abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 mei 2010 @ 22:32:00 #101
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_81601255
Purdey! Fijn he, zo'n datum . Ik ben er ook heel blij mee 15 juni, heb echt het gevoel dat het rust geeft en gek genoeg ook dat ik het kán. Ik ben zó toe aan die nieuwe fase; zelf rijden, zelfstandig overal heen kunnen waar ik heen wil gaan..

Ik heb gister een beetje door de straat gereden met m'n moeder naast me.. Echt héél slecht, maar goed, instructeur WEER op vakantie, dus 2 weken geen les en ik mis het zo dan. Vrijdag mag ik pas weer rijden .. Hoop dat ik dan niet uit m'n winningmood gehaald wordt en nog steeds zo'n goed gevoel heb.

Oh en laatst ging het over kalmerende zaken voor het rijden hè? Ik heb de laatste les (voor de vakantie van m'n instructeur) 1 zo'n valdisperttabletje genomen (9 euro voor 100 in 'n potje, naar behoefte te nemen) en ik was écht rustiger. Placebo-effect? Might be, maar ik zat wel rustiger en dat is op dit moment even belangrijk, vind ik.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  dinsdag 18 mei 2010 @ 23:38:35 #102
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_81604879
Tsja, van mijn part neem je een suikerklontje, als je er rustiger van wordt - placebo-effect of niet - dan is het toch prima? Punt is dat het bij die pillen meestal niet wetenschappelijk bewezen is. Of je er dan geld aan wilt uitgeven is je eigen keus.

Anyway, bericht van het CBR, ik moet mijn ogen laten keuren bij de oogarts. Het slechte nieuws is dus dat ik verder gekeurd moet worden, het goede nieuws is dat ze wel na ongeveer 3 week al een reactie hadden gestuurd. Het gaat er om spannen!
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 18 mei 2010 @ 23:39:59 #103
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_81604943
Wel fijn dat je nu plusminus weet waar je aan toe bent! Waarom moest je je ogen ook al weer laten keuren, ik heb dat gemist geloof ik? Sorry!

En inderdaad, placebo of niet; zo lang het mij helpt om voor mezelf de druk te verlagen, dan is het mooi!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  dinsdag 18 mei 2010 @ 23:45:41 #104
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_81605178
Ik kan er niks van
  dinsdag 18 mei 2010 @ 23:48:50 #105
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_81605318
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 23:45 schreef skippy22 het volgende:
Ik kan er niks van
Wat niet van autorijden?
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 23:58:07 #106
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_81605770
Spannend, spannend, spannend! Morgenochtend 8:55 in Emmeloord TussenTijdse Toets ... Wordt iets voor 8 opgehaald, eerst nog even lessen . Als ik gewoon normaal doe kan ik 'm best makkelijk halen, maar met hetzelfde gemak kan ik 't ook helemaal verprutsen .
  dinsdag 18 mei 2010 @ 23:59:56 #107
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_81605837
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 23:58 schreef jacobras het volgende:
Spannend, spannend, spannend! Morgenochtend 8:55 in Emmeloord TussenTijdse Toets ... Wordt iets voor 8 opgehaald, eerst nog even lessen . Als ik gewoon normaal doe kan ik 'm best makkelijk halen, maar met hetzelfde gemak kan ik 't ook helemaal verprutsen .
Je kan hem niet halen , je kan natuurlijk wel je vrijstellingen verdienen
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
  woensdag 19 mei 2010 @ 00:03:04 #108
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_81605992
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 23:59 schreef Joosterd het volgende:

[..]

Je kan hem niet halen , je kan natuurlijk wel je vrijstellingen verdienen
Ook goed, dat bedoelde ik eigenlijk . Hoop dat ik een beetje een vriendelijke examinator krijg. Maar goed, ik ga nu maar 'ns richting bed .
  woensdag 19 mei 2010 @ 00:06:29 #109
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_81606126
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 00:03 schreef jacobras het volgende:

[..]

Ook goed, dat bedoelde ik eigenlijk . Hoop dat ik een beetje een vriendelijke examinator krijg. Maar goed, ik ga nu maar 'ns richting bed .
Truste en succes, vriendelijk examinator scheelt heel veel
  woensdag 19 mei 2010 @ 00:14:31 #110
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_81606495
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 23:39 schreef Kimpossible het volgende:
Wel fijn dat je nu plusminus weet waar je aan toe bent! Waarom moest je je ogen ook al weer laten keuren, ik heb dat gemist geloof ik? Sorry!
Diabetes. Binnen de 10 jaar na ontdekking hoeft het niet van het CBR, maar omdat ik op de Eigen Verklaring weer had ingevuld dat ik wel behandeld ben door een oogarts moet ik het nu dus weer wel
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 19 mei 2010 @ 07:43:24 #111
251095 Purdey
Better off alone..
pi_81610313
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:55 schreef Joosterd het volgende:
Purdey gefeliciteerd met je datum prikken
Gewoon zelfverzekerd overkomen bij de examinator en hem geen hartverzakkingen geven
Ik hoop dat je het haalt en de rest natuurlijk ook veel succes
Dankjewel Joosterd! Ben er erg blij mee Ik moet er vooral voor zorgen dat ik niet met de examaninator in discussie ga tijdens de rit
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:32 schreef Kimpossible het volgende:
Purdey! Fijn he, zo'n datum . Ik ben er ook heel blij mee 15 juni, heb echt het gevoel dat het rust geeft en gek genoeg ook dat ik het kán. Ik ben zó toe aan die nieuwe fase; zelf rijden, zelfstandig overal heen kunnen waar ik heen wil gaan..
Het geeft wel rust,en anderzijds weer spanning.Gek idee dat eerst niks mogelijk was,en dat ik gister ineens een datum mocht prikken.Ik had uitgerekend dat ik tot 21 juni nog 10 blokken kon rijden,en dat ik vanaf de 21e juni een datum wilde hebben.Het lijkt alsof het zo heeft moeten zijn De tijd is prachtig,de 21e is het begin van de zomer (Was ik helemaal vergeten Lammetje ).Ik heb er vertrouwen in!
En jij mag de 15e,een weekje voor mij Héél veel succes,als ik je niet meer spreek
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  woensdag 19 mei 2010 @ 09:16:16 #112
241461 Unknown90
The one and only
pi_81611681
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 13:40 schreef twiFight het volgende:
Het hele "kijken maar niet handelen" komt me bekend voor. Ik heb het vooral met verkeersborden. Dan zie ik een voorrangsbord of een snelheidsbord en neem ik het waar, en toch denk ik bij het volgende kruispunt "oh shit hij komt van rechts, ik moet remmen" en snelheid doe ik vaker fout dan goed.

Ik denk echt serieus dat ik een keer in wil halen en in de dode hoek kijk en WEL een auto zie maar dan uit automatisme alsnog in ga halen. Ik kijk wel maar doe er vaak niks mee. Eigenlijk heel triest.

Vraagje:
wat doen jullie bij het wegrijden bij een stoplicht? Vroeger wachtte ik altijd tot de auto voor me wegreed en liet ik dan de koppeling opkomen. Aangezien dat bij mij nogal NIET soepel gaat rij ik dan traag weg waardoor het niet zo soepel doorrijdt allemaal. Nu laat ik de koppeling al eerder opkomen waardoor ik sneller achter mijn voorganger aan ga. Werkt heel goed, maar ja als de auto voor mij afslaat moet ik wel in de rem. Wat zouden jullie doen?
Op je praktijkexamen word er van je verlangd dat je mee kan gaan in het verkeer, dus tegelijk met je voorganger optrekken en niet pas gaan optrekken als de voorganger al aan de overkant is, bij wijze van
  woensdag 19 mei 2010 @ 10:32:56 #113
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_81614220
Net terug van tussentijdse toets...

Eerst kennismaken met die gast van CBR. Aardige kerel, scheelt dus weer. Lopen naar auto, opeens vraagt ie of ik nummerbord van blauwe Peugeot kan voorlezen (veeeel verder dan wat ik bij m'n instructeur moest voorlezen ). Ik lees 'm voor, "Nee, dat klopt niet!" . Mocht stukje naar voren lopen, ik weer goed kijken, en las precies hetzelfde op. "Ja, nu klopt het wel". Hij verstond me verkeerd, misschien handig dat ik het volgende keer oplees in plaats van opmompel .

Op snelweg kwam ik na invoegen achter vrachtwagen. Wilde inhalen, maar kwam sliert auto's van links dus kon niet. Ik liep op vrachtwagen in, volgafstand was veel te kort.

Parkeren bij carpoolgebeuren. Hier en daar lege vakken, achteraan 7 lege vakken. Twijfel. Mikte op zo'n leeg vak aan de rechterkant, maar vergat eerst naar links voor te sorteren . Kwam gigantisch scheef uit, heb 't gecorrigeerd en toen kwam ik recht. Die verrichting was onvoldoende .

Daarna over industrieterrein. Weg waar ik op zat liep rechtdoor en er kwam een weg van rechts (was een T-splitsing). Ik zie auto aankomen. Ik rem niet . Examinator grijpt in en gaat VOLAAN op de rem . Ik dacht echt dat ik het toen verkloot had .

Daarna ging het gelukkig stukken beter, moest nog keeropdracht doen die ik goed deed . Terug bij CBR: vrijstelling voor verrichtingen gekregen!
  woensdag 19 mei 2010 @ 10:54:06 #114
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_81615012
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 07:43 schreef Purdey het volgende:

[..]

Dankjewel Joosterd! Ben er erg blij mee Ik moet er vooral voor zorgen dat ik niet met de examaninator in discussie ga tijdens de rit

Je klopt mijn broer was ook in discussie gegaan met de examinator omdat het twee enorm verschillende personen waren en dat vond de man niet zo leuk. Maar omdat hij zo goed reed kon de examniator niets vinden om hem te laten zakken. Dus gewoon dom meelullen en verder niet praten als hij niets zegt
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:32 schreef jacobras het volgende:

Eerst kennismaken met die gast van CBR. Aardige kerel, scheelt dus weer. Lopen naar auto, opeens vraagt ie of ik nummerbord van blauwe Peugeot kan voorlezen (veeeel verder dan wat ik bij m'n instructeur moest voorlezen ). Ik lees 'm voor, "Nee, dat klopt niet!" . Mocht stukje naar voren lopen, ik weer goed kijken, en las precies hetzelfde op. "Ja, nu klopt het wel". Hij verstond me verkeerd, misschien handig dat ik het volgende keer oplees in plaats van opmompel .

Op snelweg kwam ik na invoegen achter vrachtwagen. Wilde inhalen, maar kwam sliert auto's van links dus kon niet. Ik liep op vrachtwagen in, volgafstand was veel te kort.

Parkeren bij carpoolgebeuren. Hier en daar lege vakken, achteraan 7 lege vakken. Twijfel. Mikte op zo'n leeg vak aan de rechterkant, maar vergat eerst naar links voor te sorteren . Kwam gigantisch scheef uit, heb 't gecorrigeerd en toen kwam ik recht. Die verrichting was onvoldoende .

Daarna over industrieterrein. Weg waar ik op zat liep rechtdoor en er kwam een weg van rechts (was een T-splitsing). Ik zie auto aankomen. Ik rem niet . Examinator grijpt in en gaat VOLAAN op de rem . Ik dacht echt dat ik het toen verkloot had .

Daarna ging het gelukkig stukken beter, moest nog keeropdracht doen die ik goed deed . Terug bij CBR: vrijstelling voor verrichtingen gekregen!
Ben je ieder geval weer een ervaring rijker en weet je ongeveer hoe het gaat bij het examen en wat je kan gaan vebeteren. En gefeliciteerd met je vrijstellingen schieelt alweer bij het praktijk examen.
  woensdag 19 mei 2010 @ 11:09:06 #115
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_81615641
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:54 schreef Joosterd het volgende:
Ben je ieder geval weer een ervaring rijker en weet je ongeveer hoe het gaat bij het examen en wat je kan gaan vebeteren. En gefeliciteerd met je vrijstellingen schieelt alweer bij het praktijk examen.
Bedankt, inderdaad . Heb trouwens amper gepraat met de examinator. Mijn instructeur en hij hadden zo'n beetje de hele rit een gesprek over vakantie, daar ga ik me niet tussenmengen . Hij vroeg alleen halverwege op welke school ik zat, en dat was 't .
  woensdag 19 mei 2010 @ 11:18:12 #116
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_81616052
Overigens vergat ik nog te melden dat ik vanochtend tijdens mijn rijles precies dezelfde ingreep had, maar dan ergens anders. Kwam een auto van rechts, ik zag 'm en weet dat hij voorrang heeft. Toch snap ik niet waarom ik dan evengoed doorrij .

Maar goed, nu weer fijn verder werken aan mijn nieuwe Youtube video, daarin bespeel ik 5 verschillende instrumenten in 7 video's die ik ga samenvoegen Op de digitale piano, dat wel
  woensdag 19 mei 2010 @ 11:20:22 #117
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_81616169
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 11:18 schreef jacobras het volgende:
Overigens vergat ik nog te melden dat ik vanochtend tijdens mijn rijles precies dezelfde ingreep had, maar dan ergens anders. Kwam een auto van rechts, ik zag 'm en weet dat hij voorrang heeft. Toch snap ik niet waarom ik dan evengoed doorrij .

Maar goed, nu weer fijn verder werken aan mijn nieuwe Youtube video, daarin bespeel ik 5 verschillende instrumenten in 7 video's die ik ga samenvoegen Op de digitale piano, dat wel
Succes Kan je een PM sturen wanneer je hem afhebt

[ Bericht 0% gewijzigd door Joosterd op 19-05-2010 11:45:16 ]
  woensdag 19 mei 2010 @ 11:31:52 #118
241461 Unknown90
The one and only
pi_81616705
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:32 schreef jacobras het volgende:

Gefeliciteerd!
Praktijkexamen al gepland?

Over het stoppen als er verkeer van rechts komt, had ik ook last van in het begin...
Vraag aan je instructeur of hij/zij tijdens de lessen extra hard wilt schreeuwen "REMMEN!" als je vergeet voorrang te geven.
Ik schrok me toen een paar keer zo erg, dat ik in mezelf constant heb lopen herhalen, rechts voorrang -> remmen!

Good luck!
pi_81616768
Ik had gister nog een ingreep omdat er verkeer van rechts kwam, ik dacht dat ik op een voorrangsweg zag Alles wees er ook op, maar dat kruispunt was dus gelijkwaardig .
Ik kreeg wel een keer een compliment dat ik het wel goed deed, daar heb je bij mij veel meer effect mee dan met een preek.
Tap tap tap
pi_81616906
* Ou-Tannu heeft ook al zovaak even een foutje gemaakt her en der..
vooral fietsers zijn een ramp! die letten totaal NIET op :|

maar goed.. andere dingen doe ik dan weer wel netjes

zo als niet als een idioot terug sturen als je een beetje berm raakt, maar gewoon heel rustig terug sturen ( kwam een nogal grote oplegger aan en de weg was nogal smal :| )
  woensdag 19 mei 2010 @ 11:39:10 #121
291740 Flashbag
A.F.C.A. !
pi_81617008
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 11:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu heeft ook al zovaak even een foutje gemaakt her en der..
vooral fietsers zijn een ramp! die letten totaal NIET op :|

maar goed.. andere dingen doe ik dan weer wel netjes

zo als niet als een idioot terug sturen als je een beetje berm raakt, maar gewoon heel rustig terug sturen ( kwam een nogal grote oplegger aan en de weg was nogal smal :| )
Haha klopt ik dacht altijd van die zeikerds achter het stuur tot je hetzelf ervaart

En Jacobras feliciteerd met je TTT
  woensdag 19 mei 2010 @ 12:01:47 #122
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_81618112
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 11:31 schreef Unknown90 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Praktijkexamen al gepland?

Over het stoppen als er verkeer van rechts komt, had ik ook last van in het begin...
Vraag aan je instructeur of hij/zij tijdens de lessen extra hard wilt schreeuwen "REMMEN!" als je vergeet voorrang te geven.
Ik schrok me toen een paar keer zo erg, dat ik in mezelf constant heb lopen herhalen, rechts voorrang -> remmen!

Good luck!
Jep jep, 4 juni, dus over 2,5 week al! Moet mezelf echt inprenten dat ik rechts voorrang geef, dit is niet de eerste keer dat zoiets voorkomt
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 11:39 schreef Flashbag het volgende:

En Jacobras feliciteerd met je TTT
Bedankt!
pi_81620147
Gefeliciteerd met je TTT inderdaad!

Deze week geen rijlessen, mijn instructeur knijpt er een weekje tussenuit

Er staan nu nog 4 rijlessen voor me gepland totdat ik naar Indonesië ga.. Dan ben ik er 4 weken tussen uit, dan kan ik 1 week lessen en dan gaat de instructeur op vakantie voor 3 weken..

Ach ja, dat gebeurt nu eenmaal met een familiebedrijf. Hopen dat ik wat vaker kan lessen in die ene week tussen thuiskomst en zijn vakantie.
  woensdag 19 mei 2010 @ 12:51:59 #124
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_81620341
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 16:51 schreef Purdey het volgende:
En D-day issss: 21 juni om 11.40
Succes! Dan ben je een week na mij,. ik moet de 14e. Om acht uur in de ochtend.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_81625873
Voor de mensen die zijn rijbewijs al hebben:

Hebben jullie het ook wel eens dat je mis schakelt? Ik ben net een stukje wezen rijden (mooi weertje ) en reed op een rotonde af, dus ik schakel terug naar z'n 3 (een benzine remt te hard af op de motor in z'n 2 vind ik) .. vrrrrrrrrm, dat was dus zijn 1

Heb het ook al eens gehad dat ik van z'n 5 naar z'n 4 wilde schakelen, maar dat ie toen in zijn 2 ging. Dat was best gevaarlijk (gelukkig wel bij een stoplicht)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')