quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 20:40 schreef Chooselife het volgende:[..]
Wanneer is dat vaker gebeurd dan? Die Karst T. met die laffe suzuki swift van 'm? Dát is wat we noemen een incident, door een doorgedraaid individu. Je moet zo rationeel en verstandig blijven door daar niks achter te zoeken en vertrouwen te houden in de burger.
Die paranoia moet eens ophouden. Wij Nederlanders houden helemaal niet van aanslagen, terreur en het zaaien van angst en verdoemenis. Volstrekte idioterie. Volks-schizofrenie. Aangejaagd door terreuralarmen, terrorismedreigingen. Angst angst angst.
Nederland wordt een soort slang die z'n denkt dat de punt van z'n staart het op 'm gemunt heeft.
John F. Kennedy, Martin Luther King .. Ik sprak niet specifiek over Nederland, maar simpelweg dat de mogelijkheid er is en dat het naief is om te denken dat dat 'hier niet zou kunnen'.
quote:
Die paranoia moet eens ophouden. Wij Nederlanders houden helemaal niet van aanslagen, terreur en het zaaien van angst en verdoemenis. Volstrekte idioterie. Volks-schizofrenie. Aangejaagd door terreuralarmen, terrorismedreigingen. Angst angst angst.
Nederland wordt een soort slang die z'n denkt dat de punt van z'n staart het op 'm gemunt heeft.
Ik ben het tot zo verre met je eens dat 'ons' een gevoel van angst wordt aangepraat. En die continue angst gebruikt wordt om mensen te controleren, de macht bij anderen te legitimeren. Hoe dan ook, met 'wij' doelen jij en ik denk ook ik vooral op de 'domme massa', 'het zogenaamde volk'. De mensen die de hele dag achter de TV hangen en sensatiemedia, massamedia bekijken. Simpele zolen die alles wat de media zegt kopieëren. Het zijn vooral die mensen die hun mond open trekken en dingen 'doen' i.p.v. eerst even nadenken. Dat is de meerderheid van het volk ('wij Nederlanders').
Kortom,
quote:
Volstrekte idioterie. Volks-schizofrenie. Aangejaagd door terreuralarmen, terrorismedreigingen. Angst angst angst.
Daar ben ik het met je eens. Maar ik reken mijzelf niet tot 'wij nederlanders' en ik denk jij ook niet. Dus wat is dan de meerwaarde van dit argument? Het simpele volk houdt namelijk niet van hetgeen de media hen verteld niet van te houden ..
quote:
Je moet zo rationeel en verstandig blijven door daar niks achter te zoeken en vertrouwen te houden in de burger je eigen verstand, kennis.
Daar ben ik het met je eens. Echter is, hoe je het ook wendt of keert, het risico op een 'aanslag' in nederland realistisch. Buiten het feit om dat 'wij' er niet op zitten te wachten of dat het wellicht veroorzaakt kan zijn door de gebeurtenissen en media aandacht voor terrorisme de laatste jaren, is het een realistische optie. Er kan altijd iets gebeuren, dus waarom zouden wij geschokt zijn als er wat gebeurd?
I blame de media en het beeld wat geschetst wordt van 'ons nederlanders'. Doch, je kunt deze mensen ook niet uitsluiten ... of wel?
Filosofeert u verder.