Haha klopt ik dacht altijd van die zeikerds achter het stuur tot je hetzelf ervaartquote:Op woensdag 19 mei 2010 11:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu heeft ook al zovaak even een foutje gemaakt her en der..![]()
vooral fietsers zijn een ramp! die letten totaal NIET op :|
maar goed.. andere dingen doe ik dan weer wel netjes
zo als niet als een idioot terug sturen als je een beetje berm raakt, maar gewoon heel rustig terug sturen( kwam een nogal grote oplegger aan en de weg was nogal smal :| )
Jep jep, 4 juni, dus over 2,5 week al!quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:31 schreef Unknown90 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!![]()
Praktijkexamen al gepland?
Over het stoppen als er verkeer van rechts komt, had ik ook last van in het begin...
Vraag aan je instructeur of hij/zij tijdens de lessen extra hard wilt schreeuwen "REMMEN!" als je vergeet voorrang te geven.
Ik schrok me toen een paar keer zo erg, dat ik in mezelf constant heb lopen herhalen, rechts voorrang -> remmen!
Good luck!
Bedankt!quote:
Succes! Dan ben je een week na mij,. ik moet de 14e. Om acht uur in de ochtend.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:51 schreef Purdey het volgende:
En D-day issss: 21 juni om 11.40
Hahaha dat had ik bij mn 3e rijlesquote:Op woensdag 19 mei 2010 14:46 schreef Spelvout het volgende:
Voor de mensen die zijn rijbewijs al hebben:
Hebben jullie het ook wel eens dat je mis schakelt? Ik ben net een stukje wezen rijden (mooi weertje) en reed op een rotonde af, dus ik schakel terug naar z'n 3 (een benzine remt te hard af op de motor in z'n 2 vind ik) .. vrrrrrrrrm, dat was dus zijn 1
Heb het ook al eens gehad dat ik van z'n 5 naar z'n 4 wilde schakelen, maar dat ie toen in zijn 2 ging. Dat was best gevaarlijk(gelukkig wel bij een stoplicht)
och ik deed gister stapvoets karren in zn 3quote:Op woensdag 19 mei 2010 15:13 schreef Flashbag het volgende:
[..]
Hahaha dat had ik bij mn 3e rijlesGing ik met 70 km/h richting een stoplicht was al tot 30 afgeremd en toen sprong hij op groen dus ik vol op gas
Stond die nog in zn 4
BOEBMAIOMSIUDASD zei de auto en toen sloeg die af
![]()
Bedankt, ik zal dan toch proberen te schakelen hoe ik het heb geleerd.quote:Op woensdag 19 mei 2010 15:00 schreef rycemasta het volgende:
Komt waarschijnlijk dat je toch onbewust teveel kracht gebruikt. Als je van zijn 5 naar z'n 4 wilt, hoef je de pook niet letterlijk uit de 5 te halen, vervolgens een stukje naar links te bewegen om hem in z'n 4 te drukken. Alleen de beweging naar je toe is voldoende, dus dat je alleen de pook naar je toetrekt. De pook gaat uit zichzelf naar het midden, wat boven de 4e versnelling zit. Als je onbewust wat kracht naar links uitoefent, ga je in de rij van de 1e en 2e versnelling zitten.
Hier heb je bijvoorbeeld tips voor ''spirited driving'', maar je kunt uit de foto's afleiden dat je hiermee ook voorkomt dat je per ongeluk naar een lagere versnelling schakelt door puur de positie van je hand.
http://www.shortshifter.com/techniques2.htm
Nee heb ik geen last meer van. Als ik bijvoorbeeld van z'n 5 naar z'n 4 ga floep ik dat ding uit z'n 5(is makkelijk, omdat 5 relatief lastig is om hem in te zetten vergeleke met de andere versnellingen) en vanuit neutraal ga ik gewoon naar zijn vier. Zelfde met allen andere versnellingen. Niet gelijk van de ene naar de andere, gewoon even rustig via neutraal gaan. Hopen dat dat werktquote:Op woensdag 19 mei 2010 14:46 schreef Spelvout het volgende:
Voor de mensen die zijn rijbewijs al hebben:
Hebben jullie het ook wel eens dat je mis schakelt? Ik ben net een stukje wezen rijden (mooi weertje) en reed op een rotonde af, dus ik schakel terug naar z'n 3 (een benzine remt te hard af op de motor in z'n 2 vind ik) .. vrrrrrrrrm, dat was dus zijn 1
Heb het ook al eens gehad dat ik van z'n 5 naar z'n 4 wilde schakelen, maar dat ie toen in zijn 2 ging. Dat was best gevaarlijk(gelukkig wel bij een stoplicht)
Doe ik ook! Ik had eerder ook nog wel eens dat ik er neit in slaagde in het begin om van 5 naar 4 te gaan, in plaats daarvan kwam 5-2 nog wel eens voor. Maar als je hem in neutraal zet en dan alleen naar onder gaat zit je automatisch in de 4quote:Op woensdag 19 mei 2010 18:18 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Nee heb ik geen last meer van. Als ik bijvoorbeeld van z'n 5 naar z'n 4 ga floep ik dat ding uit z'n 5(is makkelijk, omdat 5 relatief lastig is om hem in te zetten vergeleke met de andere versnellingen) en vanuit neutraal ga ik gewoon naar zijn vier. Zelfde met allen andere versnellingen. Niet gelijk van de ene naar de andere, gewoon even rustig via neutraal gaan. Hopen dat dat werkt
Als je in een diesel rijdt heb ik geleerd gewoon rem + koppeling indrukken, dan koppeling op laten komen tot je de auto voelt trillen daarna rem los en dan ga je zonder gas al rijden.quote:Op woensdag 19 mei 2010 19:11 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Doe ik ook! Ik had eerder ook nog wel eens dat ik er neit in slaagde in het begin om van 5 naar 4 te gaan, in plaats daarvan kwam 5-2 nog wel eens voor. Maar als je hem in neutraal zet en dan alleen naar onder gaat zit je automatisch in de 4
Ik heb nog wel last van de hellingproef, vind ik lastig en ik geef maar altijd heeeeel veeeul gas zodat de auto niet afslaat.
Hellingproef is met afstand de aaaaallertmakkelijkste maneuvre. Tip: Je moet de koppeling rustig op laten komen. Wat gebeurt er dan? Als je goed kijkt zie je de motorkap/neus van je auto omhoog komen. Op dat moment geef je een heeeeel klein beetje gas en laat je de handrem die je er op het begin opzette los, en voila, je rijdt rustig wegquote:Op woensdag 19 mei 2010 19:11 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Doe ik ook! Ik had eerder ook nog wel eens dat ik er neit in slaagde in het begin om van 5 naar 4 te gaan, in plaats daarvan kwam 5-2 nog wel eens voor. Maar als je hem in neutraal zet en dan alleen naar onder gaat zit je automatisch in de 4
Ik heb nog wel last van de hellingproef, vind ik lastig en ik geef maar altijd heeeeel veeeul gas zodat de auto niet afslaat.
@ Kim zo heb ik het ook geleerdquote:Op woensdag 19 mei 2010 21:45 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Hellingproef is met afstand de aaaaallertmakkelijkste maneuvre. Tip: Je moet de koppeling rustig op laten komen. Wat gebeurt er dan? Als je goed kijkt zie je de motorkap/neus van je auto omhoog komen. Op dat moment geef je een heeeeel klein beetje gas en laat je de handrem die je er op het begin opzette los, en voila, je rijdt rustig weg
Als je maar gewoon rustig weg rijdt toch?quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:22 schreef Kimpossible het volgende:
Gelukkig, ik dacht al dat ik iets fout deed
Ik moet achter een auto stilstaan, nog makkelijker.quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:20 schreef Joosterd het volgende:
[..]
@ Kim zo heb ik het ook geleerd![]()
Vond de stop opdracht het makkelijkst , voor een auto stilstaan en weer wegrijden.
Ik moest de stopopdracht in een veel te klein vak doenquote:Op woensdag 19 mei 2010 23:28 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ik moet achter een auto stilstaan, nog makkelijker.
Gellukig niet te vaak de stoep geraakt tijdens het lessen , maar weet wel dat mijn intructeur dat niet zo leuk vindquote:Op woensdag 19 mei 2010 23:32 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik moest de stopopdracht in een veel te klein vak doenHeb de stoep geraakt, maar geen andere auto gelukkig.
Hij kon kiezenquote:Op woensdag 19 mei 2010 23:35 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Gellukig niet te vaak de stoep geraakt tijdens het lessen , maar weet wel dat mijn intructeur dat niet zo leuk vind![]()
Vond de stopopdracht een eitje vergeleken bij steken om te keren op een te smalle wegquote:Op woensdag 19 mei 2010 23:39 schreef Nero22 het volgende:
Ik pak altijd een auto waar ik flink van te voren achter kan sturen. Tientallen meters van te voren alvast naar de stoep toe rijden zodat ik geen scherpe stuurbewegingen hoef te maken. Nooit commentaar gehad.
Als een malle aan dat stuur draaien.quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:41 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Vond de stopopdracht een eitje vergeleken bij steken om te keren op een te smalle weg
Dat was Purdeyquote:Op woensdag 19 mei 2010 23:43 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Als een malle aan dat stuur draaien.
Soms zie ik lesauto's met bocht achteruit ergens halverwege de straat uitkomen... Dat snap ik ook niet helemaal.
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |