Zekerquote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:32 schreef Netsplitter het volgende:
Misschien een idee om er ook bij te zetten wat je gedaan hebt om tot het resultaat te zijn gekomen?
Ik moet zeggen dat ik ook geen enorme fan ben van de uiteindelijke compositie.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:21 schreef Omniej het volgende:
Eigenlijk is hij nog steeds niet helemaal lekker belicht, maar ja.
Mijn originele (centrale) compositie was noodgedwongen, omdat ik het spul gefocust moest blijven houden met het middelste focuspunt. Liever had ik de vliegtuigen wat meer rechts in beeld gehad (zoals in de uiteindelijke dus) en wat meer beeldvullend - blijkbaar was m'n 250mm toch niet lang genoeg.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:58 schreef problematiQue het volgende:
Ik moet zeggen dat ik ook geen enorme fan ben van de uiteindelijke compositie.
Mooi resultaatquote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:58 schreef problematiQue het volgende:
Eentje van mij, die volgens mij wel goed de kracht van nabewerken laat zien![]()
Na:
[ afbeelding ]
Voor:
[ afbeelding ]
- Zelfgemaakte sepia preset
- Belichting omhoog
- Veel lokaal verlichten en verdonkeren (oog, nek, neus)
- Zwart dicht laten lopen
- Crop
Ik vind 'm prima zoquote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:19 schreef Omniej het volgende:
Anyway, ik moet zeggen dat ik er ook niet helemaal weg van ben hoor. Misschien hadden de vliegtuigen nog wel een tikkeltje meer naar het midden gemoeten (zodat ze meer op het 1/3 snijvlak komen te liggen zeg maar).
Z'n kop ziet er geweldig uit, maar z'n achterlijf wat minder. MIsschien een idee om dat weg te gummen?quote:Op woensdag 19 mei 2010 15:09 schreef Surf_Bunny het volgende:
Net gemaakt en bewerkt:
voor:
[ afbeelding ]
na:
[ afbeelding ]
posterize optie gebruikt en daarna de achtergrond egaal ingekleurd.
Hij is nog wat grijs..ik zou het wat meer contrast gevenquote:Op woensdag 19 mei 2010 15:18 schreef Surf_Bunny het volgende:
Zo is ie idd beter denk ik
[ afbeelding ]
Crop is goed. Fraaie bewerking ook, mooi sfeertjequote:Op woensdag 19 mei 2010 22:09 schreef unbrained het volgende:
Ook maar eens een poging gedaan, vriendinnetje random een foto laten kiezen
Origineel:
[ afbeelding ]
Voorkeurbewerking:
[ afbeelding ]
quote:
De 'before' is echt zó ontzettend veel beter.quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:34 schreef Pizzahut het volgende:
Before
[ afbeelding ]
After
[ afbeelding ]
Process
Een HDR gemaakt en in photoshop wat tone mapping toegevoegd.
Die tweede is leuk.quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:09 schreef unbrained het volgende:
Ook maar eens een poging gedaan, vriendinnetje random een foto laten kiezen
Origineel:
[ afbeelding ]
Voorkeurbewerking:
[ afbeelding ]
BS-bewerking:
[ afbeelding ]
btje quick 'n dirty wel
Komt meer door de Tonemapping, een techniek waarvan je moet houden.quote:Op donderdag 20 mei 2010 00:37 schreef Omniej het volgende:
[..]
De 'before' is echt zó ontzettend veel beter.
Enige toffe wat in de HDR wat duidelijker naar voren komt is de weerspiegeling in de locomotief, maar voor de rest vind ik hem eerlijk gezegd totaal verpest.
quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:29 schreef Omniej het volgende:
Je bent een stukje vergeten weg te poetsen aan de linkerkant van je hoofd.
Ik zou als je de eerste cropt m qua kleuren etc mooier vinden.. vind de bewerking wat te donker, btje flets zelfsquote:Op donderdag 20 mei 2010 14:31 schreef murp het volgende:
En deze met wat HDR invloeden
onbewerkt, alleen photomege
[ afbeelding ]
Bewerkt met HDR-optie photoshop en wat weggepoetst e.d:
[ afbeelding ]
Mooie bewerking wel, alleen die vignetting in de linkerbovenhoek stoort wel n btje :xquote:Op donderdag 20 mei 2010 14:56 schreef TedjeKroketje het volgende:
Eerst
[ afbeelding ]
Daarna
[ afbeelding ]
- Contrast toegevoegd
- Hue/saturation aangepast
- Curves aangepast
- Lens correctie toegevoegd
- En toen nog wat kleur toegevoegd
Blijf retro 1 van de mooiste dingen vinden
+1quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:03 schreef unbrained het volgende:
[..]
Mooie bewerking wel, alleen die vignetting in de linkerbovenhoek stoort wel n btje :x
tnxquote:Op donderdag 20 mei 2010 19:50 schreef Omniej het volgende:
Is dat steigertje nou scheef? Ongeveer op de helft zit er een soort knik naar rechts in... Wel een goede bewerking in ieder geval, al is 'ie wel wat rozig geworden.
Nou, heel eerlijk gezegd zie ik het nut ook niet om een foto zo te bewerken..quote:Op vrijdag 21 mei 2010 00:19 schreef Heintje het volgende:
Van:
[ afbeelding ]
Door dit te doen:
[ afbeelding ]
En nog wat stipjes weggepoetst
Naar:
[ afbeelding ]
Mooi? Nee, maar wel geinig.
Mooi Ruud, eindresultaat is heel netjes gewordenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 00:49 schreef Ruud het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kleur groen meer verzadigd
Achtergrond zwart gemaakt
Meer contrast
Unsharp mask
Storende delen weg gekloond
Dank je. Ik ben er zelf ook best tevreden over, ondanks kleine delen die ik niet goed krijg 'opgepoetst'. Wel jammer van het bovenste blaadje, is niet scherp.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:07 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Mooi Ruud, eindresultaat is heel netjes geworden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |