Zie je dan ook wel eens zoiets?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
Wil je dat plaatje even weghalen?quote:Op donderdag 13 mei 2010 22:07 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Zie je dan ook wel eens zoiets?
[ afbeelding ]
In mindere mate niet nee. Soms heb ik er de hele dag last van, ik geloof niet dat dat gezond kan zijn.quote:Op donderdag 13 mei 2010 22:09 schreef PatriQue89 het volgende:
oh dit heb ik wel vaker... volgens mij kan dat echt geen kwaad.
Speciaal voor jouquote:Op donderdag 13 mei 2010 22:08 schreef Fairydust het volgende:
[..]
Wil je dat plaatje even weghalen?Ik werd half panisch toen ik ze zag
Niet nodig, trust me, dat is de ruiter en er zijn heel veel verklaringen voor waarom je die ziet verschijnen, maar ik ken meerdere mensen die hem al jaren voorbij zien komen en daar is niks slechts mee gebeurdquote:Op donderdag 13 mei 2010 22:08 schreef Fairydust het volgende:
[..]
Wil je dat plaatje even weghalen?Ik werd half panisch toen ik ze zag
Go see a docquote:Op donderdag 13 mei 2010 22:10 schreef Fairydust het volgende:
[..]
In mindere mate niet nee. Soms heb ik er de hele dag last van, ik geloof niet dat dat gezond kan zijn.
Eensquote:
Nu ben ik nieuwsgierig. Wat bedoel je met "de ruiter"?quote:Op donderdag 13 mei 2010 22:14 schreef Kally het volgende:
[..]
Niet nodig, trust me, dat is de ruiter en er zijn heel veel verklaringen voor waarom je die ziet verschijnen, maar ik ken meerdere mensen die hem al jaren voorbij zien komen en daar is niks slechts mee gebeurd
Ruiter is een andere benaming voor De Dood, de man met de zeis etc.quote:Op donderdag 13 mei 2010 22:18 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Nu ben ik nieuwsgierig. Wat bedoel je met "de ruiter"?
I Agreequote:Op donderdag 13 mei 2010 22:19 schreef anoniemelurker het volgende:
Het antwoord wordt al gegeven in het artikel waar je zelf naar linkt
Als je in slaap valt dan worden je spieren tijdelijk "uitgeschakeld"/"verlamd" om te voorkomen dat je bijvoorbeeld echt van de trap af loopt wanneer je dat droomt. Voor je lichaam heeft het daarom geen schadelijke gevolgen omdat het normaal is en iedereen dit heeft.
Vroeger was ik er zelf ook altijd bang voor, tegenwoordig geef ik me aan dat gevoel over (niet stressen, je komt er toch weer uit zodra je goed wakker bent) en is dat gevoel waarbij je bv lijkt om te rollen, te vallen of te zweven juist iets waar ik naar uitkijkHigh zijn zonder drugs te nemen, wat wil je nog meer?
Okay! Maar waarom verschijnt hij dan af en toe bij mensen, zonder diegenen mee te nemen naar de eeuwige jachtvelden?quote:Op donderdag 13 mei 2010 22:24 schreef Kally het volgende:
[..]
Ruiter is een andere benaming voor De Dood, de man met de zeis etc.
Alleen zo klinkt het wat minder creepy
Waarom nou weer meteen De Dood...quote:Op donderdag 13 mei 2010 22:24 schreef Kally het volgende:
[..]
Ruiter is een andere benaming voor De Dood, de man met de zeis etc.
Alleen zo klinkt het wat minder creepy
quote:Op donderdag 13 mei 2010 22:30 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Okay! Maar waarom verschijnt hij dan af en toe bij mensen, zonder diegenen mee te nemen naar de eeuwige jachtvelden?
quote:Op donderdag 13 mei 2010 22:07 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Zie je dan ook wel eens zoiets?ja, alleen dan anders, niet zo. maar een beetje kleur met doorschijning, en ik heb er zowieso vaak last van, ook als ik gewoon wakker ben heb ik soms het gevoel dat ik gewoon bekeken word terwijl er niemand in de buurt is, en de deruen dicht zijn., hebben meer mensen dit en is dat normaal? of niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.U will have a job, my Dear!
heb ik ook idd.quote:Op donderdag 13 mei 2010 22:37 schreef hc-sjonny het volgende:
[..]
ja, alleen dan anders, niet zo. maar een beetje kleur met doorschijning, en ik heb er zowieso vaak last van, ook als ik gewoon wakker ben heb ik soms het gevoel dat ik gewoon bekeken word terwijl er niemand in de buurt is, en de deruen dicht zijn., hebben meer mensen dit en is dat normaal? of niet.
ik dacht zelf iets aan paranoia(van mezelf hoorquote:
TS is een aandachtvragertjequote:Op vrijdag 14 mei 2010 00:45 schreef anoniemelurker het volgende:
Oh, ik zie net pas dat ts uit '96 is.. Dat maakt je dus.. even rekenen hoor, bijna 14?
Dan zou ik me al helemaal niet teveel zorgen maken over dat op je hoede zijn ed. Gaat vanzelf weg (of het wordt iig minder) zodra je ouder wordt. Hoort bij het opgroeien!
* anoniemelurker voelt zich nu oud
Iedereen die op een openbaar internetforum post wil daar toch aandacht mee vragenquote:
Eens met deenigeechteTSquote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:18 schreef deenigeechteTS het volgende:
Het kan ook zijn dat je ontvoerd bent door aliens die hebben je gedrogeerd en met je geëxperimenteerd. Slaapverlamming is typisch een normale hypothese maar niet persé de juiste. Hou je ogen en oren open.
Omdat het niet hoeft in te houden dat er iemand dood gaat, hij kan ook gewoon een verandering in je leven aankondigen, een voorbode zijn dat je een nieuwe weg inslaat in je leven (dit is ook zo als je over de dood droomt). Het is moeilijk uit te leggen maar omdat jij "hem" ziet wil niet zeggen dat "hij" jou ziet.quote:Op donderdag 13 mei 2010 22:30 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Okay! Maar waarom verschijnt hij dan af en toe bij mensen, zonder diegenen mee te nemen naar de eeuwige jachtvelden?
Want een bezoek van de dood is minder eng dan een doodnormaal fysiek verschijnsel als slaapverlamming? Als je het zelf een keer meemaakt realiseer je hopelijk dat wat je nu zegt nergens op slaat. Dat je misschien zulk soort ideeën krijgt als je een keer zo'n schim ziet is heel begrijpelijk, maar als er dan vervolgens een wetenschappelijk bewezen fenomeen aangedragen wordt dat alles verklaard is er toch geen enkele reden meer om aan te nemen dat de dood even langs komt zetten om 'een verandering in je leven aan te kondigen'. (En ook nog eens bijna iedere nachtquote:Op zaterdag 15 mei 2010 14:26 schreef Kally het volgende:
[..]
Omdat het niet hoeft in te houden dat er iemand dood gaat, hij kan ook gewoon een verandering in je leven aankondigen, een voorbode zijn dat je een nieuwe weg inslaat in je leven (dit is ook zo als je over de dood droomt). Het is moeilijk uit te leggen maar omdat jij "hem" ziet wil niet zeggen dat "hij" jou ziet.
Het is een spiritueel verschijnsel, en ik heb het zelf niet meegemaakt maar je kan er veel over vinden op het internet hoor.
Anyways wilde alleen maar duidelijk maken dat het niet iets engs hoeft te zijn
quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:17 schreef BlackSaint het volgende:
[..]
Want een bezoek van de dood is minder eng dan een doodnormaal fysiek verschijnsel als slaapverlamming? Als je het zelf een keer meemaakt realiseer je hopelijk dat wat je nu zegt nergens op slaat. Dat je misschien zulk soort ideeën krijgt als je een keer zo'n schim ziet is heel begrijpelijk, maar als er dan vervolgens een wetenschappelijk bewezen fenomeen aangedragen wordt dat alles verklaard is er toch geen enkele reden meer om aan te nemen dat de dood even langs komt zetten om 'een verandering in je leven aan te kondigen'. (En ook nog eens bijna iedere nacht)
Jouw verhaal doet me een beetje denken aan de middeleeuwse verklaringen voor slaapverlamming die mensen er op nahielden: demonen en geesten die op je borst kwamen zitten of je vasthielden. Ik dacht dat zulk soort waanbeelden zo langzamerhand wel de wereld uit waren, maar blijkbaar niet.
Wetenschappelijk te verklaren dan, ook goed. Het is in ieder geval bewezen dat het lichaam de spieren als het ware 'uitschakelt' als je gaat slapen. Daarnaast zijn die hallucinaties ook vrij eenvoudig te verklaren, ze vinden alleen plaats als je in een toestand tussen dromen en wakker zijn bent, waarin dat soort dingen veel waarschijnlijker zijn om te gebeuren. Ik heb ook regelmatig dat ik bijvoorbeeld geluiden hoor terwijl ik in slaap aan het vallen ben, waarvan ik denk dat ze in mijn kamer plaatsvinden, maar die achteraf gewoon deel van een droom zijn.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:29 schreef Summers het volgende:
slaapverlamming is niet wetenschappelijk bewezen .
Juist, en mijn verklaring voor die verschijning is dat het een volkomen natuurlijk fenomeen is waar heel veel mensen 'last' van hebben, in principe gewoon een droomverschijning. Jouw verklaring is dat het de dood is. Ik denk zelf toch dat de eerste verklaring iemand meer gerust stelt dan de tweede.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:37 schreef Kally het volgende:
[..]
Lees even terug Sheva had foto's geplaatst waar TS panisch van werd, waar ik op reageerde en probeerde uit te leggen dat ze hier niet speciaal panisch van hoeft te raken.
Het staat voor mij los de slaapverlamming, omdat je geen slaapverlamming hoeft te hebben om die figuur te zien.
Oke ik snap je, ik noemde hem daarom ook niet de dood (die naam heb ik overigens niet verzonnenquote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:43 schreef BlackSaint het volgende:
[..]
Juist, en mijn verklaring voor die verschijning is dat het een volkomen natuurlijk fenomeen is waar heel veel mensen 'last' van hebben, in principe gewoon een droomverschijning. Jouw verklaring is dat het de dood is. Ik denk zelf toch dat de eerste verklaring iemand meer gerust stelt dan de tweede.
Maar daar ging het me eigenlijk niet eens om, ik wilde meer zeggen dat een spirituele verklaring als de jouwe ontzettend vergezocht is als je de informatie die tegenwoordig over het fenomeen bestaat bekijkt.
Ok, afgezien van de discussie over de geloofwaardigheid: Als de ruiter verandering komt brengen, waarom verschijnt hij dan bijna iedere nacht bij TS? Als hij verandering wil duiden zou het toch logischer zijn dat hij maar één of enkele keren verschijnt?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:49 schreef Kally het volgende:
[..]
Oke ik snap je, ik noemde hem daarom ook niet de dood (die naam heb ik overigens niet verzonnen), maar de ruiter die verandering komt brengen, maar dat zijn dingen waar je in moet geloven, en dat doet niet iedereen.
Ik heb zoiets 1 keer gehad en toen was ik 2 uur lang nog aan het rondlopen , praten , eten , tv kijken enz terwijl ik een aanwezigheid voelde en daarna ging ik naar bed en daar raakte ik verlamd , het is dus niet alleen in een toestand tussen dromen en wakker zijn in .quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:41 schreef BlackSaint het volgende:
[..]
Wetenschappelijk te verklaren dan, ook goed. Het is in ieder geval bewezen dat het lichaam de spieren als het ware 'uitschakelt' als je gaat slapen. Daarnaast zijn die hallucinaties ook vrij eenvoudig te verklaren, ze vinden alleen plaats als je in een toestand tussen dromen en wakker zijn bent, waarin dat soort dingen veel waarschijnlijker zijn om te gebeuren. Ik heb ook regelmatig dat ik bijvoorbeeld geluiden hoor terwijl ik in slaap aan het vallen ben, waarvan ik denk dat ze in mijn kamer plaatsvinden, maar die achteraf gewoon deel van een droom zijn.
Ik heb het niet over het 'voelen' van een aanwezigheid, maar over het daadwerkelijk zien (of in ieder geval zintuiglijk waarnemen) van de schimmen, een hallucinatie.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:01 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik heb zoiets 1 keer gehad en toen was ik 2 uur lang nog aan het rondlopen , praten , eten , tv kijken enz terwijl ik een aanwezigheid voelde en daarna ging ik naar bed en daar raakte ik verlamd , het is dus niet alleen in een toestand tussen dromen en wakker zijn in .
Hoe voelt dat dan? Omschrijf dat eens, ben benieuwdquote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:01 schreef Summers het volgende:
Ik heb zoiets 1 keer gehad en toen was ik 2 uur lang nog aan het rondlopen , praten , eten , tv kijken enz terwijl ik een aanwezigheid voelde en daarna ging ik naar bed en daar raakte ik verlamd , het is dus niet alleen in een toestand tussen dromen en wakker zijn in .
Je zeurt.quote:Op zondag 16 mei 2010 15:48 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Hoe voelt dat dan? Omschrijf dat eens, ben benieuwd.
Nee, dit is zeuren:quote:
quote:Op zaterdag 29 mei 2010 22:48 schreef theghostrider het volgende:
Kom on! Alcohol is niet slecht! Kleine kinderen en dronken volk spreekt de waarheid!
Dat ikzelf maar 3 a 4 keer per jaar ye diep in het glaasje kijk wil niet zeggen dat iedereen die er vaker in kijkt slecht is. dat willen sommige gelovigen nog wel eens om strijden... sodemieter op, nep gelovige.. he weet iet eens hoe veel lol hew kan hebben met een borreltje op!
Nep gelovigen die een ander de les wil lezen. drank is slecht zeggen ze.
Jezus dronk ook wijn.
He is festweek hier en ik en velen hebben lol gehad vandaag, en dat is het belangrijkst van allemaal: plezier hebben!
Elke klootzakkerige CDA stemmer moet gewoom z'n verot~tkop houwe!
Lekker oordelen over een ander he. oordeel eerst over jezelf!
Ok ik heb een paar gedronken en het gebeurt van de 365 dagen hooguit 5 a 6 keer, zo zout op met je oordeel als je dat niet aanstaat... en ja ik heb lekker een excuus voor het 'praten'op de manier iki nu doe.. morgen zal ik er waarschijnlijk tegen aan kijken alsof ik domme woorden gebruikt heb hal le lu JA. FIJN DAN.
Laatste woordjes... wie rechts stemt zal ooit de gevolgen van z'n doemdenken onder ogen zien.... vuile anti mens klootzaj=kkn!! Je stemt dus ook tegn mij, wat moet ik dan? Maar accepteren dat er klojo's zijn die me niks gunnen???
Vuile nepchristenen e nep gelovigen, jullie krijgen jullie portie nog wel, zowaar de heilige gest me bijstaat! Nep vuile christen nep honden... Ik kan jullie wel vergelijken met honden, maar onze hond is een lief dier, net zoald onze kat...dus vuile nep christen balkenende stammers! HaHa ( I'VE FUN AND NOBODY GONNA TAKE THAT AWAY FROM EM TODAYmvuile bijbel volgers met het idee dat de Islam slecht is. Kut honden
Ugh, ik heb een paar cola berenburgh gedroken en spreek dus de waarheid!!!
quote:Op zaterdag 29 mei 2010 22:59 schreef theghostrider het volgende:
PS: wat ben je eigenlijk een vent of een wijf??
Homo of pot een vd beiden iig. Sukkel
Wat ik doe is gewoon een vraag stellen aan Summersquote:Op zaterdag 29 mei 2010 23:20 schreef theghostrider het volgende:
:plekker lam jah
Ben je een vrouw of een man? ( of jochie of ouwe knar, oma etc...)
Je plaatje aangaande zou ik denken: meisje
So what it is? Im curious
(ik hoop vrouwlijk, ik ben nml niet van de verkeerde kant)
het leuke is dat dit heel heel heel vroeger natuurlijk ook gebeurde maatr toen zaten er geen aliens op je borst maar waren het de meer tijdgerelateerde wezensquote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:18 schreef deenigeechteTS het volgende:
Het kan ook zijn dat je ontvoerd bent door aliens die hebben je gedrogeerd en met je geëxperimenteerd. Slaapverlamming is typisch een normale hypothese maar niet persé de juiste. Hou je ogen en oren open.
Nee helemaal niet!!!quote:
ik deed gewoon mijn ogen dicht en weer slapen en dan schrik je er vanzelf uit door zuurstofgebrekquote:Op maandag 7 juni 2010 08:22 schreef kadeya het volgende:
Ik heb dit ook wel eens. Ik pas altijd een trukje toe om eruit te komen. Je moet proberen heel rustig te worden en dan tot 5 te tellen en bij 5 een snelle beweging te forceren. Dit kan je oefenen als je wakker bent. Je hele lichaam stil houden en dan een soort spastische beweging eruit gooien. Je moet je in die 5 tellen echt voorbereiden op die beweging. En dan ben ik er in 1 keer uit. Helpt altijd, soms niet gelijk, maar na twee keer proberen.
In hele continenten op de wereld geloven ze in dat soort volksverhalen. Wij zijn daar wat meer nuchter in, maar mag het daarom niet vermeld worden?quote:Op maandag 14 juni 2010 19:48 schreef TimMer1981 het volgende:
Complete bullshit dat verhaal op Wikipedia.
Slaapverlamming is een heel normaal verschijnsel: houdt simpelweg in dat de geest wakker is maar het lichaam niet.
Ik heb het vroeger ook veel gehad. Ook schreeuwen en willen bewegen wat niet lukte. En soms een helse harde lach erbij, echt duivels klinkend. Eerst werd ik er niet vrolijk van, maar daarna werd ik gewoon erg kwaad en het werd wel minder toen...Maar daarna heb ik me een keer helemaal ontspannen met ogen dicht, en toen kreeg ik een lucide droomquote:Op dinsdag 15 juni 2010 18:43 schreef WinnieWana het volgende:
Ik heb hier ook een aantal keer last van gehad. Laatste keer is wel al (gelukkig) 6 maanden geleden. Het begint meestal met een soort blikachtig/metaal geluid en daarna de verlamming. De toestand waarin ik dan zit voelt als echt. Ik voel alsof er iemand in de kamer is, echt het pure kwaad. Ik doe dan ook erg mijn best om mezelf te bewegen, uiteraard lukt dit niet. Dan zie ik een zwarte verschijning, ( lijkt op het plaatje op de eerste pagina) in de hoek die langzaam op me af begint te lopen. Ik ben dan al helemaal panisch en aan het schreeuwen (zonder geluid) en wanneer die bij mijn hoofdeinde is aangekomen en me aankijkt, schrik ik weer wakker.
De eerste keer dat ik een slaapverlamming had is ongeveer 4 jaar geleden. Ik heb er nog zo`n tien gehad.
Ik geloof btw gewoon in de wetenschappelijke verklaring, dat je tussen slapen en wakker zijn inzit.
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 19:46 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik wil ook wel die schaduwmannetjes zien. Het enige wat ik met slaapverlamming heb is dat ik m'n omgeving wel kan waarnemen maar niet kan bewegen. Verder nada
Ja, dat heb ik dus ook (behalve van die schauwmannetjes dan haha). Maar toen ik jonger was, begreep ik nooit dat ik dus eigenlijk nog gewoon half van aan het dromen was.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 19:46 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik wil ook wel die schaduwmannetjes zien. Het enige wat ik met slaapverlamming heb is dat ik m'n omgeving wel kan waarnemen maar niet kan bewegen. Verder nada
Is niet toevallig staat al minsten 2 weken op papier.quote:Op woensdag 16 juni 2010 02:02 schreef Koeketrommel het volgende:
Toevallig een stukje over slaapverlamming op National Geographic.
Oke, toevallig dat ik langs zapte danquote:Op woensdag 16 juni 2010 02:06 schreef theghostrider het volgende:
[..]
Is niet toevallig staat al minsten 2 weken op papier.
Nog wat wijzer geworden?quote:Op woensdag 16 juni 2010 02:16 schreef Koeketrommel het volgende:
[..]
Oke, toevallig dat ik langs zapte dan
Beetje stating the obvious. "Een slaapVERLAMMING zorg ervoor dat je verlamd bent tijdens het slapen."quote:
Je kan ook gewoon geen horrorfilms meer kijken. Niet iedereen is gelovigquote:Op woensdag 16 juni 2010 11:27 schreef Toppiet het volgende:
Een tip. Bid voor het slapengaan een aantal minuten tot GOD en vraag steun aan JEZUS CHRISTUS.
Sinds ik dit doe sinds 10 jaar geleden heb ik nooit meer nachtmerries, zelfs na het bekijken van horror films. Een keertje ben ik vergeten te bidden en toen kreeg ik onrustige slaap.
VRAAG EN JE ZAL ONTVANGEN
Er zijn ook miljarden idioten op aarde die denken dat er een mannetje tussen de wolken zit die alles in de gaten houdt, dus dat zegt weinig...quote:Op dinsdag 15 juni 2010 14:40 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
In hele continenten op de wereld geloven ze in dat soort volksverhalen. Wij zijn daar wat meer nuchter in, maar mag het daarom niet vermeld worden?
Dan toch liever een nachtmerriequote:Op woensdag 16 juni 2010 11:27 schreef Toppiet het volgende:
Een tip. Bid voor het slapengaan een aantal minuten tot GOD en vraag steun aan JEZUS CHRISTUS.
Sinds ik dit doe sinds 10 jaar geleden heb ik nooit meer nachtmerries, zelfs na het bekijken van horror films. Een keertje ben ik vergeten te bidden en toen kreeg ik onrustige slaap.
Grappig, ik slaap volgens mij juist stukken beter omdat ik m'n eigenwaarde en angst niet ophang aan 1 (of meer) van de tientallen goden die er volgens veel mensen zijn.quote:Op woensdag 16 juni 2010 11:27 schreef Toppiet het volgende:
Niet altijd waar daar ik dit ook doe.quote:Op woensdag 16 juni 2010 11:27 schreef Toppiet het volgende:
Minder shooters spelenquote:Op woensdag 16 juni 2010 17:27 schreef theghostrider het volgende:
[..]
Niet altijd waar daar ik dit ook doe.
En ik heb óók minder fijne dromen :p
Ik ben vanacht nog door m'n kop geschoten door een vroeger speelkameraadje van de lagere school (inmidels volwassen dat wel) :p
Maar ik ging er niet dood aan, dus ook wel iets positiefs lol
Klinkt heel bekend.quote:Op maandag 7 juni 2010 08:22 schreef kadeya het volgende:
Ik heb dit ook wel eens. Ik pas altijd een trukje toe om eruit te komen. Je moet proberen heel rustig te worden en dan tot 5 te tellen en bij 5 een snelle beweging te forceren. Dit kan je oefenen als je wakker bent. Je hele lichaam stil houden en dan een soort spastische beweging eruit gooien. Je moet je in die 5 tellen echt voorbereiden op die beweging. En dan ben ik er in 1 keer uit. Helpt altijd, soms niet gelijk, maar na twee keer proberen.
Had ik gister nog, maar dan zonder gemene lach en met het geluid van de deurbelquote:Op woensdag 16 juni 2010 18:05 schreef theghostrider het volgende:
Is me 1 maal gebeurt... maar wie is er wel eens in een heel diep donker gat gevallen met daarbij een harde, gemene lach.. en terwijl je verder valt, kom je er langzaam achter dat het je eigen stem is...
lolquote:Op dinsdag 15 juni 2010 18:43 schreef WinnieWana het volgende:
zit voelt als echt. Ik voel alsof er iemand in de kamer is, echt het pure kwaad. Ik doe dan ook erg mijn
Ik snap het probleem echt niet. Er wordt verteld dat het niet een feit is dat dat soort volksverhalen waar zijn, maar het is wel een feit dat in verschillende culturen dat soort volksverhalen verteld werden.quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:50 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Er zijn ook miljarden idioten op aarde die denken dat er een mannetje tussen de wolken zit die alles in de gaten houdt, dus dat zegt weinig...
En of het vermeld mag worden: als het leugens zijn: nee. Wikipedia moet uit feiten bestaan, niet uit verzonnen onzin.
Het zal ook eens niet. Oppermachtig, maar verschrikkelijk mensenschuwquote:Op donderdag 17 juni 2010 20:20 schreef theghostrider het volgende:
En ook zij kunnen zich voordoen als een engel van licht... maar daarmee bewijzen ze natuurlijk wel God's bestaan..daarom laten ze zich niet graag zien in het openbaar...
Ze hebben wel degenlijk mensen benaderd, maar niet in 't openbaar. Zoals ik al zij, dat verraad dat ze van God's afkomst zijn.. en men wil zoveel mogelijk atheisten.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 00:14 schreef anoniemelurker het volgende:
[..]
Het zal ook eens niet. Oppermachtig, maar verschrikkelijk mensenschuw
Slaap je met je parkiet op je slaapkamer dan?quote:Op donderdag 8 juli 2010 16:18 schreef slashdotter3 het volgende:
Vanochtend was ik in diepe slaap, hoor ik opeens iemand hard iets onverstaanbaars schreeuwen, het klonk als een menselijke stem, maar na een paar keer geroep ging die stem over in het gekras van m'n parkiet.
Oftewel ik werd 100% wakker en toen konden m'n hersens dat geluid wel juist herkennen. Wel maf
ja heel serieus!quote:Op woensdag 14 juli 2010 02:11 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Is dit een serieuze toevoeging?
Zo niet, rot gauw op
Hahahahaaquote:Op donderdag 15 juli 2010 23:34 schreef 0013379 het volgende:
Ik heb het ook gehad en ben nog steeds niet overtuigd dat er niets is gebeurd. MIsschien horen jullie er wel bij.
Inderdaad, maar ik ervaarde het alsof een kindje dat ik ken op mijn borst zat, en ik daardoor niet overeind kon komen. Voor zover ik het terug kan halen besefte ik opeens dat ik over slaapverlamming gelezen had.quote:Op donderdag 8 juli 2010 20:50 schreef jonkeau het volgende:
Ik heb een keer een slaapverlemming gehad, was wel een aparte gewaarwording
Heb ik ook weleens gehad.quote:Op donderdag 8 juli 2010 16:18 schreef slashdotter3 het volgende:
Vanochtend was ik in diepe slaap, hoor ik opeens iemand hard iets onverstaanbaars schreeuwen, het klonk als een menselijke stem, maar na een paar keer geroep ging die stem over in het gekras van m'n parkiet.
Oftewel ik werd 100% wakker en toen konden m'n hersens dat geluid wel juist herkennen. Wel maf
Droomwakkerquote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:20 schreef RadioSlut het volgende:
En ook een keertje een smurfengeest zien rondrennenFunny, ik kon em niet eens bijhouden met mn ogen.
Inderdaad..quote:Op zondag 18 juli 2010 01:25 schreef theghostrider het volgende:
Jammer dat ik geen slaapverlammingen meer heb... kon van daaruit namelijk lucide dromen.. lekker kalm blijven, ogen gesloten houden en je geest de rest laten doen.
jammer dat lucide dromen altijd maar zo kort zijn...
Dat vallen komt me heel bekend voor. Ik zie dan altijd voor me hoe ik struikel over een steen in het speeltuintje verderop.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 09:53 schreef Tiger-Lilly het volgende:
Aaah. Nu weet ik wat mij die ene keer was overkomen...
Gevoelsmatig
Het zich volledig niet kunnen bewegen. Slechts de ogen kunnen bewogen worden.
Een druk/gewicht op de borst
Een oncontroleerbaar gevoel van angst
Het naar beneden vallen, omhoog getild worden of omrollen zonder dat dit daadwerkelijk gebeurt
Auditief
Gelukkig niet
Visueel
Ik kon om me heen kijken alsof ik m'n hoofd had opgetild en naar m'n lichaam keek, maar verder kon ik niet bewegen. Het was net zoals BlackSaint uitlegde ik was mentaal wakker en zag alles blurry en vertraagd.
Dat naar beneden vallen hebben ik en m'n vriend allebei vaker van elkaar meegemaakt, dat degene die naast jou ligt gwn wakker schrikt omdat hij voelde dat hij naar beneden viel. Nooit heb ik na die ene keer zo'n intense ervaring gehad. [gelukkig ook maar]
Nu ga ik weg. Want ik krijg die kriebels van dit topic om 4 uur 's nachts (AUA tijd)
quote:Op zaterdag 24 april 2010 10:39 schreef NouMooiNiet het volgende:
als ik ooit overdag in slaap val gebeurt bij mij wat beschreven wordt bij die slaapverlamming.
zowat alle kenmerken die beschreven staan.
ik lig altijd op mijn zij, wil wakker worden en doe mijn ogen open (denk ik). dan kijk ik naar iets in de kamer om me op te concentreren, en dwing mezelf wakker te worden. mijn ogen vallen steeds open en dicht en ik ben me bewust dat ik in mijn kamer ben. soms zijn er ook anderen in mijn huis (ik woon alleen dus dat kan niet).
TOTDAT
ik me nog harder dwing om wakker te worden, ik krijg heel veel tintelingen over mijn ruggegraat en mijn hartslag versnelt enorm. ook mijn ademhaling versnelt.
DAN word ik wakker en doe ik mijn ogen pas open.
Best eng.
Door te lezen over slaapverlamming heb ik wel herkenning gevonden en vind ik t minder eng.
Dat naar beneden vallen/omhoog zweven is heel normaal, ik heb dit vaak als ik 's ochtends in slaap val na even wakker geweest te zijn. De eerste paar keer vond ik het wel vervelend, maar nu vind ik het eigenlijk wel leuk. En zoals al eerder is gezegd kun via slaapverlamming ook makkelijker in een lucide droom terecht komen, en lucide dromen zijn epischquote:Op dinsdag 20 juli 2010 09:53 schreef Tiger-Lilly het volgende:
Aaah. Nu weet ik wat mij die ene keer was overkomen...
Gevoelsmatig
Het zich volledig niet kunnen bewegen. Slechts de ogen kunnen bewogen worden.
Een druk/gewicht op de borst
Een oncontroleerbaar gevoel van angst
Het naar beneden vallen, omhoog getild worden of omrollen zonder dat dit daadwerkelijk gebeurt
Auditief
Gelukkig niet
Visueel
Ik kon om me heen kijken alsof ik m'n hoofd had opgetild en naar m'n lichaam keek, maar verder kon ik niet bewegen. Het was net zoals BlackSaint uitlegde ik was mentaal wakker en zag alles blurry en vertraagd.
Dat naar beneden vallen hebben ik en m'n vriend allebei vaker van elkaar meegemaakt, dat degene die naast jou ligt gwn wakker schrikt omdat hij voelde dat hij naar beneden viel. Nooit heb ik na die ene keer zo'n intense ervaring gehad. [gelukkig ook maar]
Nu ga ik weg. Want ik krijg die kriebels van dit topic om 4 uur 's nachts (AUA tijd)
Dus het valt er allemaal toch onderquote:Op maandag 9 augustus 2010 13:18 schreef BlackSaint het volgende:
Die hand op de zij is sowieso een klassiek voorbeeld van slaapverlamming. Druk op je borst, buik of in je zij is vrij normaal, kan soms best intens zijn en zelfs pijn doen.
Die klap op je hoofd lijkt meer op een soort half-droom staat. Als je van slaap overgaat naar een droom komen niet alle zintuiglijke sensaties tegelijk binnen. Meestal zijn het óf eerst beelden, óf eerst geluiden, maar het kan net zo goed gevoel zijn, zoals een klap op je hoofd. (Zoek eens op hypnagogische hallucinaties) Is niet heel gebruikelijk, maar wel mogelijk, en lijkt mij de meest voor de hand liggende verklaring.
Volgens mij beginnen we zo langzamerhand twee verschillende soorten ´vallen´ door elkaar te bespreken.quote:Op maandag 9 augustus 2010 23:20 schreef Tiger-Lilly het volgende:
Xantalien: Dat vallen komt me heel bekend voor. Ik zie dan altijd voor me hoe ik struikel over een steen in het speeltuintje verderop. Heel vaag, maar dat is ALTIJD zo. En dan vlak voordat m'n gezicht de grond zou raken, krijg ik een of andere stuiptrekking, en kan ik weer bewegen.
Ik zie dan helemaal niets. Het is altijd als ik ga slapen 's avonds en bijna in slaap ben gevallen. Ik zie dan helemaal zwart, maar ik voel alsof het bed in een keer van onder mij weg is. En dan voel ik alsof ik val, maar daar schrik ik zo van dat ik wakker schrik.
Anoniemelurker:Dat vallen is echt wel epic hoor, als je je daaraan over kan geven dan krijg je er serieus een kick van en wil je snel nog een keer, alsof het een kermisattractie is. Maar dan zonder het prijskaartje
Het is inderdaad een kick, maar omdat ik niet weet wanneer het mij gaat overkomen [duh, daarom schrik ik ervan] schrik ik wakker in plaats van mij er aan over te geven.
Zo'n verschijning is juist een kenmerk van slaapverlamming. Je hoeft ook verder niet het gevoel te hebben lichamelijk verlamd te zijn. Het kan net zo goed zijn dat je erbij hallucineert dat je je kan bewegen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 04:38 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik heb 1 keer 's nachts zo'n donkere gedaante gezien aan het voeteneinde van mn bed. Was wel even schrikken![]()
Was verder niet slaapverlamd en heb ook nooit weer zo'n gedaante gezien.
Vals ontwaken is ook heel verraderlijk inderdaad. Ik ben de laatste tijd bezig met lucide dromen, en ik krijg ze dan ook regelmatig. Helemaal niets wijst erop dat je dan aan het dromen bent, dus als er mensen/gedaantes je kamer binnenkomen schrik je je soms rot.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 07:46 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Zo'n verschijning is juist een kenmerk van slaapverlamming. Je hoeft ook verder niet het gevoel te hebben lichamelijk verlamd te zijn. Het kan net zo goed zijn dat je erbij hallucineert dat je je kan bewegen.
Het kan ook nog een combinatie zijn van slaapverlamming en bijvoorbeeld vals ontwaken.
Praten in je (half)slaap misschien?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:03 schreef 12345r het volgende:
Valt die ook onder het verschijnsel ''slaapverlamming''?
Noem iets waar mensen banger voor zijn dan de doodquote:Op donderdag 13 mei 2010 22:32 schreef BlackSaint het volgende:
[..]
Waarom nou weer meteen De Dood...Is het niet aannemelijker dat het gewoon de belichaming van 'angst' is dat zich heeft over de jaren heeft gevormd door films, cartoons, etcetera. Als mensen aliens hebben gezien beschrijven ze ze ook meestal als het stereotype alien wat je in tekenfilms ziet. Ik zou er niet meteen zo veel achter zoeken.
Je begrijpt me verkeerd, lees het topic nog eens goed door. Ik snap dat mensen in hun hallucinaties een belichaming van hun angsten kunnen zien, zoals bijvoorbeeld de dood, aliens, of heksen (vooral vroeger).quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:28 schreef fs180 het volgende:
[..]
Noem iets waar mensen banger voor zijn dan de dood
Zoals ik al zei snap ik dat mensen dat kunnen denken, maar dat soort mensen moet je dan niet nog eens gaan vertellen dat ze écht een bezoek van de dood hebben gehad. Dat is het punt wat ik probeerde te maken.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:42 schreef fs180 het volgende:
Die mening deel ik, maar voor veel mensen is het logisch dat 'de dood' ze komt halen en niet de kerstman, de dood is eng en griezelig, en past precies bij verwarrende staat waarin ze verkeren
Zo ken ik er nog een paar zegquote:Op woensdag 11 augustus 2010 07:46 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Zo'n verschijning is juist een kenmerk van slaapverlamming. Je hoeft ook verder niet het gevoel te hebben lichamelijk verlamd te zijn. Het kan net zo goed zijn dat je erbij hallucineert dat je je kan bewegen.
Ik vond sinterklaas anders vroeger vrij eng.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:42 schreef fs180 het volgende:
Die mening deel ik, maar voor veel mensen is het logisch dat 'de dood' ze komt halen en niet de kerstman, de dood is eng en griezelig, en past precies bij verwarrende staat waarin ze verkeren
O.k., je ziet spoken, je bent gek speciaalquote:Op donderdag 12 augustus 2010 03:44 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Zo ken ik er nog een paar zeg![]()
Ik heb me toch echt omgedraaid en ben met mn kop onder de deken gaan liggen. En ja, dit kan een false awakening zijn geweest, maar ik zie niet in wat slaapverlamming hier perse mee te maken heeft.
Hier nog een..quote:Op donderdag 12 augustus 2010 08:16 schreef Xantalien het volgende:
[..]
Ik vond sinterklaas anders vroeger vrij eng.
Wat is er speciaal aan een false awakening dan?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 09:26 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
O.k., je ziet spoken, je bent gek speciaal
Zeker als je erbij bedenkt dat ie op een Katholieke Bischop is gebaseerd ... die "kindervriend"quote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:40 schreef anoniemelurker het volgende:
[..]
Hier nog een..
Alleen al dat begeleidende liedje wanneer hij m'n kamer binnenkwam.. "hij komt.. hij komt.."
Brrrr
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |