Het is beter dat je ze nu realistisch aankijkt, dan wanneer je in de shit zit.quote:Op zondag 9 mei 2010 19:55 schreef Bruno25 het volgende:
[..]
Hoe deeper the shit , hoe meer de bodem nabij is, en andersom is dat ook zo uiteraard
nouja, de dollar is nog niet gevallen.. het zal met de euro ook wel loslopenquote:Op zondag 9 mei 2010 20:45 schreef aarsschimmel het volgende:
Doemdenkers (of realisten dan) hebben we genoeg, maar zijn er nou ook nog mensen met kennis die relatief positief zijn (behalve SeLang)?
Helaas wel ja. Wederom wil ik geen doomdenker zijn, maar als dat ervoor zorgt dat ik mezelf en mijn omgeving tegen de tijd dat het flink fout gaat schokbestendig genoeg heb gemaakt, is dat het gewoon het enige wat telt. Als mensen met "kennis" relatief positief blijven, en het gaat fout...oei.dan heb je daar geen balhaar aan.quote:Op zondag 9 mei 2010 20:45 schreef aarsschimmel het volgende:
Doemdenkers (of realisten dan) hebben we genoeg, maar zijn er nou ook nog mensen met kennis die relatief positief zijn (behalve SeLang)?
Zolang Nederlandse pensioenfondsen nog geld hebben om in Euro obligaties te steken, ze zullen wel wat vastgoed moeten verkopen dan.quote:Op zondag 9 mei 2010 21:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
nouja, de dollar is nog niet gevallen.. het zal met de euro ook wel loslopen.
Irish National Treasury Management Agency: "we have enough cash to keep the lights on until the autumn, but what happens if things don't improve between now and then?"quote:Op zondag 9 mei 2010 20:02 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Als Spanje en Ierland volgen loopt het al snel op naar een half biljoen, volgens Reuters.
Dit.quote:Op zondag 9 mei 2010 22:52 schreef twoarmedman het volgende:
Omdat banken/landen extreme leningen hebben uitstaan bij Griekenland die ze vervolgens niet meer terugkrijgen?
Ja maar dat is het nou juist. Hoe moet je je hier op voor bereiden. Ik vind het moeilijk je hier iets bij voor te stellen als het echt gebeurt. Ik weet niet echt wat ik nou bijvoorbeeld met mijn euro's moet doen, behalve dan in goud wat ik ook niets vind. Aandelen? Daar staat nog wat tegenover ipv geld. Zaadjes kopen? Zijn deze zaadjes goed? http://www.dutch-headshop(...)817a48c457f77c6eb61c Bank of obligaties maakt ook niet heel erg veel uit vind ik.quote:Op zondag 9 mei 2010 21:18 schreef todaviamoonbathing het volgende:
[..]
Helaas wel ja. Wederom wil ik geen doomdenker zijn, maar als dat ervoor zorgt dat ik mezelf en mijn omgeving tegen de tijd dat het flink fout gaat schokbestendig genoeg heb gemaakt, is dat het gewoon het enige wat telt. Als mensen met "kennis" relatief positief blijven, en het gaat fout...oei.dan heb je daar geen balhaar aan.
Als...als..als..maar maandenlang zoeken naar betrouwbare info en harde cijfers, realistische scenario`s, interviews, en gesprekken die vervolgens ook uitkomen, is voor mij genoeg om me voor te bereiden. Doe je dat niet, dan is dat jouw keuze. Eentje die je heel goed gaat onthouden denk ik.
Maar dit terugbetalen gaat vaak over erg lange termijn. Wat betekent dat in het geval dat Griekenland niet in de problemen zou zitten de landen/banken alsnog niet over het geld zouden kunnen beschikken. Ze verliezen alleen de garantie dat ze over X tijd X bedrag aan geld ontvangen, hoe kan het nou dat ze als ze het geld verliezen, dat ze toch al niet hebben in korte termijn failliet zouden gaan. Over lange termijn kan ik begrijpen gezien ze dan zelf mogelijk hun schulden ook niet kunnen afbetalen wat een domino effect teweeg brengt.quote:Op zondag 9 mei 2010 22:54 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dit.
Misschien is jouw spaargeld wel pleite
aanrader voor jou: kijk money as debt alle delen op youtubequote:Op zondag 9 mei 2010 22:52 schreef twoarmedman het volgende:
Ik ben economisch blijkbaar niet competent genoeg dit vraagstuk te begrijpen. Waarom lopen andere landen/banken het risico onderuit te gaan indien Griekenland failliet raakt? Omdat banken/landen extreme leningen hebben uitstaan bij Griekenland die ze vervolgens niet meer terugkrijgen? Omdat de koers van de euro dan keldert? (vraag naar de euro zal toch niet veel minder worden?)
Jij gelooft toch niet alles wat ze daar vertellen hè?quote:Op zondag 9 mei 2010 23:16 schreef Mertofzo het volgende:
[..]
aanrader voor jou: kijk money as debt alle delen op youtube
Normaal gesproken gaat nu de rente omhoog, zodat er meer liquiditeiten binnen komen, echter de ECB wil de rente niet verhogen, omdat er meer geleend moet wordenquote:Op zondag 9 mei 2010 23:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Jij gelooft toch niet alles wat ze daar vertellen hè?
Meteen nadat ze het principe van inflatie hebben uitgelegd, doen ze verder doodleuk alsof inflatie niet bestaat en bouwen daarop hun hele doemscenario op, dat door rente an sich een systeemcrash is voorgeprogrammeerd.
Pakweg de eerste helft is leuk als uitleg van het fractional reserve stelsel, maar ook niet meer dan dat.
Met name die garantie lijkt me een voorwaarde voor succes en het ontbreken ervan voor aanhoudende onrust.quote:Garanties van de lidstaten op Europese leningen komen er niet. Duitsland blokt die optie af.
-0.5%, zegt niet veel, lijkt me?quote:Op maandag 10 mei 2010 00:45 schreef HiZ het volgende:
shock and awe anyone? 0:49 ¤1 = $ 1,2891
Die shorters gaan zo te zien allemaal hardstikke deaud. De EU heeft zowat een biljoen dollar in stelling gebracht. Daar kun je zo'n beetje alle banken ter wereld voor kopen en dan hou je nog geld over voor een dinertje bij de Griek.quote:"This is Shock and Awe, Part II and in 3-D," Marco Annunziata, chief economist at UniCredit Group in London, said in an e-mailed note. "This truly is overwhelming force, and should be more than sufficient to stabilize markets in the near term, prevent panic and contain the risk of contagion."
Under the loan package, euro-area governments pledged 440 billion euros in loans or guarantees, with 60 billion euros more in loans from the EU's budget and as much as 250 billion euros from the International Monetary Fund.
In a step that skirts EU rules barring direct central bank lending to governments, the Frankfurt-based ECB said it will conduct "interventions" to ensure "depth and liquidity" in markets. The purchases will be sterilized, meaning they won't increase the overall money supply in the financial system.
The central bank also reactivated unlimited fixed- rate offerings of three month loans, a key tool in the ECB's efforts to fight the credit crisis. It will also reactivate dollar swaps with the Federal Reserve.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |