Mijn gevoel zegt inderdaad ja, plus, mocht je ooit in de WW terechtkomen, dan telt de reiskostenvergoeding ook niet mee bij de berekening daarvan, dan zit je dus helemaal een stuk lager.quote:Moet het salaris niet aan het minimumloon voldoen los van een reiskostenvergoeding?
Dat dusquote:Op maandag 17 mei 2010 15:09 schreef Rekkie het volgende:
Nee tuurlijk mag dat niet, je salaris ex reiskostenvergoeding moet al omhoog....
Dat dus.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:10 schreef Dennis101 het volgende:
Nee dit mag niet, ik weet niet hoe lang je werkgever dit al doet, maar ik zou daar eens werk van maken.
Ik mag hopen dat TS wel weet wat het minimumloon is wat voor hem geldt.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:13 schreef iamredleader het volgende:
Maar alvorens iedereen bepaald dat het salaris omhoog moet: hoeveel uur werkt TS eigenlijk? Want als iemand 20 uur werkt en net niet het minimumsalaris voor 40 uur verdient...
En verder: wat karr-1 zegt
Sorry vergeten te vermelden.. ik werk fulltime, 40 uur.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:13 schreef iamredleader het volgende:
Maar alvorens iedereen bepaald dat het salaris omhoog moet: hoeveel uur werkt TS eigenlijk? Want als iemand 20 uur werkt en net niet het minimumsalaris voor 40 uur verdient...
Dat heeft er natuurlijk niets mee te maken, hoeveel uur je werkt, het wordt naar verhouding berekend. Het is niet zo dat als het minimum loon 1000 euro is en je werkt 50% voor 800 euro dat je dan onder het minimum loon zit,quote:Op maandag 17 mei 2010 15:13 schreef iamredleader het volgende:
Mijn reiskosten verschillen per maand. Ligt er maar net aan waar ik een project heb.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:16 schreef PjotrXII het volgende:
Je mag sowieso niet onder het wettelijk min. loon uitbetaald krijgen. Dus even aankaarten. En hoeveel reiskosten maak je daadwerkelijk eigenlijk?
Dat dus.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:16 schreef PjotrXII het volgende:
Je mag sowieso niet onder het wettelijk min. loon uitbetaald krijgen. Dus even aankaarten. En hoeveel reiskosten maak je daadwerkelijk eigenlijk?
Dat is waar, en als TS inderdaad zoals hierboven aangegeven 40 uur werkt, dan klopt er een en ander niet.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:17 schreef Karina het volgende:
Dat heeft er natuurlijk niets mee te maken, hoeveel uur je werkt, het wordt naar verhouding berekend. Het is niet zo dat als het minimum loon 1000 euro is en je werkt 50% voor 800 euro dat je dan onder het minimum loon zit,
IT detachering, Mbo en een aantal certificaten.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:39 schreef Rekkie het volgende:
TS wat voor werk doe je eigenlijk en welke kwalificaties heb je (Opleiding e.d.)?
Vind je dan zelf niet dat je wel heel erg weinig betaalt krijgt? (Buiten het feit dat je onder het minimumloon betaalt krijgt)quote:Op maandag 17 mei 2010 15:41 schreef Mushi het volgende:
[..]
IT detachering, Mbo en een aantal certificaten.
En dan minimumloon?quote:Op maandag 17 mei 2010 15:41 schreef Mushi het volgende:
[..]
IT detachering, Mbo en een aantal certificaten.
Ja ik vind het ook weinig, maar ik heb ook rekeningen te betalen en het werk ligt nu niet bepaald voor het oprapen..quote:Op maandag 17 mei 2010 15:43 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Vind je dan zelf niet dat je wel heel erg weinig betaalt krijgt? (Buiten het feit dat je onder het minimumloon betaalt krijgt)
Tja, alleen wat er nu gebeurd mag absoluut niet.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:55 schreef Mushi het volgende:
[..]
Ja ik vind het ook weinig, maar ik heb ook rekeningen te betalen en het werk ligt nu niet bepaald voor het oprapen..
Zonder die vaste vergoeding van 150pm zou ik onder het bruto minimum uitkomen.. nu word dit vergoedingsbedrag verrekend met mn declaratie over april. De vraag was of dat wel mag en of die vergoeding van 150 uberhaupt (die ik wel standaard iedere maand krijg) wel mag worden meegerekend bij het salaris om het uit te laten komen boven het minimum.. of dat het salaris los van het kopje vergoeding al aan het minimum bruto bedrag moet voldoen. Het is een beetje vaag ik weet het..quote:Op maandag 17 mei 2010 16:03 schreef iamredleader het volgende:
Even een hele stomme vraag: je bedoelt natuurlijk dat je bruto minder krijgt dan het minimumloon, en niet netto?
Het antwoordt heb je inmiddels. Reiskostenvergoeding is geen loon, en mag dus niet worden meegeteld in de berekening van het wettelijk minimumloon.quote:Op maandag 17 mei 2010 16:35 schreef Mushi het volgende:
[..]
Zonder die vaste vergoeding van 150pm zou ik onder het bruto minimum uitkomen.. nu word dit vergoedingsbedrag verrekend met mn declaratie over april. De vraag was of dat wel mag en of die vergoeding van 150 uberhaupt (die ik wel standaard iedere maand krijg) wel mag worden meegerekend bij het salaris om het uit te laten komen boven het minimum.. of dat het salaris los van het kopje vergoeding al aan het minimum bruto bedrag moet voldoen. Het is een beetje vaag ik weet het..
Als dat werkelijk reiskosten zijn die je salaris boven het WML trekken en dat als zodanig op je loonstrook vermeldt staat klopt er gewoon geen zak van.quote:Op maandag 17 mei 2010 16:38 schreef Mushi het volgende:
Het totaal bedrag wat ik per maand ontvang komt wel boven het minimumloon uit. Maar hoe het bedrag tot stand komt is misschien een beetje krom
Werk je niet toevallig minder dan fulltime?quote:Op maandag 17 mei 2010 16:38 schreef Mushi het volgende:
Het totaal bedrag wat ik per maand ontvang komt wel boven het minimumloon uit. Maar hoe het bedrag tot stand komt is misschien een beetje krom
Dit is nu voor zover ik weet inderdaad het geval, ik pak er voor de zekerheid nog even een salarisstrook bij als ik weer thuis ben.quote:Op maandag 17 mei 2010 16:40 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als dat werkelijk reiskosten zijn die je salaris boven het WML trekken en dat als zodanig op je loonstrook vermeldt staat klopt er gewoon geen zak van.
Nee het is echt 40uurquote:Op maandag 17 mei 2010 16:40 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Werk je niet toevallig minder dan fulltime?
Maar dat is een bedrag inclusief een kostenvergoeding (wat geen loon is) toch?quote:Op maandag 17 mei 2010 16:38 schreef Mushi het volgende:
Vreemde werkgever dan... Klein bedrijf?quote:Op maandag 17 mei 2010 16:47 schreef Mushi het volgende:
De 150pm staat apart op mn salarisstrook onder reisvergoeding
het totaal van salaris + reisvergoeding komt boven WML uit
Zonder die 150 zou ik onder WML uitkomen.
Wat een onzin weer meneer Karr-1. Natuurlijk kan dat niet zo. Word jij ook gekort op je reiskosten wanneer je ziek bent en financier je die OV kaart van je dan zelf? Nee toch!quote:Op maandag 17 mei 2010 15:09 schreef karr-1 het volgende:
Over het hele jaar heen klopt het toch. Die 300 euro heb je gekregen in de maanden dat je niet werkte en kun je dus nu gebruiken. Lijkt me niet zo vreemd.
Hoe dat zit met minimumloon, geen idee.....
Het is normaal dat als je niet komt werken dat je dan geen reiskostenvergoeding krijgt. Zou ook mooi zijn, als je met het OV moet komen en je werkt maar 3 dagen in de week, dat de baas dan ook die 2 andere dagen in reiskosten moet betalen omdat je nou eenmaal een weekkaart hebt.quote:Op maandag 17 mei 2010 16:53 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wat een onzin weer meneer Karr-1. Natuurlijk kan dat niet zo. Word jij ook gekort op je reiskosten wanneer je ziek bent en financier je die OV kaart van je dan zelf? Nee toch!
Dat sowieso. Met terugwerkende kracht!!!quote:En daarbij komt dat een salaris onder het minimum loon uitbetalen wel iets zegt over de kwaliteit van deze werkgever. Ik zou heel snel het verschil tussen uitbetaald salaris en minimum loon opeisen.
Die OV kaart heeft er weinig meer van doen hè....quote:Op maandag 17 mei 2010 16:53 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wat een onzin weer meneer Karr-1. Natuurlijk kan dat niet zo. Word jij ook gekort op je reiskosten wanneer je ziek bent en financier je die OV kaart van je dan zelf? Nee toch!
En daarbij komt dat een salaris onder het minimum loon uitbetalen wel iets zegt over de kwaliteit van deze werkgever. Ik zou heel snel het verschil tussen uitbetaald salaris en minimum loon opeisen.
Ik ook, maar bij de meeste werkgevers gebeurt dat alles toch pas na heel langdurig ziek, ofwel bij de mij bekende werkgevers pas na drie maanden.quote:Op maandag 17 mei 2010 20:39 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Die OV kaart heeft er weinig meer van doen hè....
Ik kan mijn leasebak ook gewoon inleveren hoor als ik langdurig ziek ben, dus is het ook niet zo raar dat je wordt gekort op je reiskostenvergoeding als je (langer) ziek bent.
Bij Centric krijg je zelfs nog meer. Of Brunel.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:55 schreef Mushi het volgende:
[..]
Ja ik vind het ook weinig, maar ik heb ook rekeningen te betalen en het werk ligt nu niet bepaald voor het oprapen..
Van die paupers is inderdaad bekend dat ze voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.quote:
TS word niet gekort op zijn reiskosten over het hele jaar is het bedrag prima in orde.quote:Op maandag 17 mei 2010 16:53 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En daarbij komt dat een salaris onder het minimum loon uitbetalen wel iets zegt over de kwaliteit van deze werkgever. Ik zou heel snel het verschil tussen uitbetaald salaris en minimum loon opeisen.
Daarom staat het de werknemer nog steeds wel vrij om hem te korten op zijn reiskostenvergoeding als hij er geen gebruik van heeft gemaakt door ziekte, hoe lang die ziekte ook is.quote:Op maandag 17 mei 2010 21:23 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik ook, maar bij de meeste werkgevers gebeurt dat alles toch pas na heel langdurig ziek, ofwel bij de mij bekende werkgevers pas na drie maanden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |