Inderdaad, daar heb je gelijk in....quote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:26 schreef Nobu het volgende:
Als je met stenen naar auto's gooit vraag je er ook om een reactie.
Ja leuk filmpje, maar door die kk muziek is er geen reet van te verstaan. Wat een mongool die dit in elkaar heeft geknutseld.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:25 schreef msnk het volgende:
[..]
Weet je het zeker dat die zijn ouders heeft verloren
Leuk filmpje trouwens
Haha, het maakt het wel wat lastiger inderdaadquote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ja leuk filmpje, maar door die kk muziek is er geen reet van te verstaan. Wat een mongool die dit in elkaar heeft geknutseld.
Beetje overdreven inderdaad, maar veel andere opties om zichzelf en hun bezit te verdedigen hebben ze niet.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:27 schreef msnk het volgende:
[..]
Inderdaad, daar heb je gelijk in....
... Maar of die reactie dan een nekschot moet zijn
Ze kunnen een heel land bezetten, maar niet een 14 jarig knul berispen op een normale manier?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:30 schreef Nobu het volgende:
[..]
Beetje overdreven inderdaad, maar veel andere opties om zichzelf en hun bezit te verdedigen hebben ze niet.
Alsof dat joch voor rede vatbaar was, die heeft al zijn hele leven te horen gekregen dat Joden minder zijn dan varkens. Met zijn ouders praten over zijn gedrag zal ook niet echt een oplossing zijn geweest.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:31 schreef msnk het volgende:
[..]
Ze kunnen een heel land bezetten, maar niet een 14 jarig knul berispen op een normale manier?
Excuus. Hij is ze niet verloren, maar zijn beide ouders zaten wel gevangen in een concentratiekamp.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:25 schreef msnk het volgende:
[..]
Weet je het zeker dat die zijn ouders heeft verloren
Leuk filmpje trouwens
- Van der Heijden senior was in actieve dienst bij de Waffen SS en hij wordt evan beticht zelfde ideeen er op na te houden tsja. Dus laten we het er aub op houden dat hij niet objectief is.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:16 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Een kleine greep uit bronnen die wel objectief zijn.
De drogreden van het antisemitisme: Israël, de VS en het misbruik van de geschiedenis
Norman Finkelstein (2006)
ISBN: 9053305157;
Israël, een onherstelbare vergissing
Chris van der Heijden (2008)
ISBN-13: 9789025428365
De etnische zuivering van Palestina
Ilan Pappe (2008)
ISBN: 9059772997
Facts and Fables: The Arab-Israeli Conflict
Clifford Wright (1989)
ISBN-13: 978-0710302946
Blood and Religion: The Unmasking of the Jewish and Democratic State
Jonathan Cook (2006)
ISBN-13: 978-0745325552
Bad news from Israel
Greg Philo & Mike Berry (2004)
ISBN-13: 9780745320618
Vooral de eerste vond ik interessant. Norman Finkelstein (een joodse wetenschapper die beide zijn ouders heeft verloren in de holocaust) neemt geen blad voor de mond over israel.
Kortom, je hebt de bovenstaande boeken niet eens gelezen waarschijnlijk,quote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:37 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Excuus. Hij is ze niet verloren, maar zijn beide ouders zaten wel gevangen in een concentratiekamp.
Waaronder auschwitz en majdanek. Leuk niet, maar het laat wel zien in hoeverre we ons laten indoctrineren door mensen die ons in een andere waarheid willen laten geloven.
Onder andere de bestseller 'From Time Immemorial' door geschreven door Joan Peters is door Norman ontmaskerd als een grote hoax.
Peters schreef in zijn boek 'From Time Immemorial' dat de reden voor het grote aantal Palestijnen in de loop van de 20e eeuw in Palestina, zou hebben gelegen in het feit dat de 'arabieren' afkomstig waren uit naburige Arabische landen.
Norman ontmaskerde het boek en noemde het een 'monumental hoax'.
Die wordt eveneens niet bejubeld, er zijn niet veel Israeliers die dit als een religieuze oorlog zien en ze hebben feitelijk dus ook niets tegen de Islam, voor Finkelstein en Hirsi Ali komt het wel tot dat punt.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 20:22 schreef msnk het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, ik ben helemaal niet thuis met dergelijke auteurs (over de holocaust), maar ik vind het wel opmerkelijk dat een persoon als Hirsi Ali zo bejubeld wordt, maar Finkelstein controversieel zou zijn
De Israëliërs spinnen garen bij een onveilige wereld. Veiligheidssystemen en de industrie er omheen is het grootste exportproduct. De dag dat de wereldvrede uitbreekt is de dag dat de beurs daar in elkaar zakt. De hele situatie is gewoon bijkomende schade.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 10:06 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Omdat we aan Joden nog iets nuttigs hebben ipv Palestijn achterlijk volkIn Jordanië ook stel lui achterlijk volk
Ik bedoelde dus dat Hirsi Ali bejubeld wordt door men in het westen, terwijl Finkelstein (iemand die er een alternatieve gedachtwijze op nahoudt dan gebruikelijk in het westen) niet serieus genomen wordt, althans als ik jou moet geloven.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 20:24 schreef DeParo het volgende:
[..]
Die wordt eveneens niet bejubeld, er zijn niet veel Israeliers die dit als een religieuze oorlog zien en ze hebben feitelijk dus ook niets tegen de Islam, voor Finkelstein en Hirsi Ali komt het wel tot dat punt.
Lol, ja vast ..quote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:02 schreef DeParo het volgende:
En het had nog steeds hun land kunnen zijn als ze niet geluisterd hadden naar de Arabische Leiders.
Gegrond bewijs nog wel .. nou nouquote:Tegen de afspraken in nog wel, ik neem aan, dat je daar gegrond bewijs voor hebt.
Huh .. over welke dekolonisatie heb je het?quote:Al die landen hadden hun eigen succesvolle dekolonisatieprocessen achter de rug, er was geen bemoeienis meer met de Joodse staat nodig, alleen in de vorm van het Pan-Arabisme van Egypte waar ze voor eens en altijd wilden afrekenen met de Westerse mogendheden, waarschijnlijk zagen ze Israel omdat het niet Islamitisch was als het perfecte voorbeeld en de makkelijkste weg, een overwinning leek ook waarschijnlijk maar zoals we allemaal weten verloren ze en daarmee bezegelden ze het lot van de Palestijnen
eveneens voor de toekomst.
Kan je nu ook met een geloofwaardige bron komen, eentje waarin niet Benny Morris wordt genoemd, die z'n eigen theorie al vierkant zelf heeft onderuit gehaald. En eentje waar nietquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:16 schreef moussie het volgende:
[..]
Lol, ja vast ..
http://www.washington-report.org/backissues/0794/9407072.htm
Wat een onzin, wat een onzin, want je kan het zien aan de moslims die uiteindelijk wel achterbleven in Israel. Zijn die dan allemaal verjaagd, gebeurt dat en is dat gebeurd, nee dat dunkt me niet.quote:Daarnaast, al zouden ze inderdaad allemaal alleen maar weg zijn gevlucht dankzij het advies van hun leiders, dat de Stern-gang ed. van die lieve jongens waren die geen vlieg kwaad hebben gedaan, dan nog is dat toch alleen een verhaasting van wat uiteindelijk de bedoeling was, zelfs van Herzl.
[..]
Ten eerste zegt men in deze briefwisseling land toe aan de Arabieren, grote stukken land, iets wat na de Tweede Wereldoorlog volgens mij ook gebeurt is. Want kijken we alleen naar de Palestijnse gebieden, dan is Israel slechts 10% van het oude Palestijnse Mandaat-gebied, en dan praten we dus nog niet eens over alle Arabische landerijen. En ja, hier zijn ze dus later deels op teruggekomen, nou nou 10% van Palestina.quote:Gegrond bewijs nog wel .. nou nou
Ooit gehoord van de Hoesseïn- McMahon briefwisseling? Dat was dus voor Balfour en voor Sykes-Picot
[..]
Na de Tweede Wereldoorlog.quote:Huh .. over welke dekolonisatie heb je het?
Maakt dat wat uit dan met welke bron ik aankom .. iedereen die een andere mening heeft als de jouwe wordt toch al bij voorbaat gediskwalificeerdquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:53 schreef DeParo het volgende:
[..]
Kan je nu ook met een geloofwaardige bron komen, eentje waarin niet Benny Morris wordt genoemd, die z'n eigen theorie al vierkant zelf heeft onderuit gehaald. En eentje waar niet
alleen plaatjes van Israelische soldaten met grote wapens staan
en lachende Palestijnen met alleen maar vlaggen hm.
Nee hoor, ik zeg dan ook nergens dat ze allemaal verjaagd zijn, ik zeg dat er genoeg aanhangers zijn van dat idee, toen en nu, de langzame verovering van Herzl. Wat de (illegale) kolonisten doen is naar mijn idee een ziekelijke variant van dat uitgangspunt, de oorspronkelijke bewoners langzaam verdrijven door hun leven te bemoeilijken .. onteigenen en zorgen dat ze geen levensonderhoud kunnen verdienen was het toch?quote:Wat een onzin, wat een onzin, want je kan het zien aan de moslims die uiteindelijk wel achterbleven in Israel. Zijn die dan allemaal verjaagd, gebeurt dat en is dat gebeurd, nee dat dunkt me niet.
Ga die briefwisseling anders nog eens lezen, die is heel specifiek over de gebieden, behalve Libanon, want dat is voor de Franse bondgenoten, is dat hele gebied, incluis Jeruzalem, aan de Arabieren toegezegd! Sykes-Picot, de mandaat-gebieden, Balfour, het Joodse thuisland, dat zijn afspraken die na die afspraak met de Arabieren zijn gemaakt. Dus so what als Israël maar een klein gedeelte is van het mandaatgebied, beiden hadden er niet mogen zijn sec bekeken, er stond namelijk al een oudere afspraak en die is niet nagekomen.quote:Ten eerste zegt men in deze briefwisseling land toe aan de Arabieren, grote stukken land, iets wat na de Tweede Wereldoorlog volgens mij ook gebeurt is. Want kijken we alleen naar de Palestijnse gebieden, dan is Israel slechts 10% van het oude Palestijnse Mandaat-gebied, en dan praten we dus nog niet eens over alle Arabische landerijen. En ja, hier zijn ze dus later deels op teruggekomen, nou nou 10% van Palestina.
Welke van de landen die zich met de joodse staat hebben bemoeit waren koloniën dan? Geen een toch, allemaal voormalige provincies van het Ottomaanse rijk, op Egypte na, dat was in naam nog steeds Ottomaans maar eigenlijk min of meer eigendom van de Brittenquote:Na de Tweede Wereldoorlog.
Welke anders.
Uiteraard maakt het uit met welke bron je komt aanzetten.quote:Op zondag 16 mei 2010 01:06 schreef moussie het volgende:
[..]
Maakt dat wat uit dan met welke bron ik aankom .. iedereen die een andere mening heeft als de jouwe wordt toch al bij voorbaat gediskwalificeerd
[..]
Dan doen ze het toch bar slecht aangezien er meer en meer Palestijnen, incl in Israel, bijkomen.quote:Nee hoor, ik zeg dan ook nergens dat ze allemaal verjaagd zijn, ik zeg dat er genoeg aanhangers zijn van dat idee, toen en nu, de langzame verovering van Herzl. Wat de (illegale) kolonisten doen is naar mijn idee een ziekelijke variant van dat uitgangspunt, de oorspronkelijke bewoners langzaam verdrijven door hun leven te bemoeilijken .. onteigenen en zorgen dat ze geen levensonderhoud kunnen verdienen was het toch?
[..]
[..]
Ik zeg toch ook dat het klopt wat je zei. En dat Balfour ook later is, ik zeg ook dat de Arabieren op 10% van Palestina (laat staan het MO), vrijwel alles hebben gekregen. Er zijn tig naties opgestaan en in Balfour werd ook aan het Joodse Volk een eigen staat beloofd. Waarom, omdat men zag dat dit een grote groep was en zou gaan worden, met een duidelijke claim op een specifiek gebied.quote:Ga die briefwisseling anders nog eens lezen, die is heel specifiek over de gebieden, behalve Libanon, want dat is voor de Franse bondgenoten, is dat hele gebied, incluis Jeruzalem, aan de Arabieren toegezegd! Sykes-Picot, de mandaat-gebieden, Balfour, het Joodse thuisland, dat zijn afspraken die na die afspraak met de Arabieren zijn gemaakt. Dus so what als Israël maar een klein gedeelte is van het mandaatgebied, beiden hadden er niet mogen zijn sec bekeken, er stond namelijk al een oudere afspraak en die is niet nagekomen.
[..]
Zo'n beetje elke staat die tegen Israel vocht ik hoop dat je dat nog wel kan zien. Ik heb het over dekolonisatie he, dus de voormalige kolonien, niet dat ze op dat moment het nog waren.quote:Welke van de landen die zich met de joodse staat hebben bemoeit waren koloniën dan? Geen een toch, allemaal voormalige provincies van het Ottomaanse rijk, op Egypte na, dat was in naam nog steeds Ottomaans maar eigenlijk min of meer eigendom van de Britten
Zoals?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 10:06 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Omdat we aan Joden nog iets nuttigs hebben ipv Palestijn achterlijk volkIn Jordanië ook stel lui achterlijk volk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |