Gast, pff laat maar. Lees het topic eens terug.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:08 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Het zorgt voor nep nationalisme, je bent trots op je land omdat je moet/anders straf krijgt
Nep respect, Idem weer omdat je op je flikker krijgt als je het niet toont.
Vrijheidsberoving
Behfel ist behfel cultuur die het kweekt.
sociale dienstplicht.. als in een dag per week iets sociaals doen om je stufi te 'verdienen' zeg ik prima tegen.
militaire dienstplicht als in een verplicht jaar uit iemands leven trekken om hem te drillen en op te leiden tot militair schiet niemand wat mee op. Je kweekt geen (echte) motivatie,discipline of respect door iemand een jaar iets te laten doen waar die geen zin in heeft/nut van inziet.
Niets tegen de jongens die vrijwillig in dienst zitten hoor, moeten ze zelf weten, ze doen ook vast goeie dingen en zijn vast ook rete gemotiveerd en dat DAAR vriendschappen voor het leven uitkomen zoals rommel stelt zal ook zeker zo zijn(of dat dan weer anders is dan een 'burger' vriendschap is weer een mening maargoed). maar dat zijn mensen die ervoor gekozen hebben het leuk vinden en de motivatie er voor hebben.
maar uit dienstplicht zie ik echt niets goeds komen
Vechten voor mijn land omdat ik het wil of omdat ik zelf inzie dat het nodig is als Nederland in een oorlogssituatie zou ik ook geen probleem vinden, geef mij een inschrijf papier en ik doe mee. Vechten omdat een regering het nodig vind om mij op te roepen voor een onzinnige oorlog, dan ben ik hier heel snel weg.
Ok dat was misschien een beetje out of scope/misplaatst aangezien we sowieso opgeroepen kunnen worden. rest van de post is wel degelijk een relevante meningquote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:46 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Gast, pff laat maar. Lees het topic eens terug.
gelijk heb je,quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:03 schreef Gia het volgende:
Het zal al wel gezegd zijn, maar de dienstplicht is helemaal niet afgeschaft. Alleen is er momenteel geen opkomstplicht.
Elke jongeman krijgt op zijn 17de gewoon een oproep voor militaire dienst, met de vermelding dat hij niet hoeft te komen. Je hebt dan wel een 'nummer'.
Heb het hier aan mijn zonen voorgelegd. De oudste zou het liefst in dienst willen, zoals het vroeger was. Is ook een heel sportief jong. De jongste zou best een dienstplicht willen vervullen, maar liever niet zaken als lange marsen en de stormbaan.
Aangezien mijn jongens al aangeven best een jaar of zo het land te willen dienen, zie ik wel wat in een keuze tussen militaire dienstplicht of maatschappelijke dienstplicht. Of een combinatie daarvan, bijvoorbeeld kok in militaire dienst.
Ik vraag me af hoeveel jongelui er zou komen opdagen als er een vrijwillige dienstplicht van een jaar (of iets dergelijks) was. Opzich niet eens zo'n gek idee. (Maar dat is gezien de bezuinigingen nu niet aan de orde.) Ik zou het in ieder geval serieus overwegen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:03 schreef Gia het volgende:
Aangezien mijn jongens al aangeven best een jaar of zo het land te willen dienen, zie ik wel wat in een keuze tussen militaire dienstplicht of maatschappelijke dienstplicht. Of een combinatie daarvan, bijvoorbeeld kok in militaire dienst.
Is al gezegd ja, maar voor de discussie is het eigenlijk niet zo interessant of het nu gaat over het herinvoeren van de dienstplicht op het herinvoeren van de opkomstplicht.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:03 schreef Gia het volgende:
Het zal al wel gezegd zijn, maar de dienstplicht is helemaal niet afgeschaft. Alleen is er momenteel geen opkomstplicht.
Als ze hun land willen dienen, houd ik ze niet tegen. Maar dat kan ook zonder verplichting. Ik zou toch niet de dienstplicht algemeen opnieuw willen gaan uitvoeren omdat een deel van de dienstplichtigen best zijn land zou willen dienen. De vraag is eerder of we vinden dat diegenen die hun land NIET willen dienen alsnog gedwongen zouden moeten worden. En die vraag kan ik alleen met "ja" beantwoorden als we een tekort hebben aan mensen die hun land dienen.quote:Elke jongeman krijgt op zijn 17de gewoon een oproep voor militaire dienst, met de vermelding dat hij niet hoeft te komen. Je hebt dan wel een 'nummer'.
Heb het hier aan mijn zonen voorgelegd. De oudste zou het liefst in dienst willen, zoals het vroeger was. Is ook een heel sportief jong. De jongste zou best een dienstplicht willen vervullen, maar liever niet zaken als lange marsen en de stormbaan.
Wat moet jij dan een triest leven hebben dat je daar de dienstplicht voor nodig had om er wat van te maken. Kon je dat zelf niet?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:45 schreef geevee het volgende:
Ik zou persoonlijk niet tegen herinvoering zijn maar dan moet de tijd wel nuttig doorgebracht worden en niet voor het grootste deel gebruikt worden om tussen de oefeningen door de spullen te poetsen totdat ze onderhand uit elkaar vallen.
Ik heb zelf in 1972 18 maanden gediend bij de verbindingen,en daarna nog een aantal weken bij de bescherming bevolking bij de drinkwatervoorziening.
Die 18 maanden vond ik destijds de mooiste tijd van mijn leven met uitzondering dan de tijd dat we het materieel moesten onderhouden,die tijd kan me gestolen worden en was pure verspilling.
Nee hoor. Daar hoef je geen triest leven voor te hebben. Ik noem mijn legerperiode ook altijd de mooiste periode uit mijn leven terwijl ik toch echt geen triest leven heb.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat moet jij dan een triest leven hebben dat je daar de dienstplicht voor nodig had om er wat van te maken. Kon je dat zelf niet?
Onzinnige taken in groepsverband uitvoeren onder strikte leiding. Had je geen vrienden ofzo?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:33 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nee hoor. Daar hoef je geen triest leven voor te hebben. Ik noem mijn legerperiode ook altijd de mooiste periode uit mijn leven terwijl ik toch echt geen triest leven heb.
Verdomme zeg, moeten we dit gelul nou telkens aanhoren?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:37 schreef MaskOfSanity het volgende:
[..]
Onzinnige taken in groepsverband uitvoeren onder strikte leiding. Had je geen vrienden ofzo?
Dus vanwege dat gegeven moeten we allemaal maar het leger ingaan.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:33 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nee hoor. Daar hoef je geen triest leven voor te hebben. Ik noem mijn legerperiode ook altijd de mooiste periode uit mijn leven terwijl ik toch echt geen triest leven heb.
Bij dienstplicht altijd, hè? Alleen beroeps hoeven op missie. Dienstplichtigen mogen dat.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:30 schreef Berndje het volgende:
[..]
gelijk heb je,
alleen onder voorwaarde dat missies vrijwillig zijn!
Je iedere avond in een coma zuipen is waarschijnlijk tekenend voor de meesten hun dienstplicht en daarom de mooiste tijd van hun levenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:39 schreef Sinnie het volgende:
[..]
Dus vanwege dat gegeven moeten we allemaal maar het leger ingaan.
Ik kan je nu wel alvast meegeven dat ik mezelf liever in een coma zuip dan dat ik een jaar lang elke dag rondjes op een stormbaan moet gaan rennen.
Ik zeg alleen dat ik het liever zou doen dan rondjes rennen rond een storm-baan. Gaat natuurlijk nergens over, omdat er een stel zijn die hun beste tijd daar hebben beleefd zou het ons allemaal goed doen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je iedere avond in een coma zuipen is waarschijnlijk tekenend voor de meesten hun dienstplicht en daarom de mooiste tijd van hun leven
Jij bent te beperkt om een andere mening te accepteren. Er is weinig inlevingsvermogen voor nodig om te bepalen of ik het wel of niet zinvol vind.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:39 schreef waht het volgende:
[..]
Verdomme zeg, moeten we dit gelul nou telkens aanhoren?
Ben je nou echt zo geestelijk gehandicapt dat je geen inlevingsvermogen hebt?
Je. Snapt. Het. Niet. Hou er dus over op.
Een grote bek opzetten, dat is idd ook zoiets voor het leger.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:39 schreef waht het volgende:
[..]
Verdomme zeg, moeten we dit gelul nou telkens aanhoren?
Ben je nou echt zo geestelijk gehandicapt dat je geen inlevingsvermogen hebt?
Je. Snapt. Het. Niet. Hou er dus over op.
Het is wel duidelijk dat door de toegenomen welvaart heel veel jongeren door en door verwend zijn. Ouders hebben maar te zorgen voor de nieuwste nikes, de nieuwste mobieltjes, de modernste computer, toch ook minsten een WII of playstation 3 enz.... waarvoor ze echt wel een dubbel inkomen nodig hebben.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom zou je de dienstplicht weer willen invoeren? De mentaliteit van jongeren aanpakken? Is dat een taak van de overheid dan? Nee, dat is een taak van ouders.
Het enige wat ik zag was een reactie waar niks van klopte. Als je niet kan begrijpen waarom iemand een 'goede tijd' tijdens de dienstplicht heeft gehad ben je niet geschikt voor deze discussie. Je mag het er altijd mee oneens zijn mits je dat beter kan onderbouwen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:46 schreef MaskOfSanity het volgende:
[..]
Jij bent te beperkt om een andere mening te accepteren. Er is weinig inlevingsvermogen voor nodig om te bepalen of ik het wel of niet zinvol vind.
Hoe jij iets ziet is dus van weinig waarde als je het niet kan/wil begrijpen.quote:Het hele leger lijkt me geen ene fuck aan en het principe staat mij ook tegen.. so what?
Ik ben geen soldaat. Ook nooit geweest.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een grote bek opzetten, dat is idd ook zoiets voor het leger.
Als ik zeg dat marokkanen voor overlast zorgen krijg ik altijd het verwijt dat ik iedere marokkaan over 1 kam scheer. Echter als het hier over de jeugd gaat mogen we alles en iedereen schaamteloos over 1 kam scheren.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is wel duidelijk dat door de toegenomen welvaart heel veel jongeren door en door verwend zijn. Ouders hebben maar te zorgen voor de nieuwste nikes, de nieuwste mobieltjes, de modernste computer, toch ook minsten een WII of playstation 3 enz.... waarvoor ze echt wel een dubbel inkomen nodig hebben.
En veel ouders willen hun kinderen dit allemaal graag geven. Hierdoor krijgen de kinderen een mentaliteit van 'ik hoef maar te kikken en ik krijg het al'. Werken? Waarom? Mijn ouders betalen toch alles wel voor me.
En dan heb ik het nog niet over het opruimen van je eigen rommel of onderhouden van je eigen fiets. Welke knul kan tegenwoordig nog zijn eigen fietsband plakken? Weinig hoor, want pa doet dat wel of anders brengen we die fiets wel effe, achterin de auto, naar de fietsenmaker.
Bed opmaken? Doet moeder wel. Kamer opruimen? Doet moeder wel. Kleren in de was gooien? Doet moeder wel. Enige eigen verantwoordelijkheid op dat gebied is veel jeugd van tegenwoordig vreemd.
En dan gaat het nog niet zozeer over het opvoeden, met mes en vork eten, met twee woorden spreken, opstaan voor ouderen enz..... Nee, je eigen rotzooi opruimen en tevreden zijn met wat je hebt.
Ik denk dat een jaartje hard dienen in het leger (of maatschappelijk) veel jongeren goed zou doen. Moeten ze inderdaad wel wat te doen hebben.
Gewoon zowel jongens als meisjes na de middelbare school de keuze geven tussen óf maatschappelijke dienstplicht voor een jaar, of het leger in voor een jaar. Met salaris, uiteraard. Leer je meteen dat het leuk is om geld te krijgen voor het werk dat je doet.
hoeveel procent van de jongeren zal zo zijn? 10? 20? iig geen meerderheid. En dan zijn nog steeds alle problemen die je hier aan haalt de schuld van de ouders en zouden die eens mooi een jaar in dienst moeten oid.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is wel duidelijk dat door de toegenomen welvaart heel veel jongeren door en door verwend zijn. Ouders hebben maar te zorgen voor de nieuwste nikes, de nieuwste mobieltjes, de modernste computer, toch ook minsten een WII of playstation 3 enz.... waarvoor ze echt wel een dubbel inkomen nodig hebben.
En veel ouders willen hun kinderen dit allemaal graag geven. Hierdoor krijgen de kinderen een mentaliteit van 'ik hoef maar te kikken en ik krijg het al'. Werken? Waarom? Mijn ouders betalen toch alles wel voor me.
En dan heb ik het nog niet over het opruimen van je eigen rommel of onderhouden van je eigen fiets. Welke knul kan tegenwoordig nog zijn eigen fietsband plakken? Weinig hoor, want pa doet dat wel of anders brengen we die fiets wel effe, achterin de auto, naar de fietsenmaker.
Bed opmaken? Doet moeder wel. Kamer opruimen? Doet moeder wel. Kleren in de was gooien? Doet moeder wel. Enige eigen verantwoordelijkheid op dat gebied is veel jeugd van tegenwoordig vreemd.
En dan gaat het nog niet zozeer over het opvoeden, met mes en vork eten, met twee woorden spreken, opstaan voor ouderen enz..... Nee, je eigen rotzooi opruimen en tevreden zijn met wat je hebt.
Ik denk dat een jaartje hard dienen in het leger (of maatschappelijk) veel jongeren goed zou doen. Moeten ze inderdaad wel wat te doen hebben.
Gewoon zowel jongens als meisjes na de middelbare school de keuze geven tussen óf maatschappelijke dienstplicht voor een jaar, of het leger in voor een jaar. Met salaris, uiteraard. Leer je meteen dat het leuk is om geld te krijgen voor het werk dat je doet.
Idd, Ik eet ook met mes en vork, geld/luxe werk ik voor, zit ik in de tram dan sta ik op voor oude mensen als ik zie dat ze willen zitten of als ze me dat normaal vragen, grote bek heb ik alleen op internet in het echt valt dat reuze mee (quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:57 schreef Sinnie het volgende:
[..]
Als ik zeg dat marokkanen voor overlast zorgen krijg ik altijd het verwijt dat ik iedere marokkaan over 1 kam scheer. Echter als het hier over de jeugd gaat mogen we alles en iedereen schaamteloos over 1 kam scheren.
Word er misselijk van, heb genoten van een strenge opvoeding waar ik mijn grenzen prima kan vinden. Daarvoor hoef ik niet een jaar lang naar een schreeuwen commandant te luisteren
Het gaat er helemaal niet om of hij een goede tijd heeft gehad, maar het hele punt was dat het mij geen ene flikker aanlijkt en dat ik het onzinnig acht. Hoe iemand dat formuleert ga jij helemaal niet over. Verder heeft het niets met inlevingsvermogen te maken.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:55 schreef waht het volgende:
[..]
Het enige wat ik zag was een reactie waar niks van klopte. Als je niet kan begrijpen waarom iemand een 'goede tijd' tijdens de dienstplicht heeft gehad ben je niet geschikt voor deze discussie. Je mag het er altijd mee oneens zijn mits je dat beter kan onderbouwen.
[..]
Hoe jij iets ziet is dus van weinig waarde als je het niet kan/wil begrijpen.
Oke. En ik acht dienstplicht ook onzinnig als opvoeding.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:58 schreef MaskOfSanity het volgende:
[..]
Het gaat er helemaal niet om of hij een goede tijd heeft gehad, maar het hele punt was dat het mij geen ene flikker aanlijkt en dat ik het onzinnig acht. Hoe iemand dat formuleert ga jij helemaal niet over.
Wel als jij niet kan snappen dat er mensen zijn die het leuk vinden bij het leger.quote:Verder heeft het niets met inlevingsvermogen te maken.
Ik zie niet in waarom de overheid een taak heeft in het opvoeden van jongeren. Dat is een opdracht van de ouders, en daar moet ie blijven liggen. De overheid moet geen taken naar zich toe trekken als zo duidelijk is dat ze op al dat soort dingen falen en nog eens falen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Er zijn ook veel volwassen mensen die het leuk vinden zich te kleden als een baby om aan een tiet te zuigen. Betekent niet dat we dat allemaal maar moeten gaan doen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:03 schreef waht het volgende:
[..]
Oke. En ik acht dienstplicht ook onzinnig als opvoeding.
[..]
Wel als jij niet kan snappen dat er mensen zijn die het leuk vinden bij het leger.
Nee, ik reageer enkel op Piet Verdriet. Dus maak je niet zo druk makker.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:39 schreef Sinnie het volgende:
[..]
Dus vanwege dat gegeven moeten we allemaal maar het leger ingaan.
Ik kan je nu wel alvast meegeven dat ik mezelf liever in een coma zuip dan dat ik een jaar lang elke dag rondjes op een stormbaan moet gaan rennen.
Nee ik had geen vrienden. Ik was Remi, alleen op de wereldquote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:37 schreef MaskOfSanity het volgende:
[..]
Onzinnige taken in groepsverband uitvoeren onder strikte leiding. Had je geen vrienden ofzo?
Weet ik toch schat, doe je je uniform weer aan?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nee, ik reageer enkel op Piet Verdriet.
En laten die het dan vaak ook afweten.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom de overheid een taak heeft in het opvoeden van jongeren. Dat is een opdracht van de ouders, en daar moet ie blijven liggen.
Nee Ik zeg nergens dat iedereen dienstplichtig moet worden omdat sommigen het leuk vinden.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:05 schreef Sinnie het volgende:
[..]
Er zijn ook veel volwassen mensen die het leuk vinden zich te kleden als een baby om aan een tiet te zuigen. Betekent niet dat we dat allemaal maar moeten gaan doen.
Perfect. Iedereen blij.quote:Als er jongeren zijn die het geweldig lijkt om in dienst te gaan wens ik die alle geluk toe van de wereld. Maar mij niet gezien
Speciaal voor jou Pietquote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Weet ik toch schat, doe je je uniform weer aan?
![]()
![]()
Ja, het is alleen jammer dat we altijd worden weggezet alsof we allemaal maar dwarse rebellen zijn. Je zou bijna vergeten dat we allemaal tieners zijn geweest. Degene die hun dienst willen doen kunnen dat doen, en degene die dat niet willen reageren niet op de oproep. Daarmee is de kous af wat mij betreft.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:25 schreef waht het volgende:
[..]
Nee Ik zeg nergens dat iedereen dienstplichtig moet worden omdat sommigen het leuk vinden.
Andersom ook niet, maar dat vinden MaskOfSanity en Pietverdriet kennelijk wel een goed argument.
[..]
Perfect. Iedereen blij.
Respect verdien je niet altijd, soms dwing je dat af. Zo werkt dat in een hierarchie. Verdienen je oma en opa respect van jou? Of hebben ze dat gewoon omdat ze een "autoriteit" zijn? Idem voor pa en ma. Daar luister je gewoon naar als minderjarige.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:32 schreef Sinnie het volgende:
[..]
Ja, het is alleen jammer dat we altijd worden weggezet alsof we allemaal maar dwarse rebellen zijn. Je zou bijna vergeten dat we allemaal tieners zijn geweest. Degene die hun dienst willen doen kunnen dat doen, en degene die dat niet willen reageren niet op de oproep. Daarmee is de kous af wat mij betreft.
Maar hoe ik hier kom te lezen wat onze gebreken allemaal wel niet zijn is bijna misselijkmakend. De jeugd wordt schaamteloos over 1 kam geschoren en iedereen die boven de 30 is knikt instemmig ja. Want vroeger was alles beter.![]()
Gebrek aan respect? Respect krijg je als je het verdient. Voorlopig getuigt het ook niet van respect door iedere puber maar af te doen als zijne crimineel die zijn kleren en kamer niet opruimt.
Volgens mij voeren wij dat nergens als argument aan. Om hele andere redenen ben ik tegen een dienstplicht. Of ik het leuk vind doet er dan eigenlijk niet toe.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:25 schreef waht het volgende:
[..]
Nee Ik zeg nergens dat iedereen dienstplichtig moet worden omdat sommigen het leuk vinden.
Andersom ook niet, maar dat vinden MaskOfSanity en Pietverdriet kennelijk wel een goed argument.
Ja, maar als je als ouders over je heen laat lopen dan komt het door de desbetreffende ouders en niet omdat we vroeger niet in dienst hebben gezeten. Dat vind ik dus niet helemaal relevant. Als we het over respect hebben ga ik eerder vanuit dat we spreken over het respect naar andere mensen toe. En dat moet je simpelweg verdienen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:36 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Respect verdien je niet altijd, soms dwing je dat af. Zo werkt dat in een hierarchie. Verdienen je oma en opa respect van jou? Of hebben ze dat gewoon omdat ze een "autoriteit" zijn? Idem voor pa en ma. Daar luister je gewoon naar als minderjarige.
En laat ik het zo zeggen: de jeugd heeft een veels te grote mond, en ja, schoppen vaak tegen het gezag aan. Indien dat gebeurd moet respect afgedwongen worden.
Maar goed, dat is mijn mening daarover mbt het begrip "respect".
Jij bent vast een homo. fortuyn was ook een homo.quote:Op donderdag 6 mei 2010 12:16 schreef Roflpantoffel het volgende:
Wat zouden jullie er van vinden als de politiek het dienstplicht weer in voert?
Ik ben voor, het zou de mentaliteit van nu redelijk kunnen veranderen.
Waarom is het destijds afgeschaft eigenlijk?
Dat vraag ik me ook af. Defensie klaagt behoorlijk over een gebrek aan slachtvee. Met al die kansloze vredes missies.quote:Op donderdag 6 mei 2010 12:16 schreef Roflpantoffel het volgende:
Waarom is het destijds afgeschaft eigenlijk?
Ook een goed punt. Dienstplicht kan ook flink averechts werken.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 00:44 schreef theghostrider het volgende:
Wat bevrijdingsdag betreft, ja we zijn blij dat we bevrijd zijn van de bezetters, door soldaten.
Maar wat was de oorzaak van deze oorlog? Type Fortuyn/wilders, die mensen zo gek in hun kop maken dat ze er als beesten op los moorden, puur omdat ze een rang hebben en wel de laagste rang:soldaat, orders worden geslikt, want het komt van hogerhand, beviel ist beviel!!.. Alle mannen in duitsland waren opeens DIENSTPLICHTIG en namen deel aan het uitroei process.
Door die overbodige punt begrijp ik je laatste drie zinnen niet. Ze kunnen zowel als voor en als tegen beschouwd worden.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 05:10 schreef Megumi het volgende:
Een oorlog ga je pas voeren als je zeker weet dat je die wint. Politici als Adolf Hitler. Maar ook Jan Peter Balkenende . Of een Obama zijn op dat gebied kansloos. De eerste had kunnen weten dat een oorlog op meerdere fronten tegen industriële grootmachten toen kansloos is. De laatste twee hopeloos als de bevolking tegen je is. Of je moet zeggen we gaan er voor met alle wapens. En de dode burger beelden op CNN boeien ons niet in de laatste twee gevallen kun je dan nog winnen. Als je met het bovenstaande in gedachten er nog soldaten er op uit stuurt. Ben je een moordenaar. Als je niet bereid bent om met alle middelen je vijand totaal uit te schakelen.
Dat klopt. Maar laat ik het dan maar zo zeggen ga je er voor ga er voor. In de huidige staat gaan we er net niet voor. Voorbeeld. Een huis vol met kinderen en een Taliban strijder die uit dat huis schiet. Ga je er voor schiet je dat huis plat. Nu gaan we er net niet voor en wint de Taliban. Want dat levert weer geen goed nieuws op. Terwijl het plat schieten van dat huis militair gezien een juiste is. Maar die Taliban leeft wel weer om op een andere dag door te vechten. Dan verlies je dus. Dan kun je beter er gewoon niet aan beginnen en spaar je een hoop mensenlevens.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 05:16 schreef Strani het volgende:
[..]
Door die overbodige punt begrijp ik je laatste drie zinnen niet. Ze kunnen zowel als voor en als tegen beschouwd worden.
En maar generaliserenquote:Op zaterdag 8 mei 2010 00:31 schreef theghostrider het volgende:
[..]
Jij bent vast een homo. fortuyn was ook een homo.
Zelf lekker veilig in een hoekie en MEDEmensen verplichten in dienst te gaan en als er ergens mot is in de wereld kun je ze er tegen wil en dank heensturen en als ze het overleven krijgen ze een paar mooie speldjes op de borst gespeld. Andermans leven in de waagschaal stellen. Wat Fortuyn betreft, die heeft z'n gelijke getroffen maar dit keer was het niet een soldaat aan het front die geliqideerd werd maar was het hijzelf, een rol die hij anderen had toebedeeld want oorlogen zonder slachtoffers zijn er niet.. Niet dat ik moord goedkeur maar in dit geval heb ik weinig meelij kan ik zeggen.
Mensen die roepen dat de dienstplicht moet worden heringevord moeten gewoon zelf het legerkloffie aantrekken, ja en amen roepen en orders slikken. Helaas zijn er mensen die dit doen, voor een fikse vergoeding uit de staatskas a.k.a belastingcenten a.k.a uw zuurverdiende centjes, en dan klagen over kastekorten en de staatsschuld terwijl een groot deel naar wapentuig en het salaris voor de huurlingen gaat.... Ja Huurlingen, (en er zitten hoge omes tussen) anders zijn het niet. In dienst van Amerika.
Woensdag was er nog bevrijdingsdag, de dag dat VRIJHEID gevierd wordt! En dan heb je gasten, verschrikkelijke klootzakken als jij die VERPLICHT dienstplicht wil herinvoeren. Lafbek dat je bent.
Dan ga je toch, waarom zouden wij dan met jou mee moetenquote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:26 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
En maar generaliserenGodsamme zeg. Ik heb toch zelf gezegd dat ik ook wel mee zou willen doen. Lees eerst het topic door flapdrol.
En nog iets, het gaat mij helemaal niet om de OORLOG
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |