abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82510547
Ik ga binnenkort solliciteren op een promotieplek (medisch, waar en wat precies laat ik in het midden ivm postgeschiedenis ) en zou graag wat tips willen wat betreft het maken van mijn CV. Ik heb nog nooit een serieuze CV hoeven maken en als je op internet zoekt naar voorbeeld CVs heb ik vaak het gevoel dat die niet echt goed weergeven wat er op een CV moet staan voor een sollicitatie op een promotieplek, behalve de standaard dingen als personalia, opleiding e.d. natuurlijk.

Ik heb bijvoorbeeld een aantal stages gedaan, wat is daarbij belangrijk om te vermelden? Ik dacht zelf dat bijvoorbeeld vermelden van technieken die ik heb gebruikt wel handig is. Maar is het ook handig om behalve de titel ook kort te vermelden waar het over ging?

En het vermelden van bijbanen die ik heb gehad? Allemaal vermelden? En hobby en andere kwalificaties?

Alle tips zijn welkom, lijkt me namelijk een erg leuke plek dus wil goed naar voren komen!
Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
pi_82511359
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 19:27 schreef rthls het volgende:
Ik ga binnenkort solliciteren op een promotieplek (medisch, waar en wat precies laat ik in het midden ivm postgeschiedenis ) en zou graag wat tips willen wat betreft het maken van mijn CV. Ik heb nog nooit een serieuze CV hoeven maken en als je op internet zoekt naar voorbeeld CVs heb ik vaak het gevoel dat die niet echt goed weergeven wat er op een CV moet staan voor een sollicitatie op een promotieplek, behalve de standaard dingen als personalia, opleiding e.d. natuurlijk.

Ik heb bijvoorbeeld een aantal stages gedaan, wat is daarbij belangrijk om te vermelden? Ik dacht zelf dat bijvoorbeeld vermelden van technieken die ik heb gebruikt wel handig is. Maar is het ook handig om behalve de titel ook kort te vermelden waar het over ging?
Dat lijkt me wel ja, kort(!) uitleggen wat het inhoudt is belangrijk. Het is wel handig dat mensen weten wat je kunt en wat voor afstudeeronderzoek je hebt gedaan.
quote:
En het vermelden van bijbanen die ik heb gehad? Allemaal vermelden? En hobby en andere kwalificaties?
Bijbanen zou ik alleen vermelden als ze relevant zijn voor het werk waarop je solliciteert. Extracurriculaire activiteiten zou ik wel vermelden.

Het kan ook handig zijn om referenties te regelen. En een voordracht over je afstudeerwerk te geven.
pi_82513492
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 19:40 schreef thabit het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel ja, kort(!) uitleggen wat het inhoudt is belangrijk. Het is wel handig dat mensen weten wat je kunt en wat voor afstudeeronderzoek je hebt gedaan.
[..]

Bijbanen zou ik alleen vermelden als ze relevant zijn voor het werk waarop je solliciteert. Extracurriculaire activiteiten zou ik wel vermelden.

Het kan ook handig zijn om referenties te regelen. En een voordracht over je afstudeerwerk te geven.
Bijbanen zijn gewoon de standaard bijbanen geweest (supermarkt, callcenter, horeca), dus die zijn dan niet echt het vermelden waard.

Helaas niet echt aan extracurriculaire dingen gedaan.

Referenties worden niet om gevraagd, maar die ik wilde ik wel voor de zekerheid regelen ja! En voordracht lijkt me alleen nodig als dat wordt gevraagd neem ik aan?
pi_82516237
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 20:13 schreef rthls het volgende:

[..]

Bijbanen zijn gewoon de standaard bijbanen geweest (supermarkt, callcenter, horeca), dus die zijn dan niet echt het vermelden waard.

Helaas niet echt aan extracurriculaire dingen gedaan.

Referenties worden niet om gevraagd, maar die ik wilde ik wel voor de zekerheid regelen ja! En voordracht lijkt me alleen nodig als dat wordt gevraagd neem ik aan?
Een voordracht is uiteraard alleen nodig als erom wordt gevraagd, maar het kan nooit kwaad om dat zelf voor te stellen.
pi_82518885
Ok.

En wat adviseer jij: een vaardigheden-CV of een chronologische CV?
pi_82519254
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 21:25 schreef rthls het volgende:
Ok.

Ik heb werkelijk waar geen flauw idee wat dat betekent.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 22:08:37 #50
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_82522389
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 21:25 schreef rthls het volgende:
Ok.

Een combinatie van allebei...

En de bijbanen kun je ook als groep opgeven. Bijv. "2007-2010 diverse bijbanen, waaronder x en y" En dan pak je natuurlijk die baantje (bijv, administratief oid) die zo dicht mogelijk bij jouw promotieplek in de Biomedische Wetenschappen ligt..
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_82559419
Een combinatie van beide lijkt me wel een goeie ja.

Thabit: het verschil zit hem er, volgens mij in, in dat je bij een vaardigheden-CV veel meer uitleg geeft over wat je allemaal kunt en je dus specifieker in gaat op wat je kunt, in plaats van waar je hebt gewerkt.

Over die bijbanen lijkt me ook een wel een goeie, bedankt voor de tips
  woensdag 9 juni 2010 @ 17:35:06 #52
124676 RobertoCarlos
pi_82559538
Je kunt trouwens ook gewoon even googlen naar cv's die mensen online zetten om daar inspiratie uit te halen.
pi_82562028
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 03:35 schreef nickybolletje het volgende:
TVP interessante discussie. Ik denk dat de Amerikaanse PhD behoorlijk onderschat wordt door sommige mensen hier... Een PhD aan een topuniversiteit hier betekent echt wat, in tegenstelling tot een Europese PhD waarbij je niet eens origineel onderzoek hoeft te publiceren en een paar jaar wat aankloot.
En ik ken dan weer een Amerikaanse die met een proefschrift in haar hand stond en verzuchtte wat voor prestatie we in Nederland moeten leveren en dat zo'n disseratie héél wat inhoudelijker is dan het eindproduct dat zij moest leveren. Dus tja, het ligt er maar net aan wie je spreekt, denk ik
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 9 juni 2010 @ 18:49:19 #54
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_82562708
Heeft er iemand hier toevallig de GRE-test in NL gedaan?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  Moderator woensdag 9 juni 2010 @ 19:47:53 #55
45833 crew  Fogel
pi_82565635
Jorge Cham van PhD comics komt volgende week een presentatie houden bij onze universiteit
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_82572821
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 17:35 schreef RobertoCarlos het volgende:
Je kunt trouwens ook gewoon even googlen naar cv's die mensen online zetten om daar inspiratie uit te halen.
Ben ik ook zeker aan het doen
  woensdag 16 juni 2010 @ 17:21:48 #57
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_82891729
Ik ga het gewoon proberen
Er zijn twee promotieplekken aan de Universiteit Utrecht die mij wel aanspreken. Ik heb de onderzoeksvoorstellen aangevraagd en bekeken, de brief is inmiddels opgesteld, morgen nog eens doorlezen en dan maar opsturen. Kijken of de interesse wederzijds is.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_82892383
Ik ga ook nog deze week m'n sollicitatiebrief opsturen Welke tak van wetenschap gaat het bij jou om Chanty?
  woensdag 16 juni 2010 @ 17:58:40 #59
52229 Chanty
pi_82893897
Nou ik ben bijna afgestudeerd als criminoloog, maar dit onderzoek wordt uitgevoerd bij geowetenschappen in samenwerking met sociale wetenschappen. Maar het sluit op zich prima aan bij mijn vooropleiding. Als je zoekt naar banen op criminologie vind je sowieso vrijwel niks dus het is creatief zoeken

Jij ging de medische kant op las ik? Spannend
pi_82900458
Ik ga idd de medische kant op. Ik weet iig door m'n stages dat ik wel de wetenschap in wil!

Zijn er voor criminologen meer banen in de wetenschap of in niet-wetenschappelijk instellingen (bedrijfsleven of overheid)?
  woensdag 16 juni 2010 @ 21:40:33 #61
52229 Chanty
pi_82904982
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 20:17 schreef rthls het volgende:
Ik ga idd de medische kant op. Ik weet iig door m'n stages dat ik wel de wetenschap in wil!

Zijn er voor criminologen meer banen in de wetenschap of in niet-wetenschappelijk instellingen (bedrijfsleven of overheid)?
Wat er nu direct meer is, durf ik niet te zeggen. Op de opleiding proberen ze je zoveel mogelijk te sturen richting wetenschappelijk onderzoek. Verder is er vooral werk bij de overheid, meer het beleidsonderzoek en particulier onderzoek bij bedrijven.

Ik heb een sollicitatie nu lopen bij een groot criminologisch onderzoeksbureau en dus die twee promotieplekken. Beleidsonderzoek trekt me totaal niet en verder kun je nog denken aan banen als misdaadanalist bij de politie of raadsonderzoeker bij de raad voor de kinderbescherming of iets als reclasseringsmedewerker. Dan ben je wat praktischer bezig.

Ik vind voor zowel het wetenschappelijk als het meer praktische wat te zeggen. Ik zoek en solliciteer gewoon zo breed mogelijk en dan maar kijken waar ik terecht kom. Het is ook niet echt een tijd om kieskeurig te zijn.
pi_83541130
Ik ben uitgenodigd voor een gesprek
  donderdag 1 juli 2010 @ 19:05:16 #63
52229 Chanty
pi_83541948
Tof

Ik niet teveel aanloop en dan wordt het als criminoloog toch lastig tussen de geologen, maar had er wel al op gerekend. Andere baan waren ze te spreken over mijn sollicitatie maar ben ik op de reservelijst gezet omdat ik natuurlijk nauwelijks werkervaring heb op onderzoeksgebied

Mijn begeleiders zeiden dat ik na mijn afstuderen maar bij hen en hun collega's moet aankloppen voor klusjes en dat ik dan waarschijnlijk vanzelf wel het onderzoek verder inrol. En ondertussen natuurlijk lekker doorspeuren naar werk en zorgen dat ik met een hoog cijfer ga afstuderen
pi_83559681
Jammer voor je. Maar vragen ze voor een PhD-plek al zoveel ervaring dan? Of heb je dan te weinig stages gedaan in die onderzoeksrichting?

Ik laat het weten of ik straks verder mag in de sollicitatie
  vrijdag 2 juli 2010 @ 09:07:28 #65
52229 Chanty
pi_83560213
Voor die promotieplek werd wel aardig wat ervaring gevraagd ja maar hoeveel exact weet ik niet (stond er niet in jaren bij vermeld of zo ). Maar denk dat de afwijzing daar eerder te maken heeft met het vakgebied. Het onderzoek had zeker raakvlakken met criminologie en ik ben zelf ervan overtuigd dat ik me de geologische theorie vrij snel eigen zou hebben gemaakt. Maar ik kan me goed voorstellen dat ze toch voorkeur geven aan iemand met een geologiestudie die al over deze kennis beschikt.

Maar de afwijzing waar het ging om werkervaring was voor de sollicitatie bij een groot onderzoeksbureau. Betrof een coordinerende functie van het dataverzamelingsproces van een onderzoek. Op zich niet gek dat ze liever iemand hebben die vaker onderzoeken heeft gedaan. Ik kan met stages en afstudeeronderzoeken nooit opboksen tegen iemand met een aantal jaren onderzoekservaring.
  woensdag 21 juli 2010 @ 15:24:48 #66
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_84317121
Mag ik even? Wat is SPSS toch een boutprogramma............... Zit al telkens minuuuten te wachten op syntaxen die vastlopen...

Inactieve begeleider, leeg gebouw en goed weer erbij en dit zorgt eigenlijk toch best voor een motivatiedipje.
  woensdag 21 juli 2010 @ 15:30:46 #67
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_84317335
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:24 schreef Quoi het volgende:
Mag ik even? Wat is SPSS toch een boutprogramma............... Zit al telkens minuuuten te wachten op syntaxen die vastlopen...

Inactieve begeleider, leeg gebouw en goed weer erbij en dit zorgt eigenlijk toch best voor een motivatiedipje.
motivatiedipje heb ik ook, en laat ik nou net ook een inactieve begeleider hebben, goed weer, en met een vastlopende SPSS zitten
pi_84568784
I got the job :D Binnenkort ben ik dus PhD-student!
  dinsdag 27 juli 2010 @ 22:25:33 #69
124676 RobertoCarlos
pi_84569077
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 22:19 schreef rthls het volgende:
Gefeliciteerd! ^O^

In Nederland, I presume?

[ Bericht 3% gewijzigd door RobertoCarlos op 27-07-2010 22:56:27 ]
pi_84578682
quote:
Gefeliciteerd! *O*
  woensdag 28 juli 2010 @ 10:08:37 #71
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_84579399
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:30 schreef Grumpey het volgende:

[..]

motivatiedipje heb ik ook, en laat ik nou net ook een inactieve begeleider hebben, goed weer, en met een vastlopende SPSS zitten :)
ik wil nou niet de betweterige niet-phd student spelen: Maar, ik zou STATA gebruiken. Zo veel flexibeler, en je hebt veel meer 'grip' op wat je doet. Ik heb het voor m'n masterscriptie gebruikt, en dat is mij goed bevallen!

oh, en gefeliciteerd rhls! Ik begin in september met werken als onderzoeksassistent op de uni, en in de tussentijd werk ik aan het publiceren van m'n scriptie. Ik hoop in december in een promotieplek te rollen..
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_84618560
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 22:25 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! ^O^

In Nederland, I presume?
Bedankt voor de felicitaties :D

Het is idd in Nederland! M'n PhD wilde ik sowieso hier doen, misschien dat ik als postdoc nog eens in het buitenland beland (als ik dan nog in de wetenschap wil blijven :P)
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:57:48 #73
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_84625556
quote:
Gefeliciteerd. Heb je nu uiteindelijk nog een voordracht moeten doen?
  donderdag 29 juli 2010 @ 14:08:27 #74
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_84626061
quote:
Gefeliciteerd!!
Ik weet even zo snel niet meer wat, maar iets medisch geloof ik. Misschien komen we elkaar op de een of andere manier nog eens tegen dan....

SPSS overigens weer hersteld hier, weer wat minder, gebouw nog steeds leeg, begeleider nog steeds inactief, maar zelf inmiddels weer aardig gemotiveerd. Weer artikel gesubmit zojuist en nu aan het scoren voor mijn review. We komen er wel.
pi_84626904
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:57 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. Heb je nu uiteindelijk nog een voordracht moeten doen?
Heb idd een voordracht moeten houden en die heeft er met name voor gezorgd dat ik ben aangenomen!

En het is 'iets medisch' idd, Quoi. En wie weet dan ;)

Ik heb gelukkig de afgelopen paar stages weinig met SPSS van doen gehad, maar ik denk dat daar verandering in gaat komen als ik ga beginnen... :{
  maandag 9 augustus 2010 @ 17:28:23 #76
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_85056852
*Klaagkick*. Ik heb gesolliciteerd op een functie als lecturer act. sciences aan een goede uni in de UK en sta op de korte lijst (is dat correct Nederlands?) met volgens geruchten ;) heel goede kansen. (Niet dat ik act. science noodzakelijkerwijs bijzonder attractief vind (...), maar je moet wat met alle aanstormende brute bezuinigingen en het bepaalt natuurlijk niet (geheel) de richting van mijn onderzoek).

Nu bestaan dat soort interviews altijd (althans, ik heb nog nooit anders meegemaakt of gehoord van anderen) uit een korte presentatie (10 mins, kwartiertje) waarin het er vooral om gaat dat je laat zien een beetje fatsoenlijk te kunnen presenteren en een interview van een minuutje of 20 er meteen achteraan. Maar er heeft vast een of andere manager inmiddels weer met z'n tengels aangezeten, want ik kreeg net een mailtje dat ik geacht word een presentatie van een half uur te geven met een op het eerste gezicht nogal specifieke inhoudsopdracht, open voor iedereen, en een paar uur later een interview van drie kwartier tot een uur.

What the fuck, lazer toch op, ik solliciteer niet voor een hoogleraarschap eikels. :(. De moed zakt me nu al in de schoenen, en ik had er net een beetje een goed gevoel over opgebouwd, had al wat kleine dingen voorbereid, had goede moed gekregen door de 'inside info' over m'n kansen. Nu heb ik het alweer helemaal gehad, ik ben bijzonder slecht in dit soort dingen, ik *haat* 'mezelf verkopen' en halve leugens te verkondigen door te beweren dat ik dingen interessant vind die me eigenlijk ganz Egal zijn. Geef me de baan als je vindt dat ik wat kan bijdragen, je kent m'n onderzoek en ik wil er best wat over uitleggen etc., maar om daar een uur aan zo'n politiek correcte poppekast te gaan zitten meedoen (waarbij de interviewers zelf ook dondersgoed weten dat bepaalde vragen die gesteld worden 0 zin hebben), bah. :r :(.

Zo. Sorry. Hoe gaat het met jullie allemaal? oO<.
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  maandag 9 augustus 2010 @ 17:32:16 #77
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_85057036
In before the USA-adepten die komen melden dat dit allemaal niets voorstelt en dat je in de USA pas *echt* moet solliciteren. :P.

Ik sta dubbel in de OP, da's wel lief, maar ik ben officieel nog steeds in dienst van Bath, en er staat ook niet bij dat ik wiskundige ben. ;(.
Fotoboek
pi_85057390
Tja Kees, 't is kut, maar zo werkt het. Een hoop onzinnig gedoe komt er vaak bij kijken, bureaucratische procedures, stapels papierwerk, etc. Schijnt in Amerika allemaal nog een stuk onzinniger te zijn, daar duurt de hele procedure een jaar en moet je ook nog allemaal 'Teaching Statements' schrijven en zo.

Volgens mij gebruik je in het Nederlands gewoon het woord shortlist, overigens. ;).
  Moderator maandag 9 augustus 2010 @ 17:43:55 #79
45833 crew  Fogel
pi_85057498
Ik heb een hekel aan sollicitaties, ben blij dat ik na het behalen van mijn phd weer gewoon full-time terug ga naar mijn huidige werkgever (ik heb er dus tijdelijk 2).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  maandag 9 augustus 2010 @ 18:16:08 #80
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_85058901
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 17:41 schreef thabit het volgende:
Tja Kees, 't is kut, maar zo werkt het. Een hoop onzinnig gedoe komt er vaak bij kijken, bureaucratische procedures, stapels papierwerk, etc. Schijnt in Amerika allemaal nog een stuk onzinniger te zijn, daar duurt de hele procedure een jaar en moet je ook nog allemaal 'Teaching Statements' schrijven en zo.

Volgens mij gebruik je in het Nederlands gewoon het woord shortlist, overigens. ;).
Het gaat toch allemaal nergens over? Als ik de loterij win begin ik mijn eigen instituut, waar alleen mede-partieel-autisten welkom zijn, de hele dag lekker knutselen aan ons eigen onderzoek. En de eerste de beste die woorden als 'competenties', 'ranglijsten', 'tevredenheidsonderzoeken', 'maatschappelijke impact', 'uitstraling naar buiten' en meer van dat soort geleuter in zijn of haar mond durft te nemen zetten we de deur uit. Of het raam. Op 10 hoog. O+.

Ok, ik zal erover ophouden. Ik ben bang dat ik geroosterd ga worden. Net als de vorige keer (zelfde uni overigens), waar ik verreweg de sterkste onderzoeker was die gesolliciteerd had maar werd afgewezen vanwege het interview (hoorde ik later, de twee wiskundigen in het committee hadden me heel graag willen hebben, maar konden de andere 7 of 8 niet-wiskundigen niet overtuigen. ;().
Fotoboek
pi_85571881
Ik begin komende october als assistant-professor in Houston, TX en heb dus het afgelopen jaar de sollicitatie procedure meegemaakt. Op zich vond ik het wel mee vallen, en het scheelde dat ik wist dat ik de job in principe had tenzij ik iets heel stoms zou doen. Het begon met een dag vol 30 minuten interviews met alle individuele onderzoekers op die afdeling, en een presentatie van een uur. Daarna heb ik nog een research statement en motivatie moeten schrijven, en is mijn CV nog door een commissie bekeken. Daarna heb ik het officiele aanbod gekregen. Ik vond het allemaal wel meevallen, en het geeft je ook het gevoel dat ze je echt willen.

Kees: als dit hem niet wordt, dan komt er wel weer een nieuwe mogelijkheid.
Jesus saves but death prevails.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 14:32:04 #82
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_85730652
@Shivo, is "assistant professor" wat we in NL een UD noemen? En dank je :).

Gisteren het praatje en interview, en vanmorgen het nieuws dat ik de baan te pakken heb *O*. Het is in Manchester om precies te zijn, een lectureship in Actuarial Sciences (dat 'Science' kun je net zo goed weglaten eigenlijk :'), maar het heeft voornamelijk betrekking op lesgeven en dat vind ik niet zo erg, qua onderzoek ben ik vrij om mijn eigen dingen te doen). Fijn, Manchester heeft een sterk en breed wiskundeinstituut, dus een uitstekende plek om terecht te komen :). De komende dagen de verdere details afhandelen, o.a. wanneer ik precies zal beginnen, het enige nadeeltje is dat ik mijn avontuur in Australie zal moeten inkorten ben ik bang ;(.
Fotoboek
  donderdag 26 augustus 2010 @ 15:01:07 #83
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_85731910
*schaamteloze sollicitatie naar een vermelding in de OP* O-)

Ik ben opgeleid als celbioloog en ik ben gepromoveerd aan de UvA (Biochemie/celbiologie). Ik bedacht me tijdens mijn promotietijd dat ik toch echt geen prof wilde worden (dus geen UD, dus geen postdoc, dus wat dan?), en daarom ben ik na mijn promotie op zoek gegaan naar een baan buiten de academie.

Na 10-tallen sollicitaties werk ik nu al ruim 3 jaar als uitgever bij een grote internationale wetenschappelijke uitgeverij, en dat bevalt prima. Ik werk samen met andere PhDs, ik kan nog steeds discussieren over wetenschap en ik ga naar conferenties, maar ik hoef zelf niet het lab meer in. Mijn onderwerpen liggen dicht genoeg bij mijn achtergrond om er over mee te kunnen praten, en ver genoeg er vanaf om me in te moeten lezen. Ook is de 'commerciele' wereld lang niet zo eng en evil als sommige academici denken!
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
pi_85735008
Kees: ja, ongeveer hetzelfde. In de VS is het onderzoek wel minder hierarchisch, in principe heb ik geen baas meer nu. Wel het hoofd van de afdeling maar die heeft uiteindelijk geen zeg in wat ik wel of niet doe, zolang ik me aan de statuten van het instituut houdt. In Nederland sta je als UD in principe onder leiding van een professor (hoewel dat ook wel aan het veranderen is).
CLupea: werk je bij Elsevier? Die zitten in Cambridge, MA ook vlak om de hoek.
Jesus saves but death prevails.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 17:57:59 #85
124676 RobertoCarlos
pi_85738263
Zijn er nog meer veranderingen anders dan die in deze draad 4 genoemd zijn?
Dan doe ik wel ff een verzoekje aan de mods om de OP in een keer aan te passen....

En ook in NL wordt de benaming 'assistent professor' gewoon gebruikt ipv UD
pi_85739332
Hoi Kees, welkom in Manchester! Als je praktische vragen hebt, stuur maar een PM ofzo :)

@Clupea: dat lijkt me eigenlijk een ideale baan! Ben nu nog een paar maanden postdoc, maar weet niet of ik verder wil (en kan - er zijn ongeveer 0 banen beschikbaar) in de wetenschap. Werken bij een wetenschappelijke uitgeverij heeft me altijd al leuk geleken. Hoe heb je het aangepakt om bij een uitgeverij terecht te komen?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')