abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 augustus 2010 @ 17:35:23 #126
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_85148549
Die aanwezigheid/kwade geest die jullie veel voelen, is dat niet gewoon je eigen angst door hulpeloosheid, je kunt je immer niet bewezen en bent kwetsbaar?
pi_85148707
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 17:28 schreef fs180 het volgende:

[..]

Noem iets waar mensen banger voor zijn dan de dood
Je begrijpt me verkeerd, lees het topic nog eens goed door. Ik snap dat mensen in hun hallucinaties een belichaming van hun angsten kunnen zien, zoals bijvoorbeeld de dood, aliens, of heksen (vooral vroeger).

Waar ik op reageerde was de post waarin iemand het zien van schimmen verklaarde als een bezoek van de dood, waarop ik antwoordde dat zo'n verklaring nogal vergezocht was aangezien hallucineren tijdens slaapverlamming vrij normaal is, en dus een veel logischer verklaring geeft.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 17:42:14 #128
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_85148779
Die mening deel ik, maar voor veel mensen is het logisch dat 'de dood' ze komt halen en niet de kerstman, de dood is eng en griezelig, en past precies bij verwarrende staat waarin ze verkeren
pi_85148884
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 17:42 schreef fs180 het volgende:
Die mening deel ik, maar voor veel mensen is het logisch dat 'de dood' ze komt halen en niet de kerstman, de dood is eng en griezelig, en past precies bij verwarrende staat waarin ze verkeren
Zoals ik al zei snap ik dat mensen dat kunnen denken, maar dat soort mensen moet je dan niet nog eens gaan vertellen dat ze écht een bezoek van de dood hebben gehad. Dat is het punt wat ik probeerde te maken.
pi_85172175
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 07:46 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Zo'n verschijning is juist een kenmerk van slaapverlamming. Je hoeft ook verder niet het gevoel te hebben lichamelijk verlamd te zijn. Het kan net zo goed zijn dat je erbij hallucineert dat je je kan bewegen.
Zo ken ik er nog een paar zeg :{

Ik heb me toch echt omgedraaid en ben met mn kop onder de deken gaan liggen. En ja, dit kan een false awakening zijn geweest, maar ik zie niet in wat slaapverlamming hier perse mee te maken heeft.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  donderdag 12 augustus 2010 @ 08:16:38 #131
282339 Xantalien
Høken, kreng.
pi_85174038
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 17:42 schreef fs180 het volgende:
Ik vond sinterklaas anders vroeger vrij eng. :@
Bi-j mien achter 't huus steet een Amerikaanse slee,
Bi-j de aanschaf mos ik erg diep in de portomonee.
't Is een 8-cilinder met veel chroom en een linnen kap,
Ik hol 'm moeilijk in toom as ik 'm op zien donder trap.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 09:26:45 #132
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85175273
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 03:44 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Zo ken ik er nog een paar zeg :{

Ik heb me toch echt omgedraaid en ben met mn kop onder de deken gaan liggen. En ja, dit kan een false awakening zijn geweest, maar ik zie niet in wat slaapverlamming hier perse mee te maken heeft.
O.k., je ziet spoken, je bent gek speciaal *O*
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_85175658
Slaapverlamming is inderdaad een welbekend fenomeen waar in de psychologie nog veel onderzoek naar wordt gedaan. Voor mensen die er last van hebben kan het zeer beangstigend zijn. Een theorie is wel dat als je op je zij ipv je rug of buik zou slapen je er minder tot geen last meer van hebt. Dat zou dan te maken hebben met de circulatie van je ademhaling op dat moment, dat dan weer betrekking heeft tot allerlei activiteiten in je hersenen. Ik heb het zelf ook een paar keer gehad, het is alles behalve prettig inderdaad, en bij mij was het nog niet eens zo heftig. Duurde een halve minuut ofzo.
pi_85186997
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 08:16 schreef Xantalien het volgende:

[..]

Ik vond sinterklaas anders vroeger vrij eng. :@
Hier nog een..

Alleen al dat begeleidende liedje wanneer hij m'n kamer binnenkwam.. "hij komt.. hij komt.."

Brrrr :@
pi_85193616
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 09:26 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

O.k., je ziet spoken, je bent gek speciaal *O*
Wat is er speciaal aan een false awakening dan?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  donderdag 12 augustus 2010 @ 19:28:04 #136
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_85199160
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 14:40 schreef anoniemelurker het volgende:

[..]

Hier nog een..

Alleen al dat begeleidende liedje wanneer hij m'n kamer binnenkwam.. "hij komt.. hij komt.."

Brrrr :@
Zeker als je erbij bedenkt dat ie op een Katholieke Bischop is gebaseerd ... die "kindervriend" :{
BILLEN DICHT KNIJPEN !!! >:)
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_85215998
Dit zag ik laast in een programma op NGC. Volgens onderzoek komt het door dat je ineens wakker in een deel van de slaapcyclus. De mensen die er last van hadden zagen geesten/monsters.

Filmpje, Om 1:32 begint het.
Unlimited, my future is unlimited. And i've just had a vison almost like a prophecy! I know, it sounds truly crazy. And true the vison's hazy. But i swear, someday there'll be a celebration troughout Oz. That's all to do with me!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')