quote:Op zondag 9 mei 2010 14:34 schreef ElmarO het volgende:
Ah, gelukkig er valt een Sauber uit. Er miste al iets.
Kubica eigenlijk ook...quote:
quote:Op zondag 9 mei 2010 14:42 schreef Bluurgh het volgende:
volgens Olav moeten coureurs naar iemands kont gaan en er iets uithalen?
Ik denk dat Olav zijn slaapkamerverhalen maar beter privé kan houden.quote:Op zondag 9 mei 2010 14:42 schreef Bluurgh het volgende:
volgens Olav moeten coureurs naar iemands kont gaan en er iets uithalen?
Ik mis Coulthard.quote:Op zondag 9 mei 2010 14:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:
En EJ: houd je smoel met je voor de hand liggende suggesties.
Nagenoeg altijd in Barcelona. En met die k.t-chicane ah end zijn inhaalmogelijkheden nog verder ingeperkt. Van mij mogen ze dat circuit schrappen.quote:Op zondag 9 mei 2010 15:01 schreef Szura het volgende:
Kut optocht
zal wel maar het levert het team minder punten opquote:Op zondag 9 mei 2010 15:06 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Sjonge jonge, die Olav zit alleen maar Schumacher af te zeiken. Hij vergeet dat die updates de auto niet langzamer hebben gemaakt, maar alleen meer sneller voor Schumacher dan voor Rosberg.
Schumacher heeft gewoon wat tijd nodig, Olaf is inderdaad waardeloos. Toenstraks riep hij dat Rosberg in de oude auto had moeten stappenquote:Op zondag 9 mei 2010 15:06 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Sjonge jonge, die Olav zit alleen maar Schumacher af te zeiken. Hij vergeet dat die updates de auto niet langzamer hebben gemaakt, maar alleen meer sneller voor Schumacher dan voor Rosberg.
Juist. Weinig keus, zit met mijn vader te kijkenquote:Op zondag 9 mei 2010 15:08 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Vandaar: voor F1 kennis moet je Olav niet opzetten. Olav is voor F1 vermaak van RTL en SBS volk en voor mensen met een proefabonnement op Formule1.nl.
die nieuwe teams gaan gewoon veel te langzaam.quote:Op zondag 9 mei 2010 15:11 schreef northernlight81 het volgende:
Webber 1.25.3
Trulli 1.34.9 Elke ronde zo'n 8sec langzamer.
Dat weten ze eigenlijk al: volgend jaar die 107% regel terug. Maar om dat voor dit seizoen in te voeren moeten de teams dat unaniem goed keuren en dat doen die nieuwe teams natuurlijk nooit.quote:Op zondag 9 mei 2010 15:12 schreef FlorentijnH het volgende:
[..]
die nieuwe teams gaan gewoon veel te langzaam.
ze moeten toch eens kijken wat ze er aan kunnen doen
zullen de nieuwe teams idd niet doen. heb even opgezocht wat dat inhoud maar dat klinkt wel goed iddquote:Op zondag 9 mei 2010 15:16 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Dat weten ze eigenlijk al: volgend jaar die 107% regel terug. Maar om dat voor dit seizoen in te voeren moeten de teams dat unaniem goed keuren en dat doen die nieuwe teams natuurlijk nooit.
Nog niet misschien. maar komt wel. Een auto die gebouwd is kun je echt niet 1,2,3 aanpassen. Daar is tijd voor nodig. Zeker nu alles veel technischer is qua aero dan 10/20 jaar terug toen de laatste echt nieuwe teams instapten. Nu ze weten waar de fouten in de huidige auto zitten, gaan ze daar mee bezig om die fouten eruit te halen. En dan voor volgend jaar een geheel nieuw pakket maken met betere aero end e grote fouten niet terug laten komen.quote:Op zondag 9 mei 2010 15:01 schreef northernlight81 het volgende:
Die nieuwe teams hebben niets te zoeken in de koningsklasse van het racen, alsof de locale amateurclub hier zich inkoopt in de Champions league.
Idd: Alonso heeft benzine nodig en moet nog een keer naar de primes. Of zo.quote:Op zondag 9 mei 2010 15:24 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Advies van Olav Mol: nu Alonso binnenhalen. Want dat is handig. Ofzo.
Inderdaad, want Vettel is nu toch wel zo'n 0,1 seconde sneller dan Alonso.quote:Op zondag 9 mei 2010 15:24 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Advies van Olav Mol: nu Alonso binnenhalen. Want dat is handig. Ofzo.
Stuk of 3 snelste rondesquote:Op zondag 9 mei 2010 15:37 schreef Walter_Sobchak het volgende:
En een typisch Alonso podium: geen zak doen maar twee plekken winnen.
Nepcoureur.
quote:Op zondag 9 mei 2010 15:40 schreef ElmarO het volgende:
En er is een Sauber die de race heeft uitgereden.
Was een puncture (kun je moeilijk voorspellen) ... Ham reed over iets heen op de track (Je kon het nog net weg zien vliegen ... was iets zwarts en rechthoekigs, leek wel).quote:Op zondag 9 mei 2010 15:42 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Vreemd vd voorband van Lewis. Bij Red Bull zien ze zowat alles vd auto van Vettel en deze band zag McLaren niet aankomen?
Aha, dat ontging me. Even herhaling afwachten dan.quote:Op zondag 9 mei 2010 15:51 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Was een puncture (kun je moeilijk voorspellen) ... Ham reed over iets heen op de track (Je kon het nog net weg zien vliegen ... was iets zwarts en rechthoekigs, leek wel).
Wacht de Olympische Spelen maar af. Daar pakken ze waarschijnlijk weer een stuk of 15 gouden plakken.quote:Op zondag 9 mei 2010 15:47 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Dus dit is het volkslied van Australie? Maar goed dat ze niet al te veel winnen.
Kan ook zijn dat ze 't daar erg goed gaan doen zoals Moreno in de Andrea Moda.quote:Op zondag 9 mei 2010 15:51 schreef Bluurgh het volgende:
gaat leuk worden volgende week in Monaco, met die langzame teams
Had iemand ook iets anders verwacht?quote:
In monaco zullen mclaren en ferrari dichter bij red bull zitten.quote:Op zondag 9 mei 2010 16:42 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Had iemand ook iets anders verwacht?
Sterk van Webber, de Red Bulls zijn toch echt wel duidelijk de snelste. En ik begin toch echt een beetje zat te worden van die pech voor Vettel, zo wint hij het kampioenschap nooit.
Ferrari lijkt alweer te ver achter te zitten, misschien kunnen ze nog met McLaren strijden voor podiums.
Hoezo dichter bij, de Ferrari en Mclaren zijn vooralsnog beter. Ze zijn iets langzamer, maar betrouwbaarder. Button en Alonso staan niet voor niets1e en 2e in het kampioenschap.quote:Op zondag 9 mei 2010 16:50 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
In monaco zullen mclaren en ferrari dichter bij red bull zitten.
Het kampioenschap is nogal door elkaar gehusseld door die regenraces. Kun je nog weinig van zeggen.quote:Op zondag 9 mei 2010 17:44 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Hoezo dichter bij, de Ferrari en Mclaren zijn vooralsnog beter. Ze zijn iets langzamer, maar betrouwbaarder. Button en Alonso staan niet voor niets1e en 2e in het kampioenschap.
Ik denk dat de F-duct auto's in Monaco niet in het voordeel zijn.quote:Op zondag 9 mei 2010 16:50 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
In monaco zullen mclaren en ferrari dichter bij red bull zitten.
Catalunya is aerodynamica de bepalende factor, in monaco komt het meer op mechanische grip aan. Red bull zal nog steeds het te kloppen team maar het verschil met de andere teams zal kleiner zijn. En misschien kan een monaco specialist als hamilton voor een verrassing zorgen.quote:Op zondag 9 mei 2010 18:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik denk dat de F-duct auto's in Monaco niet in het voordeel zijn.
WK stand zegt niks over actuele pacequote:Op zondag 9 mei 2010 17:44 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Hoezo dichter bij, de Ferrari en Mclaren zijn vooralsnog beter. Ze zijn iets langzamer, maar betrouwbaarder. Button en Alonso staan niet voor niets1e en 2e in het kampioenschap.
Dat was alleen een ander probleem.quote:Op zondag 9 mei 2010 19:56 schreef kepler het volgende:
Redelijke race. Niet erg saai, maar ook niet heel spannend
Netjes dat de auto van Vettel heel is gebleven. Zag er ernstig uit uit bij het aanremmen, net voordat tie de pits in ging
Dit is de eerste race die je dit jaar hebt gezien neem ik aan?quote:Op zondag 9 mei 2010 21:02 schreef xaban06 het volgende:
Wat is het Formula 1 Grand Prix toch saai geworden.
Twee jaar terug vond ik het nog echt spannend en leuk om naar te kijken, dat wordt steeds minder zo met die regels.
Dat dus. Het is imo juist beter geworden. Zéker beter dan 2 jaar geleden. Vorig jaar was wel een mooi seizoen.quote:Op zondag 9 mei 2010 21:11 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dit is de eerste race die je dit jaar hebt gezien neem ik aan?
quote:Op zondag 9 mei 2010 21:39 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Dat dus. Het is imo juist beter geworden. Zéker beter dan 2 jaar geleden. Vorig jaar was wel een mooi seizoen.
quote:Coureur Karun Chandhok heeft zijn teleurstelling uitgesproken over de aanvaring die de Indiër had met Toro Rosso-rijder Jaime Alguersuari in de Spaanse Grand Prix.
Toen Alguersuari de achterblijvende Chandhok inhaalde en afsneed, raakte de Spanjaard de voorvleugel van de HRT, die helemaal losschoot. Chandhok kwam wel binnen voor een nieuwe vleugel en kon daarna weer de baan op, maar de ophanging bleek te zeer beschadigd om nog verder te kunnen rijden.
Lees de reacties in het bericht
Zal mij aan m'n reet roestenquote:Op zondag 9 mei 2010 21:40 schreef Fir3fly het volgende:
[..].
Sorry, jou kan ik echt niet meer serieus nemen.
mee eensquote:Op maandag 10 mei 2010 01:26 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Zal mij aan m'n reet roesten. ik vond vorig jaar een geweldig seizoen. Het begin was niet bijster spannend door de overheersing van Brawn, maar vanaf Engeland ongeveer zat alles lekker dicht bij elkaar,
Niet per se. Bij wielrennen zie je ook dat de topics minder snel volkomen.quote:Op maandag 10 mei 2010 00:50 schreef Sally het volgende:
Volgens mij zegt het al heel wat dat er pas anderhalf topic is...
Moet je wel je banden sparen omdat ze anders te snel slijten. Dat is het probleem van deze (en de eerste race in Bahrein). Er wordt teveel banden gespaard zodat je niet extra naar de pit hoeft, waardoor de races saai blijven. Doordat je niet de hele race vol kan blijven rijden op een setje banden wordt er ook niet veel ingehaald. Dat is door de Tilke circuits en aerodynamica al moeilijk genoeg (al zag ik ze toch regelmatig dicht achter elkaar aanrijden), door de banden wordt het nog erger.quote:Op zondag 9 mei 2010 22:09 schreef M.Melandri het volgende:
Vergeleken met de afgelopen 2 jaar op dit circuit vond ik het dit jaar ook leuker. Ik ben blij dat we niet meer die fake kwalificaties met racebrandstof hebben. Enige verschil in de race is dat je vroeger met een rondje langer doorrijden voordeel kon pakken, nu levert een rondje eerder stoppen profijt op omdat je dan op verse banden een snel rondje kan rijden zoals schumi dat vandaag deed bij button en hamilton vs vettel.
Om het nog leuker te maken zouden de banden sneller moeten slijten zodat we nog meer spanning met de diverse strategieen krijgen. Want nu zit dus iedereen in het droog op een 1 stop omdat je met die harde band zelfs de hele race uit kan rijden.
quote:Sebastian Vettel has revealed he was asked to pull out of the race before finishing the Spanish Grand Prix in third place.
The Red Bull driver suffered a braking problem with 15 laps of the Barcelona race still to run, and made a pitstop so the damage could be inspected.
Mechanics and engineers noticed damage to a brake disc before sending the 22-year-old German back onto the circuit.
"When I got back out the team told me that I should quit the race," Vettel said in an interview with Germany's Auto Motor und Sport.
"They said the risk because of the broken brake was too great.
"I asked them if that (retiring) was really necessary or whether I could just drive slowly and pick up some points.
"I got no answer," Vettel continued. "So I drove. In the middle of the last corner I then got the message 'keep going, but be careful', but it was too late anyway. I was already past the pit entry."
Vettel said he managed to finish the race by shifting the brake bias all the way to the rear.
"They were pretty worried on the pitwall and I was constantly reminded to drive more slowly," he added.
De race in china sleten de intermediates vrij snel, zo zou het ook met de slicks moeten zijn. Het zal het inhalen ook niet bevorderen maar je krijgt wel meer spanning met strategische keuzes, de 1e helft van de race van gisteren was best leuk met positiewisselingen door diverse pitstopstrategieen.quote:Op maandag 10 mei 2010 10:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Moet je wel je banden sparen omdat ze anders te snel slijten. Dat is het probleem van deze (en de eerste race in Bahrein). Er wordt teveel banden gespaard zodat je niet extra naar de pit hoeft, waardoor de races saai blijven. Doordat je niet de hele race vol kan blijven rijden op een setje banden wordt er ook niet veel ingehaald. Dat is door de Tilke circuits en aerodynamica al moeilijk genoeg (al zag ik ze toch regelmatig dicht achter elkaar aanrijden), door de banden wordt het nog erger.
http://news.bbc.co.uk/spo(...)mula_one/8673237.stmquote:The Spanish Grand Prix was mainly a race of disappointments for many teams - I even sensed there was a mixed reaction for winners Red Bull.
Despite a massively dominant race victory for Mark Webber, they felt they had thrown away a great potential one-two with more brake reliability issues and a scruffy pit stop.
Red Bull's pace was incredible. When Webber's team-mate Sebastian Vettel was coasting to the end of the race not using his fragile brakes, he was still lapping as fast as Michael Schumacher and Jenson Button.
Yes, I did mean 'not using his brakes' - Vettel was lifting early and allowing the drag and downshifts to slow the car. Extraordinary.
The win was an immense performance from Webber; his best F1 drive I thought. I asked his partner Anne if I she thought so too, and she said "absolutely" - so it's official.
Webber was over-aggressive at the Nurburgring, the scene of his maiden victory last year, and earned himself a drive-through penalty and a bunch of headaches.
The Australian was the real deal in Barcelona. He had it completely covered - the right amount of aggression at the start, the first corner, the first lap, his race pace, and the way he managed the phases of the two tyres.
He said it was a very long afternoon in Spain counting down the laps because nothing happened. It's what I call a 'Torvill and Dean' moment - effortless excellence with perfection.
Vettel finished third but at one point they were going to retire him.
The team told him on the radio: "Your brakes are about to fail." And that's a tough call for a team who cannot take careless risks when the safety of the driver, marshals and fans are at risk.
They cleared a space in the garage and told him to come in but Vettel said: "Let's see if we can get a few points."
Lewis Hamilton also put in a special effort to split the Red Bulls for McLaren before his late visit to the barriers, when it appears a damaged wheel failed. Hamilton's mind-management kicked straight in and his only thought was: "There are plenty more races left."
He kept Vettel honest from the get-go and was ready to pounce after Red Bull's pit-stop issues. It was an extremely good drive from Hamilton and he was truly robbed, so yet another disappointed driver.
Hamilton would be second in the championship without the failure, but with the new points structure we know the title chase can turn in a heartbeat.
Hamilton's team-mate Jenson Button was thoroughly dejected when he spoke to BBC pit-lane reporter Lee McKenzie after the race and rightly so.
I spoke with Jenson at breakfast here in Monte Carlo this morning and I hadn't realised at the time he was carrying so many problems in the race.
Not having any information on the steering wheel means that there is a risk, on every gear change, of changing too early or hitting the rev limiter. Either way it will cost several 10ths of a second per lap.
In the pit-stops he wasn't able to perform the proper procedure on the faulty steering wheel and this allowed the clutch to bite and spin the rear wheels, making it very difficult for the pit crew.
It was a poor race for him all round. I'm not sure he should have let Schumacher past at pit exit into Turn One, but I understand he had a late radio call to let him know that Michael was taking his position.
After this, Button never really made a decisive and incisive effort to re-pass him. A bad day at the office, although he described it more colourfully.
He still leads the championship from Ferrari's Fernando Alonso but it's not off the back of raw pace and a great weekend. Heading into the Monaco race, where he's traditionally very strong, he knows he is fighting a rearguard action.
Alonso is just three points behind Button after picking up the pieces with his fast pace and problem-free run in Spain. He kept Hamilton and Vettel in view for the whole race and he remains a strong contender for a third title.
It's testing times for Felipe Massa in the second Ferrari. He doesn't look comfortable in the car and we keep hearing his engineer Rob Smedley feeling the need to tell him how to drive it. Massa's chin is down and that's not helpful heading into the unyielding streets of Monaco.
The most disappointed team on Sunday night were surely Mercedes - they were well off the pace with their revised car.
Schumacher scored his best finish of the year with a lucky fourth but was more than a minute behind a car that was cruising in Webber's hands, and team-mate Nico Rosberg had the race from hell.
He started the race on the grass trying to pass Robert Kubica's Renault and it was all downhill from there with pit issues with a loose front wheel and front brake on fire. He looked out of sorts with the new package and they'll be having some very heavy meetings on Monday.
The new teams didn't show much improvement in Spain, with the possible exception of Lotus. They were also mobile chicanes and that doesn't bode well for the confines of Monaco. Expect complaints and contact aplenty.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |