Maar dat is bij alle geloven zo en niet alleen bij de Islam, dat er mensen zijn die zich niet aan alle 'regels' van hun geloof houden.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 11:44 schreef Regal het volgende:
Of van die moslims die ook geloven en geen varkensvlees eten, maar wel alcohol drinken. Zulke moslims kom ik enorm vaak tegen. Dan vraag ik me af: is Islam dan wel serieus te nemen? Als ze in Islam geloven, dan is het buitengewoon raar dat je alcohol zuipt. Kun je me dit uitleggen? Ik weet dat dit veelal bij de jeugd voorkomt, maar toch. Ik drink geen alcohol, dus ik zou bij wijze van een veel betere moslim kunnen zijn.
Ok, Islam is dan voor jou de waarheid. Maar dan nog iets: er zijn verschillende Islamitische stromingen. Waarvoor is dat? Je hebt dit ook bij het Christendom. Erg chaotisch naar mijn mening. En die stromingen hebben het ook altijd met elkaar aan de stok. Zoals katholieken en protestanten bijvoorbeeld en in Islam ook twee stromingen waarvan ik even niet op de namen kan komen. Begrijp je ook dat je het voor een niet-moslim zoals ik het heel moeilijk maakt om Islam serieus te nemen? Nou ja, niet serieus nemen is anders, maar wel een lichte afkeer.quote:Idd. het is toch ook onlogisch dat meerdere religies de waarheid kunnen bevatten in zn geheel. Er is maar één juiste weg, maar één religie kan de waarheid zijn. Ik heb de islam verkozen boven de anderen op basis van de islamitische geloofsleer en het wonder; de koran. Wat maakt de islam anders dan andere geloven zeg je; de koran lijkt in bepaalde opzichten op de bijbel omdat beide boeken van dezelfde God komen, dat is dus niet vreemd.
Aan de andere kant zegt Jezus dat de profeten na hem nep zijn, of iets in die richting. We weten allemaal dat Islam later kwam dan het Christendom, dus ja...quote:De bijbel is echter gewijzigd door de mensen waardoor ze veel teksten hebben verandert voor hun eigen belangen. De koran vermeld duidelijk hoe de christenen en de joden destijds hun "boeken" en teksten voor een geringe prijs verkochten, zij worden daarvoor ook berispt in de koran.
Kan aan mij liggen hoor, maar ik heb wel eens het gevoel dat moslims Mohammed ook als God beschouwen. Natuurlijk zeggen ze dit niet, maar het lijkt wel als ze hem hoger hebben zitten dan Allah. Begrijp je wat ik bedoel? Mohammed wordt dus te belangrijk gemaakt vergeleken met Allah.quote:Om nou op je vraag te komen, wat maakt de islam zo anders; dat is de geloofsleer! Het "concept" van god binnen de islam! De belangrijkste geloofsleer is de Tawheed (eenheid). Het eerste wat elke moslim dient te leren is de Tawheed! Getuigen dat Allah één God is en dat hij geen deelgenoten heeft in wat dan ook, en erkennen dat mohamed (saws) zijn dienaar en boodschapper is.
Ik zal dat filmpje ook binnenkort maar eens bekijken. Bedankt voor je uitleg in elk geval.quote:Kijk de joden zeggen; Uzair is de zoon van God, en zij denken dat de ziel van god in alle joden aanwezig is. Dat is een vorm van shirk (afgoderij). De christenen zeggen dat jezus de zoon van god is en ze geloven in de heilige geest; dus de drie-eenheid. Dat is ook een vorm van shirk want ze kennen God deelgenoten toe! Het hindoeisme gelooft in zelfs miljoenen goden, zij zien in elk levend schepsel God. Kortom; de islam is vrij van shirk en het belangrijkste van de islam is de éénheid van god. De woorden; La ilaha il Allah, wegen zwaarder dan de hemelen en de aarde bij elkaar. Wie sterft op deze woorden treed het paradijs binnen insha'Allah. Een mooi voorbeeld van iemand die haarfijn antwoord geeft op jouw vraag; waarom is de islam zoveel anders en beter dan andere religies is deze jongeman die overtuigd christen was en zich bekeerde tot de islam. Ik wil je graag vragen om het te bekijken. Hij legt exact uit waarom hij voor de islam gekozen heeft en wat het grote positieve verschil is tussen de islam en bijv. christendom en andere religies. Link;
Ik zie dat je met heel veel vragen zit, en ik kan de meesten beantwoorden mét goede onderbouwing..alleen gaat het veel tijd kosten om je alles perfect uit te leggen. Ik zal later de belangrijkste vragen opsommen en beantwoorden. Ik zal nu in het kort wat vragen beantwoorden;quote:Op zaterdag 29 mei 2010 12:22 schreef Regal het volgende:
@NumberSeven
[..]
Ok, Islam is dan voor jou de waarheid. Maar dan nog iets: er zijn verschillende Islamitische stromingen. Waarvoor is dat? Je hebt dit ook bij het Christendom. Erg chaotisch naar mijn mening. En die stromingen hebben het ook altijd met elkaar aan de stok. Zoals katholieken en protestanten bijvoorbeeld en in Islam ook twee stromingen waarvan ik even niet op de namen kan komen. Begrijp je ook dat je het voor een niet-moslim zoals ik het heel moeilijk maakt om Islam serieus te nemen? Nou ja, niet serieus nemen is anders, maar wel een lichte afkeer.
Je laatste zin vind ik overigens apart. De bijbel lijkt op de koran in bepaalde opzichten en de boeken komen van dezelfde God?
[..]
Aan de andere kant zegt Jezus dat de profeten na hem nep zijn, of iets in die richting. We weten allemaal dat Islam later kwam dan het Christendom, dus ja...
[..]
Kan aan mij liggen hoor, maar ik heb wel eens het gevoel dat moslims Mohammed ook als God beschouwen. Natuurlijk zeggen ze dit niet, maar het lijkt wel als ze hem hoger hebben zitten dan Allah. Begrijp je wat ik bedoel? Mohammed wordt dus te belangrijk gemaakt vergeleken met Allah.
Wat betekent overigens 'saws'?
[..]
Ik zal dat filmpje ook binnenkort maar eens bekijken. Bedankt voor je uitleg in elk geval.
Prima.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:53 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Ik zie dat je met heel veel vragen zit, en ik kan de meesten beantwoorden mét goede onderbouwing..alleen gaat het veel tijd kosten om je alles perfect uit te leggen. Ik zal later de belangrijkste vragen opsommen en beantwoorden. Ik zal nu in het kort wat vragen beantwoorden;
Ok.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:53 schreef NumberSeven het volgende:
saws = (vrede zij met hem)
Tsja, je woont dan wel in Nederland, dus is het iets minder lastig, maar in het midden-oosten moet je wel zo'n keuze maken denk ik. Anders ben je kun je verdacht zijn en uiteindelijk zul je verbannen worden. Net zoals je vroeger een keuze moest maken tussen katholicisme of protestant in Europa. Best raar eigenlijk. Geloof schijnt dan mensen bijelkaar te brengen, maar dat lijkt dus op een illusie. Waar al die stromingen vandaan komen is mij ook een raadsel verder.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:53 schreef NumberSeven het volgende:
wat betreft de stromingen; ik heb er persoonlijk echt een grote afkeer van al die groeperingen..voor mij en voor elk ander is het erg verwarrend. Toen ik ging praktiseren werd ik er ook mee geconfronteerd, maar door gewoon de basis te leren en de hoofdlijnen te volgen zit je al op de goede weg. Ik zal hier later uitgebreid op ingaan en je uitleggen wat je nog niet begrijpt insha'Allah.
Klopt, iedereen begaat zonden. Je ontkomt er gewoon niet aan, maar het is zo hypocriet hoe zulke mensen dan met hun geloof patsen en hiermee niet-moslims de mond willen snoeren. Onder meer hierdoor heb ik wel eens een probleem met Islam. En vooral de mensen die snel een oordeel klaar hebben liggen. Het is dan ook niet zo gek dat Islam zo'n negatief beeld bij de mens heeft. Doen alsof zij perfect zijn, en niet-moslims zijn vuile honden en varkens die zich volgieten met alcohol. En ja, Christenen hebben hier ook wel een handje van, maar Islam is groeiende, dus dat valt meer op.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:53 schreef NumberSeven het volgende:
Wat betreft de jongeren die moslim zijn en alcohol drinken, dit zijn er idd. heel veel. Maar alchohol drinken is niet het enige, de meest verschrikkelijke zonden worden begaan zonder dat ze erbij stilstaan. Vaak komt het doordat hun imaan (geloof) zwak is. Ze geloven wel zeker, maar ze hebben grote moeite om de verleidingen van het wereldse leven te weerstaan. Ik zelf bega ook nog steeds zonden, en iedereen begaat zonden. Mijn ouders, de geleerden, iedereen. We begaan zelfs zonden zonder dat we het doorhebben, maar de beste van de moslims die zonden begaat is degenen die snel en veelvuldig oprecht berouw tonen. Dit laatste is heel erg belangrijk, het onderscheid namelijk de ware moslims van de hypocrieten (die net doen alsof). Ik zal hier later uitgebreid op ingaan.
Volgens mij staat er wel over in het boek van Mattheus, maar ik denk dat je dit beter kunt vragen aan een christen.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:53 schreef NumberSeven het volgende:
Je zegt dat jezus zei dat er geen profeten meer na hem komen? Wat zijn jouw bronnen, er zijn tientallen aanwijzingen in de bijbel die verwijzen naar de profeet die na jezus zal komen.
Waarom wil Jezus het kruis breken? Het symbool van de Christenen om hiermee te laten zien dat ze Jezus erg dankbaar zijn met wat hij voor ze gedaan heeft. Waarom? Bedoel je niet het omgekeerde kruis (met de aanbidders daarvan) misschien? Want leven richt zich naar boven, en het omgekeerde naar de dood.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:53 schreef NumberSeven het volgende:
In authentieke hadith staat ook dat jezus terug zal komen op aarde, maar niet als "profeet". Hij zal komen om het kruis te breken ( het hele verhaal kan ik later uitleggen als het nodig is voor jou).
Dan doen Christenen dat verkeerd, want Jezus is toch de zoon van God? Ik denk dat jij je verward. Jezus zegt alleen dat je z'n boodschap moet volgen en dat je na de dood niet eerder bij God komt voordat je bij hem (Jezus) bent geweest.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:53 schreef NumberSeven het volgende:
Veel mensen aanbidden Jezus zonder dat hij dat wilt, ze zien hem als God en dat is shirk (afgoderij). Dat moslims mohammed hoog hebben zitten, dat is normaal; hij is het ultieme voorbeel voor de moslims en een voorbeeld voor alle tijden. Er bestaan idd. veel misvattingen etc. over hem, maar dat even terzijde.
Ik hoop dat ik weer wat vragen heb beantwoord, anders hoor ik het graag van je.![]()
De stromingen zijn er met name doordat mensen bepaalde verzen en hadith op hun eigen manier interpreteren, zo onstaan er meningsverschillen over het een en ander. Nogmaals; belangrijk is dat men de hoofdlijnen volgen, want ongeacht de stromingen binnen de islam is de basis overal hetzelfde. Er zijn echter ook stromingen die zichzelf buiten de islam zetten d.m.v. innovaties etc. Bijv. stromingen die de graven aanbidden of doen aan tovenarij, dat is de grootste zonde binnen de islam waardoor iemand in ongeloof vervalt.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:48 schreef Regal het volgende:
[..]
Prima.
[..]
Ok.
[..]
Tsja, je woont dan wel in Nederland, dus is het iets minder lastig, maar in het midden-oosten moet je wel zo'n keuze maken denk ik. Anders ben je kun je verdacht zijn en uiteindelijk zul je verbannen worden. Net zoals je vroeger een keuze moest maken tussen katholicisme of protestant in Europa. Best raar eigenlijk. Geloof schijnt dan mensen bijelkaar te brengen, maar dat lijkt dus op een illusie. Waar al die stromingen vandaan komen is mij ook een raadsel verder.
[..]
Klopt, iedereen begaat zonden. Je ontkomt er gewoon niet aan, maar het is zo hypocriet hoe zulke mensen dan met hun geloof patsen en hiermee niet-moslims de mond willen snoeren. Onder meer hierdoor heb ik wel eens een probleem met Islam. En vooral de mensen die snel een oordeel klaar hebben liggen. Het is dan ook niet zo gek dat Islam zo'n negatief beeld bij de mens heeft. Doen alsof zij perfect zijn, en niet-moslims zijn vuile honden en varkens die zich volgieten met alcohol. En ja, Christenen hebben hier ook wel een handje van, maar Islam is groeiende, dus dat valt meer op.
[..]
Volgens mij staat er wel over in het boek van Mattheus, maar ik denk dat je dit beter kunt vragen aan een christen.
[..]
Waarom wil Jezus het kruis breken? Het symbool van de Christenen om hiermee te laten zien dat ze Jezus erg dankbaar zijn met wat hij voor ze gedaan heeft. Waarom? Bedoel je niet het omgekeerde kruis (met de aanbidders daarvan) misschien? Want leven richt zich naar boven, en het omgekeerde naar de dood.
[..]
Dan doen Christenen dat verkeerd, want Jezus is toch de zoon van God? Ik denk dat jij je verward. Jezus zegt alleen dat je z'n boodschap moet volgen en dat je na de dood niet eerder bij God komt voordat je bij hem (Jezus) bent geweest.
Afijn, ik ben een agnost. Dus als ik een foutje maak volgens een Christen, dan hoor ik dat graag.
quote:Op zaterdag 29 mei 2010 22:48 schreef theghostrider het volgende:
Kom on! Alcohol is niet slecht! Kleine kinderen en dronken volk spreekt de waarheid!
Dat ikzelf maar 3 a 4 keer per jaar ye diep in het glaasje kijk wil niet zeggen dat iedereen die er vaker in kijkt slecht is. dat willen sommige gelovigen nog wel eens om strijden... sodemieter op, nep gelovige.. he weet iet eens hoe veel lol hew kan hebben met een borreltje op!
Nep gelovigen die een ander de les wil lezen. drank is slecht zeggen ze.
Jezus dronk ook wijn.
He is festweek hier en ik en velen hebben lol gehad vandaag, en dat is het belangrijkst van allemaal: plezier hebben!
Elke klootzakkerige CDA stemmer moet gewoom z'n verot~tkop houwe!
Lekker oordelen over een ander he. oordeel eerst over jezelf!
Ok ik heb een paar gedronken en het gebeurt van de 365 dagen hooguit 5 a 6 keer, zo zout op met je oordeel als je dat niet aanstaat... en ja ik heb lekker een excuus voor het 'praten'op de manier iki nu doe.. morgen zal ik er waarschijnlijk tegen aan kijken alsof ik domme woorden gebruikt heb hal le lu JA. FIJN DAN.
Laatste woordjes... wie rechts stemt zal ooit de gevolgen van z'n doemdenken onder ogen zien.... vuile anti mens klootzaj=kkn!! Je stemt dus ook tegn mij, wat moet ik dan? Maar accepteren dat er klojo's zijn die me niks gunnen???
Vuile nepchristenen e nep gelovigen, jullie krijgen jullie portie nog wel, zowaar de heilige gest me bijstaat! Nep vuile christen nep honden... Ik kan jullie wel vergelijken met honden, maar onze hond is een lief dier, net zoald onze kat...dus vuile nep christen balkenende stammers! HaHa ( I'VE FUN AND NOBODY GONNA TAKE THAT AWAY FROM EM TODAYmvuile bijbel volgers met het idee dat de Islam slecht is. Kut honden
Ugh, ik heb een paar cola berenburgh gedroken en spreek dus de waarheid!!!
PS: wat ben je eigenlijk een vent of een wijf??quote:
quote:Op zaterdag 29 mei 2010 22:57 schreef theghostrider het volgende:
Blijft niet lollig hoor die smiley met tranen. Stumper
quote:Op zaterdag 29 mei 2010 22:59 schreef theghostrider het volgende:
PS: wat ben je eigenlijk een vent of een wijf??
Homo of pot een vd beiden iig. Sukkel
Waw wie denk je dat om die smileys zal lachen?quote:
`quote:Op zaterdag 29 mei 2010 22:48 schreef theghostrider het volgende:
Kom on! Alcohol is niet slecht! Kleine kinderen en dronken volk spreekt de waarheid!
Dat ikzelf maar 3 a 4 keer per jaar te diep in het glaasje kijk wil niet zeggen dat iedereen die er vaker in kijkt slecht is. dat willen sommige gelovigen nog wel eens om strijden... sodemieter op, nep gelovige.. he weet iet eens hoe veel lol hew kan hebben met een borreltje op!
Nep gelovigen die een ander de les wil lezen. drank is slecht zeggen ze.
Jezus dronk ook wijn.
He is feestweek hier en ik en velen hebben lol gehad vandaag, en dat is het belangrijkst van allemaal: plezier hebben!
Elke klootzakkerige CDA stemmer moet gewoom z'n verot~tkop houwe!
Lekker oordelen over een ander he. oordeel eerst over jezelf!
Ok ik heb een paar gedronken en het gebeurt van de 365 dagen hooguit 5 a 6 keer, zo zout op met je oordeel als je dat niet aanstaat... en ja ik heb lekker een excuus voor het 'praten'op de manier iki nu doe.. morgen zal ik er waarschijnlijk tegen aan kijken alsof ik domme woorden gebruikt heb hal le lu JA. FIJN DAN.
Laatste woordjes... wie rechts stemt zal ooit de gevolgen van z'n doemdenken onder ogen zien.... vuile anti mens klootzaj=kkn!! Je stemt dus ook tegn mij, wat moet ik dan? Maar accepteren dat er klojo's zijn die me niks gunnen???
Vuile nepchristenen e nep gelovigen, jullie krijgen jullie portie nog wel, zowaar de heilige gest me bijstaat! Nep vuile christen nep honden... Ik kan jullie wel vergelijken met honden, maar onze hond is een lief dier, net zoals onze kat...dus vuile nep christen balkenende stemmers! HaHa ( I'VE FUN AND NOBODY GONNA TAKE THAT AWAY FROM EM TODAYmvuile bijbel volgers met het idee dat de Islam slecht is. Kut honden
Ugh, ik heb een paar cola berenburgh gedronken en spreek dus de waarheid!!!
Voldoet niet aan de rechtse manier van schrihven maar jullie begrijpem het des te beter!
't Is maar goed dat jij maar 4, 5, 6 keer alcohol per jaar drinkt, want je kan er blijkbaar helemaal niet tegenquote:Op zaterdag 29 mei 2010 23:05 schreef theghostrider het volgende:
Waw wie denk je dat om die smileys zal lachen?
M'n opa iig niet meer die's dood.
Popie jopie!!
Ik merk het, jij bent echt in feeststemmingquote:Op zaterdag 29 mei 2010 22:48 schreef theghostrider het volgende:
He is feestweek hier en ik en velen hebben lol gehad vandaag, en dat is het belangrijkst van allemaal: plezier hebben!
Waw lekker veel sarcasme, hou ik wel vn mits met een smile... moest je lachen toen je de 'post'schreef"quote:Op zaterdag 29 mei 2010 23:10 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
't Is maar goed dat jij maar 4, 5, 6 keer alcohol per jaar drinkt, want je kan er blijkbaar helemaal niet tegen.
[..]
Ik merk het, jij bent echt in feeststemming
:pquote:Op zaterdag 29 mei 2010 23:16 schreef JoepiePoepie het volgende:
Maar goed, ontopic maar weer, de Islam dus:
theghostrider is lam
Ik ben wie ik ben.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 23:21 schreef Molurus het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat ie van zijn reacties hier vindt als hij z'n kater eenmaal heeft uitgeslapen.
Het zal je nu waarschijnlijk niet opvallen, maar je bent echt een ander persoon als je gezopen hebt.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 23:23 schreef theghostrider het volgende:
Ik ben wie ik ben.
Ik denk dat die reacties voordat hij morgen uitgeslapen en nuchter is, verwijderd zijnquote:Op zaterdag 29 mei 2010 23:21 schreef Molurus het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat ie van zijn reacties hier vindt als hij z'n kater eenmaal heeft uitgeslapen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.شبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
Sja... het taalgebruik is zeker anders... maae m'n eerlijke bedoelingen zijn oprecht. I love the one who love's God... I don't like the ones who haTe God.. although, Jezus told to love your enemy... So that means i'm not equal to Jezus... I love Jezus and al Phropets.. Iso... Mohhamed is one of them... who can't see that... sees with the the same eye as shaytan... the one eye who's king of the blind people.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 23:27 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het zal je nu waarschijnlijk niet opvallen, maar je bent echt een ander persoon als je gezopen hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |