Hee Yuki! Leuk dat je ook begonnen bent! Pas je op dat je jezelf niet te veel gaat belasten? Die rustdagen zijn er niet voor niets! Als je ineens te veel gaat doen, heb je evt kans op blessures en dat wil je natuurlijk het liefst voorkomen!quote:Op maandag 17 mei 2010 12:50 schreef Yuki het volgende:
* Yuki meldt
Vorige week dinsdag begonnen met Evy 0-5, met dank aan Soempie
Ik houd me overigens niet helemaal aan de rustdagen die Evy inlast. Omdat ik vrij was heb ik donderdag, vrijdag en zaterdag gelopen. Heb daardoor inmiddels les 1 t/m 4 achter de rug, morgenochtend les 5.
Ik moet steeds zo lachen als Evy "vraagt" of je het niet verbazingwekkend/geweldig/tof vindt dat het zo goed gaat. Zo voel ik me namelijk tot nu toe wel. Toen ik het schema zag van les 1 dacht ik "hell no, die 3 minuten aan het eind red ik nooit!" Blijkt het uiteindelijk toch best goed te gaan
Ben benieuwd of dat blijft als ik wat verder in het programma zit
2 jaar geleden had ik voor het laatst gelopen; toen met behulp van schema van de fysiotherapie in 6 weken gekomen tot (bijna) een uur achtereen lopen. Mijn conditieopbouw ging toen veel sneller dan verwacht. Misschien omdat mijn conditie niet heel slecht was en ik behoorlijk slanker was dan nu. Helaas is die conditie daarna ook heel snel weer ingestort
Vond het toen heel irritant om met een horloge/stopwatch te moeten lopen om te zien wanneer ik moest hardlopen en wanneer wandelen. Als ik het zwaar kreeg keek ik iedere 10 sec op de klok of ik al mocht stoppen. Gek werd ik ervan!
Nu met Evy is dat echt wel prettiger. Wanneer ik wat verder kom dan 3 minuten zal ik vast ook wel gaan verlangen dat ze zo nu en dan de tijd zegt, ipv "we zijn er bijna!", maar alles is beter dan de hele tijd zelf de klok in de gaten moeten houden. Bovendien is het wel lief, dat aanmoedigen met vlaams accent
Zometeen ook runkeeper maar eens proberen... Ben benieuwd!
Maar is wel prima te combineren met lopenquote:Op maandag 17 mei 2010 13:40 schreef GotC het volgende:
Fietsen is iets totaal anders voor je lichaam trouwens.
Dat is zekerquote:Op maandag 17 mei 2010 13:50 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Maar is wel prima te combineren met lopen
Ik denk dat Yuki prima weet wat ze kan en heus wel goed naar haar lichaam zal luisteren. Tuurlijk zijn rustdagen belangrijk, maar er af en toe een overslaan of een extra dag nemen hoeft geen probleem te zijn. 't Schema van Evy is natuurlijk niet heilig.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:40 schreef GotC het volgende:
Nja, dan horen we binnenkort wel over blessuresGoogle het maar, of lees de topics terug.
Fietsen is iets totaal anders voor je lichaam trouwens.
Als je korter dan een uur loopt hoef je niet echt veel aandacht aan je voeding te besteden. Niet te zwaar eten voor je training, doe dat liever er na.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:24 schreef Cudles het volgende:
Zo ik heb les 1 erop zitten. Het ging goed, maar ik moest toch wat zwaarder ademen na die 3-minuten dan dat ik normaal doe. Ik heb nu een paar vraagjes.
Ik neem aan dat je een minuutje of twee moet rekken en strekken van te voren en nadien? En kan ik het beste door mijn mond ademhalen, of neus in ademen en mond uit? Hoeveel uur van te voren moet ik niet eten, of juist een banaan voordat ik weg ga? Maakt het uit als ik gelijk na het rennen aan de avondmaaltijd begin?
Ik voel me wel een klein beetje voor lul lopen met mijn grote witte schoenen en jogginsbroek xD Maar ja boeie
Je zou kunnen proberen om bijvoorbeeld bij les 10 verder te gaan? Rust moet je niet onderschatten!quote:Op maandag 17 mei 2010 13:32 schreef Yuki het volgende:
Ik heb, wellicht onterecht, het gevoel dat het in het aller begin wel kan, die rustdag overslaan. Bij die eerste lessen loop je immers maar een minuut of 10 echt hard. Heb totaal geen spierpijn en ik begin er natuurlijk niet aan met 0,0 conditie... Conditie is niet genoeg voor 5K, maar met dagelijks gemiddeld een uur fietsen heb ik het gevoel dat er wel _iets_ kan.
Heb nu overigens 2 rustdagen, vóór les 5
En inmiddels ook account bij Runkeeper aangemaaktMorgen eens zien of dat werkt
Staat niet echt veel informatie bij, vraag me af hoe ze hartslag en afstand meten. Aan de andere kant het is maar 20 euro. Verwacht geen hoogstaande kwaliteit die je bijv wel bij Garmin en Polar krijgt. Kies voor je zelf of je de gok neemt of dat je even door spaart voor bv een Garmin 305.quote:Op maandag 17 mei 2010 12:32 schreef lemonlime het volgende:
Vanaf komende vrijdag is er bij de Aldi een horloge met hartslagmeter in de aanbieding voor 20 euro. De hartslag wordt gemeten zonder borstband. Heeft iemand hier ervaring mee? En is dit horloge überhaupt de moeite waard om te kopen? Ik loop nu nog zonder enige meetapparatuur en ben opzoek naar een hartslagmeter en liefst ook een afstandmeter. De advertentie zegt dat dit horloge beide kan doen.
Ik onderschat het ook niet! Ik voel alleen aan mijn lichaam dat ik nu nog niet zoveel rust nodig heb. Als de lessen zwaarder worden geeft mijn lichaam het vanzelf aan, als ik rust nodig heb. Dat zou idd wel eens vanaf les 10 kunnen zijn. Ik merk het wel. Misschien is het morgen al, misschien volgende week.quote:Op maandag 17 mei 2010 17:39 schreef 1517 het volgende:
[..]
Je zou kunnen proberen om bijvoorbeeld bij les 10 verder te gaan? Rust moet je niet onderschatten!
Absoluut, maar 3 of 4 dagen elke dag een les? Imo vraag je er dan een beetje omquote:Op maandag 17 mei 2010 16:27 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik denk dat Yuki prima weet wat ze kan en heus wel goed naar haar lichaam zal luisteren. Tuurlijk zijn rustdagen belangrijk, maar er af en toe een overslaan of een extra dag nemen hoeft geen probleem te zijn. 't Schema van Evy is natuurlijk niet heilig.
Op dit soort meters leg je je vinger een seconden of wat, geen constante meting dus en niet zo handig voor rennenquote:Op maandag 17 mei 2010 12:32 schreef lemonlime het volgende:
Vanaf komende vrijdag is er bij de Aldi een horloge met hartslagmeter in de aanbieding voor 20 euro. De hartslag wordt gemeten zonder borstband. Heeft iemand hier ervaring mee? En is dit horloge überhaupt de moeite waard om te kopen? Ik loop nu nog zonder enige meetapparatuur en ben opzoek naar een hartslagmeter en liefst ook een afstandmeter. De advertentie zegt dat dit horloge beide kan doen.
Dat lijkt me wel onhandig inderdaad, je kunt er dus niet je hartslag continu mee monitoren op deze manier.quote:Op maandag 17 mei 2010 18:14 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
Op dit soort meters leg je je vinger een seconden of wat, geen constante meting dus en niet zo handig voor rennen
Ik vind dit toch een beetje onzin. Als je goed naar je lichaam luistert kan het prima. Goed om iemand een tip te geven of te waarschuwen (dat heb ik zelf vanmorgen ook gedaan bij een vriend van mij die elke dag is gaan rennen), maar je weet niets van Yuki en begint gelijk op deze manier.quote:Op maandag 17 mei 2010 17:45 schreef GotC het volgende:
[..]
Absoluut, maar 3 of 4 dagen elke dag een les? Imo vraag je er dan een beetje om.
Is ook zo, maar als je nu helemaal geen spierpijn hebt en het allemaal wel erg makkelijk gaat...dan kun je best 3 dagen achter elkaar lopen (1 rustdag overslaan).quote:Op maandag 17 mei 2010 18:40 schreef GotC het volgende:
[..]
Dan zoeken jullie het maar uit.
Ik gaf enkel een tip+waarschuwing. Blessures zijn niet leuk, kunnen weken/maanden duren. Spierpijn is de dag na het lopen wellicht minder, maar de dag dáárna is het vaak het ergst. En dan heb je je spieren alweer laten werken, zonder ze maar wat rust te gunnen.
Ook aan één stuk door? Volgens mij loop ik ook wel sneller dan wat Evy voor ogen heeft.quote:Op maandag 17 mei 2010 23:07 schreef PiRANiA het volgende:
Doel van evy is om de 5KM te halen, ik haal dat iedere les sinds les 15 ofzo...
Nee, dat nog nietquote:Op maandag 17 mei 2010 23:09 schreef Cudles het volgende:
[..]
Ook aan één stuk door? Volgens mij loop ik ook wel sneller dan wat Evy voor ogen heeft.
iPod of iPhone heb je dan ook nog nodig idd. Als je dat niet zit zitten zou je ook nog naar dat nieuwe systeem van Adidas kunnen kijken (waar ik nu even de naam van kwijt ben....). Maar wat wil je precies doen? Je runs tracken? Daar zijn ook hele mooie iPhone apps voor (bijv. Runkeeper). Ook op andere smartphone platformen kan dit trouwens. Dat Adidas systeem is volgens mij het enige wat ook (out of box en netjes) integreert met een hartslagmeter.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:00 schreef Danseresje84 het volgende:
misschien heb ik er overheen gelezen, if so, excuses daarvoor....maarrr, heeft er iemand hier ervaring met nike+? is dat werkelijk geld waard om aan te schaffen (ik zou dan ook nog een ipod moeten aanschaffen.....)?
uhm, de iphone apps zijn voor mij ook niet van toepassing. niet in het bezit van een iphone namelijk (of andere smartphone).quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:04 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
iPod of iPhone heb je dan ook nog nodig idd. Als je dat niet zit zitten zou je ook nog naar dat nieuwe systeem van Adidas kunnen kijken (waar ik nu even de naam van kwijt ben....). Maar wat wil je precies doen? Je runs tracken? Daar zijn ook hele mooie iPhone apps voor (bijv. Runkeeper). Ook op andere smartphone platformen kan dit trouwens. Dat Adidas systeem is volgens mij het enige wat ook (out of box en netjes) integreert met een hartslagmeter.
Loop je vaste routes?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:12 schreef Dwab het volgende:
Ik ben ook op zoek naar een handig systeem inderdaad. Ik heb niet eens internet op mijn telefoon (expres, omdat ik nu al genoeg internet), en ook geen smart of iphone... Ik zou het liefste een simpel systeem willen dat makkelijk is in de bediening , wat je kan aansluiten op de computer om je training te bekijken, en een beetje goedkoop... volgens mij bestaat dat nog niet...
Iemand hier meer verstand van?
Ah ok, ja, ik loop wel vaak dezelfde stukjes, er zijn 3 mooie gebieden waar ik naartoe kan binnen die 5km maar ik loop niet altijd hetzelfde, de ene keer wat langer en de andere keer wat korter... Door het park enzo, verschillende paadjes. Moet ook wel een beetje spontaan blijven, vind ik..quote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:15 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Loop je vaste routes?
Ik namelijk wel (stuk of 5), deze heb ik uitgestippelt op www.gmap-pedometer.com zodat ik de afstand weet.
Dit icm een account op MyAsics.nl waarbij ik het logboek bijhou, kan je allerlei statistieken opvragen.
Dat is nog wel te doen...quote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:16 schreef KingOfMars het volgende:
Dit is trouwens dat Adidas systeem: http://www.adidas.com/nl/micoach/#
Hoor er goeie verhalen over, ik geloof dat het systeem begint op 60 euro en doorloopt tot 120 euro.
Ik zou zelf de volgende doen. Het is niet zo erg een week niet te lopen, je lichaam heeft zich nu compleet kunnen herstellen. Vaak merk ik zelf dat het na een week rust juist beter gaat. Ook topsporters trainen op die manier. Ze trainen eerst heel hard, maar voor een belangrijke wedstrijd houden ze juist meer rust, zodat hun lichaam optimaal kan herstellen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:22 schreef LieLie het volgende:
ik kan morgen weer lopen denk ik. vandaag eigenlijk te laat thuis en dan nog een afspraak.
twijfel alleen of ik dan na een dikke week niet te hebben gelopen de laatste les met 5 minuten moet herhalen of de volgende met 6 moet pakken.
Ziet er goed uit! Die gaat denk ik op m'n verlanglijstje.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:16 schreef KingOfMars het volgende:
Dit is trouwens dat Adidas systeem: http://www.adidas.com/nl/micoach/#
Hoor er goeie verhalen over, ik geloof dat het systeem begint op 60 euro en doorloopt tot 120 euro.
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:11 schreef KingOfMars het volgende:
Vraag aan de hondenbezitters hier, wat is een tijdstip waarop je vooral NIET je hond uitlaat 's avonds? Ik wil vanavond weer gaan maar soms struikel je bij ons echt over de honden.. Niet tof. Zo rond 8 uur journaaltijd zit iedereen toch wel voor de buis? Iedereen gaat dan toch pas 's avonds laat weer Bello uitlaten?
Echt ik doe m'n best om een hondvrije route te vinden maar helaas...quote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:19 schreef Soempie het volgende:
[..]
![]()
Diezelfde vraag heb ik gesteld over het uitlaten 's morgens. Tot nu toe kom ik altijd mensen met honden tegen. Of ik nu om 6 uur 's morgens loop of om 8 uur 's morgens. Honden die meerennen en naar je enkels happen.
Ik ook een beetje. Zand erover.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:37 schreef GotC het volgende:
@Soempie
Sorry voor gisteren, was een beetje uit m'n doen
Ik had hetzelfde afgelopen week. Goed dat je toch gegaan bent.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:37 schreef GotC het volgende:
Mja, wel gelopen, zat er een beetje tegenaan te hikken dus dat is wel weer goed
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |