abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82559419
Een combinatie van beide lijkt me wel een goeie ja.

Thabit: het verschil zit hem er, volgens mij in, in dat je bij een vaardigheden-CV veel meer uitleg geeft over wat je allemaal kunt en je dus specifieker in gaat op wat je kunt, in plaats van waar je hebt gewerkt.

Over die bijbanen lijkt me ook een wel een goeie, bedankt voor de tips
Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
  woensdag 9 juni 2010 @ 17:35:06 #52
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_82559538
Je kunt trouwens ook gewoon even googlen naar cv's die mensen online zetten om daar inspiratie uit te halen.
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_82562028
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 03:35 schreef nickybolletje het volgende:
TVP interessante discussie. Ik denk dat de Amerikaanse PhD behoorlijk onderschat wordt door sommige mensen hier... Een PhD aan een topuniversiteit hier betekent echt wat, in tegenstelling tot een Europese PhD waarbij je niet eens origineel onderzoek hoeft te publiceren en een paar jaar wat aankloot.
En ik ken dan weer een Amerikaanse die met een proefschrift in haar hand stond en verzuchtte wat voor prestatie we in Nederland moeten leveren en dat zo'n disseratie héél wat inhoudelijker is dan het eindproduct dat zij moest leveren. Dus tja, het ligt er maar net aan wie je spreekt, denk ik
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 9 juni 2010 @ 18:49:19 #54
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_82562708
Heeft er iemand hier toevallig de GRE-test in NL gedaan?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  Moderator woensdag 9 juni 2010 @ 19:47:53 #55
45833 crew  Fogel
pi_82565635
Jorge Cham van PhD comics komt volgende week een presentatie houden bij onze universiteit
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_82572821
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 17:35 schreef RobertoCarlos het volgende:
Je kunt trouwens ook gewoon even googlen naar cv's die mensen online zetten om daar inspiratie uit te halen.
Ben ik ook zeker aan het doen
  woensdag 16 juni 2010 @ 17:21:48 #57
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_82891729
Ik ga het gewoon proberen
Er zijn twee promotieplekken aan de Universiteit Utrecht die mij wel aanspreken. Ik heb de onderzoeksvoorstellen aangevraagd en bekeken, de brief is inmiddels opgesteld, morgen nog eens doorlezen en dan maar opsturen. Kijken of de interesse wederzijds is.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_82892383
Ik ga ook nog deze week m'n sollicitatiebrief opsturen Welke tak van wetenschap gaat het bij jou om Chanty?
  woensdag 16 juni 2010 @ 17:58:40 #59
52229 Chanty
pi_82893897
Nou ik ben bijna afgestudeerd als criminoloog, maar dit onderzoek wordt uitgevoerd bij geowetenschappen in samenwerking met sociale wetenschappen. Maar het sluit op zich prima aan bij mijn vooropleiding. Als je zoekt naar banen op criminologie vind je sowieso vrijwel niks dus het is creatief zoeken

Jij ging de medische kant op las ik? Spannend
pi_82900458
Ik ga idd de medische kant op. Ik weet iig door m'n stages dat ik wel de wetenschap in wil!

Zijn er voor criminologen meer banen in de wetenschap of in niet-wetenschappelijk instellingen (bedrijfsleven of overheid)?
  woensdag 16 juni 2010 @ 21:40:33 #61
52229 Chanty
pi_82904982
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 20:17 schreef rthls het volgende:
Ik ga idd de medische kant op. Ik weet iig door m'n stages dat ik wel de wetenschap in wil!

Zijn er voor criminologen meer banen in de wetenschap of in niet-wetenschappelijk instellingen (bedrijfsleven of overheid)?
Wat er nu direct meer is, durf ik niet te zeggen. Op de opleiding proberen ze je zoveel mogelijk te sturen richting wetenschappelijk onderzoek. Verder is er vooral werk bij de overheid, meer het beleidsonderzoek en particulier onderzoek bij bedrijven.

Ik heb een sollicitatie nu lopen bij een groot criminologisch onderzoeksbureau en dus die twee promotieplekken. Beleidsonderzoek trekt me totaal niet en verder kun je nog denken aan banen als misdaadanalist bij de politie of raadsonderzoeker bij de raad voor de kinderbescherming of iets als reclasseringsmedewerker. Dan ben je wat praktischer bezig.

Ik vind voor zowel het wetenschappelijk als het meer praktische wat te zeggen. Ik zoek en solliciteer gewoon zo breed mogelijk en dan maar kijken waar ik terecht kom. Het is ook niet echt een tijd om kieskeurig te zijn.
pi_83541130
Ik ben uitgenodigd voor een gesprek
  donderdag 1 juli 2010 @ 19:05:16 #63
52229 Chanty
pi_83541948
Tof

Ik niet teveel aanloop en dan wordt het als criminoloog toch lastig tussen de geologen, maar had er wel al op gerekend. Andere baan waren ze te spreken over mijn sollicitatie maar ben ik op de reservelijst gezet omdat ik natuurlijk nauwelijks werkervaring heb op onderzoeksgebied

Mijn begeleiders zeiden dat ik na mijn afstuderen maar bij hen en hun collega's moet aankloppen voor klusjes en dat ik dan waarschijnlijk vanzelf wel het onderzoek verder inrol. En ondertussen natuurlijk lekker doorspeuren naar werk en zorgen dat ik met een hoog cijfer ga afstuderen
pi_83559681
Jammer voor je. Maar vragen ze voor een PhD-plek al zoveel ervaring dan? Of heb je dan te weinig stages gedaan in die onderzoeksrichting?

Ik laat het weten of ik straks verder mag in de sollicitatie
  vrijdag 2 juli 2010 @ 09:07:28 #65
52229 Chanty
pi_83560213
Voor die promotieplek werd wel aardig wat ervaring gevraagd ja maar hoeveel exact weet ik niet (stond er niet in jaren bij vermeld of zo ). Maar denk dat de afwijzing daar eerder te maken heeft met het vakgebied. Het onderzoek had zeker raakvlakken met criminologie en ik ben zelf ervan overtuigd dat ik me de geologische theorie vrij snel eigen zou hebben gemaakt. Maar ik kan me goed voorstellen dat ze toch voorkeur geven aan iemand met een geologiestudie die al over deze kennis beschikt.

Maar de afwijzing waar het ging om werkervaring was voor de sollicitatie bij een groot onderzoeksbureau. Betrof een coordinerende functie van het dataverzamelingsproces van een onderzoek. Op zich niet gek dat ze liever iemand hebben die vaker onderzoeken heeft gedaan. Ik kan met stages en afstudeeronderzoeken nooit opboksen tegen iemand met een aantal jaren onderzoekservaring.
  woensdag 21 juli 2010 @ 15:24:48 #66
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_84317121
Mag ik even? Wat is SPSS toch een boutprogramma............... Zit al telkens minuuuten te wachten op syntaxen die vastlopen...

Inactieve begeleider, leeg gebouw en goed weer erbij en dit zorgt eigenlijk toch best voor een motivatiedipje.
  woensdag 21 juli 2010 @ 15:30:46 #67
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_84317335
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:24 schreef Quoi het volgende:
Mag ik even? Wat is SPSS toch een boutprogramma............... Zit al telkens minuuuten te wachten op syntaxen die vastlopen...

Inactieve begeleider, leeg gebouw en goed weer erbij en dit zorgt eigenlijk toch best voor een motivatiedipje.
motivatiedipje heb ik ook, en laat ik nou net ook een inactieve begeleider hebben, goed weer, en met een vastlopende SPSS zitten
pi_84568784
I got the job :D Binnenkort ben ik dus PhD-student!
  dinsdag 27 juli 2010 @ 22:25:33 #69
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_84569077
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 22:19 schreef rthls het volgende:
Gefeliciteerd! ^O^

In Nederland, I presume?

[ Bericht 3% gewijzigd door RobertoCarlos op 27-07-2010 22:56:27 ]
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_84578682
quote:
Gefeliciteerd! *O*
  woensdag 28 juli 2010 @ 10:08:37 #71
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_84579399
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:30 schreef Grumpey het volgende:

[..]

motivatiedipje heb ik ook, en laat ik nou net ook een inactieve begeleider hebben, goed weer, en met een vastlopende SPSS zitten :)
ik wil nou niet de betweterige niet-phd student spelen: Maar, ik zou STATA gebruiken. Zo veel flexibeler, en je hebt veel meer 'grip' op wat je doet. Ik heb het voor m'n masterscriptie gebruikt, en dat is mij goed bevallen!

oh, en gefeliciteerd rhls! Ik begin in september met werken als onderzoeksassistent op de uni, en in de tussentijd werk ik aan het publiceren van m'n scriptie. Ik hoop in december in een promotieplek te rollen..
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_84618560
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 22:25 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! ^O^

In Nederland, I presume?
Bedankt voor de felicitaties :D

Het is idd in Nederland! M'n PhD wilde ik sowieso hier doen, misschien dat ik als postdoc nog eens in het buitenland beland (als ik dan nog in de wetenschap wil blijven :P)
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:57:48 #73
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_84625556
quote:
Gefeliciteerd. Heb je nu uiteindelijk nog een voordracht moeten doen?
  donderdag 29 juli 2010 @ 14:08:27 #74
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_84626061
quote:
Gefeliciteerd!!
Ik weet even zo snel niet meer wat, maar iets medisch geloof ik. Misschien komen we elkaar op de een of andere manier nog eens tegen dan....

SPSS overigens weer hersteld hier, weer wat minder, gebouw nog steeds leeg, begeleider nog steeds inactief, maar zelf inmiddels weer aardig gemotiveerd. Weer artikel gesubmit zojuist en nu aan het scoren voor mijn review. We komen er wel.
pi_84626904
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:57 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. Heb je nu uiteindelijk nog een voordracht moeten doen?
Heb idd een voordracht moeten houden en die heeft er met name voor gezorgd dat ik ben aangenomen!

En het is 'iets medisch' idd, Quoi. En wie weet dan ;)

Ik heb gelukkig de afgelopen paar stages weinig met SPSS van doen gehad, maar ik denk dat daar verandering in gaat komen als ik ga beginnen... :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')