abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82967397
Afgelopen winter ben ik nog wat foto's op de hei gaan maken. Bij terugkomst zag ik dit Renaultje rijden, dus ik heb er even snel een snapshot van gemaakt. Het orgineel vind ik niks, maar na wat bewerkingen is het toch wel een acceptabele foto geworden

Orgineel:

Bewerking 1:
http://www.richarddebeer.eu/fok/IMG_5908_1_1024.jpg

Bewerking 2:
http://www.richarddebeer.eu/fok/IMG_5908_2_1024.jpg

[ Bericht 12% gewijzigd door Netsplitter op 23-07-2010 12:32:05 (Te groot.) ]
pi_82967508
Geweldig om te zien hoe een foto wat eigenlijk niks voorsteld toch nog zo leuk kan worden gemaakt.
Mijn voorkeur gaat uit naar de 2e. Ik zou alleen het verkeersbord rechtsboven de auto nog even weghalen. Die valt mij wat teveel op.
pi_83304424
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 10:05 schreef BigBear het volgende:
Afgelopen winter ben ik nog wat foto's op de hei gaan maken. Bij terugkomst zag ik dit Renaultje rijden, dus ik heb er even snel een snapshot van gemaakt. Het orgineel vind ik niks, maar na wat bewerkingen is het toch wel een acceptabele foto geworden

Orgineel:
[ afbeelding ]

Bewerking 1:
[ afbeelding ]

Bewerking 2:
[ afbeelding ]
Had 'm al een keer gezien, maar blijft mooi
Vooral de 2e bewerking
pi_83304507

Curves, achtergrond zwart gemaakt, verscherpt en gecropt.
pi_83314064
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 10:05 schreef BigBear het volgende:

Orgineel:
[ afbeelding ]

Bewerking 1:
[ afbeelding ]

Bewerking 2:
[ afbeelding ]
Grappig, kan me nog herinneren dat je de uiteindelijke bewerking een keer gepost had en ik het toen een geweldige plaat vond. Had niet gedacht dat het origineel er zo uit zag eerlijk gezegd. Uitstekende bewerking dus.

Foto van Ruud hierboven is ook een heel stuk opgeknapt zo, vooral zonder het storende raam e.d.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 10:02:15 #106
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_83318757
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 21:34 schreef Ruud het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Curves, achtergrond zwart gemaakt, verscherpt en gecropt.
Ik vind het jammer dat je de achtergrond eruit hebt gecropt en zwart hebt gemaakt. Het geeft wat informatie over waar de foto is genomen, en plaatst de personen meer in een omgeving. Ook is de crop nogal krap zo.
pi_83319275
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 01:03 schreef Omniej het volgende:
Foto van Ruud hierboven is ook een heel stuk opgeknapt zo, vooral zonder het storende raam e.d.
Thanks
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 10:02 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Ik vind het jammer dat je de achtergrond eruit hebt gecropt en zwart hebt gemaakt. Het geeft wat informatie over waar de foto is genomen, en plaatst de personen meer in een omgeving. Ook is de crop nogal krap zo.
Ik vond de achtergrond rommelig en oninteressant. Bovendien is de achtergrond (hetgeen dat je door het 'raam' ziet) te licht.
pi_83329719
Een wat extremere bewerking. Ik moest en zal er goed plaatje uit krijgen want ik ben daar niet voor niets die foto gaan nemen maar het was eigenlijk iets te donker en er stonden auto's in de weg.

Origineel

Bewerkt:

pi_83465272
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 10:09 schreef Bronson het volgende:
Geweldig om te zien hoe een foto wat eigenlijk niks voorsteld toch nog zo leuk kan worden gemaakt.
Mijn voorkeur gaat uit naar de 2e. Ik zou alleen het verkeersbord rechtsboven de auto nog even weghalen. Die valt mij wat teveel op.
Tnx, het verkeersbord was me niet eens opgevallen

Misschien nog handig om te vermelden wat ik heb gedaan:
- Uiteraard gecropt
- Met de Silver Effex filter gekozen voor High Contrast Filter (1e bewerking) en wat lopen spelen met de schuifjes
- 2e bewerking is ook met Silver Effex gedaan, en dan voor de sepia-bewerking gekozen.
- Contrast opgeschroefd

Ook anderen bedankt voor de reacties trouwens!

De foto van Ruud is zo een stuk beter, met name de kleuren. Het weghalen van het raam vind ik twijfelachtig: het stoort inderdaard minder, maar nu is het een groot zwart vlak, waardoor de foto m.i. wat saaier wordt.
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 17:19 schreef Wiebeldak het volgende:
Een wat extremere bewerking. Ik moest en zal er goed plaatje uit krijgen want ik ben daar niet voor niets die foto gaan nemen maar het was eigenlijk iets te donker en er stonden auto's in de weg.

Origineel

[ afbeelding ]

Bewerkt:

[ afbeelding ]
Sfeervolle foto, maar volgens mij zit er heel veel ruis in? Het doet me enigszins denken aan een cd-hoes van een metalband (Winterborn - Farewell to Saints)
pi_83967172
Mijn allereerste bewerking, van mijn allereerste reek bliksemfoto's

Origineel

Bewerkt

Brightness
Exposure
Curves
Channel mixer

Met welke mate ben ik vergeten te onthouden
pi_83970021
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 22:11 schreef BigBear het volgende:

[..]

Tnx, het verkeersbord was me niet eens opgevallen

Misschien nog handig om te vermelden wat ik heb gedaan:
- Uiteraard gecropt
- Met de Silver Effex filter gekozen voor High Contrast Filter (1e bewerking) en wat lopen spelen met de schuifjes
- 2e bewerking is ook met Silver Effex gedaan, en dan voor de sepia-bewerking gekozen.
- Contrast opgeschroefd

Ook anderen bedankt voor de reacties trouwens!

De foto van Ruud is zo een stuk beter, met name de kleuren. Het weghalen van het raam vind ik twijfelachtig: het stoort inderdaard minder, maar nu is het een groot zwart vlak, waardoor de foto m.i. wat saaier wordt.
[..]

Sfeervolle foto, maar volgens mij zit er heel veel ruis in? Het doet me enigszins denken aan een cd-hoes van een metalband (Winterborn - Farewell to Saints)
Tnx.

Klopt. De ruis heb ik er met opzet in verwerkt Ik wilde het een beetje een 'horror' effect geven.
  maandag 19 juli 2010 @ 20:05:17 #112
293171 Surf_Bunny
fan di na kha
pi_84246909
Ik vond deze foto nogal saai ondanks dat ik de uil links wel een leuk detail vond dus heb geprobeerd hem wat op te leuken.

1 Minuut stilte voor de storm
pi_84248462
quote:
Op maandag 19 juli 2010 20:05 schreef Surf_Bunny het volgende:
Ik vond deze foto nogal saai ondanks dat ik de uil links wel een leuk detail vond dus heb geprobeerd hem wat op te leuken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi dat de kleur van de bomen er nog neit eens onnatuurlijk uitziet! Erg goed gedaan, alleen jammer van de paarse kont van de voorheen grijs/bruine objecten
pi_84248513
Sorry, ik vind het niets. Net alsof er een paar potten rode verf uit een vliegtuig zijn gevallen.
pi_84251140
Behalve van de paarse kont is het een leuke bewerking! Geeft een herfst sfeer.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 00:56:53 #116
301448 eightone.
Trophies are like herpes.
pi_84259537
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 17:19 schreef Wiebeldak het volgende:

Origineel

[ afbeelding ]

Bewerkt:

[ afbeelding ]

Zou zomaar een filmposter van een thriller kunnen zijn.

Eindhoven, overigens? Of zit ik nou compleet fout.
So you like showtunes? That doesn't mean you're gay, just means you're awful.
pi_84260667
quote:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Toffe bewerking! Vind het nu echt meer 'sprookjesachtiger'/'Where the wild things are' overkomen. Ja jammer van de paarse stukken, maar valt wel makkelijk te corrigeren.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 15:04:47 #118
293171 Surf_Bunny
fan di na kha
pi_84275604
Dat paarse had ik zelf nog niet eens gezien had hem met mn laptop in het zonnetje gemaakt dus dan zie je niet zo heul veul haha. Maar zal em zo even door photomerge gooien met het origineel dan is dat zo opgelost
@ Eightone, uhm ja je zit ongeveer 100 km uit de richting
pi_84276341
quote:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi gedaan.
Hoe heb je dat preices voor elkaar gekregen? Select color range op het groene en dan met de schuifjes voor de kleuren spelen ofzo?
  dinsdag 20 juli 2010 @ 18:18:25 #120
293171 Surf_Bunny
fan di na kha
pi_84283135
gewoon met de hue en saturation schuiven, en daarna dus photomerge om de ongewenst verkleurde delen weg te gummen
pi_84381307
Voor:

Na:
pi_84384795
Ik vind "voor" eigenlijk beter
People assume too much.
pi_84385139

Geen idee meer wat ik er allemaal mee gedaan heb
People assume too much.
pi_84386099
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 03:09 schreef very het volgende:
[ afbeelding ]

dat was In elk geval een dikke DQ bij de World press photo geweest
pi_84386431
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 06:23 schreef Uncle het volgende:

[..]

Dat geldt voor vrijwel alles wat in dit topic staat.
pi_84386599
dat zal flink meevallen want er mag best een hoop hoor... croppen, levels aanpassen, color adjustments, b/w, etc... de meeste in dit topic voldoen wel aan de regels
pi_84388248
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 06:23 schreef Uncle het volgende:

[..]

Op grond waarvan dan?
Geen idee wat de regels zijn daarvoor...maar een nominatie alleen zou al voldoende zijn voor mij hoor
People assume too much.
pi_84388705
paaltje cloonen vooral :p, de tekst wegedit-ten

overigens erg nette foto hoor... goed idee, goed uitgevoerd, goed nabewerkt. Maar als je toch bezig was had ik persoonlijk de barrel op de vloertegels ook even weggewerkt of op zijn minst recht getrokken (de rechterkant is iets 'hoger') vooral door de donkere rij tegels viel dat mij in elk geval gelijk op, maar dta kan ook mijn miereneukeritus zijn natuurlijk
pi_84389095
Die tekst moest wel weg haha...ik snap ook niet waarom die tekst niet in het midden staat

Nu ga ik je advies nog even opvolgen
People assume too much.
pi_84391807
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 02:42 schreef very het volgende:
Ik vind "voor" eigenlijk beter
Nou ik niet
pi_84392976
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 11:38 schreef mash_ het volgende:

[..]

Nou ik niet
Toch is het wel zo
Waarom zou je natuurfoto's desatureren?
De natuur is juist mooi vanwege haar kleur.
People assume too much.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 12:11:46 #132
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_84393028
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 12:10 schreef very het volgende:

[..]

Toch is het wel zo
Ja, maar soms wil je een sfeer of een beeld pakken wat niet alle kleuren heeft.
Niet elke foto hoeft 100% een beeld van de werkelijkheid te zijn. Sterker nog, 90% is dat niet volgens mij.

edit:
ik heb even niet het origineel bij de hand, maar deze had in het echt ook beduidend veel meer kleur.
Maar tussen alle "standaard" foto's vind ik dit soort dingen ook leuk om als afwisseling te doen
NIEUW: Foto's!
pi_84393157
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 12:10 schreef very het volgende:

[..]

Toch is het wel zo
Dus omdat jij iets vind is het meteen beter? Is gewoon kwestie van smaak
En ik vind het juist mooi zo deze bewerking. de kleuren zoals ze op het orgineel staan kloppen ook niet als je in je tuin gewoon met je ogen kijkt hoor. je camera maakt het sowieso al mooier.

Maar ik hou gewoon van dit soort bewerkingen En dat jij dat niet vind dat kan, maar betekend niet dat het dan niet mooi is
pi_84394050
Ik zeg niet dat mijn mening wet is, maar feit is wel dat natuurfoto's er over het algemeen niet beter op worden wanneer je desatureerd.
Sorry dat ik je foto zelf even onder handen neem, maar ik wil je laten zien dat je ipv kleur eruit halen, beter kleur erbij kan doen (bij natuurfoto's tenminste).

People assume too much.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 12:43:40 #135
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_84394138
tja, alleen komt het nu heel erg gephotoshopt over, alsof er een bloem+bij uit een andere foto op is geplakt. Omdat de kleuren niet overeen komen.
NIEUW: Foto's!
pi_84394163
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 12:40 schreef very het volgende:
Ik zeg niet dat mijn mening wet is, maar feit is wel dat natuurfoto's er over het algemeen niet beter op worden wanneer je desatureerd.
Sorry dat ik je foto zelf even onder handen neem, maar ik wil je laten zien dat je ipv kleur eruit halen, beter kleur erbij kan doen (bij natuurfoto's tenminste).

[ afbeelding ]
Ik weet wat je met kleur kan doen. maar ik vind hem nu echt niet mooier...
pi_84394266
ok
People assume too much.
pi_84394355
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 12:11 schreef Cryothic het volgende:

[..]

Ja, maar soms wil je een sfeer of een beeld pakken wat niet alle kleuren heeft.
Niet elke foto hoeft 100% een beeld van de werkelijkheid te zijn. Sterker nog, 90% is dat niet volgens mij.

edit:
ik heb even niet het origineel bij de hand, maar deze had in het echt ook beduidend veel meer kleur.
Maar tussen alle "standaard" foto's vind ik dit soort dingen ook leuk om als afwisseling te doen
[ afbeelding ]
Dat is toch ook geen natuurfoto?
People assume too much.
pi_84394362
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 12:47 schreef very het volgende:
ok
Maar wel bedankt voor de tips hoor maar nu heb ik er echt gewoon voor gekozen om het zo te doen
pi_84394454
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 12:49 schreef mash_ het volgende:

[..]

Maar wel bedankt voor de tips hoor maar nu heb ik er echt gewoon voor gekozen om het zo te doen
Dat snap ik
Maar ik snap de keuze alleen niet bij deze foto.

Trouwens ook even op je deviantart gekeken...zitten wel mooie dingen tussen. Kwalitatief veel beter dan die grijze bijen foto
People assume too much.
pi_84394586
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 12:52 schreef very het volgende:

[..]

Dat snap ik
Maar ik snap de keuze alleen niet bij deze foto.

Trouwens ook even op je deviantart gekeken...zitten wel mooie dingen tussen. Kwalitatief veel beter dan die grijze bijen foto
Dankje Me fotos gaan hopelijk wel beter worden nu ik een eigen camera heb moest eerst alles doen met camera van me moeder. Maar op me DA staan echt heel veel verschillende zooi niet alleen fotos maar dat heb je wel gezien

Ik ga over een half uurtje naar zeeland. goede kans om me camera uitteproberen. heb hem net 2 weken
pi_84394699
wat voor camera heb je?
People assume too much.
pi_84394721
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 12:40 schreef very het volgende:

[ afbeelding ]
die zou ik iets minder verscherpen want dit oogt niet lekker meer. Jou liefde voor zwarte randen is eigelijk ook niet helemaal toepasselijk. Kleuren vindt ik ook wel lekkerder dan het originele desaturated plaatje maar als je dan toch bezig bent had je de compo ook wel beejte kunnen aanpassen
pi_84394800
Ik was even snel een quick fix aan het doen....heb er niet echt veel tijd en aandacht aan besteed natuurlijk.
Even wat kleur erbij, wat meer dof, en een sharpen (die idd overdone is).

Wat betreft die zwarte rand: zo komen ze een beetje los uit de website, en krijgen m.i. de kleuren meer leven.
Vind ik dan.

Ik wil dan ook een zwarte website gaan maken voor mijn foto's. Alles komt beter naar voren op zwart
People assume too much.
pi_84394843
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 12:59 schreef very het volgende:
wat voor camera heb je?
550D
pi_84394907
Nice...
En wat voor lenzen?
People assume too much.
pi_84395264
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 13:05 schreef very het volgende:
Nice...
En wat voor lenzen?
nog niks bijzonders, Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6. Ben niet zo rijk om veel geld uittegeven voor lenzen op dit moment

oh met kleuren had ik het zelf zo gedaan:
pi_84395322
Tja...het knalt nog niet genoeg imo
People assume too much.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 23 juli 2010 @ 14:18:06 #149
300347 MrManuel
pi_84397725
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 03:09 schreef very het volgende:
[ afbeelding ]

Vindt um echt tof gek!
[i]~ The impossible is easy![/i]
  vrijdag 23 juli 2010 @ 14:59:51 #150
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_84399618
Ik ben nog niet zo thuis in photoshop (of met foto's maken), dus mijn bewerkingen zijn nooit zo extreem. Het is hier wel leuk om te zien hoe mooi doorsnee foto's door een goede nabewerking kunnen worden!

Mijn voor:

en na:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')