abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81219350
quote:
Op zondag 9 mei 2010 16:50 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

In monaco zullen mclaren en ferrari dichter bij red bull zitten.
Hoezo dichter bij, de Ferrari en Mclaren zijn vooralsnog beter. Ze zijn iets langzamer, maar betrouwbaarder. Button en Alonso staan niet voor niets1e en 2e in het kampioenschap.
  zondag 9 mei 2010 @ 17:46:51 #122
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81219425
quote:
Op zondag 9 mei 2010 17:44 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Hoezo dichter bij, de Ferrari en Mclaren zijn vooralsnog beter. Ze zijn iets langzamer, maar betrouwbaarder. Button en Alonso staan niet voor niets1e en 2e in het kampioenschap.
Het kampioenschap is nogal door elkaar gehusseld door die regenraces. Kun je nog weinig van zeggen.

De Red Bulls zijn duidelijk de snelste auto's. Maar inderdaad, qua betrouwbaarheid laat het nogal te wensen over.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_81219961
quote:
Op zondag 9 mei 2010 16:50 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

In monaco zullen mclaren en ferrari dichter bij red bull zitten.
Ik denk dat de F-duct auto's in Monaco niet in het voordeel zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_81220153
quote:
Op zondag 9 mei 2010 18:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik denk dat de F-duct auto's in Monaco niet in het voordeel zijn.
Catalunya is aerodynamica de bepalende factor, in monaco komt het meer op mechanische grip aan. Red bull zal nog steeds het te kloppen team maar het verschil met de andere teams zal kleiner zijn. En misschien kan een monaco specialist als hamilton voor een verrassing zorgen.

Wat een huilie is die button trouwens http://www.autosport.com/news/report.php/id/83485

[ Bericht 0% gewijzigd door M.Melandri op 09-05-2010 19:05:13 ]
pi_81220240
quote:
Op zondag 9 mei 2010 17:44 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Hoezo dichter bij, de Ferrari en Mclaren zijn vooralsnog beter. Ze zijn iets langzamer, maar betrouwbaarder. Button en Alonso staan niet voor niets1e en 2e in het kampioenschap.
WK stand zegt niks over actuele pace

Button is wk leider door 2 goede bandenkeuzes maar over het algemeen toch langzamer dan hamilton.
  zondag 9 mei 2010 @ 18:31:08 #126
131800 Tarado
capô de fusca
pi_81220881
Leuk voor Webber, verder niet zo interessant vandaag
  zondag 9 mei 2010 @ 19:56:55 #127
34586 kepler
No bounce, no play
pi_81223741
Redelijke race. Niet erg saai, maar ook niet heel spannend

Netjes dat de auto van Vettel heel is gebleven. Zag er ernstig uit uit bij het aanremmen, net voordat tie de pits in ging
The line is a dot to you!
  zondag 9 mei 2010 @ 20:05:56 #128
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_81224143
saaie boel, mooie crash van Hamilton en leuke gevechten om plaats 14 ofzo.
  zondag 9 mei 2010 @ 20:40:12 #129
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_81225951
quote:
Op zondag 9 mei 2010 19:56 schreef kepler het volgende:
Redelijke race. Niet erg saai, maar ook niet heel spannend

Netjes dat de auto van Vettel heel is gebleven. Zag er ernstig uit uit bij het aanremmen, net voordat tie de pits in ging
Dat was alleen een ander probleem.

Eerst de wheelnut die loskwam (doordat de beveiliging los schoot, geloof ik) en dus het wiel was los kwam te zitten.

Probleem met de rem zal denk ik zijn gekomen doordat het wiel (dat dus niet meer helemaal recht zat bij het inrijden van de pits) de rem-partij iets uit het lood heeft gedrukt waardoor die rem een klein beetje aanliep. Z'n remmen zullen wel ERG heet zijn geworden.
Calm down, please!
pi_81227046
Wat is het Formula 1 Grand Prix toch saai geworden.
Twee jaar terug vond ik het nog echt spannend en leuk om naar te kijken, dat wordt steeds minder zo met die regels.
pi_81227363
Ik denk eerder dat mclaren beter zal presteren dan ferrari in monaco, dit omdat de mclaren onwaarschijnlijk veel mechanishe grip heeft wanneer ze de bocht uitkomen.
Renault maakt ook een goede kans.

Rosberg viel erg tegen deze race, misschien dat ze toch maar met 2 verschillende chassis moeten werken bij mercedes
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_81227550
quote:
Op zondag 9 mei 2010 21:02 schreef xaban06 het volgende:
Wat is het Formula 1 Grand Prix toch saai geworden.
Twee jaar terug vond ik het nog echt spannend en leuk om naar te kijken, dat wordt steeds minder zo met die regels.
Dit is de eerste race die je dit jaar hebt gezien neem ik aan?
pi_81229049
quote:
Op zondag 9 mei 2010 21:11 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Dit is de eerste race die je dit jaar hebt gezien neem ik aan?
Dat dus. Het is imo juist beter geworden. Zéker beter dan 2 jaar geleden. Vorig jaar was wel een mooi seizoen.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  zondag 9 mei 2010 @ 21:40:23 #134
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81229099
quote:
Op zondag 9 mei 2010 21:39 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Dat dus. Het is imo juist beter geworden. Zéker beter dan 2 jaar geleden. Vorig jaar was wel een mooi seizoen.
.

Sorry, jou kan ik echt niet meer serieus nemen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_81230736
Vergeleken met de afgelopen 2 jaar op dit circuit vond ik het dit jaar ook leuker. Ik ben blij dat we niet meer die fake kwalificaties met racebrandstof hebben. Enige verschil in de race is dat je vroeger met een rondje langer doorrijden voordeel kon pakken, nu levert een rondje eerder stoppen profijt op omdat je dan op verse banden een snel rondje kan rijden zoals schumi dat vandaag deed bij button en hamilton vs vettel.

Om het nog leuker te maken zouden de banden sneller moeten slijten zodat we nog meer spanning met de diverse strategieen krijgen. Want nu zit dus iedereen in het droog op een 1 stop omdat je met die harde band zelfs de hele race uit kan rijden.
pi_81237969
Volgens mij zegt het al heel wat dat er pas anderhalf topic is...


Chandhok betreurt incident met Alguersuari
quote:
Coureur Karun Chandhok heeft zijn teleurstelling uitgesproken over de aanvaring die de Indiër had met Toro Rosso-rijder Jaime Alguersuari in de Spaanse Grand Prix.

Toen Alguersuari de achterblijvende Chandhok inhaalde en afsneed, raakte de Spanjaard de voorvleugel van de HRT, die helemaal losschoot. Chandhok kwam wel binnen voor een nieuwe vleugel en kon daarna weer de baan op, maar de ophanging bleek te zeer beschadigd om nog verder te kunnen rijden.

Lees de reacties in het bericht
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_81238854
quote:
Op zondag 9 mei 2010 21:40 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

.

Sorry, jou kan ik echt niet meer serieus nemen.
Zal mij aan m'n reet roesten . ik vond vorig jaar een geweldig seizoen. Het begin was niet bijster spannend door de overheersing van Brawn, maar vanaf Engeland ongeveer zat alles lekker dicht bij elkaar,
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  maandag 10 mei 2010 @ 07:03:22 #138
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_81240978
quote:
Op maandag 10 mei 2010 01:26 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Zal mij aan m'n reet roesten . ik vond vorig jaar een geweldig seizoen. Het begin was niet bijster spannend door de overheersing van Brawn, maar vanaf Engeland ongeveer zat alles lekker dicht bij elkaar,
mee eens
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_81241349
quote:
Op maandag 10 mei 2010 00:50 schreef Sally het volgende:
Volgens mij zegt het al heel wat dat er pas anderhalf topic is...


Niet per se. Bij wielrennen zie je ook dat de topics minder snel volkomen.
pi_81241543
Deze race was inderdaad vrij saai, maar dat wisten we vantevoren. De rest van het seizoen vond ik behoorlijk boeiend

Het podium was wel een beetje een domper met die suffe volksliederen
pi_81244274
quote:
Op zondag 9 mei 2010 22:09 schreef M.Melandri het volgende:
Vergeleken met de afgelopen 2 jaar op dit circuit vond ik het dit jaar ook leuker. Ik ben blij dat we niet meer die fake kwalificaties met racebrandstof hebben. Enige verschil in de race is dat je vroeger met een rondje langer doorrijden voordeel kon pakken, nu levert een rondje eerder stoppen profijt op omdat je dan op verse banden een snel rondje kan rijden zoals schumi dat vandaag deed bij button en hamilton vs vettel.

Om het nog leuker te maken zouden de banden sneller moeten slijten zodat we nog meer spanning met de diverse strategieen krijgen. Want nu zit dus iedereen in het droog op een 1 stop omdat je met die harde band zelfs de hele race uit kan rijden.
Moet je wel je banden sparen omdat ze anders te snel slijten. Dat is het probleem van deze (en de eerste race in Bahrein). Er wordt teveel banden gespaard zodat je niet extra naar de pit hoeft, waardoor de races saai blijven. Doordat je niet de hele race vol kan blijven rijden op een setje banden wordt er ook niet veel ingehaald. Dat is door de Tilke circuits en aerodynamica al moeilijk genoeg (al zag ik ze toch regelmatig dicht achter elkaar aanrijden), door de banden wordt het nog erger.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_81244447
Red Bull asked Vettel to quit Spanish GP
quote:
Sebastian Vettel has revealed he was asked to pull out of the race before finishing the Spanish Grand Prix in third place.

The Red Bull driver suffered a braking problem with 15 laps of the Barcelona race still to run, and made a pitstop so the damage could be inspected.

Mechanics and engineers noticed damage to a brake disc before sending the 22-year-old German back onto the circuit.

"When I got back out the team told me that I should quit the race," Vettel said in an interview with Germany's Auto Motor und Sport.

"They said the risk because of the broken brake was too great.

"I asked them if that (retiring) was really necessary or whether I could just drive slowly and pick up some points.

"I got no answer," Vettel continued. "So I drove. In the middle of the last corner I then got the message 'keep going, but be careful', but it was too late anyway. I was already past the pit entry."

Vettel said he managed to finish the race by shifting the brake bias all the way to the rear.

"They were pretty worried on the pitwall and I was constantly reminded to drive more slowly," he added.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 10 mei 2010 @ 12:37:58 #143
131800 Tarado
capô de fusca
pi_81248402
F1 - 2010 - Gran Premio de Espana Telefónica - Catalunya
Teams suspect Barcelona stones caused problems
GMMf1NET -- May 10th - 11:22am
May 10 (GMM) The shattered remains of Lewis Hamilton's front left corner is being rushed back to Woking for analysis.
Almost within sight of the chequered flag in Barcelona, the 2008 world champion's McLaren speared into a barrier after a sudden tyre failure, costing him second place both in the race and in the world championship standings.

Team boss Martin Whitmarsh immediately speculated that "debris" probably caused the problem, while Bridgestone said its initial impression was that "this was not caused by a tyre issue".

"We are working closely with McLaren to understand what happened," added the Japanese supplier's Hirohide Hamashima.

As the sun rises again in Europe on Monday morning, the leading theory now is that a stone became stuck in the wheel rim.

After qualifying, Rubens Barrichello took photos with his mobile phone camera of his FW32 and his helmet, so amazed was he about the damage caused by flying stones.

And he told Germany's Auto Motor und Sport that he had to nurse his vibrating Williams to the chequered flag after feeling a "strong shock" on the left front.

"We had to slow him down to ensure we didn't have a problem with the tyres," confirmed technical director Sam Michael. "We'll be looking into that for the next race."

Barrichello suspects a stone got stuck in the wheel rim, and a similar cause was also not being ruled out to explain Sebastian Vettel's brake problem.

After the Red Bull was inspected, Christian Horner revealed that the brake disc "was a bit damaged".

"We will only know for sure in the factory," added the Briton.
pi_81255299
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:37 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Moet je wel je banden sparen omdat ze anders te snel slijten. Dat is het probleem van deze (en de eerste race in Bahrein). Er wordt teveel banden gespaard zodat je niet extra naar de pit hoeft, waardoor de races saai blijven. Doordat je niet de hele race vol kan blijven rijden op een setje banden wordt er ook niet veel ingehaald. Dat is door de Tilke circuits en aerodynamica al moeilijk genoeg (al zag ik ze toch regelmatig dicht achter elkaar aanrijden), door de banden wordt het nog erger.
De race in china sleten de intermediates vrij snel, zo zou het ook met de slicks moeten zijn. Het zal het inhalen ook niet bevorderen maar je krijgt wel meer spanning met strategische keuzes, de 1e helft van de race van gisteren was best leuk met positiewisselingen door diverse pitstopstrategieen.
  maandag 10 mei 2010 @ 17:18:50 #145
131800 Tarado
capô de fusca
pi_81259181
Webber's 'Torvill & Dean' moment

By Martin Brundle
BBC F1 analysti in Monaco
quote:
The Spanish Grand Prix was mainly a race of disappointments for many teams - I even sensed there was a mixed reaction for winners Red Bull.
Despite a massively dominant race victory for Mark Webber, they felt they had thrown away a great potential one-two with more brake reliability issues and a scruffy pit stop.
Red Bull's pace was incredible. When Webber's team-mate Sebastian Vettel was coasting to the end of the race not using his fragile brakes, he was still lapping as fast as Michael Schumacher and Jenson Button.
Yes, I did mean 'not using his brakes' - Vettel was lifting early and allowing the drag and downshifts to slow the car. Extraordinary.
The win was an immense performance from Webber; his best F1 drive I thought. I asked his partner Anne if I she thought so too, and she said "absolutely" - so it's official.
Webber was over-aggressive at the Nurburgring, the scene of his maiden victory last year, and earned himself a drive-through penalty and a bunch of headaches.
The Australian was the real deal in Barcelona. He had it completely covered - the right amount of aggression at the start, the first corner, the first lap, his race pace, and the way he managed the phases of the two tyres.
He said it was a very long afternoon in Spain counting down the laps because nothing happened. It's what I call a 'Torvill and Dean' moment - effortless excellence with perfection.
Vettel finished third but at one point they were going to retire him.
The team told him on the radio: "Your brakes are about to fail." And that's a tough call for a team who cannot take careless risks when the safety of the driver, marshals and fans are at risk.
They cleared a space in the garage and told him to come in but Vettel said: "Let's see if we can get a few points."
Lewis Hamilton also put in a special effort to split the Red Bulls for McLaren before his late visit to the barriers, when it appears a damaged wheel failed. Hamilton's mind-management kicked straight in and his only thought was: "There are plenty more races left."
He kept Vettel honest from the get-go and was ready to pounce after Red Bull's pit-stop issues. It was an extremely good drive from Hamilton and he was truly robbed, so yet another disappointed driver.
Hamilton would be second in the championship without the failure, but with the new points structure we know the title chase can turn in a heartbeat.
Hamilton's team-mate Jenson Button was thoroughly dejected when he spoke to BBC pit-lane reporter Lee McKenzie after the race and rightly so.
I spoke with Jenson at breakfast here in Monte Carlo this morning and I hadn't realised at the time he was carrying so many problems in the race.
Not having any information on the steering wheel means that there is a risk, on every gear change, of changing too early or hitting the rev limiter. Either way it will cost several 10ths of a second per lap.
In the pit-stops he wasn't able to perform the proper procedure on the faulty steering wheel and this allowed the clutch to bite and spin the rear wheels, making it very difficult for the pit crew.
It was a poor race for him all round. I'm not sure he should have let Schumacher past at pit exit into Turn One, but I understand he had a late radio call to let him know that Michael was taking his position.
After this, Button never really made a decisive and incisive effort to re-pass him. A bad day at the office, although he described it more colourfully.
He still leads the championship from Ferrari's Fernando Alonso but it's not off the back of raw pace and a great weekend. Heading into the Monaco race, where he's traditionally very strong, he knows he is fighting a rearguard action.
Alonso is just three points behind Button after picking up the pieces with his fast pace and problem-free run in Spain. He kept Hamilton and Vettel in view for the whole race and he remains a strong contender for a third title.
It's testing times for Felipe Massa in the second Ferrari. He doesn't look comfortable in the car and we keep hearing his engineer Rob Smedley feeling the need to tell him how to drive it. Massa's chin is down and that's not helpful heading into the unyielding streets of Monaco.
The most disappointed team on Sunday night were surely Mercedes - they were well off the pace with their revised car.
Schumacher scored his best finish of the year with a lucky fourth but was more than a minute behind a car that was cruising in Webber's hands, and team-mate Nico Rosberg had the race from hell.
He started the race on the grass trying to pass Robert Kubica's Renault and it was all downhill from there with pit issues with a loose front wheel and front brake on fire. He looked out of sorts with the new package and they'll be having some very heavy meetings on Monday.
The new teams didn't show much improvement in Spain, with the possible exception of Lotus. They were also mobile chicanes and that doesn't bode well for the confines of Monaco. Expect complaints and contact aplenty.
http://news.bbc.co.uk/spo(...)mula_one/8673237.stm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')