Dus TS helaas, jongen.quote:Op maandag 10 mei 2010 14:51 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Een verhaal dat de media heeft behaald gaat over een dertienjarig meisje in Somalië, die aangaf verkracht te zijn en daarvoor werd veroordeeld wegens overspel (Bron).
Niet dat ik me heel intens in de materie heb verdiept, maar een eerste blik op Wikipedia over het onderwerp steniging vertelt me dit:
[..]
Op basis van specifieke inzichten over de fiqh vindt steniging plaats in landen zoals Afghanistan, Saoedie-Arabië en Somalië.
quote:Op maandag 10 mei 2010 14:52 schreef zoalshetis het volgende:
ik mag toch hopen dat mensen Fokkers niet het voorbeeld van de mensheid zijn.
Ik denk dat je Afghanistan ook mag schrappen sinds de taliban daar niet meer de dienst uitmaakt.quote:Op maandag 10 mei 2010 14:54 schreef Killaht het volgende:
[..]
Dus TS helaas, jongen.
Daar noem je ook een paar landen zeg
Sterk hoor!quote:Op maandag 10 mei 2010 14:47 schreef Henk-B het volgende:
Ik mag toch hopen dat -Strawberry- bijvoorbeeld geen correcte afspiegeling is van de mensheid.![]()
Het hoort bij een bepaalde interpretatie van de islam. Dit lijkt me duidelijk vanwege de fiqh. En dat daarover verschillende ideeën bestaan maakt het, volgens mij, nog niet zo dat hierover geoordeeld kan worden dat bepaalde ideeën geen islam zijn en andere juist wel.quote:Op maandag 10 mei 2010 14:54 schreef Killaht het volgende:
[..]
Dus TS helaas, jongen.
Daar noem je ook een paar landen zeg
Het zal inderdaad niet zo veelvuldig plaatsvinden als onder het Talibanbewind, maar of de Taliban, die in Afghanistan nog betrekkelijke invloed heeft, al hun oude gewoontes hebben afgezworen waag ik me te betwijfelen.quote:Op maandag 10 mei 2010 14:56 schreef Jibbe het volgende:
Ik denk dat je Afghanistan ook mag schrappen sinds de taliban daar niet meer de dienst uitmaakt.
Voor de Taliban kwam het ook voor hoor, onder de warlords die in de oorlog tegen de taliban nominaal onze bondgenoten waren. Toen was het echter willekeur en onder de Taliban kwam steniging voort uit rechtspraak. Nu de Taliba er niet meer is is het nog steeds aanwezig maar niet meer vanuit de overheid vandaar dat ik Afghanistan niet noemde in mijn lijstje van vier landen.quote:Op maandag 10 mei 2010 15:35 schreef damian5700 het volgende:
Het zal inderdaad niet zo veelvuldig plaatsvinden als onder het Talibanbewind, maar of de Taliban, die in Afghanistan nog betrekkelijke invloed heeft, al hun oude gewoontes hebben afgezworen waag ik me te betwijfelen.
Heb je uberhaupt ook maar iets van het topic verder gelezen?quote:
Natuurlijk niet.quote:Op maandag 10 mei 2010 15:41 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Heb je uberhaupt ook maar iets van het topic verder gelezen?
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Het gaat, volgens mij, over een bepaalde perceptie van het islamitisch recht in de gevallen van ontucht en overspel.quote:Op maandag 10 mei 2010 15:40 schreef Dagonet het volgende:
Nu is het immers gewoon moord en de methodiek voor een moord is minder van belang.
Dat kan alleen opgelegd/uitgevoerd worden door mensen die daar door de overheid toe zijn aangesteld. Dat zijn het niet, dus is het moord.quote:Op maandag 10 mei 2010 15:48 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Het gaat, volgens mij, over een bepaalde perceptie van het islamitisch recht in de gevallen van ontucht en overspel.
Het is ook geen moord, maar een terechtstelling/executie.
En een vorm van proces ontbreekt ook nog eens.quote:Op maandag 10 mei 2010 15:50 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat kan alleen opgelegd/uitgevoerd worden door mensen die daar door de overheid toe zijn aangesteld. Dat zijn het niet, dus is het moord.
Neen. Ik heb echter permissie tot sommige dingen. Eerder overlegd met de NWS mods.quote:
Nu beperk je je weer tot Afghanistan, begrijp ik?quote:Op maandag 10 mei 2010 15:50 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat kan alleen opgelegd/uitgevoerd worden door mensen die daar door de overheid toe zijn aangesteld. Dat zijn het niet, dus is het moord.
Jeuh maar ga je dan ook TT's als > 'Nederland kiest voor Sieneke' aanpassen naar 'SBS 6-kijkend Nederland kiest voor Sieneke' ?quote:Op maandag 10 mei 2010 15:52 schreef IHVK het volgende:
[..]
Neen. Ik heb echter permissie tot sommige dingen. Eerder overlegd met de NWS mods.
Verder klopt het toch gewoon? Het is een marginaal groepje met 1000 leden, terwijl de TT deed vermoeden dat het om een grote vertegewoordiging ging.
De originele titel is: Voorzitter moslimraad: stenigen van vrouwen hoort bij islam. Misschien kun je dat 'radicale' verwijderen en die inschatting overlaten aan de perceptie van degenen die in deze topic reageren?quote:Op maandag 10 mei 2010 15:52 schreef IHVK het volgende:
[..]
Neen. Ik heb echter permissie tot sommige dingen. Eerder overlegd met de NWS mods.
Verder klopt het toch gewoon? Het is een marginaal groepje met 1000 leden, terwijl de TT deed vermoeden dat het om een grote vertegewoordiging ging.
Nee. Maar het gaat hier om een veel gevoeliger onderwerp wat nog eens uit de hand loopt. Een correcte weergave VAB het geheel acht ik heel belangrijk.quote:Op maandag 10 mei 2010 15:53 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Jeuh maar ga je dan ook TT's als > 'Nederland kiest voor Sieneke' aanpassen naar 'SBS 6-kijkend Nederland kiest voor Sieneke' ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |