Ik wil ook! Maar die hebben ze hier nietquote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:07 schreef SeaOfLove het volgende:
tikkelsvoor vanavond geen idee, straks boodschappen doen
Is een witte wijn saus geworden. Had geen toetje en dat wreekt zich, de hele tijd zin in iets zoetsquote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Vanavond Livar Procureurstuk, moet de saus nog verzinnen, met bloemige aardappels, courgette in een tempura deegje, en gewokte snijbonen in paddestoelenketjap met gember.
Dat klinkt hemels.quote:Op zondag 9 mei 2010 11:08 schreef DarkElf het volgende:
Vanavond maakt de mr entrecote met gorgonzola saus en gegrilde groene asperges met parmezaanse kaas.
Klinkt te gek zeg!quote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:48 schreef lemonlime het volgende:
Pff, net een Iraakse kookworkshop gedaan. Ik heb echt te veel gegeten, maar het was zo lekker! Eerst linzensoep en brood met humus, daarna rijst met dille en tuinbonen, kebab, vis in saus en twee groentegerechten, en na een maispudding met kardemom en amandelen. Veel zetmeel, maar wel erg lekker, en super gezellig. Volgende maand wordt het Afghaans
Lekker !!!quote:Op maandag 10 mei 2010 14:43 schreef dalaiblama het volgende:
Zonnevis met geroosterde bataat-patatjes met mangochutney-knof-mayonaise dip.
Als de zomer niet naar mij komt dan eet ik me wel een weg er naartoe
valt mee toch, je hebt nieteens suiker op die toast gedaanquote:Op maandag 10 mei 2010 23:14 schreef renzell het volgende:
Vraatzucht ivm 't stopzetten van de nicotinetoevoer.Net nog kippenbouillon en 2 geroosterde boterhammen met dikke lagen roomboter verzwolgen!
heb je al een idee wat je vrijdag gaat maken?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:02 schreef PdeHoog het volgende:
Twee tosti's zometeen met een beker optimel
Ja dat ga ik ook eten straks na het boodschappen doenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:15 schreef Sunnythesun het volgende:
Een salade van komkommer, tomaat, bleekselderij en feta![]()
Ja al vaak gegeten in allerlei combi'squote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:23 schreef Sunnythesun het volgende:
Dat is idd lekker ja, die avocado met kip. Alleen zonder zout voor mij graagIk gebruik nauwelijks zout..
Salade is overigens een aanrader![]()
Vrijdag wordt het dit:quote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:12 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
heb je al een idee wat je vrijdag gaat maken?ik wilde bijna mijn hulp aanbieden maar ben vanaf morgenavond niet in de buurt
Donderdag eerste festival: bier uit plastic en broodjes voedselvergiftiging.... what more do you want
ontopic: ook een tosti met kaas en salami
lekker! een tip, gebruik lontong als rijst, kan je 2 dagen van te voren maken en is heerlijk als het koud is. ik pm je even recept voor atjar komkommer morgen, ook zo simpel maar ohzo lekkerquote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:27 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Vrijdag wordt het dit:
Rijst
Mie
Sambal Goreng Boontjes
Sajoer Lodeh
Sajoer Tjampoer
Ikan Panggang
Daging Smoor
Ajam Goreng Pedis
Sambal Goreng Telor
Roedjak Manis
Pisang Goreng
Groenten in zuur
Seroendeng
Kroepoek
Sambal oelek
Bij de koffie Spekkoek
Minder dan ik had willen maken, maar anders wordt het teveel allemaal
3 x raden...quote:Op maandag 10 mei 2010 20:28 schreef Kalebatz het volgende:
macaroni! mmm! makkelijk, lekker en mooi 4 porties extra in de vriexzer!
Oooooh heerlijk!quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:18 schreef dmace het volgende:
Bruine bonen met zuur en stroop en spek
Ja, echt wel. Oorspronkelijk heet het "Grauwe Ganzen", maar dan moet het eigenlijk met Kapucijners, en daar hou ik niet zo van.quote:
Klinkt goedquote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:29 schreef Bluezz het volgende:
Paksoi, kastanjechampignons, knoflook & gemarineerde biefstukreepjes lekker in de wok
quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:34 schreef motorbloempje het volgende:
2 geklutste eitjes met wat bieslook, rode ui, 'magere salami'en kaas
[ afbeelding ]
nope, gewoon zoquote:
en.. Was ie lekker? Voor herhaling vatbaar?quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:58 schreef lemonlime het volgende:
Net mijn eerste eigenste tomatensoep gemaakt (en opgegeten met rozemarijn focaccia). Eigenlijk raar dat ik dat nooit eerder gedaan heb. Ik had er nu zin in, en had nog een hoop tomaten, dus voilà !
Yep, lekker en makkelijk. Ik heb gewoon 5 tomaten, een ui, twee knoflookteentje, een halve chilipeper en wat tijm met een scheutje olijfolie in de oven gedaan. Na een half uurtje bakken de blender in met wat groentebouillon en klaar. Ik hou van soep!quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:04 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
en.. Was ie lekker? Voor herhaling vatbaar?
In de auto stap en naar dalaiblama rijquote:Op donderdag 13 mei 2010 20:17 schreef dalaiblama het volgende:
Sweet and Sour Soy Pork wraps, gebaseerd op een recept van Ching Huang; varkensfilet gemarineerd in rode peper, knoflook, bruine suiker en zwarte rijstazijn, met een snuf chinese 5-spices. Die heel heet wokken tot sticky. Dat gaat in een warme wrap met lollo rosso en daarin gecarameliseerde uien, ook sweet & sour ( afgeblust met zwarte rijstazijn en suiker, laten carameliseren ).
Tweede wrap is gevuld met gemarineerde ossenhaas, ook in reepjes. Zoete soja, knof en pepers en dan heet wokken tot sticky. In een wrap met paksoi ipv sla.
Wraps eten we met een groentenroerbak van courgette, look, paksoi en rode paprika.
Toe ga ik straks zelf dulce de leche maken en die eten we met een flensje, een bolletje ben & jerry chocolate fudge en wat geroosterde amandelen.
Ik hoop dat er nog bier bij pastik heb chinees bier gehaald.
En de rest?quote:
quote:Op donderdag 13 mei 2010 20:17 schreef dalaiblama het volgende:
Sweet and Sour Soy Pork wraps, gebaseerd op een recept van Ching Huang; varkensfilet gemarineerd in rode peper, knoflook, bruine suiker en zwarte rijstazijn, met een snuf chinese 5-spices. Die heel heet wokken tot sticky. Dat gaat in een warme wrap met lollo rosso en daarin gecarameliseerde uien, ook sweet & sour ( afgeblust met zwarte rijstazijn en suiker, laten carameliseren ).
Tweede wrap is gevuld met gemarineerde ossenhaas, ook in reepjes. Zoete soja, knof en pepers en dan heet wokken tot sticky. In een wrap met paksoi ipv sla.
Wraps eten we met een groentenroerbak van courgette, look, paksoi en rode paprika.
Toe ga ik straks zelf dulce de leche maken en die eten we met een flensje, een bolletje ben & jerry chocolate fudge en wat geroosterde amandelen.
Ik hoop dat er nog bier bij pastik heb chinees bier gehaald.
quote:Op zaterdag 15 mei 2010 12:27 schreef Elkafila het volgende:
[..]
Hehe, je houdt wel van matzes als ik dit topic zo doorlees
Eet je die dingen alleen omdat je ze lekker vindt of ook vanwege een bepaalde geloofsovertuiging (lees, Jodendom). Als dat laatste het geval is, scheer je weg van de pc, het is Sjabatquote:Op zaterdag 15 mei 2010 13:21 schreef Enfermera het volgende:
[..]
![]()
Lekkol!
En mn man eet ze altijd met boter en suiker
Dat vindt ie toch wel erg lekker.
Nu maisbolletje met gebraden kipfilet en thee
Hoe smaakt dat vlees van Livar? Ik ben zelf niet echt zo dol op varken dat uit die appie of willekeurige slager komt.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 14:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Ben koolsla aan het maken. Lekker gezond en goedkoop.
Een grote witte kool gesneden op de mandoline, kopje azijn, kopje water, half kopje suiker, 2 theelepels zout en een eetlepel Kummel
Vanavond braad ik een rugstuk van Livar http://www.livar.nl/ waar we boontjes, koolsla en krieltjes bij eten, met een witte wijnsaus.
Wij ook alleen dan de paprika's gevuld met tartaar, rijst, ei, kruiden e.d.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:17 schreef The_Hives het volgende:
vanavond gevulde paprika's met gebakken aardappelen
Stukken beter. Het is echter wel veel vetter dan het AH vlees, dat is waardoor het beter smaakt.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:23 schreef Elkafila het volgende:
[..]
Hoe smaakt dat vlees van Livar? Ik ben zelf niet echt zo dol op varken dat uit die appie of willekeurige slager komt.
Haha, nee, ik ben niet Joodsquote:Op zaterdag 15 mei 2010 14:56 schreef Elkafila het volgende:
[..]
Eet je die dingen alleen omdat je ze lekker vindt of ook vanwege een bepaalde geloofsovertuiging (lees, Jodendom). Als dat laatste het geval is, scheer je weg van de pc, het is Sjabat
hij wasquote:Op zondag 16 mei 2010 09:43 schreef The_Hives het volgende:
Vanavond voor het eerst risotto maken. Ben benieuwd
Livar (harig varken) is errug lekker. In budapest wel eens gegeten, alwaar we ook een voorgerecht met foie gras 2x bestelden (te lekker, ookal is het gruwelijk). Dat livarvlees dichten ze allerlei gezonde eigenschappen toe daar...quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Stukken beter. Het is echter wel veel vetter dan het AH vlees, dat is waardoor het beter smaakt.
Weet je dat zeker, Livar in Budepest? Limburg Varken, lijkt me sterk dat ze dat helemaal in Hongarije klaarmaken.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:53 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Livar (harig varken) is errug lekker. In budapest wel eens gegeten, alwaar we ook een voorgerecht met foie gras 2x bestelden (te lekker, ookal is het gruwelijk). Dat livarvlees dichten ze allerlei gezonde eigenschappen toe daar...
LiVar staat idd voor Limburgs Varken!quote:Op zondag 16 mei 2010 22:40 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Weet je dat zeker, Livar in Budepest? Limburg Varken, lijkt me sterk dat ze dat helemaal in Hongarije klaarmaken.
lekker hoor!!quote:Op maandag 17 mei 2010 11:03 schreef DarkElf het volgende:
vanavond andijviestamppot met gedroogde tomaatjes/pijnboompitjes/spekjes en wat kaas erdoor.
met gekookte aardappeltjes, botersla, komkommersalade en dop/wortelenquote:Op maandag 17 mei 2010 13:16 schreef Razztwizzle het volgende:
Vanavond vispakketjes uit de oven met gebakken rijst en andijvie.
Man, wat een kapsel. Die ga ik uitprinten en de volgende keer meenemen naar de kapper. Erger dan de vorige keer kan het toch niet wordenquote:Op maandag 17 mei 2010 19:44 schreef Spanky78 het volgende:
Ik zat even mis; ik bedoel mangalica varken. Errug lekker en bijzonder. Ze zien er zo uit:
[ afbeelding ]
ik zie helemaal geen gorgonzola (blauw)quote:Op maandag 17 mei 2010 21:18 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
Volkoren pasta met een gorgonzola saus. Eerste keer dat ik dit at en maakte, helemaal goed gekeurd, volgende keer met nog meer gorgonzola
Jup, 2 keer gemaakt en altijd een keer overquote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:20 schreef motorbloempje het volgende:
jij hebt de laatste 2 weken echt al 4 keer couscoussalade gegeten geloof ik!
Een echte bazenontbijt dus!quote:Op dinsdag 18 mei 2010 07:50 schreef vosss het volgende:
Ik heb zojuist de frietpan aangezet en ga een flinke portie friet en een paar viandellen eten
Nouja, voor mij was het eik gewoon avondeten, aangezien ik uit de nachtdienst kwamquote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:12 schreef TN-FR het volgende:
[..]
Een echte bazenontbijt dus!
Ik heb maar wat crackers met rookvlees naar binnen gewerkt vanochtend. tussendoor nog een banaan en zo even buiten de deur lunchen.
Uiteindelijk bij een vriend van me gegeten, dus het werden gebakken aardappels en een onbestemd stukje vlees (hij kan niet kokenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:19 schreef Windigo het volgende:
Vanavond couscoussalade en italiaanse bollen met hamburgers, ui en cheddar
jum! chipolataworstjesquote:Op woensdag 19 mei 2010 11:00 schreef Tezz het volgende:
Ik ga mijn avondeten maar eens voorbereiden. Het wordt een salade met gegrilde groentes, van die chipolataworstjes en gebakken aardappels.
Ik ga eitjes bakken met een beker fris erbijquote:Op donderdag 20 mei 2010 08:00 schreef motorbloempje het volgende:
nu twee gekookte eitjes en een beker melklekker ontbijtje
Jip. Morgen laatste van de week.quote:Op donderdag 20 mei 2010 08:22 schreef motorbloempje het volgende:
wederom nachtdienst?
Receptquote:Op donderdag 20 mei 2010 23:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Als slaapmutsje zit ik nu aan mn zelfgemaakte kruidenbitter
Ik pak een glaasje wijn zometeen. Mijn weekend is begonnenquote:
proostquote:Op vrijdag 21 mei 2010 08:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik pak een glaasje wijn zometeen. Mijn weekend is begonnen
is de kwarktaart goed gelukt?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 08:49 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
proostIk thee met een punt zelfgemaakte perzikkwarktaart
kwarktaart machtig?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 09:40 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
ja, is echt verrukkelijk! alleen wel erg machtigmaar zeker voor herhaling vatbaar
dat verbaasde mij dus ook, maar de springvorm was dus helemaal gevuld, dus best een hoge taart ook. Heb wel ideeën hoe ik het volgende keer anders ga doen. The easy way net als nu met perzikkwark van danio ofzo en dan over 2 springvormen verdelen en 1 taart weggeven. Of dus naturelkwark gemengd met verse perzik, aardbei of whatever, volgens mij is dat minder machtig dan die smaakjeskwarkquote:Op vrijdag 21 mei 2010 09:41 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
kwarktaart machtig?![]()
maar goed dat ie lekker is, frisse kwarktaart in zomer is heerlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |