Kijk dit maakt het al wat makkelijker om het niet te doen.quote:Op maandag 3 mei 2010 16:21 schreef Zeroku het volgende:
Naja, ik zal even serieus reageren. Als verdachte mag je liegen, als je opgeroepen wordt als getuige en ze komen erachter dat je hebt gelogen kun je worden opgepakt voor meineed. Wat er daarna gebeurt ligt aan de ernst van de zaak, maar varieert tussen een geldboete en een celstraf.
Als iemand die we leren om te moorden en om met wapens om te gaan aan de drugs zit, is het geen little white lie....quote:Op maandag 3 mei 2010 16:23 schreef dalaiblama het volgende:
Als alleen jij en hij de waarheid kunnen weten/bewijzen dan zou ik keihard liegen. Meineed schmeineed, als iemand om zoiets zijn baan verliest dan is het een little white lie.
Als de kans aanwezig is dat iemand anders kan bewijzen dat jullie liegen, dan zou ik het risico niet nemen.
Mariniers zitten niet bepaald voortdurend in de vuurliniequote:Op maandag 3 mei 2010 16:24 schreef Artbij2 het volgende:
[..]
Als iemand die we leren om te moorden en om met wapens om te gaan aan de drugs zit, is het geen little white lie....
Daar zit ook weer wat in.quote:Op maandag 3 mei 2010 16:24 schreef Rewimo het volgende:
Wie heeft jou gevraagd te liegen? En waarom? Je zet wellicht je eigen baan ook op het spel als je liegt, hou je daar rekening mee?
Dat is alleen als je onder ede liegt of als je een valse aangifte doet.quote:Op maandag 3 mei 2010 16:22 schreef GateWayX het volgende:
Je pleegt dan meineed. Als dit (later) uitkomt ben je zelf het bokje.
Hij heeft het niet over niet praten, maar over liegen.quote:Op maandag 3 mei 2010 16:31 schreef capricia het volgende:
Je bent niet verplicht om te praten. En daar kunnen ze niets aan doen. Dat is je recht.
Dat is ook niet waar. Als je door de rechtbank wordt opgeroepen om te getuigen, zijn er maar erg weinig gronden om te zwijgen.quote:Op maandag 3 mei 2010 16:31 schreef capricia het volgende:
Je bent niet verplicht om te praten. En daar kunnen ze niets aan doen. Dat is je recht.
Ja, ik lees het nu ook.quote:Op maandag 3 mei 2010 16:37 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is ook niet waar. Als je door de rechtbank wordt opgeroepen om te getuigen, zijn er maar erg weinig gronden om te zwijgen.
quote:Moet ik als getuige in een civiele rechtszaak een getuigenverklaring afleggen?
Het kan gebeuren dat de rechter u als getuige wil horen. Bijvoorbeeld omdat de andere partij bewijs wil leveren en dat wil doen door middel van uw getuigenverklaring. U bent als getuige verplicht te verschijnen en een verklaring af te leggen. Als u zonder geldige reden wegblijft, kan de politie worden ingeschakeld om u te halen. Als u geen verklaring aflegt, kan de rechter u laten gijzelen. U wordt in hechtenis genomen en opgesloten in het huis van bewaring. U wordt opgeroepen via een dagvaarding of een aangetekende brief. Hierin staat waar en wanneer u moet verschijnen.
We weten niet eens over wat voor drugs het gaat. Misschien wel over wat wiet of een pilletje ofzo.quote:Op maandag 3 mei 2010 16:39 schreef TheFrankey het volgende:
Moet hij maar geen drugs gebruiken. Ik zou niet eens willen dat hij ons land verdedigd.
Boete
Dat lijkt me iets waar je zelfs als je zo kunt liegen dat zwart wit wordt niets meer aan doet..quote:Op maandag 3 mei 2010 16:51 schreef Kemperveen het volgende:
Hij is met een routine controle in een disco gepakt met 1 gram coke opzak.
Jammer dan, maar dan zou ik echt niet voor hem gaan liegen. Sowieso, wat wil je gaan liegen dan? Dat het van jou was?quote:Op maandag 3 mei 2010 16:51 schreef Kemperveen het volgende:
Hij is met een routine controle in een disco gepakt met 1 gram coke opzak.
Ja dus? Drugs is drugs. Al die slappe zakken hier in dit landquote:Op maandag 3 mei 2010 16:45 schreef Alicey het volgende:
[..]
We weten niet eens over wat voor drugs het gaat. Misschien wel over wat wiet of een pilletje ofzo.
In dat geval zeg je dat je het niet meer kan herinneren. Wat willen ze je makenquote:Op maandag 3 mei 2010 16:37 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is ook niet waar. Als je door de rechtbank wordt opgeroepen om te getuigen, zijn er maar erg weinig gronden om te zwijgen.
Kennelijk is dat niet zo, want gebruik van koffie en alcohol vinden we doodnormaal, terwijl dat net zo goed drugs zijn.quote:Op maandag 3 mei 2010 17:37 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Ja dus? Drugs is drugs. Al die slappe zakken hier in dit land
Dat laatste vind ik ook wel dubieus.. Maar ik ben wel nieuwsgierig naar de precieze constructie die dat figuur in gedachten heeft, want ik zie maar heel weinig mogelijkheden om hier onderuit te komen..quote:Gepakt word met drugs () en dan ook nog een ander erover laten liegen? Wat is dat voor figuur?
Lijfsdwang op het moment dat duidelijk wordt dat je zand in de machine zit te strooien.quote:Op maandag 3 mei 2010 20:00 schreef slashdotter3 het volgende:
In dat geval zeg je dat je het niet meer kan herinneren. Wat willen ze je maken![]()
quote:Op maandag 3 mei 2010 20:19 schreef Zeroku het volgende:
TS. Trouwens, waarom post je op internet dat je wil gaan liegen in een rechtszaak terwijl je voor en achternaam, EN woonplaats in je profiel staan..
quote:Op maandag 3 mei 2010 16:21 schreef boskameel het volgende:
Gewoon liegen. En als ze erachter komen weer liegen.
quote:Op maandag 3 mei 2010 16:23 schreef wijsneus het volgende:
O jee - en nu staat het ook al op het grote Internetz! Niet handig he?
Drugsverslaafd zijn en een keertje wat drugs gebruiken zijn ook wel heel verschillende dingen, of ben je toevallig alcoholist?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:18 schreef DeTolk het volgende:
Gewoon de waarheid vertellen.
Je vriend is toch al niet al te snugger als ie aan de drugs gaat terwijl hij bij de Marine zit
Lijkt me ook geen geruststellend idee als je straks een drugsverslaafde marinier tegenover je hebt....
Wanneer je bij de Marine zit, weet je dat je op moet passen met drank en drugs gebruik. Dus als je er dan mee rond loopt ben je niet al te snugger bezig.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:20 schreef Alicey het volgende:
[..]
Drugsverslaafd zijn en een keertje wat drugs gebruiken zijn ook wel heel verschillende dingen, of ben je toevallig alcoholist?
Dat bestrijd ik ook niet.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:28 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wanneer je bij de Marine zit, weet je dat je op moet passen met drank en drugs gebruik. Dus als je er dan mee rond loopt ben je niet al te snugger bezig.
Van onze belastingcenten ook nog eens.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:44 schreef Scorpie het volgende:
TS; dit is geen vriend, dit is een bloedzuiger.
Zodra je de ultieme openingszin hebt gevonden.quote:
Hoeft niet, ik post wel een plaatje:quote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:55 schreef Copycat het volgende:
[..]
Zodra je de ultieme openingszin hebt gevonden.
Maar als ze nou meerdere getuigen hebben die wel de waarheid spreken?quote:Op maandag 3 mei 2010 16:27 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Liegen, daar komen ze echt niet achter hoor.
Hoezo, dat is ook liegenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:07 schreef EINZ het volgende:
[..]
Maar als ze nou meerdere getuigen hebben die wel de waarheid spreken?
Ik zou gewoon zeggen: "dat kan ik me niet meer herinneren." Daar is geen speld tussen te krijgen en ht voorkomt dat je een duidelijk ja of nee moet zeggen.
Het gaat hier toch om de rechtbank? Of heb ik wat gemist?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:29 schreef Ludootje het volgende:
Doe wat je zelf wil... Het is niet strafbaar om tegen de politie of marechaussee te liegen. Ze zullen het niet leuk vinden en je misschien wat intimideren als ze er achter komen, maar veel kunnen ze je niet maken.
Dit is anders als je als getuige voor de rechtbank bent opgeroepen.
Maar doorgaans onverifieerbaarquote:
De OPquote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:48 schreef EINZ het volgende:
[..]
Het gaat hier toch om de rechtbank? Of heb ik wat gemist?
Lijkt me dus geen rechtbank.quote:Dus ik moet liegen tegen de marechaussee over wat er is gebeurd.
Scorpie, doe je ding!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:44 schreef Scorpie het volgende:
TS; dit is geen vriend, dit is een bloedzuiger.
Derhalve concluderende: dikke vette boeie.quote:
Wat voor leugen kun je verzinnen om te zorgen dat hij niet gepakt is met die gram coke?quote:Op maandag 3 mei 2010 16:19 schreef Kemperveen het volgende:
Iemand die ik ken is gepakt met drugs dit weekend, maar dit heeft consequenties op zijn werk (Marine) hij kan zijn ontslag onder ogen zien.
Maar nu is er mij gevraagd om te liegen als getuige, zodat hij zijn werk behoud. Dus ik moet liegen tegen de marechaussee over wat er is gebeurd.
Kijk dit maakt het al wat makkelijker, maar heb besloten om mijn handen uit het vuur te halen en me er niet mee te bemoeien!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:29 schreef Ludootje het volgende:
Doe wat je zelf wil... Het is niet strafbaar om tegen de politie of marechaussee te liegen. Ze zullen het niet leuk vinden en je misschien wat intimideren als ze er achter komen, maar veel kunnen ze je niet maken.
Dit is anders als je als getuige voor de rechtbank bent opgeroepen.
quote:Op maandag 3 mei 2010 16:24 schreef Artbij2 het volgende:
[..]
Als iemand die we leren om te moorden en om met wapens om te gaan aan de drugs zit, is het geen little white lie....
Dat dus. Je bent toch niet verplicht om te getuigen? Kom op zeg, zo ernstig is de hele zaak niet.quote:Op maandag 3 mei 2010 16:31 schreef capricia het volgende:
Ik zou gewoon vertellen wat er volgens jou is gebeurd.quote:Op maandag 3 mei 2010 16:19 schreef Kemperveen het volgende:
Iemand die ik ken is gepakt met drugs dit weekend, maar dit heeft consequenties op zijn werk (Marine) hij kan zijn ontslag onder ogen zien.
Maar nu is er mij gevraagd om te liegen als getuige, zodat hij zijn werk behoud. Dus ik moet liegen tegen de marechaussee over wat er is gebeurd.
Wat voor consequenties heeft dit voor mij en kan mij dit wat opleveren als dit aan het licht komt?
Ik ben er zelf eigenlijk niet mee eens om dit te doen, maar het zou sneu zijn voor zijn werk en de 6000 euro die hij terug kan betalen.
Dat is een stukje over een civiele zaak. Dit gaat over een strafzaak neem ik aan.quote:
Nee, als marinier heb je ook helemaal geen voorbeeldfunctie. Ik wil je gezicht wel eens zien als jij wordt geholpen door een marinier die strak staat.quote:Op woensdag 5 mei 2010 16:53 schreef julian6 het volgende:
liegen als niemand anders kan aantonen dat je liegt. Anders niet.
Die moraalridders weer in dit topicDe overtreding met die gram coke staat echt totaal niet in verhouding tot de straf die je ervoor krijgt. Ik zou zonder enig schuldgevoel keihard liegen.
Ik vind het nou geen wiet ofzo. Niet gek dat je daar zwaar voor wordt gestraft vind ik.quote:Op woensdag 5 mei 2010 16:53 schreef julian6 het volgende:
liegen als niemand anders kan aantonen dat je liegt. Anders niet.
Die moraalridders weer in dit topicDe overtreding met die gram coke staat echt totaal niet in verhouding met de straf die je ervoor krijgt. Ik zou zonder enig schuldgevoel keihard liegen.
Onder welke steen heb jij gelegen. De gehele marine staat strak wanneer ze een haven aandoen in het Caraibisch gebied. Om van de daar gestationeerde marechaussees nog maar niet te spreken die dagelijks met een wite neus rondlopen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:18 schreef DeTolk het volgende:
Gewoon de waarheid vertellen.
Je vriend is toch al niet al te snugger als ie aan de drugs gaat terwijl hij bij de Marine zit
Lijkt me ook geen geruststellend idee als je straks een drugsverslaafde marinier tegenover je hebt....
Iddquote:Op maandag 3 mei 2010 16:23 schreef wijsneus het volgende:
O jee - en nu staat het ook al op het grote Internetz! Niet handig he?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |