Voor dit soort dingen gelden de normale stemregels niet, denk ik.quote:Op zondag 9 mei 2010 16:20 schreef SeLang het volgende:
[..]
Is het niet zo dat dit besluit met meerderheid van stemmen gaat (niet unanimiteit), de eurozone landen een meerderheid hebben en de Britten dus gewoon moeten betalen, of ze nu willen of niet? Misschien heb ik het fout maar ik dacht dat ergens te hebben gelezen.
God verhoede dat we de UK moeten gaan out-bailen. Dat is de 6-de economie van de wereld (7x Griekenland).quote:Op zondag 9 mei 2010 16:05 schreef HiZ het volgende:
[..]
En die hulp hebben ze misschien wel heel snel nodig
En de UK kan op elk moment de euro instappen vanwege de opt-out die ze hebben toch? UK heeft het goed voor elkaar!quote:Op zondag 9 mei 2010 16:06 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Dat weten zij ook wel maar zij weten ook dat de eurolanden die landen wel redden ongeacht of de UK meedoet of niet. Het is voor de UK een stuk goedkoper wanneer dit gebeurt als de UK niet meedoet.
Nee hoor, als ze willen meedoen zullen ze ook aan alle criteria moeten voldoen.quote:Op zondag 9 mei 2010 16:27 schreef quePutada het volgende:
[..]
En de UK kan op elk moment de euro instappen vanwege de opt-out die ze hebben toch? UK heeft het goed voor elkaar!
Ik dacht dat de UK alleen aan de 'five economic tests' hoefde te voldoen om de euro te joinen?quote:Op zondag 9 mei 2010 16:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee hoor, als ze willen meedoen zullen ze ook aan alle criteria moeten voldoen.
Het is juist andersom: ook als je geen opt-out hebt, kun je jezelf als land uit de euro houden door opzettelijk niet aan de criteria te voldoen. Dat is de tactiek van Zweden.
Als we een europees ratingbureau opzetten wordt het linke soep, immers de VS moeten gelijk worden afgewaardeerd tot nou zeg het maar A+? of niet eensquote:Op zondag 9 mei 2010 18:10 schreef aarsschimmel het volgende:
We worden keihard genaaid door de Britten en Amerikanen met hun kredietbeoordelers. Dan gaan we toch niet de Britten toelaten, ook al is dat jaren geleden een keertje afgesproken. Ze gaan toch niet regeltjes nakomen terwijl dat levensgevaarlijk is.
Dit dus!quote:Op zondag 9 mei 2010 18:19 schreef edwinh het volgende:
[..]
Als we een europees ratingbureau opzetten wordt het linke soep, immers de VS moeten gelijk worden afgewaardeerd tot nou zeg het maar A+? of niet eens
Ja dat weet ik, maar het is gewoon grappig dat ze door deze autistische opstelling de markt nog weer even herinneren aan het feit dat het niet alleen niet kan, maar dat de Britten zo impopulair zijn dat de wil om het te proberen niet eens bestaat.quote:Op zondag 9 mei 2010 16:27 schreef SeLang het volgende:
[..]
God verhoede dat we de UK moeten gaan out-bailen. Dat is de 6-de economie van de wereld (7x Griekenland).
Als het puur gaat om een noodmaatregel dan wordt er besloten met een gekwalificeerde meerderheid. Als het gaat om een structuurverandering dan is de gebruikelijke stemmethode van toepassing (voor een onderwerp als dit schat ik in consensus).quote:Op zondag 9 mei 2010 16:20 schreef SeLang het volgende:
[..]
Is het niet zo dat dit besluit met meerderheid van stemmen gaat (niet unanimiteit), de eurozone landen een meerderheid hebben en de Britten dus gewoon moeten betalen, of ze nu willen of niet? Misschien heb ik het fout maar ik dacht dat ergens te hebben gelezen.
Als je dat artikel goed had doorgelezen dan had je ook deze passage gevonden:quote:Op zondag 9 mei 2010 16:48 schreef quePutada het volgende:
[..]
Ik dacht dat de UK alleen aan de 'five economic tests' hoefde te voldoen om de euro te joinen?
quote:In addition to these self-imposed criteria, the UK would also have to meet the EU's economic convergence criteria ("Maastricht criteria") before being allowed to adopt the euro.
Het VK heeft een veel te hoog begrotingstekort om aan de euro te mogen meedoen. Ook is de staatsschuld stijgende, vermoedelijk naar een niveau ver boven het criterium daarvoor. Het VK mag niet eens toegelaten worden, zelfs al zouden ze willen. En ik denk dat er weinig enthousiasme meer bestaat voor het toelaten van leden die niet voldoen.quote:Op zondag 9 mei 2010 18:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je dat artikel goed had doorgelezen dan had je ook deze passage gevonden:
[..]
Nou ja, dat is niet zo'n zwart-wit-verhaal. Sowieso zouden bij de toetreding van Turkije de toetredingsvoorwaarden streng gehanteerd worden, en het zal nog wel een poosje duren eer Turkije daaraan voldoet. En of men tegen die tijd, als die überhaupt ooit komt, de huidige problemen nog vers in het geheugen heeft en men Turkije, dat dan aan alle voorwaarden voldoet, nog als risico ziet?quote:Op zondag 9 mei 2010 19:01 schreef SeLang het volgende:
Turkije in de EU is nu ook wel definitief van tafel
doomdenkers zijn er genoeg dat weten wequote:Op zondag 9 mei 2010 19:46 schreef todaviamoonbathing het volgende:
Mensen bekend met Collapsenet?
http://www.youtube.com/user/collapsenet#p/a/u/1/WLl89jZmINs
Mensen die weten waar ze over praten. De vraag is wederom niet óf het totaal fout gaat, maar wanneer, puntje puntje.
Hoe deeper the shit , hoe meer de bodem nabij is, en andersom is dat ook zo uiteraardquote:Op zondag 9 mei 2010 19:48 schreef todaviamoonbathing het volgende:
[..]
Noem ze gerust realisten. Misschien dat dat over een tijdje komt.
Volgens mij gebeurt hetzelfde met die "bailout"; het geld wordt uit het niets gecreëerd en in Griekenland gepompt. De grap is dat wij als EU die 150 miljard + rente dienen terug te betalen aan de centrale banken..quote:Op zondag 9 mei 2010 12:25 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Dat is waar maar je moet oorzaak en gevolg niet omdraaien. Middelkoop zat in de vastgoed en heeft toen de financiële markten bestudeerd. Hij kwam er bijvoorbeeld achter dat wanneer je een hypotheek neemt op je huis, het geld uit lucht wordt gecreëerd.
150 miljard is minder dan het lijkt, ergens rond de 1,5% van het BNP van de EU. Niet fijn om kwijt te raken, maar het is te overzien.quote:Op zondag 9 mei 2010 19:56 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Volgens mij gebeurt hetzelfde met die "bailout"; het geld wordt uit het niets gecreëerd en in Griekenland gepompt. De grap is dat wij als EU die 150 miljard + rente dienen terug te betalen aan de centrale banken..
Als Spanje en Ierland volgen loopt het al snel op naar een half biljoen, volgens Reuters.quote:Op zondag 9 mei 2010 20:01 schreef HiZ het volgende:
[..]
150 miljard is minder dan het lijkt, ergens rond de 1,5% van het BNP van de EU. Niet fijn om kwijt te raken, maar het is te overzien.
..plus dat oneindig geld bijdrukken niet mag gebeuren als je het niet compenseert met de nodige energie die daaraan vast zit..en we zitten gewoon al op een piek..dit versnelt het hele proces weerquote:Op zondag 9 mei 2010 19:56 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Volgens mij gebeurt hetzelfde met die "bailout"; het geld wordt uit het niets gecreëerd en in Griekenland gepompt. De grap is dat wij als EU die 150 miljard + rente dienen terug te betalen aan de centrale banken..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |