quote:Op donderdag 13 mei 2010 22:47 schreef Sigmund666 het volgende:
Duurste wagens in je straat voorzien van een laagje lijm en er vervolgens broodkruimels en vogelzaad overheen gooien.
Ja, da's wel een idee. Wel erg armoedig vind ik dat, maar goed.quote:Op donderdag 13 mei 2010 22:51 schreef Sigmund666 het volgende:
Diervriendelijke oplossingen? Span een net over een groot stuk van je balkon. Kunnen ze er ook niet meer komen, mieteren ze vanzelf op.
En wat is het nut van die zakjes dan?quote:Op donderdag 13 mei 2010 22:53 schreef ParanoidEv het volgende:
Mijn oma laat van die dunne plastic zakjes van de afhaalchinees altijd in de boom waar ze inzitten waaien. Maar dan hoor je wel de hele tijd zo'n plastic zakje waaien, en het staat niet zo fraai.
Dat vinden Noddie en Bennie niet leuk (zie fobo).quote:
Duiven schikken van de geur van afhaalchinees.quote:Op donderdag 13 mei 2010 22:53 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
En wat is het nut van die zakjes dan?
Als je dat vindt hoef je ook geen diervriendelijke oplossing te zoeken voor de vliegende rat.quote:
Zaten er eerst wel Duiven die nu afgeschrikt zijn?quote:Op donderdag 13 mei 2010 23:19 schreef Faithfulness het volgende:
Hier hebben wij er twee van op het balkon:
[ afbeelding ]
Werkt perfect!
Bron? In 2006 kreeg de Gemeente Groningen nog gewoon toestemming om massaal duiven af te maken met het argument dat de stadsduif een gedomesticeerd dier is en dus niet onder de bescherming valt:quote:Op donderdag 13 mei 2010 23:02 schreef RemcoDelft het volgende:
Zodra ze een nest bouwen, ben je te laat en mag je geen maatregelen meer nemen. Hell, je mag zelfs niet meer op je balkon komen als je daarmee broedende vogels kan verstoren. Met dank aan de EU Vogelrichtlijn, die helaas voor alle in het wild levende vogels geldt, incl. degenen die een plaag vormen.
Die hebben wij ook aan de ene kant van het huis, werkt erg goed.quote:Op donderdag 13 mei 2010 23:02 schreef RemcoDelft het volgende:
Ontopic: er zijn "duiven prikkers" commercieel verkrijgbaar, zeg maar jouw spijkers, maar dan gewoon per strekkende meter te koop. Wel vrij prijzig, en je zal alle bankonranden er mee moeten behandelen.
Nope.. Hadden zelfs een duivenplaagquote:Op donderdag 13 mei 2010 23:29 schreef APK het volgende:
[..]
Zaten er eerst wel Duiven die nu afgeschrikt zijn?
Volgens mij vreten ze die dingen lachend op.
Ik hoor dingen over nesten maar voorlopig slapen ze hier alleen maar. Is dat een voorstadium ofzo?quote:Op donderdag 13 mei 2010 23:48 schreef Igen het volgende:
[..]
Die hebben wij ook aan de ene kant van het huis, werkt erg goed.
Maar als je al last van duiven hebt dan moet je wel heel goed opletten dat je de stekels echt overal aanbrengt. Duiven die eenmaal hebben besloten dat ze ergens een nest willen gaan maken zijn heel hardnekkig. Als je dan dus stekels gaat aanbrengen en je vergeet bijvoorbeeld ergens een plekje tussen de balkonspijlen o.i.d. dan zal het duivenpaartje die opening gegarandeerd vinden.
Belachelijk dat dat zo werkt zeg. Ik dacht altijd dat je eigenaar was van je balkon (als je een koophuis hebt) maar blijkbaar heeft de EU daar weer een eigendom boven.quote:Op donderdag 13 mei 2010 23:02 schreef RemcoDelft het volgende:
Zodra ze een nest bouwen, ben je te laat en mag je geen maatregelen meer nemen. Hell, je mag zelfs niet meer op je balkon komen als je daarmee broedende vogels kan verstoren. Met dank aan de EU Vogelrichtlijn, die helaas voor alle in het wild levende vogels geldt, incl. degenen die een plaag vormen.
Waar kun je dat kopen?quote:Ontopic: er zijn "duiven prikkers" commercieel verkrijgbaar, zeg maar jouw spijkers, maar dan gewoon per strekkende meter te koop. Wel vrij prijzig, en je zal alle bankonranden er mee moeten behandelen.
Lees m'n bericht eens beter, de bron (EU Vogelrichtlijn) was al genoemd. Ik ben dan ook heel benieuwd wat het Europees Hof van deze beslissing van deze lokale rechter zou denken...quote:Op donderdag 13 mei 2010 23:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Bron? In 2006 kreeg de Gemeente Groningen nog gewoon toestemming om massaal duiven af te maken met het argument dat de stadsduif een gedomesticeerd dier is en dus niet onder de bescherming valt:
De vogelrichtlijn is wat dat betreft ook ronduit slecht. Hier hebben we overlast van meeuwen, bij hoge uitzondering wisselt de gemeente al enkele jaren eieren om door stenen, daar zit een wetenschappelijk onderzoekstraject aan vast, daarom mag het.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 07:28 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Belachelijk dat dat zo werkt zeg. Ik dacht altijd dat je eigenaar was van je balkon (als je een koophuis hebt) maar blijkbaar heeft de EU daar weer een eigendom boven.![]()
Google even, ik kwam ooit diverse websites tegen, maar vond ze te duur, gezien het feit dat het hele dak er vol mee zou moeten...quote:Waar kun je dat kopen?
Dit dus.Vraag het het maar aan een duivenmelker,die word gek als je met zo'n ding aan komt! Zag ze pas toevalling bij de Xenos(volgens mij oranje) voor een paar euro kan je het proberen! (zou er dan 2-3 doen op je balkon).quote:Op donderdag 13 mei 2010 23:19 schreef Faithfulness het volgende:
Hier hebben wij er twee van op het balkon:
[ afbeelding ]
Werkt perfect!
Als je duiven en roekoe om 6 uur s'ochtends gezellig vind is dat een prima oplossing!quote:Op donderdag 13 mei 2010 22:45 schreef APK het volgende:
Mijn diervriendelijke oplossing is dat ik ze gewoon een nest heb laten bouwen.
Of dat verstandig is moet nog blijken, maar sinds ze aan het broeden is is het roekoeën gestopt en is het mannetje in geen velden of wegen te bekennen.
Maar heb je het hier over van die lepra FEBO-Duiven of over Houtduiven?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 12:40 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Als je duiven en roekoe om 6 uur s'ochtends gezellig vind is dat een prima oplossing!
ik ben op een gegeven moment maar zelf verkast naar de slaapkamer aan de andere kant van het huis. Vond het zielig om een ei kapot te maken. (Bovendien zat dat beest er bovenop en wou niet opdonderen).
Toen dat ei eenmaal was uitgekomen kwam er binnen een paar dagen een roofvogel die dat duifje in stukjes met een plas bloed achter liet. (Natuur wou ook niet meer duiven blijkbaar).
Nadat ik het schoongemaakt heb, heb ik maar eens een net gespannen. Kan ik tenminste weer in mijn eigen bed slapen, en op mijn balkonnetje zitten
al zitten ze nu als alternatief op de vensterbank.... zucht...
Stadsduiven.... Heel eigenwijze rotbeestenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 12:46 schreef APK het volgende:
[..]
Maar heb je het hier over van die lepra FEBO-Duiven of over Houtduiven?
Die laatsten lijken mij iets beschaafder, maar ik kan het mis hebben, dat moet nog blijken.
Of je het nou leuk vindt of niet, de stadsduif is in onze wetgeving nou eenmaal als gedomesticeerde vogel aangewezen. Uit de uitspraak waarnaar ik eerder een link postte:quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:49 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Lees m'n bericht eens beter, de bron (EU Vogelrichtlijn) was al genoemd. Ik ben dan ook heel benieuwd wat het Europees Hof van deze beslissing van deze lokale rechter zou denken...
Stadsduif gedomesticeerd? Da's wel een heel zwak (politiek) excuus om deze IN HET WILD LEVENDE vogel af te mogen maken.
Of zie jij hier ergens de rechter een grote fout maken?quote:5.8. Op grond van artikel 4 lid 1 Ffw worden alle van nature op het Europese grondgebied van de Lid-Staten van de Europese Unie voorkomende soorten vogels, met uitzondering van gedomesticeerde dieren behorende tot bij algemene maatregel van bestuur aangewezen soorten, als beschermde inheemse diersoort aangemerkt.
5.9. Bij algemene maatregel van bestuur, welke heeft geresulteerd in het Besluit aanwijzing dier- en plantensoorten Flora- en Faunawet (hierna: Aanwijzingsbesluit), is de rotsduif (Columba livia) aangewezen als vogelsoort waarvan de gedomesticeerde vogels niet worden aangemerkt als beschermde inheemse diersoort (artikel 4 Aanwijzingsbesluit).
...
5.11 ... Blijkens paragraaf 4 van de Nota van Toelichting op het Aanwijzingsbesluit wordt onder het begrip “gedomesticeerde dieren” verstaan dieren die zich ten gevolge van selectie door de mens onderscheiden van de wilde exemplaren van die soort, zowel de gefokte exemplaren als de exemplaren die zich in het wild kunnen handhaven. Voorts vermeldt de Nota van Toelichting dat met de gedomesticeerde rotsduif zowel op de postduif als op de stadsduif -een verwilderde vorm van de gedomesticeerde rotsduif- wordt gedoeld. Dat deze uitleg in strijd zou zijn met de Ffw en/of Vogelrichtlijn, zoals de Dierenbescherming heeft betoogd, vermag de voorzieningenrechter niet in te zien. Het doel van de van toepassing zijnde wet- en regelgeving is immers de doeltreffende bescherming van de Europese vogelstand, althans de instandhouding van alle natuurlijk in het wild levende vogelsoorten. Gesteld nog voorshands gebleken is dat de noodzaak tot bescherming van de stadsduif daaronder valt.
Er staat "waarvan de gedomesticeerde vogels […]". Wordt er niet bedoeld dat die vogels niet beschermd zijn voor zover ze gedomesticeerd zijn?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 19:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Of je het nou leuk vindt of niet, de stadsduif is in onze wetgeving nou eenmaal als gedomesticeerde vogel aangewezen. Uit de uitspraak waarnaar ik eerder een link postte:
[..]
Of zie jij hier ergens de rechter een grote fout maken?
Daarom zei ik: ik ben benieuwd wat het Europees Hof hierover zou zeggen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 19:55 schreef Igen het volgende:
Of zie jij hier ergens de rechter een grote fout maken?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |