Meer overlords nodig voor even veel roaches!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 16:10 schreef Keffo het volgende:
TVP. Kan iemand de namen in de op zetten? mijne is Keffo.keffo
Ik heb nog nooit met zerg gespeeld, wat betekent die aanpassing van die roach den nu?
En armor van 2 naar 1 toch? Dus sneller dood.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 16:17 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Meer overlords nodig voor even veel roaches!
Volgens mij niet?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 16:20 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
En armor van 2 naar 1 toch? Dus sneller dood.
pre-orderen bij frree record shop online ( wel ff het mailtje sturen naar het opgegeven email adres)quote:
er is mij verteld dat 20 drones per basis wat te weinig isquote:Op zaterdag 15 mei 2010 10:27 schreef Prometheus4096 het volgende:
Als je 80 drones over 4 bassisen hebt plus 4 queens. Daarbij 4 infestors en 16 hydras dat is 128 supply. Vroeger kon je daarbij nog 72 roaches hebben. Nu dus nog maar 36. Dat is natuurlijk in een 200 vs 200 gevecht een enorm verschil. En dat wilde men balancen want schijnbaar had Z daar een enorm voordeel.
Bijeffect is dat ook de prijs verhoogd is. Ik denk dat ze die gewoon niet direct aan wilde passen. Resultaat is dat zerg nu heel anders moet gaan spelen en ze willen weten hoe dat uitpakt voordat ze de roach ook weer goedkoper maken.
Al vanaf het begin heeft iedereen het gevoel dat zeg een unit mist. Geen idee wat voor unit er precies toegevoegd moet worden. Misschien toch een soort caster hybride zoals de sentry of the ghost.
Mja, je moet uitgaan van minimaal 3 werkers per mineral field. Op LT praten we over 7 of 8 spots, dus tel maar uit.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 11:54 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
er is mij verteld dat 20 drones per basis wat te weinig is, envolgens mij mist zerg een air vs air unit zoals de scourge. er is weinig anti air wat je kan doen als zerg als iemand met BC's en valks of VR's aan komt zetten.Mass hydra of Muta en de rest van de units zou ik geeneens weten.
Maar goed, ik speel ook geen zerg nu met toss begonnen.. stukje lastiger dan terran. Toss heeft ook een paar dingen die gewoon te laat komen zoals warp prism, leuk maar tenzij je het haalt tot late game gebruik je zo'n ding nooit. Nu gaat iedereen gewoon mass VR's.
Weetje wat de grap is?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 10:27 schreef Prometheus4096 het volgende:
Als je 80 drones over 4 bassisen hebt plus 4 queens. Daarbij 4 infestors en 16 hydras dat is 128 supply. Vroeger kon je daarbij nog 72 roaches hebben. Nu dus nog maar 36. Dat is natuurlijk in een 200 vs 200 gevecht een enorm verschil. En dat wilde men balancen want schijnbaar had Z daar een enorm voordeel.
Bijeffect is dat ook de prijs verhoogd is. Ik denk dat ze die gewoon niet direct aan wilde passen. Resultaat is dat zerg nu heel anders moet gaan spelen en ze willen weten hoe dat uitpakt voordat ze de roach ook weer goedkoper maken.
Al vanaf het begin heeft iedereen het gevoel dat zeg een unit mist. Geen idee wat voor unit er precies toegevoegd moet worden. Misschien toch een soort caster hybride zoals de sentry of the ghost.
Ingame heet ik AngelEye. Volgens mij is mijn volledige nick AngelEye.Nicky, die laatste moest je opgeven om beter herkent te worden ofzoiets?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 16:52 schreef Donderkonijn het volgende:
ff naampjes verzamelen dan maar
zo ver hebben we :
keffo.keffo.
thoraxx.thoraxx
Aureole.aureole
Kofzor.kof
thunderbunny.donderkonijn
Stuv.Stuv
Skamba.daskambas
zet je eigen er even onder voor de makkelijkheid dan kan iemand de OP aanpassen.
Zo belachelijk is het nou ook weer niet. Een zealot is ook gewoon 2 supply..quote:
Kan datquote:Op vrijdag 14 mei 2010 15:53 schreef ko_On het volgende:
Gewoon fake-preorder doen ergens in Amerika, zo ben ik aan m'n key gekomen..
Idem hier, dus ik ben wel online idd.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 18:13 schreef Donderkonijn het volgende:
gaat er nog iemand spelen vanavond, mn avondplannen zijn afgezegd
Had je gisteren toen we op Twilight Fortress speelden eigenlijk Blink voor je Stalkersquote:Op zaterdag 15 mei 2010 21:31 schreef tedkees2 het volgende:
Arg. Gun-shy, da's mijn probleem. Ik had als ik een early push had gedaan zeker weten deze match gewonnen. Ik had al 2 zeals voordat zijn gateway af was! Ik had z'n pylon kunnen slopen en daarna z'n probes >.<
Ik ben zo'n noob he
Vast niet. Net wel weer paar potjes gewonnen, en eigenlijk gewonnen omdat ik vond dat ik niet zo moest blijven hangen in m'n basisquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:03 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Had je gisteren toen we op Twilight Fortress speelden eigenlijk Blink voor je Stalkers
Overigens... Geen zin/tijd om te spelen?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:03 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Had je gisteren toen we op Twilight Fortress speelden eigenlijk Blink voor je Stalkers
Je eerste win ever, of je eerste win van een rus?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:26 schreef RitseB het volgende:
TVP, vandaag mijn eerste potje gewonnen van een rus
Beidequote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:27 schreef tedkees2 het volgende:
[..]
Je eerste win ever, of je eerste win van een rus?
Misschien dadelijk maar de reden dat ik in het weekend nog achter de pc zit nuquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:24 schreef tedkees2 het volgende:
[..]
Overigens... Geen zin/tijd om te spelen?
Ritse.Ritsequote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:32 schreef Maisnon het volgende:
bert_van_dirkjan snipertje.mokkel
Simsfan88 AngelEye.Nicky
Aglarr incurable.incurable
RitseB wat is die van jou
Alledrie toegevoegd! Wordt 't misschien eens tijd om een OP te gaan fabriceren voor 't volgende topique?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:32 schreef Maisnon het volgende:
bert_van_dirkjan snipertje.mokkel
Simsfan88 AngelEye.Nicky
Aglarr incurable.incurable
RitseB wat is die van jou
Snelle wall-in maken? Tenzij 't echt een pool is aan 't begin, da's echt irritant. Maar als die faalt is 't toch een automatische winst. Ik ben tegen Zerg eigenlijk meestal vrij aardig. Scouten gaat me steeds beter af, vooral zien of er mutas of roaches aan komen en daar op reageren.quote:
Net m'n laatste potje gewonnenquote:Op zondag 16 mei 2010 02:32 schreef Maisnon het volgende:
Zo, klaar met essay werk for now, iemand nog een potje zo laat?
yup... maar wel een leuke serie neergezet ^^quote:Op zondag 16 mei 2010 04:29 schreef koffiegast het volgende:
Nou dat was weer ff leuk hea, tot iets te laat doorgegaan geloof ik
Ik wacht wel hoor. 't mag effe duren!quote:Op zondag 16 mei 2010 11:41 schreef Maisnon het volgende:
Ik was er netmaar moet even reloggen naar mn eigen laptop
De truuk is gewoon schijt hebben daar aanquote:Op zondag 16 mei 2010 14:40 schreef Jantehs het volgende:
Ik durf niet te spelen want ik kan niet tegen m'n verlies
Ga ik ook doen, hier maar 40 euro: http://www.gamersland.com/pc/starcraftiiwingsofliberty , meeste reviews over Gamersland zijn positief.quote:
Sorry maar lijkt me een kwestie van beter spelen? Void rays zijn juist het slechtste tegen terran.. Gebruik je wel stim pack op je marines?quote:Op zondag 16 mei 2010 17:21 schreef Pritt het volgende:
Gotver kut, die schijt void rays moeten echt eens generfed worden. Helft van mijn verliespartijen komt die homodingen. Of langere buildtime, of minder range, of minder movement of verlies van beam bij switch. Nu zijn ze gewoon nergens zwak tegen. Even opladen op een klein gebouwtje en het is happy firing. Mijn marines hebben gewoon minder range. Ze zijn nog snel ook.
Yup, die zijn zwaar irritant. Verlies van beam het liefste.quote:Op zondag 16 mei 2010 17:21 schreef Pritt het volgende:
Gotver kut, die schijt void rays moeten echt eens generfed worden. Helft van mijn verliespartijen komt die homodingen. Of langere buildtime, of minder range, of minder movement of verlies van beam bij switch. Nu zijn ze gewoon nergens zwak tegen. Even opladen op een klein gebouwtje en het is happy firing. Mijn marines hebben gewoon minder range. Ze zijn nog snel ook.
Tuurlijk, maar je kunt niet overal marines hebben staan. Loop je om met je marines staat hij vervolgens ergans anders, want die dingen gaan nog hard ook. Bovendien hebben ze een gigantische range. Zelfs vikings, vallen tegen tegen voids.quote:Op zondag 16 mei 2010 17:26 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Sorry maar lijkt me een kwestie van beter spelen? Void rays zijn juist het slechtste tegen terran.. Gebruik je wel stim pack op je marines?
Vikings zijn ongeveer 2 keer zo goedkoop als void rays, en 2v1 winnen ze met gemak. Misschien dat je te laat begint met counteren of dat hij uberhaupt meer economy heeft?quote:Op zondag 16 mei 2010 17:30 schreef Pritt het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar je kunt niet overal marines hebben staan. Loop je om met je marines staat hij vervolgens ergans anders, want die dingen gaan nog hard ook. Bovendien hebben ze een gigantische range. Zelfs vikings, vallen tegen tegen voids.
Ik weet niet, zodra ik toss zie ga ik meestal 3 rax mass rines in copper. meetsal win ik die dan ook, toss gaat toch altijd rays en rines eten die dingen. Met stims dan. enige irritante is als ze de hele tijd af en aan gaan vliegen met die dingen. Daarna rines in mn medvac stopen en droppen en klaar.quote:Op zondag 16 mei 2010 17:21 schreef Pritt het volgende:
Nee het is meer endgame, dat ik zijn basis doodploeg met wat mauraders en tanks en hij vervolgens mijn basis neerploegt met 5 voids. Ik krijg hem net niet neer en hij mij dan wel. Gewoon irritant. Meer viking is idd beter dan void tegen elkaar, maar een void is veel meer multifunctioneel. Viking moet eerst landen voor ground etc.quote:Op zondag 16 mei 2010 17:40 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Vikings zijn ongeveer 2 keer zo goedkoop als void rays, en 2v1 winnen ze met gemak. Misschien dat je te laat begint met counteren of dat hij uberhaupt meer economy heeft?
In silver werkt dat niet meer.quote:Op zondag 16 mei 2010 17:46 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ik weet niet, zodra ik toss zie ga ik meestal 3 rax mass rines in copper. meetsal win ik die dan ook, toss gaat toch altijd rays en rines eten die dingen. Met stims dan. enige irritante is als ze de hele tijd af en aan gaan vliegen met die dingen. Daarna rines in mn medvac stopen en droppen en klaar.
Je haalt nu even phoenixes en void rays door elkaar. Void rays schieten niet terwijl ze bewegen toch?quote:Op zondag 16 mei 2010 20:03 schreef Prometheus4096 het volgende:
Ik snap niet waarom void rays nu schieten terwijl ze bewegen en zelfs als ze switchen van target hoeven ze niet opnieuw hun damage te chargen.
Als je het mij vraagt moeten ze dat gewoon veranderen. En als void rays dan te zwak zijn laat ze dan maar minder gas kosten.
Die void ray builds om copper zijn niet moeilijk te counteren. Het wordt een groter probleem als je tegenstander heel goed is en je ook sterk moet zijn tegen alle andere builds.
jawelquote:Op zondag 16 mei 2010 20:09 schreef tedkees2 het volgende:
[..]
Je haalt nu even phoenixes en void rays door elkaar. Void rays schieten niet terwijl ze bewegen toch?
Zowel Maisnon dus zegt: het kan wel. Daarom imbalanced. Ik zeur niet gauw, maar die rays zijn too easy. Zijn vrij grote dingen, dus het meest logische lijkt mij als ze wat lagere movementspeed krijgen.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:09 schreef tedkees2 het volgende:
[..]
Je haalt nu even phoenixes en void rays door elkaar. Void rays schieten niet terwijl ze bewegen toch?
Ze hebben al minder movement speed dan queens op creep, marines met stim, vikings, mutalisks, etc. Dat jij het niet weet te counteren betekent absoluut niet dat het imba is..quote:Op zondag 16 mei 2010 21:48 schreef Pritt het volgende:
[..]
Zowel Maisnon dus zegt: het kan wel. Daarom imbalanced. Ik zeur niet gauw, maar die rays zijn too easy. Zijn vrij grote dingen, dus het meest logische lijkt mij als ze wat lagere movementspeed krijgen.
Dat was nog voor de flinke mothership-nerfquote:Op zondag 16 mei 2010 23:29 schreef Maisnon het volgende:
Als je genoeg wint ga je een league omhoog en wordt het weer 50% win/verlies :p dat is hele doel van het systeem, om te zorgen dat je de helft wint en de helft verliest.quote:Op maandag 17 mei 2010 09:38 schreef Donderkonijn het volgende:
met toss is ook leuk tegen VR's, lekker achter die dingen aan blinken de hele tijd. daarna zooitje stalkers zn basis in geteleport en zijn ramp afgeblokt met shields zodat zijn zeals en immortals er niet terug in konden.
Ik begin beter te worden geloof ii, 4 uit 4 gewonnen vanochtend., normaal is het om het even.
Yup. En dan moet je gewoon blij zijn dat 50-50 in gold betekent dat je beter bent dan 50-50 in copperquote:Op maandag 17 mei 2010 13:10 schreef Jantehs het volgende:
[..]
Als je genoeg wint ga je een league omhoog en wordt het weer 50% win/verlies :p dat is hele doel van het systeem, om te zorgen dat je de helft wint en de helft verliest.
quote:We’d like to let all of our StarCraft II: Wings of Liberty beta test participants know that the first phase of the beta test will be coming to an end in all regions on Monday, May 31. The beta test will be unavailable for several weeks while we make some hardware and software configuration changes in preparation for the final phase of the beta test and the release of the game. We plan to bring the beta test back online for a couple of weeks prior to the game’s launch to complete our testing. We’ll have more details to share about when this final beta-testing phase will begin at a later date.
We’d like to thank all of our beta-test participants for your enthusiasm, dedication, and valuable feedback during the beta test, and we look forward to hearing more of your thoughts on the StarCraft II beta test as the game’s July 27 launch approaches.
Kijken of ik alweer kan spelenquote:StarCraft II Beta -- Patch 12.1 (version 0.14.1.15392)
Bug Fixes
(Mac Only) Fixed an issue introduced in patch 12 where unusually large error logs were being produced when crashes occurred. Crash logs can be found here: /Users/<username>/Documents/Blizzard/StarCraft II Beta/GameLogs/
Meeste mensen zijn wel sportief moet ik zeggen en ach dat je die game niet wint moet toch ook niet veel uitmaken. Pas als het echte spel uitkomt vind ik het wel leuk om goede stats te hebben (hoewel ik nu met 45-21 in plat league ook wel goed ga)quote:Op maandag 17 mei 2010 22:18 schreef Jantehs het volgende:
Jezus, net system message dat hij over 5 minuten down gaat, potje net begonnen. Die gast rushed mij met paar marines, gelukkig had ik het gescout (barracks ergens midden in het level gebouwd) en snel m'n basis gewalled. Naja die zealots eten daar zo door heen, dus voor hij klaar was met m'n pylon te slopen stonden die ze al op te wachten. Toen snel doorgelopen naar z'n basis (waar dus niks stond) en dus gewonnen, maar steeds die system messages over x minuten gaat het spel down, laat hij al z'n gebouwen opstijgen en vliegt hij ze naar elke hoek van de map, zodat ik geen tijd meer had om verder te techen om phoenixen te maken ofzo. Nadat de tijd op was gewoon gelijk gedisconnect van battle.net en dus geen win er bij![]()
Sowieso irritant die mensen die niet gg'en nadat ik midden in hun basis sta en hun leger kapot is en ze toch geen enkele kans meer maken, vooral Terran is daar goed in met die vliegende gebouwen naar een of ander desolaat plekje.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Vooral tegen Terran leg ik 't af, omdat die gewoon alles hebben dichtgetimmerd. Wat wel helpt is oa:quote:Op dinsdag 18 mei 2010 08:39 schreef Keffo het volgende:
Gisteren weer paar potjes gedaan. Helaas maar 1 gewonnen. Ik merk vooral dat wat verder in het spel ik het afleg puur omdat ik niet snel genoeg alles kan overzien en actie kan nemen.
had bv complete map control, 4 basis zn beetje alles gebouwd wat kon en mn tegenstander had alleen zn eerste expantie. Ofwel, mn economy was veel beter. Toch verloor ik toen die met 4 battlecruisers, 5 banshees en een stapel vikings aan kwam zetten. Sowieso een wonder dat ie genoeg geld had om dat allemaal te bouwen aangezien ik hem constant onder druk had staan....magoed. Ik probeer nog met zn 25 rines wat schade te doen maar dat was redelijk kansloos.....verloren
iemand tips hoe je, late game, toch die controle over die tig gebouwen en units weet te bewaren?
Mooiquote:Op woensdag 19 mei 2010 00:56 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Geen last van! Nu #2 Gold 2v2 RT!Zal binnenkort wel platinum gaan
Phoenix werkt niet zo goed in 2v2, omdat tegenstanders vaak veel t1 maken. Heb het ook wel eens geprobeerd, meestal gaat dat niet echt goed.quote:Op woensdag 19 mei 2010 01:38 schreef Maisnon het volgende:
Tips zijn dus welkomals je teamgenoot niks doet of zegt of wat dan ook.
Moet je het dan maar zelf proberen te doen. Of constant hem blijven aanvullen?
Fijn dat je 't zelf ook in ziet. Hoef ik het niet steeds te herhalenquote:Op woensdag 19 mei 2010 02:22 schreef Maisnon het volgende:
Last van te weinig SCVsdat ging dus mis. Nouja, volgende keer beter
quote:Op woensdag 19 mei 2010 02:33 schreef Pritt het volgende:
Owja, je maakt wat weinig SCVs, misschien beter op letten.
Hoop dat ik nog op tijd benquote:Op woensdag 19 mei 2010 17:41 schreef Jimmie het volgende:
Heb nog een key over, pm me maar. Enige eis wat mij betreft is dat je wel eens wat post op Fok
SCVs op af sturen om hem (de drone dus) te slopen, knappe kerel als hij dat kan outmicroen.quote:Op woensdag 19 mei 2010 21:27 schreef Keffo het volgende:
had net trouwens een loss van een gast die met zn drone mijn SCvs ging aanvallen. Daarmee me compleet ontregelde en daardoor mn wall in te laat af was, dood door zerglings....
wat moet je nu doen als zn drone je komt lastig vallen?
Ah ik moet ook oefenen, komop!quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:05 schreef Dibble het volgende:
Ik durf niet, teveel losses
Dit is echt het enige spel op mijn bureaublad waar is zelfs argwaan krijg als het soms zie. Wil het dolgraag spelen enzoew maar ik weet dat ik teringhard kapot ga![]()
Hahahaha, zo herkenbaar ook he. Net ook zo'n game. Gewoon zonder verwachting om te winnen de game in gaan, en na een half uur toch strak staan van de adrenalinequote:Op woensdag 19 mei 2010 23:05 schreef Dibble het volgende:
Ik durf niet, teveel losses
Dit is echt het enige spel op mijn bureaublad waar is zelfs argwaan krijg als het soms zie. Wil het dolgraag spelen enzoew maar ik weet dat ik teringhard kapot ga![]()
Ik heb je toegevoegd, ik ben Janteh.nederland (quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:11 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Ah ik moet ook oefenen, komop!
custom 1v1... aureole.aureole is mn naam
Kheb je ook maar even toegevoegd, Thoraxx.thoraxx hier. We beginnen toch een aardig clubje te krijgen hierquote:Op woensdag 19 mei 2010 23:19 schreef Jantehs het volgende:
[..]
Ik heb je toegevoegd, ik ben Janteh.nederland (stomme extensions), voor wie potjes wil spelen voeg me gewoon toe en praat tegen me als ik online ben
Ja zometeen is prima. Even met wat meisjes op msn praten.quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:19 schreef Maisnon het volgende:
Dibble Pritt tedkees custom 2v2 jaaa! :p
paar tips:quote:Op donderdag 20 mei 2010 12:34 schreef ASSpirine het volgende:
Mijn eerste potje online gespeeld, dacht dat ik een practice match aan het spelen was, dus niet...
Het ging totaal niet, speelde met terran. Weet niet welke units goed zijn tegen de anderen. Was ook enorm traag met het bouwen.
Moet eerst goed leren hoe ik moet spelen
Je 'echte' rating kun je nergens zien. En die wordt gebruikt voor matchmaking en wie favored is.quote:Op donderdag 20 mei 2010 18:07 schreef tedkees2 het volgende:
Ok, ik snap dus officieel geen hol van die matchmaking. Mensen die in brons/zilver zitten zijn even-match, of slightly favored. Iemand in copper kreeg ik als favored tegen me. Care to explain anyone?
Kan ook aan de matchup liggen, als hij bv alles wint tegen protoss als terran en jij protoss bent, dan kan ie alsnog in brons zitten omdat ie alles verliest tegen terran en zerg, maar wel nog favored zijn omdat de verwachting is dat hij ook van een protoss wint. Je kunt het bv zien alsof je 3 ratings hebt die verband houden met wat de tegenstander is.quote:Op donderdag 20 mei 2010 18:07 schreef tedkees2 het volgende:
Ok, ik snap dus officieel geen hol van die matchmaking. Mensen die in brons/zilver zitten zijn even-match, of slightly favored. Iemand in copper kreeg ik als favored tegen me. Care to explain anyone?
quote:Op donderdag 20 mei 2010 18:09 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Je 'echte' rating kun je nergens zien. En die wordt gebruikt voor matchmaking en wie favored is.
Ah, makes sense. Maar toch komt 't af en toe flink vreemd overquote:Op donderdag 20 mei 2010 19:12 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Kan ook aan de matchup liggen, als hij bv alles wint tegen protoss als terran en jij protoss bent, dan kan ie alsnog in brons zitten omdat ie alles verliest tegen terran en zerg, maar wel nog favored zijn omdat de verwachting is dat hij ook van een protoss wint. Je kunt het bv zien alsof je 3 ratings hebt die verband houden met wat de tegenstander is.
Haha, da's net zoiets als wat ik dan doe. Dingen als je probes heel pro splitten, en dan vergeten een probe te queuen in je nexus. Of je nexus geen rally point geven. Of een observer recht in de turrets van de tegenstander vliegen, en de volgende er direct achteraan >.>quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:30 schreef Donderkonijn het volgende:
ik snap er zelf ook geen reet van. soms kom ik copper spelers tegen die me compleet de pan in hakken, zwaar goed microen, en dan tegen bronze own ik zo'n gast omdat ie niet scout oid.
nog een tip: niet spelen als je moe bent. 2 games verloren vanovond door domme fouten ivm moeheid.
2x cybernetics maken is niet echt handig
Stomme is, 2x dezelfde tegenstander met dezelfde tactiek, dus ik ga de 2 game DT omdat ie de eerste game ook te lui was om detectors te maken, vergeet ik ze compleet te queuen en zijn ze dus te laat door die 2x core, dat had een archives moeten zijn. Begin toss tegen te komen die niet mass VR's gaan, rare gewaarwording.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:52 schreef tedkees2 het volgende:
[..]
Haha, da's net zoiets als wat ik dan doe. Dingen als je probes heel pro splitten, en dan vergeten een probe te queuen in je nexus. Of je nexus geen rally point geven. Of een observer recht in de turrets van de tegenstander vliegen, en de volgende er direct achteraan >.>
Moet je eerlijk zeggen dat ik ook niet echt met VR bezig ben. Waarom? Omdat ik nog wel een nerf zie in de toekomstquote:Op donderdag 20 mei 2010 23:19 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Stomme is, 2x dezelfde tegenstander met dezelfde tactiek, dus ik ga de 2 game DT omdat ie de eerste game ook te lui was om detectors te maken, vergeet ik ze compleet te queuen en zijn ze dus te laat door die 2x core, dat had een archives moeten zijn. Begin toss tegen te komen die niet mass VR's gaan, rare gewaarwording.
Is ook niet zo heel gek als je er over nadenkt natuurlijkquote:Op donderdag 20 mei 2010 23:33 schreef Maisnon het volgende:
Op Scrap Station maken Protoss bijna altijd Void Rayssuperdoorzichtig. Je kan als terran in principe gewoon al turrets en marines klaar zetten
Ben zelf niet zo'n fan van void rays tegen terran op die map. Want er zit flink wat grond om de basis heen, dus je raakt je void ray gewoon kwijt tegen marines. Dat terwijl je op andere maps gewoon weg kan vliegen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 23:33 schreef Maisnon het volgende:
Op Scrap Station maken Protoss bijna altijd Void Rayssuperdoorzichtig. Je kan als terran in principe gewoon al turrets en marines klaar zetten
Lijkt me sowieso niet slim om snel void rays tegen terran te maken tenzij je driedubbelduizend procent zeker weet dat ze geen enkele marine hebbenquote:Op donderdag 20 mei 2010 23:43 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Ben zelf niet zo'n fan van void rays tegen terran op die map. Want er zit flink wat grond om de basis heen, dus je raakt je void ray gewoon kwijt tegen marines. Dat terwijl je op andere maps gewoon weg kan vliegen.
Dan moet die Terran ook stims hebben.quote:Op donderdag 20 mei 2010 23:45 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Lijkt me sowieso niet slim om snel void rays tegen terran te maken tenzij je driedubbelduizend procent zeker weet dat ze geen enkele marine hebben
Denk dat 't sowieso belangrijk is dat die VR nog geen charge heeft. Als dat wel zo is... au?quote:Op donderdag 20 mei 2010 23:48 schreef Maisnon het volgende:
of gewoon een beetje microen, met 3 marines was het geloof ik al genoeg, voor 1 void ray
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 00:22 schreef Pritt het volgende:
Kom ik die homo skamba tegen in een battle
Met zijn reapers. Rage quit.
Ik scoute dat je reaper ging dus bunker bij mijn minerals en 2nd rax.quote:
Wat schijnbaar in copper en bronze een goeie tactiek is, is gewoon jezelf zo verschrikkelijk inbouwen dat je tegenstander op een gegeven moment geen zin meer heeft. 't is dat ik de langste adem had, maar hij had gewoon zo verschrikkelijk veel cannons en dergelijke staan... Toen bedacht ik me opeens dat dat betekent dat de rest van de map van mij wasquote:Op vrijdag 21 mei 2010 01:04 schreef Pritt het volgende:
Maar goed ik word als bronze alleen maar aan platinum gasten gekoppeld en high gold.
Ik wil 1 potje spelen, kan niet langer want ik moet slapenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 01:20 schreef Pritt het volgende:
Even potje spelen? Ik wil wel wat andere rassen oefenen in wat costums.
Quoted voor de boeken. Je slaapt dus WEL!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 01:24 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Ik wil 1 potje spelen, kan niet langer want ik moet slapen
Ik ben op het moment weer even silver! Vanwege m'n gepruts met terran teruggeplaatstquote:Op vrijdag 21 mei 2010 01:04 schreef Pritt het volgende:
Maar goed ik word als bronze alleen maar aan platinum gasten gekoppeld en high gold.
Qua balance is er niks mis met toss hoorquote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:17 schreef tedkees2 het volgende:
Ik weet niet of ik zo heel blij ben met de patch. Misschien ga ik ook maar over op Terran.
Omdat ik 't al lastig genoeg vind om één ras een beetje onder de knie te krijgenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:52 schreef Dwyrin het volgende:
Waarom kiezen zoveel mensen voor 1 ras? Ik speel altijd op random, misschien lastiger om echt goed te worden, maar dat word ik ook niet als ik 1 ras speel
Je leert wel beter de zwakke punten van de andere rassen, hier kan je ook weer gebruik van maken om te winnen van je tegenstander.
En je hebt nooit last van nerfs
hoezo saai? En als je alleen Rays nodig hebt om te winnen... mijn srtategie in copper is juist het mijden van die dingen omdat iedereen het toch verwacht. De helft in Copper/Bronze scout niet eens dus ze zien je Stalker/Immortals/Collosi niet aankomen. Alleen wel even een sentry of observer meesturen anders kan je de rand niet opblinken.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:40 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Qua balance is er niks mis met toss hoorAlleen dodelijk saai!
Voorspelling:quote:Op vrijdag 21 mei 2010 19:02 schreef Maisnon het volgende:
Rare Ultralisk rework, ben benieuwd hoe dat uitpakt
lolquote:As a zerg i just see them as HUGE infestor targets
Marines men, mass them up. Gelukkig hebben die muta's niet zo'n extreme range als voids.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:07 schreef tedkees2 het volgende:
Ik heb zo'n gruwelijke hekel aan mutalisks. Dat wou ik even kwijt.
Custom maps maken kon je al vanaf patch 9, nu kan je ze ook via Battle.net publishenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:52 schreef Simsfan88 het volgende:
Patch 13 is uit en die is dik! 3vs3 en 4vs4 mogelijk!Verder kun je nu zelf maps maken en zijn de balansen weer wat bijgewerkt.
Nu snel 4 vs 4 doen
Dat is het ook, maar dat wil ik wel zeggenquote:Op maandag 24 mei 2010 15:37 schreef Simsfan88 het volgende:
Je wilt zeggen dat je UDP moet blocken? Lijkt me nogal vreemd![]()
Vanmorgen 3 potjes gespeeld maar steeds in de eerste minuten gedropt, zo jammer, en dat in het lange weekend...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voordeel is dat je dan alleen maar beter kan wordenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:36 schreef Keffo het volgende:
net ook weer wat kunnen spelen, drops zijn niet gebeurd.
wel al mn placement matches verloren: resultaat, ik sta nu laagst geranked in copper. Ik ben dus officieel de slechtste speler van heet SC2
Dat noemen ze nou een critical mass. Da's eigenlijk met heel veel units. Probeer maar eens een groepje van 20 void rays uit te schakelen, als die eenmaal in je basis zitten is 't game over. Of een stuk of 15 battlecruisers, dat wil ook wel. Zeker als ze yamato hebben.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:19 schreef Keffo het volgende:
mja, net weer verloren
ik zuig opeens heel hard ofzo ....snap er weinig van.
Was lekker aan het uitbreiden met mn zerg. net mn 3de hatchery neer gezet, komen er 5 thors aan. Nou, die wist ik redelijk te slopen met mn 25 hydras. Echt 5 minuten later staan er 16 thors voor mn base. Mja had zn 40 Hydras beschikbaar maar die werden KEIHARD gesloopt.
Nog wat van die vogels dingen, mja die kwamen niet eens in de buurt. Was wel duidelijk dat als iemand eenmaal zoveel thors heeft tegen de zerg dat je kansloos bent.
Ook hotkeys voor bouwen gebruiken, en Attack move, en Control Groupsquote:Op woensdag 26 mei 2010 13:16 schreef Keffo het volgende:
even heel wat anders, hoe besturen jullie het spel?
Ik doe heel veel met de muis en gebruik nu hotkeys voor mn unitfactories.
Set altijd een rallypunt (met name die van SCVs) en verder eigenlijk alles met de muis.
kan vast effectiever....iemand tips?
moet je even je replay bekijken. daarmee kan je in het menu links boven je APM laten zienquote:Op donderdag 27 mei 2010 11:29 schreef stFz het volgende:
Verslavend
Die void rays zijn wel irritantIk speel Terran en was ben gewend dat Protoss zulke sterke air heeft
Hoe zie je trouwens je APM?
Je weet dat je het bij de originele release weer opnieuw moet doen?quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:15 schreef tedkees2 het volgende:
Oei! Al een paar dagen niet gespeeld. Snel even m'n placement af maken voordat de beta dicht gaat
Yup. Maar ik moet toch een beetje blijven spelen als ik bij wil blijvenquote:Op donderdag 27 mei 2010 20:51 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Je weet dat je het bij de originele release weer opnieuw moet doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |