abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 mei 2010 @ 19:25:04 #1
300558 Izaag
Don't tell me what I can&
pi_81019501
'Van Agt ongewenst bij herdenking'

NIJMEGEN - Joodse oorlogsslachtoffers willen niet dat Dries van Agt dinsdagavond aanwezig is bij een herdenkingsplechtigheid in Nijmegen. Dat zei rabbijn Raphael Evers van de Nederlands-Israelitische kerk.

Volgens de Joods geleerde heeft oud minister-president Van Agt zich niet laten kennen als een man met gevoel voor leed van de Tweede Wereldoorlog. Dat komt onder meer door de uitspraak 'ik ben een ariër'.'De ergernis van Joodse oorlogsslachtoffers is onze verantwoordelijkheid. Daarom zwijg ik niet aan de vooravond van deze Dodenherdenking.', aldus de rabbijn.

De gemeente Nijmegen houdt dinsdagavond om 18.00 uur een korte plechtigheid bij het Joods Gedenkteken op de Kitty de Wijzeplaats.

Bron: http://www.omroepgelderla(...)t-bij-herdenking.htm

Dat dit kan in Nederland.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 20:59:08 #2
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_81025408
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 19:25 schreef Izaag het volgende:
'Van Agt ongewenst bij herdenking'

NIJMEGEN - Joodse oorlogsslachtoffers willen niet dat Dries van Agt dinsdagavond aanwezig is bij een herdenkingsplechtigheid in Nijmegen. Dat zei rabbijn Raphael Evers van de Nederlands-Israelitische kerk.

Volgens de Joods geleerde heeft oud minister-president Van Agt zich niet laten kennen als een man met gevoel voor leed van de Tweede Wereldoorlog. Dat komt onder meer door de uitspraak 'ik ben een ariër'.'De ergernis van Joodse oorlogsslachtoffers is onze verantwoordelijkheid. Daarom zwijg ik niet aan de vooravond van deze Dodenherdenking.', aldus de rabbijn.

De gemeente Nijmegen houdt dinsdagavond om 18.00 uur een korte plechtigheid bij het Joods Gedenkteken op de Kitty de Wijzeplaats.

Bron: http://www.omroepgelderla(...)t-bij-herdenking.htm

Dat dit kan in Nederland.
'Ik ben een ariër', heeft ie dat gezegd? In welke context dan?

Ik denk eerder dat dit te maken heeft met de ongezouten kritiek van Van Agt op hoe Israel met de Palestijnen om gaat.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_81025753
Dat is ie toch ook? De uitspraak op zich zou geen probleem moeten vormen...
pi_81026315
Toen ik de titel las wist al weer dat hier altijd verdraagzame Joden achter zitten.

Het gaat ze natuurlijk om het feit dat van Agt het licht gezien heeft en kritiek durft te uiten op de Israëlische staat.
pi_81027234
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 20:59 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

'Ik ben een ariër', heeft ie dat gezegd? In welke context dan?
Dit:
quote:
Als minister van Justitie wilde hij in 1972 de Drie van Breda (oorlogsmisdadigers met levenslang) vrijlaten, maar stuitte daarbij op hevig verzet. Het publiek op het balkon van de toen nog oude zaal waarin de Tweede Kamer vergaderde maakte debat onmogelijk door geschreeuw en gehuil van nabestaanden van de oorlog. Van Agt maakte tegen journalisten onderwijl droogjes de opmerking dat hij het nog moeilijker zou hebben dan zijn voorganger, omdat hij de oorlog minder bewust had meegemaakt en bovendien "ariër" was.
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 20:59 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik denk eerder dat dit te maken heeft met de ongezouten kritiek van Van Agt op hoe Israel met de Palestijnen om gaat.
Inderdaad.
Dit was in het begin van zijn politieke carrière. Vervolgens werd hij vice-president en daarna nog een aantal keer minister-president. Hij had dan ook direct na zijn uitlating publiekelijk excuus gemaakt. Vervolgens was er niets meer over die misstap te horen.

Nu hij erg kritisch is over de situatie in het Midden Oosten en zich daarover laat horen, komt plots dit soort vuil weer boven. Maar er wordt wel vaker gepoogd karaktermoord te plegen op mensen die kritisch zijn met betrekking tot het Israëlische regeringsbeleid.
pi_81027302
De zionisten willen ook de dodenherdenking voor zichzelf claimen en die inzetten voor Groot-Israël.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_81028864
Dries van Agt heeft zich meerdere keren anti-semitisch uitgelaten.
Sommige mensen beweren hierboven dat het puur kritiek is alleen op Israel maar volgens de Juridische Raad mbt perszaken mocht de Telegraaf (ironisch genoeg) Dries van Agt met gegronde redenen anti-semitisch noemen, dit heeft niets te maken met kritiek, tsja.

Het schijnt wel dat Dries van Agt in een zwarte lange jas met zwarte baard gesignaleerd is op de Dam.
  Moderator dinsdag 4 mei 2010 @ 22:02:56 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_81029000
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 4 mei 2010 @ 22:13:56 #9
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_81029601
mijn fout

weer open
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 22:27:23 #10
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_81030330
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 22:23 schreef Bleekscheet het volgende:
blijkt dat de verstoring en paniek van vandaag op de Dam veroorzaakt is door een bellende jood
Het is wel goed met je.

En heeft iemand die uitspraken van Van Agt hier? Quotes?
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_81030730
quote:
Tijdens een informele bijeenkomst met de pers praatte de kersverse minister van Justitie over zijn standpunt ten aanzien van de vrijlating van de Drie van Breda. Van Agt vond dat de hoogbejaarde nazi-kopstukken op vrije voeten zouden moeten worden gesteld. Hij wees erop dat enkele van zijn voorgangers hier al toe neigden. En die waren joods. ‘Ik ben een ariër.’
quote:
Dries van Agt studeerde aan het Gymnasium Augustinianum, een rooms-katholieke middelbare school in Eindhoven, die bekend stond om haar conservatieve opvattingen. Zo hield zij lange tijd vast aan het antisemitische gebed over de Judaei Perfides, de 'valse joden', dat formeel werd afgeschaft door het Tweede Vaticaanse Concilie van 1962-65. Sommigen brengen deze achtergrond in verband met Van Agts huidige felle anti-Israël retoriek, evenals een aantal incidenten tijdens zijn ministerschap en premierschap, waaronder zijn beruchte 'ariër opmerking' rond de discussie over de vrijlating van de Drie van Breda (tot levenslang veroordeelde oorlogsmisdadigers), en zijn weifelende optreden wat betreft de oorlogsmisdadiger Pieter Menten.
Onhandige opmerkingen, zoals in een toespraak tijdens Bevrijdingsdag 2007 waarin hij zei dat de Palestijnen al '8 keer 5 jaar' bezet zijn, en zijn lidmaatschap van een antizionistische organisatie waarvan ook de notoire antisemiet Israel Shamir lid was, versterken de verdenking dat Dries van Agt niet alleen anti-Israël, maar ook anti-Joods zou zijn. Van Agt zei zelf over deze beschuldiging dat hij 'daarvoor geen eelt op zijn ziel heeft' en dat wie hem zo noemt "impliciet zegt dat deze man niet onschuldig is aan wat zich toen heeft voltrokken" (Pauw en Witteman, 9 september 2009). Dat laatste is vreemd; antisemitisme is uiteraard veel breder dan het steunen van of hebben meegewerkt aan de Holocaust. Het wordt door verschillende organisaties en mensen verschillend gedefinieerd, waarbij vooral de connectie met antizionisme (ontkenning van het bestaansrecht van en demonisering van Israël) omstreden is. Zelfs als je van mening bent dat antizionisme en antisemitisme geheel verschillende zaken zijn, blijft Van Agts uitspraak problematisch, en riekt zij naar het bagatelliseren van Jodenhaat, los van de context van de Tweede Wereldoorlog.
Ironisch genoeg heb ik op dezelfde middelbare school gezeten .
Maar niet hetzelfde jaar, en zonder paters, dat was toen al weg.

[ Bericht 2% gewijzigd door DeParo op 04-05-2010 22:43:57 ]
pi_81030825
Bleekscheet ál zo een bellende Jood de boel verstoord hebben, wat heeft dit dan te maken met van Agt?

Helemaal niets.

Het lijkt me sowieso niet zo interessant wie de boel op de dam verstoord heeft. Dat was gewoon een vervelend individu, of het nu een Nederlander, Marokkaan, Afrikaan of weet ik wat was.
pi_81031130
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 22:35 schreef DeParo het volgende:

[..]

[..]

En waar komt Van Agt´s antisemitisme precies tot uiting? Die kaart wordt altijd achterlijk snel gespeeld.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 4 mei 2010 @ 22:45:47 #14
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_81031196
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 22:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En waar komt Van Agt´s antisemitisme precies tot uiting? Die kaart wordt altijd achterlijk snel gespeeld.
Voor zover ik weet heeft Van Agt iets tegen de politiek van de Staat Israël en niet iets tegen Joden.
Totdat ik de bewuste quotes zie geloof ik het dus ook niet.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_81031403
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 22:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je kan toch lezen bv zijn behandeling van oorlogsmisdadigers en zijn uitspraken met betrekking daar toe.
Groepen waarmee hij zich verbonden voelt maja maja.
Bepaalde uitspraken.
Bepaalde opleiding en dat gecombineerd tot een frontale aanval op Israel waarbij hij graag generaliseert.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 22:50:53 #16
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_81031462
En wat hebben Joodse oorlogsslachtoffers daarmee te maken? Deze herdenking is evengoed voor nietjoden. Het is natuurlijk verschrikkelijk dat er zoveel joden omgekomen zijn in de tweede wereldoorlog, maar dat geeft hen niet het alleenrecht op de dodenherdenking.

En door de joden gequote in de OP zal ik nu waarschijnlijk ook niet welkom zijn.
Laffe huichelaar
pi_81031571
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 22:50 schreef timmmmm het volgende:
En wat hebben Joodse oorlogsslachtoffers daarmee te maken? Deze herdenking is evengoed voor nietjoden. Het is natuurlijk verschrikkelijk dat er zoveel joden omgekomen zijn in de tweede wereldoorlog, maar dat geeft hen niet het alleenrecht op de dodenherdenking.

En door de joden gequote in de OP zal ik nu waarschijnlijk ook niet welkom zijn.
Waar slaat deze opmerking op.
Breng eens een bezoekje aan Auschwitz, gewoon informatief, dan piep je wel anders

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 06-05-2010 13:24:40 (flamen = niet doen) ]
pi_81031614
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 22:49 schreef DeParo het volgende:

[..]

Je kan toch lezen bv zijn behandeling van oorlogsmisdadigers en zijn uitspraken met betrekking daar toe.
Groepen waarmee hij zich verbonden voelt maja maja.
Bepaalde uitspraken.
Bepaalde opleiding en dat gecombineerd tot een frontale aanval op Israel waarbij hij graag generaliseert.
En nu? Waar propageert hij jodenhaat? Hij kan toch wel stellen dat hij Arier is? Dat is geen vreemde opmerking. Sterker, ik ben ook een arier. So what de fuck dan nog?
pi_81031679
quote:

[..]

[..]

Wat heeft die school ermee te maken? Toen van Agt als minister niet in het vaarwater van Israël zat was er nooit iets aan de hand.

Alle kritiek op de persoon van Agt is pas gekomen nadat van Agt inzag dat hij het vroeger bij het verkeerde eind had en in is gaan zien dat Israël een schurkenstaat is.

Die Ariër-uitlating heeft hem verder ook nooit achtervolgd. Dat is pas opgerakeld toen hij kritiek uitte op Israël. Zo doorzichtig allemaal...
  dinsdag 4 mei 2010 @ 22:59:31 #20
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_81031940
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 22:52 schreef DeParo het volgende:

[..]

Waar slaat deze opmerking op.
Breng eens een bezoekje aan Auschwitz, gewoon informatief, dan piep je wel anders
Dat er veel joden zijn omgekomen in de tweede wereldoorlog, geeft ze niet het alleenrecht te bepalen wie wel en niet bij de dodenherdenking mogen komen. Dat heeft niets met bekrompen zijn te maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 06-05-2010 13:25:30 ]
Laffe huichelaar
pi_81032170
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 22:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En nu? Waar propageert hij jodenhaat? Hij kan toch wel stellen dat hij Arier is? Dat is geen vreemde opmerking. Sterker, ik ben ook een arier. So what de fuck dan nog?
Lees je uberhaupt wat er in dat bericht staat.
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 22:54 schreef Gulo het volgende:

[..]

Wat heeft die school ermee te maken? Toen van Agt als minister niet in het vaarwater van Israël zat was er nooit iets aan de hand.

Alle kritiek op de persoon van Agt is pas gekomen nadat van Agt inzag dat hij het vroeger bij het verkeerde eind had en in is gaan zien dat Israël een schurkenstaat is.

Die Ariër-uitlating heeft hem verder ook nooit achtervolgd. Dat is pas opgerakeld toen hij kritiek uitte op Israël. Zo doorzichtig allemaal...
Lees je uberhaupt wat er in dat bericht staat lool.
Mbt z'n anti-semitisme ook dit dan nog hm.
http://www.rvdj.nl/2006/36

[ Bericht 16% gewijzigd door Frutsel op 06-05-2010 13:26:06 (nee dus - trollpost) ]
pi_81032322
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:03 schreef DeParo het volgende:

[..]

Lees je uberhaupt wat er in dat bericht staat.
Er is helemaal niets antisemitisch aan het beeld dat van Van Agt wordt geschetst in jouw artikel.
pi_81032405
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er is helemaal niets antisemitisch aan het beeld dat van Van Agt wordt geschetst in jouw artikel.
Haha vast.
Dan was Adolf Hitler ook geen anti-semiet omfg.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 23:09:04 #24
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_81032488
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 22:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ben ook Ariër. Je zou mijn twee kinderen eens moeten zien, die passen zo in een Lenie Riefenstahl-film.

Maar om zomaar als gezagsdrager te zeggen dat je ariër bent, is wel behoorlijk ongepast.

Anyway; Van Agt is in zijn regeerperiodes waarschijnlijk relatief pro-israel geweest en kwam er later achter dat de werkelijkheid iets genuanceerder ligt dan alleen maar 'die zielige joden die altijd maar belaagd worden door de bloeddorstige arabieren'. Nu probeert aandacht te vragen voor het lot van de Palestijnen en is hij dus een anti-semiet?
pi_81032586
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:09 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik ben ook Ariër. Je zou mijn twee kinderen eens moeten zien, die passen zo in een Lenie Riefenstahl-film.

Maar om zomaar als gezagsdrager te zeggen dat je ariër bent, is wel behoorlijk ongepast.

Anyway; Van Agt is in zijn regeerperiodes waarschijnlijk relatief pro-israel geweest en kwam er later achter dat de werkelijkheid iets genuanceerder ligt dan alleen maar 'die zielige joden die altijd maar belaagd worden door de bloeddorstige arabieren'. Nu probeert aandacht te vragen voor het lot van de Palestijnen en is hij dus een anti-semiet?
Zucht, en je begon nog zo goed met je Arier-v Agt uitspraak, maar daarna wordt het weer absurd.
Meneer heeft nog nooit iets positiefs gezegd over of Israel of over Joodse mensen.
pi_81032614
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:09 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, maar zie niet in waarom dat kan worden aangemerkt als antisemitisch.
pi_81032663
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, maar zie niet in waarom dat kan worden aangemerkt als antisemitisch.
Waarom zei meneer dat.
Waar zei meneer dat, wat staat er in het artikel KeesVogels, wanneer heeft mr. Van Agt dit gezegd.
pi_81032724
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:10 schreef DeParo het volgende:
Meneer heeft nog nooit iets positiefs gezegd over of Israel of over Joodse mensen.
Moet dat dan? Wilders zegt toch ook nooits iets positiefs over allochtonen? Maakt hem dat een antisemiet, maar dan gericht op allochtonen?

Overigens stel ik het op prijs als jij aangeeft welke elementen in dat artikel antisemitisch zijn
pi_81032832
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:11 schreef DeParo het volgende:

[..]

Waarom zei meneer dat.
Waar zei meneer dat, wat staat er in het artikel KeesVogels, wanneer heeft mr. Van Agt dit gezegd.
Het is onhandig, dat staat vast. Maar dat maakt Van Agt nog geen antisemiet.
pi_81032907
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Moet dat dan? Wilders zegt toch ook nooits iets positiefs over allochtonen? Maakt hem dat een antisemiet, maar dan gericht op allochtonen?

Overigens stel ik het op prijs als jij aangeeft welke elementen in dat artikel antisemitisch zijn
Ik weet even geen term zoals anti-semiet mbt moslims dan maar Wilders is zeer racistisch en discriminerend jegens deze groep nietwaar.

En mbt het artikel, ik vraag jou voor de honderste keer KoosVogels, en je weigert er antwoord op te geven, wat het antwoord van het artikel op jouw vraag is, wanneer en waar zei Dries van Agt dit.
pi_81032969
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is onhandig, dat staat vast. Maar dat maakt Van Agt nog geen antisemiet.
In combinatie met het tweede artikel maakt dat hem wel zeker dubieus.
Bovendien de uitspraak van de Persraad zegt genoeg.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 23:17:45 #32
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_81033054
quote:

[..]

Zucht, en je begon nog zo goed met je Arier-v Agt uitspraak, maar daarna wordt het weer absurd.
Misschien had hij daar geen specifieke reden toe?!
Life is what you make it.
pi_81033100
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:17 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Misschien had hij daar geen specifieke reden toe?!
Nou, in die context,
wat kon de gegronde reden zijn.
pi_81033155
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:16 schreef DeParo het volgende:

[..]

In combinatie met het tweede artikel maakt dat hem wel zeker dubieus.
Bovendien de uitspraak van de Persraad zegt genoeg.
Dubieus, dat zeker. Maar antisemiet is een zwaar beladen term. Ik vind het druktemakerij om niks. Joden hebben ook wel een teer huidje af en toe. Kritiek op de staat Israel wordt dikwijls weggewuifd als zijnde antisemitisch.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 23:20:05 #35
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_81033184
Een kwinkslag voor de humor, ik denk dat dat de achterliggende reden van van Agt is geweest.
Life is what you make it.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 23:20:43 #36
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_81033214
quote:

[..]

De Nederlandse regeringen zijn altijd pro-israel geweest. In de diverse oorlogen heeft de Nederlandse regering altijd achter Israel gestaan. Dat is sinds het laatste Gaza-akkefietje wel een beetje veranderd.
pi_81033271
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:20 schreef Schanulleke het volgende:
Een kwinkslag voor de humor, ik denk dat dat de achterliggende reden van van Agt is geweest.
Daar zou ik niet eens van staan te kijken.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 23:21:52 #38
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_81033272
Nou als die man dat gezegd heeft kan ik het me voorstellen dat hij er niet bij mag zijn.
Snollebolt
pi_81033452
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dubieus, dat zeker. Maar antisemiet is een zwaar beladen term. Ik vind het druktemakerij om niks. Joden hebben ook wel een teer huidje af en toe. Kritiek op de staat Israel wordt dikwijls weggewuifd als zijnde antisemitisch.
Maak ik jou dan uit voor een anti-semiet.
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:20 schreef Schanulleke het volgende:
Ik lach me kapot.
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:20 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

De Nederlandse regeringen zijn altijd pro-israel geweest. In de diverse oorlogen heeft de Nederlandse regering altijd achter Israel gestaan. Dat is sinds het laatste Gaza-akkefietje wel een beetje veranderd.
En wanneer heeft Van Agt in zijn periode laten blijken dat hij pro-Israel was in eerste instantie.
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Daar zou ik niet eens van staan te kijken.
Nou, nou, fijn dat Dries van Agt zo luchtig kan denken over de oorlog.
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:21 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Nou als die man dat gezegd heeft kan ik het me voorstellen dat hij er niet bij mag zijn.
Helemaal
goed.
pi_81033659
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:25 schreef DeParo het volgende:

[..]

Maak ik jou dan uit voor een anti-semiet.
Je gaat je gang maar.
quote:
Nou, nou, fijn dat Dries van Agt zo luchtig kan denken over de oorlog.
Ach man, er werden al vrij snel grapjes gemaakt over de oorlog Allo Allo, Fawlty Towers, Dads Army. Allemaal top series. Maar zonder gekheid, we zijn het er allemaal overeens dat het niet handig was van Van Agt.
pi_81033955
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je gaat je gang maar.
[..]
I Rest My Case.
quote:
Ach man, er werden al vrij snel grapjes gemaakt over de oorlog Allo Allo, Fawlty Towers, Dads Army. Allemaal top series. Maar zonder gekheid, we zijn het er allemaal overeens dat het niet handig was van Van Agt.
Maar geen grapjes om oorlogsmisdadigers vrij te pleiten Kees22.
Bovendien is het niet z'n enige ervaring met anti-semitisme.
Zie de meer juridische uitspraak en zie het tweede artikel.
  † In Memoriam † dinsdag 4 mei 2010 @ 23:46:05 #42
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_81034451
Als Van Agt weg is gebleven vanwege dit joodse edict mag hij achteraf dankbaar zijn. Hij heeft dan iig geen botbreuken opgelopen vanwege de paniek..

..veroorzaakt door een ordeverstorende schreeuwende jood!

God, de ironie.
pi_81034585
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:46 schreef NorthernStar het volgende:
Als Van Agt weg is gebleven vanwege dit joodse edict mag hij achteraf dankbaar zijn. Hij heeft dan iig geen botbreuken opgelopen vanwege de paniek..

..veroorzaakt door een ordeverstorende schreeuwende jood!

God, de ironie.
Hoe weet jij zo zeker dat het een Joodse manwas, gekleed ja, maar bekende vd politie lijkt me sterk dat dat een orthodoxe man is. Bovendien is dat niet een discussie voor dit forum.
pi_81035500
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:48 schreef DeParo het volgende:

[..]

Hoe weet jij zo zeker dat het een Joodse manwas, gekleed ja, maar bekende vd politie lijkt me sterk dat dat een orthodoxe man is. Bovendien is dat niet een discussie voor dit forum.
Want orthodoxe joden zijn nooit bekend bij justitie? Ga dat maar eens aan de politie in Antwerpen vragen dan. Of die illegale orgaanhandel in de Verenigde Staten, geleid door diverse rabbi's.

edit: Oh wacht, hij is bekend voor specifieke feiten. Dan zal je wel een punt hebben denk ik.
  woensdag 5 mei 2010 @ 00:22:04 #45
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_81036177
Overigens sprak Van Agt wel gewoon bij de herdenkingsdienst bij het Traianusplein.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_81036682
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 21:31 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Dit:
[..]

[..]

Inderdaad.
Dit was in het begin van zijn politieke carrière. Vervolgens werd hij vice-president en daarna nog een aantal keer minister-president. Hij had dan ook direct na zijn uitlating publiekelijk excuus gemaakt. Vervolgens was er niets meer over die misstap te horen.

Nu hij erg kritisch is over de situatie in het Midden Oosten en zich daarover laat horen, komt plots dit soort vuil weer boven. Maar er wordt wel vaker gepoogd karaktermoord te plegen op mensen die kritisch zijn met betrekking tot het Israëlische regeringsbeleid.
Heel goed!
Hoe zullen we dat eens gaan noemen: er wordt een bericht de wereld ingestuurd dat erg kwalijk is voor een groep/persoon maar later gewoon onzin blijkt te zijn.
Broodje aap is te zwak, dat doet geen recht aan de kwalijke bedoelingen.
Broodje boemerang?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_81036720
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 00:07 schreef Gulo het volgende:

[..]

Want orthodoxe joden zijn nooit bekend bij justitie? Ga dat maar eens aan de politie in Antwerpen vragen dan. Of die illegale orgaanhandel in de Verenigde Staten, geleid door diverse rabbi's.

edit: Oh wacht, hij is bekend voor specifieke feiten. Dan zal je wel een punt hebben denk ik.
Ja ga maar eens kijken in Antwerpen lool.

http://www.telegraaf.nl/b(...)a_rellen_liga__.html
pi_81036966
quote:

[..]

[..]

Dank voor deze citaten, als is de bron van het tweede mij nog onduidelijk.
Maar hoe je hier uit kunt afleiden dat Van Agt antisemiet is, is mij een groot raadsel.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_81037091
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 00:41 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dank voor deze citaten, als is de bron van het tweede mij nog onduidelijk.
Maar hoe je hier uit kunt afleiden dat Van Agt antisemiet is, is mij een groot raadsel.
Het staat er alleen letterlijk bijna en anders kijk eens in de jurdische uitspraak
zegt ook wel voldoende.
pi_81037127
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 22:50 schreef timmmmm het volgende:

Om te beginnen: een vriend van mij ging vanavond naar de dodenherdenking op de Grebbeberg. Het soldatenkerkhof!

En dan de homo's en gehandicapten en zigeuners!!.
Aan de Slaven is Hitler niet eens toegekomen, dus die hoeven we gelukkig niet te herdenken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kees22 op 05-05-2010 00:52:51 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')