Dus TS helaas, jongen.quote:Op maandag 10 mei 2010 14:51 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Een verhaal dat de media heeft behaald gaat over een dertienjarig meisje in Somalië, die aangaf verkracht te zijn en daarvoor werd veroordeeld wegens overspel (Bron).
Niet dat ik me heel intens in de materie heb verdiept, maar een eerste blik op Wikipedia over het onderwerp steniging vertelt me dit:
[..]
Op basis van specifieke inzichten over de fiqh vindt steniging plaats in landen zoals Afghanistan, Saoedie-Arabië en Somalië.
quote:Op maandag 10 mei 2010 14:52 schreef zoalshetis het volgende:
ik mag toch hopen dat mensen Fokkers niet het voorbeeld van de mensheid zijn.
Ik denk dat je Afghanistan ook mag schrappen sinds de taliban daar niet meer de dienst uitmaakt.quote:Op maandag 10 mei 2010 14:54 schreef Killaht het volgende:
[..]
Dus TS helaas, jongen.
Daar noem je ook een paar landen zeg
Sterk hoor!quote:Op maandag 10 mei 2010 14:47 schreef Henk-B het volgende:
Ik mag toch hopen dat -Strawberry- bijvoorbeeld geen correcte afspiegeling is van de mensheid.![]()
Het hoort bij een bepaalde interpretatie van de islam. Dit lijkt me duidelijk vanwege de fiqh. En dat daarover verschillende ideeën bestaan maakt het, volgens mij, nog niet zo dat hierover geoordeeld kan worden dat bepaalde ideeën geen islam zijn en andere juist wel.quote:Op maandag 10 mei 2010 14:54 schreef Killaht het volgende:
[..]
Dus TS helaas, jongen.
Daar noem je ook een paar landen zeg
Het zal inderdaad niet zo veelvuldig plaatsvinden als onder het Talibanbewind, maar of de Taliban, die in Afghanistan nog betrekkelijke invloed heeft, al hun oude gewoontes hebben afgezworen waag ik me te betwijfelen.quote:Op maandag 10 mei 2010 14:56 schreef Jibbe het volgende:
Ik denk dat je Afghanistan ook mag schrappen sinds de taliban daar niet meer de dienst uitmaakt.
Voor de Taliban kwam het ook voor hoor, onder de warlords die in de oorlog tegen de taliban nominaal onze bondgenoten waren. Toen was het echter willekeur en onder de Taliban kwam steniging voort uit rechtspraak. Nu de Taliba er niet meer is is het nog steeds aanwezig maar niet meer vanuit de overheid vandaar dat ik Afghanistan niet noemde in mijn lijstje van vier landen.quote:Op maandag 10 mei 2010 15:35 schreef damian5700 het volgende:
Het zal inderdaad niet zo veelvuldig plaatsvinden als onder het Talibanbewind, maar of de Taliban, die in Afghanistan nog betrekkelijke invloed heeft, al hun oude gewoontes hebben afgezworen waag ik me te betwijfelen.
Heb je uberhaupt ook maar iets van het topic verder gelezen?quote:
Natuurlijk niet.quote:Op maandag 10 mei 2010 15:41 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Heb je uberhaupt ook maar iets van het topic verder gelezen?
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Het gaat, volgens mij, over een bepaalde perceptie van het islamitisch recht in de gevallen van ontucht en overspel.quote:Op maandag 10 mei 2010 15:40 schreef Dagonet het volgende:
Nu is het immers gewoon moord en de methodiek voor een moord is minder van belang.
Dat kan alleen opgelegd/uitgevoerd worden door mensen die daar door de overheid toe zijn aangesteld. Dat zijn het niet, dus is het moord.quote:Op maandag 10 mei 2010 15:48 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Het gaat, volgens mij, over een bepaalde perceptie van het islamitisch recht in de gevallen van ontucht en overspel.
Het is ook geen moord, maar een terechtstelling/executie.
En een vorm van proces ontbreekt ook nog eens.quote:Op maandag 10 mei 2010 15:50 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat kan alleen opgelegd/uitgevoerd worden door mensen die daar door de overheid toe zijn aangesteld. Dat zijn het niet, dus is het moord.
Neen. Ik heb echter permissie tot sommige dingen. Eerder overlegd met de NWS mods.quote:
Nu beperk je je weer tot Afghanistan, begrijp ik?quote:Op maandag 10 mei 2010 15:50 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat kan alleen opgelegd/uitgevoerd worden door mensen die daar door de overheid toe zijn aangesteld. Dat zijn het niet, dus is het moord.
Jeuh maar ga je dan ook TT's als > 'Nederland kiest voor Sieneke' aanpassen naar 'SBS 6-kijkend Nederland kiest voor Sieneke' ?quote:Op maandag 10 mei 2010 15:52 schreef IHVK het volgende:
[..]
Neen. Ik heb echter permissie tot sommige dingen. Eerder overlegd met de NWS mods.
Verder klopt het toch gewoon? Het is een marginaal groepje met 1000 leden, terwijl de TT deed vermoeden dat het om een grote vertegewoordiging ging.
De originele titel is: Voorzitter moslimraad: stenigen van vrouwen hoort bij islam. Misschien kun je dat 'radicale' verwijderen en die inschatting overlaten aan de perceptie van degenen die in deze topic reageren?quote:Op maandag 10 mei 2010 15:52 schreef IHVK het volgende:
[..]
Neen. Ik heb echter permissie tot sommige dingen. Eerder overlegd met de NWS mods.
Verder klopt het toch gewoon? Het is een marginaal groepje met 1000 leden, terwijl de TT deed vermoeden dat het om een grote vertegewoordiging ging.
Nee. Maar het gaat hier om een veel gevoeliger onderwerp wat nog eens uit de hand loopt. Een correcte weergave VAB het geheel acht ik heel belangrijk.quote:Op maandag 10 mei 2010 15:53 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Jeuh maar ga je dan ook TT's als > 'Nederland kiest voor Sieneke' aanpassen naar 'SBS 6-kijkend Nederland kiest voor Sieneke' ?
En andere landen behalve de vier die ik noemde.quote:Op maandag 10 mei 2010 15:52 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nu beperk je je weer tot Afghanistan, begrijp ik?
Maar de vorige titel klopte beter dan deze. Wie zegt dat de hele groepering dit vindt?quote:Op maandag 10 mei 2010 15:55 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nee. Maar het gaat hier om een veel gevoeliger onderwerp wat nog eens uit de hand loopt. Een correcte weergave VAB het geheel acht ik heel belangrijk.
Aha. Thanks.quote:Op maandag 10 mei 2010 14:41 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Da's niet echt he, da's een protesterende vrouw in Brussel.
Omdat het verwarrend is dat een niet-NWS mod naar eigen inzicht (want dat is het, plat gezegd, wel) een titel van een topic aanpast omdat het "gevoelig" zou liggen.quote:Op maandag 10 mei 2010 15:59 schreef IHVK het volgende:
Maar waarom ageren jullie je hier zo tegen eigenlijk?
Ik zie niet in wat het probleem is, behalve dat de TT nu duidelijker is en een deel van de OP meeneemt.
Wat klets jij nou weer?quote:Op maandag 10 mei 2010 16:05 schreef KoosVogels het volgende:
Natuurlijk is het vreselijk dat er gekken zijn die vrouwen willen stenigen, maar waarom moeten dit soort topics altijd uitdraaien op een all-out islam-bash-fest waarbij zelfs de Nederlandse moslims erbij worden gehaald?
Toen ik vanochtend nog wel meelas ging een of andere user genaamd 0312424 (nogwat) de andere posters om de oren slaan met koren-teksten. Tsja...quote:Op maandag 10 mei 2010 16:06 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Wat klets jij nou weer?
Heb je het topic wel doorgelezen?
Ik zie het nu en volgens mij hoef ik derhalve weinig af te doen aan mijn eerdere stellingname.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:02 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En andere landen behalve de vier die ik noemde.
Het zou verboden moeten worden!!!quote:Op maandag 10 mei 2010 16:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Toen ik vanochtend nog wel meelas ging een of andere user genaamd 0312424 (nogwat) de andere posters om de oren slaan met koren-teksten. Tsja...
Het zou verzachten zijn als ik in de TT had gezet dat hij niet meende of iets dergelijks.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:05 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Omdat het verwarrend is dat een niet-NWS mod naar eigen inzicht (want dat is het, plat gezegd, wel) een titel van een topic aanpast omdat het "gevoelig" zou liggen.
Terwijl het toch duidelijk is dat het enkel de voorzitter is van een moslimraad met slechts 1000 leden.
Het is een beetje, in mijn en anderen hun ogen, onnodig "verzachten".
Afgezien van 1 iemand die toch al bekendstaat als islambasher heb ik verder niet veel schokkends gezien, maar een inhoudelijke discussie die al 4 volle pagina's bezig is. Dus een beetje heel erg mosterd na de maaltijd.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:11 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het zou verzachten zijn als ik in de TT had gezet dat hij niet meende of iets dergelijks.
Nu staat er gewoon feitelijk wat er in de OP ook ter sprake komt, zodat je Pavlov reacties als : Wat een walgelijke religie!!
Tegenhoudt. Dat heeft weinig met mijn mening te maken maar is eerder een huishoudelijke ingreep.
Leuk ook die knipoog erbij. Ga zo doorquote:En verder kun je hier over klagen in de FB. De NWS mods zijn uiteindelijk de baas hier en misschien delen ze eerder jouw mening.
Origineel behoort het niet tot de islam, het is er later bij gekomen. Daarnaast wordt het zeer zelden in de praktijk uitgevoerd.quote:Op maandag 10 mei 2010 15:35 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het hoort bij een bepaalde interpretatie van de islam. Dit lijkt me duidelijk vanwege de fiqh. En dat daarover verschillende ideeën bestaan maakt het, volgens mij, nog niet zo dat hierover geoordeeld kan worden dat bepaalde ideeën geen islam zijn en andere juist wel.
[..]
Het zal inderdaad niet zo veelvuldig plaatsvinden als onder het Talibanbewind, maar of de Taliban, die in Afghanistan nog betrekkelijke invloed heeft, al hun oude gewoontes hebben afgezworen waag ik me te betwijfelen.
Waar ik min of meer op doel is dat het aanmatigend is te stellen dat de islam in Somalië of Saoedi-Arabië, vanwege steniging, geen islam is.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:19 schreef Killaht het volgende:
[..]
Origineel behoort het niet tot de islam, het is er later bij gekomen. Daarnaast wordt het zeer zelden in de praktijk uitgevoerd.
"Omdat de sharia en de fiqh niet, zoals de Koran, tijdens Mohammed’s leven geopenbaard zijn, kunnen deze in principe niet dwingend en onveranderbaar zijn. Het is geen goddelijke Wet, maar gevormd op basis van latere inzichten."
Bron: Wikipedia
Waar ik op doel is dat TS zegt dat stenigen een gewoon gebruik is binnen de Islam.
quote:Op maandag 10 mei 2010 16:33 schreef Visionair333 het volgende:
Onderwerp: hoe de 'radicale' moslims over ons denken, blij dat ik zo oud ben
Mensen ben gewaarschuwd want zoals het hier beschreven wordt zo is het namelijk en NIET anders!
WAT EEN ONZIN !!!quote:
Beetje laat alleen omdat er sinds 2002 geen stenigingen meer worden uitgevoerd in Iran en men nu het niet meer mag opleggen als straf (die dus niet meer wordt uitgevoerd mocht hij tussen 2002 en 2008 zijn opgelegd) en men het al meer dan een jaar op de planning heeft staan om uit de wetboeken te halen.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Aha. Thanks.
Goed dat er tegen geprotesteerd wordt. Dapper van die vrouw.
Onlangs acht jaar geleden.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:33 schreef Visionair333 het volgende:
Onlangs had de Franse journalist Philippe Aziz een vraaggesprek
In die vier landen is het een legale vorm van de doodstraf ja. Onmenselijk wellicht maar dat vind ik van elke doodstraf, ongeacht de manier waarop.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:10 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik zie het nu en volgens mij hoef ik derhalve weinig af te doen aan mijn eerdere stellingname.
Misschien protesteerde deze vrouw tegen het stenigen in landen waar dat nog wél gebeurt. Niet specifiek voor Iran?quote:Op maandag 10 mei 2010 16:43 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Beetje laat alleen omdat er sinds 2002 geen stenigingen meer worden uitgevoerd in Iran en men nu het niet meer mag opleggen als straf (die dus niet meer wordt uitgevoerd mocht hij tussen 2002 en 2008 zijn opgelegd) en men het al meer dan een jaar op de planning heeft staan om uit de wetboeken te halen.
Alsof je nu nog een demonstratie tegen de kilometerheffing van Eurlings gaat houden..
Nope, het was een demonstratie tegen Iran.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Misschien protesteerde deze vrouw tegen het stenigen in landen waar dat nog wél gebeurt. Niet specifiek voor Iran?
Nou, dat was dan nogal zinloos, aangezien het daar al afgeschaft is.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:54 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nope, het was een demonstratie tegen Iran.
Ik ben ook tegen de doodstraf, maar het is voor mij een brug te ver om een terechtstelling synoniem te maken met moord.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:44 schreef Dagonet het volgende:
[..]
In die vier landen is het een legale vorm van de doodstraf ja. Onmenselijk wellicht maar dat vind ik van elke doodstraf, ongeacht de manier waarop.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |