Wat er nu direct meer is, durf ik niet te zeggen. Op de opleiding proberen ze je zoveel mogelijk te sturen richting wetenschappelijk onderzoek. Verder is er vooral werk bij de overheid, meer het beleidsonderzoek en particulier onderzoek bij bedrijven.quote:Op woensdag 16 juni 2010 20:17 schreef rthls het volgende:
Ik ga idd de medische kant op. Ik weet iig door m'n stages dat ik wel de wetenschap in wil!
Zijn er voor criminologen meer banen in de wetenschap of in niet-wetenschappelijk instellingen (bedrijfsleven of overheid)?
motivatiedipje heb ik ook, en laat ik nou net ook een inactieve begeleider hebben, goed weer, en met een vastlopende SPSS zittenquote:Op woensdag 21 juli 2010 15:24 schreef Quoi het volgende:
Mag ik even? Wat is SPSS toch een boutprogramma............... Zit al telkens minuuuten te wachten op syntaxen die vastlopen...
Inactieve begeleider, leeg gebouw en goed weer erbij en dit zorgt eigenlijk toch best voor een motivatiedipje.
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:19 schreef rthls het volgende:
I got the jobBinnenkort ben ik dus PhD-student!
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:19 schreef rthls het volgende:
ik wil nou niet de betweterige niet-phd student spelen: Maar, ik zou STATA gebruiken. Zo veel flexibeler, en je hebt veel meer 'grip' op wat je doet. Ik heb het voor m'n masterscriptie gebruikt, en dat is mij goed bevallen!quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:30 schreef Grumpey het volgende:
[..]
motivatiedipje heb ik ook, en laat ik nou net ook een inactieve begeleider hebben, goed weer, en met een vastlopende SPSS zitten
Bedankt voor de felicitatiesquote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:25 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
In Nederland, I presume?
Gefeliciteerd. Heb je nu uiteindelijk nog een voordracht moeten doen?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:19 schreef rthls het volgende:
Gefeliciteerd!!quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:19 schreef rthls het volgende:
Heb idd een voordracht moeten houden en die heeft er met name voor gezorgd dat ik ben aangenomen!quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:57 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Heb je nu uiteindelijk nog een voordracht moeten doen?
Het gaat toch allemaal nergens over? Als ik de loterij win begin ik mijn eigen instituut, waar alleen mede-partieel-autisten welkom zijn, de hele dag lekker knutselen aan ons eigen onderzoek. En de eerste de beste die woorden als 'competenties', 'ranglijsten', 'tevredenheidsonderzoeken', 'maatschappelijke impact', 'uitstraling naar buiten' en meer van dat soort geleuter in zijn of haar mond durft te nemen zetten we de deur uit. Of het raam. Op 10 hoog.quote:Op maandag 9 augustus 2010 17:41 schreef thabit het volgende:
Tja Kees, 't is kut, maar zo werkt het. Een hoop onzinnig gedoe komt er vaak bij kijken, bureaucratische procedures, stapels papierwerk, etc. Schijnt in Amerika allemaal nog een stuk onzinniger te zijn, daar duurt de hele procedure een jaar en moet je ook nog allemaal 'Teaching Statements' schrijven en zo.
Volgens mij gebruik je in het Nederlands gewoon het woord shortlist, overigens..
Ok. Mijn ervaring op wiskundedepts. in NL is dat die leiding meer de vorm van een adviserend mentorschap aanneemt en de UD volledig vrij is qua onderzoek etc.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:23 schreef Shivo het volgende:
Kees: ja, ongeveer hetzelfde. In de VS is het onderzoek wel minder hierarchisch, in principe heb ik geen baas meer nu. Wel het hoofd van de afdeling maar die heeft uiteindelijk geen zeg in wat ik wel of niet doe, zolang ik me aan de statuten van het instituut houdt. In Nederland sta je als UD in principe onder leiding van een professor (hoewel dat ook wel aan het veranderen is).
Dank je! En ook dank voor het aanbod, dat komt vast en zeker goed van pas binnenkort.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:33 schreef SaskiaR het volgende:
Hoi Kees, welkom in Manchester! Als je praktische vragen hebt, stuur maar een PM ofzo
Tja, ik ben gevraagdquote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:33 schreef SaskiaR het volgende:
@Clupea: dat lijkt me eigenlijk een ideale baan! Ben nu nog een paar maanden postdoc, maar weet niet of ik verder wil (en kan - er zijn ongeveer 0 banen beschikbaar) in de wetenschap. Werken bij een wetenschappelijke uitgeverij heeft me altijd al leuk geleken. Hoe heb je het aangepakt om bij een uitgeverij terecht te komen?
Nu we toch dit zijpaadje zijn ingeslagen, hoe wordt er in jouw branche eigenlijk aangekeken tegen open preprintdatabases, zoals arxiv.org? Wordt het gezien als een bedreiging voor het voortbestaan van de commerciele wetenschappelijke tijdschriften op dezelfde gebieden?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 08:40 schreef Clupea het volgende:
[..]
Tja, ik ben gevraagd![]()
Ik had mijn CV op Monsterboard staan, en daar heeft een wervingsbureau op gereageerd. Ik had de vacature eerst geweigerd want ze vroegen een eeuw publishing-werkervaring, maar dat bleek uiteindelijk wel mee te vallen.
Het is erg leuk om te zien hoe journals van de andere kant werken, er zit een hele 'industrie' achter die je als wetenschapper niet ziet. Er zijn echter ook een hoop minder leuke banen in publishing, dus je moet wel uitkijken waarop je solliciteert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |