Dat lijkt me wel ja, kort(!) uitleggen wat het inhoudt is belangrijk. Het is wel handig dat mensen weten wat je kunt en wat voor afstudeeronderzoek je hebt gedaan.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:27 schreef rthls het volgende:
Ik ga binnenkort solliciteren op een promotieplek (medisch, waar en wat precies laat ik in het midden ivm postgeschiedenis) en zou graag wat tips willen wat betreft het maken van mijn CV. Ik heb nog nooit een serieuze CV hoeven maken en als je op internet zoekt naar voorbeeld CVs heb ik vaak het gevoel dat die niet echt goed weergeven wat er op een CV moet staan voor een sollicitatie op een promotieplek, behalve de standaard dingen als personalia, opleiding e.d. natuurlijk.
Ik heb bijvoorbeeld een aantal stages gedaan, wat is daarbij belangrijk om te vermelden? Ik dacht zelf dat bijvoorbeeld vermelden van technieken die ik heb gebruikt wel handig is. Maar is het ook handig om behalve de titel ook kort te vermelden waar het over ging?
Bijbanen zou ik alleen vermelden als ze relevant zijn voor het werk waarop je solliciteert. Extracurriculaire activiteiten zou ik wel vermelden.quote:En het vermelden van bijbanen die ik heb gehad? Allemaal vermelden? En hobby en andere kwalificaties?
Bijbanen zijn gewoon de standaard bijbanen geweest (supermarkt, callcenter, horeca), dus die zijn dan niet echt het vermelden waard.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:40 schreef thabit het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel ja, kort(!) uitleggen wat het inhoudt is belangrijk. Het is wel handig dat mensen weten wat je kunt en wat voor afstudeeronderzoek je hebt gedaan.
[..]
Bijbanen zou ik alleen vermelden als ze relevant zijn voor het werk waarop je solliciteert. Extracurriculaire activiteiten zou ik wel vermelden.
Het kan ook handig zijn om referenties te regelen. En een voordracht over je afstudeerwerk te geven.
Een voordracht is uiteraard alleen nodig als erom wordt gevraagd, maar het kan nooit kwaad om dat zelf voor te stellen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:13 schreef rthls het volgende:
[..]
Bijbanen zijn gewoon de standaard bijbanen geweest (supermarkt, callcenter, horeca), dus die zijn dan niet echt het vermelden waard.
Helaas niet echt aan extracurriculaire dingen gedaan.
Referenties worden niet om gevraagd, maar die ik wilde ik wel voor de zekerheid regelen ja! En voordracht lijkt me alleen nodig als dat wordt gevraagd neem ik aan?
Ik heb werkelijk waar geen flauw idee wat dat betekent.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:25 schreef rthls het volgende:
Ok.
En wat adviseer jij: een vaardigheden-CV of een chronologische CV?
Een combinatie van allebei...quote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:25 schreef rthls het volgende:
Ok.
En wat adviseer jij: een vaardigheden-CV of een chronologische CV?
En ik ken dan weer een Amerikaanse die met een proefschrift in haar hand stond en verzuchtte wat voor prestatie we in Nederland moeten leveren en dat zo'n disseratie héél wat inhoudelijker is dan het eindproduct dat zij moest leveren. Dus tja, het ligt er maar net aan wie je spreekt, denk ikquote:Op woensdag 5 mei 2010 03:35 schreef nickybolletje het volgende:
TVP interessante discussie. Ik denk dat de Amerikaanse PhD behoorlijk onderschat wordt door sommige mensen hier... Een PhD aan een topuniversiteit hier betekent echt wat, in tegenstelling tot een Europese PhD waarbij je niet eens origineel onderzoek hoeft te publiceren en een paar jaar wat aankloot.
Ben ik ook zeker aan het doenquote:Op woensdag 9 juni 2010 17:35 schreef RobertoCarlos het volgende:
Je kunt trouwens ook gewoon even googlen naar cv's die mensen online zetten om daar inspiratie uit te halen.
Wat er nu direct meer is, durf ik niet te zeggen. Op de opleiding proberen ze je zoveel mogelijk te sturen richting wetenschappelijk onderzoek. Verder is er vooral werk bij de overheid, meer het beleidsonderzoek en particulier onderzoek bij bedrijven.quote:Op woensdag 16 juni 2010 20:17 schreef rthls het volgende:
Ik ga idd de medische kant op. Ik weet iig door m'n stages dat ik wel de wetenschap in wil!
Zijn er voor criminologen meer banen in de wetenschap of in niet-wetenschappelijk instellingen (bedrijfsleven of overheid)?
motivatiedipje heb ik ook, en laat ik nou net ook een inactieve begeleider hebben, goed weer, en met een vastlopende SPSS zittenquote:Op woensdag 21 juli 2010 15:24 schreef Quoi het volgende:
Mag ik even? Wat is SPSS toch een boutprogramma............... Zit al telkens minuuuten te wachten op syntaxen die vastlopen...
Inactieve begeleider, leeg gebouw en goed weer erbij en dit zorgt eigenlijk toch best voor een motivatiedipje.
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:19 schreef rthls het volgende:
I got the jobBinnenkort ben ik dus PhD-student!
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:19 schreef rthls het volgende:
ik wil nou niet de betweterige niet-phd student spelen: Maar, ik zou STATA gebruiken. Zo veel flexibeler, en je hebt veel meer 'grip' op wat je doet. Ik heb het voor m'n masterscriptie gebruikt, en dat is mij goed bevallen!quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:30 schreef Grumpey het volgende:
[..]
motivatiedipje heb ik ook, en laat ik nou net ook een inactieve begeleider hebben, goed weer, en met een vastlopende SPSS zitten
Bedankt voor de felicitatiesquote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:25 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
In Nederland, I presume?
Gefeliciteerd. Heb je nu uiteindelijk nog een voordracht moeten doen?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:19 schreef rthls het volgende:
Gefeliciteerd!!quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:19 schreef rthls het volgende:
Heb idd een voordracht moeten houden en die heeft er met name voor gezorgd dat ik ben aangenomen!quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:57 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Heb je nu uiteindelijk nog een voordracht moeten doen?
Het gaat toch allemaal nergens over? Als ik de loterij win begin ik mijn eigen instituut, waar alleen mede-partieel-autisten welkom zijn, de hele dag lekker knutselen aan ons eigen onderzoek. En de eerste de beste die woorden als 'competenties', 'ranglijsten', 'tevredenheidsonderzoeken', 'maatschappelijke impact', 'uitstraling naar buiten' en meer van dat soort geleuter in zijn of haar mond durft te nemen zetten we de deur uit. Of het raam. Op 10 hoog.quote:Op maandag 9 augustus 2010 17:41 schreef thabit het volgende:
Tja Kees, 't is kut, maar zo werkt het. Een hoop onzinnig gedoe komt er vaak bij kijken, bureaucratische procedures, stapels papierwerk, etc. Schijnt in Amerika allemaal nog een stuk onzinniger te zijn, daar duurt de hele procedure een jaar en moet je ook nog allemaal 'Teaching Statements' schrijven en zo.
Volgens mij gebruik je in het Nederlands gewoon het woord shortlist, overigens..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |