abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 18 mei 2010 @ 23:37:57 #226
249559 crew  Lavenderr
pi_81604851
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 23:13 schreef Ticker het volgende:

[..]

Doen we op school ook gewoon, lijken we alleen wel te vergeten.
Idd, dus allemaal middelen die ons ten dienste staan.

Tot morgen, ik ga naar bed, morgen verder praten
  dinsdag 18 mei 2010 @ 23:48:13 #227
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_81605279
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:43 schreef Orwell het volgende:

[..]

wat voor en hoeveel straling moet een voor ons klootjesvolk nog onbekende mini-nuke, thermo/ plasma hi-tec state of the art bom exact afgeven..?
In het geval van een nuke zijn dat neutronen, en eventueel gamma's en harde rontgens. De activatie die die neutronen veroorzaken in de omgeving kunnen dan weer alle typen straling veroorzaken.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 19 mei 2010 @ 01:28:30 #228
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_81608467
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:03 schreef ATuin-hek het volgende:
Dat kan je op een mooie manier thuis uitproberen. Ik heb dat zelf twee keer gedaan, met een brug en met een toren.
Stap 1: Bouw een structuur. Bijvoorbeeld een brug van karton, of een toren van aan elkaar gesoldeerde koperdraden.
Stap 2: Begin de structuur te belasten, bijvoorbeeld door stoeptegels erop te stapelen.
Stap 3: Voeg gewicht toe tot de structuur faalt.
Stap 4: Observeer dat de structuur plots faalt.
Ik vind het een mooi experiment...
Is de belasting die je zo opbouwt (ik denk even koperen torentje met tegels erop gestapeld) vergelijkbaar met de situatie rond het WTC, de top die "los"op de rest van de toren staat en daardoor zoveel druk uitoefent om naar beneden te gaan?
Een van de dingen die mij verbaasde, nog steeds, is de snelheid waarmee de eerste toren omlaag ging, amper een uurtje erna ofzo? Of is dat voor zo'n structuur een eeuwigheid?
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_81609504
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:48 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Loose Change is niet mogelijk problematisch. Het is heel hard onderuit gehaald en zelfs de meeste conspiracy mensen durven er niet meer bij in de buurt te komen. Ze liegen en bedriegen hierin zoals ze het uit komt.

En als een krant Tara Singh Varma als hoofdredacteur aanstelt zal ik inderdaad meteen die hele krant in de prullenbak sodemieteren.
Een foutje is menselijk, trouwens scolars for 9/11 truth behelst toch wel iets meer dan alleen Loose Change?

Waarom denk je dat scolars for 9/11 truth alleen iets te maken heeft met Loose Change?
pi_81609529
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 01:28 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Is de belasting die je zo opbouwt (ik denk even koperen torentje met tegels erop gestapeld) vergelijkbaar met de situatie rond het WTC, de top die "los"op de rest van de toren staat en daardoor zoveel druk uitoefent om naar beneden te gaan?
Een van de dingen die mij verbaasde, nog steeds, is de snelheid waarmee de eerste toren omlaag ging, amper een uurtje erna ofzo? Of is dat voor zo'n structuur een eeuwigheid?
Hoi FuckFou, die naam is leuk.. heel toepasselijk voor hier
Had je iewat onderschat eerder, dat was onterecht! excuse moi!
pi_81609595
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:38 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Je bedoelt dat je inhoudelijk niet op zijn post kunt ingaan? De natuurkunde was toch onfeilbaar volgens jou? Wat is er gebeurd met die houding?

't Is niet mijn subforum, maar als je zo doorgaat zou ik persoonlijk dit topic dichtmieteren met een TS die overduidelijk liever loopt te fucken dan serieus een discussie wil houden. Oftewel:
[..]

moet intussen ook nog mijn brood verdienen!

geef morgen meer feedback

[ Bericht 3% gewijzigd door mediacurator op 19-05-2010 03:26:25 ]
  woensdag 19 mei 2010 @ 08:21:58 #232
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_81610723
quote:

[..]

Ik wou vooral aangeven dat als een (rigide) structuur sterker belast wordt dan hij aan kan het heel plots afgelopen is Balken breken, connecties begeven het en het gaat accuut tegen de vlakte. In die zin is het vergelijkbaar dat de combinatie gewicht plus momentum van de bovenste x verdiepingen die een korte tijd hebben gehad om te versnellen veel te veel is voor de minder beschadigde (of intacte) structuur daaronder.
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 19 mei 2010 @ 08:51:59 #233
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_81611172
quote:

[..]

Een eeuwigheid!? Volgens de ter plaatse brandweer was het vuur uit

Een uurtje voor z'n zielig brandje dat ten tijde van de instorting al lang en breed weer uit was is volstrekt bespottelijk dat het zonder enig vertraging nagenoeg compleet verpulvert. Nee er zijn explosieven gebruikt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 19 mei 2010 @ 08:56:59 #234
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_81611278
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 08:48 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

-edit-
No offense, maar waarom reageer je niet inhoudelijk op zijn post?

Als volwassen intellectuele mensen elkaar willen overtuigen doen ze dat met argumenten en betrouwbare bronnen. Niet met deze oneliners. Hier heeft niemand iets aan.

[ Bericht 5% gewijzigd door Lavenderr op 19-05-2010 09:08:39 ]
  woensdag 19 mei 2010 @ 08:58:52 #235
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_81611318
Kan een mod dit topic uit mn AT halen? Ik word hier erg moe van.
  woensdag 19 mei 2010 @ 09:03:47 #236
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_81611412
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 08:56 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Als volwassen intellectuele mensen elkaar willen overtuigen doen ze dat met argumenten en betrouwbare bronnen. Niet met deze oneliners. Hier heeft niemand iets aan.
Dat dus.
Onikaan ni ov dovah
pi_81612606
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 19:21 schreef mediacurator het volgende:
Wie op dit forum serieus genomen wil worden is een ongeneesbaar geval van lozer
Waarom open je dan in vredesnaam je topic hier op dit forum? Als ik de gemeenteraad binnenkom, ga lopen schreeuwen dat er niks deugt in de gemeente, mensen aan me vragen of ik ook normaal kan communiceren en me vragen stellen, en vervolgens zeg ik "Wie in deze gemeenteraad serieus genomen wil worden is een ongeneesbaar geval van lozer", dan krijgen mensen toch ook het idee dat ik niet bepaald uit ben op een inhoudelijke discussie? Zou jij je niet afvragen waarom zo'n persoon überhaupt dan naar binnen is gelopen? Ik zou denken dat dat vooral uit frustratie gebeurt; een andere reden kan ik niet bedenken

Ik hoop dat je nog serieus wilt ingaan op Tuinhek z'n post, maar anders is dit het zoveelste topic waarvan ik hoopte dat er een (technisch) inhoudelijke discussie over 9-11 ging komen maar wat weer uitloopt op dom gescheld en gebrabbel.

Je zou vandaag "feedback" geven: dat kun je doen door serieus en inhoudelijk te reageren.
  woensdag 19 mei 2010 @ 09:52:16 #238
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_81612758
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 08:56 schreef Zwansen het volgende:

[..]

-edit, stoppen nu -

[ Bericht 9% gewijzigd door Lavenderr op 19-05-2010 09:56:12 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 19 mei 2010 @ 10:06:01 #239
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_81613228
Jongens, mede truthers.. ik daag jullie eens uit de discussie diep aan te gaan. Wanneer is het voor het laatste geweest dat een discussie tot op het bot is uitgevochten met alle mogelijke statistieken en materialen?

Telkens dat terug vechten moeten we ondertussen wel zat zijn, laat je daartoe niet verleiden en gebruik het forum waar het voor bedoelt is.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_81613587
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:06 schreef Ticker het volgende:
Jongens, mede truthers.. ik daag jullie eens uit de discussie diep aan te gaan. Wanneer is het voor het laatste geweest dat een discussie tot op het bot is uitgevochten met alle mogelijke statistieken en materialen?

Telkens dat terug vechten moeten we ondertussen wel zat zijn, laat je daartoe niet verleiden en gebruik het forum waar het voor bedoelt is.
Goed initiatief, je kan een begin maken met de posts van Zwanson eerder en die van Tuinhek wat recenter. Deze gaan beide inhoudelijk in op het vraagstuk en stellen wat wedervragen.
  Moderator woensdag 19 mei 2010 @ 10:17:03 #241
249559 crew  Lavenderr
pi_81613624
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:15 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Goed initiatief, je kan een begin maken met de posts van Zwanson eerder en die van Tuinhek wat recenter. Deze gaan beide inhoudelijk in op het vraagstuk en stellen wat wedervragen.
  woensdag 19 mei 2010 @ 10:25:10 #242
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_81613956
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:15 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Als ik topics open, ga ik tot het bot.
Bij deze kan ik niet meetkundig tewerk gaan, en dat wordt hier wel vaak gevraagd. Hoewel ik visueel zie dat er een exacte gelijkenis is met elke andere vorm van CD, is de troef, dat het in getallen getoont moet worden. Dus helaas, deze is niet aan mij besteed.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_81625643
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:03 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Zo ik heb het vermaak zo te zien alweer gemist,
Ik heb zelf gevraagd trouwens of die haus dit topic naar BNW wilde verhuizen, omdat ik al vrij snel doorhad dat er toch niemand iets over te zeggen had.
quote:
en we zijn alweer bij het moddergooien aanbeland. Prima keuze om hem naar BNW te schoppen Haus
Zoals gezegd vroeg ik daar zelf om, nadat hij het suggereerde, want vond het niet een bepaald inspirende ervaring aldaar bij W&T

Voor zoiets is er gelukkig ook nog altijd wetenschapsforum.nl een plek zeer aan te raden voor een ieder die een wetenschappelijk vraagstuk heeft, dusver nog nooit iemand tegengekomen aldaar die zijn neus ergens voor optrekt en een intellectueel dikdoenerig muurtje ophoudt.

Dus in vervolg wend ik me wel weer tot de wat meer rendabele sites voor dat soort dingen
quote:
De TS hoort hier zo te zien meer thuis dan bij de wetenschap hoek.
Nou nou zo kan die wel weer! Ik heb net zo goed ooit een jaartje of 20 ongeveer de verschillende stadiën van lager en voortgezet onderwijs doorlopen, al zij het een tijdje geleden. Wat een snobistische houding zeg!
quote:
Ik sluit mij overigens aan bij de mooie uitleg over statische en dynamische belastingen. Dat punt wordt eens in de zoveel tijd, als het cirkeltje rond is, weer eens gemaakt. Heb ik zelf ook nog ooit gedaan. De structuur van een gebouw is berekend op een statische belasting gelijk aan de verdiepingen erboven plus een veiligheidsmarge. Een dynamische belasting is zo veel groter dat het ruim over die marge heen gaat, en de structuur simpelweg faalt.
hoef je niet te beantwoorden want dit is al zo vaak gezegd;

waarom zijn dit dan de enige gebouwen waarbij een dergelijke instorting als gevolg van brand heeft plaats gevonden? waarom zijn andere panden, wel blijven staan terwijl deze veel langer in de brand hadden gestaan. Waarom viel het zo snel? Is een dergelijke stof pluim (leek wel een soortement fontein tijdens de val) ooit eerder vertoond bij een instorting zonder explosieven? De stof wolk vertoonde het zelfde gedrag als bij een vulkanische uitbarsting, of nucleaire explosie (zoals Ticker eerder aantoonde met foto's) hoogst ongebruikelijk wanneer er geen explosies zouden hebben plaatsgevonden nietwaar? Deze lijst zou ik tot in de 1000'den vragen uit kunnen breiden, zoveel "anomalies" zijn er te bedenken bij die dag 9/11. Mensen die getuigen zijn geweest van onder grondse explosies waar nooit een verklaring voor werd gegeven door NIST. De lijst gaat door en door, misschien in deel 2 of deel 3, komt dat allemaal weer aan bod
quote:
Dat kan je op een mooie manier thuis uitproberen. Ik heb dat zelf twee keer gedaan, met een brug en met een toren.
Stap 1: Bouw een stuctuur. Bijvoorbeeld een brug van karton, of een toren van aan elkaar gesoldeerde koperdraden.
Stap 2: Begin de structuur te belasten, bijvoorbeeld door stoeptegels erop te stapelen.
Stap 3: Voeg gewicht toe tot de structuur faalt.
Stap 4: Observeer dat de structuur plots faalt.
Ik vond het een leuk voorbeeld met de stoep tegels en handig hoe je zaak weer een draai geeft

Het ging mij niet hoofdzakelijk over WAAROM het viel maar om HOE het viel

Mag ik even weten waarom dit zo moeilijk is?? Ik heb dit al zo vaak steeds weer opnieuw moeten zeggen!!!

Maar dan toch een reactie over de stoeptegels; Zie je dan niet over het hoofd dat die stoeptegels op 9/11, verwoven waren met een raamwerk van mega dikke stalen balken? Wat ik veel eerder ook zei was, ik ga helemaal niet specifiek een punt maken vd falende structuur. Althans niet in deze topic.

Voor deze doelstelling volg ik namelijk de officiele verklaringen. Die beweren dat het zo gegaan is. Jij zegt de structuur begaf het op een zeker moment, daarna de neerwaardse val. Ik merkte op dat het naar mijn mening veel momentum opbouwde vanaf het begin. Terwijl er een buigende beweging te zien moeten zijn geweest, want zo gaat dat vaak met smeltend metaal - Het BUIGT... Wit heet of rood heet metaal buigt terwijl koud metaal tevens kan buigen maar lang niet zoveel als witheet staal. Koud metaal heeft de neiging eerder te breken dan wit heet metaal. Het laatste omdat b.v. witheet staal nog de optie heeft een BUIGENDE beweging te maken alvorens te breken. Er was echter niets te zien van een smeltende, buigende bewegeing alvorens in een klap in te storten.

Maar ik ga er verder in mee want het illustreert een momentum en een zekere snelheid, te vergelijken met ander objecten die snel bewegen en onderweg iets anders tegenkomen. Het bovenste deel (top vh gebouw) is los geschoten en maakt een val door een aantal verdiepingen die beschadigd zouden zijn door de brand. Maar dan MOET het tegen een deel aan gevallen zijn die NIET geheel niet als zodanig in brand had gestaan. Dus het eerste deel waar de vlieftuigen NIET hadden ingeslagen. Die zijn opwaartse druk hetgeen de top 40 jaar lang in de lucht had gehouden, niet had verloren, omdat het onaangetast en in tact was dusver. Dat gedeelte wat nog overeind was gebleven had, al was het maar tijdelijk, de val moeten vertragen. Dat moet een zichtbaar onderdeel vd val moeten zijn geweest, maar een onderdeel die geheel weg is gebleven. Dat was hetgeen ik met deze topic had willen aantonen, net als de maker vh filmpje

Waar ik W&T ook om vroeg was althans zo bedoelde ik het, "waarom is geen botsing te zien tussen het bovenste stuk en onderliggende structuur wanneer het viel"?
Meneer vond het ver beneden zijn stand om daar op in te gaan
quote:
Veel plezier ermee TS
Ik hoop dat het je wat inzichten geeft in statica/dynamica, en dat je daardoor inziet hoe onzinnig je stellingen en argumentatie (voor zover aanwezig) is.
Mijn vraag of je specifiek op hetgeen ik als laatste dik gedrukt en onderstreept heb aangegeven
Dat is namelijk de hoofdzaak van dit topic!

[ Bericht 0% gewijzigd door mediacurator op 19-05-2010 15:14:35 ]
pi_81625989
Het dikgedrukte deel is al eerder in dit topic beantwoord.

En zou je echt niks kunnen doen aan al die enters, het leest echt heel erg rot jou stukjes.
pi_81626099
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 14:48 schreef arie_bc het volgende:

En zou je echt niks kunnen doen aan al die enters, het leest echt heel erg rot jou stukjes.
Eens met deze post.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_81626601
quote:

Het is makkelijker voor mijn eigen overzicht, excuses voor het ongemak
Ik lees juist moeilijker wanneer het allemaal op een hoopje aan elkaar geplakt staat.
Moet binnen een bepaald tijd bestek een stukje schrijven waarin ik eventuele fouten snel kan detecteren en verbeteren
dat gaat makkelijker als de text iets verspreid staat, ik plak het wel weer aan elkaar
pi_81626743
quote:
eventueel een link?
quote:
pi_81627268
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 15:04 schreef mediacurator het volgende:

[..]

eventueel een link?
ik herhaal mijn post van gister:

http://www.debunking911.com/sag.htm
http://www.debunking911.com/collapse.htm
pi_81627644
Wetenschappelijke uitleg 9/11, CD 100% bewezen?

Het gaat om de combinatie van gewicht en de snelheid. Zodra het bovenste gedeelte het begeeft door de brand en impact van het vliegtuig valt het naar beneden op de onderliggende verdiepingen. Door de combinatie van het grote gewicht en de snelheid heeft dit een veel grotere impact op de onderliggende verdiepingen dan als ze er stil bovenopstaan of liggen. En met elke verdieping word dit erger omdat het gewicht van het vallende gedeelte toeneemt en de snelheid ook.
pi_81627686
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 15:15 schreef mouzzer het volgende:

[..]

ik herhaal mijn post van gister:

http://www.debunking911.com/sag.htm
http://www.debunking911.com/collapse.htm

Op deze foto is te zien dat het gebouw zijwaarts leunde.

Waarom koos het uiteindelijk dan toch de weg dwars door een structuur bom vol stalen balken?

Was het niet logischer geweest de weg van de minste weerstand te nemen, namelijk door de lucht?

Als het volledig los was gesmolten, hetgeen niet onmogelijk zou kunnen zijn

Had het toch de optie moeten hebben om geheel van het gebouw af te vallen?

Zonder de weg vd meeste weerstand te kiezen?

Zijn er andere voorbeelden dan waar met behulp van natuurkundige experimenten dat is aangetoond?

Dat objecten soms gewoon de weg vd meeste weerstand kiezen tijdens een val?

En een weg van veel lagere weerstand naast lich laten liggen?

Is het laatste dan door de mens beinvloed of een eigen keuze vh vallende object zelf?

En of je dat aan de hand van een toepasselijk natuurkundig experiment zou kunnen aantonen?

[ Bericht 0% gewijzigd door mediacurator op 19-05-2010 15:50:53 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')