Wat ik wel zou zien zitten, topic met gewoon geschoten foto's, die niet nabewerkt zijn en die de maker gewoon leuk vindt en plaatst om anderen op te vrolijken, of na te laten denken, of gewoon een herinnering aan iets,quote:Op maandag 10 mei 2010 10:36 schreef jack4ya het volgende:
[..]
De mooiste foto's zijn vaak onbewerkt of minimaal. Helemaal mee eens.![]()
Maar als er iets in de foto zat, wat niet te voorkomen was of een foutje of iets dergelijks, dan mag dat best hersteld worden. Die lelijke vlek, dat stomme stofje mag best het veld ruimen als het afbreuk doet aan de foto, anders is het natuurlijk geen issue. Maar dat is idd al wat meer bewerken niet iedereen kan dat of heeft de siftware.
Meeste programma's kunnen wel croppen en rechtzetten. Dus dat lijkt me haalbaar, of zie ik dat verkeerd?
(Geen sarcasme, is een eerlijke vraag)
Ik denk dat FOT op dit moment blij moet zijn met alle topics waar daadwerkelijk foto's in gepost worden.quote:Op maandag 10 mei 2010 10:41 schreef yvonne het volgende:
[..]
Wat ik wel zou zien zitten, topic met gewoon geschoten foto's, die niet nabewerkt zijn en die de maker gewoon leuk vindt en plaatst om anderen op te vrolijken, of na te laten denken, of gewoon een herinnering aan iets,
dat waar een foto ook weer voor was.
Verzameltopics bedoel je?quote:Op maandag 10 mei 2010 10:31 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar die worden dan ook weer weerhouden om mee te doen en hun eigen foto's te plaatsen door woorden als showcase (wat een kwaliteitseis impliceert).
Ik mis topics als "plaats hier je vakantiefoto's van het strand", "gebouwen die jij op de foto hebt gezet" enz enz.
Dat nodigt uit.
Hier in huis is toevallig idd wel de software, maar ik weiger het te gebruiken op mijn foto's.... als ze niet goed genoeg zijn zoals ze zijn, dan zijn ze kennelijk niet goed genoeg.quote:Op maandag 10 mei 2010 10:36 schreef jack4ya het volgende:
[..]
De mooiste foto's zijn vaak onbewerkt of minimaal. Helemaal mee eens.![]()
Maar als er iets in de foto zat, wat niet te voorkomen was of een foutje of iets dergelijks, dan mag dat best hersteld worden. Die lelijke vlek, dat stomme stofje mag best het veld ruimen als het afbreuk doet aan de foto, anders is het natuurlijk geen issue. Maar dat is idd al wat meer bewerken niet iedereen kan dat of heeft de siftware.
Meeste programma's kunnen wel croppen en rechtzetten. Dus dat lijkt me haalbaar, of zie ik dat verkeerd?
(Geen sarcasme, is een eerlijke vraag)
dus als jij een wereld prent maakt en de horizon is scheef pleur je em weg? ipv em ff recht te zetten met PS ??quote:Op maandag 10 mei 2010 10:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hier in huis is toevallig idd wel de software, maar ik weiger het te gebruiken op mijn foto's.... als ze niet goed genoeg zijn zoals ze zijn, dan zijn ze kennelijk niet goed genoeg.
En idd een stofje is jammer, maar een scheve horizon zou ik dus idd meestal gewoon afkeuren, tenzij het niet stoort in de foto. De horizon in de Mona Lisa is ook niet recht, bewust zelfs, en toch hebben we het niet over een mislukt schilderij.
Ik maak wel gebruik van een digitale camera, maar qua resultaat doe ik nog net als met analoog, what you see is what you get. En ik ben idd niet van het type dat zelf de foto's ontwikkelde, dus dan heb ik geen invloed op het resultaat.
Moet ik toegeven dat ik wel eens wat bijsnij, maar ook dat is miniem, en iets wat ik analoog met een schaar zou kunnen doen, maar dat geldt dan natuurlijk ook voor een scheve horizon
Ik zie in de topiclist voornamelijk topics waar kennis voor nodig is, of een behoorlijk budget (af en toe bekruipt mij het gevoel dat je een EOS moet hebben om hier te mogen posten, en dan liefst wel een recente, met een stapel extra lenzen). Verder zie ik een hoop [centraal] topics met onuitnodigende titels.quote:Op maandag 10 mei 2010 10:45 schreef PankPinther het volgende:
Verzameltopics bedoel je?
Die hebben we toch al?
Als het werkelijk een wereldprent is dan zal hij niet waardeloos worden door een scheve horizon.quote:Op maandag 10 mei 2010 11:12 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
dus als jij een wereld prent maakt en de horizon is scheef pleur je em weg? ipv em ff recht te zetten met PS ??
EOSquote:Op maandag 10 mei 2010 11:12 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik zie in de topiclist voornamelijk topics waar kennis voor nodig is, of een behoorlijk budget (af en toe bekruipt mij het gevoel dat je een EOS moet hebben om hier te mogen posten, en dan liefst wel een recente, met een stapel extra lenzen). Verder zie ik een hoop [centraal] topics met onuitnodigende titels.
Ook dingen als "fotografen en modellen ontmoetingsplaats", ja, het nodigt niet uit, het komt (semi-)professioneel over en ik vraag me af of FOT dat nodig heeft.
TT's zijn het eerste dat een bezoeker ziet, daar zit al een hoop van je aanloop in.
Dat kun je je ook afvragen over wel of geen EOS met tig lenzen, maar ondertussen komt het er wel op neer dat als je hier toevallig een leuke foto maakt met je HP klik klak camera of een foto niet ook nog een keer niet door 6 PS filters haalt je er simpelweg niet bijhoort, want dan maak je "maar" kiekjes.quote:Op maandag 10 mei 2010 11:15 schreef Tha_Erik het volgende:
Is de discussie wel of geen photoshop erg relevant voor dit topic?
Totaal niet, zelfs.quote:Op maandag 10 mei 2010 11:15 schreef Tha_Erik het volgende:
Is de discussie wel of geen photoshop erg relevant voor dit topic?
quote:Op maandag 10 mei 2010 11:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat kun je je ook afvragen over wel of geen EOS met tig lenzen, maar ondertussen komt het er wel op neer dat als je hier toevallig een leuke foto maakt met je HP klik klak camera of een foto niet ook nog een keer niet door 6 PS filters haalt je er simpelweg niet bijhoort, want dan maak je "maar" kiekjes.
Ja, dat lijkt me in dit topic echt constructief, nog even een Canon/Nikon vete in het leven roepen, of misschien kun je gelijk iedereen afschrijven die geen Full frame camera gebruiktquote:
Welnee... ik heb ook onbewerkte foto's gepost met mijn N82.quote:Op maandag 10 mei 2010 11:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat kun je je ook afvragen over wel of geen EOS met tig lenzen, maar ondertussen komt het er wel op neer dat als je hier toevallig een leuke foto maakt met je HP klik klak camera of een foto niet ook nog een keer niet door 6 PS filters haalt je er simpelweg niet bijhoort, want dan maak je "maar" kiekjes.
Ik zal de komende weken eens werken aan een serie fotos met tips hoe je zulke fotos 'interessanter' maakt, en die nog voor de grote vakantie posten.quote:Op maandag 10 mei 2010 10:13 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Helemaal nu we weer richting de zomervakanties gaan. Daarbij zullen een heleboel mensen zijn die zich afvragen hoe ze wel een leuke foto van dat strand of hotel kunnen maken die niet dertien-in-een-dozijn is, maar ja, dan moeten ze wel geplaatst kunnen worden.
Uiteraard.... je kunt ook zo lekker beoordelen hoe anderen tegen FOT aankijken en er daarom niet posten.quote:Op maandag 10 mei 2010 11:19 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
hahhahahaha wat een BULLCRAP hahahhaa zo zout had ik ze nog niet gegeten
Echt onzin.. jij komt met een volledig uit de duim gezogen stelling, totaal niet op waarheid gebaseerd... gek dat ik je daar op uit lach! Maar bedankt voor je wens! Ben er erg blij mee!quote:Op maandag 10 mei 2010 11:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Uiteraard.... je kunt ook zo lekker beoordelen hoe anderen tegen FOT aankijken en er daarom niet posten.
Je reactie is eigenlijk in een nutshell het hele probleem, en ik wens je er veel plezier mee.
Volgens mij kunt je met een klik klap snap shot camera net zo'n leuke foto's maken als met een mark12 met een superdure speciale lens en blah blah.. Al hoewel het wel makkelijker om constanter mooie en goede foto's uit een DSLR te krijgen. Ik heb overigens wel een een show case gezien van foto's met een "standaard" huis tuin en keuken toestel waarvan ik ging kwijlen.quote:Op maandag 10 mei 2010 11:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat vind ik nou een super idee Ronaldv.. Daar kunnen mensen wat mee die hier komen kijken.quote:Op maandag 10 mei 2010 11:22 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik zal de komende weken eens werken aan een serie fotos met tips hoe je zulke fotos 'interessanter' maakt, en die nog voor de grote vakantie posten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |