Wat doe je op 11/15 mei 2020 ?quote:
En van daaruit dus naar Brussel.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:58 schreef Knallert het volgende:
[..]
Het vliegtuig zou verder vliegen naar Heathrow.
In een gedeelte dat intact bleef.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:59 schreef Fingon het volgende:
Ik vraag me echt af hoe at kiond het dan zonder levensbedreigende wonden overleeft heeft, waar ergens zat die dan?
15 april 1990 voedselvergiftigingsrampquote:Op woensdag 12 mei 2010 12:52 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
oh, was het pimpampetten
[..]
dan is het dus een veerbootramp..
Op de radio hadden ze het over Gatwick.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:58 schreef Knallert het volgende:
[..]
Het vliegtuig zou verder vliegen naar Heathrow.
Het was een groepsreis, toch? Dan is het niet zo gek dat het veel Nederlanders zijn.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:51 schreef msnk het volgende:
Opvallend veel Nederlanders, is Z-A zo populair onder de Nederlanders? Althans, ik neem aan dat de "Nederlandse" bewoners van dat land allang geen Nederlandse identiteit meer hebben of zie ik dat helemaal verkeerd
Ja dat kan van alles zijn natuurlijk. Toch blijf ik het vreemd vinden dat ze DIRECT een terroristische actie uit sluiten. Zoiets kan je nooit uitsluiten lijkt me, ookal melden de piloten een of ander defect. Ook dat kan natuurlijk met opzet veroorzaakt zijn.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:58 schreef wise het volgende:
http://teletekst.nos.nl/gif/113-01.html
explosie voor de landing?
[ afbeelding ]
Weinig effect. Daarnaast is de neergestorte kist niet degene zonder winglet, de 5A-ONF heeft geen winglet, de 5A-ONG is neergestort.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:59 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Ik vind anders het ontbreken van die winglet ook best frappant! Iemand kennis over wat dat voor effect kan hebben??
Die ontbrekende winglet zat op de 5A-ONF. Het vliegtuig dat neergestort is is de 5A-ONG. Een winglet is er voor brandstofbesparing.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:59 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Ik vind anders het ontbreken van die winglet ook best frappant! Iemand kennis over wat dat voor effect kan hebben??
Probleem is dat er weinig nieuws te melden is. Vind dat ze het best goed doet.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:00 schreef tralalala het volgende:
Die nieuwslezeres van NOS weet niet echt hoe ze er mee om moet gaan volgens mij.
RTL doet het beterquote:Op woensdag 12 mei 2010 13:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Probleem is dat er weinig nieuws te melden is. Vind dat ze het best goed doet.
Aan de kant zonder winglet wordt dan meer turbulentie opgewekt, waardoor de (geinduceerde) weerstand aan die kant groter is. Het verschil lijkt me echter niet zo groot, dat dat problemen gaat geven voor de besturing. Wel zal het brandstofverbruik iets toenemen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:59 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Weinig. Winglels zorgen voor een gunstiger brandstofverbruik.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:59 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Het verandert wel de vorm van de vortex rond de vleugelpunt en ook de stroom van lucht rond het uiteinde van de vleugel. Het zal dus weldegelijk effect hebben op de aerodynamica, maar volgensmij niet zo gek veel dat een kist ervan zou neerstorten.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:01 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Die ontbrekende winglet zat op de 5A-ONF. Het vliegtuig dat neergestort is is de 5A-ONG. Een winglet is er voor brandstofbesparing.
Oh ja, ik zie het!quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:01 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Weinig effect. Daarnaast is de neergestorte kist niet degene zonder winglet, de 5A-ONF heeft geen winglet, de 5A-ONG is neergestort.
Vliegtuigen zijn nog steeds een stuk veiliger als de auto. En daar denk je ook niet bij na voor je instapt. De impact van een vliegtuigongeluk is alleen vele malen groterquote:Op woensdag 12 mei 2010 13:00 schreef amaranta het volgende:
brrrr kippenvel.
De laatste tijd zijn er best veel crashes. En dat te bedenken dat vliegen zo veilig zou moeten zijn.
was er nou gisteren ook iets op schiphol met een transavia vliegtuig dat bijna fout ging?
Ik gok op de staart, die zag er nog vrij heel uit.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:59 schreef Fingon het volgende:
Ik vraag me echt af hoe at kiond het dan zonder levensbedreigende wonden overleeft heeft, waar ergens zat die dan?
En bovendien denken veel mensen dat ze bij autorijden het allemaal zelf in de hand hebben.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:03 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Vliegtuigen zijn nog steeds een stuk veiliger als de auto. En daar denk je ook niet bij na voor je instapt. De impact van een vliegtuigongeluk is alleen vele malen groter
En tijdens de crash van Turkisch Airlines waren juist de doden achterin het vliegtuig te vinden.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:04 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik gok op de staart, die zag er nog vrij heel uit.
Die Airbus van AirFrance had ook nog een complete staart, ik weet wel waar ik voortaan ga zitten !
Sneu inderdaad..quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
RTL Nieuws is op zoek iedereen die iemand kent aan boord van het vliegtuig. (vlucht 8U771). Meld je bij de redactie.
Zo werkt nieuws.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
RTL Nieuws is op zoek iedereen die iemand kent aan boord van het vliegtuig. (vlucht 8U771). Meld je bij de redactie.
http://twitter.com/pauwenwittemanquote:Bij een vliegtuigcrash in Libië zijn veel NL'ers om het leven gekomen.Had u bekenden aan boord? Neem contact met ons op http://bit.ly/b7IuG4
Maar als een maatschappij vliegt met een missende winglet geeft dat, hoe weinig dit ook kwaad kan, neit echt veel vertrouwen in de rest van de vloot.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:03 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Het verandert wel de vorm van de vortex rond de vleugelpunt en ook de stroom van lucht rond het uiteinde van de vleugel. Het zal dus weldegelijk effect hebben op de aerodynamica, maar volgensmij niet zo gek veel dat een kist ervan zou neerstorten.
Hart van Nederland is inmiddels op zoek naar huisdieren die geen baasje meer hebben door de ramp, waarschijnlijkquote:Op woensdag 12 mei 2010 13:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
Wat heeft dat voor nieuwswaarde als RTL zo iemand vindt?quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
lijkenpikkerij walgelijk inderdaadquote:Op woensdag 12 mei 2010 13:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
Een systeemfout zoals bij deze testvlucht met een A330?quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:05 schreef Wokkel het volgende:
Piloot meldde dat er ambulances moesten klaarstaan en dat er een bug in de plane zat. Aldus RTL nieuws.
Flinke systeemfout dan.
Niet helemaal met je eens. Het is niet alsof je even naar de wingletwinkel loopt en een nieuwe haalt, ofzo. Als zo'n ding beschadigd is kan het veel minder kwaad om hem te verwijderen als dat je ermee rond blijft vliegen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:07 schreef -0- het volgende:
[..]
Maar als een maatschappij vliegt met een missende winglet geeft dat, hoe weinig dit ook kwaad kan, neit echt veel vertrouwen in de rest van de vloot.
is een a320 die overigens als zeer veilig bekent staan net zoals de a330 .quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:08 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Een systeemfout zoals bij deze testvlucht met een A330?
Dat zegt niks. Iedere keer doen weer andere theorien de ronde waar je het beste kunt zitten, achterin, boven de vleugels, etc. Maar uiteindelijk blijkt het geen zak uit te maken. Het hangt puur van het type crash af. Persoonlijk denk ik dat het gewoon een kwestie van intense "mazzel" is.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:04 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik gok op de staart, die zag er nog vrij heel uit.
Die Airbus van AirFrance had ook nog een complete staart, ik weet wel waar ik voortaan ga zitten !
yeah right...quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:28 schreef Hetiszover het volgende:
Ter vergelijking: Bijlmerramp 42 doden
Telegraaf ook...quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |