abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81256097
Maar waarom ageren jullie je hier zo tegen eigenlijk?
Ik zie niet in wat het probleem is, behalve dat de TT nu duidelijker is en een deel van de OP meeneemt.
  maandag 10 mei 2010 @ 16:02:34 #177
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_81256226
quote:
Op maandag 10 mei 2010 15:52 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Nu beperk je je weer tot Afghanistan, begrijp ik?
En andere landen behalve de vier die ik noemde.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_81256304
quote:
Op maandag 10 mei 2010 15:55 schreef IHVK het volgende:

[..]

Nee. Maar het gaat hier om een veel gevoeliger onderwerp wat nog eens uit de hand loopt. Een correcte weergave VAB het geheel acht ik heel belangrijk.
Maar de vorige titel klopte beter dan deze. Wie zegt dat de hele groepering dit vindt?
Het was de voorzitter die dit zei, niet de 'radicale moslimgroep'

Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  Moderator maandag 10 mei 2010 @ 16:04:32 #179
249559 crew  Lavenderr
pi_81256320
quote:
Op maandag 10 mei 2010 14:41 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Da's niet echt he, da's een protesterende vrouw in Brussel.
Aha. Thanks.
Goed dat er tegen geprotesteerd wordt. Dapper van die vrouw.
pi_81256337
quote:
Op maandag 10 mei 2010 15:59 schreef IHVK het volgende:
Maar waarom ageren jullie je hier zo tegen eigenlijk?
Ik zie niet in wat het probleem is, behalve dat de TT nu duidelijker is en een deel van de OP meeneemt.
Omdat het verwarrend is dat een niet-NWS mod naar eigen inzicht (want dat is het, plat gezegd, wel) een titel van een topic aanpast omdat het "gevoelig" zou liggen.

Terwijl het toch duidelijk is dat het enkel de voorzitter is van een moslimraad met slechts 1000 leden.

Het is een beetje, in mijn en anderen hun ogen, onnodig "verzachten".
pi_81256363
Natuurlijk is het vreselijk dat er gekken zijn die vrouwen willen stenigen, maar waarom moeten dit soort topics altijd uitdraaien op een all-out islam-bash-fest waarbij zelfs de Nederlandse moslims erbij worden gehaald?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_81256382
quote:
Op maandag 10 mei 2010 16:05 schreef KoosVogels het volgende:
Natuurlijk is het vreselijk dat er gekken zijn die vrouwen willen stenigen, maar waarom moeten dit soort topics altijd uitdraaien op een all-out islam-bash-fest waarbij zelfs de Nederlandse moslims erbij worden gehaald?
Wat klets jij nou weer?

Heb je het topic wel doorgelezen?
pi_81256497
quote:
Op maandag 10 mei 2010 16:06 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Wat klets jij nou weer?

Heb je het topic wel doorgelezen?
Toen ik vanochtend nog wel meelas ging een of andere user genaamd 0312424 (nogwat) de andere posters om de oren slaan met koren-teksten. Tsja...
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 10 mei 2010 @ 16:10:06 #184
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_81256530
quote:
Op maandag 10 mei 2010 16:02 schreef Dagonet het volgende:

[..]

En andere landen behalve de vier die ik noemde.
Ik zie het nu en volgens mij hoef ik derhalve weinig af te doen aan mijn eerdere stellingname.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  maandag 10 mei 2010 @ 16:10:55 #185
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_81256567
quote:
Op maandag 10 mei 2010 16:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Toen ik vanochtend nog wel meelas ging een of andere user genaamd 0312424 (nogwat) de andere posters om de oren slaan met koren-teksten. Tsja...
Het zou verboden moeten worden!!!
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_81256584
quote:
Op maandag 10 mei 2010 16:05 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Omdat het verwarrend is dat een niet-NWS mod naar eigen inzicht (want dat is het, plat gezegd, wel) een titel van een topic aanpast omdat het "gevoelig" zou liggen.

Terwijl het toch duidelijk is dat het enkel de voorzitter is van een moslimraad met slechts 1000 leden.

Het is een beetje, in mijn en anderen hun ogen, onnodig "verzachten".
Het zou verzachten zijn als ik in de TT had gezet dat hij niet meende of iets dergelijks.

Nu staat er gewoon feitelijk wat er in de OP ook ter sprake komt, zodat je Pavlov reacties als : Wat een walgelijke religie!!
Tegenhoudt. Dat heeft weinig met mijn mening te maken maar is eerder een huishoudelijke ingreep.

En verder kun je hier over klagen in de FB. De NWS mods zijn uiteindelijk de baas hier en misschien delen ze eerder jouw mening.
pi_81256786
quote:
Op maandag 10 mei 2010 16:11 schreef IHVK het volgende:

[..]

Het zou verzachten zijn als ik in de TT had gezet dat hij niet meende of iets dergelijks.

Nu staat er gewoon feitelijk wat er in de OP ook ter sprake komt, zodat je Pavlov reacties als : Wat een walgelijke religie!!
Tegenhoudt. Dat heeft weinig met mijn mening te maken maar is eerder een huishoudelijke ingreep.
Afgezien van 1 iemand die toch al bekendstaat als islambasher heb ik verder niet veel schokkends gezien, maar een inhoudelijke discussie die al 4 volle pagina's bezig is. Dus een beetje heel erg mosterd na de maaltijd.
quote:
En verder kun je hier over klagen in de FB. De NWS mods zijn uiteindelijk de baas hier en misschien delen ze eerder jouw mening.
Leuk ook die knipoog erbij. Ga zo door
  maandag 10 mei 2010 @ 16:19:34 #188
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_81256885
quote:
Op maandag 10 mei 2010 15:35 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het hoort bij een bepaalde interpretatie van de islam. Dit lijkt me duidelijk vanwege de fiqh. En dat daarover verschillende ideeën bestaan maakt het, volgens mij, nog niet zo dat hierover geoordeeld kan worden dat bepaalde ideeën geen islam zijn en andere juist wel.
[..]

Het zal inderdaad niet zo veelvuldig plaatsvinden als onder het Talibanbewind, maar of de Taliban, die in Afghanistan nog betrekkelijke invloed heeft, al hun oude gewoontes hebben afgezworen waag ik me te betwijfelen.
Origineel behoort het niet tot de islam, het is er later bij gekomen. Daarnaast wordt het zeer zelden in de praktijk uitgevoerd.

"Omdat de sharia en de fiqh niet, zoals de Koran, tijdens Mohammed’s leven geopenbaard zijn, kunnen deze in principe niet dwingend en onveranderbaar zijn. Het is geen goddelijke Wet, maar gevormd op basis van latere inzichten."
Bron: Wikipedia

Waar ik op doel is dat TS zegt dat stenigen een gewoon gebruik is binnen de Islam.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  maandag 10 mei 2010 @ 16:28:35 #189
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_81257242
quote:
Op maandag 10 mei 2010 16:19 schreef Killaht het volgende:

[..]

Origineel behoort het niet tot de islam, het is er later bij gekomen. Daarnaast wordt het zeer zelden in de praktijk uitgevoerd.

"Omdat de sharia en de fiqh niet, zoals de Koran, tijdens Mohammed’s leven geopenbaard zijn, kunnen deze in principe niet dwingend en onveranderbaar zijn. Het is geen goddelijke Wet, maar gevormd op basis van latere inzichten."
Bron: Wikipedia

Waar ik op doel is dat TS zegt dat stenigen een gewoon gebruik is binnen de Islam.
Waar ik min of meer op doel is dat het aanmatigend is te stellen dat de islam in Somalië of Saoedi-Arabië, vanwege steniging, geen islam is.
pi_81257407
Onderwerp: hoe de 'radicale' moslims over ons denken, blij dat ik zo oud ben
Mensen ben gewaarschuwd want zoals het hier beschreven wordt zo is het namelijk en NIET anders!

HOE MOSLIMS OVER ONS DENKEN !!!
Een islamitische visie op Europa

Onlangs had de Franse journalist Philippe Aziz een vraaggesprek met de 25-jarige Mohammed Sabaoui, student sociologie aan de universiteit van Rijsel, Algerijn van afkomst, maar tot Fransman genaturaliseerd.

In dit artikel de voornaamste passages uit dit gesprek. Erg verhelderend.

Vraag: Moet de opkomst van de Islam niet een zekere vrees wekken in Frankrijk en de wereld ?

Antwoord van M. Sabaoui: Zeker, het Islamitische rijk was ooit groter dan Rome en deed zijn invloed gelden over een groot gedeelte van de wereld, zoals onze Profeet dat wenst.

Vraag: In Frankrijk is uw Godsdienst toch erkend en vertegenwoordigd. Er zijn meer dan 1.500 moskeeën.

Antwoord: Neen, want uw wetten stemmen niet overeen met die van de Koran. U legt ons uw wetten op, terwijl mohammedanen alleen door de Charia geregeerd kunnen worden. We gaan ons dus inspannen om de macht te grijpen. In Roubaix bv. waar er een islamitische meerderheid is van ong. 60 %. Bij de gemeenteverkiezingen zullen wij onze mensen mobiliseren en de volgende burgemeester zal mohammedaan zijn. Na onderhandelingen zullen wij Roubaix tot onafhankelijke mohammedaanse enclave verklaren en de charia opleggen aan alle inwoners.

Vraag: Zullen alle islamieten daarmee akkoord gaan, sommigen zijn toch vergaand geïntegreerd ?

Antwoord: U onderschat de Islamitische solidariteit, men blijft Arabier, zelfs als men geboren is uit een huwelijk van een Arabier en een ongelovige. Uw vraag bewijst uw naïviteit.

Vraag: Om terug te komen op Roubaix, wat gaat u doen met niet-mohammedanen ?

Antwoord: De christelijke minderheid zal de status krijgen van Dhimmis, d.w.z. zij zullen een aparte categorie vormen en hun vrijheid kunnen terugkopen door een speciale belasting. Bovendien zullen wij hen pogen te bekeren. Tienduizenden Fransen hebben dat over het hele land al gedaan,
waarom zij niet? Op dit ogenblik worden er met dit doel aan de universiteit van Rijsel al geloofsgroepen opgericht, want God wil dat ! Zij die weigeren, zullen behandeld worden zoals het hoort. Als wij de sterksten zijn is het omdat God dat wil, wij hebben niet de dwang van de christeiijke verplichting tot bijstand en bescherming aan de weduwe, de wees, etc...
Wij moeten hen integendeel verpletteren als zij door hun ongeloof een obstakel zijn.

Vraag: Wat u zegt is verbijsterend.

Antwoord: U vergeet uw kruistochten, uw kolonisaties, uw kersteningen. U vergeet bovendien de enorme vruchtbaarheid van onze vrouwen, ons aantal zal u overweldigen. Financier en voed hen die uw meesters zullen worden. De zes miljoen Arabieren (of niet-Fransen geworden) in Frankrijk, vormen een leger van minstens 3 miljoen soldaten van God. Wij overdekken het grondgebied met een dicht netwerk, zelfs uw autoriteiten erkennen 1.400 buitenwettelijke gebieden.

Vraag: Maar waarom wacht u dan nog met handelen ?

Antwoord: Onze "vreedzame" invasie op Europees niveau is nog niet ten einde. Wij willen in alle landen gelijktijdig handelen. Daar u voor ons een steeds grotere plaats inruimt, zou het dom zijn daarvan niet te profiteren. Wij zullen uw paard van Troje zijn. In naam van de Rechten van de Mens, waarin u verstrikt zit, hebt u slechts u zelf gegijzeld. Mocht u in Algerije of Saoudi-Arabië bv. tegen mij spreken zoals ik nu tegen u, dan zou u in het beste geval onmiddellijk gearresteerd worden. U weet bij onze jongeren geen respect af te dwingen, waarom zouden zij een Frankrijk respecteren dat voor hen capituleert ? Men respecteert slechts wat men vreest. Wanneer wij de macht hebben zult u geen Arabieren meer auto's in brand zien steken, winkeldiefstallen plegen, enz....
Zij zullen weten dat de straf meedogenloos is: diefstal betekent amputatie. Wij zullen overwinnen. Allah Akbar!
  maandag 10 mei 2010 @ 16:40:42 #191
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_81257682
quote:
Op maandag 10 mei 2010 16:33 schreef Visionair333 het volgende:
Onderwerp: hoe de 'radicale' moslims over ons denken, blij dat ik zo oud ben
Mensen ben gewaarschuwd want zoals het hier beschreven wordt zo is het namelijk en NIET anders!
.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_81257723
quote:
HOE MOSLIMS OVER ONS DENKEN !!!
WAT EEN ONZIN !!!

Als die jongen echt bestaat, opsluiten in een gekkenhuis! DAT IS HOE DE MOSLIMS EROVER DENKEN!
  maandag 10 mei 2010 @ 16:43:33 #193
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_81257795
quote:
Op maandag 10 mei 2010 16:04 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Aha. Thanks.
Goed dat er tegen geprotesteerd wordt. Dapper van die vrouw.
Beetje laat alleen omdat er sinds 2002 geen stenigingen meer worden uitgevoerd in Iran en men nu het niet meer mag opleggen als straf (die dus niet meer wordt uitgevoerd mocht hij tussen 2002 en 2008 zijn opgelegd) en men het al meer dan een jaar op de planning heeft staan om uit de wetboeken te halen.

Alsof je nu nog een demonstratie tegen de kilometerheffing van Eurlings gaat houden. .
  maandag 10 mei 2010 @ 16:44:05 #194
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_81257822
quote:

Onlangs had de Franse journalist Philippe Aziz een vraaggesprek
Onlangs acht jaar geleden.
  maandag 10 mei 2010 @ 16:44:36 #195
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_81257840
quote:
Op maandag 10 mei 2010 16:10 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik zie het nu en volgens mij hoef ik derhalve weinig af te doen aan mijn eerdere stellingname.
In die vier landen is het een legale vorm van de doodstraf ja. Onmenselijk wellicht maar dat vind ik van elke doodstraf, ongeacht de manier waarop.
  Moderator maandag 10 mei 2010 @ 16:53:12 #196
249559 crew  Lavenderr
pi_81258165
quote:
Op maandag 10 mei 2010 16:43 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Beetje laat alleen omdat er sinds 2002 geen stenigingen meer worden uitgevoerd in Iran en men nu het niet meer mag opleggen als straf (die dus niet meer wordt uitgevoerd mocht hij tussen 2002 en 2008 zijn opgelegd) en men het al meer dan een jaar op de planning heeft staan om uit de wetboeken te halen.

Alsof je nu nog een demonstratie tegen de kilometerheffing van Eurlings gaat houden. .
Misschien protesteerde deze vrouw tegen het stenigen in landen waar dat nog wél gebeurt. Niet specifiek voor Iran?
  maandag 10 mei 2010 @ 16:54:34 #197
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_81258221
quote:
Op maandag 10 mei 2010 16:53 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Misschien protesteerde deze vrouw tegen het stenigen in landen waar dat nog wél gebeurt. Niet specifiek voor Iran?
Nope, het was een demonstratie tegen Iran.
  Moderator maandag 10 mei 2010 @ 16:56:58 #198
249559 crew  Lavenderr
pi_81258310
quote:
Op maandag 10 mei 2010 16:54 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nope, het was een demonstratie tegen Iran.
Nou, dat was dan nogal zinloos, aangezien het daar al afgeschaft is.
  maandag 10 mei 2010 @ 16:58:47 #199
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_81258374
quote:
Op maandag 10 mei 2010 16:44 schreef Dagonet het volgende:

[..]

In die vier landen is het een legale vorm van de doodstraf ja. Onmenselijk wellicht maar dat vind ik van elke doodstraf, ongeacht de manier waarop.
Ik ben ook tegen de doodstraf, maar het is voor mij een brug te ver om een terechtstelling synoniem te maken met moord.
Aangaande dit onderwerp gaat het simpelweg over een perceptie van het islamitisch recht hoe er gehandeld dient te worden in gevallen van prostitutie, ontucht en overspel.
pi_81261017
Het wordt tijd dat de Islam kennis maakt met democratie zoals de katholieken dat ook hebben gehad. Dan zal de een hele grote meerderheid (99%+) de democratische normen en waarden ook hebben en zullen dit soort uitspraken alleen nog van de hele kleine meerderheid komen en weinig kracht meer hebben. In mijn ogen hebben veel moslims in Nederland dit al gedaan maar helaas is dit nog een minderheid. Het heeft tijd nodig en dat kan nog een aantal generaties duren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')