Gewoon openen die testcases! Het is niet meteen dat ze je zullen afzeiken hoor (ook al denk jij misschien van wel), gewoon wat kritiek, en kritiek is altijd goed toch?quote:Op maandag 10 mei 2010 08:55 schreef Michelinmannetje het volgende:
Ik wil even inhaken op dit topic.
Ik ben steeds meer bezig met fotografie en moet zeggen dat ik nog steeds een beginnende plaatjes schieter ben vergeleken met een aantal anderen.
Ik heb zo eens rond gekeken op dit forum en moet zeggen dat er een aantal die-hard poster tussen zitten die op mij de indruk wekken dat je een zeer hoog niveau moet hebben om hier te posten.
Je mist hier dan ook volgens mij de startende fotograaf, ik begin steeds meer te begrijpen van fotografie en steeds enthousiaster te worden. Enkel wordt in nog wel geremd om mee te doen en testcases te plaatsen door deze gebruikers.
Mee eens...quote:Op maandag 10 mei 2010 09:07 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Gewoon openen die testcases! Het is niet meteen dat ze je zullen afzeiken hoor (ook al denk jij misschien van wel), gewoon wat kritiek, en kritiek is altijd goed toch?
Ik heb bewust geen namen er bij gezet. ik heb hier alleen mijn gevoel er in gezet na het lezen van een aantal topics.quote:Op maandag 10 mei 2010 09:00 schreef Dagonet het volgende:
Noem eens namen Michelinmannetje? Dan kunnen zij het zich ook realiseren namelijk, wellicht hebben ze het niet eens door.
Er wordt ook zeker wel goede kritiek gegeven.. En wellicht heeft het met de onzekerheid van deze noob fotograaf te maken.quote:Op maandag 10 mei 2010 09:07 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Gewoon openen die testcases! Het is niet meteen dat ze je zullen afzeiken hoor (ook al denk jij misschien van wel), gewoon wat kritiek, en kritiek is altijd goed toch?
Kritiek is niet altijd goed. Door al dat kritiek is de drempel blijkbaar te hoog voor users om hun showcase neer te zetten. Opbouwende kritiek, dus met suggestie hoe en wat te verbeteren, kan zeker nuttig zijn, de manier waarop is echter erg belangrijk als iemand onzeker is. En daar schort het in mijn beleving nog wel eens aan hier.quote:Op maandag 10 mei 2010 09:07 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Het is een mix van te zwaar ingezette kritiek (al is die vaak wel terecht, je kunt he took zachter verwoorden), en standaard reacties waar een fotograaf niets mee kan (mooi, tof, goed gedaan).quote:Op maandag 10 mei 2010 09:08 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Het is wel érg rustig inderdaad. Ik mis vooral de mooie show / test-cases.
Waarschijnlijk zijn die door vooral negatieve (in toon) commentaren verdwenen?
leuk dat er 20 man op pad zijn maar ik zie er niets van terug in FOT... En 20 fotografen op pad sturen kan ik ook maar krijg je ook kwaliteit ervoor terug... Anywayz in jouw post zit ook weer gelijk een steek onder water naar weet ik t wie en ik denk dat daar gelijk de essentie boven komt waarom iedereen weg blijft...quote:Op maandag 10 mei 2010 08:52 schreef RonaldV het volgende:
Omdat de postcounts van vroeger niet gehaald worden is FOT dood? "Semi-slapend' zou ik zeggen. Woensdag zijn er nog 20 fotografen actief voor FOT op pad geweest. Hooguit kun je zeggen dat de oude vaste groep niet meer zo fanatiek post. En ik weet niet of dat nou zo erg is.
Dat is precies wat ik met de "de toon" bedoel inderdaad. Overigens denk ik dat een beginnende fotograaf zeker graag hoort dat zijn foto's gewaardeerd worden. Ik denk eerder dat reacties als "Nee, niets voor mij" en "Nee doet me niets" zonder verdere onderbouwing beter achterwege kunnen blijven.quote:Op maandag 10 mei 2010 09:27 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Het is een mix van te zwaar ingezette kritiek (al is die vaak wel terecht, je kunt he took zachter verwoorden), en standaard reacties waar een fotograaf niets mee kan (mooi, tof, goed gedaan).
En in jouw post zit ook weer een steek, jij vindt kwaliteit duidelijk belangrijker dan een levendig FOT waar users elkaar hun foto's showen en elkaar verder helpen.quote:Op maandag 10 mei 2010 09:28 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
leuk dat er 20 man op pad zijn maar ik zie er niets van terug in FOT... En 20 fotografen op pad sturen kan ik ook maar krijg je ook kwaliteit ervoor terug... Anywayz in jouw post zit ook weer gelijk een steek onder water naar weet ik t wie en ik denk dat daar gelijk de essentie boven komt waarom iedereen weg blijft...
Welke steek onder water? Het is heel simpel: vernieuwing is goed, zo blijf je niet vastzitten. Soms moeten oude gasten ruimte maken voor nieuwere. Een paar oude gasten posten niet meer of nog heel weinig, nu moeten er alleen nog nieuwe gasten voor in de plaats komen. Dat heeft wat tijd nodig.quote:Op maandag 10 mei 2010 09:28 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
leuk dat er 20 man op pad zijn maar ik zie er niets van terug in FOT... En 20 fotografen op pad sturen kan ik ook maar krijg je ook kwaliteit ervoor terug... Anywayz in jouw post zit ook weer gelijk een steek onder water naar weet ik t wie en ik denk dat daar gelijk de essentie boven komt waarom iedereen weg blijft...
quote:Op maandag 10 mei 2010 09:30 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En in jouw post zit ook weer een steek, jij vindt kwaliteit duidelijk belangrijker dan een levendig FOT waar users elkaar hun foto's showen en elkaar verder helpen.
Daar heb je dus het hoogdrempelige dat nieuwe users afschrikt.
Zeker doen!quote:Op maandag 10 mei 2010 09:20 schreef Michelinmannetje het volgende:
[..]
Er wordt ook zeker wel goede kritiek gegeven.. En wellicht heeft het met de onzekerheid van deze noob fotograaf te maken.
Ik ga deze week (ik zie de zon schijnen) eens op pad met de nieuwe camera en een aantal platen schieten en ze hier posten.
Als je het over de "steek" naar het wegblijven van de oude garde bedoeld.quote:Op maandag 10 mei 2010 09:28 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
Die mensen zitten te wachten op tips om van die kiekjes nog wat mooiers te maken. Als jij ze niet wilt zien dan moet je er niet naar kijken.quote:Op maandag 10 mei 2010 09:34 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Klopt , nu ik t terug lees heb je helemaal gelijk... Maar een beetje kwaliteit eisen is toch niet zo erg... Anders krijg je weer topics vol met vakantie kiekjes en daae zit toch ook niemand op te wachten??
Hoe ben je zelf ooit begonnen?quote:Op maandag 10 mei 2010 09:34 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
Klopt , nu ik t terug lees heb je helemaal gelijk... Maar een beetje kwaliteit eisen is toch niet zo erg... Anders krijg je weer topics vol met vakantie kiekjes en daae zit toch ook niemand op te wachten??
Of de meest fijne.. "Wat bedoeld de fotograaf met deze test/showcase?"quote:Op maandag 10 mei 2010 09:30 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik met de "de toon" bedoel inderdaad. Overigens denk ik dat een beginnende fotograaf zeker graag hoort dat zijn foto's gewaardeerd worden. Ik denk eerder dat reacties als "Nee, niets voor mij" en "Nee doet me niets" zonder verdere onderbouwing beter achterwege kunnen blijven.
Je moet toch ergens beginnen?quote:Op maandag 10 mei 2010 09:34 schreef mrSPLIFFY het volgende:
nou niet met vakantie kiekjes dusquote:
Hoe bepaal je de drempel?quote:Op maandag 10 mei 2010 09:40 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
nee maar ik bedoel er gewoon mee dat er heus wel iets van een niveau mag zijn toch?
En anders kijk je maar niet, doe es niet zo hatelijk gelijk
De drempel zou je kunnen bepalen door een rating systeem voor de fotograaf. Dit zit niet in de forum software dus dat is ook lastig. Als tweede zou je nog met filters kunnen werken.quote:Op maandag 10 mei 2010 09:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoe bepaal je de drempel?
Neuh, ik denk niet dat je dat moet willen. Wat je wel moet willen is dat de TS laat zien dat hij (of zij) er moeite voor gedaan heeft. Dat hij er serieus mee bezig is, erover nagedacht heeft.
Nou dan heb ik met vakantie kiekjes toch niet te veel gezegd, dat is precies wat ik bedoel...quote:Op maandag 10 mei 2010 09:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoe bepaal je de drempel?
Neuh, ik denk niet dat je dat moet willen. Wat je wel moet willen is dat de TS laat zien dat hij (of zij) er moeite voor gedaan heeft. Dat hij er serieus mee bezig is, erover nagedacht heeft.
Zolang je dit achter de schermen houdt, wordt het niet als positief ontvangen.quote:Op maandag 10 mei 2010 09:42 schreef Isdatzo het volgende:
FOT dood? Neuh, denk 't niet.
Wel een dipje in het aantal fototopics inderdaad, maar zolang ik hier kom komt dat komt altijd in golven. De fotowedstrijd daarentegen, joah.. die is wel redelijk dood. Maar daarom zijn we ook bezig met de nieuwe opzet die toch positief ontvangen is. Nu kijken of dat ook terug te zien is in het aantal inzendingen straks.
Wat jij als vakantiekiekjes ziet kan voor de betreffende fotograaf niet zo bedoeld zijn.quote:Op maandag 10 mei 2010 09:46 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
Nou dan heb ik met vakantie kiekjes toch niet te veel gezegd, dat is precies wat ik bedoel...
??quote:Op maandag 10 mei 2010 09:47 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Zolang je dit achter de schermen houdt, wordt het niet als positief ontvangen.
Dat is zo, maar goed, het blijft fok, en van die users die flauwe/nare opmerkingen maken zullen toch wel blijven, gewoon negeren en wat meer met het opbouwende kritiek dat je krijgt doen.quote:Op maandag 10 mei 2010 09:21 schreef GateWayX het volgende:
[..]
Kritiek is niet altijd goed. Door al dat kritiek is de drempel blijkbaar te hoog voor users om hun showcase neer te zetten. Opbouwende kritiek, dus met suggestie hoe en wat te verbeteren, kan zeker nuttig zijn, de manier waarop is echter erg belangrijk als iemand onzeker is. En daar schort het in mijn beleving nog wel eens aan hier.
Die flauwe nare opmerkingen worden er door mij pertinent uitgehaald.quote:Op maandag 10 mei 2010 09:49 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Dat is zo, maar goed, het blijft fok, en van die users die flauwe/nare opmerkingen maken zullen toch wel blijven, gewoon negeren en wat meer met het opbouwende kritiek dat je krijgt doen.
Isdatzo komt aan met "een nieuwe opzet voor de fotowedstrijd die "positief ontvangen wordt".quote:
Dan zie ik het probleem nietquote:Op maandag 10 mei 2010 09:51 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Die flauwe nare opmerkingen worden er door mij pertinent uitgehaald.
Maar moet elke foto voldoen aan de "richtlijnen"?quote:Op maandag 10 mei 2010 09:50 schreef jack4ya het volgende:
Dat laatste ("Dat hij er serieus mee bezig")... Bij sommige foto's die neer geplempt worden (anders kan ik het niet noemen) vraag ik me echt af of dat serieus bedoelt is.
de (onbedoelde) scheve horizonnen, (onbedoeld) onscherpe foto's ed zijn niet te tellen. Dat niet enkele foto een topper is dat kan. Dat sommige foto's gewoontjes zijn, dat kan.
Maar sommige foto's zijn ronduit ruk. En dán vraag ik me af: zie je het niet, of interesseert het je (stiekum) niet? Bij het eerste kan je wmb (opbouwende) kritiek krijgen, bij het laatste... sjah.
Tadaa Veranderingen omtrent wedstrijden.quote:Op maandag 10 mei 2010 09:52 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Isdatzo komt aan met "een nieuwe opzet voor de fotowedstrijd die "positief ontvangen wordt".
En zolang hier in FOT niets "openbaar" staat, kan je niet weten of dat wel positief ontvangen wordt.![]()
Alles achter de schermen kan dan wel "rozengeur en maneschijn" zijn, maar voor de schermen michien wel "barricades en hooivorken"
pssst...quote:Op maandag 10 mei 2010 09:52 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Isdatzo komt aan met "een nieuwe opzet voor de fotowedstrijd die "positief ontvangen wordt".
En zolang hier in FOT niets "openbaar" staat, kan je niet weten of dat wel positief ontvangen wordt.![]()
Alles achter de schermen kan dan wel "rozengeur en maneschijn" zijn, maar voor de schermen michien wel "barricades en hooivorken"
Als er een halfgeregeld idee voor de schermen gepresenteerd wordt ook nietquote:Op maandag 10 mei 2010 09:47 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Zolang je dit achter de schermen houdt, wordt het niet als positief ontvangen.
Waarom eigenlijk niet en wie zegt dat? Wie weer trek je daar juist publiek mee.quote:Op maandag 10 mei 2010 09:34 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
. Anders krijg je weer topics vol met vakantie kiekjes en daae zit toch ook niemand op te wachten??
Stond niet in de med lijst bovenaan en al helemaal niet in de actieve topic lijst.quote:Op maandag 10 mei 2010 09:54 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Tadaa Veranderingen omtrent wedstrijden.
Door zo'n houding heb ik geen zin om foto's te posten.quote:Op maandag 10 mei 2010 09:50 schreef jack4ya het volgende:
Dat laatste ("Dat hij er serieus mee bezig")... Bij sommige foto's die neer geplempt worden (anders kan ik het niet noemen) vraag ik me echt af of dat serieus bedoelt is.
de (onbedoelde) scheve horizonnen, (onbedoeld) onscherpe foto's ed zijn niet te tellen. Dat niet enkele foto een topper is dat kan. Dat sommige foto's gewoontjes zijn, dat kan.
Maar sommige foto's zijn ronduit ruk. En dán vraag ik me af: zie je het niet, of interesseert het je (stiekum) niet? Bij het eerste kan je wmb (opbouwende) kritiek krijgen, bij het laatste... sjah.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |