abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81440245
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Shit, vergeten dat je een troll bent.. Laat maar weer..
Raar is dat toch. Je hebt een mening die niet past en je bent een troll pffff
  vrijdag 14 mei 2010 @ 23:20:23 #52
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81440658
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:13 schreef CindyScheur het volgende:

[..]

Raar is dat toch. Je hebt een mening die niet past en je bent een troll pffff
Als je oprecht bent is het ernstiger..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_81440796
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Als je oprecht bent is het ernstiger..
Ik ben oprecht. Stel die schutter had een steen op zijn pan gehad en viel mors dood. Had die man dan wel de goede weg gekozen? Hier in Nederland hebben we zo makkelijk praten joh.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 23:30:50 #54
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81441225
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:23 schreef CindyScheur het volgende:

[..]

Ik ben oprecht. Stel die schutter had een steen op zijn pan gehad en viel mors dood. Had die man dan wel de goede weg gekozen? Hier in Nederland hebben we zo makkelijk praten joh.
Ok, als jij dat zegt dan ga ik er van uit dat je oprecht bent.
Doet er niets aan af dat stenen t.o. vuurwapens geen gelijke strijd is. Ook niet als stenen verkeerd terecht kunnen komen en dan ook dodelijk zijn..
pi_81441463
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 16:31 schreef KoosVogels het volgende:
Is natuurlijk een doodnormale vergeldingsactie. Als iemand jouw auto bekogelt met stenen dan is je primaire reactie natuurlijk een pistool pakken en die knul een lesje leren.
Voor het gooien met sneeuwballen naar de auto van een vuurgevaarlijke crimineel wel.
Maar dat een goudeerlijke, hardwerkende, joodse kolonist die volstrekt legaal over zijn eigen weg naar zijn zelf gebouwde huis op zijn zelfveroverde grond rijdt een Palestijnse snotneus, kind van ongetwijfeld verlopen en gederangeerde ouders die maar een beetje rondzwerven in gebieden waar ze niks te zoeken hebben, die illegaal stenengooiend zijn mooie auto beschadigt, doodschiet, vind ik niet netjes. Dat moeten wij toch niet willen.

Vraagje: als je iemand doodschiet, is het slachtoffer dan nog in staat om zijn geleerde lesje ten uitvoer te brengen?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_81441657
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 16:34 schreef Roi het volgende:
Palestijnse officials zeggen dat, het is nog helemaal niet zeker wat er precies is gebeurd.
[..]

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3889422,00.html

In ander nieuws, ook vandaag gebeurd maar gek genoeg nog niet te lezen op de website van de Volkskrant.
[..]

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3889543,00.html
Er worden veel lesjes geleerd daar.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_81441772
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 17:21 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Niet de eerste keer, ook niet de tweede keer, enzovoorts. Maar na tig keren?
Na tig keren doodschieten krijg je een molotovcocktail naar je hersens, blijkt.
pi_81441823
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ok, als jij dat zegt dan ga ik er van uit dat je oprecht bent.
Doet er niets aan af dat stenen t.o. vuurwapens geen gelijke strijd is. Ook niet als stenen verkeerd terecht kunnen komen en dan ook dodelijk zijn..
Stenen gooien is een daad van agressie de dader heeft altijd een streep voor op het slachtoffer. Tiepies Nederlands om een dader wat slachtoffer word zo te betuttelen.
pi_81441957
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 18:59 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Die mag je even uitleggen.
Er hoort nog achter te komen: met dumdum-kogels.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 23:43:30 #60
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81441993
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:40 schreef CindyScheur het volgende:

[..]

Stenen gooien is een daad van agressie de dader heeft altijd een streep voor op het slachtoffer. Tiepies Nederlands om een dader wat slachtoffer word zo te betuttelen.
Nee, hoor.. Is niet NL, is internationaal recht
pi_81442064
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 22:53 schreef Viajero het volgende:

[..]

Hoezo hun land? De Joden die daar ook woonden hadden geen rechten? Het land was wmb van beiden. De Joden accepteerden dat, de Arabieren niet.

Als ik me niet vergis waren de Joden die er altijd al hebben gewoond nou juist tegen de oprichting van de staat Israël ..

Ik zal eens kijken of ik dat ergens online kan vinden uit een betrouwbare bron, maar wat ik ervan gelezen heb was dat juist geruime tijd een struikelblok bij de oprichting van de staat, zij wilden hun toestemming niet geven (al was dat meer pro forma dan echt noodzakelijk), ze zijn uiteindelijk overgehaald met de regelgeving dat alleen Joden mogen trouwen in Israël.

En tja, als je naar de verdeling en de bevolkingsaantallen kijkt .. vergeet niet dat de Arabieren geen verdere import wilden, daar zaten ze zich al jaren tegen te verzetten. Nogal wiedes dus dat zij zo'n verdeling niet pikken, al zit er flink stuk Negev bij, dan nog is de verdeling gericht op groei van de bevolking.
pleased to meet you
pi_81442123
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:40 schreef CindyScheur het volgende:

[..]

Excuse me? Het gaat hier om illegale kolonisten, inbrekers dus ..
pleased to meet you
pi_81442211
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:45 schreef moussie het volgende:

[..]

Excuse me? Het gaat hier om illegale kolonisten, inbrekers dus ..
Ja ik weet het ik vind het ook niet erg dat er geschoten is. Moet je maar niet met stenen gooien toch?
pi_81442367
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 22:51 schreef Viajero het volgende:

[..]

Het verzet vocht legde niet bommen in willekeurige bussen, en schoot geen raketten af op bevolkingscentra.
Nee, het verzet niet nee. Maar wie zetten Dresden welbewust in de fik!
quote:
Het verzet beschermde Joden ipv te pleiten voor hun uitroeiing.

Je vergelijking is echt zwakzinnig.
De Palestijnen proberen zichzelf te beschermen tegen uitroeiing en verdrijving.

Ik vind die vergelijking mank gaan, maar beslist niet zwakzinnig.
pi_81442534
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 22:53 schreef Viajero het volgende:

[..]

Hoezo hun land? De Joden die daar ook woonden hadden geen rechten? Het land was wmb van beiden. De Joden accepteerden dat, de Arabieren niet.
De joden hadden rechten op hun eigen grond of eventueel op bewoning van gehuurd of gepacht terrein. Dat was weinig.
Al in de oorspronkelijke verdeling van de VN kregen de joden een veel groter deel dan de Arabieren: het joodse gedeelte was kennelijk gericht op groei, het Arabische op krimp.
pi_81442794
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:46 schreef CindyScheur het volgende:

[..]

Ja ik weet het ik vind het ook niet erg dat er geschoten is. Moet je maar niet met stenen gooien toch?
Huh, de inbreker wordt met stenen bekogelt en schiet terug .. en jij vindt dat goed?
pleased to meet you
pi_81443023
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:46 schreef CindyScheur het volgende:

[..]

Nee: die moordenaar was een illegale kolonist. Hij heeft met dumdum-kogels voetnoot een Palestijnse jongen die op het land van zijn vader aan het werk was, doodgeschoten.

Voetnoot:
Gewone kogels treffen een lichaam en maken dan een gat dwars door dat lichaam heen. De wond van uittreden is niet heel veel groter dan de wond van intreden. Dumdum-kogels zijn kogels met een krasje over de top. Na inslag in het lichaam barsten ze open en worden ze een groot stervormig ding, dat een heel grote en smerige wond maakt. Ze zijn dus gemaakt om heel veel schade toe te brengen en zijn dan ook verboden in beschaafde landen, ook voor de legers.
pi_81443395
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:57 schreef moussie het volgende:

[..]

Huh, de inbreker wordt met stenen bekogelt en schiet terug .. en jij vindt dat goed?
Als het een inbreker was dan was hij fout. Maar TBS zal hem een nieuwe kans kunnen geven.
pi_81443499
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 00:01 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nee: die moordenaar was een illegale kolonist. Hij heeft met dumdum-kogels voetnoot een Palestijnse jongen die op het land van zijn vader aan het werk was, doodgeschoten.

Voetnoot:
Gewone kogels treffen een lichaam en maken dan een gat dwars door dat lichaam heen. De wond van uittreden is niet heel veel groter dan de wond van intreden. Dumdum-kogels zijn kogels met een krasje over de top. Na inslag in het lichaam barsten ze open en worden ze een groot stervormig ding, dat een heel grote en smerige wond maakt. Ze zijn dus gemaakt om heel veel schade toe te brengen en zijn dan ook verboden in beschaafde landen, ook voor de legers.
Nee dan is de dader echt fout geweest. Nogmaals ik adviseer TBS want dat zal een beter mens van hem maken. Wat mensen elkaar niet aan doen pfff
pi_81444198
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 00:10 schreef CindyScheur het volgende:

[..]

Nee dan is de dader echt fout geweest. Nogmaals ik adviseer TBS want dat zal een beter mens van hem maken. Wat mensen elkaar niet aan doen pfff
Je kunt zo bij de Speld gaan schrijven!
  zaterdag 15 mei 2010 @ 00:32:18 #71
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_81444462
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 16:24 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[b]RAMALLAH Veel van de Joodse kolonisten zijn gewapend. Zij schieten vaak op Palestijnen, die stenen naar hen gooien.

Dit kan je ook wel posten. Veel van de Palestijnen zijn gewapend. Zij schieten vaak op Joden, die ook op hun schieten. Het is gewoon hopeloos daar.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_81446058
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 00:32 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dit kan je ook wel posten. Veel van de Palestijnen zijn gewapend. Zij schieten vaak op Joden, die ook op hun schieten. Het is gewoon hopeloos daar.
De joden hebben natuurlijk wel de steun van Amerika. En waarom hebben de Nederlanders toch altijd een voorkeur voor Joden? Door dat Anne Frank gedoe?
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_81446660
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 01:13 schreef boekenplank het volgende:

[..]

De joden hebben natuurlijk wel de steun van Amerika. En waarom hebben de Nederlanders toch altijd een voorkeur voor Joden? Door dat Anne Frank gedoe?
De Nederlanders?
Ikke niet meer hoor. Dat is in de jaren 80 en 90 wel overgegaan.
pi_81446755
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 01:32 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De Nederlanders?
En terecht lijkt me.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_81450233
quote:

[..]

Omdat we aan Joden nog iets nuttigs hebben ipv Palestijn achterlijk volk In Jordanië ook stel lui achterlijk volk
pi_81450369
quote:

[..]

Och ja natuurlijk!! Door anne frank ja! En de amerikanen zijn zo onder de indruk van Anne frank, dat ze uit medelijden ook voor het joodse volk opkomen

Geschiedenis dude!
pi_81453095
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 00:08 schreef CindyScheur het volgende:

[..]

Als het een inbreker was dan was hij fout. Maar TBS zal hem een nieuwe kans kunnen geven.
Mwah, die extreme orthodoxe kolonisten zou ik toch eerder onverbeterlijk noemen, een gevaar voor de samenleving aan beide kanten van die muur.

En tja, als je dan dit leest op aljazeera
quote:
In a report published on Thursday, the UN Office for the Co-ordination of Humanitarian Affairs in the Palestinian territories said that there had been been at least nine violent incidents involving Israeli settlers in the last week.

Israeli settlers injured five Palestinians, including three children, aged five, nine and 12, in two separate incidents of stone-throwing and physical assault, it said.
http://english.aljazeera.(...)105147320276144.html

.. dan is het idee dat deze kolonisten met hun acties vredesonderhandelingen, en cq de ontmanteling van illegale nederzettingen incluis hun woonplaats, onmogelijk willen maken zo gek nog niet.
pleased to meet you
pi_81457128
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 01:32 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De Nederlanders?
Heb gesproken met een Nederlandse oud-militair, die zowel naar Libanon als de Sinai is uitgezonden in de jaren 80. Onderdeel van de VN vredesmacht. Wat hij daar voor agressie heeft gezien van Israelische zijde, is hem niet in de koude kleren gaan zitten.

Op TV zie je geen eens 5% van wat er daar werkelijk gebeurt.

Er zijn een aantal documentaires verschenen van activisten en documentairemakers (die soms daarbij zelf het leven lieten) als er weer een israelische bulldozer over ze heen reed of een joodse sluipschutter zogenaamd zijn camera aanzag voor een wapen.

http://video.google.com/videoplay?docid=5638436403620776484#
pi_81459866
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 10:14 schreef Idiota het volgende:

[..]

Och ja natuurlijk!! Door anne frank ja! En de amerikanen zijn zo onder de indruk van Anne frank, dat ze uit medelijden ook voor het joodse volk opkomen

Geschiedenis dude!
De Anne Frank Stichting noemt de pro-israel partij van Geert. W. extreem-rechts.

http://nos.nl/artikel/811(...)s-extreemrechts.html
  zaterdag 15 mei 2010 @ 16:18:52 #80
198365 Morendo
The Real Deal
pi_81459926
Tja, wie stenen zaait zal kogels oogsten.
Die Lebenslust bringt dich um.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 16:20:29 #81
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_81459964
Zucht.

Voor iedere Israëlische jood die rottigheid uithaalt is er ook een islamistische TS die staat te trappelen om er vol verontwaardiging een topic over te openen.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 16:23:44 #82
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_81460041
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 16:20 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Zucht.

Voor iedere Israëlische jood die rottigheid uithaalt
Iemand vermoorden en rottigheid uithalen zijn natuurlijk wel twee verschillende dingen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_81460079
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 16:20 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Zucht.

Voor iedere Israëlische jood die rottigheid uithaalt is er ook een islamistische TS die staat te trappelen om er vol verontwaardiging een topic over te openen.
Is dat een programmapunt van de wekelijkse vergadering van het CIDI?

(Over selectief verontwaardigt gesproken)
  zaterdag 15 mei 2010 @ 16:25:39 #84
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_81460089
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 16:16 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

De Anne Frank Stichting noemt de pro-israel partij van Geert. W. extreem-rechts.

http://nos.nl/artikel/811(...)s-extreemrechts.html
Haha geweldig dat ze dat zeggen, Wilders zal nu wel denken, ''Dus ik heb de joden ook niet achter me. ''
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  zaterdag 15 mei 2010 @ 16:28:10 #85
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_81460150
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 16:23 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Iemand vermoorden en rottigheid uithalen zijn natuurlijk wel twee verschillende dingen.
Het is gewoon tekenend. Dagelijks worden er mensen vermoord door andere mensen om 1001 verschillende redenen maar dit is opeens nieuws.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 16:30:11 #86
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_81460201
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 16:28 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Het is gewoon tekenend. Dagelijks worden er mensen vermoord door andere mensen om 1001 verschillende redenen maar dit is opeens nieuws.
De lokatie telt ook mee he...
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_81460563
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 16:30 schreef Dagonet het volgende:

[..]

en de context
pleased to meet you
pi_81460620
75-jarige man doodgeschoten vandaag.
quote:
IDF soldiers kill elderly Palestinian near Gaza border

Medical officials in Gaza said the man, who was 75 and whose body was only discovered on Saturday when it became light, had been shot several times.

They added that his family had reported he had been missing for two days.

The army spokesman said troops had spotted the man during darkness hours in an area that the military designated a combat zone that is off limits because of many attacks attempted by Palestinian militants on border patrols.

The wounded man, a 22-year-old Palestinian, was hospitalized for treatment.

The latest incidents came as Palestinians and Israeli Arabs commemorated the Nakba, (catastrophe in Arabic), with thousands of Palestinians marching in Gaza to mark 62 years of displacement.

Hundreds of thousands of Palestinians fled or were driven out during the 1948 war surrounding Israel's creation.

In Saturday's rally, Palestinians attempted to overcome their current internal divisions, at least briefly, by protesting together.

Gaza's Hamas rulers marched alongside their bitter rivals Fatah. They waved Palestinian flags and carried a giant key that is symbolic of their hoped-for return.

Some five million Palestinian refugees and their descendants are scattered through the Mideast.

http://www.haaretz.com/ne(...)gaza-border-1.290477
  zaterdag 15 mei 2010 @ 16:48:13 #89
198365 Morendo
The Real Deal
pi_81460667
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 16:44 schreef moussie het volgende:

[..]

en de context
En het merk auto.
Die Lebenslust bringt dich um.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 16:49:09 #90
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_81460686
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 16:30 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ja ja dat oh zo gemene Israël.

Ben het trouwen niet eens met wat die kolonisten doen, pure religieuze gekte, teruggegeven die hap.
pi_81461031
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 22:27 schreef moussie het volgende:

[..]

Yeah right, het lijkt wel een gebroken grammofoonplaat, 'ze hadden gewoon kunnen blijven of hun huis kunnen verkopen, dat ze gingen vluchten ligt aan de Arabieren', 'het land buiten de steden was nauwelijks bewoond' en last but not least 'ze woonden er helemaal niet' .. het is ronduit schandalig dat de plaatselijke bevolking zich niet buigend over heeft gegeven .. en tja, misschien dat een gedeelte van de plaatselijke bevolking er pas woonde, arbeidsmigranten zullen we maar zeggen, dan nog zijn het migranten van even verderop, tot voor kort nog onderdanen van hetzelfde rijk, ze komen niet van duizenden kilometers verderop
[..]
En het had nog steeds hun land kunnen zijn als ze niet geluisterd hadden naar de Arabische Leiders.
quote:
Gewoon eerlijk? Een vreemde mogendheid geeft, tegen de afspraken in, een vette hap van je grondgebied weg aan emigranten uit Europa en dat noem jij eerlijk?
[..]
Tegen de afspraken in nog wel, ik neem aan, dat je daar gegrond bewijs voor hebt.
quote:
Tja, ze worden eerst door de Engelsen bij een oorlog betrokken die niet de hunne is, ze worden met een leuke afspraak overgehaald om toch te helpen en die afspraak wordt dan maar gedeeltelijk nagekomen, dus hoe had je de bemoeienis van die landen willen voorkomen? Ze hadden het maar goed moeten vinden dat ze belazerd worden?
Al die landen hadden hun eigen succesvolle dekolonisatieprocessen achter de rug, er was geen bemoeienis meer met de Joodse staat nodig, alleen in de vorm van het Pan-Arabisme van Egypte waar ze voor eens en altijd wilden afrekenen met de Westerse mogendheden, waarschijnlijk zagen ze Israel omdat het niet Islamitisch was als het perfecte voorbeeld en de makkelijkste weg, een overwinning leek ook waarschijnlijk maar zoals we allemaal weten verloren ze en daarmee bezegelden ze het lot van de Palestijnen
eveneens voor de toekomst.
pi_81461160
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 14:40 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Heb gesproken met een Nederlandse oud-militair, die zowel naar Libanon als de Sinai is uitgezonden in de jaren 80. Onderdeel van de VN vredesmacht. Wat hij daar voor agressie heeft gezien van Israelische zijde, is hem niet in de koude kleren gaan zitten.

Op TV zie je geen eens 5% van wat er daar werkelijk gebeurt.

Er zijn een aantal documentaires verschenen van activisten en documentairemakers (die soms daarbij zelf het leven lieten) als er weer een israelische bulldozer over ze heen reed of een joodse sluipschutter zogenaamd zijn camera aanzag voor een wapen.

http://video.google.com/videoplay?docid=5638436403620776484#
Heb je nog meer bronnen behalve van Amerikaanse activisten die zichzelf voor bulldozers gooien of activisten die aanvallen uitlokken en die uitgelokte aanvallen snel filmen. Allemaal Pallywood.
pi_81461362
quote:

[..]
En waarom hebben de Nederlanders toch altijd een voorkeur voor Joden? Door dat Anne Frank gedoe?
Combinatie van onderwijs, media en schuldgevoel vermoedelijk. Al zat dat schuldgevoel bij de huidige generaties geen rol meer spelen lijkt me.
pi_81461466
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 17:16 schreef Gulo het volgende:

[..]

Combinatie van lesmethoden op scholen, media en schuldgevoel vermoedelijk. Al zat dat schuldgevoel bij de huidige generaties geen rol meer spelen lijkt me.
De Nazi's wilden het Joodse volk aanvankelijk in Madagascar plaatsen, dit werd geweigerd door de Britten want dat zou een vrede inhouden met de Nazi's en het opgeven van de Franse kolonies aan Nazi-Duitsland, dus wie heeft het over schuldgevoelens wanneer we het hebben over een Joodse staat
ze zagen het probleem liever zichzelf oplossen, schuldgevoelens zijn er weinig geweest, weer Pallywood.
pi_81463513
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 17:07 schreef DeParo het volgende:

[..]

Heb je nog meer bronnen behalve van Amerikaanse activisten die zichzelf voor bulldozers gooien of activisten die aanvallen uitlokken en die uitgelokte aanvallen snel filmen. Allemaal Pallywood.
De 200.000 christenen die verdreven zijn uit Palestina door het israelisch regime nadat de staat israel werd uitgeroepen? Het probleem met mensen zoals jij, is niet dat je het niet begrijpt. Maar dat je criminelen willens en wetens verdedigt en elke vorm van kritiek afdoet als nonsens, de persoon aanvalt of andere zaken erbij haalt om de aandacht af te leiden.

In principe doe je niet veel onder voor het regime wat je verdedigt.
pi_81463840
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 18:24 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

De 200.000 christenen die verdreven zijn uit Palestina door het israelisch regime nadat de staat israel werd uitgeroepen? Het probleem met mensen zoals jij, is niet dat je het niet begrijpt. Maar dat je criminelen willens en wetens verdedigt en elke vorm van kritiek afdoet als nonsens, de persoon aanvalt of andere zaken erbij haalt om de aandacht af te leiden.

In principe doe je niet veel onder voor het regime wat je verdedigt.
http://uk.reuters.com/article/idUKTRE5491FH20090510
Algemeen bekend verlieten ze de Palestijnse gebieden en Israel vanwege slechte leefomstandigheden.
Maar goed als jij Edward Said wilt blijven geloven doe je best.

Anderzijds waren het de Islamieten die zelf de Christenen al vanaf de Ottomaanse tijd vervolgden.
En 200.000 stel, graag een bron die dat bevestigd, want de meeste Palestijnen vertrokken omdat ze werden opgeroepen om de staat
te verlaten door de Arabische leiders.
pi_81464403
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 18:35 schreef DeParo het volgende:

[..]

http://uk.reuters.com/article/idUKTRE5491FH20090510
Algemeen bekend verlieten ze de Palestijnse gebieden en Israel vanwege slechte leefomstandigheden de bezetting, militaire onderdrukking, afsluitingen, arrestaties en controleposten .
Israël heeft geprobeerd (met succes) hun leven zo ondraaglijk mogelijk te maken zodat ze uiteindelijk zelf vertrekken. Palestijnse Christenen zijn namelijk een derde partij, die de mythe van 'islamitische terroristen' regelmatig ter discussie stelden en stellen.

Bethlehem is al meer dan 15.000 hectare land kwijtgeraakt. Door de bouw van de muur is dit verlies dubbel zo groot worden. Bethlehem is een getto, omringd door muren en illegale nederzettingen.

Bethlehem - een vd heiligdommen van de christenen - is veranderd in een gevangenis.
pi_81464503
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 18:53 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Israël heeft geprobeerd (met succes) hun leven zo ondraaglijk mogelijk te maken zodat ze uiteindelijk zelf vertrekken. Palestijnse Christenen zijn namelijk een derde partij, die de mythe van 'islamitische terroristen' regelmatig ter discussie stelden en stellen.

Bethlehem is al meer dan 15.000 hectare land kwijtgeraakt. Door de bouw van de muur is dit verlies dubbel zo groot worden. Bethlehem is een getto, omringd door muren en illegale nederzettingen.

Bethlehem - een vd heiligdommen van de christenen - is veranderd in een gevangenis.
Toch vreemd dat elke respectabele wetenschappelijke bron stelt dat de Palestijnse Christenen om economische redenen het land hebben verlaten en dat dit weinig te maken had met Israel.
De meeste Christelijke Palestijnen wonen ook al lang niet meer in het Midden-Oosten maar zoals Edward Said in bijvoorbeeld Amerika of Zuid-Amerika wonen er ook heel veel.
pi_81465213
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 18:56 schreef DeParo het volgende:

[..]

Toch vreemd dat elke respectabele wetenschappelijke bron pro-israel bron stelt dat de Palestijnse Christenen om economische redenen het land hebben verlaten en dat dit weinig te maken had met Israel.
De meeste Christelijke Palestijnen wonen ook al lang niet meer in het Midden-Oosten maar zoals Edward Said in bijvoorbeeld Amerika of Zuid-Amerika wonen er ook heel veel.
Een kleine greep uit bronnen die wel objectief zijn.

De drogreden van het antisemitisme: Israël, de VS en het misbruik van de geschiedenis
Norman Finkelstein (2006)
ISBN: 9053305157;

Israël, een onherstelbare vergissing
Chris van der Heijden (2008)
ISBN-13: 9789025428365

De etnische zuivering van Palestina
Ilan Pappe (2008)
ISBN: 9059772997

Facts and Fables: The Arab-Israeli Conflict
Clifford Wright (1989)
ISBN-13: 978-0710302946

Blood and Religion: The Unmasking of the Jewish and Democratic State
Jonathan Cook (2006)
ISBN-13: 978-0745325552

Bad news from Israel
Greg Philo & Mike Berry (2004)
ISBN-13: 9780745320618

Vooral de eerste vond ik interessant. Norman Finkelstein (een joodse wetenschapper) neemt geen blad voor de mond over israel en hun zogenaamde wetenschappers.

[ Bericht 5% gewijzigd door HAKIM_1988 op 15-05-2010 19:26:49 ]
  zaterdag 15 mei 2010 @ 19:25:29 #100
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_81465521
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 19:16 schreef HAKIM_1988 het volgende:

Vooral de eerste vond ik interessant. Norman Finkelstein (een joodse wetenschapper die beide zijn ouders heeft verloren in de holocaust) neemt geen blad voor de mond over israel.

Weet je het zeker dat die zijn ouders heeft verloren

Leuk filmpje trouwens
AFC AJAX
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')