abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81396428
Ik heb net op wikipedia een stukje over slaapverlamming gelezen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming
Toen ik bij de symptomen kwam herkende ik mezelf er volledig in. Ik zal de symptomen posten en de dingen die bij mij bijna iedere nacht gebeuren vetgedrukt maken:

Gevoelsmatig
Het zich volledig niet kunnen bewegen. Slechts de ogen kunnen bewogen worden. Zelfs de snelheid van de ademhaling is niet onder controle
De gewaarwording van een meestal onzichtbare, vaak kwaadaardige “aanwezigheid” in de kamer
Het gevoel niet of nauwelijks te kunnen ademen

Een druk/gewicht op de borst
Een oncontroleerbaar gevoel van angst
Het naar beneden vallen, omhoog getild worden of omrollen zonder dat dit daadwerkelijk gebeurt

Auditief
Voetstappen
Stemmen
Kloppingen
Gezoem, gerinkel, geruis, geschreeuw … soms in combinatie met een gevoel van tinteling of vibratie door het lichaam heen
Tactiel
Gevoel van aanraking
Eventueel stekende pijnen in de rug, benen, armen
gewrichtspijnen

Visueel
De aanwezigheid van iemand waarnemen (vaak een zwarte schim, maar kan ook een gedetailleerd wezen zijn)
Het opengaan van deuren e.d.
Voorwerpen uit de droom waarnemen

Meestal als ik wakkerword en ik heb de hele nacht met een gevoel van angst in bed gelegen ben ik echt niet uitgeslapen en nog vermoeider dan voordat ik naar bed ging... soms als ik denk dat er zegmaar iemand bij me is zoals ook bij de symptomen staat ben ik de rest van de dag op mijn hoede voor diegene, ook als ik gewoon in de klas zit ofzo.. dus nu vraag ik me af; is dit gevaarlijk? kan dit lichamelijke danwel psygische gevolgen voor mij hebben? zijn er mensen die hetzelfde ervaren?

x
  donderdag 13 mei 2010 @ 21:59:24 #2
271246 hc-sjonny
sometimes... U don't know
pi_81396783
WAT ENG, DIT HEB IK OOK!!!!
U will have a job, my Dear!
  donderdag 13 mei 2010 @ 22:07:51 #3
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_81397139
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 21:59 schreef hc-sjonny het volgende:
WAT ENG, DIT HEB IK OOK!!!!
Zie je dan ook wel eens zoiets?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_81397181
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 22:07 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wil je dat plaatje even weghalen? Ik werd half panisch toen ik ze zag
pi_81397196
oh dit heb ik wel vaker... volgens mij kan dat echt geen kwaad.
pi_81397234
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 22:09 schreef PatriQue89 het volgende:
oh dit heb ik wel vaker... volgens mij kan dat echt geen kwaad.
In mindere mate niet nee. Soms heb ik er de hele dag last van, ik geloof niet dat dat gezond kan zijn.
pi_81397242
tvp
  donderdag 13 mei 2010 @ 22:10:50 #8
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_81397253
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 22:08 schreef Fairydust het volgende:

[..]

Speciaal voor jou
[/b]
Eindbaas ^O^
  donderdag 13 mei 2010 @ 22:14:40 #9
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_81397407
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 22:08 schreef Fairydust het volgende:

[..]

Niet nodig, trust me, dat is de ruiter en er zijn heel veel verklaringen voor waarom je die ziet verschijnen, maar ik ken meerdere mensen die hem al jaren voorbij zien komen en daar is niks slechts mee gebeurd
You can't deny laughter; when it comes, it plops down in your favorite chair and stays as long as it wants.
pi_81397442
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 22:10 schreef Fairydust het volgende:

[..]

In mindere mate niet nee. Soms heb ik er de hele dag last van, ik geloof niet dat dat gezond kan zijn.
Go see a doc
  donderdag 13 mei 2010 @ 22:16:44 #11
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_81397487
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 22:15 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Go see a doc
Eens
You can't deny laughter; when it comes, it plops down in your favorite chair and stays as long as it wants.
  donderdag 13 mei 2010 @ 22:18:16 #12
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_81397572
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 22:14 schreef Kally het volgende:

[..]

Niet nodig, trust me, dat is de ruiter en er zijn heel veel verklaringen voor waarom je die ziet verschijnen, maar ik ken meerdere mensen die hem al jaren voorbij zien komen en daar is niks slechts mee gebeurd
Nu ben ik nieuwsgierig. Wat bedoel je met "de ruiter"?
[/b]
Eindbaas ^O^
pi_81397629
Het antwoord wordt al gegeven in het artikel waar je zelf naar linkt

Als je in slaap valt dan worden je spieren tijdelijk "uitgeschakeld"/"verlamd" om te voorkomen dat je bijvoorbeeld echt van de trap af loopt wanneer je dat droomt. Voor je lichaam heeft het daarom geen schadelijke gevolgen omdat het normaal is en iedereen dit heeft.

Vroeger was ik er zelf ook altijd bang voor, tegenwoordig geef ik me aan dat gevoel over (niet stressen, je komt er toch weer uit zodra je goed wakker bent) en is dat gevoel waarbij je bv lijkt om te rollen, te vallen of te zweven juist iets waar ik naar uitkijk High zijn zonder drugs te nemen, wat wil je nog meer?
pi_81397670
2 verklaringen:

1: Drugs
2: Je brein werkt niet goed.
You sunk my battleship! :o
pi_81397671
Iedere nacht is wel heel extreem. Ik heb het ook, maar een stuk minder vaak (eens in de paar weken). Meestal is het niet zo erg, ik heb bijvoorbeeld heel vaak het gevoel dat ergens vanaf val. Even vervelend, maar niet echt heel eng ofzo. Soms voelt het wel fijn zelfs.

Verder af en toe een 'klassieke' slaapverlamming, waarbij ik mentaal wakker aan het worden ben maar mijn lichaam niet kan bewegen. Kan dan wel om me heen kijken, maar alles komt echt met een ontzettende vertraging en blurry binnen.

Ik heb één keer een keihard geluid ervaren, een soort radio die naast m'n bed stond waar echt een hels lawaai uitkwam, een soort combinatie van death metal en geschreew/gegil, en dan echt ontzettend hard.

En ik heb ook één keer gehad dat ik opsteeg, en mijn kamer van bovenaf kon bekijken. Was in het begin wel even gaaf, maar toen ik steeds hoger ging wilde ik wel weer naar beneden. Dat lukte dan ook wel, zoals eigenlijk altijd bij m'n slaapverlammingen. Ze duren altijd maar een paar seconden eigenlijk.

Ik ervaar het verder niet echt als heel vervelend, maar ik heb het dan ook niet zo vaak. Jij lijkt wel echt een extreme variant te hebben als ik het zo lees. Kwaadaardige aanwezigheden enzo heb ik nooit gehad, lijkt me erg vervelend.
  donderdag 13 mei 2010 @ 22:24:08 #16
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_81397847
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 22:18 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Nu ben ik nieuwsgierig. Wat bedoel je met "de ruiter"?
Ruiter is een andere benaming voor De Dood, de man met de zeis etc.

Alleen zo klinkt het wat minder creepy
pi_81398073
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 22:19 schreef anoniemelurker het volgende:
Het antwoord wordt al gegeven in het artikel waar je zelf naar linkt

Als je in slaap valt dan worden je spieren tijdelijk "uitgeschakeld"/"verlamd" om te voorkomen dat je bijvoorbeeld echt van de trap af loopt wanneer je dat droomt. Voor je lichaam heeft het daarom geen schadelijke gevolgen omdat het normaal is en iedereen dit heeft.

Vroeger was ik er zelf ook altijd bang voor, tegenwoordig geef ik me aan dat gevoel over (niet stressen, je komt er toch weer uit zodra je goed wakker bent) en is dat gevoel waarbij je bv lijkt om te rollen, te vallen of te zweven juist iets waar ik naar uitkijk High zijn zonder drugs te nemen, wat wil je nog meer?
I Agree
  donderdag 13 mei 2010 @ 22:30:04 #18
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_81398127
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 22:24 schreef Kally het volgende:

[..]

Okay! Maar waarom verschijnt hij dan af en toe bij mensen, zonder diegenen mee te nemen naar de eeuwige jachtvelden?
[/b]
Eindbaas ^O^
pi_81398236
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 22:24 schreef Kally het volgende:

[..]

Waarom nou weer meteen De Dood... Is het niet aannemelijker dat het gewoon de belichaming van 'angst' is dat zich heeft over de jaren heeft gevormd door films, cartoons, etcetera. Als mensen aliens hebben gezien beschrijven ze ze ook meestal als het stereotype alien wat je in tekenfilms ziet. Ik zou er niet meteen zo veel achter zoeken.
pi_81398404
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 22:30 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Okay! Maar waarom verschijnt hij dan af en toe bij mensen, zonder diegenen mee te nemen naar de eeuwige jachtvelden?
  donderdag 13 mei 2010 @ 22:37:59 #21
271246 hc-sjonny
pi_81398465
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 22:07 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja, alleen dan anders, niet zo. maar een beetje kleur met doorschijning, en ik heb er zowieso vaak last van, ook als ik gewoon wakker ben heb ik soms het gevoel dat ik gewoon bekeken word terwijl er niemand in de buurt is, en de deruen dicht zijn., hebben meer mensen dit en is dat normaal? of niet.
pi_81398710
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 22:37 schreef hc-sjonny het volgende:

[..]

ja, alleen dan anders, niet zo. maar een beetje kleur met doorschijning, en ik heb er zowieso vaak last van, ook als ik gewoon wakker ben heb ik soms het gevoel dat ik gewoon bekeken word terwijl er niemand in de buurt is, en de deruen dicht zijn., hebben meer mensen dit en is dat normaal? of niet.
heb ik ook idd.
pi_81401082
Als ik zo kijk zou ik zeggen dat het iets anders is. Je mist het sleutelelement van slaapverlamming, namelijk de verlamming zelf. Daarnaast zou je je best een dag of wat vreemd kunnen voelen vanwege de ervaring, maar een constante angst en "paranoia" lijken mij op iets anders te wijzen. Vooral na een nacht wél geslapen te hebben.
Mrrrr.
  donderdag 13 mei 2010 @ 23:59:48 #24
271246 hc-sjonny
pi_81401953
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 22:42 schreef Fairydust het volgende:

[..]

heb ik ook idd.
ik dacht zelf iets aan paranoia(van mezelf hoor ), want ik liet net even de honden uit, en hoorde allemaal geschreeuw enzo, allemaal mijn naam.
pi_81403544
Oh, ik zie net pas dat ts uit '96 is.. Dat maakt je dus.. even rekenen hoor, bijna 14?

Dan zou ik me al helemaal niet teveel zorgen maken over dat op je hoede zijn ed. Gaat vanzelf weg (of het wordt iig minder) zodra je ouder wordt. Hoort bij het opgroeien!

* anoniemelurker voelt zich nu oud
pi_81403604
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 00:45 schreef anoniemelurker het volgende:
Oh, ik zie net pas dat ts uit '96 is.. Dat maakt je dus.. even rekenen hoor, bijna 14?

Dan zou ik me al helemaal niet teveel zorgen maken over dat op je hoede zijn ed. Gaat vanzelf weg (of het wordt iig minder) zodra je ouder wordt. Hoort bij het opgroeien!

* anoniemelurker voelt zich nu oud
TS is een aandachtvragertje
pi_81404374
Het kan ook zijn dat je ontvoerd bent door aliens die hebben je gedrogeerd en met je geëxperimenteerd. Slaapverlamming is typisch een normale hypothese maar niet persé de juiste. Hou je ogen en oren open.
pi_81411875
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 00:47 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Daarom bedank ik je ook hartelijk dat je me aandacht geeft
  vrijdag 14 mei 2010 @ 12:18:56 #29
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_81412741
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 00:47 schreef PatriQue89 het volgende:
Iedereen die op een openbaar internetforum post wil daar toch aandacht mee vragen ?
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 01:18 schreef deenigeechteTS het volgende:
Het kan ook zijn dat je ontvoerd bent door aliens die hebben je gedrogeerd en met je geëxperimenteerd. Slaapverlamming is typisch een normale hypothese maar niet persé de juiste. Hou je ogen en oren open.
Eens met deenigeechteTS !
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  zaterdag 15 mei 2010 @ 12:42:20 #30
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_81453736
1x gehad, vorig jaar op vakantie. Best wel freaky, ik kon niks, het enige wat in mij opkwam was dat ik me vriendin wakker moest proberen te maken, maar het lukte me maar niet om dat voor elkaar te krijgen, ik kon niet bewegen.
Drugs are good mkay?
  zaterdag 15 mei 2010 @ 14:26:14 #31
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_81456719
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 22:30 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Omdat het niet hoeft in te houden dat er iemand dood gaat, hij kan ook gewoon een verandering in je leven aankondigen, een voorbode zijn dat je een nieuwe weg inslaat in je leven (dit is ook zo als je over de dood droomt). Het is moeilijk uit te leggen maar omdat jij "hem" ziet wil niet zeggen dat "hij" jou ziet.
Het is een spiritueel verschijnsel, en ik heb het zelf niet meegemaakt maar je kan er veel over vinden op het internet hoor.
Anyways wilde alleen maar duidelijk maken dat het niet iets engs hoeft te zijn
pi_81459890
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 14:26 schreef Kally het volgende:

[..]

Omdat het niet hoeft in te houden dat er iemand dood gaat, hij kan ook gewoon een verandering in je leven aankondigen, een voorbode zijn dat je een nieuwe weg inslaat in je leven (dit is ook zo als je over de dood droomt). Het is moeilijk uit te leggen maar omdat jij "hem" ziet wil niet zeggen dat "hij" jou ziet.
Het is een spiritueel verschijnsel, en ik heb het zelf niet meegemaakt maar je kan er veel over vinden op het internet hoor.
Anyways wilde alleen maar duidelijk maken dat het niet iets engs hoeft te zijn
Want een bezoek van de dood is minder eng dan een doodnormaal fysiek verschijnsel als slaapverlamming? Als je het zelf een keer meemaakt realiseer je hopelijk dat wat je nu zegt nergens op slaat. Dat je misschien zulk soort ideeën krijgt als je een keer zo'n schim ziet is heel begrijpelijk, maar als er dan vervolgens een wetenschappelijk bewezen fenomeen aangedragen wordt dat alles verklaard is er toch geen enkele reden meer om aan te nemen dat de dood even langs komt zetten om 'een verandering in je leven aan te kondigen'. (En ook nog eens bijna iedere nacht )

Jouw verhaal doet me een beetje denken aan de middeleeuwse verklaringen voor slaapverlamming die mensen er op nahielden: demonen en geesten die op je borst kwamen zitten of je vasthielden. Ik dacht dat zulk soort waanbeelden zo langzamerhand wel de wereld uit waren, maar blijkbaar niet.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 16:29:40 #33
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_81460187
slaapverlamming is niet wetenschappelijk bewezen .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  zaterdag 15 mei 2010 @ 16:37:27 #34
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_81460385
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 16:17 schreef BlackSaint het volgende:

[..]

Want een bezoek van de dood is minder eng dan een doodnormaal fysiek verschijnsel als slaapverlamming? Als je het zelf een keer meemaakt realiseer je hopelijk dat wat je nu zegt nergens op slaat. Dat je misschien zulk soort ideeën krijgt als je een keer zo'n schim ziet is heel begrijpelijk, maar als er dan vervolgens een wetenschappelijk bewezen fenomeen aangedragen wordt dat alles verklaard is er toch geen enkele reden meer om aan te nemen dat de dood even langs komt zetten om 'een verandering in je leven aan te kondigen'. (En ook nog eens bijna iedere nacht )

Jouw verhaal doet me een beetje denken aan de middeleeuwse verklaringen voor slaapverlamming die mensen er op nahielden: demonen en geesten die op je borst kwamen zitten of je vasthielden. Ik dacht dat zulk soort waanbeelden zo langzamerhand wel de wereld uit waren, maar blijkbaar niet.

Lees even terug Sheva had foto's geplaatst waar TS panisch van werd, waar ik op reageerde en probeerde uit te leggen dat ze hier niet speciaal panisch van hoeft te raken.

Het staat voor mij los de slaapverlamming, omdat je geen slaapverlamming hoeft te hebben om die figuur te zien.
pi_81460494
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 16:29 schreef Summers het volgende:
slaapverlamming is niet wetenschappelijk bewezen .
Wetenschappelijk te verklaren dan, ook goed. Het is in ieder geval bewezen dat het lichaam de spieren als het ware 'uitschakelt' als je gaat slapen. Daarnaast zijn die hallucinaties ook vrij eenvoudig te verklaren, ze vinden alleen plaats als je in een toestand tussen dromen en wakker zijn bent, waarin dat soort dingen veel waarschijnlijker zijn om te gebeuren. Ik heb ook regelmatig dat ik bijvoorbeeld geluiden hoor terwijl ik in slaap aan het vallen ben, waarvan ik denk dat ze in mijn kamer plaatsvinden, maar die achteraf gewoon deel van een droom zijn.
pi_81460555
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 16:37 schreef Kally het volgende:

[..]

Lees even terug Sheva had foto's geplaatst waar TS panisch van werd, waar ik op reageerde en probeerde uit te leggen dat ze hier niet speciaal panisch van hoeft te raken.

Het staat voor mij los de slaapverlamming, omdat je geen slaapverlamming hoeft te hebben om die figuur te zien.
Juist, en mijn verklaring voor die verschijning is dat het een volkomen natuurlijk fenomeen is waar heel veel mensen 'last' van hebben, in principe gewoon een droomverschijning. Jouw verklaring is dat het de dood is. Ik denk zelf toch dat de eerste verklaring iemand meer gerust stelt dan de tweede.

Maar daar ging het me eigenlijk niet eens om, ik wilde meer zeggen dat een spirituele verklaring als de jouwe ontzettend vergezocht is als je de informatie die tegenwoordig over het fenomeen bestaat bekijkt.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 16:49:02 #37
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_81460683
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 16:43 schreef BlackSaint het volgende:

[..]

Juist, en mijn verklaring voor die verschijning is dat het een volkomen natuurlijk fenomeen is waar heel veel mensen 'last' van hebben, in principe gewoon een droomverschijning. Jouw verklaring is dat het de dood is. Ik denk zelf toch dat de eerste verklaring iemand meer gerust stelt dan de tweede.

Maar daar ging het me eigenlijk niet eens om, ik wilde meer zeggen dat een spirituele verklaring als de jouwe ontzettend vergezocht is als je de informatie die tegenwoordig over het fenomeen bestaat bekijkt.
Oke ik snap je, ik noemde hem daarom ook niet de dood (die naam heb ik overigens niet verzonnen ), maar de ruiter die verandering komt brengen, maar dat zijn dingen waar je in moet geloven, en dat doet niet iedereen.
pi_81460927
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 16:49 schreef Kally het volgende:

[..]

Oke ik snap je, ik noemde hem daarom ook niet de dood (die naam heb ik overigens niet verzonnen ), maar de ruiter die verandering komt brengen, maar dat zijn dingen waar je in moet geloven, en dat doet niet iedereen.
Ok, afgezien van de discussie over de geloofwaardigheid: Als de ruiter verandering komt brengen, waarom verschijnt hij dan bijna iedere nacht bij TS? Als hij verandering wil duiden zou het toch logischer zijn dat hij maar één of enkele keren verschijnt?

En nu ben ik toch ook wel benieuwd of je een spirituele verklaring hebt voor mijn ervaring, waarbij ik boven mijn bed omhoog werd 'getild.'
  zaterdag 15 mei 2010 @ 17:01:20 #39
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_81460999
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 16:41 schreef BlackSaint het volgende:

[..]

Wetenschappelijk te verklaren dan, ook goed. Het is in ieder geval bewezen dat het lichaam de spieren als het ware 'uitschakelt' als je gaat slapen. Daarnaast zijn die hallucinaties ook vrij eenvoudig te verklaren, ze vinden alleen plaats als je in een toestand tussen dromen en wakker zijn bent, waarin dat soort dingen veel waarschijnlijker zijn om te gebeuren. Ik heb ook regelmatig dat ik bijvoorbeeld geluiden hoor terwijl ik in slaap aan het vallen ben, waarvan ik denk dat ze in mijn kamer plaatsvinden, maar die achteraf gewoon deel van een droom zijn.
Ik heb zoiets 1 keer gehad en toen was ik 2 uur lang nog aan het rondlopen , praten , eten , tv kijken enz terwijl ik een aanwezigheid voelde en daarna ging ik naar bed en daar raakte ik verlamd , het is dus niet alleen in een toestand tussen dromen en wakker zijn in .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_81461344
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 17:01 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik heb zoiets 1 keer gehad en toen was ik 2 uur lang nog aan het rondlopen , praten , eten , tv kijken enz terwijl ik een aanwezigheid voelde en daarna ging ik naar bed en daar raakte ik verlamd , het is dus niet alleen in een toestand tussen dromen en wakker zijn in .
Ik heb het niet over het 'voelen' van een aanwezigheid, maar over het daadwerkelijk zien (of in ieder geval zintuiglijk waarnemen) van de schimmen, een hallucinatie.
  zondag 16 mei 2010 @ 15:48:50 #41
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_81491618
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 17:01 schreef Summers het volgende:
Hoe voelt dat dan? Omschrijf dat eens, ben benieuwd .
  maandag 31 mei 2010 @ 07:59:46 #42
302279 theghostrider
Time does not exist.
pi_82131347
Oplossing voor het probleem:

Eerst een andere vraag, is jou ooit iets aangedaan door de aanwezigheid, behalve dat die druk op je borst?
Ik weet het antwoord al: Nee

Probeer nu eens niet in paniek te raken maar lach die verschijning uit. Het doel vd veschijning is angst inboezemen. Lach het oprecht uit en de lol is er af voor de bangmaker.
شبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
  maandag 31 mei 2010 @ 10:13:10 #43
302279 theghostrider
Time does not exist.
pi_82133630
quote:
Op zondag 16 mei 2010 15:48 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Hoe voelt dat dan? Omschrijf dat eens, ben benieuwd .
Je zeurt.
شبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
  maandag 31 mei 2010 @ 11:04:58 #44
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_82135001
quote:
Op maandag 31 mei 2010 10:13 schreef theghostrider het volgende:
Je zeurt.
Nee, dit is zeuren:
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 22:48 schreef theghostrider het volgende:
Kom on! Alcohol is niet slecht! Kleine kinderen en dronken volk spreekt de waarheid!
Dat ikzelf maar 3 a 4 keer per jaar ye diep in het glaasje kijk wil niet zeggen dat iedereen die er vaker in kijkt slecht is. dat willen sommige gelovigen nog wel eens om strijden... sodemieter op, nep gelovige.. he weet iet eens hoe veel lol hew kan hebben met een borreltje op!
Nep gelovigen die een ander de les wil lezen. drank is slecht zeggen ze.
Jezus dronk ook wijn.
He is festweek hier en ik en velen hebben lol gehad vandaag, en dat is het belangrijkst van allemaal: plezier hebben!
Elke klootzakkerige CDA stemmer moet gewoom z'n verot~tkop houwe!
Lekker oordelen over een ander he. oordeel eerst over jezelf!

Ok ik heb een paar gedronken en het gebeurt van de 365 dagen hooguit 5 a 6 keer, zo zout op met je oordeel als je dat niet aanstaat... en ja ik heb lekker een excuus voor het 'praten'op de manier iki nu doe.. morgen zal ik er waarschijnlijk tegen aan kijken alsof ik domme woorden gebruikt heb hal le lu JA. FIJN DAN.
Laatste woordjes... wie rechts stemt zal ooit de gevolgen van z'n doemdenken onder ogen zien.... vuile anti mens klootzaj=kkn!! Je stemt dus ook tegn mij, wat moet ik dan? Maar accepteren dat er klojo's zijn die me niks gunnen???
Vuile nepchristenen e nep gelovigen, jullie krijgen jullie portie nog wel, zowaar de heilige gest me bijstaat! Nep vuile christen nep honden... Ik kan jullie wel vergelijken met honden, maar onze hond is een lief dier, net zoald onze kat...dus vuile nep christen balkenende stammers! HaHa ( I'VE FUN AND NOBODY GONNA TAKE THAT AWAY FROM EM TODAYmvuile bijbel volgers met het idee dat de Islam slecht is. Kut honden

Ugh, ik heb een paar cola berenburgh gedroken en spreek dus de waarheid!!!
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 22:59 schreef theghostrider het volgende:
PS: wat ben je eigenlijk een vent of een wijf??

Homo of pot een vd beiden iig. Sukkel
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 23:20 schreef theghostrider het volgende:
:p lekker lam jah

Ben je een vrouw of een man? ( of jochie of ouwe knar, oma etc... )

Je plaatje aangaande zou ik denken: meisje

So what it is? Im curious

(ik hoop vrouwlijk, ik ben nml niet van de verkeerde kant )
Wat ik doe is gewoon een vraag stellen aan Summers .
pi_82135203
pwnd to tha bone
  maandag 31 mei 2010 @ 11:16:23 #46
64781 bonke
pipo koeie
pi_82135369
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 01:18 schreef deenigeechteTS het volgende:
het leuke is dat dit heel heel heel vroeger natuurlijk ook gebeurde maatr toen zaten er geen aliens op je borst maar waren het de meer tijdgerelateerde wezens
denk aan trollen, gnomen, heksen, duivels enzz, pas toen er gesproken werd over aliens ( na de eerste siencefiction boeken) werden het aliens freddies en andere meer moderne wezens
pies on joe toe
  maandag 31 mei 2010 @ 12:20:08 #47
302279 theghostrider
Time does not exist.
pi_82137807
quote:
Op maandag 31 mei 2010 11:04 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Nee, dit is zeuren:
[..]

[..]

[..]

Nee helemaal niet!!!

De waarheid staat daar nog steeds.
De bewoording is gewoon iets anders, nothing more....
شبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
pi_82415455
Slaapverlamming kan wijzen op bezoek van demonen. Er is wat aan te doen.

http://www.youtube.com/user/nowheretorun1984#p/u/11/gPFdflE6KeA
pi_82429219
Ik heb dit ook wel eens. Ik pas altijd een trukje toe om eruit te komen. Je moet proberen heel rustig te worden en dan tot 5 te tellen en bij 5 een snelle beweging te forceren. Dit kan je oefenen als je wakker bent. Je hele lichaam stil houden en dan een soort spastische beweging eruit gooien. Je moet je in die 5 tellen echt voorbereiden op die beweging. En dan ben ik er in 1 keer uit. Helpt altijd, soms niet gelijk, maar na twee keer proberen.
  maandag 7 juni 2010 @ 10:01:50 #50
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_82431294
quote:
Op maandag 7 juni 2010 08:22 schreef kadeya het volgende:
Ik heb dit ook wel eens. Ik pas altijd een trukje toe om eruit te komen. Je moet proberen heel rustig te worden en dan tot 5 te tellen en bij 5 een snelle beweging te forceren. Dit kan je oefenen als je wakker bent. Je hele lichaam stil houden en dan een soort spastische beweging eruit gooien. Je moet je in die 5 tellen echt voorbereiden op die beweging. En dan ben ik er in 1 keer uit. Helpt altijd, soms niet gelijk, maar na twee keer proberen.
ik deed gewoon mijn ogen dicht en weer slapen en dan schrik je er vanzelf uit door zuurstofgebrek
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  woensdag 9 juni 2010 @ 06:15:58 #51
302279 theghostrider
Time does not exist.
pi_82533818
شبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
pi_82801050
Complete bullshit dat verhaal op Wikipedia.

Slaapverlamming is een heel normaal verschijnsel: houdt simpelweg in dat de geest wakker is maar het lichaam niet.
pi_82834425
quote:
Op maandag 14 juni 2010 19:48 schreef TimMer1981 het volgende:
Complete bullshit dat verhaal op Wikipedia.

Slaapverlamming is een heel normaal verschijnsel: houdt simpelweg in dat de geest wakker is maar het lichaam niet.
In hele continenten op de wereld geloven ze in dat soort volksverhalen. Wij zijn daar wat meer nuchter in, maar mag het daarom niet vermeld worden?

Ik heb zelf al last van slaapverlamming sinds mijn 11e ofzo. Het gaat ook altijd hetzelfde. Ik lig wakker en kijk naar het plafond, opeens gevoel dat er 'iets' aanwezig is... vervolgens wil dat 'iets' me overnemen of in me komen. Ik verzet me, probeer te gillen, maar mijn lichaam kan niet bewegen en er komt alleen een gesmoord kreetje eruit. Soms duurt het echt wel 30 seconden (die heel erg lang duren dan) voordat ik me weer kan bewegen en dan is alles weer normaal.
Heb het trouwens alleen in mijn slaapkamer van mijn ouderlijk huis en als ik alleen slaap. Heb het nooit ergens anders gehad of als iemand bleef slapen etc. En ik vond het voornamelijk eng, omdat ik naar mijn gevoel gewoon de hele tijd 'wakker was', maar goed... dan zal ik dus wel hebben gedroomd dat ik wakker was.

Wist nooit wat het was en was ook altijd erg bang, maar weet recentelijk pas dat het slaapverlamming is. Sindsdien ook minder last van gehad.

[ Bericht 2% gewijzigd door MidnightB00m op 15-06-2010 14:45:07 ]
pi_82845624
Ik heb hier ook een aantal keer last van gehad. Laatste keer is wel al (gelukkig) 6 maanden geleden. Het begint meestal met een soort blikachtig/metaal geluid en daarna de verlamming. De toestand waarin ik dan zit voelt als echt. Ik voel alsof er iemand in de kamer is, echt het pure kwaad . Ik doe dan ook erg mijn best om mezelf te bewegen, uiteraard lukt dit niet. Dan zie ik een zwarte verschijning, ( lijkt op het plaatje op de eerste pagina) in de hoek die langzaam op me af begint te lopen. Ik ben dan al helemaal panisch en aan het schreeuwen (zonder geluid) en wanneer die bij mijn hoofdeinde is aangekomen en me aankijkt, schrik ik weer wakker.
De eerste keer dat ik een slaapverlamming had is ongeveer 4 jaar geleden. Ik heb er nog zo`n tien gehad.

Ik geloof btw gewoon in de wetenschappelijke verklaring, dat je tussen slapen en wakker zijn inzit.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
  dinsdag 15 juni 2010 @ 19:27:30 #55
302279 theghostrider
Time does not exist.
pi_82847717
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 18:43 schreef WinnieWana het volgende:
Ik heb hier ook een aantal keer last van gehad. Laatste keer is wel al (gelukkig) 6 maanden geleden. Het begint meestal met een soort blikachtig/metaal geluid en daarna de verlamming. De toestand waarin ik dan zit voelt als echt. Ik voel alsof er iemand in de kamer is, echt het pure kwaad . Ik doe dan ook erg mijn best om mezelf te bewegen, uiteraard lukt dit niet. Dan zie ik een zwarte verschijning, ( lijkt op het plaatje op de eerste pagina) in de hoek die langzaam op me af begint te lopen. Ik ben dan al helemaal panisch en aan het schreeuwen (zonder geluid) en wanneer die bij mijn hoofdeinde is aangekomen en me aankijkt, schrik ik weer wakker.
De eerste keer dat ik een slaapverlamming had is ongeveer 4 jaar geleden. Ik heb er nog zo`n tien gehad.

Ik geloof btw gewoon in de wetenschappelijke verklaring, dat je tussen slapen en wakker zijn inzit.
Ik heb het vroeger ook veel gehad. Ook schreeuwen en willen bewegen wat niet lukte. En soms een helse harde lach erbij, echt duivels klinkend. Eerst werd ik er niet vrolijk van, maar daarna werd ik gewoon erg kwaad en het werd wel minder toen...Maar daarna heb ik me een keer helemaal ontspannen met ogen dicht, en toen kreeg ik een lucide droom Ik zag een klein oud vrouwtje, heel oud 'met zo'n hekseneus... dis was dus verantwoordelijk zo leek het, nou die heb ik een pak rammel gegeven en sindsdien nooit geen last weer gehad Het is dus gewoon een droom, of begin ervan, dat het lijkt alsof je wakker bent... hier moet je gebruik van maken kan je mooi lucide dromen.. kan je vliegen enzo en met je geest dingen verplaatsen
شبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
  dinsdag 15 juni 2010 @ 19:46:38 #56
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_82848567
Ik wil ook wel die schaduwmannetjes zien. Het enige wat ik met slaapverlamming heb is dat ik m'n omgeving wel kan waarnemen maar niet kan bewegen. Verder nada
pi_82853809
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 19:46 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik wil ook wel die schaduwmannetjes zien. Het enige wat ik met slaapverlamming heb is dat ik m'n omgeving wel kan waarnemen maar niet kan bewegen. Verder nada

Haha Wees blij....

Maar om je even hoop te geven. Ik zag ook niets de eerste twee keer.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_82862051
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 19:46 schreef slashdotter3 het volgende:
Ja, dat heb ik dus ook (behalve van die schauwmannetjes dan haha). Maar toen ik jonger was, begreep ik nooit dat ik dus eigenlijk nog gewoon half van aan het dromen was.

Maar het schijnt dus dat je tijdens je slaapverlamming kan halluniceren - thank god heb ik dat niet anders zou ik nooit weer durven slapen - maar wel erg toevallig dat veel mensen dan ongeveer de foto zien in OT (waar ik niet op durf te klikken )
pi_82863136
Ik heb ook wel eens een slaapverlamming, maar als het eng begint te worden gaat er meestal een lampje te branden in mijn bewustzijn dat ik half aan het dromen ben, waarna ik mijn lichaam met geweld wakker schud zeg maar. Dat gaat overigens niet altijd de eerste keer in 1 keer goed. Dan word ik voor de gek gehouden zeg maar, en ben niet echt wakker. Vervolgens komt de verlamming dan weer terug. Maar ik heb mij altijd tijdens de verlamming wakker kunnen krijgen.

Ik heb 1 keer zoiets vreemds meegemaakt dat ik ook een gedaante zag(volgens mij vrouwelijk) die mij van boven zit te bekijken, en steeds dichterbij komt. Waarna ik het licht aan doe en niets meer zie. Licht uit, en ja hoor komt de gedaante na een tijdje weer terug. Dit ging zeker een half uur zo door. 1 van de vreemdste en engste dingen die ik meegemaakt heb, ben overigens nog steeds overtuigd dat ik gewoon wakker was, maar goed gelukkig nooit weer meegemaakt.
pi_82863741
Als je ouder wordt kom je er vanzelf achter dat het allemaal verzinsels van je hersenen zijn

Wat ik zelf nog steeds wel erg eng vind zijn de momenten waarop je wakkerwordt na een periode waarin je bijvoorbeeld volledig op je armen hebt gelegen. Dan voel je die hele dingen niet meer, en als je ze dan bijvoorbeeld onder je hoofd hebt liggen (op je rug liggend) dan is het soms best moeilijk om niet in paniek te raken, want je ligt daar dan maar te wachten tot je armen weer normaal functioneren en je ze weer kan bewegen.

Vaak als me dat overkomt probeer ik ze dan van achteren naar voren toe te gooien door m'n hele bovenlichaam te gebruiken, waarna je ze als gevoelloze objecten die aan je romp hangen naar voren ziet zwaaien. Dat is eigenlijk nog enger, want wat als je dat fout doet en ze per ongeluk de verkeerde kant op gaan?

Dat is een vorm van "slaapverlamming" waar ik na heel veel jaren nog steeds heel veel banger voor ben dan enge monsters, heksen of aliens die je denkt te zien, horen of voelen.

Doe mij maar een fijne heks. Als hersenverzinsel kan ik die tenminste nog een bezem in de bips steken.
pi_82865379
-weg-

[ Bericht 98% gewijzigd door jogy op 16-06-2010 11:54:05 ]
  woensdag 16 juni 2010 @ 01:00:37 #62
269001 Veadige
helemaal klaar
pi_82865545
[edit]

En slaapverlamming is volgens mij een veel voorkomend verschijsel.
Ik heb het ook regelmatig.
Ben wakker maar kan niet bewegen.
En daarbij een keihard geluid in mijn kop dat altijd harder wordt en nét op het moment dat je denkt dat je hoofd uit elkaar explodeert, wordt je "wakker" en kun je je bewegen.

[ Bericht 46% gewijzigd door jogy op 16-06-2010 11:54:49 ]
komt een goudvis bij de dokter,
zegt de dokter:
ah, ik zie het al,
uit de kom.
pi_82865645
-weg-

[ Bericht 52% gewijzigd door jogy op 16-06-2010 11:54:27 ]
  woensdag 16 juni 2010 @ 01:54:51 #64
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_82866436
Dat val gevoel ken ik wel
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
  woensdag 16 juni 2010 @ 02:02:01 #65
230558 Koeketrommel
Trommel met koek.
pi_82866520
Toevallig een stukje over slaapverlamming op National Geographic.
Als je ontbijt op bed wilt slaap je maar in de keuken.
  woensdag 16 juni 2010 @ 02:06:22 #66
302279 theghostrider
Time does not exist.
pi_82866574
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 02:02 schreef Koeketrommel het volgende:
Toevallig een stukje over slaapverlamming op National Geographic.
Is niet toevallig staat al minsten 2 weken op papier.
شبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
  woensdag 16 juni 2010 @ 02:16:03 #67
230558 Koeketrommel
Trommel met koek.
pi_82866697
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 02:06 schreef theghostrider het volgende:

[..]

Is niet toevallig staat al minsten 2 weken op papier.
Oke, toevallig dat ik langs zapte dan
  woensdag 16 juni 2010 @ 02:19:23 #68
302279 theghostrider
Time does not exist.
pi_82866728
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 02:16 schreef Koeketrommel het volgende:

[..]

Oke, toevallig dat ik langs zapte dan
Nog wat wijzer geworden?
شبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
  woensdag 16 juni 2010 @ 02:42:25 #69
230558 Koeketrommel
Trommel met koek.
pi_82866905
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 02:19 schreef theghostrider het volgende:

[..]

Nog wat wijzer geworden?
Beetje stating the obvious. "Een slaapVERLAMMING zorg ervoor dat je verlamd bent tijdens het slapen."
No shit Sherlock.
pi_82873562
Een tip. Bid voor het slapengaan een aantal minuten tot GOD en vraag steun aan JEZUS CHRISTUS.
Sinds ik dit doe sinds 10 jaar geleden heb ik nooit meer nachtmerries, zelfs na het bekijken van horror films. Een keertje ben ik vergeten te bidden en toen kreeg ik onrustige slaap.

VRAAG EN JE ZAL ONTVANGEN
pi_82873897
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 11:27 schreef Toppiet het volgende:
Een tip. Bid voor het slapengaan een aantal minuten tot GOD en vraag steun aan JEZUS CHRISTUS.
Sinds ik dit doe sinds 10 jaar geleden heb ik nooit meer nachtmerries, zelfs na het bekijken van horror films. Een keertje ben ik vergeten te bidden en toen kreeg ik onrustige slaap.

Je kan ook gewoon geen horrorfilms meer kijken. Niet iedereen is gelovig
pi_82874019
Waarom steun vragen aan JEZUS CHRISTUS en niet gelijk aan GOD, als je toch tot hem aan het bidden bent, eigenlijk?
Appels. En peren.
pi_82880200
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 14:40 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

In hele continenten op de wereld geloven ze in dat soort volksverhalen. Wij zijn daar wat meer nuchter in, maar mag het daarom niet vermeld worden?
Er zijn ook miljarden idioten op aarde die denken dat er een mannetje tussen de wolken zit die alles in de gaten houdt, dus dat zegt weinig...

En of het vermeld mag worden: als het leugens zijn: nee. Wikipedia moet uit feiten bestaan, niet uit verzonnen onzin.
pi_82882247
quote:

Dan toch liever een nachtmerrie
  woensdag 16 juni 2010 @ 15:41:26 #75
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_82886132
quote:

Grappig, ik slaap volgens mij juist stukken beter omdat ik m'n eigenwaarde en angst niet ophang aan 1 (of meer) van de tientallen goden die er volgens veel mensen zijn.
zzz
  woensdag 16 juni 2010 @ 17:27:54 #76
302279 theghostrider
Time does not exist.
pi_82892048
quote:

Niet altijd waar daar ik dit ook doe.

En ik heb óók minder fijne dromen :p

Ik ben vanacht nog door m'n kop geschoten door een vroeger speelkameraadje van de lagere school (inmidels volwassen dat wel) :p
Maar ik ging er niet dood aan, dus ook wel iets positiefs lol
شبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
  woensdag 16 juni 2010 @ 17:31:14 #77
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_82892235
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:27 schreef theghostrider het volgende:

[..]

Niet altijd waar daar ik dit ook doe.

En ik heb óók minder fijne dromen :p

Ik ben vanacht nog door m'n kop geschoten door een vroeger speelkameraadje van de lagere school (inmidels volwassen dat wel) :p
Maar ik ging er niet dood aan, dus ook wel iets positiefs lol
Minder shooters spelen
zzz
  woensdag 16 juni 2010 @ 17:33:27 #78
302279 theghostrider
Time does not exist.
pi_82892392
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:31 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Minder shooters spelen
Speel ik NOOIT
شبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
  woensdag 16 juni 2010 @ 17:45:50 #79
282339 Xantalien
Høken, kreng.
pi_82893074
quote:
Op maandag 7 juni 2010 08:22 schreef kadeya het volgende:
Klinkt heel bekend.
Maar dan is het zo dat m'n lichaam dat vanzelf doet; gevoel dat ik val, stuiptrekking en dan kan ik weer gewoon bewegen. Best raar, ja. Maar om me er nou zoveel zorgen over te maken, nee.
Bi-j mien achter 't huus steet een Amerikaanse slee,
Bi-j de aanschaf mos ik erg diep in de portomonee.
't Is een 8-cilinder met veel chroom en een linnen kap,
Ik hol 'm moeilijk in toom as ik 'm op zien donder trap.
  woensdag 16 juni 2010 @ 18:05:05 #80
302279 theghostrider
Time does not exist.
pi_82894162
Is me 1 maal gebeurt... maar wie is er wel eens in een heel diep donker gat gevallen met daarbij een harde, gemene lach.. en terwijl je verder valt, kom je er langzaam achter dat het je eigen stem is...
شبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
pi_82904646
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:05 schreef theghostrider het volgende:
Is me 1 maal gebeurt... maar wie is er wel eens in een heel diep donker gat gevallen met daarbij een harde, gemene lach.. en terwijl je verder valt, kom je er langzaam achter dat het je eigen stem is...
Had ik gister nog, maar dan zonder gemene lach en met het geluid van de deurbel (die niet echt ging)
Echt heerlijk hoe dat grijze spul af en toe met je aan het brainfucken is
pi_82921563
1 x gehad paar maanden terug. Wat mij vooral opviel was dat ik iets voelde aankomen bij mijn voeten.
(een soort grote angst ) En daarna zat "het"op mijn borstkast waarbij ik zoiets had van WTF . Dus ik probeerde "het" van mij af te duwen. Ik zag verder niets. Wel freeky leek wel er een demoon mij even wou pletten ofzo dat ding was behoorlijk zwaar, wat het ook mocht zijn.
pi_82921691
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 18:43 schreef WinnieWana het volgende:
zit voelt als echt. Ik voel alsof er iemand in de kamer is, echt het pure kwaad . Ik doe dan ook erg mijn
lol ja dat had ik ook! toen vond ik het dan niet zo grappig.
pi_82938541
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 13:50 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Er zijn ook miljarden idioten op aarde die denken dat er een mannetje tussen de wolken zit die alles in de gaten houdt, dus dat zegt weinig...

En of het vermeld mag worden: als het leugens zijn: nee. Wikipedia moet uit feiten bestaan, niet uit verzonnen onzin.
Ik snap het probleem echt niet. Er wordt verteld dat het niet een feit is dat dat soort volksverhalen waar zijn, maar het is wel een feit dat in verschillende culturen dat soort volksverhalen verteld werden.
  donderdag 17 juni 2010 @ 20:20:53 #85
302279 theghostrider
Time does not exist.
pi_82947923
Sja als je verteld dat je een donkere schim of demoon ziet en op je borstkast voelt drukken (wat ikzelf overigens niet ken, die druk op de borst en die schimmen cq demonen).. dan zie je het en ervaar je het zo. Dus is niet zo vreemd als men over "the old hagg" spreekt. Is bij iedereen bijna hetzelfde en ook degeenn die iets zien of voelen vertellen gewoon wat ze ervaarden, en dat verhaal lijkt veel op mythe over the old hagg.
heb ook verhalen gelezen dat het Lilith zou zijn. Lilith die je in de nacht komt bezoeken.. etc.
Lilith zou volgens bepaalde joodse religies de eerste vrouw van Adam geweest zijn. Adam wilde de baas zijn en dat pikte Lilith niet en is ervandoor gegaan...Daarna is pas Eva ontstaan, uit het DNA van Adam..
Dus... wat is waar? Als je de ervaring letterlijk neemt is er wel degenlijk sprake van 'demonen'.. men voelt, ziet of ervaart een aanwezigheid die niet veel goeds in zin heeft... met eigen ogen en ervaringen en dan zijn er nog droom en slaapgeleerden die feitelijk stellen dat het een actie van de hersenen is... sja wie heeft gezegd dat een demoon niet je hersenactiviteiten kan veranderen
Angstige dromen zijn je eigen angsten die opzettelijk tegen je gebruikt worden, naar mijns inziens. Dat geesten, demonen, engelen enz niet bewezen kunnen worden door wetenscha\p wil niet zeggen dat ze erniet zijn. 1/3 van al de engelen zijn verdoemd op aarde te verblijven... denkt men dat ze zich in rook opgelost hebben?
En ook zij kunnen zich voordoen als een engel van licht... maar daarmee bewijzen ze natuurlijk wel God's bestaan..daarom laten ze zich niet graag zien in het openbaar...
شبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
pi_82961246
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 20:20 schreef theghostrider het volgende:
En ook zij kunnen zich voordoen als een engel van licht... maar daarmee bewijzen ze natuurlijk wel God's bestaan..daarom laten ze zich niet graag zien in het openbaar...
Het zal ook eens niet. Oppermachtig, maar verschrikkelijk mensenschuw
  vrijdag 18 juni 2010 @ 00:17:47 #87
302279 theghostrider
Time does not exist.
pi_82961355
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 00:14 schreef anoniemelurker het volgende:

[..]

Het zal ook eens niet. Oppermachtig, maar verschrikkelijk mensenschuw
Ze hebben wel degenlijk mensen benaderd, maar niet in 't openbaar. Zoals ik al zij, dat verraad dat ze van God's afkomst zijn.. en men wil zoveel mogelijk atheisten.
شبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
pi_83552691
Vannacht was ik aan het dromen, werd ik wakker, en toen wilde ik verder slapen en opeens kon ik me niet meer bewegen!
Ik dacht meteen aan dit onderwerp en raakte in paniek omdat ik geen enge hallucinaties wilde hebben
Gelukkig was het na ongeveer 20 seconden over en zonder rare dingen.
  donderdag 8 juli 2010 @ 16:18:41 #89
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_83811325
Vanochtend was ik in diepe slaap, hoor ik opeens iemand hard iets onverstaanbaars schreeuwen, het klonk als een menselijke stem, maar na een paar keer geroep ging die stem over in het gekras van m'n parkiet.

Oftewel ik werd 100% wakker en toen konden m'n hersens dat geluid wel juist herkennen. Wel maf
  donderdag 8 juli 2010 @ 16:53:40 #90
302279 theghostrider
Time does not exist.
pi_83812742
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 16:18 schreef slashdotter3 het volgende:
Vanochtend was ik in diepe slaap, hoor ik opeens iemand hard iets onverstaanbaars schreeuwen, het klonk als een menselijke stem, maar na een paar keer geroep ging die stem over in het gekras van m'n parkiet.

Oftewel ik werd 100% wakker en toen konden m'n hersens dat geluid wel juist herkennen. Wel maf
Slaap je met je parkiet op je slaapkamer dan?
شبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
pi_83820864
Ik heb een keer een slaapverlemming gehad, was wel een aparte gewaarwording
........
  maandag 12 juli 2010 @ 23:30:05 #92
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_83981375
Jups, slaapverlamming, hier ook. Toen ik niet wist wat het was, werd ik er niet echt blij van. Hallucinaties en dan volledig verlamd. Ik 'voelde' en hoorde meestal iemand om me heen lopen (stommelen, grommen, schreeuwen, hijgen/kreunen(nee de buren lagen niet te seksen)) en had het gevoel alsof ik bewogen werd. Probeerde te schreeuwen maar ja, das moeilijk als je verlamd bent. Heb het eens op een ochtend ruim een uur volgehouden.

Laatste keer was ik me ervan bewust dat het slaapverlamming was (ik hoorde iemand de trap op stommelen met kettingen a la christmas Carol-het derde spook), en heb ik me rot gelachen om m'n eigen hallucinaties . Nog een beetje vast proberen te houden om eens te kijken wat ik ermee kon doen enzo.

Kan me voorstellen dat als je dat constant hebt, je er gestoord van wordt.
I'm a soprano. I have resonance where my brains ought to be.
64= Monoton + Minimal
  dinsdag 13 juli 2010 @ 02:52:35 #93
307985 FlameH2O
Vuur en water, rook komt later
pi_83986290
Ik heb iets ergers, probeer me wakker te maken, en dan gebeurt dit:

Ik kom omhoog, met mijn ogen wijd open en zeg: Ga Weg.
Ik staar je in je ziel, totdat je weggaat.
Dan val ik weer in een coma, tot ik wakker wil worden.
Hier had uw tekst kunnen staan!
pi_84030071
Ik had laatst denk ik weer een slaapverlamming. Ik leek wakker te zijn en er stond rechts tegenover mij een zwart persoon naar mij te wijzen en ietsjes naar mij toe te lopen.

Ik krijg altijd nog een *ril als dat gebeurd zeg
  woensdag 14 juli 2010 @ 02:09:41 #95
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_84030084
Soms doen ze ook sex met je!
Snollebolt
pi_84030104
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 02:09 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Soms doen ze ook sex met je!
Is dit een serieuze toevoeging?

Zo niet, rot gauw op
  woensdag 14 juli 2010 @ 02:12:20 #97
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_84030110
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 02:11 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Is dit een serieuze toevoeging?

Zo niet, rot gauw op
ja heel serieus!
Snollebolt
pi_84115172
Ik heb het ook gehad en ben nog steeds niet overtuigd dat er niets is gebeurd. MIsschien horen jullie er wel bij.

[ Bericht 69% gewijzigd door 0013379 op 16-07-2010 00:00:31 ]
  vrijdag 16 juli 2010 @ 00:14:46 #100
302279 theghostrider
Time does not exist.
pi_84116812
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 23:34 schreef 0013379 het volgende:
Ik heb het ook gehad en ben nog steeds niet overtuigd dat er niets is gebeurd. MIsschien horen jullie er wel bij.
Hahahahaa
شبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
pi_84119897
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 20:50 schreef jonkeau het volgende:
Ik heb een keer een slaapverlemming gehad, was wel een aparte gewaarwording
Inderdaad, maar ik ervaarde het alsof een kindje dat ik ken op mijn borst zat, en ik daardoor niet overeind kon komen. Voor zover ik het terug kan halen besefte ik opeens dat ik over slaapverlamming gelezen had.
En besefte ik waar ik was en wat er gebeurde.
Toen vond ik het niet meer zo angstig meer.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 23:20:24 #102
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_84184153
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 16:18 schreef slashdotter3 het volgende:

Heb ik ook weleens gehad. Een droom waarin een vrouw op hakken heel snel liep... toen ik wakker werd was het mijn rolluik dat tegen de cactussen aan het schuren was

Ik heb btw regelmatig slaapverlammingen.
De eerste keer toen ik het had had ik stemmen in mijn hoofd. "Rot op, sterf, je bent lelijk, gaat henen" e.d. tot wel 12 verschillende stemmen. Ik dacht van, nee, dat kun je niet menen
Daarna veel 'uittredingen' gehad waar ik serieus dacht dat het uittredingen waren.
Tot ik erachter kwam dat het een slaapverlamming was.
Sinds ik weet dat het slaapverlammingen zijn, zijn mijn slaapverlammingen veel gevarieerder geworden en dat vind ik ook leuk

O.a. gehad dat mijn ogen werden opengetrokken.
Dat die Old Hag dinges naar me toe kwam: Ik dacht: rot op man, je bent niet echt en hij was weg.
Ik had sex met mijn idool (Dat mag wel vaker gebeuren )
De dekens werden van me afgetrokken, toen werd ik bij mn benen gepakt en werd ik het bed uitgetrokken
Ook is een slaapverlamming overgegaan in een volledige lucide droom. Toen ging ik over de snelweg heen rennen enzo.
Ook ben ik een keer helemaal verlamd geraakt en daar kwam ik maar niet uit... en het leek alsof ik dood aan het gaan was, scheet peulen Ook al wist ik dat het een slaapverlamming was, maar dat was toch wel creepy, zo lang had ik het niet gehad
En ook een keertje een smurfengeest zien rondrennen Funny, ik kon em niet eens bijhouden met mn ogen.

Dus ja...
Kaleidoscopiklimax
  zondag 18 juli 2010 @ 01:25:19 #103
302279 theghostrider
Time does not exist.
pi_84188288
Jammer dat ik geen slaapverlammingen meer heb... kon van daaruit namelijk lucide dromen.. lekker kalm blijven, ogen gesloten houden en je geest de rest laten doen.
jammer dat lucide dromen altijd maar zo kort zijn...
شبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
  zondag 18 juli 2010 @ 01:26:53 #104
302279 theghostrider
Time does not exist.
pi_84188334
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 23:20 schreef RadioSlut het volgende:

En ook een keertje een smurfengeest zien rondrennen Funny, ik kon em niet eens bijhouden met mn ogen.

Droomwakker
شبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
  zondag 18 juli 2010 @ 15:48:22 #105
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_84200549
quote:
Op zondag 18 juli 2010 01:25 schreef theghostrider het volgende:
Jammer dat ik geen slaapverlammingen meer heb... kon van daaruit namelijk lucide dromen.. lekker kalm blijven, ogen gesloten houden en je geest de rest laten doen.
jammer dat lucide dromen altijd maar zo kort zijn...
Inderdaad..
Kaleidoscopiklimax
  zondag 18 juli 2010 @ 15:58:49 #106
282339 Xantalien
Høken, kreng.
pi_84200862
Eergisteren zat ik achter m'n laptop, zag ik in m'n ooghoek een eekhoorn.
Zal wel niet van een slaapverlamming komen.
pi_84264045
Aaah. Nu weet ik wat mij die ene keer was overkomen...

Gevoelsmatig
Het zich volledig niet kunnen bewegen. Slechts de ogen kunnen bewogen worden.
Het naar beneden vallen, omhoog getild worden of omrollen zonder dat dit daadwerkelijk gebeurt

Auditief
Gelukkig niet

Visueel
Ik kon om me heen kijken alsof ik m'n hoofd had opgetild en naar m'n lichaam keek, maar verder kon ik niet bewegen. Het was net zoals BlackSaint uitlegde ik was mentaal wakker en zag alles blurry en vertraagd.

Dat naar beneden vallen hebben ik en m'n vriend allebei vaker van elkaar meegemaakt, dat degene die naast jou ligt gwn wakker schrikt omdat hij voelde dat hij naar beneden viel. Nooit heb ik na die ene keer zo'n intense ervaring gehad. [gelukkig ook maar]

Nu ga ik weg. Want ik krijg die kriebels van dit topic om 4 uur 's nachts (AUA tijd)

[ Bericht 0% gewijzigd door Tiger-Lilly op 20-07-2010 09:54:16 (typo) ]
pi_85006239
Vanochtend mijn allereerste slaapvelamming gehad :{

Ik werd plotseling wakker (geen idee waardoor) en ik lag op mijn rechter zij.
Bijna direct nadat ik wakker werd voelde ik achter me rug dat iets of iemand mijn dekbed een stukje omsloeg.
Ik schrok me echt helemaal kapot en wou me meteen omdraaien en schreeuwen maar geen van beide lukte.
Ik had echt heel erg het gevoel dat er iemand achter me zat, maar ik kon totaal niks doen :{w
Kreeg ook allemaal tintelingen door me heen heb heb me echt helemaal kapot gezweet.

Na 10 seconden kon ik me eindelijk omdraaien en zag gelukkig niks.

Daarna nog wel een half uur wakker gelegen uit angst en met 300 hartkloppingen per minuut }:| .

Hoop dat ik vanacht weer lekker slaap, echt 10x niks dit...

Weet btw nou nog steeds niet of dat dekbed omslaan echt gebeurt is of een deel van me droom...
Hoop het laatste ;) O-)

[ Bericht 13% gewijzigd door 12345r op 08-08-2010 13:59:58 ]
  zondag 8 augustus 2010 @ 13:56:03 #109
282339 Xantalien
Høken, kreng.
pi_85006306
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 09:53 schreef Tiger-Lilly het volgende:

Gevoelsmatig

Auditief
Gelukkig niet

Visueel
Ik kon om me heen kijken alsof ik m'n hoofd had opgetild en naar m'n lichaam keek, maar verder kon ik niet bewegen. Het was net zoals BlackSaint uitlegde ik was mentaal wakker en zag alles blurry en vertraagd.

Dat naar beneden vallen hebben ik en m'n vriend allebei vaker van elkaar meegemaakt, dat degene die naast jou ligt gwn wakker schrikt omdat hij voelde dat hij naar beneden viel. Nooit heb ik na die ene keer zo'n intense ervaring gehad. [gelukkig ook maar]

Nu ga ik weg. Want ik krijg die kriebels van dit topic om 4 uur 's nachts (AUA tijd)
Dat vallen komt me heel bekend voor. Ik zie dan altijd voor me hoe ik struikel over een steen in het speeltuintje verderop. :') Heel vaag, maar dat is ALTIJD zo. En dan vlak voordat m'n gezicht de grond zou raken, krijg ik een of andere stuiptrekking, en kan ik weer bewegen. :')
  zondag 8 augustus 2010 @ 14:08:10 #110
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_85006717
Bewust zijn van dromen

Herkenbaar. Dit is mijn ervaring:

quote:
Op zaterdag 24 april 2010 10:39 schreef NouMooiNiet het volgende:
als ik ooit overdag in slaap val gebeurt bij mij wat beschreven wordt bij die slaapverlamming.
zowat alle kenmerken die beschreven staan.
ik lig altijd op mijn zij, wil wakker worden en doe mijn ogen open (denk ik). dan kijk ik naar iets in de kamer om me op te concentreren, en dwing mezelf wakker te worden. mijn ogen vallen steeds open en dicht en ik ben me bewust dat ik in mijn kamer ben. soms zijn er ook anderen in mijn huis (ik woon alleen dus dat kan niet).
TOTDAT
ik me nog harder dwing om wakker te worden, ik krijg heel veel tintelingen over mijn ruggegraat en mijn hartslag versnelt enorm. ook mijn ademhaling versnelt.
DAN word ik wakker en doe ik mijn ogen pas open.
Best eng.
Door te lezen over slaapverlamming heb ik wel herkenning gevonden en vind ik t minder eng.
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_85008466
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 09:53 schreef Tiger-Lilly het volgende:

Gevoelsmatig

Auditief
Gelukkig niet

Visueel

Dat naar beneden vallen/omhoog zweven is heel normaal, ik heb dit vaak als ik 's ochtends in slaap val na even wakker geweest te zijn. De eerste paar keer vond ik het wel vervelend, maar nu vind ik het eigenlijk wel leuk. En zoals al eerder is gezegd kun via slaapverlamming ook makkelijker in een lucide droom terecht komen, en lucide dromen zijn episch :)
  maandag 9 augustus 2010 @ 00:43:13 #112
279894 winka
There is no place like home..
pi_85033519
Ik heb zelf een aantal keer slaapverlamming meegemaakt en ik vraag me af of onderstaand verhaal hier nu ook onder valt.

Vanochtend werd ik half wakker en doezelde wat verder. Opeens voelde ik een klap op mijn hoofd en ik had het idee dat er iets op mijn hoofd werd gegooid. Ik liet er mijn vriend naar kijken en hij zei dat er een stuk glas opgevallen was en dat ik een bult had. Vlak daarna voelde een hand op mijn zij drukken (ik lag ook op mijn zij). Het lukte mij niet om er vanaf te komen en ik probeerde mijn vriend weer te roepen. Wat dus niet lukte omdat ik in de slaapverlamming zat. Uiteindelijk werd ik gelukkig vanzelf weer wakker.

Na het doezelen ben ik dus blijkbaar in slaap gevallen en was dit alles niet in het echt gebeurd: dus geen klap op mijn hoofd gehad en geen duwende hand in mijn zij. Maar ik vond dit wel een rare variant op de slaapverlamming. Iemand hier ervaring mee :) Of heeft dit misschien met het 'old hag' gebeuren te maken (zie link in op)?
pi_85045448
Die hand op de zij is sowieso een klassiek voorbeeld van slaapverlamming. Druk op je borst, buik of in je zij is vrij normaal, kan soms best intens zijn en zelfs pijn doen.

Die klap op je hoofd lijkt meer op een soort half-droom staat. Als je van slaap overgaat naar een droom komen niet alle zintuiglijke sensaties tegelijk binnen. Meestal zijn het óf eerst beelden, óf eerst geluiden, maar het kan net zo goed gevoel zijn, zoals een klap op je hoofd. (Zoek eens op hypnagogische hallucinaties) Is niet heel gebruikelijk, maar wel mogelijk, en lijkt mij de meest voor de hand liggende verklaring.
pi_85052326
Dat vallen is echt wel epic hoor, als je je daaraan over kan geven dan krijg je er serieus een kick van en wil je snel nog een keer, alsof het een kermisattractie is. Maar dan zonder het prijskaartje :P
pi_85057848
Heb zoiets gelukkig nog nooit meegemaakt, lijkt me eng hoor! haha

wat ik wel vaker heb is dat ik bijna in slaap val en dan ineens naar beneden van (van t stoepje afvallen haha) maar volgens mij heeft iedereen dat wel eens heeft meegemaakt..

:z
pi_85074726
Xantalien: Dat vallen komt me heel bekend voor. Ik zie dan altijd voor me hoe ik struikel over een steen in het speeltuintje verderop. Heel vaag, maar dat is ALTIJD zo. En dan vlak voordat m'n gezicht de grond zou raken, krijg ik een of andere stuiptrekking, en kan ik weer bewegen.

Ik zie dan helemaal niets. Het is altijd als ik ga slapen 's avonds en bijna in slaap ben gevallen. Ik zie dan helemaal zwart, maar ik voel alsof het bed in een keer van onder mij weg is. En dan voel ik alsof ik val, maar daar schrik ik zo van dat ik wakker schrik.

Anoniemelurker:Dat vallen is echt wel epic hoor, als je je daaraan over kan geven dan krijg je er serieus een kick van en wil je snel nog een keer, alsof het een kermisattractie is. Maar dan zonder het prijskaartje

Het is inderdaad een kick, maar omdat ik niet weet wanneer het mij gaat overkomen [duh, daarom schrik ik ervan] schrik ik wakker in plaats van mij er aan over te geven.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 01:27:34 #117
279894 winka
There is no place like home..
pi_85080236
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 13:18 schreef BlackSaint het volgende:
Die hand op de zij is sowieso een klassiek voorbeeld van slaapverlamming. Druk op je borst, buik of in je zij is vrij normaal, kan soms best intens zijn en zelfs pijn doen.

Die klap op je hoofd lijkt meer op een soort half-droom staat. Als je van slaap overgaat naar een droom komen niet alle zintuiglijke sensaties tegelijk binnen. Meestal zijn het óf eerst beelden, óf eerst geluiden, maar het kan net zo goed gevoel zijn, zoals een klap op je hoofd. (Zoek eens op hypnagogische hallucinaties) Is niet heel gebruikelijk, maar wel mogelijk, en lijkt mij de meest voor de hand liggende verklaring.
Dus het valt er allemaal toch onder :)
Ik heb ook nog even gezocht op hypnagogische hallucinaties en de klap op mijn hoofd lijkt precies zo iets te zijn.
Ik blijf het toch een bijzonder iets vinden, ook dat iedereen dezelfde symptomen heeft. Gelukkig heb ik er niet zo heel vaak last van, want hoe dan ook ik blijf het heel eng vinden -O-
pi_85103275
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 23:20 schreef Tiger-Lilly het volgende:
Xantalien: Dat vallen komt me heel bekend voor. Ik zie dan altijd voor me hoe ik struikel over een steen in het speeltuintje verderop. Heel vaag, maar dat is ALTIJD zo. En dan vlak voordat m'n gezicht de grond zou raken, krijg ik een of andere stuiptrekking, en kan ik weer bewegen.

Ik zie dan helemaal niets. Het is altijd als ik ga slapen 's avonds en bijna in slaap ben gevallen. Ik zie dan helemaal zwart, maar ik voel alsof het bed in een keer van onder mij weg is. En dan voel ik alsof ik val, maar daar schrik ik zo van dat ik wakker schrik.

Anoniemelurker:Dat vallen is echt wel epic hoor, als je je daaraan over kan geven dan krijg je er serieus een kick van en wil je snel nog een keer, alsof het een kermisattractie is. Maar dan zonder het prijskaartje

Het is inderdaad een kick, maar omdat ik niet weet wanneer het mij gaat overkomen [duh, daarom schrik ik ervan] schrik ik wakker in plaats van mij er aan over te geven.
Volgens mij beginnen we zo langzamerhand twee verschillende soorten ´vallen´ door elkaar te bespreken.

Je hebt één sensatie waarbij het lijkt alsof je struikelt, of van een stoel afvalt. Dit is heel plotseling en meestal schrik je hier meteen wakker van. Dit kan ook gebeuren als je 's avonds in slaap valt en hoeft niet met slaapverlamming gepaard te gaan (slaapverlamming heb je alleen tijdens je REM slaap, later in de nacht.)

De andere sensatie, de sensatie die ik bedoelde, is meer een soort gewichtsloosheid, alsof je van grote hoogte in de lucht naar beneden valt. Dit komt iets minder plotseling inzetten, en hier kun je je ook echt 'aan overgeven' als het ware, en het gewoon laten gebeuren.
pi_85126870
Ik heb 1 keer 's nachts zo'n donkere gedaante gezien aan het voeteneinde van mn bed. Was wel even schrikken :o

Was verder niet slaapverlamd en heb ook nooit weer zo'n gedaante gezien.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  woensdag 11 augustus 2010 @ 07:46:16 #120
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85127599
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 04:38 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik heb 1 keer 's nachts zo'n donkere gedaante gezien aan het voeteneinde van mn bed. Was wel even schrikken :o

Was verder niet slaapverlamd en heb ook nooit weer zo'n gedaante gezien.
Zo'n verschijning is juist een kenmerk van slaapverlamming. Je hoeft ook verder niet het gevoel te hebben lichamelijk verlamd te zijn. Het kan net zo goed zijn dat je erbij hallucineert dat je je kan bewegen.

Het kan ook nog een combinatie zijn van slaapverlamming en bijvoorbeeld vals ontwaken.
pi_85139233
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 07:46 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Zo'n verschijning is juist een kenmerk van slaapverlamming. Je hoeft ook verder niet het gevoel te hebben lichamelijk verlamd te zijn. Het kan net zo goed zijn dat je erbij hallucineert dat je je kan bewegen.

Het kan ook nog een combinatie zijn van slaapverlamming en bijvoorbeeld vals ontwaken.
Vals ontwaken is ook heel verraderlijk inderdaad. Ik ben de laatste tijd bezig met lucide dromen, en ik krijg ze dan ook regelmatig. Helemaal niets wijst erop dat je dan aan het dromen bent, dus als er mensen/gedaantes je kamer binnenkomen schrik je je soms rot.

Meestal wordt ik overigens vrij snel na een valse ontwaking echt wakker.
pi_85141596
Ik had vanochtend weer wat vreemds...

Me vader wekte me rond 6 uur en ik begon allemaal onzin tegen hem te brabbelen totdat ik zegmaar echt doorhad ( na 15 seconden ongeveer) dat ik onzin aan het praten was...

Valt die ook onder het verschijnsel ''slaapverlamming''?
  woensdag 11 augustus 2010 @ 15:10:29 #123
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85141967
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 15:03 schreef 12345r het volgende:
Valt die ook onder het verschijnsel ''slaapverlamming''?
Praten in je (half)slaap misschien?

:)
pi_85142367
Praten en slaapwandelen gebeurt niet tijdens je REM slaap, dus ik denk niet dat het iets met slaapverlamming te maken heeft. Als je slaapverlamd bent kun je niet eens praten volgens mij. Alleen je ogen en longen zijn nog actief.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 17:28:48 #125
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_85148324
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 22:32 schreef BlackSaint het volgende:

[..]

Waarom nou weer meteen De Dood... :{ Is het niet aannemelijker dat het gewoon de belichaming van 'angst' is dat zich heeft over de jaren heeft gevormd door films, cartoons, etcetera. Als mensen aliens hebben gezien beschrijven ze ze ook meestal als het stereotype alien wat je in tekenfilms ziet. Ik zou er niet meteen zo veel achter zoeken.
Noem iets waar mensen banger voor zijn dan de dood
  woensdag 11 augustus 2010 @ 17:35:23 #126
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_85148549
Die aanwezigheid/kwade geest die jullie veel voelen, is dat niet gewoon je eigen angst door hulpeloosheid, je kunt je immer niet bewezen en bent kwetsbaar?
pi_85148707
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 17:28 schreef fs180 het volgende:

[..]

Noem iets waar mensen banger voor zijn dan de dood
Je begrijpt me verkeerd, lees het topic nog eens goed door. Ik snap dat mensen in hun hallucinaties een belichaming van hun angsten kunnen zien, zoals bijvoorbeeld de dood, aliens, of heksen (vooral vroeger).

Waar ik op reageerde was de post waarin iemand het zien van schimmen verklaarde als een bezoek van de dood, waarop ik antwoordde dat zo'n verklaring nogal vergezocht was aangezien hallucineren tijdens slaapverlamming vrij normaal is, en dus een veel logischer verklaring geeft.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 17:42:14 #128
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_85148779
Die mening deel ik, maar voor veel mensen is het logisch dat 'de dood' ze komt halen en niet de kerstman, de dood is eng en griezelig, en past precies bij verwarrende staat waarin ze verkeren
pi_85148884
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 17:42 schreef fs180 het volgende:
Die mening deel ik, maar voor veel mensen is het logisch dat 'de dood' ze komt halen en niet de kerstman, de dood is eng en griezelig, en past precies bij verwarrende staat waarin ze verkeren
Zoals ik al zei snap ik dat mensen dat kunnen denken, maar dat soort mensen moet je dan niet nog eens gaan vertellen dat ze écht een bezoek van de dood hebben gehad. Dat is het punt wat ik probeerde te maken.
pi_85172175
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 07:46 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Zo ken ik er nog een paar zeg :{

Ik heb me toch echt omgedraaid en ben met mn kop onder de deken gaan liggen. En ja, dit kan een false awakening zijn geweest, maar ik zie niet in wat slaapverlamming hier perse mee te maken heeft.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 08:16:38 #131
282339 Xantalien
Høken, kreng.
pi_85174038
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 17:42 schreef fs180 het volgende:
Ik vond sinterklaas anders vroeger vrij eng. :@
  donderdag 12 augustus 2010 @ 09:26:45 #132
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85175273
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 03:44 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Zo ken ik er nog een paar zeg :{

Ik heb me toch echt omgedraaid en ben met mn kop onder de deken gaan liggen. En ja, dit kan een false awakening zijn geweest, maar ik zie niet in wat slaapverlamming hier perse mee te maken heeft.
O.k., je ziet spoken, je bent gek speciaal *O*
pi_85175658
Slaapverlamming is inderdaad een welbekend fenomeen waar in de psychologie nog veel onderzoek naar wordt gedaan. Voor mensen die er last van hebben kan het zeer beangstigend zijn. Een theorie is wel dat als je op je zij ipv je rug of buik zou slapen je er minder tot geen last meer van hebt. Dat zou dan te maken hebben met de circulatie van je ademhaling op dat moment, dat dan weer betrekking heeft tot allerlei activiteiten in je hersenen. Ik heb het zelf ook een paar keer gehad, het is alles behalve prettig inderdaad, en bij mij was het nog niet eens zo heftig. Duurde een halve minuut ofzo.
pi_85186997
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 08:16 schreef Xantalien het volgende:

[..]

Ik vond sinterklaas anders vroeger vrij eng. :@
Hier nog een..

Alleen al dat begeleidende liedje wanneer hij m'n kamer binnenkwam.. "hij komt.. hij komt.."

Brrrr :@
pi_85193616
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 09:26 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

O.k., je ziet spoken, je bent gek speciaal *O*
Wat is er speciaal aan een false awakening dan?
  donderdag 12 augustus 2010 @ 19:28:04 #136
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_85199160
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 14:40 schreef anoniemelurker het volgende:

[..]

Hier nog een..

Alleen al dat begeleidende liedje wanneer hij m'n kamer binnenkwam.. "hij komt.. hij komt.."

Brrrr :@
Zeker als je erbij bedenkt dat ie op een Katholieke Bischop is gebaseerd ... die "kindervriend" :{
BILLEN DICHT KNIJPEN !!! >:)
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_85215998
Dit zag ik laast in een programma op NGC. Volgens onderzoek komt het door dat je ineens wakker in een deel van de slaapcyclus. De mensen die er last van hadden zagen geesten/monsters.

Filmpje, Om 1:32 begint het.
Unlimited, my future is unlimited. And i've just had a vison almost like a prophecy! I know, it sounds truly crazy. And true the vison's hazy. But i swear, someday there'll be a celebration troughout Oz. That's all to do with me!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')