abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81080181
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 11:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vind het eigenlijk maar walgelijk dat de holocaust en de vermeende herdenkingen door de joden, niet allemaal uiteraard, worden misbruikt voor politiek gewin. En bij de minste of geringste kritiek antisemitisme roepen is natuurlijk een truuk om verder praten te disablen en dus onmogelijk te maken. Schandalig voor de slachtoffers die zijn gestorven in de 2de wereldoorlog. En het is jammer dat de joden de dodenherdenking kapen dan wel gijzelen, want deze is natuurlijk bedoelt voor het herdenken van alle oorlogsslachtoffers en dus niet voorbehouden aan die van de holocaust alleen. Van Agt en van Bommel horen er dus gewoon bij aanwezig te zijn als ze dat zouden willen. En dan die rabbijn Evers die over zijn moeder begint.

²
Volgens mij is deze herdenking specifiek gericht op de Joodse slachtoffers van de oorlog, en staat deze dus 'los' van de andere herdenkingen.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  donderdag 6 mei 2010 @ 12:56:20 #142
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_81083291
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 11:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vind het eigenlijk maar walgelijk dat de holocaust en de vermeende herdenkingen door de joden, niet allemaal uiteraard, worden misbruikt voor politiek gewin. En bij de minste of geringste kritiek antisemitisme roepen is natuurlijk een truuk om verder praten te disablen en dus onmogelijk te maken. Schandalig voor de slachtoffers die zijn gestorven in de 2de wereldoorlog. En het is jammer dat de joden de dodenherdenking kapen dan wel gijzelen, want deze is natuurlijk bedoelt voor het herdenken van alle oorlogsslachtoffers en dus niet voorbehouden aan die van de holocaust alleen. Van Agt en van Bommel horen er dus gewoon bij aanwezig te zijn als ze dat zouden willen. En dan die rabbijn Evers die over zijn moeder begint.

²
Wat is er vermeend aan deze herdenkingen?
Life is what you make it.
  donderdag 6 mei 2010 @ 13:22:20 #143
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_81084426
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 12:56 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Wat is er vermeend aan deze herdenkingen?
Dat is vanuit de joden geredeneerd die er een spreekwoordelijk slaatje uitslaan, politiek gezien welteverstaan.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_81084876
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 13:22 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat is vanuit de joden geredeneerd die er een spreekwoordelijk slaatje uitslaan, politiek gezien welteverstaan.

²
Wat een onzin

Weet je wie er een politiek slaatje uit slaan?
Die partijen die groots verkondigen dat een PVV er niet bij was. Dat zijn de uitbuiters.
  donderdag 6 mei 2010 @ 13:36:37 #145
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_81085014
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 13:33 schreef Amos_ het volgende:
Weet je wie er een politiek slaatje uit slaan?
Die partijen die groots verkondigen dat een PVV er niet bij was. Dat zijn de uitbuiters.
Inderdaad, maar dat is echt een incident, dat is éénmalig. Maar de joden die ik bedoel doen dit al een jaar of 60.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_81085291
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 13:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Inderdaad, maar dat is echt een incident, dat is éénmalig. Maar de joden die ik bedoel doen dit al een jaar of 60.

²
Pertinente onzin. Dat zij aparte herdenkingen houden staat niet gelijk aan een politiek statement. Mensen zijn vrij om die zelf te organiseren.

Bij de herdenking op de Dam zitten ook veel joden dus ik snap niet wat voor punt je nu probeert te maken.
pi_81087840
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 11:00 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Wat een walgelijk gebrek aan historisch besef spreid je hier ten toon. Welk recht meen jij te hebben om mensen te kunnen vertellen wat en wie ze wel of niet te herdenken hebben?
Mensen die geen respect kunnen toon voor het Joodse Volk, die anti-semitische opmerkingen maken, die hoeven ook niet te verschijnen bij een gedenkenis voor de Joodse groep.
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 09:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Liever niet.
Maar daarmee benadruk je helaas niet de feiten tsja maja.
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 00:30 schreef Gulo het volgende:

[..]

Heb ik iets gemist, iets waaruit verwantschap tussen Kees22 en Karl Lueger moet blijken, of ga je nu wel heel ver?
Iets dat Kees22 de Christelijke God als lief bestempelt en de Joodse God als kwaadaardig en bloeddorstig.

[ Bericht 7% gewijzigd door Frutsel op 06-05-2010 15:03:37 (kap d'r eens mee) ]
  donderdag 6 mei 2010 @ 14:54:29 #148
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_81088259
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 11:00 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Wat een walgelijk gebrek aan historisch besef spreid je hier ten toon. Welk recht meen jij te hebben om mensen te kunnen vertellen wat en wie ze wel of niet te herdenken hebben?
Ironisch he; iemand die claimt geschiedenis te studeren, maar er telkens naast blijkt te zitten. Of meneer studeert allesbehalve geschiedenis of het niveau van de onderwijsinstellingen is enorm gezakt. Kan ook beide overigens.
pi_81088332
quote:
Maar een samenleving die gaat rouwen om zogenaamde Wehrmachtsoldaatjes en SS-ertjes, tsja, dan klopt er iets niet meer of we zijn weer terug bij af, en nee dat geldt niet voor elke criticus van Israel.
Overigens is er niks op tegen om de "gewone" Duitse soldaat uit die tijd ook te herdenken. Het is niet alsof ze allemaal maar geboren waren met de haat voor anderen in de genen. Dat waren, net als geallieerden, ook soldaten.

Het echte tuig in de SS, dat is een heel ander verhaal.
pi_81088366
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 14:54 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ironisch he; iemand die claimt geschiedenis te studeren, maar er telkens naast blijkt te zitten. Of meneer studeert allesbehalve geschiedenis of het niveau van de onderwijsinstellingen is enorm gezakt. Kan ook beide overigens.
Sorry AR, we krijgen geen anthropologie meer, lijkt me eigenlijk ook een vrij overbodig bijvak.

Maar waar waren jouw ouders of grootouders tijdens WOII, in Iran, dat bedoel ik dus.

Dit is niet alleen historisch besef m'n beste.
Dit is ook besef van historisch leed, en misschien snap je dat pas, als je tot de juiste groep behoort.

Iedereen snapte het de eerste generaties na de Tweede Wereldoorlog.
Maar hoe langer het geleden is hoe luchtiger mensen erover gaan denken.
pi_81088431
Absolute onzin DeParo, ik weet niet waar je dit op baseert. Slachtoffers waren er aan beide kanten, en elk leed dat er was, was onnodig.

Het siert je niet dat je onderling leed gaat vergelijken en ermee gaat pochen, het is geen macabere wedstrijd
pi_81088435
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 14:56 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Overigens is er niks op tegen om de "gewone" Duitse soldaat uit die tijd ook te herdenken. Het is niet alsof ze allemaal maar geboren waren met de haat voor anderen in de genen. Dat waren, net als geallieerden, ook soldaten.

Het echte tuig in de SS, dat is een heel ander verhaal.
1) Dan heb je dus geen weinig kennis van het Nazi-regime. De Wehrmacht was net zo erg als de SS.
Bovendien vochten ze voor het slechte. Als je enkele dienstknaapjes wil herdenken omdat ze zo jong waren, be my guest, maar herdenk dan niet het laffe/slechte dat ze hebben gedaan, soldaat spelen aan de verkeerde kant, maar herdenk de persoon die ze waren.

2) Dat was
het eigenlijk.
pi_81088456
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 14:58 schreef Amos_ het volgende:
Absolute onzin DeParo, ik weet niet waar je dit op baseert. Slachtoffers waren er aan beide kanten, en elk leed dat er was, was onnodig.

Het siert je niet dat je onderling leed gaat vergelijken en ermee gaat pochen, het is geen macabere wedstrijd
Nogmaals, als mensen opeens het zogenaamde leed gaan herdenken aan Duitse kant,
dan ben je niet aanwezig op de goede herdenking.
pi_81088600
Welk zogenaamde leed?
Jij denkt dat elke Duitser als trotse pauw klaarstond om met Gewehr 43 in de aanslag moorden te plegen?

Je bent nogal oogklepperig bezig nu.

Ja er waren gruweldaden, dat spreekt helaas voor zich, maar het merendeel van die soldaten deed het omdat ze moesten. Orders, befehl!
Dat gold ook voor de gealliieerden, of denk je dat men werd gefokt met duitser-haat-genen?
  Moderator donderdag 6 mei 2010 @ 15:08:24 #155
236264 crew  capricia
pi_81088810
Heeft iemand nou al een link naar die uitspraak van Van Agt gevonden?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_81088848
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 15:02 schreef Amos_ het volgende:
Welk zogenaamde leed?
Jij denkt dat elke Duitser als trotse pauw klaarstond om met Gewehr 43 in de aanslag moorden te plegen?

Je bent nogal oogklepperig bezig nu.

Ja er waren gruweldaden, dat spreekt helaas voor zich, maar het merendeel van die soldaten deed het omdat ze moesten. Orders, befehl!
Dat gold ook voor de gealliieerden, of denk je dat men werd gefokt met duitser-haat-genen?
Nee Amos, dat is niet wat ik zeg en dat is ook niet wat jij leest, leg me geen woorden in de mond.

Wat ik zeg, is dat elke Duitse soldaat (die niet tegen de regels inging om het goede te verwezenlijken),
niet per definitie slecht was, maar hij/zij was wel fout, en dat foute is dus wat we niet herdenken.

Want elke Duitse soldaat, of hij daar nu wilde staan of niet (overigens ook veel Niet-Duitsers), vocht voor een van de meest verschrikkelijke en bloeddorstige ideologieen in de menselijke geschiedenis.

Elke Duitse soldaat, met een Gewerh 43 in z'n hand, of een helm op z'n hoofd vocht voor die ideologie.

En ja, er waren tegenstanders, maar vele van hen zijn gesneuveld als helden, leven als helden, of hebben spijt dat ze niets hebben gedaan en voelen zich tot op de dag van vandaag schuldig daarom.

Wij herdenken het leed dat door deze ideologie is aangedaan.

Wij herdenken de vrijheid, die we terug hebben moeten veroveren, en de offers die daarvoor zijn gemaakt.

Wij herdenken niet de foute kant. De Duitse mannen/jongens die gesneuveld zijn en niet per se slecht waren,
die mag je herdenken om de persoon die ze waren, de echtgenoten en zonen,
de vaders en grootvaders,
maar niet, en ik herhaal niet, niet om de soldaat die ze waren.
Niet de manier waarop en voor wie ze zijn gesneuveld.

Daarom herdenken wij hen niet op 4 mei en dat is de essentie.
pi_81088896
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 15:08 schreef capricia het volgende:
Heeft iemand nou al een link naar die uitspraak van Van Agt gevonden?
Welke uitspraak, want ik heb meerdere artikels gegeven,
overigens dat Van Agt zegt dat het komt door een eerdere Joodse aanklager die de drie/vier van Breda vrij wilde hebben, dat klopt dus niet,
want Carel Polak wilde hen juist geen gratie verlenen.
pi_81088916
Dat is een verschil van mening, feit blijft dat zij, ook al waren ze onderdeel van iets ontzettend ziekelijks, ook herdacht dienen te worden, al was het maar als teken aan de wand hoeveel onnodige doden er wereldwijd zijn gevallen hierdoor.

En het is gewoon bizar om ze dat "kwalijk te nemen" en ze daarom uit herdenkingen te weren.
pi_81089049
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 15:11 schreef Amos_ het volgende:
Dat is een verschil van mening, feit blijft dat zij, ook al waren ze onderdeel van iets ontzettend ziekelijks, ook herdacht dienen te worden, al was het maar als teken aan de wand hoeveel onnodige doden er wereldwijd zijn gevallen hierdoor.

En het is gewoon bizar om ze dat "kwalijk te nemen" en ze daarom uit herdenkingen te weren.
Ik heb het ten eerste niet over de huidige generatie Duitsers he.
Sommige mensen zijn tegenstander om hen ook toe te laten en dat respecteer ik.
Maar als het aan mij ligt mogen ze er gewoon bij. En een ding staat als een paal boven water, die herdenken niet de Duitse soldaten, die herdenken de echte oorlogsslachtoffers.

Ze dienen niet herdacht te worden om de soldaat die ze waren.
Want dan gaan we excuses voor hun deelname lopen maken.
Je mag ze herdenken om de persoon die ze waren.
Maar niet op 4 Mei.
pi_81089070
Allemaal leuk en aardig, maar jij beweerde dat wij (Nederlanders) niets hadden om over te rouwen. Enkel onze lafheid. Dat vind ik een misselijke opmerking. Dat jij zo'n raar, ongenuanceerd beeld hebt van Duitsers dat is jouw probleem maar met die eerdere opmerking schoffeer je gewoon een hoop fokkers die familie hebben verloren tijdens de oorlog.

Het zijn niet alleen de joden die hebben geleden.

Edit: sorry Amos Was natuurlijk gericht aan DeParo.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')