abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 mei 2010 @ 11:39:10 #121
291740 Flashbag
A.F.C.A. !
pi_81617008
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 11:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu heeft ook al zovaak even een foutje gemaakt her en der..
vooral fietsers zijn een ramp! die letten totaal NIET op :|

maar goed.. andere dingen doe ik dan weer wel netjes

zo als niet als een idioot terug sturen als je een beetje berm raakt, maar gewoon heel rustig terug sturen ( kwam een nogal grote oplegger aan en de weg was nogal smal :| )
Haha klopt ik dacht altijd van die zeikerds achter het stuur tot je hetzelf ervaart

En Jacobras feliciteerd met je TTT
  woensdag 19 mei 2010 @ 12:01:47 #122
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_81618112
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 11:31 schreef Unknown90 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Praktijkexamen al gepland?

Over het stoppen als er verkeer van rechts komt, had ik ook last van in het begin...
Vraag aan je instructeur of hij/zij tijdens de lessen extra hard wilt schreeuwen "REMMEN!" als je vergeet voorrang te geven.
Ik schrok me toen een paar keer zo erg, dat ik in mezelf constant heb lopen herhalen, rechts voorrang -> remmen!

Good luck!
Jep jep, 4 juni, dus over 2,5 week al! Moet mezelf echt inprenten dat ik rechts voorrang geef, dit is niet de eerste keer dat zoiets voorkomt
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 11:39 schreef Flashbag het volgende:

En Jacobras feliciteerd met je TTT
Bedankt!
pi_81620147
Gefeliciteerd met je TTT inderdaad!

Deze week geen rijlessen, mijn instructeur knijpt er een weekje tussenuit

Er staan nu nog 4 rijlessen voor me gepland totdat ik naar Indonesië ga.. Dan ben ik er 4 weken tussen uit, dan kan ik 1 week lessen en dan gaat de instructeur op vakantie voor 3 weken..

Ach ja, dat gebeurt nu eenmaal met een familiebedrijf. Hopen dat ik wat vaker kan lessen in die ene week tussen thuiskomst en zijn vakantie.
  woensdag 19 mei 2010 @ 12:51:59 #124
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_81620341
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 16:51 schreef Purdey het volgende:
En D-day issss: 21 juni om 11.40
Succes! Dan ben je een week na mij,. ik moet de 14e. Om acht uur in de ochtend.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_81625873
Voor de mensen die zijn rijbewijs al hebben:

Hebben jullie het ook wel eens dat je mis schakelt? Ik ben net een stukje wezen rijden (mooi weertje ) en reed op een rotonde af, dus ik schakel terug naar z'n 3 (een benzine remt te hard af op de motor in z'n 2 vind ik) .. vrrrrrrrrm, dat was dus zijn 1

Heb het ook al eens gehad dat ik van z'n 5 naar z'n 4 wilde schakelen, maar dat ie toen in zijn 2 ging. Dat was best gevaarlijk (gelukkig wel bij een stoplicht)
  woensdag 19 mei 2010 @ 15:00:27 #126
218527 rycemasta
rijstmeester
pi_81626556
Komt waarschijnlijk dat je toch onbewust teveel kracht gebruikt. Als je van zijn 5 naar z'n 4 wilt, hoef je de pook niet letterlijk uit de 5 te halen, vervolgens een stukje naar links te bewegen om hem in z'n 4 te drukken. Alleen de beweging naar je toe is voldoende, dus dat je alleen de pook naar je toetrekt. De pook gaat uit zichzelf naar het midden, wat boven de 4e versnelling zit. Als je onbewust wat kracht naar links uitoefent, ga je in de rij van de 1e en 2e versnelling zitten.

Hier heb je bijvoorbeeld tips voor ''spirited driving'', maar je kunt uit de foto's afleiden dat je hiermee ook voorkomt dat je per ongeluk naar een lagere versnelling schakelt door puur de positie van je hand.

http://www.shortshifter.com/techniques2.htm
  woensdag 19 mei 2010 @ 15:13:54 #127
291740 Flashbag
A.F.C.A. !
pi_81627197
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 14:46 schreef Spelvout het volgende:

Hebben jullie het ook wel eens dat je mis schakelt? Ik ben net een stukje wezen rijden (mooi weertje ) en reed op een rotonde af, dus ik schakel terug naar z'n 3 (een benzine remt te hard af op de motor in z'n 2 vind ik) .. vrrrrrrrrm, dat was dus zijn 1

Heb het ook al eens gehad dat ik van z'n 5 naar z'n 4 wilde schakelen, maar dat ie toen in zijn 2 ging. Dat was best gevaarlijk (gelukkig wel bij een stoplicht)
Hahaha dat had ik bij mn 3e rijles Ging ik met 70 km/h richting een stoplicht was al tot 30 afgeremd en toen sprong hij op groen dus ik vol op gas Stond die nog in zn 4 BOEBMAIOMSIUDASD zei de auto en toen sloeg die af
pi_81631201
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 15:13 schreef Flashbag het volgende:

[..]

Hahaha dat had ik bij mn 3e rijles Ging ik met 70 km/h richting een stoplicht was al tot 30 afgeremd en toen sprong hij op groen dus ik vol op gas Stond die nog in zn 4 BOEBMAIOMSIUDASD zei de auto en toen sloeg die af
och ik deed gister stapvoets karren in zn 3

mn instructeur ineens.. van uh ik denk dattie zo afslaat..

die had wel gezien dattie nog in zn 3 was

maar goed.. afslaan vond ik niet nodig dus met wat linkervoetwerk ging dat prima verder !
pi_81631555
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 15:00 schreef rycemasta het volgende:
Komt waarschijnlijk dat je toch onbewust teveel kracht gebruikt. Als je van zijn 5 naar z'n 4 wilt, hoef je de pook niet letterlijk uit de 5 te halen, vervolgens een stukje naar links te bewegen om hem in z'n 4 te drukken. Alleen de beweging naar je toe is voldoende, dus dat je alleen de pook naar je toetrekt. De pook gaat uit zichzelf naar het midden, wat boven de 4e versnelling zit. Als je onbewust wat kracht naar links uitoefent, ga je in de rij van de 1e en 2e versnelling zitten.

Hier heb je bijvoorbeeld tips voor ''spirited driving'', maar je kunt uit de foto's afleiden dat je hiermee ook voorkomt dat je per ongeluk naar een lagere versnelling schakelt door puur de positie van je hand.

http://www.shortshifter.com/techniques2.htm
Bedankt, ik zal dan toch proberen te schakelen hoe ik het heb geleerd.
Best wel irritant, als je je rijbewijs eenmaals hebt vergeet je al die 'truucjes'
  woensdag 19 mei 2010 @ 17:13:29 #130
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_81633455
Ik moest ook stoppen omdat iemand van rechts kwam en had hem in stilstand in zijn 3 zonder het te merken, En toen reed ik zijn 3 gewoon zonder het in de gaten te hebben.
Toen moest ik stoppen aan de kant en gaf ze me een hand dat ze nog niet vaak had gezien dat een leerling in zijn 3 wegreed
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
pi_81633613
Als ik dat zou doen, zou hij me ook aan de weg zetten. Voor een preek.
Tap tap tap
pi_81634336
De keren dat ik een bocht/afslag nader en hem toevallig in z'n 3 heb (en waarom ook niet, af en toe) zegt m'n instructeur altijd "je hebt 'm bijna in z'n twee he ".
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_81636389
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 14:46 schreef Spelvout het volgende:

Nee heb ik geen last meer van. Als ik bijvoorbeeld van z'n 5 naar z'n 4 ga floep ik dat ding uit z'n 5(is makkelijk, omdat 5 relatief lastig is om hem in te zetten vergeleke met de andere versnellingen) en vanuit neutraal ga ik gewoon naar zijn vier. Zelfde met allen andere versnellingen. Niet gelijk van de ene naar de andere, gewoon even rustig via neutraal gaan. Hopen dat dat werkt
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  woensdag 19 mei 2010 @ 19:11:07 #134
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_81638543
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 18:18 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Nee heb ik geen last meer van. Als ik bijvoorbeeld van z'n 5 naar z'n 4 ga floep ik dat ding uit z'n 5(is makkelijk, omdat 5 relatief lastig is om hem in te zetten vergeleke met de andere versnellingen) en vanuit neutraal ga ik gewoon naar zijn vier. Zelfde met allen andere versnellingen. Niet gelijk van de ene naar de andere, gewoon even rustig via neutraal gaan. Hopen dat dat werkt
Doe ik ook! Ik had eerder ook nog wel eens dat ik er neit in slaagde in het begin om van 5 naar 4 te gaan, in plaats daarvan kwam 5-2 nog wel eens voor. Maar als je hem in neutraal zet en dan alleen naar onder gaat zit je automatisch in de 4

Ik heb nog wel last van de hellingproef, vind ik lastig en ik geef maar altijd heeeeel veeeul gas zodat de auto niet afslaat.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_81646993
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 19:11 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Doe ik ook! Ik had eerder ook nog wel eens dat ik er neit in slaagde in het begin om van 5 naar 4 te gaan, in plaats daarvan kwam 5-2 nog wel eens voor. Maar als je hem in neutraal zet en dan alleen naar onder gaat zit je automatisch in de 4

Ik heb nog wel last van de hellingproef, vind ik lastig en ik geef maar altijd heeeeel veeeul gas zodat de auto niet afslaat.
Als je in een diesel rijdt heb ik geleerd gewoon rem + koppeling indrukken, dan koppeling op laten komen tot je de auto voelt trillen daarna rem los en dan ga je zonder gas al rijden.
lama
pi_81647594
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 19:11 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Hellingproef is met afstand de aaaaallertmakkelijkste maneuvre. Tip: Je moet de koppeling rustig op laten komen. Wat gebeurt er dan? Als je goed kijkt zie je de motorkap/neus van je auto omhoog komen. Op dat moment geef je een heeeeel klein beetje gas en laat je de handrem die je er op het begin opzette los, en voila, je rijdt rustig weg
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  woensdag 19 mei 2010 @ 23:19:31 #137
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_81654242
Het wordt druk zo halverwege juni .

Jacobras; gefeliciteerd met je vrijstellingen!

Ik moet bij hellingproef altijd gas geven tot plusminus 2000 toeren, koppeling oplaten komen en dan handrem eraf. En natuurlijk ook kijken/richting etc, maar goed, o pde handeling gelet moet ik dus ook gas geven?
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  woensdag 19 mei 2010 @ 23:20:19 #138
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_81654297
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 21:45 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Hellingproef is met afstand de aaaaallertmakkelijkste maneuvre. Tip: Je moet de koppeling rustig op laten komen. Wat gebeurt er dan? Als je goed kijkt zie je de motorkap/neus van je auto omhoog komen. Op dat moment geef je een heeeeel klein beetje gas en laat je de handrem die je er op het begin opzette los, en voila, je rijdt rustig weg
@ Kim zo heb ik het ook geleerd

Vond de stop opdracht het makkelijkst , voor een auto stilstaan en weer wegrijden.
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
  woensdag 19 mei 2010 @ 23:22:20 #139
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_81654456
Gelukkig, ik dacht al dat ik iets fout deed
  woensdag 19 mei 2010 @ 23:24:27 #140
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_81654615
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:22 schreef Kimpossible het volgende:
Gelukkig, ik dacht al dat ik iets fout deed
Als je maar gewoon rustig weg rijdt toch?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_81654906
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:20 schreef Joosterd het volgende:

[..]

@ Kim zo heb ik het ook geleerd

Vond de stop opdracht het makkelijkst , voor een auto stilstaan en weer wegrijden.
Ik moet achter een auto stilstaan, nog makkelijker.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_81655187
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:28 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Ik moet achter een auto stilstaan, nog makkelijker.
Ik moest de stopopdracht in een veel te klein vak doen Heb de stoep geraakt, maar geen andere auto gelukkig.
Tap tap tap
  woensdag 19 mei 2010 @ 23:35:33 #143
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_81655363
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:32 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik moest de stopopdracht in een veel te klein vak doen Heb de stoep geraakt, maar geen andere auto gelukkig.
Gellukig niet te vaak de stoep geraakt tijdens het lessen , maar weet wel dat mijn intructeur dat niet zo leuk vind
  woensdag 19 mei 2010 @ 23:38:46 #144
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_81655571
Ik raak nog al eens stoepjes met fileparkeren.. Maar soms dan zet ik m alweer bijna terug in beginpositie om opnieuw te beginnen, omdat ik denk dat ik de stoep raak en dan is dat kutvak gewoon verkeerd betegeld, haha.

Oh en straajte keren , met die grote SUV wil het nog wel eens zo zijn dat ik een beetje tegen 't stoepje bonk, daar wordt m'n instructeur ook nooit veel vrolijker van..
pi_81655627
Ik pak altijd een auto waar ik flink van te voren achter kan sturen. Tientallen meters van te voren alvast naar de stoep toe rijden zodat ik geen scherpe stuurbewegingen hoef te maken. Nooit commentaar gehad.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_81655655
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:35 schreef Joosterd het volgende:

[..]

Gellukig niet te vaak de stoep geraakt tijdens het lessen , maar weet wel dat mijn intructeur dat niet zo leuk vind
Hij kon kiezen . Het was tijdens m'n TTT, ik durfde niet te zeggen: dit is te klein, ik kan hier beter fileparkeren of het om de hoek proberen
Tap tap tap
  woensdag 19 mei 2010 @ 23:41:43 #147
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_81655759
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:39 schreef Nero22 het volgende:
Ik pak altijd een auto waar ik flink van te voren achter kan sturen. Tientallen meters van te voren alvast naar de stoep toe rijden zodat ik geen scherpe stuurbewegingen hoef te maken. Nooit commentaar gehad.
Vond de stopopdracht een eitje vergeleken bij steken om te keren op een te smalle weg
pi_81655859
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:41 schreef Joosterd het volgende:

[..]

Vond de stopopdracht een eitje vergeleken bij steken om te keren op een te smalle weg
Als een malle aan dat stuur draaien.

Soms zie ik lesauto's met bocht achteruit ergens halverwege de straat uitkomen... Dat snap ik ook niet helemaal.
It's funny
But not ha-ha funny.
  woensdag 19 mei 2010 @ 23:45:22 #149
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_81655999
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:43 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Als een malle aan dat stuur draaien.

Soms zie ik lesauto's met bocht achteruit ergens halverwege de straat uitkomen... Dat snap ik ook niet helemaal.
Dat was Purdey
pi_81656218
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:45 schreef Joosterd het volgende:

[..]

Dat was Purdey

Zijn jullie trouwens ook al een beetje aan het kijken voor het eerste autootje? Ik wel, al weet ik van mijzelf dat ik geen auto ga kopen. Ik woon op 10 min. fietsafstand naar mijn school en dus niet echt een auto nodig. Ik pak de auto van mijn pa wel als ik eens moet werken (20 min. fietsen), het regent, en de auto staat voor.
It's funny
But not ha-ha funny.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')