abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81245777
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:21 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Mijn kritieken waren wel wat harder dan hier, en nog schiet ik ze soms scheef

Mja, misschien heb je ook wel gelijk. Het toetsenbord is slecht met intonatie doorgeven.

Ik blijf erbij:
- de toon is wel belangrijk
- de inhoud net zo
- maar we zijn ook geen half zachte watjes met zijn allen, toch?

En nu?
Toch maar weer FOT aanslingeren? Ik zou het graag zien. Zit soms dagen te 'wachten 'op platen.
Als ik hier foto's neer zet, dan weet ik dat ik commentaar kan krijgen wat ik niet wil horen. Maar ik, als beginnertje, wil wel graag vooruit in deze hobby en dat kan niet als je alleen maar hoort dat je een mooi plaatje schiet! Als je niet tegen commentaar kunt en alleen maar wilt showen moet je dat maar duidelijk maken in je openingspost!!
Ik heb nu twee keer wat geplaatst in een post, maar daar wordt overheen gelezen. Jammer. Maar ik kan het me wel voorstellen. Ik weet ook niet altijd iets zinnigs over de foto's van mijn voorganger te zeggen.

Ik heb nog wel wat plaatjes liggen waar ik wel wat commentaar op kan gebruiken. Zal eens kijken of ik vanavond de tijd kan vinden om wat te plaatsen.
Ook leeg
  maandag 10 mei 2010 @ 11:27:01 #102
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_81245788
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:22 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ik zal de komende weken eens werken aan een serie fotos met tips hoe je zulke fotos 'interessanter' maakt, en die nog voor de grote vakantie posten.
Hou je het wel laagdrempelig? .
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Admin maandag 10 mei 2010 @ 11:28:43 #103
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_81245851
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat kun je je ook afvragen over wel of geen EOS met tig lenzen, maar ondertussen komt het er wel op neer dat als je hier toevallig een leuke foto maakt met je HP klik klak camera of een foto niet ook nog een keer niet door 6 PS filters haalt je er simpelweg niet bijhoort, want dan maak je "maar" kiekjes.
Deze hè:
http://www.forumeerstewer(...).php?p=303778#303778 volgens mij staat alles schots en scheef, in het echt ook , maar ik werd wel door de Vlaamse Overheid benaderd of ze die foto in een nog te verschijnen boek mogen gebruiken.
Ik bedoel maar, het zegt in principe allemaal..niets.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin maandag 10 mei 2010 @ 11:30:16 #104
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_81245901
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:22 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ik zal de komende weken eens werken aan een serie fotos met tips hoe je zulke fotos 'interessanter' maakt, en die nog voor de grote vakantie posten.
Oh, en nog wat veel foto's met die zgn gulden/gouden snede of weet ik veel hoe dat kreng heet, maken een foto níet noodzakelijkerwijs mooier.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

maandag 10 mei 2010 @ 11:30:51 #105
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_81245929
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:27 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Hou je het wel laagdrempelig? .
de bedoelilng is dat mijn dochter van 13 het ook snapt. En die is blontd.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  maandag 10 mei 2010 @ 11:32:55 #106
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_81246001
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:41 schreef yvonne het volgende:

[..]

Wat ik wel zou zien zitten, topic met gewoon geschoten foto's, die niet nabewerkt zijn en die de maker gewoon leuk vindt en plaatst om anderen op te vrolijken, of na te laten denken, of gewoon een herinnering aan iets,
dat waar een foto ook weer voor was.
Zoiets Eigen foto's die je gewoon tof vindt. ?
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  maandag 10 mei 2010 @ 11:33:55 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_81246040
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:28 schreef yvonne het volgende:
[..]
Deze hè:
http://www.forumeerstewer(...).php?p=303778#303778 volgens mij staat alles schots en scheef, in het echt ook , maar ik werd wel door de Vlaamse Overheid benaderd of ze die foto in een nog te verschijnen boek mogen gebruiken.
Ik bedoel maar, het zegt in principe allemaal..niets.
Maar Yvonne toch, en dat met een simpele Nikon D60 met kitlens
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Admin maandag 10 mei 2010 @ 11:36:06 #108
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_81246117
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar Yvonne toch, en dat met een simpele Nikon D60 met kitlens
Ik maak er gewone klik klak foto's mee
Iteejer staat een uur te pielen met dat ding, dat is reden tot echtscheiding hoor
Loop nou doohor, klik nou es!

pi_81246264
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:30 schreef yvonne het volgende:

[..]

Oh, en nog wat veel foto's met die zgn gulden/gouden snede of weet ik veel hoe dat kreng heet, maken een foto níet noodzakelijkerwijs mooier.
Ik ben ook meer een sfeerfotograaf.. Maar dat wil niet zeggen dat ik techniekloos wil blijven knippen
Ook leeg
pi_81246499
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hier in huis is toevallig idd wel de software, maar ik weiger het te gebruiken op mijn foto's.... als ze niet goed genoeg zijn zoals ze zijn, dan zijn ze kennelijk niet goed genoeg.

En idd een stofje is jammer, maar een scheve horizon zou ik dus idd meestal gewoon afkeuren, tenzij het niet stoort in de foto. De horizon in de Mona Lisa is ook niet recht, bewust zelfs, en toch hebben we het niet over een mislukt schilderij.

Ik maak wel gebruik van een digitale camera, maar qua resultaat doe ik nog net als met analoog, what you see is what you get. En ik ben idd niet van het type dat zelf de foto's ontwikkelde, dus dan heb ik geen invloed op het resultaat.

Moet ik toegeven dat ik wel eens wat bijsnij, maar ook dat is miniem, en iets wat ik analoog met een schaar zou kunnen doen, maar dat geldt dan natuurlijk ook voor een scheve horizon
ah, net zo iemand als ik ben.. Ik dacht dat ik alleen was.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_81246881
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:12 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik zie in de topiclist voornamelijk topics waar kennis voor nodig is, of een behoorlijk budget (af en toe bekruipt mij het gevoel dat je een EOS moet hebben om hier te mogen posten, en dan liefst wel een recente, met een stapel extra lenzen). Verder zie ik een hoop [centraal] topics met onuitnodigende titels.

Ook dingen als "fotografen en modellen ontmoetingsplaats", ja, het nodigt niet uit, het komt (semi-)professioneel over en ik vraag me af of FOT dat nodig heeft.

TT's zijn het eerste dat een bezoeker ziet, daar zit al een hoop van je aanloop in.
Mwoah, dit lijken me toch redelijk eenvoudige onderwerpen die je met zo'n beetje iedere camera kan maken.

[algemeen] Dierentuinfoto's - Zoo far, zoo good.
[Centraal]Zonsondergang / opkomst #7
[Centraal] Fotos van Bloemen
[Centraal] Zwart-wit foto's #2
[Verzameltopic] Autofotografie
[Centraal] Lente-foto topic!
Fotografeer je huisdier, deel 9
Portretfotografie #14

Ik heb alleen altijd het gevoel dat je naar de topics moet zoeken.
Misschien dat sticky maken helpt?
pi_81249252
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:55 schreef PankPinther het volgende:
Waarom sticky maken als je simpel alle foto-topics kan oproepen?

http://forum.fok.nl/rde/list_forumfilter/61
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_81249285
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:32 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Iets zegt me dat het een populair topic wordt
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  maandag 10 mei 2010 @ 13:07:14 #114
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_81249497
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:32 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Leuk idee.
Vind fotografie zelf een leuke hobby, maar heb niet als doel om dat ene perfecte plaatje te schieten qua settings, liever een foto die me persoonlijk iets doet en dat is de hoofdreden dat ik in dit subforum amper iets plaats.

Maar bovenstaand topic vind ik wel tof.
pi_81249575
quote:
Op maandag 10 mei 2010 13:00 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Waarom sticky maken als je simpel alle foto-topics kan oproepen?

http://forum.fok.nl/rde/list_forumfilter/61
Zoals iemand in een ander topic al opmerkte:
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 15:01 schreef elcastel het volgende:

[..]

Kijk daar ga je al, ik kom toch echt al langer op FOT, maar ik weet niks van dat knopje; ik gok dat een 'nieuweling' er helemaal niks van weet. Ik vind het een oplossing die wsl perfect werkt voor mensen die ervan weten, maar het is ondoenlijk om al die aparte oplossingen van forums of subforums te kennen.

Ik hou juist van een simpele en uniforme aanpak, in dat opzicht zie ik een x-case liever sticky, dan hoef IK niks te doen, maar ik krijg wel die dingen te zien die nu kennelijk te vaak wegvallen. Heb ik geen knopje voor nodig in dat geval.

Het lijkt me ook niet gruwelijk veel werk, je ziet een x-case topic niet sticky staan en regelt het in een handomdraai, zie je wat over het hoofd, dan is er altijd wel een user (of TS) die dit even meldt.
pi_81249772
quote:
Op maandag 10 mei 2010 13:09 schreef PankPinther het volgende:

[..]

Zoals iemand in een ander topic al opmerkte:
[..]
Mwjah...moet je dan als gebruiker maar alles voorgekauwd krijgen? Het staat notabene vrij duidelijk bovenin de forum index en de systematiek wordt door meer subfora gebruikt. Maar goed....ik denk niet dat dit nou eigenlijk de oorzaak van de onvrede is
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_81250003
quote:
Op maandag 10 mei 2010 13:14 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Mwjah...moet je dan als gebruiker maar alles voorgekauwd krijgen? Het staat notabene vrij duidelijk bovenin de forum index en de systematiek wordt door meer subfora gebruikt.
Als je het laagdrempelig wil houden wel ja.
quote:
Maar goed....ik denk niet dat dit nou eigenlijk de oorzaak van de onvrede is
Wat dan wel?
  maandag 10 mei 2010 @ 13:20:51 #118
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_81250055
quote:
Nee, dan druk je namelijk de andere topics permanent naar beneden en dat is ook niet de bedoeling.
Maar haal allereerst maar die tags weg, de TT van Dierentuinfoto's is leuk, dat klinkt al meteen aanlokkelijk om in te kijken. De rest heb ik dat niet zo bij.
Tags storen ook bij het herkennen van een topic omdat je niet meteen aan het begin van de TT moet beginnen met lezen.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_81250105
quote:
Op maandag 10 mei 2010 13:19 schreef PankPinther het volgende:
Wat dan wel?
Ik denk dat dat voldoende naar voren is gekomen in dit topic en dat die discussie in het verleden genoeg gevoerd is. Ik wil me daar niet tegenaan bemoeien als je het niet erg vind.
pi_81250137
quote:
Op maandag 10 mei 2010 13:20 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Maar haal allereerst maar die tags weg, de TT van Dierentuinfoto's is leuk, dat klinkt al meteen aanlokkelijk om in te kijken. De rest heb ik dat niet zo bij.
Tags storen ook bij het herkennen van een topic omdat je niet meteen aan het begin van de TT moet beginnen met lezen.
Eens. Het is mij nooit opgevallen maar als ik er nu zo naar kijk ben ik het er helemaal mee eens.
  maandag 10 mei 2010 @ 13:23:48 #121
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_81250176
quote:
Op maandag 10 mei 2010 13:14 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Mwjah...moet je dan als gebruiker maar alles voorgekauwd krijgen? Het staat notabene vrij duidelijk bovenin de forum index en de systematiek wordt door meer subfora gebruikt. Maar goed....ik denk niet dat dit nou eigenlijk de oorzaak van de onvrede is
Vlak de bezoekers niet uit die, zoals ik, de subfora hebben uitgeschakeld. De mogelijkheid van een optie ontslaat je niet om het forum duidelijk te houden voor iedereen, ook degenen die die optie niet gebruiken.
  maandag 10 mei 2010 @ 13:29:09 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_81250361
quote:
Op maandag 10 mei 2010 13:20 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee, dan druk je namelijk de andere topics permanent naar beneden en dat is ook niet de bedoeling.
Klopt, zo'n dierentuinfototopic is idd leuk, maar als ik dan dit zie staan boven het invoerscherm:
quote:
Voordat je reageert
Als je foto's plaatst worden reacties op je voorganger(s) zeer op prijs gesteld.
Dan krijg ik toch het idee dat er meer verwacht wordt dan "Leuke kangaroo-foto Pietje".
Ik ga ook graag naar een museum, en vind mooi wat ik mooi vind en vind niet mooi of niet indrukwekkend wat ik niet mooi of niet indrukwekkend vind, maar ik heb nooit de behoefte om daar quasi-intellectueel over te gaan zitten doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 10 mei 2010 @ 13:50:34 #123
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_81251141
Oei, dat gaat hard . Zit nu op m'n afstudeerstage en kan even niet overal op reageren. Zal vanavond het topic helemaal doorlezen.
quote:
Op maandag 10 mei 2010 13:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Klopt, zo'n dierentuinfototopic is idd leuk, maar als ik dan dit zie staan boven het invoerscherm:
[..]

Dan krijg ik toch het idee dat er meer verwacht wordt dan "Leuke kangaroo-foto Pietje".
Ik ga ook graag naar een museum, en vind mooi wat ik mooi vind en vind niet mooi of niet indrukwekkend wat ik niet mooi of niet indrukwekkend vind, maar ik heb nooit de behoefte om daar quasi-intellectueel over te gaan zitten doen.
Dat is vooral gedaan om te voorkomen dat het een foto-dumpplek wordt waar iedereen maar z'n plaatjes neerknalt zonder een reactie op andermans foto's te geven, of er überhaupt naar te kijken.

Daar heeft ook niemand iets aan, als je foto's post doe je dat ook om ze aan anderen te laten zien en hoop je daar ook reacties op te krijgen.
Huilen dan.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 10 mei 2010 @ 13:53:18 #124
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_81251239
quote:
Op maandag 10 mei 2010 13:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

[..]

Het hoeft niet, het mag.
Groot verschil.
We dwingen niemand om iets te zeggen op andere foto's maar zo zegt niemand wat en leert niemand iets.
Dus blijft men in een cirkel rond waren en that's it.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 10 mei 2010 @ 13:53:58 #125
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_81251264
quote:

[..]

Mwoah, dit lijken me toch redelijk eenvoudige onderwerpen die je met zo'n beetje iedere camera kan maken.

[algemeen] Dierentuinfoto's - Zoo far, zoo good.
[Centraal]Zonsondergang / opkomst #7
[Centraal] Fotos van Bloemen
[Centraal] Zwart-wit foto's #2
[Verzameltopic] Autofotografie
[Centraal] Lente-foto topic!
Fotografeer je huisdier, deel 9
Portretfotografie #14

Kijk in de Faq, daar staan ze ook allemaal.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 10 mei 2010 @ 13:54:19 #126
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_81251275
En wat die forumfilters betreft, die zijn er JUIST op verzoek gekomen. Dat was destijds nog een heel gebeuren, men wist niet hoe hard ze moesten roepen dat die dingen er moesten (! ) komen.

Daarnaast is dat niet alleen een fot-iets, ze worden forumbreed gebruikt. Daarnaast leert de ervaring dat sticky topics juist minder bekeken worden. Mochten er meer showcases staan dan heb je meteen zo'n dikke lijst bovenin, dat is ook niet handig. Daarnaast sneeuwen dan de bestaande sticky's onder.
Huilen dan.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 10 mei 2010 @ 13:56:22 #127
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_81251342
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:26 schreef Vikingsmeisje het volgende:

[..]

Als ik hier foto's neer zet, dan weet ik dat ik commentaar kan krijgen wat ik niet wil horen. Maar ik, als beginnertje, wil wel graag vooruit in deze hobby en dat kan niet als je alleen maar hoort dat je een mooi plaatje schiet! Als je niet tegen commentaar kunt en alleen maar wilt showen moet je dat maar duidelijk maken in je openingspost!!
Ik heb nu twee keer wat geplaatst in een post, maar daar wordt overheen gelezen. Jammer. Maar ik kan het me wel voorstellen. Ik weet ook niet altijd iets zinnigs over de foto's van mijn voorganger te zeggen.

Ik heb nog wel wat plaatjes liggen waar ik wel wat commentaar op kan gebruiken. Zal eens kijken of ik vanavond de tijd kan vinden om wat te plaatsen.
En daar zijn Test case's voor bedoeld.
pi_81251511
quote:
Op maandag 10 mei 2010 13:50 schreef Isdatzo het volgende:
Dat is vooral gedaan om te voorkomen dat het een foto-dumpplek wordt waar iedereen maar z'n plaatjes neerknalt zonder een reactie op andermans foto's te geven, of er überhaupt naar te kijken.

Daar heeft ook niemand iets aan, als je foto's post doe je dat ook om ze aan anderen te laten zien en hoop je daar ook reacties op te krijgen.
Dat is de essentie van een fotografieforum ja. Maar als ik dit topic zo doorlees wil men een fotodumpplek waar je gewoon je plaatjes neer kan zetten zonder enige verplichting tot het leveren of ontvangen van commentaar.
  maandag 10 mei 2010 @ 14:06:24 #129
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_81251680
quote:
Op maandag 10 mei 2010 14:01 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Dat is de essentie van een fotografieforum ja. Maar als ik dit topic zo doorlees wil men een fotodumpplek waar je gewoon je plaatjes neer kan zetten zonder enige verplichting tot het leveren of ontvangen van commentaar.
Dat is er ondertussen al een .
Eigen foto's die je gewoon tof vindt. spamspamspam doe vooral ook mee.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_81251939
quote:
Op maandag 10 mei 2010 13:56 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

En daar zijn Test case's voor bedoeld.
Goed dat je het zegt, die vallen me nu dus echt pas voor het eerst op!
Ook leeg
pi_81252312
quote:
Op maandag 10 mei 2010 14:14 schreef Vikingsmeisje het volgende:

[..]

Goed dat je het zegt, die vallen me nu dus echt pas voor het eerst op!
FOT FAQ

Staat het allemaal in beschreven.
pi_81252703
quote:
Op maandag 10 mei 2010 14:01 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Nou ja, volgens mij is er niet zozeer behoefte aan een dumpplek zonder 'commentaarverplichting' (want die verplichting geldt in geen enkel topic, met uitzondering van 'Beoordeel je voorganger'), maar meer aan een dumpplek zonder kwaliteitseisen.

En ja, niet dat er voor de rest harde kwaliteitseisen aan foto's in FOT worden gesteld, maar stiekem is dat natuurlijk wel een beetje zo en dat schrikt mensen gewoon af.
pi_81253006
Dat viel mij ook al op, dat er nauwelijks meer gepost wordt Ik ben er daar één van en dat komt omdat ik tot de conslusie gekomen ben dat FOT gewoonweg niet voldoet aan wat ik zoek naar een online fotoforum. Flickr gebruik ik voor inspiratie en het sociale commentaar, dutchphotozone als ik twijfel of een foto wel werkt of niet en op zoek ben naar commentaar.

En heel af en toe lurk ik hier nog wat, vandaar dat ik bij dit topic uitkwam.
pi_81254613
quote:
Op maandag 10 mei 2010 14:35 schreef Omniej het volgende:
En ja, niet dat er voor de rest harde kwaliteitseisen aan foto's in FOT worden gesteld, maar stiekem is dat natuurlijk wel een beetje zo en dat schrikt mensen gewoon af.
Maar dat is toch ook een soort van logisch of zie ik dat nou verkeerd? Mensen die al langer fotograferen kijken nou eenmaal heel anders tegen foto's aan dan mensen die net beginnen.

Daarnaast vind ik de term kwaliteitseisen ook al niet echt passen. Het is echt zo'n jeukwoord zeg maar. En ik zie het niet als kwaliteitseisen maar als een subjectief iets. Kwaliteit suggereert dat er een objectief meetmiddel is voor een goede foto. Mensen vinden een plaatje mooi of niet.

Verder is dit een fotografieforum. Ik ga er dan vanuit dat mensen die hier komen en posten interesse hebben in fotografie an sich. Als je dan het zoveelste CF-dump-topic (oneerbiedige aanduiding voor een topic waarin een boel foto's onder elkaar geplaatst zijn en waaraan eigenlijk totaal geen aandacht is besteed onder het mom van "geen bewerking is een goede bewerking") tegenkomt, dan vind ik dat gewoon jammer. Met name omdat die persoon ook nog serieus commentaar verwacht.

Als ik dit topic zo lees, dan krijg ik toch echt het gevoel dat dit een forum moet worden waar iedereen zijn CF-kaartje kan legen zonder dat de grote boze mensen die met wat duurdere apparatuur rondlopen (leuk, zo'n doorgeslagen hobby....je wordt er gelijk op afgerekend) komen met hun vaak goedbedoelde commentaar.

Waar mogen die-grote-boze-mensen-met-wat-duurdere-apparatuur dan wel rondlopen zonder iedereen blijkbaar voor de kop te stoten? Of moeten zij maar een ander forum opzoeken?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 10 mei 2010 @ 15:28:47 #135
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_81254821
quote:
Op maandag 10 mei 2010 15:23 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Maar dat is toch ook een soort van logisch of zie ik dat nou verkeerd? Mensen die al langer fotograferen kijken nou eenmaal heel anders tegen foto's aan dan mensen die net beginnen.

Daarnaast vind ik de term kwaliteitseisen ook al niet echt passen. Het is echt zo'n jeukwoord zeg maar. En ik zie het niet als kwaliteitseisen maar als een subjectief iets. Kwaliteit suggereert dat er een objectief meetmiddel is voor een goede foto. Mensen vinden een plaatje mooi of niet.

Verder is dit een fotografieforum. Ik ga er dan vanuit dat mensen die hier komen en posten interesse hebben in fotografie an sich. Als je dan het zoveelste CF-dump-topic (oneerbiedige aanduiding voor een topic waarin een boel foto's onder elkaar geplaatst zijn en waaraan eigenlijk totaal geen aandacht is besteed onder het mom van "geen bewerking is een goede bewerking") tegenkomt, dan vind ik dat gewoon jammer. Met name omdat die persoon ook nog serieus commentaar verwacht.

Als ik dit topic zo lees, dan krijg ik toch echt het gevoel dat dit een forum moet worden waar iedereen zijn CF-kaartje kan legen zonder dat de grote boze mensen die met wat duurdere apparatuur rondlopen (leuk, zo'n doorgeslagen hobby....je wordt er gelijk op afgerekend) komen met hun vaak goedbedoelde commentaar.

Waar mogen die-grote-boze-mensen-met-wat-duurdere-apparatuur dan wel rondlopen zonder iedereen blijkbaar voor de kop te stoten? Of moeten zij maar een ander forum opzoeken?
De mensen die graag hun foto's willen showen zonder commentaar te krijgen kunnen nu terecht in het eerder geposte topic.
Diegene die wel commentaar willen kunnen bv een Testcase aanmaken of posten in Beoordeel de foto van je voorganger # 38 topic.
Dat topic is dan, denk ik, voor de wat meer gevorderde mensen die wel commentaar willen op 1 foto zonder een testcase te aan hoeven te maken.
  Forum Admin maandag 10 mei 2010 @ 15:31:08 #136
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_81254928
quote:

[..]

Het zou je sieren als je je vooroordelen opzij zet en eens echt de reacties leest die in dit topic staan.
Helemaal niemand zegt dat kritiek niet mag. Het gaat voornamelijk om de manier waarop deze kritiek gegeven wordt. En het is best leuk te horen dat een foto goed gelukt is. Ik zou niet weten waarom een fotograaf niets aan die informatie heeft.
  maandag 10 mei 2010 @ 15:33:35 #137
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_81255063
quote:

[..]

Waarom moet die sticker van duurdere apparatuur er weer bij? Hebben die kwaliteitsfotograferen zonder die apparatuur dan geen goede foto's?? En een beginner met een peperdure camera heeft dan bij voorbaat een goede foto?

Misschien een vermelding in de TT hanteren? Beginner, Semi en Pro? Zo kan een ander ook rekening met zijn commentaar houden...
Ook leeg
  maandag 10 mei 2010 @ 15:36:58 #139
9039 GateWayX
Divide by Zero
pi_81255174
quote:

[..]

Dat jij eventueel mensen voor de kop stoot heeft weinig met je "dure appatuur" te maken denk ik
pi_81255263
quote:
Op maandag 10 mei 2010 15:31 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Het zou je sieren als je je vooroordelen opzij zet en eens echt de reacties leest die in dit topic staan.
Helemaal niemand zegt dat kritiek niet mag. Het gaat voornamelijk om de manier waarop deze kritiek gegeven wordt. En het is best leuk te horen dat een foto goed gelukt is. Ik zou niet weten waarom een fotograaf niets aan die informatie heeft.
Tsja, wat is dan een 'goede' manier van kritiek, en wat is slecht? Verschilt ook weer per fotograaf... De een zal daadwerkelijk iets willen leren en ontvangt graag harde kritiek, de ander zal liever willen horen hoe goed of hoe fantastisch mooi zijn/haar foto wel niet is en ontvangt juist liever geen harde kritiek. Dit verschil in voorkeur maakt de een niet beter dan de ander, maar hoe weet je of iemand op harde kritiek zit te wachten of niet?

En dan zit je nog met het probleem dat er aan de ene kant mensen zijn die totaal niet zitten te wachten op een heel forum vol "Oh wow, mooie foto hoor!", terwijl een andere groep totaal niet zit te wachten op harde kritiek over scheve horizonnen, slechte belichtingen, compositie-ditjes en crop-datjes...
  Forum Admin maandag 10 mei 2010 @ 15:42:11 #141
Heeft een huisje.
pi_81255375
quote:
Op maandag 10 mei 2010 15:39 schreef Omniej het volgende:

[..]

Tsja, wat is dan een 'goede' manier van kritiek, en wat is slecht? Verschilt ook weer per fotograaf... De een zal daadwerkelijk iets willen leren en ontvangt graag harde kritiek, de ander zal liever willen horen hoe goed of hoe fantastisch mooi zijn/haar foto wel niet is en ontvangt juist liever geen harde kritiek. Dit verschil in voorkeur maakt de een niet beter dan de ander, maar hoe weet je of iemand op harde kritiek zit te wachten of niet?

En dan zit je nog met het probleem dat er aan de ene kant mensen zijn die totaal niet zitten te wachten op een heel forum vol "Oh wow, mooie foto hoor!", terwijl een andere groep totaal niet zit te wachten op harde kritiek over scheve horizonnen, slechte belichtingen, compositie-ditjes en crop-datjes...
Ik ben het helemaal met je eens. Het is uiteraard een kwestie van geven en nemen.
Toch is er het feit dat er blijkbaar weinig mensen meer zijn die er iets voor voelen om hun foto's hier te plaatsen. Dat zal toch voor een groot deel door de manier waarop kritiek gegeven wordt komen, dunkt me.
  Redactie Games maandag 10 mei 2010 @ 15:45:17 #142
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_81255511
Ah, weer een meelurk topic..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 10 mei 2010 @ 15:46:56 #143
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_81255580
quote:
Op maandag 10 mei 2010 15:39 schreef Omniej het volgende:

[..]

Ik ga ff een dooddoener er in gooien.
Ook op Flickr kan men harde kritiek krijgen waar men misschien niet op zit te wachten.
Dat is bijna inherent aan het plaatsen van foto's op een site waar men kan reageren.
Dus niet alleen op FOT gebeurd dit.
Wanneer men dat niet wil dan moet men eigenlijk een eigen site maken waar men hun werk neerzetten en hier in het "foto-dump-topic" neerzetten.
Kritiek hoort er bij vind ik, het gaat er alleen om hoe het geplaatst wordt.
  Forum Admin maandag 10 mei 2010 @ 15:48:47 #144
Heeft een huisje.
pi_81255664
quote:
Op maandag 10 mei 2010 15:46 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Die "dooddoener" is inmiddels al meerdere keren door meerdere personen in dit topic geplaatst.
Sommige mensen hier lezen er blijkbaar structureel overheen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 10 mei 2010 @ 15:50:01 #145
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_81255715
quote:
Op maandag 10 mei 2010 15:48 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Die "dooddoener" is inmiddels al meerdere keren door meerdere personen in dit topic geplaatst.
Sommige mensen hier lezen er blijkbaar structureel overheen.
Het eerste stuk van mijn dooddoener niet.
pi_81255975
quote:
Op maandag 10 mei 2010 15:46 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

En hoe er mee omgegaan wordt.
Zowel in de foto topics als in dit soort topics.

Je hebt altijd van die mensen die gewoonweg alle kritiek wegwuiven.
pi_81256128
quote:

[..]

Goede vraag, die ik voor mijzelf beantwoord heb met ik ga naar een ander forum.. Ik denk dat FOT heel duidelijk moet aangeven wat voor soort fotoforum zij willen zijn. Nu is dat niet zo waardoor onduidelijkheid onstaat.

Dutchphotozone.com bijvoorbeeld profileert zich als forum voor de gevorderde, zowel pro als serieuze amatuer. Ik heb het idee dat FOT iedereen probeert aan te spreken en dat werkt gewoon niet denk ik.
  maandag 10 mei 2010 @ 16:00:29 #148
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_81256133
Goh er was toch blijkbaar nog wel behoefte aan deze discussie...
Topic loopt als een tierelier
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  Admin maandag 10 mei 2010 @ 16:03:02 #149
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_81256249
quote:
Op maandag 10 mei 2010 16:00 schreef Kremers het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat FOT iedereen probeert aan te spreken en dat werkt gewoon niet denk ik.
Denk ik nog steeds wel eigenlijk.

maandag 10 mei 2010 @ 16:06:51 #150
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_81256393
quote:
Op maandag 10 mei 2010 16:00 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Goh er was toch blijkbaar nog wel behoefte aan deze discussie...
Topic loopt als een tierelier
Deze discussie loopt al jaren, maar hij is nooit fatsoenlijk afgemaakt.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')