Gaarne de bovenste foto resizen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:12 schreef Zith het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Enige foto die ik ooit echt heb bewerkt.. misschien wat extreem en simplistisch als ik het nu weer zo terugzie.
Tip algemeen iets langere sluitertijd nemen met een hoger diafragma dan vliegen ze ook echt, de propellers staan stil nu is niet mooi bij vliegende objecten.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:21 schreef Omniej het volgende:
Hier een (enigszins) recente van mij:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
- Correctie witbalans
- Exposure (flink) omhoog
- Een tikkeltje meer blacks
- Brightness (flink) omlaag
- Contrast opgeschroefd
- En uiteraard de crop, waar ik normaal gesproken geen enorme fan van ben overigens, maar in dit geval had ik niet echt een andere optie.
Eigenlijk is hij nog steeds niet helemaal lekker belicht, maar ja.
Viel mij bij thuiskomst ook op ja. Op dat moment had ik er helemaal niet zo bij stilgestaan, maar het is inderdaad iets om de volgende keer dat ik propellorvliegtuigen fotografeer even op te letten.quote:Op zondag 23 mei 2010 09:11 schreef sjoemie_82 het volgende:
[..]
Tip algemeen iets langere sluitertijd nemen met een hoger diafragma dan vliegen ze ook echt, de propellers staan stil nu is niet mooi bij vliegende objecten.
Content aware werkte wel bij de mast en de rode auto, die witte was wat moeilijker, aangezien die tegen een arm aan zit, C.A. werkte daar nietquote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:08 schreef unioz het volgende:
je ziet wel duidelijk dat er iets is weggepoetst. content-aware fill werkt wel goed voor dit soort dingen![]()
Het wordt normaal met tilt-shift lenzen gedaan, maar voor de mensen die de digitale bewerken makkelijker vinden kunnen die hier een guide met uitleg vinden.quote:Op zondag 6 juni 2010 19:14 schreef Surf_Bunny het volgende:
Als ik het goed zie is dat de miniatuuroptie toch? Waar vind je die/hoe doe je dat?
Ja inderdaad, bij sommige foto's heb ik gewoon sowieso al een beetje het gevoel alsof er iets miniatuur op staat en alleen in dat geval pas ik tilt-shift toe.quote:Op zondag 6 juni 2010 23:55 schreef Omniej het volgende:
Tilt-shift kan erg gaaf zijn, maar de foto moet zich er voor lenen. Deze doet dat niet echt als je het mij vraagt, hoewel 't op zich nog steeds wel een grappig effectje is. De kleuren zijn wel veel sprekender in ieder geval.
Tilt-shift vind ik altijd het beste werken als de horizon en lucht niet op de foto staan. Heb even op Flickr gezocht voor een goed voorbeeld daarvan, en dit zijn een paar van de eerste resultaten:quote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:14 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Ja inderdaad, bij sommige foto's heb ik gewoon sowieso al een beetje het gevoel alsof er iets miniatuur op staat en alleen in dat geval pas ik tilt-shift toe.
Beetje crappy voorbeeld wat ik hier heb maar oké ik vind het er hier al wat meer bijpassen:
[ afbeelding ]
quote:
Ja, die zijn al een stuk beter maar foto 2 is echt overdone met die achtergrond met veel te veel blur en de onderkant op de 3e vind ik ook niet heel mooi.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:24 schreef Omniej het volgende:
[..]
Tilt-shift vind ik altijd het beste werken als de horizon en lucht niet op de foto staan. Heb even op Flickr gezocht voor een goed voorbeeld daarvan, en dit zijn een paar van de eerste resultaten:
http://www.flickr.com/photos/visionmixer/2381976267/
http://www.flickr.com/photos/yhlee/383487278/
http://www.flickr.com/photos/s_d/110644968/
http://www.flickr.com/photos/s_d/107812930/
Op alle vier de foto's is geen horizon en lucht zichtbaar en komt het tilt-shift effect in mijn ogen het meest tot z'n recht.
Ik heb ze tijdelijk even vervangen voor linkjes, zal ze later resizen.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:31 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Gaarne resizen.
Max grootte is 1024pixels.
Tuurlijk wel... zou niet zo best zijn als alleen mensen met verstand van bewerken een foto mogen beoordelen. Je maakt als fotograaf je foto (over t algemeen) toch voor een breed publiek, waarvan in de meeste gevallen, het grootste deel minder weet over fotograferen/bewerken dan jijzelf.quote:Op woensdag 16 juni 2010 11:30 schreef dyonvbaal het volgende:
Mooie bewerkingen althans de meesten. Tis alleen bij die laatste 2 stadsfoto's of er een foto in madurodam is gemaakt na het aanpassen... (eigenlijk mag ik niks zeggen aangezien ik niet eens verstand heb van het bewerken van foto's...)
dat is ook nou net de bedoeling va ndat effectquote:Op woensdag 16 juni 2010 11:30 schreef dyonvbaal het volgende:
Mooie bewerkingen althans de meesten. Tis alleen bij die laatste 2 stadsfoto's of er een foto in madurodam is gemaakt na het aanpassen... (eigenlijk mag ik niks zeggen aangezien ik niet eens verstand heb van het bewerken van foto's...)
Dan heb ik natuurlijk niks gezegdquote:Op woensdag 16 juni 2010 12:32 schreef mash_ het volgende:
[..]
dat is ook nou net de bedoeling va ndat effect
Eigenlijk vind ik het origineel zo gek nog niet eens... De lucht en alle dakdelen vind ik in het origineel zelfs beter dan in de bewerking. Scherpte is er ook niet bepaald op vooruit gegaan, is vooral goed te zien aan het uitstekende stukje dak helemaal rechtsboven.quote:Op donderdag 17 juni 2010 00:17 schreef unbrained het volgende:
Na door de foto's van vorig jaar gebladerd te zijn toch maar nog n poging gewaagd voor n afgeschreven foto:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik nietquote:Op donderdag 17 juni 2010 22:42 schreef Elorin het volgende:
Ik had foto's geschoten, maar niet door dat ik ze volledig overbelicht had. Dus tja, dan maar wat proberen in de bewerking, en ik moet zeggen, ik vind 'm best geinig geworden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat jaquote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:33 schreef xjoyce het volgende:
Wauwie zitten een paar hele mooie bewerkingen bij. Ik vind het wel leuk om te zien dat soms van een redelijk saaie foto echt een mooie en boeiende foto gemaakt kan worden door bewerkingen. Dat is ook een kunst opzich.
Haha, dat was ook weer niet mijn bedoeling hoor.quote:Op donderdag 17 juni 2010 23:12 schreef Elorin het volgende:
Oooh kom, beetje rustig met mij...![]()
Het was maar een probeerseltje... Maar goed, die zal ik er niet meer neerzetten...
Dat dus inderdaad.quote:Op donderdag 17 juni 2010 23:18 schreef Ruud het volgende:
Schroom niet om je foto's hier te plaatsen..
Probeer hem eens in zwart-wit.quote:Op donderdag 17 juni 2010 22:42 schreef Elorin het volgende:
Ik had foto's geschoten, maar niet door dat ik ze volledig overbelicht had. Dus tja, dan maar wat proberen in de bewerking, en ik moet zeggen, ik vind 'm best geinig geworden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hehehe, zo had ik ook wel eens op een moment suprème waarbij je gewoon even snel een foto moet maken m'n diafragma nog op f/16 of iets in die richting staan, net op het moment dat ik in m'n zoeker niet let op de sluitertijd die hij aangeeft.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 00:34 schreef Heintje het volgende:
Fouten maken hoort er ook bij, ik heb me ook wel eens afgevraagd waarom ik sluitertijden van 1/4000 sec had. ISO nog te hoog staan van de avond er voor.
Ha fijn, jij snapt de bedoeling van mijn bewerkingquote:Op vrijdag 18 juni 2010 00:34 schreef Heintje het volgende:
[..]
Probeer hem eens in zwart-wit.
Nabewerking is bedoelt om van een foto iets te verbeteren, niet om hem te redden. Maar soms is het juist leuk om met een totaal mislukte foto te spelen. Daar kun je vaak de uiterste opzoeken omdat je toch niks verpest. (ja ja, meerdere versies, non destructief bewerken, ik ken het) Bij goede foto's worden extreme waardes meestal niet mooier.
Ik zal niet zeggen dat je foto mooi is geworden. Maar ik vind het wel leuk om een keer te zien. Niet alles hoeft altijd maar perfect te zijn vind ik. Fouten maken hoort er ook bij, ik heb me ook wel eens afgevraagd waarom ik sluitertijden van 1/4000 sec had. ISO nog te hoog staan van de avond er voor.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |