abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81266852
quote:
Op maandag 10 mei 2010 20:12 schreef Dee. het volgende:

[..]

Als er echt iets gebeurd is, ja dan is dat heel zwaar. Maar aangezien TS er nogal makkelijk over denkt...
Dat denk ik niet. Ik denk dat Ts er nog steeds niet makkelijk over denkt. Zoiets vergeet je niet, zeker niet als je er hulp voor nodig (gehad) hebt.
Ik denk dat de reactie op msn de druppel was.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 10 mei 2010 @ 20:15:24 #52
8369 speknek
Another day another slay
pi_81266862
quote:
Op maandag 10 mei 2010 20:07 schreef Chances het volgende:

[..]

Ik heb het eigenlijk nooit gedurft. Tot dat hij met het verhaal op kwam zetten waar hij eigenlijk min of meer toegeeft dat hij mij heeft gebruikt en verkracht, en dat ik maar een vieze slet ben. Daar werd ik boos om en realiseerde mij direct dat ik met dat stukje tekst van hem makkelijk aangifte kan doen. Ik gun andere meiden niet het zelfde als ik, vandaar dat ik woensdag toch aangifte ga doen.
Als het er in die woorden staat, heb je denk ik best een zaak, ook omdat, zoals gezegd, je een illegale leeftijd had.

Staat hij bekend als een gewelddadig persoon? Zouden mensen kunnen getuigen dat hij anderen manipuleert?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 10 mei 2010 @ 20:17:32 #53
244544 Chances
Pleasure!
pi_81266975
quote:
Op maandag 10 mei 2010 20:15 schreef speknek het volgende:

[..]

Als het er in die woorden staat, heb je denk ik best een zaak, ook omdat, zoals gezegd, je een illegale leeftijd had.

Staat hij bekend als een gewelddadig persoon? Zouden mensen kunnen getuigen dat hij anderen manipuleert?
Voor zover ik weet is hij ooit eens opgepakt wegens drugshandel. En staat hij wel bekend bij de politie.
Pleasure!
  maandag 10 mei 2010 @ 20:20:28 #54
301020 Dee.
Jeweetz.
pi_81267133
Ok, na wat verduideling begint het verhaal toch wat plausibeler te klinken

- hij was destijds niet (meer) je vriend
- jij was destijds minderjarig
- hij heeft je met lichamelijk geweld gedwongen
- hij is vaker in aanraking geweest met de politie

Ik denk dat je een case hebt.
  maandag 10 mei 2010 @ 20:53:55 #55
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_81268836
quote:
Op maandag 10 mei 2010 19:39 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Ja, tot het hun vriendin overkomt.....
dat dus.
Dan doe je er volgensmij echt alles voor dat hij gestraft wordt

al zou ik het zelf moeten doen
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
  maandag 10 mei 2010 @ 20:55:16 #56
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_81268909
quote:
Op maandag 10 mei 2010 20:07 schreef Chances het volgende:

[..]

Ik heb het eigenlijk nooit gedurft. Tot dat hij met het verhaal op kwam zetten waar hij eigenlijk min of meer toegeeft dat hij mij heeft gebruikt en verkracht, en dat ik maar een vieze slet ben. Daar werd ik boos om en realiseerde mij direct dat ik met dat stukje tekst van hem makkelijk aangifte kan doen. Ik gun andere meiden niet het zelfde als ik, vandaar dat ik woensdag toch aangifte ga doen.
Goedzo!!, Succes ermee
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
pi_81269640
quote:
Op maandag 10 mei 2010 20:00 schreef Chances het volgende:

[..]

Dus als ik tegen hem zeg ik wil het niet en ik krijg een paar goede klappen, en hij drukt zijn leuter er in een keer in, is het dan zo gek dat ik niks meer durfde te doen?
Je zegt zelf in de TS dat je klappen zou krijgen ALS je iets zou zeggen. Oftewel je geeft aan dat er niet geslagen is. Vertel het verhaal goed of vertel het verhaal niet.
pi_81269934
Of het slim is om aangifte te doen, tja dat ligt er aan of het jou rust geeft. Bewijs heb je niet, op een regeltje in een msn gesprek alleen gaat hij niet veroordeelt worden. Waar je wel rekening mee moet houden is dat als je aangifte besluit te doen, hij je adres krijgt. Dat is hoe het bij mij ging nadat er op me in was gepraat vooral aangifte te doen vanwege 'gemoedsrust'. Ik wist dat niet van te voren en ineens stond hij voor de deur.

Misschien heb jij meer geluk met de politie, maar de politie waar ik aangifte deed was een stel klootzakken eerste klas. Eerst de hele tijd op je inpraten dat indirect bewijs ook bewijs is en dat je er meisjes mee beschermd die in de toekomst slachtoffer kunnen worden enzovoort. Ik kwam voor alleen een melding (dat is wel anoniem). Ze hebben me 7 uur achter elkaar verhoord en uiteindelijk zitten doordrammen dat ik er een aangifte van moest maken, anders was het allemaal voor niets geweest en ze zouden me beschermen blabla. Ik was 16, emotioneel, en dacht nog dat de politie te vertrouwen is.

Vervolgens een week later lieten ze weten dat omdat er geen fysiek bewijs was en het een jaar geleden was ze niets konden met enkel getuigenverklaringen en een stel dreigbrieven van hem. En een dag later stond hij dus voor de deur, ze hadden hem uitgenodigd op het bureau om de aangifte te lezen, inclusief dus mijn nieuwe adres, nieuwe telefoonnummer, enzovoort. Had ie recht op.
  maandag 10 mei 2010 @ 21:14:51 #59
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_81270034
quote:
Op maandag 10 mei 2010 21:13 schreef Dipkip het volgende:
Of het slim is om aangifte te doen, tja dat ligt er aan of het jou rust geeft. Bewijs heb je niet, op een regeltje in een msn gesprek alleen gaat hij niet veroordeelt worden. Waar je wel rekening mee moet houden is dat als je aangifte besluit te doen, hij je adres krijgt. Dat is hoe het bij mij ging nadat er op me in was gepraat vooral aangifte te doen vanwege 'gemoedsrust'. Ik wist dat niet van te voren en ineens stond hij voor de deur.

Misschien heb jij meer geluk met de politie, maar de politie waar ik aangifte deed was een stel klootzakken eerste klas. Eerst de hele tijd op je inpraten dat indirect bewijs ook bewijs is en dat je er meisjes mee beschermd die in de toekomst slachtoffer kunnen worden enzovoort. Ik kwam voor alleen een melding (dat is wel anoniem). Ze hebben me 7 uur achter elkaar verhoord en uiteindelijk zitten doordrammen dat ik er een aangifte van moest maken, anders was het allemaal voor niets geweest en ze zouden me beschermen blabla. Ik was 16, emotioneel, en dacht nog dat de politie te vertrouwen is.

Vervolgens een week later lieten ze weten dat omdat er geen fysiek bewijs was en het een jaar geleden was ze niets konden met enkel getuigenverklaringen en een stel dreigbrieven van hem. En een dag later stond hij dus voor de deur, ze hadden hem uitgenodigd op het bureau om de aangifte te lezen, inclusief dus mijn nieuwe adres, nieuwe telefoonnummer, enzovoort. Had ie recht op.
dam, wat een klootzakken
pi_81270731
quote:
Op maandag 10 mei 2010 21:14 schreef DeBassist het volgende:

[..]

dam, wat een klootzakken
Nee dat is de wet.
En als je de leeftijd hebt kan je invloed uitoefenen door te stemmen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 10 mei 2010 @ 22:04:21 #61
244544 Chances
Pleasure!
pi_81273214
quote:

Jeetje dat dat zomaar mag zeg...
Pleasure!
  maandag 10 mei 2010 @ 22:22:51 #62
205006 Adolecens
a.k.a. Ado
pi_81274410
Opgeschoond ( ) en schopje R&P.
Dit heeft niet direct betrekking op seksualiteit, ook al lijkt het er wel op

Succes TS en als je het lef hebt, er sterk genoeg voor bent aangifte doen. Dan blijft het ook niet knagen en kan je er later beter mee om leren gaan.
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_81274765
Géén aangifte doen maar melding van maken, met een aangifte alleen sta je niet sterk en kan je een jaar lang romslomp van hebben in een eventuele zaak wat niet tot een veroordeling gaat leiden. Wanneer er meerdere meisjes / vrouwen door dit slachtoffer zijn misbruikt en hier melding van hebben gemaakt kan je ineens wél een sterke zaak hebben.

Laat je niet inpraten door mensen die iets slechts hebben meegemaakt bij een dergelijke aangifte. Het is en blijft belangrijk om hier in eider geval melding van te maken!
pi_81274838
quote:
Op maandag 10 mei 2010 21:26 schreef krakkemieke het volgende:
Nee dat is de wet.
En als je de leeftijd hebt kan je invloed uitoefenen door te stemmen.
Ik weet niet of het de wet is om zo veel mogelijk druk uit te oefenen op iemand om aangifte te doen terwijl je al weet dat er nooit iemand voor opgepakt gaat worden. Ik weet niet of het de wet is dat politie moet liegen tegen een slachtoffer met als doel dat het slachtoffer in een gevaarlijke situatie beland. Ik betwijfel het eerlijk gezegd. Ik vind dat ze me in ieder geval hadden moeten vertellen dat als ik hun dwingende advies opvolgde hij achter mn adres zou komen. Ze hebben gezegd dat dat niet zou gebeuren. Dat lijkt mij niet in de haak.
pi_81274964
Op zich ben ik altijd vóór aangifte doen. Maar TS, bedenk wel dat het niet zo is dat je 1 keer je verhaal doet en dat het vervolgens klaar is. Als het tot een rechtszaak komt, kan het heel intensief en slopend worden, onderschat niet wat een impact dat heeft. Maar als je het dat waard vindt, en je kan het aan, dan wens ik je veel sterkte en hoop ik van harte dat hij een gepaste straf krijgt en jij dit een plekje kan gaan geven.
I'm not just some bimbo with big tits.
I'm an artist.
pi_81275075
quote:
Op maandag 10 mei 2010 22:30 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ik weet niet of het de wet is om zo veel mogelijk druk uit te oefenen op iemand om aangifte te doen terwijl je al weet dat er nooit iemand voor opgepakt gaat worden. Ik weet niet of het de wet is dat politie moet liegen tegen een slachtoffer met als doel dat het slachtoffer in een gevaarlijke situatie beland. Ik betwijfel het eerlijk gezegd. Ik vind dat ze me in ieder geval hadden moeten vertellen dat als ik hun dwingende advies opvolgde hij achter mn adres zou komen. Ze hebben gezegd dat dat niet zou gebeuren. Dat lijkt mij niet in de haak.
Nee, dat lijkt me niet kloppen. Wat een rot situatie voor je!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_81275432
quote:
Op maandag 10 mei 2010 22:30 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Zeker niet, nee!

Maar het lijkt me sowieso niet in de haak dat jouw adres wordt doorgegeven. Je naam is logisch, maar je adres?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_81276356
quote:
Op maandag 10 mei 2010 22:40 schreef heiden6 het volgende:
Zeker niet, nee!

Maar het lijkt me sowieso niet in de haak dat jouw adres wordt doorgegeven. Je naam is logisch, maar je adres?
Dat staat op de uitdraai van de aangifte. Ook je geboortedatum, je doopnamen enzovoort. En schijnbaar heeft hij dus recht op alle info die in die aangifte staat... Dus alle persoonsgegevens. Bij mij bevatte dat trouwens ook de namen en andere gegevens van de getuigen. Dus niet alleen heb ik mezelf in gevaar gebracht maar hun ook.

Ik wil het topic verder niet om mijn verhaal laten draaien, dat is gewoon kut en als je een goeie zaak hebt zou ik zeker voor aangifte zijn. Maar ik zou er als er geen hard bewijs is nog eens goed over nadenken, puur voor jezelf de voor- en de nadelen afwegen en je niet blind staren op dat iedereen roept je moet aangifte doen als je iets is aangedaan. Dat is jouw persoonlijke keuze en als je geen aangifte zou doen wil dat niet zeggen dat je niets is aangedaan. Het is geen kwestie van officieel maken wat je is gebeurd. Wat gebeurd is is gebeurd en als aangifte voor jou meer nadelen dan voordelen heeft, doe het dan gewoon niet.
pi_81280551
quote:
Op maandag 10 mei 2010 20:12 schreef Chances het volgende:

[..]

Ik was nog helemaal weg van hem en kwam dus bij hem langs. Hij was op het moment dat het gebeurde dus mijn ex en niet mijn vriend.
quote:
Hij was absoluut niet lief voor mij, en ik heb vreselijk veel pijn gehad geestelijk maar ook lichamelijk ik was namelijk nog maagd. Ik durfde nooit wat tegen hem te doen, ik was echt heel erg bang voor hem.
sorry hoor... jij hebt hem langs laten komen en je bent met hem naar bed gegaan....dat je het achteraf liever niet had gedaan maakt het nog geen verkrachting imo....
I'm not the man you think I am!
pi_81281098
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 00:29 schreef l3laster het volgende:

[..]

[..]

sorry hoor... jij hebt hem langs laten komen en je bent met hem naar bed gegaan....dat je het achteraf liever niet had gedaan maakt het nog geen verkrachting imo....
Gap als een vriendin van me bij mij langs komt om bijvoorbeeld een filmpje te kijken en ik dwing haar tot sex gaat ze gewoon met mij naar bed? Tuurlijk niet. Het probleem is alleen dat het heel moeilijk te bewijzen is, zeker na zo een lange periode..
  dinsdag 11 mei 2010 @ 00:52:15 #71
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_81281139
Ach ja wraak nemen als iemand je uitscheld op msn...na anderhalf jaar
Snollebolt
pi_81283462
quote:

Bij mij ging het precies zo... En dan kwam de politie ook nog eens wekelijks onverwachts voor mijn deur staan, zodat de hele straat van mijn contacten met de politie afwist (waar ze natuurlijk allemaal hun eigen verhaaltjes omheen verzonnen) ...

Ik wil je absoluut niet ontmoedigen om aangifte te doen, maar weet wel waar je aan begint... Het gaat om urenlange verhoren waarin je tot in de kleinste details zal moeten vertellen wat er gebeurd is. Dit brengt alles weer tot in het oneindige naar boven. Psychische hulp naast dit proces zal ik je dan ook zéker aanraden. Daarnaast heb je bewijs nodig. Anders is het jouw woord tegen de zijne en daar kunnen ze niks mee... aan oude msn gesprekken uit die tijd kun je wel iets hebben. Je zou ook kunnen proberen op MSN je ex uit te lokken tot een gesprek waarin je hem vragen stelt over alles wat er is gebeurd. Misschien kun je dit zelfs in overleg doen met de politie, zodat zij er zeker van zijn dat er niet mee is gesjoemeld. Ze nemen dit soort uitlatingen op de computer wel degelijk serieus. Een bekentenis is een bekentenis.

Het is voor slachtoffers super kl*te om zoiets mee te maken. Het is ook ontzettend f*cked up als niemand je gelooft. De politie zal sowieso bij het verhoor de indruk gaan wekken je niet te geloven. Hier moet je allemaal tegen bestand zijn... Mij is het niet gelukt, ook na bedreigingen van mijn verkrachter die voor mijn deur stond. En psychisch ben je natuurlijk al niet zo sterk door het hele gebeuren...

Pfff, nu ik dit allemaal weer opschrijf... grrrmbl, ik ben serieus kwaad op hoe de NL rechtstaat in elkaar zit, van de daders wordt de privacy zorgvuldig bewaakt, van de slachtoffers staat alles op de aangifte...

Wat gaan we hieraan doen mensen? Ik heb zin in actie...

[ Bericht 0% gewijzigd door Dwab op 11-05-2010 04:44:36 ]
  dinsdag 11 mei 2010 @ 06:55:39 #73
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_81283638
besef goed dat er geen fysiek bewijs is, besef goed dat je het dan van je verhaal moet hebben,zorg dat je verhaal sluitend is, laat geen feiten weg, zorg dat je verhaal eventueel met feiten te staven is, neem je msn gesprek mee, en zorg dat je iemand bij je hebt,die mag niks zeggen maar kan je wel steunen op het moment dat je naar buiten gaat.
Zorg dat je sterk in je schoenen staat,want zonder bewijs heb je helaas een erg zwakke zaak. Zorg dat je vooraf aangeeft dat je niet wil dat de tegenpartij je gegevens krijg anders zijn ze inderdaad verplicht je gegevens af te geven. Denk niet dat het in een gesprekje gedaan is, als het een rechtszaak wordt, wordt je misschien gehoord als getuige,juist omdat het zonder fysiek bewijs is.

En ga er niet van uit dat hij veroordeeld wordt,en besef dan dat je grote problemen kan krijgen met hem, zorg dat je dan altijd getuigen hebt.
Heel veel succes, o en zeg niet dat je wraak wil nemen,dan wordt je zeker niet serieus genomen. Neem eventueel je ouders mee, anders zorg dat zij er wel van af weten,je gaat namelijk vaker gebeld worden en geschreven worden.
Zorg dat iemand van slachtofferhulp je helpt met de voeging,dit wil zeggen dat je eventuele lichamelijke/psychische/materiele schade verhaald op de dader. Slachtoffers van geweldsmisdrijven hebben sowieso altijd recht op uitkering door het schadefonds voor slachtoffers van gewelds/zedenmisdrijven. Zij kunnen je ook tijdens de gehele situatie en rechtszaak bijstaan.

heel veel sterkte
pi_81284145
Familielid van me is het nog geen half jaar geleden overkomen, melding van gemaakt en niks geen verhoren of wat dan ook.... Er werd netjes gezegd dat je met een aangifte totaal niet sterk staat en je de zaak gaat verliezen, en die zaak duurt gerust een jaar dus een heel jaar zal je er aan herinnerd blijven. Indien 3 mensen een melding hebben gemaakt over de betreffende persoon heb je een zaak en word iedereen opgeroepen om alsnog aangifte te doen. Maak je nou niet druk en maak gewoon die melding, en als de politie moeilijk doet dien je een klacht in bij de desbetreffende instantie en zonodig bij de nationale ombudsman.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 08:30:12 #75
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_81284369
Je hebt al twee jaar hulp voor het gebeurde, heeft je behandelaar nooit met je over aangifte doen gesproken?
Prrrrr
pi_81286114
quote:
Op maandag 10 mei 2010 20:09 schreef Chances het volgende:

[..]

Op het moment dat het gebeurde 18.
En jij 15, dat is wettelijk verboden. Daar kun je ook een aangifte van doen.
pi_81287444
Dat msn gesprek is waardeloos. Je interpreteerd het zoals jij denkt en wil interpreteren..

interpreaties:
1)Na een breuk van jewelste en volledig geen contact naar hem van jou uit... jaar en half later ziet ie jou online komen... vuile slet... mijn relatie met jou betekende niets!

2) vuile slet, ik ging gewoon met je om om je te neuken
3) vuile slet, ik het u geneukt tegen u wil....

Jij denkt precies het 3de... terwijl deze net het meest onwaarschijnlijke is.

Dat msn-gesprek zegt dus NIETS over verkrachting.

Het enigste waar je op kan gaan staan is dat je minderjarig was wat je het voordeel van de twijfel kan geven bij verkrachting.
Je kan wel voor aanklacht indienen omdat je minderjarig was. Hoewel afhangend van je geboortedatum en dat het je vriend of ex vriend was dit misschien ook nog wordt overgekeken.
pi_81287574
quote:
Op maandag 10 mei 2010 19:36 schreef krakkemieke het volgende:
Verkrachting gaat niet zozeer over sex, maar vooral over macht. Macht hebben over een ander.
En dat deel van het verhaal van TS klinkt juist heel plausibel.
Precies! Als je tegen je wil seks hebt en alleen maar "braaf" meedoet omdat je in je broek schijt van angst dan noem ik dat geen vrijwillige seks en dus verkrachting.

Je kunt ten alle tijden aangifte doen. De bewijzen zullen lastig rond te krijgen zijn, maar met aangifte doe je ook gewoon iets voor jezelf.
Het lijkt me belangrijk dat je voor jezelf weet dat je er alles aan hebt gedaan om die vent te straffen. HEt hoeft niet zo te zijn dat hij ook daadwerkelijk gestraft word helaas. maar gevoelsmatig is IETS doen beter dan NIETS.

Veel sterkte voor Topicstarter
"Constante stress is ook een geregeld leven"
pi_81290967
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 06:55 schreef scrub_nurse het volgende:
besef goed dat er geen fysiek bewijs is, besef goed dat je het dan van je verhaal moet hebben,zorg dat je verhaal sluitend is, laat geen feiten weg, zorg dat je verhaal eventueel met feiten te staven is, neem je msn gesprek mee, en zorg dat je iemand bij je hebt,die mag niks zeggen maar kan je wel steunen op het moment dat je naar buiten gaat.
Zorg dat je sterk in je schoenen staat,want zonder bewijs heb je helaas een erg zwakke zaak. Zorg dat je vooraf aangeeft dat je niet wil dat de tegenpartij je gegevens krijg anders zijn ze inderdaad verplicht je gegevens af te geven. Denk niet dat het in een gesprekje gedaan is, als het een rechtszaak wordt, wordt je misschien gehoord als getuige,juist omdat het zonder fysiek bewijs is.

En ga er niet van uit dat hij veroordeeld wordt,en besef dan dat je grote problemen kan krijgen met hem, zorg dat je dan altijd getuigen hebt.
Heel veel succes, o en zeg niet dat je wraak wil nemen,dan wordt je zeker niet serieus genomen. Neem eventueel je ouders mee, anders zorg dat zij er wel van af weten,je gaat namelijk vaker gebeld worden en geschreven worden.
Zorg dat iemand van slachtofferhulp je helpt met de voeging,dit wil zeggen dat je eventuele lichamelijke/psychische/materiele schade verhaald op de dader. Slachtoffers van geweldsmisdrijven hebben sowieso altijd recht op uitkering door het schadefonds voor slachtoffers van gewelds/zedenmisdrijven. Zij kunnen je ook tijdens de gehele situatie en rechtszaak bijstaan.

heel veel sterkte
Ik ben benieuwd waar je deze wijsheid vandaan haalt? Hoe om wordt gegaan met de gegevens van de aanklager is een standaardprocedure, je kunt hier van tevoren niks aan afdingen...
pi_81291063
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 11:01 schreef little-miss-sunshine het volgende:

[..]

Precies! Als je tegen je wil seks hebt en alleen maar "braaf" meedoet omdat je in je broek schijt van angst dan noem ik dat geen vrijwillige seks en dus verkrachting.

Je kunt ten alle tijden aangifte doen. De bewijzen zullen lastig rond te krijgen zijn, maar met aangifte doe je ook gewoon iets voor jezelf.
Het lijkt me belangrijk dat je voor jezelf weet dat je er alles aan hebt gedaan om die vent te straffen. HEt hoeft niet zo te zijn dat hij ook daadwerkelijk gestraft word helaas. maar gevoelsmatig is IETS doen beter dan NIETS.

Veel sterkte voor Topicstarter
Mwa... dat dacht ik ook, maar achteraf niet meer. Ook hier ben ik benieuwd hoe je dit weet? Elk proces is anders, elk persoon voelt zich er anders bij, en zeker niet iedereen doet het nou zo'n goed. Het kan juist ook veel pijn naar boven halen op een verkeerde manier, en het rechtssysteem kan je nog machtelozer laten voelen dan je al was.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 13:30:58 #81
244544 Chances
Pleasure!
pi_81293513
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 08:30 schreef mspoez het volgende:
Je hebt al twee jaar hulp voor het gebeurde, heeft je behandelaar nooit met je over aangifte doen gesproken?
Ja zeker wel, maar ik durfde dit nooit te doen, hoeveel mensen me ook zeiden dat het echt moest. Ik ga morgen iig naar de politie om een melding van de zaak te doen. Als hun zeggen dat ik beter aangifte kan doen dan doe ik dat.
Pleasure!
pi_81293822
Ik denk niet dat er iets gaat gebeuren met je aangifte, er zullen weinig tot geen feitelijke bewijzen zijn gok ik zo?
Maar voor je eigen gevoel kan het wel veel doen maar dat weet jij zelf het beste : )
pi_81295346
Besef in ieder geval goed dat een aangifte van jou alleen hem niet zoveel zal deren. Je hebt totaal geen bewijs. Voor hetzelfde geld ben je een jaloers tienermeisje dat het niet kan hebben dat hij ondertussen een ander heeft. Zonder bewijs mag je niet verwachten dat hij hiervoor gestraft zal gaan worden.

Pas als er meerdere meisjes zijn die er melding van doen heb je een zaak. Wat dat betreft zou ik het ook zeker niet laten om melding te doen. Dat kan blijkbaar allemaal. Op die manier zorg je er in ieder geval voor dat áls er een mogelijkheid is om hem te pakken dat jij dan volledig mee zal werken. Nu is die kans er alleen niet. Aangifte op dit moment zal dus weinig uithalen. Behalve dan dat jij veel gezeik gaat krijgen en steeds maar weer alle details tot in den treuren zal moet herhalen.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_81295505
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 14:11 schreef Karammel het volgende:
Besef in ieder geval goed dat een aangifte van jou alleen hem niet zoveel zal deren. Je hebt totaal geen bewijs. Voor hetzelfde geld ben je een jaloers tienermeisje dat het niet kan hebben dat hij ondertussen een ander heeft. Zonder bewijs mag je niet verwachten dat hij hiervoor gestraft zal gaan worden.

Pas als er meerdere meisjes zijn die er melding van doen heb je een zaak. Wat dat betreft zou ik het ook zeker niet laten om melding te doen. Dat kan blijkbaar allemaal. Op die manier zorg je er in ieder geval voor dat áls er een mogelijkheid is om hem te pakken dat jij dan volledig mee zal werken. Nu is die kans er alleen niet. Aangifte op dit moment zal dus weinig uithalen. Behalve dan dat jij veel gezeik gaat krijgen en steeds maar weer alle details tot in den treuren zal moet herhalen.
Inderdaad. Het is echt niet zo dat ieder meisje dat aangifte doet hier nu met zo'n heerlijk voldaan gevoel uitkomt... In de ergste gevallen krijg je dus weer met je verkrachter te maken die je gaat bedreigen omdat hij je telefoonnummer en adres van de politie heeft gekregen. In het minst erge geval ben je 40 uur aan verhoren kwijt en persen ze ieder detail eruit totdat je breekt en krijg je hem voor een paar maanden achter de tralies, waarna hij waarschijnlijk niet al te vrolijk de bak weer uitkomt...
pi_81295628
pi_81295757
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 14:17 schreef Turmoil het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is een enge smiley in dit topic...
pi_81295935
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 14:15 schreef Dwab het volgende:
Inderdaad. Het is echt niet zo dat ieder meisje dat aangifte doet hier nu met zo'n heerlijk voldaan gevoel uitkomt... In de ergste gevallen krijg je dus weer met je verkrachter te maken die je gaat bedreigen omdat hij je telefoonnummer en adres van de politie heeft gekregen. In het minst erge geval ben je 40 uur aan verhoren kwijt en persen ze ieder detail eruit totdat je breekt en krijg je hem voor een paar maanden achter de tralies, waarna hij waarschijnlijk niet al te vrolijk de bak weer uitkomt...
Zo, jij hebt hier ervaring mee? In de eerste plaats is het niet zo dat de politie de verdachte zomaar even wat adressen gaat geven. Maar je aangifte komt wel in het procesdossier en daar heeft de verdachte mits hij wordt vervolgt wel recht op inzage in.
Daarbij denk ik niet dat de mensen van de zedenrecherche 40u de tijd hebben om TS te verhoren.

Overdrijven is ook een vak
pi_81296158
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 14:24 schreef heksehiel het volgende:

[..]

Zo, jij hebt hier ervaring mee? In de eerste plaats is het niet zo dat de politie de verdachte zomaar even wat adressen gaat geven. Maar je aangifte komt wel in het procesdossier en daar heeft de verdachte mits hij wordt vervolgt wel recht op inzage in.
Daarbij denk ik niet dat de mensen van de zedenrecherche 40u de tijd hebben om TS te verhoren.

Overdrijven is ook een vak
Ja, zeker ervaring mee. En ik ben wel degelijk alles bij elkaar zo'n 40 uur verhoord. Natuurlijk zegt de politie niet: kijk hier is haar adres, maar het staat overduidelijk bovenaan de aangifte die hij te lezen krijgt en mee krijgt. dus eigenlijk is het zo goed als hetzelfde.

En jij dan? Ook ervaring mee? Of ben je een pro? Het komt namelijk over alsof je uitspraken nogal oeverloos uit de lucht komen vallen.
pi_81297343
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 14:29 schreef Dwab het volgende:
Ja, zeker ervaring mee. En ik ben wel degelijk alles bij elkaar zo'n 40 uur verhoord. Natuurlijk zegt de politie niet: kijk hier is haar adres, maar het staat overduidelijk bovenaan de aangifte die hij te lezen krijgt en mee krijgt. dus eigenlijk is het zo goed als hetzelfde.

En jij dan? Ook ervaring mee? Of ben je een pro? Het komt namelijk over alsof je uitspraken nogal oeverloos uit de lucht komen vallen.
Verdachte krijgt pas via zijn advocaat inzage in de aangifte (processtukken) als hij is aangehouden en een voorgeleiding heeft bij de rechter. Hij krijgt sowieso niets mee op een blaadje. Ja, je naam wordt al wel eerder genoemd, maar je adres echt niet zomaar. Wat ik zeg, dan moet de OvJ eerst besluiten om hem te vervolgen.
Daarbij gebeurt het tegenwoordig steeds vaker dat ze in zedenzaken het adres vermelden waar de aangifte plaatsvindt (ofwel het adres van het politiebureau).

Hoe vervelend jouw ervaring ook mag zijn, wat ik duidelijk begrijp, wil dat niet zeggen dat dat in elke situatie zo gaat. Bedenk daarbij ook dat er enorm veel meiden zijn die valse aangifte doen en bedenk dan ook even hoe dat moet zijn voor degene die onschuldig wordt beticht van zoiets..
pi_81297876
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 14:53 schreef heksehiel het volgende:

[..]

Verdachte krijgt pas via zijn advocaat inzage in de aangifte (processtukken) als hij is aangehouden en een voorgeleiding heeft bij de rechter. Hij krijgt sowieso niets mee op een blaadje. Ja, je naam wordt al wel eerder genoemd, maar je adres echt niet zomaar. Wat ik zeg, dan moet de OvJ eerst besluiten om hem te vervolgen.
Daarbij gebeurt het tegenwoordig steeds vaker dat ze in zedenzaken het adres vermelden waar de aangifte plaatsvindt (ofwel het adres van het politiebureau).

Hoe vervelend jouw ervaring ook mag zijn, wat ik duidelijk begrijp, wil dat niet zeggen dat dat in elke situatie zo gaat. Bedenk daarbij ook dat er enorm veel meiden zijn die valse aangifte doen en bedenk dan ook even hoe dat moet zijn voor degene die onschuldig wordt beticht van zoiets..
Ja tuurlijk, vanaf die kant is het ook vreselijk, en ik snap ook goed waarom de procedures zo streng moeten zijn en waarom de bewijzen rond moeten komen. Ik ben helemaal voor eerlijke rechtspraak. Als je aangifte doet voelt het alleen allemaal wel erg oneerlijk. Je moet er namelijk echt veel energie insteken voordat de politie überhaupt overgaat tot aanhouding. Dat mogen ze (terecht) ook niet zomaar doen.

Dan heb je er dus al 40 uur aan verhoor opzitten in een bedompt kamertje, terwijl de politie je behandeld als een crimineel en je alle details van een voorval dat je het liefste zou vergeten tot in de treure moet oplepelen.... het kost je dagen waarvoor je steeds vrij moet vragen etc. En je krijgt er alleen een bedoel gedonder voor terug... Vrienden die worden opgebeld om informatie over jou te verstrekken, politie aan je deur omdat je een keertje je telefoon niet direct opneemt... Ik kan dus uit eigen ervaring zeggen dat het slopend is, en vind het belangrijk dat mensen hier van tevoren van op de hoogte zijn.

Uiteindelijk wil je natuurlijk verder gaan in het proces, want je doet het niet voor niks, en dan krijgt de verdachte dus inzage in de aangifte. Een adres kunnen de meeste mensen wel opslaan in hun hoofd hoor, zeker als het in een stad op een bekende weg is.

Zo'n kerel is natuurlijk super benauwd geworden door de hele toestand met de politie, en het is sowieso al geen lieverdje, dus het is dan een kleine stap om je 's nachts even een bezoekje te brengen. En dan vindt de politie het ineens niet meer zo interessant om langs te komen, moet hij eerst je deur intrappen voordat je iets kan doen...

Zucht... ik maak me hier ook weer veel te druk om Het is inmiddels 2 jaar geleden, maar ik kan me er nog steeds boos om maken...
  dinsdag 11 mei 2010 @ 17:10:18 #91
131066 scrub_nurse
pi_81303995
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 12:29 schreef Dwab het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd waar je deze wijsheid vandaan haalt? Hoe om wordt gegaan met de gegevens van de aanklager is een standaardprocedure, je kunt hier van tevoren niks aan afdingen...
eigen ervaring,nadat mij dit niet van te voren verteld was en nadat ik aangaf dit ik niet wilde dat mijn gegevens bij de dader terecht kwamen,dit is letterlijk tegen mij gezegd door de rechercheur
pi_81304079
Simpel: Ja tegen Nee. Werkt dat zo? Ja
pi_81304543
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 17:10 schreef scrub_nurse het volgende:

[..]

eigen ervaring,nadat mij dit niet van te voren verteld was en nadat ik aangaf dit ik niet wilde dat mijn gegevens bij de dader terecht kwamen,dit is letterlijk tegen mij gezegd door de rechercheur
Dat is wel raar, dan zouden ze mensen daar toch eigenlijk van tevoren van op de hoogte moeten stellen? ... Ik ben dus gestopt met de aanklacht om deze reden en verhuisd. Ik moet eerlijk bekennen dat ik dus niet stevig genoeg in mijn schoenen stond op dat moment. Als andere mensen wel onder bedreigingen doorgaan vind ik dat erg moedig... ik heb op dat moment voor mijn eigen (vooral geestelijke) welzijn gekozen... Ik vind het nog steeds een super naar idee dat hij misschien op dit moment gewoon doorgaat met meisjes verkrachten... Dat was voor mij de reden om in eerste instantie aangifte te doen...

Grrr... ik heb hierdoor een heel ander beeld gekregen van de politie en het Nederlandse recht..
pi_81304602
Probleem is dat je 2 jaar verder bent en nu ineens aangifte gaat doen, ik denk dat de rotzooi die je je hiermee op de hals haalt moet aanvaarden voordat je aangifte gaat doen. Je trekt immers een beerput open. Als je destijds onderzoek had kunnen laten doen en als er monsters van zijn zaad waren geweest dan had je een hele sterke zaak, maar 2 jaar later word eigenlijk altijd een welles nietes spelletje. Wil je dat?
pi_81305129
Ik weet niet of de TO hier überhaupt nog leest, maar ondanks al deze verhalen is het belangrijk te begrijpen dat iedereen die jouw ervaring wil bagatelliseren er helemaal naast zit. Je hebt een super nare ervaring gehad, zeker omdat dit jouw eerste keer was... Ik hoop dat je of je nu aangifte gaat doen of niet, jezelf in elk geval serieus blijft nemen, want je gevoelens hierover zijn volkomen begrijpelijk en terecht.

Sterkte, en blijf praten en wees lief voor jezelf, geef jezelf de tijd en ruimte!
  dinsdag 11 mei 2010 @ 17:44:12 #96
131066 scrub_nurse
pi_81305297
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 17:24 schreef Dwab het volgende:

[..]

Dat is wel raar, dan zouden ze mensen daar toch eigenlijk van tevoren van op de hoogte moeten stellen? ... Ik ben dus gestopt met de aanklacht om deze reden en verhuisd. Ik moet eerlijk bekennen dat ik dus niet stevig genoeg in mijn schoenen stond op dat moment. Als andere mensen wel onder bedreigingen doorgaan vind ik dat erg moedig... ik heb op dat moment voor mijn eigen (vooral geestelijke) welzijn gekozen... Ik vind het nog steeds een super naar idee dat hij misschien op dit moment gewoon doorgaat met meisjes verkrachten... Dat was voor mij de reden om in eerste instantie aangifte te doen...

Grrr... ik heb hierdoor een heel ander beeld gekregen van de politie en het Nederlandse recht..
je kan je voorstellen dat ik ook erg boos was, ik kreeg zijn naam en gegevens niet te horen maar zijn advocaat kreeg al mijn gegevens. ik moest er maar van uit gaan dat de advocaat discreet met mijn gegevens om zou springen..ik kreeg zijn gegevens pas te weten tijdens de rechtszaak
pi_81305658
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 17:44 schreef scrub_nurse het volgende:

[..]

je kan je voorstellen dat ik ook erg boos was, ik kreeg zijn naam en gegevens niet te horen maar zijn advocaat kreeg al mijn gegevens. ik moest er maar van uit gaan dat de advocaat discreet met mijn gegevens om zou springen..ik kreeg zijn gegevens pas te weten tijdens de rechtszaak
Ja ... het is nog extra kut omdat je je al zo machteloos voelt, en dan heb je ook nog eens het idee dat je nóg machtelozer wordt gemaakt, en dat er niemand is die voor je opstaat... Dat je alles zelf moet doen en voor je eigen belangen moet opkomen, omdat je anders gewoon keihard afgestraft wordt... Zo voelde het voor mij althans...
pi_81306607
Als slachtoffer kan je ervoor kiezen om niet je eigen adres, maar een ander adres (bijvoorbeeld het adres van het politiebureau) op te geven. Dan komt de verdachte dus niet achter je adres. Dat heet domicili kiezen en kan je gewoon aangeven bij het politiebureau als je aangifte gaat doen.
pi_81306759
Bij mij werd ook door de rechercheur gezegd dat de adresgegevens geheim blijven tenzij het voor de rechter komt. Maar bij mij is er nooit voorgeleid of aangeklaagd of hoe dat ook maar heet, en toch hebben ze de verdachte / dader naar het bureau laten komen en de aangifte incl. adres etc. gegeven. Terwijl toen al besloten was door de politie dat er niet genoeg bewijs was.
pi_81307140
Moest je eerder aangifte doen

Nu is het niet meer rechtvaardigheid, maar backstabben als je aangifte doet

[/politiekincorrectheid]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')