abonnement Unibet Coolblue
  maandag 10 mei 2010 @ 10:02:04 #51
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_81243381
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:00 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Stond niet in de med lijst bovenaan en al helemaal niet in de actieve topic lijst. Dus niet gezien als "belangrijk topic"
En inderdaad.
Ik ben zeer negatief over de nieuwe insteek.
Geeft alleen maar aan hoe lui de PR en mod zijn met aanleveren van onderwerpen.
Mijn fotowedstrijd plezier is nu erg gedaald.
Stel je niet zo aan zeg.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  Admin maandag 10 mei 2010 @ 10:03:31 #52
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_81243412
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:02 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan zeg.
Was dat serieus?
Ik dacht een geintje
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 10 mei 2010 @ 10:05:23 #53
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_81243444
quote:
Op maandag 10 mei 2010 09:53 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Maar moet elke foto voldoen aan de "richtlijnen"?
Het is niet alleen dat men out-of-the-box foto's kan/wil/moet maken maar ook out-of-the-box denken zal dan bij die foto's "moeten" om ze goed te kunnen waarderen.
Misschien heeft de maker het juist wel zo bedoeld zoals ze gepost zijn.
Neu... ik kan wel zien wanneer een horizon niet recht is. Vandaar dat ik duidelijk aangaf onbedoelde scheve horizonnen ed. Een foto kan mislukt zijn en toch een prachtige plaat opleveren. Ik kan foto's vaak prima op hun 'out-of-the-box' waarde appreciëren.
Zelfs een foto van een huisdier... ook leuk. Maar soms ontbeert men toch wat zelfkritiek.
  Forum Admin maandag 10 mei 2010 @ 10:06:12 #54
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_81243458
quote:
Op maandag 10 mei 2010 09:50 schreef jack4ya het volgende:
Dat laatste ("Dat hij er serieus mee bezig")... Bij sommige foto's die neer geplempt worden (anders kan ik het niet noemen) vraag ik me echt af of dat serieus bedoelt is.
de (onbedoelde) scheve horizonnen, (onbedoeld) onscherpe foto's ed zijn niet te tellen. Dat niet enkele foto een topper is dat kan. Dat sommige foto's gewoontjes zijn, dat kan.
Maar sommige foto's zijn ronduit ruk. En dán vraag ik me af: zie je het niet, of interesseert het je (stiekum) niet? Bij het eerste kan je wmb (opbouwende) kritiek krijgen, bij het laatste... sjah.
Door dit soort autoritair gelul worden er nu dus helemaal geen foto's meer geplaatst. Chapeau.
Zo weinig inlevingsvermogen, een tikkeltje sneu wel. Niet iedereen heeft jouw "niveau".
Heb je zelf wel eens een showcase gepost?
  maandag 10 mei 2010 @ 10:07:07 #55
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_81243485
quote:
Op maandag 10 mei 2010 09:50 schreef jack4ya het volgende:
Dat laatste ("Dat hij er serieus mee bezig")... Bij sommige foto's die neer geplempt worden (anders kan ik het niet noemen) vraag ik me echt af of dat serieus bedoelt is.
de (onbedoelde) scheve horizonnen, (onbedoeld) onscherpe foto's ed zijn niet te tellen. Dat niet enkele foto een topper is dat kan. Dat sommige foto's gewoontjes zijn, dat kan.
Maar sommige foto's zijn ronduit ruk. En dán vraag ik me af: zie je het niet, of interesseert het je (stiekum) niet? Bij het eerste kan je wmb (opbouwende) kritiek krijgen, bij het laatste... sjah.
Feit is wel dat dit geen professioneel en exclusief fotoforum is. Als je alleen maar semiprofessionele foto's wil zien dan denk ik toch dat een ander forum beter aansluit bij je verwachtingen. Hier zitten nou eenmaal ook de mensen die bij stap 1 beginnen en misschien wel richtlijnen nodig hebben hoe ze met simpele dingen betere foto's kunnen maken. Vroeger zag je ook echt wel dat iemand die met vrij standaard foto's begon toch wel groeide en steeds beter werd (toen er nog regelmatig showcases enzo gepost werden ). Ook met de wedstrijd was het ooit zo dat er mensen meededen die in eht begin nauwelijks punten kregen, maar na verloop van tijd toch echt steeds hoger opkrabbelden. Mezelf included, maar ik ben nu al heel lang niet echt actief in FOT, misschien maar weer eens doen .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  maandag 10 mei 2010 @ 10:07:39 #56
117222 HMaster-II
<3 HMistress
pi_81243503
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:02 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan zeg.
Als ik mijn mening geef, is die oprecht en eerlijk.
En jij moet ook weten hoe hard die rel is geweest achter de schermen.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  maandag 10 mei 2010 @ 10:09:44 #57
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_81243545
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:07 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Als ik mijn mening geef, is die oprecht en eerlijk.
En jij moet ook weten hoe hard die rel is geweest achter de schermen.
Eigenlijk is dit dan meer iets voor in het topic over de wedstrijdvernieuwing, maar een eerlijke en oprechte mening voegt nog niet per se iets toe. Je zeikt alleen over PR (die overigens niet weinig moeite doet, maar ok) en over de organisatie, in plaats van dat je met goede ideeën komt. Maar nogmaals, dit is meer voor in dat andere topic.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 10 mei 2010 @ 10:09:55 #58
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_81243548
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:05 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Neu... ik kan wel zien wanneer een horizon niet recht is. Vandaar dat ik duidelijk aangaf onbedoelde scheve horizonnen ed. Een foto kan mislukt zijn en toch een prachtige plaat opleveren. Ik kan foto's vaak prima op hun 'out-of-the-box' waarde appreciëren.
Zelfs een foto van een huisdier... ook leuk. Maar soms ontbeert men toch wat zelfkritiek.
Je moet eens voor de grap meekomen naar een fotoclub avond bij mij.
Het niveau varieert ook tussen "vakantie"kiekjes en de pro foto's.
Net als hier dus.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 10 mei 2010 @ 10:10:25 #59
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_81243562
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:01 schreef GateWayX het volgende:

[..]

Door zo'n houding heb ik geen zin om foto's te posten.
In plaats van zo te blaffen zou je beter eens je best doen inhoudelijke commentaren te geven of gewoon je mond te houden.
Jij weet duidelijk niet wie je voor je hebt.
Ik blaf zelden tot nooit, niet op Fok! en niet IRL. Ik geef áltijd inhoudelijk opbouwende kritieken, niemand maar dan ook niemand kat ik af op zijn of haar foto's. Ik geef behalve kritieken ook tips of aanwijzingen die m.i. zouden kunnen verbeteren. Als iemand een andere mening is toegedaan (omtrent een foto) en er is over nagedacht dan respecteer ik dat zeer zeker.
En anders houd ik inderdaad mijn mond.

Dus voel je niet zo aangevallen.

Bij (opbouwende!) kritieken behoort ook 'incasseren' van anderen. En ik vind dat dát momenteel erg meevalt.

Aanvulling:
Nee, ik ben ook geen god in fotograferen, en nee, ik ben óók niet beter. Maar een beetje tegen (opbouwende) kritiek kunnen kan ik wel. Sterker nog, ik vraag er zelf ook om. Daar leer ik ook van.
Misschien ben ik van de oudere stempel.
  maandag 10 mei 2010 @ 10:13:36 #60
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_81243632
quote:
Op maandag 10 mei 2010 09:59 schreef yvonne het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk niet en wie zegt dat? Wie weer trek je daar juist publiek mee.
Helemaal nu we weer richting de zomervakanties gaan. Daarbij zullen een heleboel mensen zijn die zich afvragen hoe ze wel een leuke foto van dat strand of hotel kunnen maken die niet dertien-in-een-dozijn is, maar ja, dan moeten ze wel geplaatst kunnen worden.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  maandag 10 mei 2010 @ 10:14:53 #61
9039 GateWayX
Divide by Zero
pi_81243666
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:10 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Jij weet duidelijk niet wie je voor je hebt.
Ik blaf zelden tot nooit, niet op Fok! en niet IRL. Ik geef áltijd inhoudelijk opbouwende kritieken, niemand maar dan ook niemand kat ik af op zijn of haar foto's. Ik geef behalve kritieken ook tips of aanwijzingen die m.i. zouden kunnen verbeteren. Als iemand een andere mening is toegedaan (omtrent een foto) en er is over nagedacht dan respecteer ik dat zeer zeker.
En anders houd ik inderdaad mijn mond.

Dus voel je niet zo aangevallen.

Bij (opbouwende!) kritieken behoort ook 'incasseren' van anderen. En ik vind dat dát momenteel erg meevalt.
Klopt. Geen idee wie je bent. Ik beoordeel je dus op je reacties in dit topic. En die zijn wat mij betreft op een hele vervelende toon. Toen jij begon met fotograferen stonden jouw horizonnen vast ook niet allemaal recht en was alles vast ook niet even scherp. En toch was je trots op de foto's. Inmiddels weet je ongetwijfeld wel beter. Maargoed. Laten we de discussie centraal houden. Ik denk dat FOT met dit soort commentaar niet veel opschiet. De manier waarop kritiek gegeven wordt is zo belangrijk. Zeker bij de wat onzekere beginnelingen.
  maandag 10 mei 2010 @ 10:17:08 #62
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_81243716
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:06 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Door dit soort autoritair gelul worden er nu dus helemaal geen foto's meer geplaatst. Chapeau.
Zo weinig inlevingsvermogen, een tikkeltje sneu wel. Niet iedereen heeft jouw "niveau".
Heb je zelf wel eens een showcase gepost?
Ik heb juist wel inlevingsvermogen (te veel soms).

Wat ik bedoel/meen:
- als iemand serieus is/hobby vind in fotograferen dan zie ik dat graag.
- als iemand een foto neerplemt met een rete scheve horizon, dan denk ik: was dat nu zo veel moeite om die even recht te zetten?

Als je dat autoritair noemt, dan heb ik kennelijk een andere beleving bij dat woord.

Het is igg niet mijn bedoeling om mensen voor het hoofd te stoten.
  maandag 10 mei 2010 @ 10:21:19 #63
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_81243830
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:14 schreef GateWayX het volgende:

[..]

Klopt. Geen idee wie je bent. Ik beoordeel je dus op je reacties in dit topic. En die zijn wat mij betreft op een hele vervelende toon. Toen jij begon met fotograferen stonden jouw horizonnen vast ook niet allemaal recht en was alles vast ook niet even scherp. En toch was je trots op de foto's. Inmiddels weet je ongetwijfeld wel beter. Maargoed. Laten we de discussie centraal houden. Ik denk dat FOT met dit soort commentaar niet veel opschiet. De manier waarop kritiek gegeven wordt is zo belangrijk. Zeker bij de wat onzekere beginnelingen.
Mijn kritieken waren wel wat harder dan hier, en nog schiet ik ze soms scheef

Mja, misschien heb je ook wel gelijk. Het toetsenbord is slecht met intonatie doorgeven.

Ik blijf erbij:
- de toon is wel belangrijk
- de inhoud net zo
- maar we zijn ook geen half zachte watjes met zijn allen, toch?

En nu?
Toch maar weer FOT aanslingeren? Ik zou het graag zien. Zit soms dagen te 'wachten 'op platen.
  Forum Admin maandag 10 mei 2010 @ 10:21:54 #64
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_81243849
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:17 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Ik heb juist wel inlevingsvermogen (te veel soms).

Wat ik bedoel/meen:
- als iemand serieus is/hobby vind in fotograferen dan zie ik dat graag.
- als iemand een foto neerplemt met een rete scheve horizon, dan denk ik: was dat nu zo veel moeite om die even recht te zetten?

Als je dat autoritair noemt, dan heb ik kennelijk een andere beleving bij dat woord.

Het is igg niet mijn bedoeling om mensen voor het hoofd te stoten.
Lees je eerste reactie eens rustig door zou ik zeggen. Als je dat niet autoritair noemt dan zou ik als ik jou was mijn "beleving" eens goed onder de loep nemen. Er is nogal een verschil tussen jouw beleving en hoe je overkomt op anderen.
  Admin maandag 10 mei 2010 @ 10:23:05 #65
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_81243878
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:13 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Helemaal nu we weer richting de zomervakanties gaan. Daarbij zullen een heleboel mensen zijn die zich afvragen hoe ze wel een leuke foto van dat strand of hotel kunnen maken die niet dertien-in-een-dozijn is, maar ja, dan moeten ze wel geplaatst kunnen worden.
Als ik zie hoe de "kiekjes"topics in andere fora scoren, ze worden flink bekeken.
Denk eraan dat er ook mensen gewoon komen kijken die verder niets met fotografie hebben.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 10 mei 2010 @ 10:23:58 #66
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_81243907
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:21 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Mijn kritieken waren wel wat harder dan hier, en nog schiet ik ze soms scheef

Mja, misschien heb je ook wel gelijk. Het toetsenbord is slecht met intonatie doorgeven.

Ik blijf erbij:
- de toon is wel belangrijk
- de inhoud net zo
- maar we zijn ook geen half zachte watjes met zijn allen, toch?

En nu?
Toch maar weer FOT aanslingeren? Ik zou het graag zien. Zit soms dagen te 'wachten 'op platen.
Tuurlijk komt FOT weer tot leven.
We zullen het alleen met z'n allen moeten doen.
En dat zal betekenen dat er ook foto's gepost zullen worden die kwalitatief minder zullen zijn maar dat hoort er bij vind ik.
Stimulatie van fotografen hoort er nou eenmaal ook bij en zal soms moeilijk zijn maar wel leuk als het toch zijn vruchten gaat afwerpen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Forum Admin maandag 10 mei 2010 @ 10:26:50 #67
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_81243988
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:21 schreef jack4ya het volgende:

[..]

En nu?
Toch maar weer FOT aanslingeren? Ik zou het graag zien. Zit soms dagen te 'wachten 'op platen.
Begin eens met een showcase zou ik zeggen. Ik ben erg benieuwd naar jouw horizonten.
  maandag 10 mei 2010 @ 10:27:45 #68
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_81244012
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:21 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Lees je eerste reactie eens rustig door zou ik zeggen. Als je dat niet autoritair noemt dan zou ik als ik jou was mijn "beleving" eens goed onder de loep nemen. Er is nogal een verschil tussen jouw beleving en hoe je overkomt op anderen.
Inderdaad, dat verschil blijkt inderdaad aanwezig.
  maandag 10 mei 2010 @ 10:28:20 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_81244034
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:17 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Ik heb juist wel inlevingsvermogen (te veel soms).

Wat ik bedoel/meen:
- als iemand serieus is/hobby vind in fotograferen dan zie ik dat graag.
- als iemand een foto neerplemt met een rete scheve horizon, dan denk ik: was dat nu zo veel moeite om die even recht te zetten?

Als je dat autoritair noemt, dan heb ik kennelijk een andere beleving bij dat woord.

Het is igg niet mijn bedoeling om mensen voor het hoofd te stoten.
Wie zegt dat je het niet serieus neemt als je een foto niet gaat bewerken?

Ik heb hier in huis ook iemand die een foto graag iets perfectioneert voor hij er verder wat mee doet, en ik vind dat echt helemaal niets.

Er is aan mijn kant veel meer waardering voor een foto die in één keer is zoals hij is, en dan hopelijk goed genoeg is, dan voor een foto die met filters, kleureffecten enz. bewerkt is.
Ik snap best dat dat dingen zijn waar een professionele fotograaf zich mee bezighoudt, die moet immers een product leveren waar hij van moet leven, maar de keren dat ik hier een blik heb geworpen heb ik vooral het idee gekregen dat ik als leek, die soms idd een leuk plaatje schiet zonder dat deze bewerkt hoeft te worden, helemaal niets te zoeken heb, omdat de professionals het dan niet serieus nemen.

Het is leuk dat jullie een (semi)professional onder ons ding hebben, maar ik voel me hier, terwijl ik soms best een leuke foto maak, een stuk minder geroepen te posten dan bijvoorbeeld in PTA, waar ik me wel welkom voel terwijl ik qua zelf prutsen aan mijn auto echt niet verder kom dan een lamp vervangen en olie bijvullen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 10 mei 2010 @ 10:31:18 #70
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_81244115
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:23 schreef yvonne het volgende:

[..]

Als ik zie hoe de "kiekjes"topics in andere fora scoren, ze worden flink bekeken.
Denk eraan dat er ook mensen gewoon komen kijken die verder niets met fotografie hebben.
Maar die worden dan ook weer weerhouden om mee te doen en hun eigen foto's te plaatsen door woorden als showcase (wat een kwaliteitseis impliceert).

Ik mis topics als "plaats hier je vakantiefoto's van het strand", "gebouwen die jij op de foto hebt gezet" enz enz.

Dat nodigt uit.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  maandag 10 mei 2010 @ 10:34:19 #71
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_81244200
oh, 'vakantie'kiekjes zijn onder het niveau van sommige heren hier.

Daar zit 'm volgens mij precies het probleem lol.
  maandag 10 mei 2010 @ 10:36:45 #72
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_81244255
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wie zegt dat je het niet serieus neemt als je een foto niet gaat bewerken?

Ik heb hier in huis ook iemand die een foto graag iets perfectioneert voor hij er verder wat mee doet, en ik vind dat echt helemaal niets.

Er is aan mijn kant veel meer waardering voor een foto die in één keer is zoals hij is, en dan hopelijk goed genoeg is, dan voor een foto die met filters, kleureffecten enz. bewerkt is.
Ik snap best dat dat dingen zijn waar een professionele fotograaf zich mee bezighoudt, die moet immers een product leveren waar hij van moet leven, maar de keren dat ik hier een blik heb geworpen heb ik vooral het idee gekregen dat ik als leek, die soms idd een leuk plaatje schiet zonder dat deze bewerkt hoeft te worden, helemaal niets te zoeken heb, omdat de professionals het dan niet serieus nemen.

Het is leuk dat jullie een (semi)professional onder ons ding hebben, maar ik voel me hier, terwijl ik soms best een leuke foto maak, een stuk minder geroepen te posten dan bijvoorbeeld in PTA, waar ik me wel welkom voel terwijl ik qua zelf prutsen aan mijn auto echt niet verder kom dan een lamp vervangen en olie bijvullen.
De mooiste foto's zijn vaak onbewerkt of minimaal. Helemaal mee eens.

Maar als er iets in de foto zat, wat niet te voorkomen was of een foutje of iets dergelijks, dan mag dat best hersteld worden. Die lelijke vlek, dat stomme stofje mag best het veld ruimen als het afbreuk doet aan de foto, anders is het natuurlijk geen issue. Maar dat is idd al wat meer bewerken niet iedereen kan dat of heeft de siftware.

Meeste programma's kunnen wel croppen en rechtzetten. Dus dat lijkt me haalbaar, of zie ik dat verkeerd?
(Geen sarcasme, is een eerlijke vraag)
  maandag 10 mei 2010 @ 10:38:24 #73
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_81244299
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:31 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Maar die worden dan ook weer weerhouden om mee te doen en hun eigen foto's te plaatsen door woorden als showcase (wat een kwaliteitseis impliceert).

Ik mis topics als "plaats hier je vakantiefoto's van het strand", "gebouwen die jij op de foto hebt gezet" enz enz.

Dat nodigt uit.
Dat is wel een goeie idd.
Gewoon een "foto-opsom-topic".
Dan kan idd zijn foto erbij plaatsen, zonder de implicatie van een kwaliteits eis.
Beoordelingen hoeven dan ook niet, gewoon kijken en plaatsen.

Of is dat al eens geprobeerd?
  Admin maandag 10 mei 2010 @ 10:39:36 #74
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_81244333
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:31 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Maar die worden dan ook weer weerhouden om mee te doen en hun eigen foto's te plaatsen door woorden als showcase (wat een kwaliteitseis impliceert).

Ik mis topics als "plaats hier je vakantiefoto's van het strand", "gebouwen die jij op de foto hebt gezet" enz enz.

Dat nodigt uit.
Soms, en absoluut niet te vaak, houd ik van je.
Soms.

Joehoe *zwaait, er loopt door dit topic nog een ander gesprek, kunnen jullie hier ook eens naar kijken?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 10 mei 2010 @ 10:40:28 #75
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_81244359
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:39 schreef yvonne het volgende:
Joehoe *zwaait, er loopt door dit topic nog een ander gesprek, kunnen jullie hier ook eens naar kijken?
  Admin maandag 10 mei 2010 @ 10:41:09 #76
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_81244378
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:36 schreef jack4ya het volgende:

[..]

De mooiste foto's zijn vaak onbewerkt of minimaal. Helemaal mee eens.

Maar als er iets in de foto zat, wat niet te voorkomen was of een foutje of iets dergelijks, dan mag dat best hersteld worden. Die lelijke vlek, dat stomme stofje mag best het veld ruimen als het afbreuk doet aan de foto, anders is het natuurlijk geen issue. Maar dat is idd al wat meer bewerken niet iedereen kan dat of heeft de siftware.

Meeste programma's kunnen wel croppen en rechtzetten. Dus dat lijkt me haalbaar, of zie ik dat verkeerd?
(Geen sarcasme, is een eerlijke vraag)
Wat ik wel zou zien zitten, topic met gewoon geschoten foto's, die niet nabewerkt zijn en die de maker gewoon leuk vindt en plaatst om anderen op te vrolijken, of na te laten denken, of gewoon een herinnering aan iets,
dat waar een foto ook weer voor was.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Forum Admin maandag 10 mei 2010 @ 10:42:25 #77
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_81244415
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:41 schreef yvonne het volgende:

[..]

Wat ik wel zou zien zitten, topic met gewoon geschoten foto's, die niet nabewerkt zijn en die de maker gewoon leuk vindt en plaatst om anderen op te vrolijken, of na te laten denken, of gewoon een herinnering aan iets,
dat waar een foto ook weer voor was.
Ik denk dat FOT op dit moment blij moet zijn met alle topics waar daadwerkelijk foto's in gepost worden.
Mocht er ooit een overload aan fototopics komen dan kan er altijd nog structuur in aangebracht worden.
  maandag 10 mei 2010 @ 10:43:15 #78
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_81244441
Jullie kennen vast het youtube filmpje "smiles" *] wel... Zoiets doen?

*] filmpje van alleen maar smiles, grijzende mensen. Word ik altijd vrolijk van.
pi_81244522
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:31 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Maar die worden dan ook weer weerhouden om mee te doen en hun eigen foto's te plaatsen door woorden als showcase (wat een kwaliteitseis impliceert).

Ik mis topics als "plaats hier je vakantiefoto's van het strand", "gebouwen die jij op de foto hebt gezet" enz enz.

Dat nodigt uit.
Verzameltopics bedoel je?
Die hebben we toch al?

Showcases zijn bedoeld om je beste werk in te plaatsen, daar worden over het algemeen geen foto's van andere users in gepost.
  maandag 10 mei 2010 @ 10:46:25 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_81244539
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:36 schreef jack4ya het volgende:
[..]
De mooiste foto's zijn vaak onbewerkt of minimaal. Helemaal mee eens.

Maar als er iets in de foto zat, wat niet te voorkomen was of een foutje of iets dergelijks, dan mag dat best hersteld worden. Die lelijke vlek, dat stomme stofje mag best het veld ruimen als het afbreuk doet aan de foto, anders is het natuurlijk geen issue. Maar dat is idd al wat meer bewerken niet iedereen kan dat of heeft de siftware.

Meeste programma's kunnen wel croppen en rechtzetten. Dus dat lijkt me haalbaar, of zie ik dat verkeerd?
(Geen sarcasme, is een eerlijke vraag)
Hier in huis is toevallig idd wel de software, maar ik weiger het te gebruiken op mijn foto's.... als ze niet goed genoeg zijn zoals ze zijn, dan zijn ze kennelijk niet goed genoeg.

En idd een stofje is jammer, maar een scheve horizon zou ik dus idd meestal gewoon afkeuren, tenzij het niet stoort in de foto. De horizon in de Mona Lisa is ook niet recht, bewust zelfs, en toch hebben we het niet over een mislukt schilderij.

Ik maak wel gebruik van een digitale camera, maar qua resultaat doe ik nog net als met analoog, what you see is what you get. En ik ben idd niet van het type dat zelf de foto's ontwikkelde, dus dan heb ik geen invloed op het resultaat.

Moet ik toegeven dat ik wel eens wat bijsnij, maar ook dat is miniem, en iets wat ik analoog met een schaar zou kunnen doen, maar dat geldt dan natuurlijk ook voor een scheve horizon
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 10 mei 2010 @ 11:12:13 #81
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_81245277
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hier in huis is toevallig idd wel de software, maar ik weiger het te gebruiken op mijn foto's.... als ze niet goed genoeg zijn zoals ze zijn, dan zijn ze kennelijk niet goed genoeg.

En idd een stofje is jammer, maar een scheve horizon zou ik dus idd meestal gewoon afkeuren, tenzij het niet stoort in de foto. De horizon in de Mona Lisa is ook niet recht, bewust zelfs, en toch hebben we het niet over een mislukt schilderij.

Ik maak wel gebruik van een digitale camera, maar qua resultaat doe ik nog net als met analoog, what you see is what you get. En ik ben idd niet van het type dat zelf de foto's ontwikkelde, dus dan heb ik geen invloed op het resultaat.

Moet ik toegeven dat ik wel eens wat bijsnij, maar ook dat is miniem, en iets wat ik analoog met een schaar zou kunnen doen, maar dat geldt dan natuurlijk ook voor een scheve horizon
dus als jij een wereld prent maakt en de horizon is scheef pleur je em weg? ipv em ff recht te zetten met PS ??
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  maandag 10 mei 2010 @ 11:12:14 #82
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_81245278
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:45 schreef PankPinther het volgende:

Verzameltopics bedoel je?
Die hebben we toch al?
Ik zie in de topiclist voornamelijk topics waar kennis voor nodig is, of een behoorlijk budget (af en toe bekruipt mij het gevoel dat je een EOS moet hebben om hier te mogen posten, en dan liefst wel een recente, met een stapel extra lenzen). Verder zie ik een hoop [centraal] topics met onuitnodigende titels.

Ook dingen als "fotografen en modellen ontmoetingsplaats", ja, het nodigt niet uit, het komt (semi-)professioneel over en ik vraag me af of FOT dat nodig heeft.

TT's zijn het eerste dat een bezoeker ziet, daar zit al een hoop van je aanloop in.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  maandag 10 mei 2010 @ 11:14:18 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_81245352
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:12 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
dus als jij een wereld prent maakt en de horizon is scheef pleur je em weg? ipv em ff recht te zetten met PS ??
Als het werkelijk een wereldprent is dan zal hij niet waardeloos worden door een scheve horizon.
Dus of ik doe er idd niets mee, of ik accepteer m gewoon zoals hij is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 10 mei 2010 @ 11:15:18 #84
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_81245386
Is de discussie wel of geen photoshop erg relevant voor dit topic?
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  maandag 10 mei 2010 @ 11:17:03 #85
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_81245459
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:12 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik zie in de topiclist voornamelijk topics waar kennis voor nodig is, of een behoorlijk budget (af en toe bekruipt mij het gevoel dat je een EOS moet hebben om hier te mogen posten, en dan liefst wel een recente, met een stapel extra lenzen). Verder zie ik een hoop [centraal] topics met onuitnodigende titels.

Ook dingen als "fotografen en modellen ontmoetingsplaats", ja, het nodigt niet uit, het komt (semi-)professioneel over en ik vraag me af of FOT dat nodig heeft.

TT's zijn het eerste dat een bezoeker ziet, daar zit al een hoop van je aanloop in.
EOS
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  maandag 10 mei 2010 @ 11:17:15 #86
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_81245463
grapje...
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  maandag 10 mei 2010 @ 11:18:28 #87
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_81245512
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:15 schreef Tha_Erik het volgende:
Is de discussie wel of geen photoshop erg relevant voor dit topic?
Dat kun je je ook afvragen over wel of geen EOS met tig lenzen, maar ondertussen komt het er wel op neer dat als je hier toevallig een leuke foto maakt met je HP klik klak camera of een foto niet ook nog een keer niet door 6 PS filters haalt je er simpelweg niet bijhoort, want dan maak je "maar" kiekjes.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 10 mei 2010 @ 11:19:08 #88
137079 Chowi
Lonerism.
pi_81245543
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:15 schreef Tha_Erik het volgende:
Is de discussie wel of geen photoshop erg relevant voor dit topic?
Totaal niet, zelfs.
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
  maandag 10 mei 2010 @ 11:19:09 #89
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_81245544
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat kun je je ook afvragen over wel of geen EOS met tig lenzen, maar ondertussen komt het er wel op neer dat als je hier toevallig een leuke foto maakt met je HP klik klak camera of een foto niet ook nog een keer niet door 6 PS filters haalt je er simpelweg niet bijhoort, want dan maak je "maar" kiekjes.

hahhahahaha wat een BULLCRAP hahahhaa zo zout had ik ze nog niet gegeten
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  maandag 10 mei 2010 @ 11:20:28 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_81245586
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:17 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
EOS
Ja, dat lijkt me in dit topic echt constructief, nog even een Canon/Nikon vete in het leven roepen, of misschien kun je gelijk iedereen afschrijven die geen Full frame camera gebruikt
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 10 mei 2010 @ 11:20:49 #91
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_81245597
Staat toch grapje onder joh doos
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  maandag 10 mei 2010 @ 11:21:27 #92
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_81245619
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat kun je je ook afvragen over wel of geen EOS met tig lenzen, maar ondertussen komt het er wel op neer dat als je hier toevallig een leuke foto maakt met je HP klik klak camera of een foto niet ook nog een keer niet door 6 PS filters haalt je er simpelweg niet bijhoort, want dan maak je "maar" kiekjes.
Welnee... ik heb ook onbewerkte foto's gepost met mijn N82.
  maandag 10 mei 2010 @ 11:21:34 #93
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_81245622
pfff gek dat t hier dood gaat met mensen die al zo reageren.. kom es van die kast af joh...
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  maandag 10 mei 2010 @ 11:22:16 #94
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_81245644
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:13 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Helemaal nu we weer richting de zomervakanties gaan. Daarbij zullen een heleboel mensen zijn die zich afvragen hoe ze wel een leuke foto van dat strand of hotel kunnen maken die niet dertien-in-een-dozijn is, maar ja, dan moeten ze wel geplaatst kunnen worden.
Ik zal de komende weken eens werken aan een serie fotos met tips hoe je zulke fotos 'interessanter' maakt, en die nog voor de grote vakantie posten.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  maandag 10 mei 2010 @ 11:22:32 #95
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_81245655
kijk eens naar die analoge straat foto's van Kamermans of KvdV ( geloof ik) alom geprezen serie's
maar gewoon met een oud analoog beessie gemaakt hoor ( en niet eens een Nikon)
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  maandag 10 mei 2010 @ 11:22:47 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_81245665
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:19 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
hahhahahaha wat een BULLCRAP hahahhaa zo zout had ik ze nog niet gegeten
Uiteraard.... je kunt ook zo lekker beoordelen hoe anderen tegen FOT aankijken en er daarom niet posten.

Je reactie is eigenlijk in een nutshell het hele probleem, en ik wens je er veel plezier mee.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 10 mei 2010 @ 11:24:36 #97
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_81245719
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Uiteraard.... je kunt ook zo lekker beoordelen hoe anderen tegen FOT aankijken en er daarom niet posten.

Je reactie is eigenlijk in een nutshell het hele probleem, en ik wens je er veel plezier mee.
Echt onzin.. jij komt met een volledig uit de duim gezogen stelling, totaal niet op waarheid gebaseerd... gek dat ik je daar op uit lach! Maar bedankt voor je wens! Ben er erg blij mee!
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  maandag 10 mei 2010 @ 11:25:13 #98
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_81245735
TVP
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_81245744
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat kun je je ook afvragen over wel of geen EOS met tig lenzen, maar ondertussen komt het er wel op neer dat als je hier toevallig een leuke foto maakt met je HP klik klak camera of een foto niet ook nog een keer niet door 6 PS filters haalt je er simpelweg niet bijhoort, want dan maak je "maar" kiekjes.
Volgens mij kunt je met een klik klap snap shot camera net zo'n leuke foto's maken als met een mark12 met een superdure speciale lens en blah blah.. Al hoewel het wel makkelijker om constanter mooie en goede foto's uit een DSLR te krijgen. Ik heb overigens wel een een show case gezien van foto's met een "standaard" huis tuin en keuken toestel waarvan ik ging kwijlen.

Weliicht een idee om een (sub)forum te maken voor de pro's?
To be or not to be.....
  maandag 10 mei 2010 @ 11:26:34 #100
30137 Michelinmannetje
Burning Rubber
pi_81245775
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:22 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ik zal de komende weken eens werken aan een serie fotos met tips hoe je zulke fotos 'interessanter' maakt, en die nog voor de grote vakantie posten.
Dat vind ik nou een super idee Ronaldv.. Daar kunnen mensen wat mee die hier komen kijken.
To be or not to be.....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')