quote:Op maandag 17 mei 2010 07:34 schreef Baldria het volgende:
Net gebeld.
Ze denkt dat het niets is, want als je in één keer veel vruchtwater verliest, gaat de baarmoeder al snel aan het werk (met weeen). Ook verlies ik nu niets meer, dus ook dat werkt tegen.
Toch komt ze vanmiddag eventjes langs.
Maar ook ik ben bang dat ze helemaal voor niets komt en dat vind ik stom.. (en ik weet het: better safe then sorry).
Mijlpaal voor Djenneke en mij:quote:Op maandag 17 mei 2010 07:59 schreef Verhuisdooske het volgende:
[..]
als je denkt dat het vruchtwater is, moet je voor je vk even wat opvangen door een boterhamzakje in je ondergoed te leggen, dan kan ze gelijk voor je kijken of het vruchtwater is
quote:Op maandag 17 mei 2010 07:44 schreef djenneke het volgende:
O ja, ennem.... Sonnetje, we hebben een mooie mijlpaal vandaag he?
Nog maar vijftig dagen te gaan voor de uitgerekende datum![]()
![]()
quote:Op maandag 17 mei 2010 08:03 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ja idd![]()
Nog maar bijna een maand
Ben benieuwd wanneer die baby's van ons komen
Baldria, ben benieuwd wat de verloskundige zegt vanmiddag! Kan me voorstellen dat je liever niet belt hoorZo ben ik ook altijd
Maar goed tis ook wel weer logisch dat je niet weet of het vruchtwater was of niet bij zo'n eerste keer en dan ook nog midden in de nacht
Bij mijn zus kwam t ook niet echt op gang trouwensmet doorgeprikte vliezen en oxytocine...(nou is dat ook niet wat je als bevalvoorbeeld wil hebben maar goed)
Nederlands kregen ze blijkbaar niet op de opleiding.quote:Op zondag 16 mei 2010 22:18 schreef Verhuisdooske het volgende:
[..]
Bij elin had ik er 1 met 6/7 weken en 1 met 10 wk en 2 dagenomdat ik ook totaal geen clue had toen
ik lees net wel dit op de site
Echoscopie door zeer ervaren echoscopisten:
Het maken van echo's tijdens de zwangerschap is een vak apart. De echoscopist moet zeer veel echo's maken per jaar om kwaliteit te kunnen leveren. Echo's maken is dus niet iets wat je er als verloskundige zomaar even bij kunt doen, wil je er zeker van zijn dat je geen belangrijke dingen over het hoofd ziet. Daarom laten wij de echo's bij ons in de praktijk maken door echoscopisten die full time echo's maken. Dit betekend dat wij hoge kwaliteit kunnen leveren en dat is uiteraard waar u naar op zoek bent.
misschien aangepast afgelopen jaar ofzo, zu handig zijn maar ik ben bang van niet..die site heeft geen enkele update gehad geloof ik want elin staat nog in de top 5 met laatst geboren kindjes
ah oke dan kijken ze naar de hoeveelheid ofzo? Ik moest een boterhamzakje zodat ze de vloeistof beter kon zienquote:Op maandag 17 mei 2010 08:10 schreef Baldria het volgende:
Verhuisdooske, ik moest van de VK een maandverband/inlegkruisje indoen, die mocht ik dan niet vlak voordat zij er aan kwamen verschonen.
Nee, voor de geurquote:Op maandag 17 mei 2010 08:36 schreef Verhuisdooske het volgende:
[..]
ah oke dan kijken ze naar de hoeveelheid ofzo? Ik moest een boterhamzakje zodat ze de vloeistof beter kon zien
Joehoe!quote:Op maandag 17 mei 2010 08:43 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben vandaag gewoon 26 weken zwanger!!1Nog 10 weken werken.
Jep, want elke bevalling is immers hetzelfde...quote:Op maandag 17 mei 2010 08:45 schreef Pvoesss het volgende:
Ik ga mijn vk toch even duidelijk vertellen dat bij de dame mijn vruchtwater ook niet echt kwam toen de vliezen gebroken waren...die golf kwam pas toen ze er uit was. Het kon niet langs mijn dikkop![]()
Dat is toch normaal? Als een kind is ingedaald werkt het hoofd als een stop, toch? Dan komt alleen datgene eruit wat er voor het hoofd zit.quote:Op maandag 17 mei 2010 08:45 schreef Pvoesss het volgende:
Ik ga mijn vk toch even duidelijk vertellen dat bij de dame mijn vruchtwater ook niet echt kwam toen de vliezen gebroken waren...die golf kwam pas toen ze er uit was. Het kon niet langs mijn dikkop![]()
Nee maar ik heb bij mijn vorige zwangerschap wel 30 keer gehoord dat mijn vliezen niet zouden breken zonder steeds water te verliezen. En mijn gevoel zei me iets heel anders. Ik wil dit dus niet weer steeds horen als ik me zorgen maak. achteraf mijn gelijk was leuk maar daar ging het me niet omquote:Op maandag 17 mei 2010 09:44 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jep, want elke bevalling is immers hetzelfde...
En dit is nou eigenlijk de reden waarom ik niet durf(de) te bellen.quote:Op maandag 17 mei 2010 10:08 schreef Ticootje het volgende:
Je bent nu voor de 2e keer zwanger, ik denk best wel dat ze wat meer rekening houden met hoe de vorige bevalling ging. En dat ze je wat serieuzer nemen omtrent wel of geen weeen enzo, aangezien je weet hoe het voelt enzo.
ookquote:
Yummie!quote:Op maandag 17 mei 2010 10:30 schreef Verhuisdooske het volgende:
[..]
ookmaar de vloeistof heeft ook een andere samenstelling die je opzich best kan zien
ik had trouwens idioot veel vruchtwater, bij t prikken van de vliezen kwam er een lading maar toen ze eruit plopte kwam er een enorme tsunami. De gyn heeft er toen zelfs foto's van gemaakt omdat het er bizar uitzag(en dan vooral ook helemaal ondergescheten
heerlijke details
)
wen er maar aan... Je moet nog een paar keer naar het cb enzo...quote:Op maandag 17 mei 2010 10:24 schreef Baldria het volgende:
[..]
En dit is nou eigenlijk de reden waarom ik niet durf(de) te bellen.
Ik doe dit allemaal voor het eerst, waarom zouden ze mij serieus nemen? Ik kan toch niet weten hoe gerommel/voorweeen/vliezen breken voelt, dus tja, misschien wil ik op dit moment wel zó graag bevallen dat ik mij dit allemaal in beeld (of zoiets)![]()
En ik voelde mij trouwens aan de telefoon ook niet echt serieus genomen. Zo van: nee, dat kan niet hoor, meisje, als je vliezen breken met veel "geweld" komen de weeen gauw opzettenzo zei ze het niet, maar zo vóélde het.
Maar goed, mijn kind was de laatste keer helemaal niet zo goed ingedaald en dus weet ik ook niet of het hoofdje bij mij als stop kan fungeren.
quote:Op maandag 17 mei 2010 10:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
wen er maar aan... Je moet nog een paar keer naar het cb enzo...
Niet iedereen heeft zn mondje bij he...quote:Op maandag 17 mei 2010 12:13 schreef Silmarwen het volgende:
Dan neem je daar toch geen genoegen mee. Sowieso, als je je niet serieus genomen voelt, er zijn altijd nog andere veloskundige. Lijkt me wel belangrijk dat je je goed voelt bij je verloskundige
Hier is maar één praktijk, dus weinig te kiezen. Wel zijn ze met zijn vieren en de één vind ik wat leuker dan de ander, maar het is maar net wie je bij je bed treft.quote:Op maandag 17 mei 2010 12:13 schreef Silmarwen het volgende:
Dan neem je daar toch geen genoegen mee. Sowieso, als je je niet serieus genomen voelt, er zijn altijd nog andere veloskundige. Lijkt me wel belangrijk dat je je goed voelt bij je verloskundige
Ze komen (stagiaire komt mee) tegen één uur, dus bijnaquote:Op maandag 17 mei 2010 12:24 schreef Ticootje het volgende:
Maar weet je nu al meer Baldria?
Loos alarm dus vandaag.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:10 schreef Baldria het volgende:
Zo, ze zijn net weg.
Gelukkig had ik één van de favoriete vk's, dus dat scheelt.
Maar goed: geen verder vochtverlies + bloeddruk van 125/65 (was afgelopen keren véél hoger) + hoofdje nog niet in bekken + geen weeen = geen gebroken vliezen.
Ze opperde blaasontsteking, maar ik heb totaal geen pijn bij het plassen (ik weet het, je voelt het bijna niet) en het plassen zelf gaat ook gewoon normaal.
Nu is baby boos dat het wakker werd gemaakt en nu schopt het lekker terug.
Maar ja, toen was de vraag: wat is enger? Een leguaan of een hond? Ze wilde 'm niet eens aaienquote:Op maandag 17 mei 2010 13:20 schreef pessie het volgende:
[..]
Loos alarm dus vandaag.![]()
Grappig van die stagiaire
quote:Op maandag 17 mei 2010 13:22 schreef Baldria het volgende:
[..]
Maar ja, toen was de vraag: wat is enger? Een leguaan of een hond? Ze wilde 'm niet eens aaien
ja idd...quote:Op maandag 17 mei 2010 13:47 schreef Ticootje het volgende:
Stomme stagiaire... Ze zal wel vaker langs een huis moeten met hond.
Die vraag kreeg ik nog met 28/29 weken ofzoquote:Op maandag 17 mei 2010 13:59 schreef Pvoesss het volgende:
Nou ik heb ben weer lek geprikt. 5 buisjes bloed en extra in de gaten houden hoe het met mijn suiker zit.
Deze nieuwe vk is denk ik heel fijn mijn vorige praktijk waren ze met zn 2en en 1 hele stomme waarneemster.
Deze praktijk zijn ze met 3en en ook nog 1 waarneemster dacht ik.![]()
Ze had al wel gezegd dat we het nog over mijn bevalling moeten hebben omdat het de vorige keer zo snel ging.
Ik heb tot nu toe wel vertrouwen in ze![]()
Ik ging net weer babykleding kopen en ik kreeg weer de vraag of het een cadeautje is![]()
Misschien omdat ze me zo jong schatten
De brutaliteit... Echt he, waar bemoeien mensen zich mee...quote:Op maandag 17 mei 2010 14:11 schreef Pvoesss het volgende:
Ze schatten me soms 16. Prima verder maar de blikken zijn dan erg leuk.
En sommige vragen ook of ik wel weet wie de vader is enzo, en hoe mijn moeder dat vind zo met een kleinkind in huis.Ik ben benieuwd wat ik nu allemaal weer ga horen..
Langzaam niet echt, maar wel planten eten.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:08 schreef pessie het volgende:
En leguanen... Dat zijn toch die beesten die heel langzaam bewegen en planten eten? Lijkt me minder eng dan een hond van 80 cm...
Ja goede vraag! ik woon 20 km van mijn moeder af trouwensquote:Op maandag 17 mei 2010 15:08 schreef pessie het volgende:
Lies dat is wel heel vervelend zeg! Ze moet nog een paar weekjes blijven zitten! Red je het een beetje met een peuter in huis na een nacht niet slapen?
Pvoesswaar bemoeit iemand zich mee als diegene vraagt of je moeder het leuk vind met kind en kleinkind onder een dak?!
Troeta, auw! Supervervelend!
En leguanen... Dat zijn toch die beesten die heel langzaam bewegen en planten eten? Lijkt me minder eng dan een hond van 80 cm...
Of ongevraagd over je buik mogen aaien... Let op, mijn moeder en mijn schoonmoeder hebben deze hele zwangerschap nog niet 1 keer over mijn buik geaaid. De hoeveelheid (schoon)moeders van anderen daarentegenquote:Op maandag 17 mei 2010 15:55 schreef tessie het volgende:
En wat sommige mensen allemaal vragenHet lijkt wel alsof wanneer het over zwangerschap gaat mensen denken dat ze maar allemaal onbeschofte vragen mogen stellen ofzo
Vaak ben ik te verbaasd om te reageren, maar het gebeurt ook wel dat ik gedurende 5 minuten mn armen voor mn buik moet houden om mn buik letterlijk af te schermen voordat ze eindelijk weggaan...quote:Op maandag 17 mei 2010 16:29 schreef Ticootje het volgende:
Mensen die zomaar aan mn buik gaan zitten kunnen een snauw verwachten.. Dat vind ik ook niet normaal, ik ben geen publiek goed omdat ik zwanger ben ofzo..
Maar ik heb verder helemaal geen klachten, behalve dan dat ik die ene plons plas niet kon ophouden. Als ik niet gebeld had zeg maar, had ik het nooit gewetenquote:Op maandag 17 mei 2010 16:57 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Baldria, ik was 35 weken zwanger met de blaasontsteking en had geen pijn en geen enkele moeite met plassen! Ik was er alleen heel erg ziek van, misselijk, spugen enz. maar dat schijnt ook niet iedereen te hebben.
quote:Op maandag 17 mei 2010 17:41 schreef draculettetje het volgende:
even zonder bij te lezen,
Voor diegene die niet helemaal het bericht van vamp hebben begrepen,
ik kom onze kleine meid even voorstellen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zaterdagavond 15 mei om 21.28 geboren, ze woog 3285 gram en is 49 cm lang
Ik ga haar naam verder niet online gebruiken, vandaar nu er even een spatie tussen:
Ze heet Lis zie maar zal haar afkorten las lis of nog mini draak!
Verhaal volgt nog nu lekker bijkomen, ging allemaal wat te snel en heb aardig wat hechtingen.
tot gauw
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |