Ik vind die pakjes ideaal! Je moet maar eens naar de houdbaarheidsdatum kijken van een groter blik met poeder, Leonieke. Dat valt erg tegen. Ivan is 2 dagen in de week bij mijn schoonouders en ik heb hen nooit een vol blik meegegeven want ze krijgen het niet op en kunnen de poeder dan weggooien.quote:Op zondag 16 mei 2010 13:53 schreef freecell het volgende:
ja Leonieke, hier wel in ieder geval
In van die kleine pakjes waar je ook appelsap in kunt kopen zeg maar
Echt nog nooit gezienquote:Op zondag 16 mei 2010 13:53 schreef freecell het volgende:
ja Leonieke, hier wel in ieder geval
In van die kleine pakjes waar je ook appelsap in kunt kopen zeg maar
Dat.quote:Op zondag 16 mei 2010 13:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb mijn schoonmoeder indertijd gevraagd om zuinig te zijn met de melk. Ze warmde dus niet zoveel op en als hij nog honger had kreeg hij iets extra's. Ze had al gauw door hoeveel hij dronk. Dat had ze beter door dan ik, want ik had er geen benul van omdat ik hem gewoon de borst gaf als ik thuis was.
Dat vind ik wel een gekke voorbereiding op de komst van een kindje eigenlijkquote:Op zondag 16 mei 2010 14:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het trouwens super dat je probeert om door te gaan met de borstvoeding, Leonieke! Grappig is dat, hoe je jezelf kunt verrassen in het kersverse ouderschap. Vantevoren zijn die dingen toch heel abstract.
Ik had me er bijvoorbeeld mentaal op voorbereid dat ik het ouderschap misschien niet meteen zo leuk zou vinden, maar ik bevind me sinds Ivans geboorte eigenlijk al in een permanente staat van geluk.
Mijn schoonzusje ging me een dik half jaar voor met het krijgen van een kind en zij belandde in een soort postnatale depressie. Ik was me er dus erg van bewust dat het krijgen van een kind niet noodzakelijkerwijs samengaat met allemaal leuke emoties.quote:Op zondag 16 mei 2010 14:13 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Dat vind ik wel een gekke voorbereiding op de komst van een kindje eigenlijk.
Het is bewezen dat het hebben van realistische (geïnformeerde) verwachtingen samengaat met een positievere ervaring van een gebeurtenis, bijvoorbeeld de bevalling zelf. Ik zie het als een positieve eigenschap van mezelf, dat ik graag voorbereid ben. Dat heeft ook op geen enkele manier afbreuk gedaan aan de manier waarop ik het eerste half jaar heb beleefd.quote:Op zondag 16 mei 2010 14:21 schreef Groofsken het volgende:
Ik ben zo blij dat ik wat dat soort dingen betreft gewoon heel naïef in het leven sta. Ik moet er niet aan denken om altijd maar rekening te moeten houden met eventuele mindere kanten.
Goeie tip van dat uurtje houdbaar. Ik dacht: eens opgewarmd en niet opdrinken = weggooien.quote:Op zondag 16 mei 2010 13:58 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Echt Leonieke, probeer hem niet in een ritme te dwingen, dat werkt alleen maar frustrerend, heb ik gemerkt. En het komt goed op het kdv, zij hebben meer ervaring dan jij.
Nu is het zelfs al zo erg dat ik echt kwaad ga zijn als het niet zou lukken om het allemaal te combineren terwijl ik 10 weken geleden tegen iedereen zei dat Thomas op dit moment al kv ging drinken.quote:Op zondag 16 mei 2010 14:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het trouwens super dat je probeert om door te gaan met de borstvoeding, Leonieke! Grappig is dat, hoe je jezelf kunt verrassen in het kersverse ouderschap. Vantevoren zijn die dingen toch heel abstract.
Die permanente staat van geluk is er hier ook nog niet (voornamelijk omdat ik me nog te vaak te veel zorgen maak en ik het moeilijk heb met het fulltime thuis zitten), maar als Thomas naar me lacht, wordt de wereld zoveel mooierquote:Ik had me er bijvoorbeeld mentaal op voorbereid dat ik het ouderschap misschien niet meteen zo leuk zou vinden, maar ik bevind me sinds Ivans geboorte eigenlijk al in een permanente staat van geluk.
Herkenbaar! Ik was er van overtuigd dat ik wel weer zou uitkijken naar het werken, maar nu moet ik na Pinksteren weer en ik zou willen dat ik bij Daan kon blijven. (en dat wil niet zeggen dat het allemaal even soepeltjes gaat of dat het nooit zwaar is, maar ondanks dat blijf ik dat heerlijke trotse gevoel houden als ik aan Daan denk).quote:Op zondag 16 mei 2010 14:03 schreef Claudia_x het volgende:
ik bevind me sinds Ivans Daans geboorte eigenlijk al in een permanente staat van geluk.
Dat laatste heb ik ook als ik aan Thomas denk, maar dat zal ik zeker en vast ook op mijn werk hebbenquote:Op zondag 16 mei 2010 14:56 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Herkenbaar! Ik was er van overtuigd dat ik wel weer zou uitkijken naar het werken, maar nu moet ik na Pinksteren weer en ik zou willen dat ik bij Daan kon blijven. (en dat wil niet zeggen dat het allemaal even soepeltjes gaat of dat het nooit zwaar is, maar ondanks dat blijf ik dat heerlijke trotse gevoel houden als ik aan Daan denk).
Hier ook, wat een uitvindingquote:Op zondag 16 mei 2010 13:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind die pakjes ideaal!
Die pakjes neem ik mee als we op pad gaan.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 16 mei 2010 14:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is bewezen dat het hebben van realistische (geïnformeerde) verwachtingen samengaat met een positievere ervaring van een gebeurtenis, bijvoorbeeld de bevalling zelf. Ik zie het als een positieve eigenschap van mezelf, dat ik graag voorbereid ben. Dat heeft ook op geen enkele manier afbreuk gedaan aan de manier waarop ik het eerste half jaar heb beleefd.
aai over je bolleke smiley.quote:Op maandag 17 mei 2010 05:40 schreef Beessie-Jen het volgende:
goedemorgenbeetje vroeg; maar heb weer eens enorm last van mijn bekken, dus moest er echt ff uit... (en ben nu maar direct gaan kolven...). Even een andere houding en een paracetamol, en hopelijk straks zonder pijn nog een paar uur slapen. (heb late dienst vandaag).
Mja, het is net door het bijhouden van de uren dat we ontdekt hebben dat er niet echt een ritme in zit. Soms zit er 3 uur tussen, maar er zit ook heel vaak maar 2u of 4u of 4u30 tussen. Dit zijn de tijdstippen van 2 opeenvolgende dagen waarop hij gegeten heeft:quote:Op maandag 17 mei 2010 09:02 schreef Asyniur het volgende:
Lijnloos, kan je man dan niet 's ochtends of 's avonds de voeding doen?
Leonie, wat ik opeens bedenk: schrijf eens een paar dagen de tijden op wanneer Thomas eten krijgt. Dus je houdt even een paar dagen een dagboek bij hoe laat hij ongeveer voor eten komt. Volgens mij ontdek je dan best wel een ritme hoor!
Ik dacht eerst ook dat er hier geen peil op te trekken was, maar toen ik het eens ging bijhouden, bleek dat Harry toch meestal wel om de 3 uur komt (op wat uitzonderingen na).
Kan wel, doet ie niet.... Maar ik ben het wel een beetje zat eigenlijk, dat ie er maar zo makkelijk vanuit gaat dat als we al op bed liggen en Minke nog een flesje moet krijgen dat ik het dan wel doe (mijn wekker zetten en er dan alsnog uit soms). Vind ik niet echt eerlijk meer nu ik ook gewoon weer werk. Vanavond maar eens over praten om iets van een regeling uit te werken, want dit gaat hem niet worden. Probleem is ook dat hij dus gewoon echt niet wakker wordt als Minke huilt of zo, dus als 's nachts de speen een keer kwijt is (wat meestal rond 5 uur gebeurd) en ze ligt daar een beetje te zingen/brabbelen/mopperen/rellen, dan kan ik eruit terwijl manlief lekker verder snurkt (ook heel fijnquote:Op maandag 17 mei 2010 09:02 schreef Asyniur het volgende:
Lijnloos, kan je man dan niet 's ochtends of 's avonds de voeding doen?
--
echt super!quote:Op maandag 17 mei 2010 09:13 schreef happyme28 het volgende:
Oh en yeah.... Daan kan weer plat liggen in de box of op een speelkleed om lekker te spelen en dan heeft hij geen last van de reflux. Wel max. 15 minuten doen we (maar dan is hij het ook wel weer even zat) en min. 1 uur na de voeding.
Het gaat trouwens heel goed met de reflux, nu met de medicijnen en alle schuinhoud-maatregelen heeft hij er geen last meer van. 31 mei moeten we weer naar de KA en dan bespreken of we misschien iets kunnen afbouwen (al ben ik wel bang dat het weer terug komt).
Gefelicitaart!quote:Op maandag 17 mei 2010 10:51 schreef Vlindur het volgende:
Dank jullie!
En de taart is zelf gevonden met google afbeeldingen
--
En ohja, Rienk had vanochtend eigenaardige poep, het leek wel blauw! En het stonk!![]()
![]()
nou nou, klagen stond tussen aanhalingstekens heh..quote:Op maandag 17 mei 2010 10:54 schreef WupWup het volgende:
lily ik zou mijn man (vriend) een knal verkopen om heel eerlijk te zijnHij geniet maar lekker van het feit dat ze het zo goed doet op de bv en dat 'ie er niet 's nachts uit hoeft.
Tsja en toch zou dat hier het geval zijn.quote:Op maandag 17 mei 2010 11:22 schreef lily het volgende:
[..]
nou nou, klagen stond tussen aanhalingstekens heh..
Is toch ook niet heel raar dat hij ook wat "in de melk te brokkelen"wil hebben met zijn kleine meid? Hij snapt best dat ik pas stop met bv wanneer ik dat wil maar het feit dat hij aangeeft dat hij het mist om met haar bezig te zijn wat betreft voeding mag hij best zeggen van mij hoor..
Ik heb ook gezegd dat hij alle fruit en groente mag geven als ze 6 maanden isen dat vond ie nu al leuk!
quote:Op maandag 17 mei 2010 12:46 schreef Vlindur het volgende:
Hij begint sinds een paar dagen op zn zij te overstrekken, dat is een teken tot draaien toch?
quote:Op maandag 17 mei 2010 08:28 schreef Asyniur het volgende:
Ow en ik heb melk uit de vriezer gepakt. Duimen jullie dat kaboutertje die straks gewoon wegklokt?
Hier ook heel bekend die bananenstand... Minke is de halve dag een banaan als we niet oppassen.. maar ze probeert ook altijd te rollen bananen met 1 hand in haar mond en dan afzetten tegen de spijlen van de box... geniaal om te zien, zeker als ze een beetje boos wordt omdat het niet lukt. Maar die hand uit haar mond halen, ho maar..quote:Op maandag 17 mei 2010 12:49 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Hier wel ja! en dan gaan ze vaak als het rollen nog NET niet helemaal lukt helemaal gefrustreerd raken
![]()
Mijn man noemt dat ''de bananen-stand''
Mja...hij is wel vrolijk en heeft geen koorts, maar is nog wel wat snotterig, dus dat is wel sneu maar niet erg ofzo, maar inmiddels heeft Daan dus mij aangestoken en is mijn man nu voor de 2e keer de pineut dus hoop niet dat Daan het weer krijgt. En hij gaat vanaf eind van de week naar het KDV (al 2 keer wezen wennen) dus ik hou rekening met flink wat ziektes de komende tijd....quote:Op maandag 17 mei 2010 13:42 schreef Asyniur het volgende:
Daan minder last van zijn reflux!is hij ook weer beter?
Idem hier, behalve dan dat mijn man echt veel beter een nieuwe luier kan aandoen dan ikquote:Op maandag 17 mei 2010 14:00 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Ik mag niet klagen met mijn man als ik het zo hoor. Ik kan wel zeggen dat we het echt samen doen (muv de poepluiers, die doe ik áls ik er ben (soms ben ik er niet en dan moet hij wel)
Thomas heeft niet zo lang onder een dekentje geslapen (we waren nog aan het wachten op de slaapzak die op de geboortelijst stondquote:Op maandag 17 mei 2010 14:54 schreef ymme het volgende:
Ik heb het ook in mijn agenda staan hoorBij elke dinsdag staat er 11/12/13 etc. Anders ben ik ook 'de kluts' kwijt hoor.
Mart slaapt nog![]()
Hoe doen jullie dat trouwens met het ledikantje opmaken. Door de deken van het ledikant, ligt het voeteinde hoger dan de rest van het matras. Ook de zijkant krommen wat om door het instoppen. Mart lijkt hier geen last van te hebben overigens.
Je kunt beter kijken naar wat ie kan, want zoals gezegd merk ik bij Daan niet meer huilen, hangerig of meer trek.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:02 schreef leonieke het volgende:
Maar als ik uitga van mijn uitgerekende datum zou Thomas nu al de 12weken sprong moeten hebben?Dat is toch helemaal het geval niet heb ik de indruk (sprong = opvallend vaker eten, meer huilen?)
Bijv. gericht dingen pakken...quote:Op maandag 17 mei 2010 15:34 schreef leonieke het volgende:
Wat kon Daan dan opeens meer na de 12weken-sprong?
Wolf vindt het nog steeds weinig aan om lang op zn buik te liggen, hij kan het wel maar vindt het saai ofzoquote:Op maandag 17 mei 2010 15:54 schreef ymme het volgende:
Ik merk dat Mart het wel leuk vind, op de buik. Maar dat is nog geen 3 min, langer houdt hij dat nog niet vol.
Ja, maar Mart was te laat toch? Dan komt de sprong eerder.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:55 schreef ymme het volgende:
Ik heb altijd het idee gehad dat Mart voor liep. Maar nu met 11 weken dus duidelijk een sprongetje.
En dat is dan volgens 'oei ik groei' de 12-weken sprong.
(hoor mij nu, heb altijd het idee gehad, Mart is pás 11 weken jong)
ik geloof in drente.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:34 schreef McLaura het volgende:
Ach nee, wat een rotsituatie zeg.....
Waar wonen ze eigenlijk?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |