abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 juni 2010 @ 18:30:49 #103
202014 JJH
Knetter. O+
pi_82406052
quote:
Op zondag 6 juni 2010 18:25 schreef Fogel het volgende:

[..]

[..]

[..]

Alle vervoersvormen (incl vliegen) hebben slechts steekproefcontroles. Maar als ze dan een keer controleren doen ze het meestal ook grondig (incl. drugshonden).
Normaal gesproken nemen ze wat je teveel mee hebt genomen aan drank of tabak gewoon in beslag en krijg je verder geen boete (als je maar heel beperkt extra mee hebt genomen mag je het soms zelfs houden). Maar, als ze nukkig zijn pakken ze alles wat je teveel hebt af -zelfs al is het maar 1 blik bier teveel- en krijg je daar bovenop ook nog een boete.
Ah, oke. We zijn met z'n tweeen dus er gaat gewoon een kratje bier en een paar flesjes wijn mee. We willen het ook niet tarten zeg maar.

Thanks.
  Moderator zondag 6 juni 2010 @ 20:49:28 #104
45833 crew  Fogel
pi_82413035
quote:
Op zondag 6 juni 2010 18:30 schreef JJH het volgende:

[..]

Ah, oke. We zijn met z'n tweeen dus er gaat gewoon een kratje bier en een paar flesjes wijn mee. We willen het ook niet tarten zeg maar.

Thanks.
Lijkt me een verstandige keuze
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_82449524
Persoonlijk vraag ik me af of het de moeite waard is om een kratje bier vanaf Nederland helemaal naar Noorwegen te zeulen. Ik bedoel, dankzij het extra gewicht (en ruimte?) van het bier kost het ook al wat extra om het te vervoeren (extra benzineverbruik).

Ben net 3 weken terug, maar als ik nog eens zo gaan, zou ik me niet zo'n zorgen maken over die 20 euro (?) die je daar uitgeeft voor een kratje bier. Je krijgt ook nog eens bier wat je normaal gesproken niet drinkt, helemaal top toch?

Edit: Overigens heb ik zelf 0,0 alcohol gehad daar in Noorwegen.
*klopt af*
pi_82450780
Hoeveel kost een biertje gemiddeld in Noorwegen? Als ik moet trakteren wil ik wel graag weten of ik niet al te veel kwijt ben Zelfde geldt voor DK, FIN en ZWE..
  Moderator maandag 7 juni 2010 @ 17:15:39 #107
45833 crew  Fogel
pi_82451052
Voor 20¤ krijg een 10-pack Tuborg blikken in de supermarkt.

Een halve liter bier kost ca 60 kroon tegenwoordig "in de stad". Trakteren is niet normaal in Noorwegen, ieder betaald voor zichzelf normaal gesproken, ook in vriendengroepen...
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_82451158
quote:
Op maandag 7 juni 2010 17:15 schreef Fogel het volgende:

Een halve liter bier kost ca 60 kroon tegenwoordig "in de stad". Trakteren is niet normaal in Noorwegen, ieder betaald voor zichzelf normaal gesproken, ook in vriendengroepen...
60 Kr?! En dat is gewoon in een supermarkt? Is trakteren ook niet normaal in Youth Hostels? Ik krijg het immers terug (hoop ik )
  Moderator maandag 7 juni 2010 @ 17:22:26 #109
45833 crew  Fogel
pi_82451392
Nee, in de stad kost het zo'n 60 NOK. In de supermarkt betaal je 20-30 kroon voor een halve liter, afhankelijk van het merk (16 kroon voor een 1/3l Tuborg).

Ik kom nooit in hostels, dus geen idee hoe het daar is, maar ik neem aan dat als je in een hostel wil slapen dat je dat om economische redenen doet en dan is trakteren niet zo handig
Van Noren hoef je in ieder geval geen traktatie terug te verwachten, ze snappen gewoon domweg niet hoe rondjes geven werkt.
pi_82452041
quote:
Op maandag 7 juni 2010 17:22 schreef Fogel het volgende:
Nee, in de stad kost het zo'n 60 NOK. In de supermarkt betaal je 20-30 kroon voor een halve liter, afhankelijk van het merk (16 kroon voor een 1/3l Tuborg).

Ik kom nooit in hostels, dus geen idee hoe het daar is, maar ik neem aan dat als je in een hostel wil slapen dat je dat om economische redenen doet en dan is trakteren niet zo handig
Van Noren hoef je in ieder geval geen traktatie terug te verwachten, ze snappen gewoon domweg niet hoe rondjes geven werkt.
Okee. 16 NOK voor een 33cl valt opzich nog wel mee. Nee ik slaap niet zozeer in hostels om economische redenen, maar omdat het gezelliger is (rondreis), het past meer bij mijn soort reis. Maar ik zal niet trakteren dan

[ Bericht 0% gewijzigd door ThePianoMan op 08-06-2010 01:25:55 ]
  dinsdag 8 juni 2010 @ 00:20:13 #111
202014 JJH
Knetter. O+
pi_82476883
quote:
Op maandag 7 juni 2010 16:46 schreef Von_Gol het volgende:
Persoonlijk vraag ik me af of het de moeite waard is om een kratje bier vanaf Nederland helemaal naar Noorwegen te zeulen. Ik bedoel, dankzij het extra gewicht (en ruimte?) van het bier kost het ook al wat extra om het te vervoeren (extra benzineverbruik).

Ben net 3 weken terug, maar als ik nog eens zo gaan, zou ik me niet zo'n zorgen maken over die 20 euro (?) die je daar uitgeeft voor een kratje bier. Je krijgt ook nog eens bier wat je normaal gesproken niet drinkt, helemaal top toch?

Edit: Overigens heb ik zelf 0,0 alcohol gehad daar in Noorwegen.
*klopt af*
Dat kratje bier rijd zo goed als gratis mee hoor. Die 5 kilo merk je echt niet terug in het brandstofverbruik
quote:
Op maandag 7 juni 2010 17:15 schreef Fogel het volgende:

Het is wel duur, maar nog wel te doen.

Een goedkope vakantie gaat het sowieso niet worden.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 17:49:28 #112
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_82506014
Vanavond komt trouwens bij Herrie in het hotel een aflevering over een hotel in Noorwegen
吴 曼 迪
pi_82516043
Vraag namens Detroit en mij, wat valt er te beleven tijdens het midzomerfeest? Die dag zijn we op weg van Hemsedal naar Goteburg
  Moderator dinsdag 8 juni 2010 @ 23:32:02 #114
45833 crew  Fogel
pi_82528019
In Noorwegen valt er helemaal niks te beleven op een paar prive-initiatieven na, midzomer is een Zweeds fenomeen om te vieren.
pi_82528231
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 23:32 schreef Fogel het volgende:
In Noorwegen valt er helemaal niks te beleven op een paar prive-initiatieven na, midzomer is een Zweeds fenomeen om te vieren.
Zelfs IKEA Nederland deed eraan mee Leuk bedrijfsfeestje zo midden in het jaar hoor
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  woensdag 9 juni 2010 @ 09:26:17 #116
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_82535890
Pff, nog 5 dagen en dan vertrek ik... Ik ga volgens mij allerlei dingen vergeten die ik nodig blijk te hebben .
  Moderator woensdag 9 juni 2010 @ 09:33:46 #117
45833 crew  Fogel
pi_82536111
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 09:26 schreef Chevalric het volgende:
Pff, nog 5 dagen en dan vertrek ik... Ik ga volgens mij allerlei dingen vergeten die ik nodig blijk te hebben .
Paspoort (of ID kaart) en geld/credit card, veel meer heb je niet nodig om te overleven
pi_82621579
Feest stond in ons reisboekje, vandaar
Maar volgens mij alsnog geen ramp, we zijn dan in zweden
pi_82669170
Ik ben op zoek naar een leuk hotel/B&B in Oslo. Niet al te duur, maar het hoeft ook geen hostel te zijn. Gaat om de periode 24 t/m 29 juli.

Iemand een goede tip?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
pi_82669408
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 15:39 schreef henkSX het volgende:
Ik ben op zoek naar een leuk hotel/B&B in Oslo. Niet al te duur, maar het hoeft ook geen hostel te zijn. Gaat om de periode 24 t/m 29 juli.

Iemand een goede tip?
Perminalen Hotel

in het hartje van Oslo, schijnt een hele mooie te zijn
pi_82669789
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 15:45 schreef ThePianoMan het volgende:

[..]

Perminalen Hotel

in het hartje van Oslo, schijnt een hele mooie te zijn
Ok, ga eens kijken
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
pi_82675421
Als je in zuid-west noorwegen bent, kun je onder andere de Hardanger Vidda verkennen. Kan met de auto (voornamelijk er omheen rijden), maar je kunt er ook wandelen en wildkamperen of overnachten in hutten van de DNT. Info hierover kun je bij de DNT krijgen: (http://www.turistforeningen.no/english/)

Zie alvast een paar foto's van de Hardanger en omgeving om in de stemming te komen

Voor meer foto's van Noorwegen zie:
http://www.lanser-en-co.nl/noorwegen.php
pi_82677371
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 15:52 schreef henkSX het volgende:

[..]

Ok, ga eens kijken
Hmm, is niet helemaal wat ik bedoel. Moet wel een beetje romantisch (kunnen) zijn met m'n vriendin
pi_82677520
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 18:39 schreef henkSX het volgende:

[..]

Hmm, is niet helemaal wat ik bedoel. Moet wel een beetje romantisch (kunnen) zijn met m'n vriendin
Ah, je gaat met je vriendin, zeg dat dan! Ik dacht backpacken.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 19:24:55 #125
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_82679442
Gabelshus vind ik een erg plezierig hotel voor een weekendje Oslo.
http://www.choicehotels.no/hotels/hotel?language=en&hotel=NO094&language=no
5 minuten lopen naar Aker Brygge. Trouwens; alleen de voorkant is oudewetsch; moderne ruime kamers
Met Fjordpas krijg je, geloof ik, nog wat korting, http://www.fjord-pass.com(...)tion+Hotel+Gabelshus
Oslo blijft prijzig, maar zeer de moeite waard. .
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_82679723
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 19:24 schreef Hyperdude het volgende:
5 minuten lopen naar Aker Brygge. Trouwens; alleen de voorkant is oudewetsch; moderne ruime kamers
Met Fjordpas krijg je, geloof ik, nog wat korting, http://www.fjord-pass.com(...)tion+Hotel+Gabelshus
je UI, deense voetbal?
  vrijdag 11 juni 2010 @ 19:32:56 #127
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_82679759
Schweiz
Sieg Sieg
pi_82690038
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 19:24 schreef Hyperdude het volgende:
Kijk, dat ziet er leuk uit! Ga eens aan m'n vriendin laten zien
pi_82733109
Wij gaan zo weg!
Heb er echt heel veel zin in, bijna 2 weken, vanavond op de boot.
Hopelijk zenden ze een beetje van t wk uit.. Ik heb nog geen tijd gehad om te kijken maar door de flitsen tussendoor en de samenvattingen krijg ik toch echt wel voetbalkriebels! we'll see..
Tot over 2 weken!
  Moderator zondag 13 juni 2010 @ 09:14:31 #130
45833 crew  Fogel
pi_82733132
Er zijn genoeg kroegen te vinden waar ze voetbal aan hebben staan, handig als je voetbal echt belangrijker vind dan vakantie.

Voetbal

Veel plezier op vakantie!
pi_82733265
Nee hoor ik ga liever op vakantie. Maar vind t wel fijn als ik een keer een avondwedstrijdje mee kan pakken
  zondag 13 juni 2010 @ 20:50:49 #132
202014 JJH
Knetter. O+
pi_82757921
Veel plezier Cassandra! Vrijdagavond/zaterdagochtend gaan wij weg.
pi_82850760
ik voreg me af, is oslo een leuke plek voor een stedentrip nu?

ik zoek een leuke stad om 4-5 dagen alleen even erop uit te zijn...
  Moderator dinsdag 15 juni 2010 @ 20:31:16 #134
45833 crew  Fogel
pi_82850868
Ligt er helemaal aan wat je interesses zijn natuurlijk.
pi_82850951
is er bijv net als in istanbul veel te bezoeken en zien (en danniet musems) en leuke markten enzo..
  Moderator dinsdag 15 juni 2010 @ 20:36:31 #136
45833 crew  Fogel
pi_82851148
In Istanbul wonen al meer mensen dan in heel Noorwegen en daarnaast is Istanbul al sinds de oudheid stategisch interessant geweest, dus nee, er is niet zoveel te bezoeken als in Istanbul.

Met een dag of 3 kan je het meeste wel gezien hebben in Oslo, inclusief een aantal musea. Markten zijn er alleen af en toe in de zomer, maar zover ik weet geen wekelijkse markt (nooit gezien in ieder geval en heb er toch zo'n 6 jaar gewoond).

Kijk anders ook eens hier: Oslo
  dinsdag 15 juni 2010 @ 21:55:52 #137
203493 Haarklip
ágætis byrjun
pi_82856040
Deze zomer ga ik naar Zuid-Noorwegen, in de buurt van Oslo en omstreken. Aangezien ik nog geen ervaringen met Noorwegen heb, heb ik dus ook geen idee wat er daar te doen is. Weet iemand toevallig leuke gebieden/plekken/steden/dorpen in het zuiden en niet te ver van Oslo?
ég gaf ykkur von sem varð að vonbrigðum.. þetta er ágætis byrjun
pi_82875583
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 21:55 schreef Haarklip het volgende:
Deze zomer ga ik naar Zuid-Noorwegen, in de buurt van Oslo en omstreken. Aangezien ik nog geen ervaringen met Noorwegen heb, heb ik dus ook geen idee wat er daar te doen is. Weet iemand toevallig leuke gebieden/plekken/steden/dorpen in het zuiden en niet te ver van Oslo?
Uit je bericht is niet duidelijk of je de beschikking hebt over een auto of niet en hoeveel tijd je hebt.

Allereerst:
Noorwegen is een land om van het landschap te genieten en de natuur te ondergaan (door te wandelen, fietsen, etc). Noorwegen is niet een land met een bruisend nachtleven (behalve dan een beetje in Oslo).

Als je een auto hebt:
Rij in ieder geval naar het westen, niet naar het oosten (is echt veel saaier landschap).
Rondrit om en over de hoogvlakte Hardanger Vidda: Oslo => Drammen => Kongsberg => Geilo => weg over Hardanger Vidda => Eidfjord => Odda (voert langs het Sorfjorden, dit is de "Betuwe" van Noorwegen) => Roldal => Haukeligrend => Rjukan => Kongsberg.

Anders met de trein:
Neem een trip met de trein Oslo - Bergen. Deze rijdt o.a. over de Hardanger Vidda, een hoogvlakte. Dit is een zeer fraai treinrit. Het kost je wel 1 dag om van Oslo naar Bergen te gaan per trein, maar je hoeft natuurlijk niet helemaal naar Bergen te gaan, maar ik zou wel tenminste tot aan Voss gaan.
Als je de tijd hebt zou ik zeker onderweg uitstappen op de stations Finse (spectaculair uitzicht op de Hardanger Jokulen gletser) en station Myrdal, waar je de Flambahn kunt nemen diep het dal in naar Flam dat aan 1 van de uitlopers van het Sognefjord ligt.
Waarschijnlijk moet je wel van te voren de trein reserveren (toen ik deze rit 14 jaar geleden deed moest je reserveren).

Have fun!
pi_82953630
Gegroet vanuit Oppdal!
Wat is noorwegen heerlijk Zit erover te denken om de boot te missen
  donderdag 17 juni 2010 @ 22:14:07 #140
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_82954479
Mooi hè daaro

Wel een beetje frisjes ´s nachts

http://www.yr.no/sted/Norge/Sør-Trøndelag/Oppdal/Oppdal~192340/
  Moderator donderdag 17 juni 2010 @ 22:28:18 #141
45833 crew  Fogel
pi_82955569
Het viel me inderdaad vandaag op dat de climatronic in de auto (die het hele jaar door op 19 graden staat) ervoor zorgde dat er warme lucht in de auto geblazen werd...

En Oppdal? Waarom? Daar is eigenlijk alleen in de winter wat te beleven
pi_82957334
Hoorde bij de tour Maar we gaan nog naar Amotan, Trondheim, en nog een paar tochten doen
  Moderator donderdag 17 juni 2010 @ 23:05:12 #143
45833 crew  Fogel
pi_82957915
OK, dan is het goed
Hoe lang blijven jullie?
pi_82958053
Ehm 4 nachten hier (tot de 21e) en dan nog 3 nachten in hemsedal
  Moderator donderdag 17 juni 2010 @ 23:13:23 #145
45833 crew  Fogel
pi_82958360
Hehe, ook al zo'n wintersportgebied (maar wel een erg mooie omgevering daar, ik hoop dat je een auto hebt om de omgeving goed te kunnen bekijken)
pi_82958837
Ja we zijn met de auto Maar Hemsedal zit volledig volgeboekt, wil graag naar een boerderij, misschien paardrijden, naar t berenpark in Fla, en kijken of ik kan vissen. En daartussendoor wilt Detroit nog erg graag wandelen door de bergen. VHeb zoveel gelezen over Hemsedal dat ik t aantal nachten graag had geruild
  vrijdag 18 juni 2010 @ 00:21:31 #147
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_82961511
Wij zijn 2 jaar achter elkaar een aantal dagen in Hemsedal geweest, je kan daar prima wandelen inderdaad.
  Moderator vrijdag 18 juni 2010 @ 10:59:53 #148
45833 crew  Fogel
pi_82969263
Ik rij vanmiddag weer eens richting een eiland, het weer voor onderweg: kans op overstromingen, "modderlawines", windkracht 8 (vooral grappig op de veerboot), enorm veel regen en maximaal 10 graden.
Kortom, heerlijk zomers weer
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:04:38 #149
202014 JJH
Knetter. O+
pi_82978006
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 10:59 schreef Fogel het volgende:
Ik rij vanmiddag weer eens richting een eiland, het weer voor onderweg: kans op overstromingen, "modderlawines", windkracht 8 (vooral grappig op de veerboot), enorm veel regen en maximaal 10 graden.
Kortom, heerlijk zomers weer
Waar zit jij precies?
Ik wist wel dat het geen stralend zonnig weer zou zijn, maar zo erg?
Wij gaan vanavond weg.
Plannen zijn iets gewijzigd wegens een paar dagen minder. Eerst door Zweden zo "snel" mogelijk naar de Noordkaap en dan door Noorwegen heen weer afzakken en alle/een boel mooie plekjes meenemen.
  Moderator vrijdag 18 juni 2010 @ 14:53:25 #150
45833 crew  Fogel
pi_82981530
Ik zit in Trondheim. Het regent al zo goed als de hele dag en het is hier 10 graden. De wind valt op zich wel mee voorlopig, maar aangezien ik richting kust ga via de bergen (E39 + rv680) en vervolgens dus naar een eiland kom ik wat extremer weer tegen dan wanneer ik in de stad zou blijven. Ik weet niet zeker of ik boven de 800m uit kom op mijn route, maar daar verwachten ze zelfs sneeuw...

We hebben hier nu de piek van de zgn 5 jaarscyclus qua neerslag. 80-90mm per dag dit weekend is de voorlopige voorspelling.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:57:45 #151
202014 JJH
Knetter. O+
pi_82981864
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:53 schreef Fogel het volgende:
Ik zit in Trondheim. Het regent al zo goed als de hele dag en het is hier 10 graden. De wind valt op zich wel mee voorlopig, maar aangezien ik richting kust ga via de bergen (E39 + rv680) en vervolgens dus naar een eiland kom ik wat extremer weer tegen dan wanneer ik in de stad zou blijven. Ik weet niet zeker of ik boven de 800m uit kom op mijn route, maar daar verwachten ze zelfs sneeuw...

We hebben hier nu de piek van de zgn 5 jaarscyclus qua neerslag. 80-90mm per dag dit weekend is de voorlopige voorspelling.
Dit weekend zitten we toch voornamelijk in de auto, trekt dat na het weekend weer een beetje recht og blijft dat zo de komende periode?
  Moderator vrijdag 18 juni 2010 @ 14:59:12 #152
45833 crew  Fogel
pi_82981960
Vanaf zondag is er al verbetering in zicht. Maargoed, dat is dus zo voor deze omgeving, hoe het er op de plekken waar jij heen gaat voor staat kan je op www.yr.no bekijken.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 15:02:47 #153
202014 JJH
Knetter. O+
pi_82982208
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:59 schreef Fogel het volgende:
Vanaf zondag is er al verbetering in zicht. Maargoed, dat is dus zo voor deze omgeving, hoe het er op de plekken waar jij heen gaat voor staat kan je op www.yr.no bekijken.
Dat had ik al gedaan.

Er lijkt vooral voor het west en en het zuiden van Noorwegen verbetering in te zitten. Het noorden blijft nat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')