abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin maandag 10 mei 2010 @ 10:41:09 #76
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_81244378
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:36 schreef jack4ya het volgende:

[..]

De mooiste foto's zijn vaak onbewerkt of minimaal. Helemaal mee eens.

Maar als er iets in de foto zat, wat niet te voorkomen was of een foutje of iets dergelijks, dan mag dat best hersteld worden. Die lelijke vlek, dat stomme stofje mag best het veld ruimen als het afbreuk doet aan de foto, anders is het natuurlijk geen issue. Maar dat is idd al wat meer bewerken niet iedereen kan dat of heeft de siftware.

Meeste programma's kunnen wel croppen en rechtzetten. Dus dat lijkt me haalbaar, of zie ik dat verkeerd?
(Geen sarcasme, is een eerlijke vraag)
Wat ik wel zou zien zitten, topic met gewoon geschoten foto's, die niet nabewerkt zijn en die de maker gewoon leuk vindt en plaatst om anderen op te vrolijken, of na te laten denken, of gewoon een herinnering aan iets,
dat waar een foto ook weer voor was.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Forum Admin maandag 10 mei 2010 @ 10:42:25 #77
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_81244415
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:41 schreef yvonne het volgende:

[..]

Wat ik wel zou zien zitten, topic met gewoon geschoten foto's, die niet nabewerkt zijn en die de maker gewoon leuk vindt en plaatst om anderen op te vrolijken, of na te laten denken, of gewoon een herinnering aan iets,
dat waar een foto ook weer voor was.
Ik denk dat FOT op dit moment blij moet zijn met alle topics waar daadwerkelijk foto's in gepost worden.
Mocht er ooit een overload aan fototopics komen dan kan er altijd nog structuur in aangebracht worden.
  maandag 10 mei 2010 @ 10:43:15 #78
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_81244441
Jullie kennen vast het youtube filmpje "smiles" *] wel... Zoiets doen?

*] filmpje van alleen maar smiles, grijzende mensen. Word ik altijd vrolijk van.
pi_81244522
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:31 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Maar die worden dan ook weer weerhouden om mee te doen en hun eigen foto's te plaatsen door woorden als showcase (wat een kwaliteitseis impliceert).

Ik mis topics als "plaats hier je vakantiefoto's van het strand", "gebouwen die jij op de foto hebt gezet" enz enz.

Dat nodigt uit.
Verzameltopics bedoel je?
Die hebben we toch al?

Showcases zijn bedoeld om je beste werk in te plaatsen, daar worden over het algemeen geen foto's van andere users in gepost.
  maandag 10 mei 2010 @ 10:46:25 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_81244539
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:36 schreef jack4ya het volgende:
[..]
De mooiste foto's zijn vaak onbewerkt of minimaal. Helemaal mee eens.

Maar als er iets in de foto zat, wat niet te voorkomen was of een foutje of iets dergelijks, dan mag dat best hersteld worden. Die lelijke vlek, dat stomme stofje mag best het veld ruimen als het afbreuk doet aan de foto, anders is het natuurlijk geen issue. Maar dat is idd al wat meer bewerken niet iedereen kan dat of heeft de siftware.

Meeste programma's kunnen wel croppen en rechtzetten. Dus dat lijkt me haalbaar, of zie ik dat verkeerd?
(Geen sarcasme, is een eerlijke vraag)
Hier in huis is toevallig idd wel de software, maar ik weiger het te gebruiken op mijn foto's.... als ze niet goed genoeg zijn zoals ze zijn, dan zijn ze kennelijk niet goed genoeg.

En idd een stofje is jammer, maar een scheve horizon zou ik dus idd meestal gewoon afkeuren, tenzij het niet stoort in de foto. De horizon in de Mona Lisa is ook niet recht, bewust zelfs, en toch hebben we het niet over een mislukt schilderij.

Ik maak wel gebruik van een digitale camera, maar qua resultaat doe ik nog net als met analoog, what you see is what you get. En ik ben idd niet van het type dat zelf de foto's ontwikkelde, dus dan heb ik geen invloed op het resultaat.

Moet ik toegeven dat ik wel eens wat bijsnij, maar ook dat is miniem, en iets wat ik analoog met een schaar zou kunnen doen, maar dat geldt dan natuurlijk ook voor een scheve horizon
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 10 mei 2010 @ 11:12:13 #81
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_81245277
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hier in huis is toevallig idd wel de software, maar ik weiger het te gebruiken op mijn foto's.... als ze niet goed genoeg zijn zoals ze zijn, dan zijn ze kennelijk niet goed genoeg.

En idd een stofje is jammer, maar een scheve horizon zou ik dus idd meestal gewoon afkeuren, tenzij het niet stoort in de foto. De horizon in de Mona Lisa is ook niet recht, bewust zelfs, en toch hebben we het niet over een mislukt schilderij.

Ik maak wel gebruik van een digitale camera, maar qua resultaat doe ik nog net als met analoog, what you see is what you get. En ik ben idd niet van het type dat zelf de foto's ontwikkelde, dus dan heb ik geen invloed op het resultaat.

Moet ik toegeven dat ik wel eens wat bijsnij, maar ook dat is miniem, en iets wat ik analoog met een schaar zou kunnen doen, maar dat geldt dan natuurlijk ook voor een scheve horizon
dus als jij een wereld prent maakt en de horizon is scheef pleur je em weg? ipv em ff recht te zetten met PS ??
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  maandag 10 mei 2010 @ 11:12:14 #82
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_81245278
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:45 schreef PankPinther het volgende:

Verzameltopics bedoel je?
Die hebben we toch al?
Ik zie in de topiclist voornamelijk topics waar kennis voor nodig is, of een behoorlijk budget (af en toe bekruipt mij het gevoel dat je een EOS moet hebben om hier te mogen posten, en dan liefst wel een recente, met een stapel extra lenzen). Verder zie ik een hoop [centraal] topics met onuitnodigende titels.

Ook dingen als "fotografen en modellen ontmoetingsplaats", ja, het nodigt niet uit, het komt (semi-)professioneel over en ik vraag me af of FOT dat nodig heeft.

TT's zijn het eerste dat een bezoeker ziet, daar zit al een hoop van je aanloop in.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  maandag 10 mei 2010 @ 11:14:18 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_81245352
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:12 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
dus als jij een wereld prent maakt en de horizon is scheef pleur je em weg? ipv em ff recht te zetten met PS ??
Als het werkelijk een wereldprent is dan zal hij niet waardeloos worden door een scheve horizon.
Dus of ik doe er idd niets mee, of ik accepteer m gewoon zoals hij is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 10 mei 2010 @ 11:15:18 #84
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_81245386
Is de discussie wel of geen photoshop erg relevant voor dit topic?
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  maandag 10 mei 2010 @ 11:17:03 #85
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_81245459
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:12 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik zie in de topiclist voornamelijk topics waar kennis voor nodig is, of een behoorlijk budget (af en toe bekruipt mij het gevoel dat je een EOS moet hebben om hier te mogen posten, en dan liefst wel een recente, met een stapel extra lenzen). Verder zie ik een hoop [centraal] topics met onuitnodigende titels.

Ook dingen als "fotografen en modellen ontmoetingsplaats", ja, het nodigt niet uit, het komt (semi-)professioneel over en ik vraag me af of FOT dat nodig heeft.

TT's zijn het eerste dat een bezoeker ziet, daar zit al een hoop van je aanloop in.
EOS
  maandag 10 mei 2010 @ 11:17:15 #86
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_81245463
grapje...
  maandag 10 mei 2010 @ 11:18:28 #87
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_81245512
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:15 schreef Tha_Erik het volgende:
Dat kun je je ook afvragen over wel of geen EOS met tig lenzen, maar ondertussen komt het er wel op neer dat als je hier toevallig een leuke foto maakt met je HP klik klak camera of een foto niet ook nog een keer niet door 6 PS filters haalt je er simpelweg niet bijhoort, want dan maak je "maar" kiekjes.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 10 mei 2010 @ 11:19:08 #88
137079 Chowi
Lonerism.
pi_81245543
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:15 schreef Tha_Erik het volgende:
Totaal niet, zelfs.
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
  maandag 10 mei 2010 @ 11:19:09 #89
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_81245544
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat kun je je ook afvragen over wel of geen EOS met tig lenzen, maar ondertussen komt het er wel op neer dat als je hier toevallig een leuke foto maakt met je HP klik klak camera of een foto niet ook nog een keer niet door 6 PS filters haalt je er simpelweg niet bijhoort, want dan maak je "maar" kiekjes.

hahhahahaha wat een BULLCRAP hahahhaa zo zout had ik ze nog niet gegeten
  maandag 10 mei 2010 @ 11:20:28 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_81245586
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:17 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
EOS
Ja, dat lijkt me in dit topic echt constructief, nog even een Canon/Nikon vete in het leven roepen, of misschien kun je gelijk iedereen afschrijven die geen Full frame camera gebruikt
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 10 mei 2010 @ 11:20:49 #91
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_81245597
Staat toch grapje onder joh doos
  maandag 10 mei 2010 @ 11:21:27 #92
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_81245619
quote:

[..]

Welnee... ik heb ook onbewerkte foto's gepost met mijn N82.
  maandag 10 mei 2010 @ 11:21:34 #93
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_81245622
pfff gek dat t hier dood gaat met mensen die al zo reageren.. kom es van die kast af joh...
  maandag 10 mei 2010 @ 11:22:16 #94
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_81245644
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:13 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Helemaal nu we weer richting de zomervakanties gaan. Daarbij zullen een heleboel mensen zijn die zich afvragen hoe ze wel een leuke foto van dat strand of hotel kunnen maken die niet dertien-in-een-dozijn is, maar ja, dan moeten ze wel geplaatst kunnen worden.
Ik zal de komende weken eens werken aan een serie fotos met tips hoe je zulke fotos 'interessanter' maakt, en die nog voor de grote vakantie posten.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  maandag 10 mei 2010 @ 11:22:32 #95
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_81245655
kijk eens naar die analoge straat foto's van Kamermans of KvdV ( geloof ik) alom geprezen serie's
maar gewoon met een oud analoog beessie gemaakt hoor ( en niet eens een Nikon)
  maandag 10 mei 2010 @ 11:22:47 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_81245665
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:19 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
hahhahahaha wat een BULLCRAP hahahhaa zo zout had ik ze nog niet gegeten
Uiteraard.... je kunt ook zo lekker beoordelen hoe anderen tegen FOT aankijken en er daarom niet posten.

Je reactie is eigenlijk in een nutshell het hele probleem, en ik wens je er veel plezier mee.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 10 mei 2010 @ 11:24:36 #97
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_81245719
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Uiteraard.... je kunt ook zo lekker beoordelen hoe anderen tegen FOT aankijken en er daarom niet posten.

Je reactie is eigenlijk in een nutshell het hele probleem, en ik wens je er veel plezier mee.
Echt onzin.. jij komt met een volledig uit de duim gezogen stelling, totaal niet op waarheid gebaseerd... gek dat ik je daar op uit lach! Maar bedankt voor je wens! Ben er erg blij mee!
  maandag 10 mei 2010 @ 11:25:13 #98
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_81245735
TVP
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_81245744
quote:

[..]

Volgens mij kunt je met een klik klap snap shot camera net zo'n leuke foto's maken als met een mark12 met een superdure speciale lens en blah blah.. Al hoewel het wel makkelijker om constanter mooie en goede foto's uit een DSLR te krijgen. Ik heb overigens wel een een show case gezien van foto's met een "standaard" huis tuin en keuken toestel waarvan ik ging kwijlen.

Weliicht een idee om een (sub)forum te maken voor de pro's?
To be or not to be.....
  maandag 10 mei 2010 @ 11:26:34 #100
30137 Michelinmannetje
Burning Rubber
pi_81245775
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:22 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ik zal de komende weken eens werken aan een serie fotos met tips hoe je zulke fotos 'interessanter' maakt, en die nog voor de grote vakantie posten.
Dat vind ik nou een super idee Ronaldv.. Daar kunnen mensen wat mee die hier komen kijken.
To be or not to be.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')