abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 mei 2010 @ 19:06:50 #151
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_81057422
Overigens vind ik het woord "natie" niet bepaald stemmingmakerij, BsB.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_81057470
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 18:29 schreef Samson het volgende:

[..]

Er zit nogal een verschil tussen feest vieren en doden herdenken lijkt me zo...
hoezo? beide vind ik prettig om in een groep te doen
  woensdag 5 mei 2010 @ 19:09:11 #153
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_81057491
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 19:05 schreef Ringo het volgende:

[..]

Hij heeft willens en wetens de Nationale Dodenherdenking op de Dam verstoord. Hij heeft een gewijde, collectief beleefde stilte verkracht. Dat is een belediging van de gehele natie. Niet alleen van de koningin of de autoriteiten maar ook van de mensen zelf.
Je klinkt erg overtuigd, maar dit weten we toch helemaal (nog) niet?

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_81057504
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 18:50 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat ze hem kennen als de Rabbi wil toch wel zeggen dat de man zich niet alleen voordeed als Hebreeuw maar het ook daadwerkelijk is.

²
Eh, nee hoor. Als ik elke dag in konijnenpak naar mijn werk ga en iedereen mij daarom Konijn noemt ben ik nog steeds geen konijn.
pi_81057519
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 19:08 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

hoezo? beide vind ik prettig om in een groep te doen
Ik niet
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  woensdag 5 mei 2010 @ 19:13:54 #156
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_81057685
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 19:09 schreef Modus het volgende:

[..]

Eh, nee hoor. Als ik elke dag in konijnenpak naar mijn werk ga en iedereen mij daarom Konijn noemt ben ik nog steeds geen konijn.
Je hebt gelijk, ik moet zeggen dat ik dat dan ook graag uit je (wellicht ietwat vochtige) mondje hoor als het een "bontkraagje" betreft.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_81057724
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 19:09 schreef Samson het volgende:

[..]

Ik niet
Ik wel. En nu?

Je hoeft er niet aan mee te doen. Zo lang je het maar niet verstoord.
pi_81057770
-doe normaal-

[ Bericht 97% gewijzigd door remlof op 05-05-2010 19:53:27 ]
  woensdag 5 mei 2010 @ 19:24:36 #159
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_81058069
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 19:13 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ik moet zeggen dat ik dat dan ook graag uit je (wellicht ietwat vochtige) mondje hoor als het een "bontkraagje" betreft.

²

Ik neem die uitdaging graag aan, als dat zou mogen

Zo niet, dan ga ik mn vrijheid nu weer verder voeren. Hij hep honger
Intelligent, but fucked up.
  woensdag 5 mei 2010 @ 19:26:44 #160
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_81058144
Nu op SBS 6 een scherpzinnig diepte-interview met een ooggetuige, ik neem hem voor jullie op hoor
pi_81058316
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 19:15 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Ik wel. En nu?

Je hoeft er niet aan mee te doen. Zo lang je het maar niet verstoordt.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  woensdag 5 mei 2010 @ 19:34:39 #162
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_81058404
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 19:26 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Nu op SBS 6 een scherpzinnig diepte-interview met een ooggetuige, ik neem hem voor jullie op hoor
Ah fijn, want ik heb het gemist.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  woensdag 5 mei 2010 @ 19:36:51 #163
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_81058493
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 19:15 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Ik wel. En nu?

Je hoeft er niet aan mee te doen. Zo lang je het maar niet verstoord.
Idd.

Toch ervaar ik het ergens als provocerend wanneer mensen duidelijk niet de moeite nemen in ieder geval twee minuten ingetogenheid te tonen. En ik moet ook eerlijk zeggen dat dat niet zozeer het gebrekkige respect naar de slachtoffers is, als wel het feit dat iemand juist dat moment kiest om zijn nonconformisme uit te dragen*

Een soort sociaal oerinstinct ofzo?

* of is dat nu juist die vrijheid die we een dag later vieren?
  Eindredactie Games woensdag 5 mei 2010 @ 19:38:07 #164
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_81058537
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 15:21 schreef BansheeBoy het volgende:

Daarom weet ik dus wat het is als een koning het laat afweten. Vorig jaar: van Willempje niets gehoord. Ook dit jaar wederom niets, geen speech, geen volkstoespraak. Leuk dat watermanagement als hobby, maar kom eens in de bewoonde wereld en laat je zien aan het gepeupel. Er zitten wat négers moslims tussen, ok, maar dat is wat mij betreft niet relevant.

²
Waren we het bijna met elkaar eens
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  woensdag 5 mei 2010 @ 19:47:59 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_81058934
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 18:28 schreef mouzzer het volgende:
[..]
niks onthutsend, je kon juist zien hoe persoonsbeveiliging in de praktijk werkt. Iedereen heeft z'n eigen beveiliger en iedereen werd gelijk door z'n eigen beveiliger bij de hand genomen en weggevoerd. Als je de beelden goed bekijkt zie je dat de koningin en de rest blijven staan als de mensen in beweging komen en het de beveiliging is die dan ingrijpt en iedereen wordt weggevoerd. En dit was alleen nog maar de zichtbare beveiliging.
Plus dat de koningin en haar beveiliger (de vreemd genoeg sprekend op Eef Brouwers leek) wel als eerste bij het poortje waren.... dus Bea kan nog flink rennen voor haar leeftijd
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_81059048
Ik vond overigens de organisatie na het incident prima.
De boel niet ernstiger maken dan 't is.
Gewoon daarna weer doorgaan met 't protocol.
Hopelijk gaat 't met de gewonden ook weer goed.

Ik vond het vergelijkbaar met de verfbom die werd gegooid op 02-02-2002 naar de gouden koets.
Prachtig hoe die lakei de verf weer stoicijns wegveegde.

na 7 minuten

Een volk dat voor aandachtsvragers en malloten zwicht…..
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 5 mei 2010 @ 19:58:43 #167
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_81059324
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 19:51 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Een volk dat voor aandachtsvragers en malloten zwicht…..
Je wilt dat men relativeert maar doet dat zelf absoluut niet. Een aantal mensen die vanuit hun 'basic instinct' gaan rennen en jij hebt het over 'Een volk dat voor aandachtsvragers en malloten zwicht'.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_81059663
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 19:58 schreef Strani het volgende:

[..]

Je wilt dat men relativeert maar doet dat zelf absoluut niet. Een aantal mensen die vanuit hun 'basic instinct' gaan rennen en jij hebt het over 'Een volk dat voor aandachtsvragers en malloten zwicht'.
Een stukje miscommunicatie.

Je begrijpt me niet.
Ik bedoel juist dat het volk beheerst reageerde, en dat dat goed is.

De tekst "een volk dat voor malloten zwicht.."

is een parodie op:

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. ...
(gedicht van van Randwijk)

Het was juist mijn bedoeling om aan te geven dat we gisteren juist niet voor deze malloot zijn gezwicht. Het wegrennen was een normale reactie. En daarna ging de plechtigheid gewoon door. Prima!
  woensdag 5 mei 2010 @ 20:54:50 #169
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_81061639
Oh, sorry, dan is het goed
  woensdag 5 mei 2010 @ 21:21:53 #170
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_81062866
Nog geen schreeuwers bij het concert.

Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_81064509
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 21:21 schreef Q.E.D. het volgende:
Nog geen schreeuwers bij het concert.

Vier mensen die verdacht stil bleven zijn opgepakt.
De mensen vielen over elkaar heen van angst toen ze hun mond weigerden open te doen.
  woensdag 5 mei 2010 @ 21:59:57 #172
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_81064646
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 21:57 schreef DeParo het volgende:

[..]

Vier mensen die verdacht stil bleven zijn opgepakt.
De mensen vielen over elkaar heen van angst toen ze hun mond weigerden open te doen.
Ik hoor van iemand ter plekke dat er de hele tijd mensen van de organisatie zijn die 'geen bom, hierblijven!' roepen.
pi_81065529
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 20:06 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Een stukje miscommunicatie.

Je begrijpt me niet.
Ik bedoel juist dat het volk beheerst reageerde, en dat dat goed is.

De tekst "een volk dat voor malloten zwicht.."

is een parodie op:

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. ...
(gedicht van van Randwijk)

Het was juist mijn bedoeling om aan te geven dat we gisteren juist niet voor deze malloot zijn gezwicht. Het wegrennen was een normale reactie. En daarna ging de plechtigheid gewoon door. Prima!
Helemaal met je eens
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_81069643
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 21:59 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik hoor van iemand ter plekke dat er de hele tijd mensen van de organisatie zijn die 'geen bom, hierblijven!' roepen.
pi_81074139
quote:
Ondernemers Spui kennen verstoorder

Hoewel de politie en justitie verder niks willen loslaten over de identiteit van de verdachte, denken de ondernemers op het Spui iemand te herkennen in het signalement.

Het is een man die ze kennen als Adam. Hij zou regelmatig te vinden zijn in de verschillende horecagelegenheden daar. “Wij hoorden het en herkenden hem meteen als de man die wij een paar weken geleden de toegang hebben ontzegd omdat hij nogal gewelddadig was”, aldus een ondernemer.
http://www.at5.nl/artikel(...)i-kennen-verstoorder
pi_81078604
Van nu.nl
quote:
Verstoorder dodenherdenking betreurt paniek

AMSTERDAM - De man die tijdens de twee minuten stilte op de Dam in Amsterdam met zijn geschreeuw voor paniek zorgde, betreurt de situatie die hij heeft veroorzaakt en de gevolgen daarvan voor de ruim zestig slachtoffers.

Hij heeft nooit de bedoeling gehad paniek te veroorzaken en had ook niet kunnen voorspellen dat zijn kreet dat tot gevolg zou hebben. Dat meldde zijn advocaat donderdag.

''Mijn cliënt heeft vanuit frustraties uit zijn persoonlijke leven en een te grote hoeveelheid genuttigde alcohol, die dag vanuit beschonken toestand impulsief gehandeld door een kreet te slaken aan het einde van de twee minuten stilte'', aldus de advocaat.

Achter zijn handeling zat geen diepere betekenis, gedachte of bedoeling, meldde de raadsvrouwe.
Leaf
pi_81078843
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 10:52 schreef VancouverFan het volgende:
Van nu.nl
[..]
pi_81078997
quote:
Van nu.nl
[..]

aan het einde van de twee minuten stilte ???

Het was duidelijk: tijdens de twee minuten stilte.

Typische weer 't gedraai van zo'n advocaat.
Ieder z'n vak.
pi_81079450
Ik hoop dat de schreeuwer snel weer vrij is. Wie had dat kunnen denken, beetje schreeuwen en totale paniek en chaos, dat verwacht je toch niet bij die nuchter Hollanders (want zo noemen wij ons toch zo graag?? ). Helaas zijn wij net zo nuchter als die schreeuwer was.
  donderdag 6 mei 2010 @ 11:20:54 #180
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_81079545
quote:
''Mijn cliënt heeft vanuit frustraties uit zijn persoonlijke leven en een te grote hoeveelheid genuttigde alcohol, die dag vanuit beschonken toestand impulsief gehandeld door een kreet te slaken aan het einde van de twee minuten stilte'', aldus de advocaat.
Het kostte twee dagen om 'm nuchter te krijgen.
pi_81079723
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 11:18 schreef Casos het volgende:
Ik hoop dat de schreeuwer snel weer vrij is. Wie had dat kunnen denken, beetje schreeuwen en totale paniek en chaos, dat verwacht je toch niet bij die nuchter Hollanders (want zo noemen wij ons toch zo graag?? ). Helaas zijn wij net zo nuchter als die schreeuwer was.
Dus jij vindt dat we onlogisch hebben gereageerd op deze schreeuw-aap.
Ik vond het optreden van volk en overheid juist nuchter, beheerst, en logisch (wegrennen van het onheil, vooral wanneer je het onheil niet kent).
Er is normaal gereageerd op een abnormale situatie.
Na 5 minuten ging het protocol weer verder. Nuchter en gedecideerd.
Voor de schreeuw-malloot lijkt 't me gepast dat deze bij alle nationale gelegenheden zich moet melden bij de politie.
Dan mag hij komende vier mei 2011 twee minuten schreeuwen in een isoleercel.
pi_81079824
In de trein net: er klapt een prullenbakje hard om en er valt een blikje op de grond die een leegspuitend geluid maakt. Gelijk drie mensen helemaal in paniek *zucht
pi_81080862
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 11:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik vond het optreden van volk en overheid juist nuchter, beheerst, en logisch (wegrennen van het onheil, vooral wanneer je het onheil niet kent).
Voor de schreeuw-malloot lijkt 't me gepast dat deze bij alle nationale gelegenheden zich moet melden bij de politie.
Ach komop, stel je niet zo aan. Dat hadden de mensen rondom deze schreeuwerd ook niet moeten doen. Zij zijn in wezen de aanleiding tot de chaos omdat zij de situatie totaal verkeerd hebben beoordeeld (op de vlucht geslagen vanwegen een schreeuwende man ), dat er meer mensen op de vlucht slaan als een soort van kettingreactie is uiteraard logisch, maar de grote groep mensen in de directe nabijheid van deze man hadden niet zo overtrokken moeten reageren.

Het is vast niet de eerste keer geweest dat er 2 minuten stilte werd verstoord, of dat er bij een openbare manifestatie iets vreemds gebeurd. Dat heeft nog nooit tot dergelijke blinde paniek geleidt.

Nee, de mensen zijn gewoon overdreven bang geworden voor terrorisme en voor alles wat niet in hun straatje past, natuurlijk deels begrijpelijk na koninginnedag vorig jaar en alle dreiging die we meekrijgen via de media en die ons wordt aangepraat door de politiek.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_81081083
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 11:53 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ach komop, stel je niet zo aan. Dat hadden de mensen rondom deze schreeuwerd ook niet moeten doen. Zij zijn in wezen de aanleiding tot de chaos omdat zij de situatie totaal verkeerd hebben beoordeeld (op de vlucht geslagen vanwegen een schreeuwende man ), dat er meer mensen op de vlucht slaan als een soort van kettingreactie is uiteraard logisch, maar de grote groep mensen in de directe nabijheid van deze man hadden niet zo overtrokken moeten reageren.

Het is vast niet de eerste keer geweest dat er 2 minuten stilte werd verstoord, of dat er bij een openbare manifestatie iets vreemds gebeurd. Dat heeft nog nooit tot dergelijke blinde paniek geleidt.

Nee, de mensen zijn gewoon overdreven bang geworden voor terrorisme en voor alles wat niet in hun straatje past, natuurlijk deels begrijpelijk na koninginnedag vorig jaar en alle dreiging die we meekrijgen via de media en die ons wordt aangepraat door de politiek.
Sterker nog, er schijnen ieder jaar wel wat zwervers te zijn die rumoerig doen, niks bijzonders hoor.
pi_81081090
Er wordt hier erg overtrokken en overdreven gereageerd op mensen die gewoon weglopen van een incident.
Niet erg onlogisch na 30-04-2009.
Als er echt paniek is, is deze niet na vijf minuten weer weg. En dat was op de Dam wel het geval.
Mensen hebben beheersd en weloverwogen gereageerd.
Achteraf weet iedereen dat een incident niks voorstelde.
Deze schreeuwaap was de man die onlogisch reageerde. Niet de menigte.
pi_81081183
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 11:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het optreden van die rennende massa nuchter noemen, ik noem dat bezopen gedrag. En wegrennen van onheil, er was helemaal geen onheil, alleen een zwerver die wat schreeuwde. Lijkt mij niet dat dit de 1e keer was in Amsterdam dat een zwerver begint te schreeuwen.
  donderdag 6 mei 2010 @ 12:03:13 #187
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_81081278
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_81081367
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 12:01 schreef Casos het volgende:

[..]

Het optreden van die rennende massa nuchter noemen, ik noem dat bezopen gedrag. En wegrennen van onheil, er was helemaal geen onheil, alleen een zwerver die wat schreeuwde. Lijkt mij niet dat dit de 1e keer was in Amsterdam dat een zwerver begint te schreeuwen.
Ik heb heel wat dodenherdenkingen gezien. In mijn beleving is Nog nooit de stilte verstoord.
En de stelling: Er was geen onheil is achteraf gepraat.
Net zoals je het ook bezopen gedrag kunt vinden dat de mensen in Apeldoorn op 30 april 2009 juist niet wegliepen. Je zag toch dat er een auto aan kwam!
pi_81081481
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 12:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik heb heel wat dodenherdenkingen gezien. In mijn beleving is Nog nooit de stilte verstoord.
En de stelling: Er was geen onheil is achteraf gepraat.
Net zoals je het ook bezopen gedrag kunt vinden dat de mensen in Apeldoorn op 30 april 2009 juist niet wegliepen. Je zag toch dat er een auto aan kwam!
Een zwerver die wat schreeuwt (wat een doodnormale zaak is in Amsterdam) of een auto die door het publiek gereden komt. Dat laatste is een prima reden om weg te rennen, dat eerste absoluut NIET.

En niks achteraf gepraat, zoals je zelf al zegt, die auto zagen ze aankomen.
pi_81081761
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 12:08 schreef Casos het volgende:

[..]

En niks achteraf gepraat, zoals je zelf al zegt, die auto zagen ze aankomen.
Kom op, wat een achterlijke opmerking. De mensen werden in hun rug getroffen, met hun blik op de koninklijke stoet.

Schandalig wat je hier zegt.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_81082027
Op 30 april 2009 hoort iemand geschreeuw en omvallende hekken.
Hij rent weg!
Goede reactie achteraf. Wegrennen van het onheil
Hij blijft staan!
Wat een sukkel. Je kon toch nagaan dat er een zwarte Suzuki Swift aan kwam!

Op 4 mei 2010 hoort iemand geschreeuw en omvallende hekken.
Hij rent weg!
Wat een sukkel. Je kon toch nagaan dat het om een verklede Jood ging, die zat te schreeuwen, zich Adam noemt en bekend is bij de justitie.
Hij blijft staan!
Goede reactie achteraf. Niet in paniek raken.
pi_81082333
Het is maar goed dat die Jood niet onder invloed was van paddo's, anders hadden we Ab Klink weer op tv gezien om het te gebruiken als argument voor zijn verbod. Nu het om alcohol gaat horen we niemand. Terwijl er toch 60+ gewonden uit voortgevloeid zijn, ruim 1000% (!) meer dan alle vermeende paddo-incidenten bij elkaar.
pi_81082559
Als het al een Jood was.
Als ie al dronken was.
pi_81083451
quote:
Van nu.nl
[..]

Ahh, en nu moeten we medelijden hebben?

Hij heeft tientallen mensen mishandeld en moet daarvoor bestraft worden. Einde verhaal.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_81084204
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 12:17 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Kom op, wat een achterlijke opmerking. De mensen werden in hun rug getroffen, met hun blik op de koninklijke stoet.

Schandalig wat je hier zegt.
Dat achteraf slaat niet op koninginnedag, maar op de dodenherdenking. Daar (dodenherdenking) was vooraf ook niets aan de hand. Op koninginnedag was er duidelijk wel wat aan de hand. Zowel vooraf als achteraf. En dat heeft helemaal niks te maken met mensen die in hun rug getroffen werden.

Het ging om mensen die zgn. onheil zagen en daarvoor wegrenden (tijdens de dodenherdenking), terwijl er geen onheil was, alleen een zwerver die wat herrie maakte.
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 13:00 schreef waht het volgende:

[..]

Ahh, en nu moeten we medelijden hebben?

Hij heeft tientallen mensen mishandeld en moet daarvoor bestraft worden. Einde verhaal.
Hij heeft alleen geschreeuwd en helemaal niemand mishandeld. Dat mishandelen is door een opholgeslagen kudde mensen gedaan.
pi_81084291
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 13:16 schreef Casos het volgende:

[..]

Dat achteraf slaat niet op koninginnedag, maar op de dodenherdenking. Daar (dodenherdenking) was vooraf ook niets aan de hand. Op koninginnedag was er duidelijk wel wat aan de hand. Zowel vooraf als achteraf. En dat heeft helemaal niks te maken met mensen die in hun rug getroffen werden.

Het ging om mensen die zgn. onheil zagen en daarvoor wegrenden (tijdens de dodenherdenking), terwijl er geen onheil was, alleen een zwerver die wat herrie maakte.
[..]

Hij heeft alleen geschreeuwd en helemaal niemand mishandeld. Dat mishandelen is door een opholgeslagen kudde mensen gedaan.
Internetheld. Als je je in zo'n menigte bevindt, je hoort een soort dierlijk geschreeuw en nog-meer...dan is het makkelijk lullen achteraf maar als je daar met je gezin staat ren je echt wel weg.
pi_81085302
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 12:24 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Op 30 april 2009 hoort iemand geschreeuw en omvallende hekken.
Hij rent weg!
Goede reactie achteraf. Wegrennen van het onheil
Hij blijft staan!
Wat een sukkel. Je kon toch nagaan dat er een zwarte Suzuki Swift aan kwam!

Op 4 mei 2010 hoort iemand geschreeuw en omvallende hekken.
Hij rent weg!
Wat een sukkel. Je kon toch nagaan dat het om een verklede Jood ging, die zat te schreeuwen, zich Adam noemt en bekend is bij de justitie.
Hij blijft staan!
Goede reactie achteraf. Niet in paniek raken.
Dit is dus echt een hele goede uitleg voor al die mensen die roepen dat er paniek zou zijn geweest om niks!
Bovendien scheen er iemand te roepen dat er een bom zou zijn, beetje gezond iemand die rent weg en gaat niet wachten tot het zeker is.

[ Bericht 6% gewijzigd door missziggy op 06-05-2010 13:53:47 ]
pi_81085514
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 13:19 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Internetheld. Als je je in zo'n menigte bevindt, je hoort een soort dierlijk geschreeuw en nog-meer...dan is het makkelijk lullen achteraf maar als je daar met je gezin staat ren je echt wel weg.
Hij heeft het ook over de mensen NABIJ de zwerver. De rest was eigenlijk een kettingreactie, dat was wel meer logisch dat men in de verte weg renden, omdat ze niet wisten wat stond te gebeuren.

Maar ik vind het echt laf dat mensen om zoiets al helemaal in paniek raken.
pi_81085556
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 13:48 schreef TheOnion het volgende:

[..]

Hij heeft het ook over de mensen NABIJ de zwerver. De rest was eigenlijk een kettingreactie, dat was wel meer logisch dat men weg renden.

Maar ik vind het echt laf dat mensen om zoiets al helemaal in paniek raken.
Ja, en dan kun je in een split-second zien dat iemand alleen maar schreeuwt en niet ineens iets tevoorschijn haalt?
  donderdag 6 mei 2010 @ 13:54:10 #200
276374 najazeg
dit kan toch niet?
pi_81085761
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 11:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hij speelt een Bugel, geen trompet.
Je hoeft daarbij de ventielen niet te gebruiken, de toonvariaties worden met de lippen gedaan.
Zie ook de blazer aan het begin van deze clip bijvoorbeeld

Dat heeft niet zo zeer te maken met of het een bugel of trompet is.
Bij koperinstrumenten heb je enkele basistonen die je kunt maken zonder gebruik te maken van ventielen. Dat is vergelijkbaar met een grondtoon en de daarboven liggende boventonen. De tussen in liggende tonen kunnen met de ventielen bereikt worden door de buis daarmee langer te maken.

Zonder de ventielen te gebruiken kun je de volgende tonen spelen:

bes - f' - bes' - d'' - f''

en die vijf tonen zijn precies diegene die zijn gebruikt bij het inleiden van de twee minuten stilte.

OT:
Vind het echt triest dat iemand de herdenking zo moest verstoren. Ik ben iemand van tradities, herdenking en koninginnedag mogen van mij gewoon blijven. Al die smoesjes van dronken en weet ik wat tellen niet mee. Dan had ie er niet moeten staan. Die man verdient gewoon zijn straf.
"najazeg heeft geen abonnement"
Nee, en ik ga er ook geen aanschaffen, brutale vlerk!
ik heb twee eervolle vermeldingen op mijn naam staan! *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')