Daar is alle reden voor. Extremisten zijn namelijk tot terreurdaden in staat. Vergelijk het maar met voetbalhooligans: ook maar een heel klein groepje die het voor andere voetbalsupporters verziekt. Maar dat wil niet zeggen dat je het probleem hooliganisme daarom maar niet serieus moet nemen.quote:Op maandag 10 mei 2010 08:50 schreef Mutant01 het volgende:
Gemarginaliseerde Islamitische groeperingen die door Westerlingen serieus worden genomen.![]()
Lekker praktisch. Dus we bevriezen vandaag alle wetten, en iedereen die ze wil aanpassen overtreed de wet? Politieke partijen en politici opsluiten?quote:Op maandag 10 mei 2010 11:22 schreef dromelijn het volgende:
[..]
Een mening moet kunnen, maar wanneer die mening tegen de wet indruist zou deze gewoon strafbaar gesteld moeten kunnen worden.
In naam van Atheisme zijn een stuk meer mensen vermoord hoor. Stalin, iemand?quote:Op maandag 10 mei 2010 11:36 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Religie is de bron van al het kwaad, de bijbel is net zo kwaadaardig als de koran.
Dat je atheïst bent betekent niet dat je in de naam van het atheïsme moordt. Ik denk dat er toch echt heel wat meer mensen uit religie zijn vermoord dan uit niet-religie.quote:Op maandag 10 mei 2010 18:13 schreef Viajero het volgende:
[..]
In naam van Atheisme zijn een stuk meer mensen vermoord hoor. Stalin, iemand?
En dat je religieus bent betekent niet dat je dan in naam van je religie moordt.quote:Op maandag 10 mei 2010 18:16 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Dat je atheïst bent betekent niet meteen dat je in de naam van het atheïsme moordt. Ik denk dat er toch echt meer mensen uit religie zijn vermoord dan uit niet-religie.
Een mening mag. Je mag van mening zijn dat stenigen moet kunnen! Maar je mag niet zomaar beweren dat het nu eenmaal bij de Islam hoort. Want dan beweer je eigenlijk dat elke moslim zo moet denken. Dat is op zich niet strafbaar, maar wel laakbaar. Een eis dat je die woorden terugneemt is niet teveel gevraagd.quote:Op maandag 10 mei 2010 18:10 schreef Viajero het volgende:
Wat mij betreft: een mening mag altijd. Oproepen tot geweld mag niet.
Wil je zeggen dat de Amerikaanse burgeroorlog, of de wereldoorlogen uit naam van het christendom zijn gevoerd?quote:Op maandag 10 mei 2010 18:16 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Dat je atheïst bent betekent niet dat je in de naam van het atheïsme moordt. Ik denk dat er toch echt heel wat meer mensen uit religie zijn vermoord dan uit niet-religie.
Nee, maar ook niet uit naam van het atheisme, ze hadden immers niet het doel het atheisme te verbreiden.quote:Op maandag 10 mei 2010 18:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Wil je zeggen dat de Amerikaanse burgeroorlog, of de wereldoorlogen uit naam van het christendom zijn gevoerd?
De slachtoffers van Mao en Stalin zijn wel vermoord in naam van het Atheisme.quote:Op maandag 10 mei 2010 18:44 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee, maar ook niet uit naam van het atheisme, ze hadden immers niet het doel het atheisme te verbreiden.
Dat doe ik ook niet. Ik stel dat het in Saudi Arabie een terechtstelling is indien het een gevolg is van een rechtzaak, door de daartoe aangestelde autoriteiten gevoerd.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:58 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik ben ook tegen de doodstraf, maar het is voor mij een brug te ver om een terechtstelling synoniem te maken met moord.
Ook niet, communisme wellicht, dictatuur eerder.quote:Op maandag 10 mei 2010 18:45 schreef Viajero het volgende:
[..]
De slachtoffers van Mao en Stalin zijn wel vermoord in naam van het Atheisme.
Je hebt het topic gelezen of niet?quote:Op maandag 10 mei 2010 18:46 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Nog maar eens een reden meer om te zeggen dat dat islam gedoe gewoon een kankerreligie is!
Atheisme is een van de grondprincipes van het Communisme (religie is opium voor het volk - Karl Marx). Veel geestelijken zijn precies daarom vermoord, zowel in de Soviet Unie als in China.quote:Op maandag 10 mei 2010 18:48 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ook niet, communisme wellicht, dictatuur eerder.
Mwoah, in Duitse propaganda werd de bijbel wel gebruikt als argument om joden te haten. Je weet wel; de moord op jezus enzo.quote:Op maandag 10 mei 2010 18:28 schreef Gia het volgende:
Dat Hitler iets tegen Joden had, maakt het nog geen religieuze oorlog. Het was niet de Christenen tegen de Joden, namelijk.
Ik heb de openingspost gelezen en daarin staat er dat er weer zo'n tyfusvogel van een groep teringlijers die die kankerreligie 'volgen' weer een enorm vrouwonvriendelijke uitspraak heeft gedaan! Dit is net de taal die men hier in de moskees predikt!quote:
Lijfstraffen (hand afhakkken bij diefstal) ook zullen we die dan voor moslims ook maar invoeren?quote:Op maandag 10 mei 2010 08:12 schreef 0013379 het volgende:
[..]
Waarom zou hij het terug moeten nemen? Het hoort toch gewoon bij de Islam?
Vandaar dat ik eerder stelde, dat jij je in deze beperkt tot Afghanistan.quote:Op maandag 10 mei 2010 18:47 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat doe ik ook niet. Ik stel dat het in Saudi Arabie een terechtstelling is indien het een gevolg is van een rechtzaak, door de daartoe aangestelde autoriteiten gevoerd.
In Afghanistan is het moord daar het niet vanuit justitie komt.
Zo moeilijk is het niet, ik kan niet een moslim aan een staak vastbinden, hem in de fik steken en zeggen dat het een executie is omdat in de Bijbel staat dat ongelovigen dood moeten terwijl dit land geen doodstraf kent.
Ik doelde dan ook meer op het inhoudelijke gedeelte. Volgens mij is het algemeen bekend dat dergelijke groeperingen niet erg rationeel handelen of denken.quote:Op maandag 10 mei 2010 18:07 schreef Boldface het volgende:
[..]
Daar is alle reden voor. Extremisten zijn namelijk tot terreurdaden in staat. Vergelijk het maar met voetbalhooligans: ook maar een heel klein groepje die het voor andere voetbalsupporters verziekt. Maar dat wil niet zeggen dat je het probleem hooliganisme daarom maar niet serieus moet nemen.
Zo is het met extremisten ook: keihard aanpakken en als onkruid uitroeien; iets anders zal namelijk niet werken.
Ik zou het eerder vreemd vinden als radicale moslims ineens verlichte denkbeelden zouden gaan krijgen.quote:Op maandag 10 mei 2010 08:12 schreef 0013379 het volgende:
[..]
Waarom zou hij het terug moeten nemen? Het hoort toch gewoon bij de Islam?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |