuk beter maar foto 2 is echt overdone met die achtergrond met veel te veel blur en de onderkant op de 3e vind ik ook niet heel mooi.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:24 schreef Omniej het volgende:
[..]
Tilt-shift vind ik altijd het beste werken als de horizon en lucht niet op de foto staan. Heb even op Flickr gezocht voor een goed voorbeeld daarvan, en dit zijn een paar van de eerste resultaten:
http://www.flickr.com/photos/visionmixer/2381976267/
http://www.flickr.com/photos/yhlee/383487278/
http://www.flickr.com/photos/s_d/110644968/
http://www.flickr.com/photos/s_d/107812930/
Op alle vier de foto's is geen horizon en lucht zichtbaar en komt het tilt-shift effect in mijn ogen het meest tot z'n recht.
Ik heb ze tijdelijk even vervangen voor linkjes, zal ze later resizen.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:31 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Gaarne resizen.
Max grootte is 1024pixels.
Tuurlijk wel... zou niet zo best zijn als alleen mensen met verstand van bewerken een foto mogen beoordelen. Je maakt als fotograaf je foto (over t algemeen) toch voor een breed publiek, waarvan in de meeste gevallen, het grootste deel minder weet over fotograferen/bewerken dan jijzelf.quote:Op woensdag 16 juni 2010 11:30 schreef dyonvbaal het volgende:
Mooie bewerkingen althans de meesten. Tis alleen bij die laatste 2 stadsfoto's of er een foto in madurodam is gemaakt na het aanpassen... (eigenlijk mag ik niks zeggen aangezien ik niet eens verstand heb van het bewerken van foto's...)
dat is ook nou net de bedoeling va ndat effectquote:Op woensdag 16 juni 2010 11:30 schreef dyonvbaal het volgende:
Mooie bewerkingen althans de meesten. Tis alleen bij die laatste 2 stadsfoto's of er een foto in madurodam is gemaakt na het aanpassen... (eigenlijk mag ik niks zeggen aangezien ik niet eens verstand heb van het bewerken van foto's...)
Dan heb ik natuurlijk niks gezegdquote:Op woensdag 16 juni 2010 12:32 schreef mash_ het volgende:
[..]
dat is ook nou net de bedoeling va ndat effect
Eigenlijk vind ik het origineel zo gek nog niet eens... De lucht en alle dakdelen vind ik in het origineel zelfs beter dan in de bewerking. Scherpte is er ook niet bepaald op vooruit gegaan, is vooral goed te zien aan het uitstekende stukje dak helemaal rechtsboven.quote:Op donderdag 17 juni 2010 00:17 schreef unbrained het volgende:
Na door de foto's van vorig jaar gebladerd te zijn toch maar nog n poging gewaagd voor n afgeschreven foto:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik nietquote:Op donderdag 17 juni 2010 22:42 schreef Elorin het volgende:
Ik had foto's geschoten, maar niet door dat ik ze volledig overbelicht had. Dus tja, dan maar wat proberen in de bewerking, en ik moet zeggen, ik vind 'm best geinig geworden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat jaquote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:33 schreef xjoyce het volgende:
Wauwie zitten een paar hele mooie bewerkingen bij. Ik vind het wel leuk om te zien dat soms van een redelijk saaie foto echt een mooie en boeiende foto gemaakt kan worden door bewerkingen. Dat is ook een kunst opzich.
Haha, dat was ook weer niet mijn bedoeling hoor.quote:Op donderdag 17 juni 2010 23:12 schreef Elorin het volgende:
Oooh kom, beetje rustig met mij...![]()
Het was maar een probeerseltje... Maar goed, die zal ik er niet meer neerzetten...
Dat dus inderdaad.quote:Op donderdag 17 juni 2010 23:18 schreef Ruud het volgende:
Schroom niet om je foto's hier te plaatsen..
Probeer hem eens in zwart-wit.quote:Op donderdag 17 juni 2010 22:42 schreef Elorin het volgende:
Ik had foto's geschoten, maar niet door dat ik ze volledig overbelicht had. Dus tja, dan maar wat proberen in de bewerking, en ik moet zeggen, ik vind 'm best geinig geworden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hehehe, zo had ik ook wel eens op een moment suprème waarbij je gewoon even snel een foto moet maken m'n diafragma nog op f/16 of iets in die richting staan, net op het moment dat ik in m'n zoeker niet let op de sluitertijd die hij aangeeft.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 00:34 schreef Heintje het volgende:
Fouten maken hoort er ook bij, ik heb me ook wel eens afgevraagd waarom ik sluitertijden van 1/4000 sec had. ISO nog te hoog staan van de avond er voor.
Ha fijn, jij snapt de bedoeling van mijn bewerkingquote:Op vrijdag 18 juni 2010 00:34 schreef Heintje het volgende:
[..]
Probeer hem eens in zwart-wit.
Nabewerking is bedoelt om van een foto iets te verbeteren, niet om hem te redden. Maar soms is het juist leuk om met een totaal mislukte foto te spelen. Daar kun je vaak de uiterste opzoeken omdat je toch niks verpest. (ja ja, meerdere versies, non destructief bewerken, ik ken het) Bij goede foto's worden extreme waardes meestal niet mooier.
Ik zal niet zeggen dat je foto mooi is geworden. Maar ik vind het wel leuk om een keer te zien. Niet alles hoeft altijd maar perfect te zijn vind ik. Fouten maken hoort er ook bij, ik heb me ook wel eens afgevraagd waarom ik sluitertijden van 1/4000 sec had. ISO nog te hoog staan van de avond er voor.
Had 'm al een keer gezien, maar blijft mooiquote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:05 schreef BigBear het volgende:
Afgelopen winter ben ik nog wat foto's op de hei gaan maken. Bij terugkomst zag ik dit Renaultje rijden, dus ik heb er even snel een snapshot van gemaakt. Het orgineel vind ik niks, maar na wat bewerkingen is het toch wel een acceptabele foto geworden
Orgineel:
[ afbeelding ]
Bewerking 1:
[ afbeelding ]
Bewerking 2:
[ afbeelding ]
Grappig, kan me nog herinneren dat je de uiteindelijke bewerking een keer gepost had en ik het toen een geweldige plaat vond. Had niet gedacht dat het origineel er zo uit zag eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:05 schreef BigBear het volgende:
Afgelopen winter ben ik nog wat foto's op de hei gaan maken. Bij terugkomst zag ik dit Renaultje rijden, dus ik heb er even snel een snapshot van gemaakt. Het orgineel vind ik niks, maar na wat bewerkingen is het toch wel een acceptabele foto geworden
Orgineel:
[ afbeelding ]
Bewerking 1:
[ afbeelding ]
Bewerking 2:
[ afbeelding ]
Ik vind het jammer dat je de achtergrond eruit hebt gecropt en zwart hebt gemaakt. Het geeft wat informatie over waar de foto is genomen, en plaatst de personen meer in een omgeving. Ook is de crop nogal krap zo.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 21:34 schreef Ruud het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Curves, achtergrond zwart gemaakt, verscherpt en gecropt.
Thanksquote:Op zaterdag 26 juni 2010 01:03 schreef Omniej het volgende:
Foto van Ruud hierboven is ook een heel stuk opgeknapt zo, vooral zonder het storende raam e.d.
Ik vond de achtergrond rommelig en oninteressant. Bovendien is de achtergrond (hetgeen dat je door het 'raam' ziet) te licht.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 10:02 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat je de achtergrond eruit hebt gecropt en zwart hebt gemaakt. Het geeft wat informatie over waar de foto is genomen, en plaatst de personen meer in een omgeving. Ook is de crop nogal krap zo.
Tnx, het verkeersbord was me niet eens opgevallenquote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:09 schreef Bronson het volgende:
Geweldig om te zien hoe een foto wat eigenlijk niks voorsteld toch nog zo leuk kan worden gemaakt.![]()
Mijn voorkeur gaat uit naar de 2e. Ik zou alleen het verkeersbord rechtsboven de auto nog even weghalen. Die valt mij wat teveel op.
Sfeervolle foto, maar volgens mij zit er heel veel ruis in? Het doet me enigszins denken aan een cd-hoes van een metalband (Winterborn - Farewell to Saints)quote:Op zaterdag 26 juni 2010 17:19 schreef Wiebeldak het volgende:
Een wat extremere bewerking. Ik moest en zal er goed plaatje uit krijgen want ik ben daar niet voor niets die foto gaan nemen maar het was eigenlijk iets te donker en er stonden auto's in de weg.
Origineel
[ afbeelding ]
Bewerkt:
[ afbeelding ]
Tnx.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:11 schreef BigBear het volgende:
[..]
Tnx, het verkeersbord was me niet eens opgevallen
Misschien nog handig om te vermelden wat ik heb gedaan:
- Uiteraard gecropt
- Met de Silver Effex filter gekozen voor High Contrast Filter (1e bewerking) en wat lopen spelen met de schuifjes
- 2e bewerking is ook met Silver Effex gedaan, en dan voor de sepia-bewerking gekozen.
- Contrast opgeschroefd
Ook anderen bedankt voor de reacties trouwens!
De foto van Ruud is zo een stuk beter, met name de kleuren. Het weghalen van het raam vind ik twijfelachtig: het stoort inderdaard minder, maar nu is het een groot zwart vlak, waardoor de foto m.i. wat saaier wordt.
[..]
Sfeervolle foto, maar volgens mij zit er heel veel ruis in? Het doet me enigszins denken aan een cd-hoes van een metalband (Winterborn - Farewell to Saints)
Mooi dat de kleur van de bomen er nog neit eens onnatuurlijk uitziet! Erg goed gedaan, alleen jammer van de paarse kont van de voorheen grijs/bruine objectenquote:Op maandag 19 juli 2010 20:05 schreef Surf_Bunny het volgende:
Ik vond deze foto nogal saai ondanks dat ik de uil links wel een leuk detail vond dus heb geprobeerd hem wat op te leuken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 26 juni 2010 17:19 schreef Wiebeldak het volgende:
Een wat extremere bewerking. Ik moest en zal er goed plaatje uit krijgen want ik ben daar niet voor niets die foto gaan nemen maar het was eigenlijk iets te donker en er stonden auto's in de weg.
Origineel
[ afbeelding ]
Bewerkt:
[ afbeelding ]
Toffe bewerking! Vind het nu echt meer 'sprookjesachtiger'/'Where the wild things are' overkomen. Ja jammer van de paarse stukken, maar valt wel makkelijk te corrigeren.quote:Op maandag 19 juli 2010 20:05 schreef Surf_Bunny het volgende:
Ik vond deze foto nogal saai ondanks dat ik de uil links wel een leuk detail vond dus heb geprobeerd hem wat op te leuken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi gedaan.quote:Op maandag 19 juli 2010 20:05 schreef Surf_Bunny het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dat was In elk geval een dikke DQ bij de World press photo geweestquote:Op vrijdag 23 juli 2010 03:09 schreef very het volgende:
[ afbeelding ]
Geen idee meer wat ik er allemaal mee gedaan heb
Dat geldt voor vrijwel alles wat in dit topic staat.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 06:23 schreef Uncle het volgende:
[..]
dat was In elk geval een dikke DQ bij de World press photo geweest
Op grond waarvan dan?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 06:23 schreef Uncle het volgende:
[..]
dat was In elk geval een dikke DQ bij de World press photo geweest
Toch is het wel zoquote:
Ja, maar soms wil je een sfeer of een beeld pakken wat niet alle kleuren heeft.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 12:10 schreef very het volgende:
[..]
Toch is het wel zo![]()
Waarom zou je natuurfoto's desatureren?
De natuur is juist mooi vanwege haar kleur.
Dus omdat jij iets vind is het meteen beter? Is gewoon kwestie van smaakquote:Op vrijdag 23 juli 2010 12:10 schreef very het volgende:
[..]
Toch is het wel zo![]()
Waarom zou je natuurfoto's desatureren?
De natuur is juist mooi vanwege haar kleur.
Ik weet wat je met kleur kan doen. maar ik vind hem nu echt niet mooier...quote:Op vrijdag 23 juli 2010 12:40 schreef very het volgende:
Ik zeg niet dat mijn mening wet is, maar feit is wel dat natuurfoto's er over het algemeen niet beter op worden wanneer je desatureerd.
Sorry dat ik je foto zelf even onder handen neem, maar ik wil je laten zien dat je ipv kleur eruit halen, beter kleur erbij kan doen (bij natuurfoto's tenminste).
[ afbeelding ]
Dat is toch ook geen natuurfoto?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 12:11 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Ja, maar soms wil je een sfeer of een beeld pakken wat niet alle kleuren heeft.
Niet elke foto hoeft 100% een beeld van de werkelijkheid te zijn. Sterker nog, 90% is dat niet volgens mij.
edit:
ik heb even niet het origineel bij de hand, maar deze had in het echt ook beduidend veel meer kleur.
Maar tussen alle "standaard" foto's vind ik dit soort dingen ook leuk om als afwisseling te doen
[ afbeelding ]
Maar wel bedankt voor de tips hoorquote:Op vrijdag 23 juli 2010 12:47 schreef very het volgende:
ok
Dat snap ikquote:Op vrijdag 23 juli 2010 12:49 schreef mash_ het volgende:
[..]
Maar wel bedankt voor de tips hoormaar nu heb ik er echt gewoon voor gekozen om het zo te doen
Dankjequote:Op vrijdag 23 juli 2010 12:52 schreef very het volgende:
[..]
Dat snap ik
Maar ik snap de keuze alleen niet bij deze foto.
Trouwens ook even op je deviantart gekeken...zitten wel mooie dingen tussen. Kwalitatief veel beter dan die grijze bijen foto
die zou ik iets minder verscherpen want dit oogt niet lekker meer. Jou liefde voor zwarte randen is eigelijk ook niet helemaal toepasselijk. Kleuren vindt ik ook wel lekkerder dan het originele desaturated plaatje maar als je dan toch bezig bent had je de compo ook wel beejte kunnen aanpassenquote:Op vrijdag 23 juli 2010 12:40 schreef very het volgende:
Ik zeg niet dat mijn mening wet is, maar feit is wel dat natuurfoto's er over het algemeen niet beter op worden wanneer je desatureerd.
Sorry dat ik je foto zelf even onder handen neem, maar ik wil je laten zien dat je ipv kleur eruit halen, beter kleur erbij kan doen (bij natuurfoto's tenminste).
[ afbeelding ]
nog niks bijzonders, Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6. Ben niet zo rijk om veel geld uittegeven voor lenzen op dit momentquote:
Vindt um echt tof gek!quote:Op vrijdag 23 juli 2010 03:09 schreef very het volgende:
[ afbeelding ]
Geen idee meer wat ik er allemaal mee gedaan heb
Mooi om te zien hoe je dat barrel effect hebt weggehaald! De lucht is ook veel mooier, misschien iets te blauw maar wel mooi.quote:Op zondag 5 december 2010 23:33 schreef Ruud het volgende:
Voor:
[ afbeelding ]
Na:
[ afbeelding ]
Storende delen weg gekloond, lenscorrectie (zie horizon), blauw tint aangepast, helderheid aangepast, verzadiging omhoog (geel en groen)
Dat is goed geluktquote:Op woensdag 12 januari 2011 19:23 schreef Wiebeldak het volgende:
Ik heb uit een totaal mislukte foto toch nog iets proberen te maken. Normaal delete ik die meteen maar dit keer wilde ik eens proberen of ik wat met photoshop kan.
Voor:
[ afbeelding ]
Na:
[ afbeelding ]
Thanks, misschien iets te overdreven inderdaad..quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:25 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Mooi om te zien hoe je dat barrel effect hebt weggehaald! De lucht is ook veel mooier, misschien iets te blauw maar wel mooi.
Dat zijn altijd wel leuke experimentjes inderdaad.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:23 schreef Wiebeldak het volgende:
Ik heb uit een totaal mislukte foto toch nog iets proberen te maken. Normaal delete ik die meteen maar dit keer wilde ik eens proberen of ik wat met photoshop kan.
Voor:
[ afbeelding ]
Na:
[ afbeelding ]
Tnx! Ik heb de highlights wat op geschroeft. Ik snap ook wat je bedoeld met die bolders, het is ook te zien op de stuurhut van het schip op de achtergrond. Dat was zo erg overbelicht dat het misvormde tijdens het bewerken. Ik weet niet hoe je dat kan voorkomen.quote:Op donderdag 13 januari 2011 00:37 schreef Omniej het volgende:
[..]
Dat zijn altijd wel leuke experimentjes inderdaad.
Denk dat je er best nog wel meer uit zou kunnen halen zelfs, nu zijn echt alle highlights verdwenen namelijk en het gezicht van 't meisje valt daardoor bijna helemaal weg, maar de foto is hoe dan ook behoorlijk opgeknapt.
Wel even op die gekke effecten letten die je nu ziet bij de achterste dinges... aanmeerpaal? Hoe heet zo'n ding in godsnaam.
quote:
Imageshack doet hier altijd moeilijk dus is je plaatje zo niet te zien. Ik heb hem in een nieuw venster geopend om te kunnen zien en het is echt een wereld van verschil! erg mooi gedaan. Ik zie alleen (kniesoor) dat je boven het koppie een stukje bent doorgeschoten met je masker, er is nog net een stukkie tralies scherp.quote:
Vind persoonlijk foto 2 van de motor serie het mooistquote:Op donderdag 3 februari 2011 21:16 schreef GenesiZ het volgende:
Leuk topic!!
@ Zith: Knap gedaan!!! Moest 3x kijken hoe je alles weg had gewerkt
@ Ruud & Wiebeldak: Ziet er goed uit, strak nabewerkt!!
Van mijn hand ook 2 voor en na's.
Honda S2000.
Voor:
[ afbeelding ]
Na:
[ afbeelding ]
Edits (niet perse in de deze volgorde!!)
- Nabewerkt in Lightroom.
- 300 Filter gebruikt.
- Contrast, curves en brightness aangepast
- Hier en daar wat losse meuk weggepoetst
- Gedraaid en gecropt
Kawasaki Z1000, opdracht voor een motorsite.
Voor:
[ afbeelding ]
Na:
[ afbeelding ]
Geleverde versie zoals de klant hem wilde!
[ afbeelding ]
Complete artikel + alle foto's is hier te zien/lezen
Edits (niet perse in de deze volgorde!!)
- Nabewerkt in Lightroom.
- Contrast, curves en brightness aangepast
- Hier en daar wat losse meuk weggepoetst
- In Photoshop verder gegaan en foto voorzien van een tikje LucisArt filter.
"Bij de klant heb ik de laatste filter meer doorgezet voor de cartoon-style"
Dit vind ik 1 van de mooist/zichtbaarse verbetering qua bewerking!quote:Op maandag 31 januari 2011 15:07 schreef RianaLuna het volgende:
Oh vervelend dat ie zo bagger doet,
thanks voor de tip iigJe hebt gelijk, nu zie ik het ook, heb mn scherm instellingen wat aangepast
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |