En met als voordeel dat het direct belangstellenden bereikt, zo krijgen de media-ratten geen kans het op te kloppen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:03 schreef Maisnon het volgende:
Je kan zeggen wat je wil over twitter. er zit een hoop onzin op. Maar als daar ooggetuigen bij staan die wat ze direct hebben gezien er op zetten, dan heeft het echt wel z'n waarde, zoals je in die post van Tiemie ziet. Dat heeft niks met roddelen of massa hysterie te makenhet kan juist heel veel opheldering geven in plaats van vage overdreven aanslag speculaties.
http://i43.tinypic.com/2uqzqs5.jpgquote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:05 schreef Arcee het volgende:
Zijn er ook beelden van die schreeuwer toen-ie begon te schreeuwen?
Kans is groot dat er iemand in die straat stond te filmen lijkt me.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:05 schreef Arcee het volgende:
Zijn er ook beelden van die schreeuwer toen-ie begon te schreeuwen?
Ja, stresshormonen en gekneusde ribben. Dat doet wat.quote:
Wat een onzin. Op Twitter vind je de meest onbetrouwbare bronnen. Ik zou daar nooit conclusies op trekken.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
En met als voordeel dat het direct belangstellenden bereikt, zo krijgen de media-ratten geen kans het op te kloppen.
Vond er maar weinig beveiliging omheen. Je zou zo kunnen schieten.quote:
Als iemand schreeuwend de massa in komt rennen, dan begrijp ik wel dat er paniek ontstaat.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:03 schreef Sphere het volgende:
"" Ik stond in de hoek waar het gebeurde: tijdens stilte rende schreeuwende man het publiek in, daardoor paniek""
http://twitter.com/tomroes/status/13377848951
John F. Kennedy, Martin Luther King .. Ik sprak niet specifiek over Nederland, maar simpelweg dat de mogelijkheid er is en dat het naief is om te denken dat dat 'hier niet zou kunnen'.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:40 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Wanneer is dat vaker gebeurd dan? Die Karst T. met die laffe suzuki swift van 'm? Dát is wat we noemen een incident, door een doorgedraaid individu. Je moet zo rationeel en verstandig blijven door daar niks achter te zoeken en vertrouwen te houden in de burger.
Die paranoia moet eens ophouden. Wij Nederlanders houden helemaal niet van aanslagen, terreur en het zaaien van angst en verdoemenis. Volstrekte idioterie. Volks-schizofrenie. Aangejaagd door terreuralarmen, terrorismedreigingen. Angst angst angst.
Nederland wordt een soort slang die z'n denkt dat de punt van z'n staart het op 'm gemunt heeft.
Ik ben het tot zo verre met je eens dat 'ons' een gevoel van angst wordt aangepraat. En die continue angst gebruikt wordt om mensen te controleren, de macht bij anderen te legitimeren. Hoe dan ook, met 'wij' doelen jij en ik denk ook ik vooral op de 'domme massa', 'het zogenaamde volk'. De mensen die de hele dag achter de TV hangen en sensatiemedia, massamedia bekijken. Simpele zolen die alles wat de media zegt kopieëren. Het zijn vooral die mensen die hun mond open trekken en dingen 'doen' i.p.v. eerst even nadenken. Dat is de meerderheid van het volk ('wij Nederlanders').quote:Die paranoia moet eens ophouden. Wij Nederlanders houden helemaal niet van aanslagen, terreur en het zaaien van angst en verdoemenis. Volstrekte idioterie. Volks-schizofrenie. Aangejaagd door terreuralarmen, terrorismedreigingen. Angst angst angst.
Nederland wordt een soort slang die z'n denkt dat de punt van z'n staart het op 'm gemunt heeft.
Daar ben ik het met je eens. Maar ik reken mijzelf niet tot 'wij nederlanders' en ik denk jij ook niet. Dus wat is dan de meerwaarde van dit argument? Het simpele volk houdt namelijk niet van hetgeen de media hen verteld niet van te houden ..quote:Volstrekte idioterie. Volks-schizofrenie. Aangejaagd door terreuralarmen, terrorismedreigingen. Angst angst angst.
Daar ben ik het met je eens. Echter is, hoe je het ook wendt of keert, het risico op een 'aanslag' in nederland realistisch. Buiten het feit om dat 'wij' er niet op zitten te wachten of dat het wellicht veroorzaakt kan zijn door de gebeurtenissen en media aandacht voor terrorisme de laatste jaren, is het een realistische optie. Er kan altijd iets gebeuren, dus waarom zouden wij geschokt zijn als er wat gebeurd?quote:Je moet zo rationeel en verstandig blijven door daar niks achter te zoeken en vertrouwen te houden in de burger je eigen verstand, kennis.
't Wordt steeds gekkerquote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:59 schreef Tiemie het volgende:
http://twitter.com/rockhuysen/status/13378595476
[..]
http://twitter.com/rockhuysen/status/13378601608
[..]
Sorryquote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:08 schreef remlof het volgende:
Effe opruimen, hou het hier serieus en zonder ontzettend ongepaste joden- en moslimgrappen.
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:06 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
http://i43.tinypic.com/2uqzqs5.jpg
Atoombomquote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:10 schreef FokAdministrator het volgende:
wel eng filmpje hoor.. ik bedoel.. voor hetzelfde geld lag er een atoombom
Moet je opletten hoe snel er een berg beveiligers een cordon rond de Koninklijke familie vormt. Net zoals er een zwikkie scherpschutters verdekt op de daken liggen. De beveiliging hoort niet op te vallen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:07 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Vond er maar weinig beveiliging omheen. Je zou zo kunnen schieten.
Als je de video op 37sec zie je dat dat politiepaard ook lekker de verkeerde kant op staan. Staat een beetje naar de muur toe.
ja dan heeft rennen heel veel zinquote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:10 schreef FokAdministrator het volgende:
wel eng filmpje hoor.. ik bedoel.. voor hetzelfde geld lag er een atoombom
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:05 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Ik durf te wedden dat er nog nooit een Dodenherdenking #3 was!
En dat zegt 1 persoon op Twitter.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:09 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Hmm een orthodoxe jood dus, ja dan zou ik ook een beetje bang worden.
Ja, ik keek live mee en zag dat ook, het leek op pubers die in de verte respectloos aan het gillen waren. Vervolgens ging het gegil over in die mensen die bijna over elkaar vielen. Ik schrok echtquote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:41 schreef Falco het volgende:
Op het filmpje zie je rond 2 seconden ook die jongen links om zich heen kijken met 'wtf, waar komt dat geluid vandaan?'
en beveiliging van de koningin is niet in handen van de politie.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:10 schreef marcodej het volgende:
[..]
Moet je opletten hoe snel er een berg beveiligers een cordon rond de Koninklijke familie vormt. Net zoals er een zwikkie scherpschutters verdekt op de daken liggen. De beveiliging hoort niet op te vallen.
Tsja, en dat er een paard vijf seconden naar een muur toe staat zegt me weinig. Als je goed kijkt zie je dat die eerst richting het publiek staat en daarna draait.
De hoofdredacteur van Het Parool zal niet zomaar wat roepen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:11 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
En dat zegt 1 persoon op Twitter.
Allemaal goede journalisten hier.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |