Ah, oke. We zijn met z'n tweeen dus er gaat gewoon een kratje bier en een paar flesjes wijn mee. We willen het ook niet tarten zeg maar.quote:Op zondag 6 juni 2010 18:25 schreef Fogel het volgende:
[..]
[..]
[..]
Alle vervoersvormen (incl vliegen) hebben slechts steekproefcontroles. Maar als ze dan een keer controleren doen ze het meestal ook grondig (incl. drugshonden).
Normaal gesproken nemen ze wat je teveel mee hebt genomen aan drank of tabak gewoon in beslag en krijg je verder geen boete (als je maar heel beperkt extra mee hebt genomen mag je het soms zelfs houden). Maar, als ze nukkig zijn pakken ze alles wat je teveel hebt af -zelfs al is het maar 1 blik bier teveel- en krijg je daar bovenop ook nog een boete.
Lijkt me een verstandige keuzequote:Op zondag 6 juni 2010 18:30 schreef JJH het volgende:
[..]
Ah, oke. We zijn met z'n tweeen dus er gaat gewoon een kratje bier en een paar flesjes wijn mee. We willen het ook niet tarten zeg maar.
Thanks.
60 Kr?! En dat is gewoon in een supermarkt?quote:Op maandag 7 juni 2010 17:15 schreef Fogel het volgende:
Voor 20¤ krijg een 10-pack Tuborg blikken in de supermarkt.
Een halve liter bier kost ca 60 kroon tegenwoordig "in de stad". Trakteren is niet normaal in Noorwegen, ieder betaald voor zichzelf normaal gesproken, ook in vriendengroepen...
Okee. 16 NOK voor een 33cl valt opzich nog wel mee. Nee ik slaap niet zozeer in hostels om economische redenen, maar omdat het gezelliger is (rondreis), het past meer bij mijn soort reis. Maar ik zal niet trakteren danquote:Op maandag 7 juni 2010 17:22 schreef Fogel het volgende:
Nee, in de stad kost het zo'n 60 NOK. In de supermarkt betaal je 20-30 kroon voor een halve liter, afhankelijk van het merk (16 kroon voor een 1/3l Tuborg).
Ik kom nooit in hostels, dus geen idee hoe het daar is, maar ik neem aan dat als je in een hostel wil slapen dat je dat om economische redenen doet en dan is trakteren niet zo handig
Van Noren hoef je in ieder geval geen traktatie terug te verwachten, ze snappen gewoon domweg niet hoe rondjes geven werkt.
Dat kratje bier rijd zo goed als gratis mee hoor. Die 5 kilo merk je echt niet terug in het brandstofverbruikquote:Op maandag 7 juni 2010 16:46 schreef Von_Gol het volgende:
Persoonlijk vraag ik me af of het de moeite waard is om een kratje bier vanaf Nederland helemaal naar Noorwegen te zeulen. Ik bedoel, dankzij het extra gewicht (en ruimte?) van het bier kost het ook al wat extra om het te vervoeren (extra benzineverbruik).
Ben net 3 weken terug, maar als ik nog eens zo gaan, zou ik me niet zo'n zorgen maken over die 20 euro (?) die je daar uitgeeft voor een kratje bier. Je krijgt ook nog eens bier wat je normaal gesproken niet drinkt, helemaal top toch?
Edit: Overigens heb ik zelf 0,0 alcohol gehad daar in Noorwegen.
*klopt af*
Het is wel duur, maar nog wel te doen.quote:Op maandag 7 juni 2010 17:15 schreef Fogel het volgende:
Voor 20¤ krijg een 10-pack Tuborg blikken in de supermarkt.
Een halve liter bier kost ca 60 kroon tegenwoordig "in de stad". Trakteren is niet normaal in Noorwegen, ieder betaald voor zichzelf normaal gesproken, ook in vriendengroepen...
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:32 schreef Fogel het volgende:
In Noorwegen valt er helemaal niks te beleven op een paar prive-initiatieven na, midzomer is een Zweeds fenomeen om te vieren.
Paspoort (of ID kaart) en geld/credit card, veel meer heb je niet nodig om te overlevenquote:Op woensdag 9 juni 2010 09:26 schreef Chevalric het volgende:
Pff, nog 5 dagen en dan vertrek ik... Ik ga volgens mij allerlei dingen vergeten die ik nodig blijk te hebben.
Perminalen Hotelquote:Op vrijdag 11 juni 2010 15:39 schreef henkSX het volgende:
Ik ben op zoek naar een leuk hotel/B&B in Oslo. Niet al te duur, maar het hoeft ook geen hostel te zijn. Gaat om de periode 24 t/m 29 juli.
Iemand een goede tip?
Ok, ga eens kijkenquote:Op vrijdag 11 juni 2010 15:45 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
Perminalen Hotel
in het hartje van Oslo, schijnt een hele mooie te zijn
Hmm, is niet helemaal wat ik bedoel. Moet wel een beetje romantisch (kunnen) zijn met m'n vriendinquote:
Ah, je gaat met je vriendin, zeg dat dan!quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:39 schreef henkSX het volgende:
[..]
Hmm, is niet helemaal wat ik bedoel. Moet wel een beetje romantisch (kunnen) zijn met m'n vriendin
je UI, deense voetbal?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:24 schreef Hyperdude het volgende:
Gabelshus vind ik een erg plezierig hotel voor een weekendje Oslo.
http://www.choicehotels.no/hotels/hotel?language=en&hotel=NO094&language=no
5 minuten lopen naar Aker Brygge. Trouwens; alleen de voorkant is oudewetsch; moderne ruime kamers
Met Fjordpas krijg je, geloof ik, nog wat korting, http://www.fjord-pass.com(...)tion+Hotel+Gabelshus
Oslo blijft prijzig, maar zeer de moeite waard..
Kijk, dat ziet er leuk uit! Ga eens aan m'n vriendin laten zienquote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:24 schreef Hyperdude het volgende:
Gabelshus vind ik een erg plezierig hotel voor een weekendje Oslo.
http://www.choicehotels.no/hotels/hotel?language=en&hotel=NO094&language=no
5 minuten lopen naar Aker Brygge. Trouwens; alleen de voorkant is oudewetsch; moderne ruime kamers
Met Fjordpas krijg je, geloof ik, nog wat korting, http://www.fjord-pass.com(...)tion+Hotel+Gabelshus
Oslo blijft prijzig, maar zeer de moeite waard..
Uit je bericht is niet duidelijk of je de beschikking hebt over een auto of niet en hoeveel tijd je hebt.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:55 schreef Haarklip het volgende:
Deze zomer ga ik naar Zuid-Noorwegen, in de buurt van Oslo en omstreken. Aangezien ik nog geen ervaringen met Noorwegen heb, heb ik dus ook geen idee wat er daar te doen is. Weet iemand toevallig leuke gebieden/plekken/steden/dorpen in het zuiden en niet te ver van Oslo?
Waar zit jij precies?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:59 schreef Fogel het volgende:
Ik rij vanmiddag weer eens richting een eiland, het weer voor onderweg: kans op overstromingen, "modderlawines", windkracht 8 (vooral grappig op de veerboot), enorm veel regen en maximaal 10 graden.
Kortom, heerlijk zomers weer
Dit weekend zitten we toch voornamelijk in de auto, trekt dat na het weekend weer een beetje recht og blijft dat zo de komende periode?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 14:53 schreef Fogel het volgende:
Ik zit in Trondheim. Het regent al zo goed als de hele dag en het is hier 10 graden. De wind valt op zich wel mee voorlopig, maar aangezien ik richting kust ga via de bergen (E39 + rv680) en vervolgens dus naar een eiland kom ik wat extremer weer tegen dan wanneer ik in de stad zou blijven. Ik weet niet zeker of ik boven de 800m uit kom op mijn route, maar daar verwachten ze zelfs sneeuw...
We hebben hier nu de piek van de zgn 5 jaarscyclus qua neerslag. 80-90mm per dag dit weekend is de voorlopige voorspelling.
Dat had ik al gedaan.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 14:59 schreef Fogel het volgende:
Vanaf zondag is er al verbetering in zicht. Maargoed, dat is dus zo voor deze omgeving, hoe het er op de plekken waar jij heen gaat voor staat kan je op www.yr.no bekijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |