Per ongeluk is het ook niet. Als het per ongeluk is dan heb je één incident waarbij kinderen omkomen. Als je er honderden afmaakt is dat een keuze. Repressailles dus.quote:Op donderdag 13 mei 2010 08:24 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Weet je wat het meest misselijke is? Dat jij suggereert dat Israël met opzet kinderen vermoordt.
Zeker: je hebt volkomen gelijk met het grijpen van een kans als die voorbij komt.quote:Op donderdag 13 mei 2010 08:19 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Dat doet hij wel. Jij klaagt namelijk dat de terugtrekking om de verkeerde redenen zou zijn geweest en je vindt het daarom prima dat de Palestijnen dit niet hebben aangegrepen om Gaza op te bouwen.
Ja, tuurlijk is het belangrijk om te weten wat de echte en verborgen agenda's van politici zijn. De praktijk is echter dat zaken nooit zo lopen zoals ze door politici gepland worden, dus pak je kans als die voorbij komt. Zelfs al zou het zo zijn dat Sharon als doel had om de vredesbesprekingen te blokkeren, waarom zou dat dan een rechtvaardiging zijn om deze kans , een vrij Gaza, niet te grijpen. Nee, ze hebben er een puinhoop van gemaakt. En dat vind jij prima, want Sharon deugt niet.
Elke reactie, elke zin, elk woord van je wordt onderuit gehaald.quote:Op donderdag 13 mei 2010 01:40 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je gaat, zoals gebruikelijk, niet in op mijn woorden.
Mijn verhaal is inhoudelijk erg zwak, maar zelfs dan kun je het nog niet onderuithalen.
Je speelt alleen maar weer de underdog.
En leuk? Nee, leuk ben je niet!
Het punt is niet dat ik beweer dat er geen burgerslachtoffers zijn gevallen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 10:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Per ongeluk is het ook niet. Als het per ongeluk is dan heb je één incident waarbij kinderen omkomen. Als je er honderden afmaakt is dat een keuze. Repressailles dus.
Nogmaals: de blokkade begon pas 2 jaar na de terugtrekking uit Gaza.quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zeker: je hebt volkomen gelijk met het grijpen van een kans als die voorbij komt.
Maar er valt weinig van te maken als noodzakelijke spullen tegengehouden worden aan de grens. Niet alleen materiaal om raketten van te maken, maar ook voedsel en medicijnen. Als de verbindingen met de buitenwereld geblokkeerd worden, valt er weinig handel te drijven, geld te verdienen en maatschappij op te bouwen.
En sterker nog: wat er dan gebouwd wordt, wordt door Israel weer vernield zodra zich een smoes voordoet.
Wat voor complotsites lees jij? Dit is engquote:Op donderdag 13 mei 2010 10:09 schreef mediacurator het volgende:
[..]
De bijbel is voor sommigen gewoon voor de bühne hoor in het geval je dat niet wist
Het geloof in de bijbel dat wordt opgehouden is slechts een rookscherm voor hun ware geloof dat daar achter steekt bij een bepaalde soort mensen, maar niet alle Joden zijn slecht alleen de Satanistische Zionisten, maar deze mensen zijn dat als zodanig in het geheim
Ik geloof b.v. ook voor geen meter dat G.W. Bush jr een ware Christen was b.v. die man had gewoon totaal niet de uitstraling van iemand die werkelijk in de heer was hoor, zelfde laken een pak.
[ afbeelding ]
Nee, dat kun je daar niet uit concluderen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:42 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Het punt is niet dat ik beweer dat er geen burgerslachtoffers zijn gevallen.
Het punt is ook niet dat ik beweer dat er minder burgerslachtoffers zouden zijn gevallen als Israël nog voorzichtiger zou zijn geweest.
Het punt is dat gezien het feit dat 50% van de Gazanen kind is EN er 1400 doden gevallen zijn in de oorlog,waarvan 400 (dus 30% van de doden) kinderen zijn, kun je daaruit concluderen dat kinderen juist ontzien zijn.
Je weet wat de gevolgen zullen zijn van de wijze waarop je welke wapens gebruikt, als het gevolg dan intreedt, dan heb je dat dus gewild en is het gewoon opzettelijk. Je kunt ook wel een bus opblazen en dan achteraf roepen dat je alleen maar militante zionisten wilde treffen, maar dat maakt de dood van alle niet-zionisten in die bus niet minder opzettelijk.quote:Beweren dat Israël expres kinderen dood neigt naar het bloedsprookje.
Dat klopt en ben ik ook met je eens. Het punt is dat Nielsch doet voorkomen dat Israël opzettelijk kinderen vermoordt. Er zijn in die oorlog vele onschuldige burgers omgekomen. Omdat in Gaza zo'n hoog percentage van de burgers kinderen is, wordt daarmee het aantal kinderen natuurlijk ook hoog. Om dan alleen over die kinderen te drammen is nogal 'opmerkelijk'.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, dat kun je daar niet uit concluderen.
[..]
Je weet wat de gevolgen zullen zijn van de wijze waarop je welke wapens gebruikt, als het gevolg dan intreedt, dan heb je dat dus gewild en is het gewoon opzettelijk. Je kunt ook wel een bus opblazen en dan achteraf roepen dat je alleen maar militante zionisten wilde treffen, maar dat maakt de dood van alle niet-zionisten in die bus niet minder opzettelijk.
Ik ga je maar eens gewoon negeren.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:36 schreef DeParo het volgende:
[..]
Elke reactie, elke zin, elk woord van je wordt onderuit gehaald.
Vergeef me als ik nog moeite doe om mezelf inhoudelijk voor de honderste keer te herhalen.
Goed dat je nu wel je eigen zwake punten inziet.
Volgende stap het aannemen van dingen zoals ze echt zijn en niet je eigen leugens blijven geloven.
Dat moge waar zijn, maar je kunt ook niet concluderen dat Israel de kinderen ontzien heeft. En vuile uitspraken als: "Wij houden wel van onze kinderen." zijn natuurlijk uit den boze.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:12 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Dat klopt en ben ik ook met je eens. Het punt is dat Nielsch doet voorkomen dat Israël opzettelijk kinderen vermoordt. Er zijn in die oorlog vele onschuldige burgers omgekomen. Omdat in Gaza zo'n hoog percentage van de burgers kinderen is, wordt daarmee het aantal kinderen natuurlijk ook hoog. Om dan alleen over die kinderen te drammen is nogal 'opmerkelijk'.
Die hoop om jou op een normale manier te bereiken die is al lang vervlogen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 23:49 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik ga je maar eens gewoon negeren.
Je kletst voornamelijk onzin, schuift steeds naar een ander onderwerp of speelt heel denigrerend op de man. Een tegenstander die nog eens wat te berde brengt en een beetje respectvol schrijft/praat is geen probleem, daar kan ik zelfs nog sympathie voor opbrengen, daarmee valt tot wederzijds begrip te komen.
Maar in die categorie val jij niet.
Dat is waar, ik had mijn conclusie wat scherper aangezet om het contrast weer te geven. Die uitspraak is trouwens niet correct. Het is: "zij haten ons meer dan ze van hun kinderen houden".quote:Op donderdag 13 mei 2010 23:55 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat moge waar zijn, maar je kunt ook niet concluderen dat Israel de kinderen ontzien heeft. En vuile uitspraken als: "Wij houden wel van onze kinderen." zijn natuurlijk uit den boze.
Als Israël moet kiezen tussen de levens van hun eigen bevolking en die van de Palestijnen is die keuze snel gemaakt, ja. Dat zou elk land doen.quote:Het is inmiddels bekend dat Israel niet veel geeft om de levens van de Palestijnen, dat blijkt gewoon uit de praktijk.
Op welk verdrag doel je nu?quote:Alleen al het feit dat ze het VN-oorlogsrecht niet ondertekend hebben, spreekt voor zichzelf.
Net als het onderwerp van dit topic: monddood maken van hen die dat aan willen kaarten.
Dat is natuurlijk ook zo, de aanval was al maanden vantevoren gepland, dus er is voorbedachte rade. Het gevolg was voorzienbaar, dus was er ook opzet op dat gevolg.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:12 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Dat klopt en ben ik ook met je eens. Het punt is dat Nielsch doet voorkomen dat Israël opzettelijk kinderen vermoordt.
Nee, want kinderen zijn per definitie onschuldig en per definitie burger. Als je daar dan een paar honderd van afmaakt, opzettelijk en met voorbedachte rade, dan is dat een zeer ernstige misdaad.quote:Er zijn in die oorlog vele onschuldige burgers omgekomen. Omdat in Gaza zo'n hoog percentage van de burgers kinderen is, wordt daarmee het aantal kinderen natuurlijk ook hoog. Om dan alleen over die kinderen te drammen is nogal 'opmerkelijk'.
Waarom zijn die kinderen een grotere misdaad dan de onschuldige volwassen burgers?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook zo, de aanval was al maanden vantevoren gepland, dus er is voorbedachte rade. Het gevolg was voorzienbaar, dus was er ook opzet op dat gevolg.
[..]
Nee, want kinderen zijn per definitie onschuldig en per definitie burger. Als je daar dan een paar honderd van afmaakt, opzettelijk en met voorbedachte rade, dan is dat een zeer ernstige misdaad.
Dat ook. Maar als antwoord op de vraag waarom er zo veel kinderen aan Palestijnse kant gedood waren, kwam er een Israelische politicus: "Omdat wij wel van onze kinderen houden." Ik meen me te herinneren dat er zelfs cartoons van die strekking in omloop kwamen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:47 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Dat is waar, ik had mijn conclusie wat scherper aangezet om het contrast weer te geven. Die uitspraak is trouwens niet correct. Het is: "zij haten ons meer dan ze van hun kinderen houden".
Is waar. Maar er zijn minder Palestijnen dan Israeli's en toch vallen er tien keer zoveel doden aan Palestijnse kant. Dat is niet meer te verdedigen als proportioneel.quote:[..]
Als Israël moet kiezen tussen de levens van hun eigen bevolking en die van de Palestijnen is die keuze snel gemaakt, ja. Dat zou elk land doen.
Humanitair oorlogsrecht.quote:[..]
Op welk verdrag doel je nu?
Wat betreft het topic: het is niet Israël die dit wil, het zijn een aantal Knessetleden die dit voorstellen. Is Nederland ook al synoniem met PVV-voorstellen? Godbewaar.
Waar in die plannen stond dan dat Israel kinderen ging aanvallen/vermoorden?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook zo, de aanval was al maanden vantevoren gepland, dus er is voorbedachte rade. Het gevolg was voorzienbaar, dus was er ook opzet op dat gevolg.
[..]
Opzettelijk en met voorbedachte rade zeg je, graag bewijs Weltschmerz, waar staat dat Israel opzettelijk zich richt op het vermoorden van Palestijnse of welke kinderen dan ook? Graag bewijs!quote:Nee, want kinderen zijn per definitie onschuldig en per definitie burger. Als je daar dan een paar honderd van afmaakt, opzettelijk en met voorbedachte rade, dan is dat een zeer ernstige misdaad.
Als je op deze manier een aanval plant en uitvoert weet je dat dat het gevolg zal zijn. Dus is het opzettelijk.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 15:01 schreef DeParo het volgende:
Opzettelijk en met voorbedachte rade zeg je, graag bewijs Weltschmerz, waar staat dat Israel opzettelijk zich richt op het vermoorden van Palestijnse of welke kinderen dan ook?
Hoe weet jij dat ze op die manier de aanval hebben bedacht. Dat ze dachten, hier zitten veel kinderen, dat is een makkelijk doelwit, want nogmaals Weltschmerz, dan zou elk offensief in bewoond gebied een misdaad zijn, dus nogmaals vraag ik je om een bron, waar Israel bewust kinderen heeft aangevallen met als doel hen te vermoorden, als je dat niet kan aandragen, zie ik jouw specifieke oorlogsmisdaadaanklacht vervallen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 16:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je op deze manier een aanval plant en uitvoert weet je dat dat het gevolg zal zijn. Dus is het opzettelijk.
Hij was al maanden gepland, het was alleen nog even wachten op het juiste moment.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 16:39 schreef DeParo het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat ze op die manier de aanval hebben bedacht.
Een aanval op een bewoond gebied is dat doorgaans ook. Toen de Duitsers Rotterdam bombardeerden gingen ze achteraf ook niet zeuren dat ze per ongeluk burgers hadden getroffen en het hen om de infrastructuur te doen was.quote:Dat ze dachten, hier zitten veel kinderen, dat is een makkelijk doelwit, want nogmaals Weltschmerz, dan zou elk offensief in bewoond gebied een misdaad zijn,
De actie was gepland, maar de actie gericht tegen kinderen, dat was de vraag Weltscmherz.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 16:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij was al maanden gepland, het was alleen nog even wachten op het juiste moment.
[..]
Israel waarschuwt voordat ze ergens inslaan, zodat onschuldigen nog kunnen vertrekken, tsja.quote:Een aanval op een bewoond gebied is dat doorgaans ook. Toen de Duitsers Rotterdam bombardeerden gingen ze achteraf ook niet zeuren dat ze per ongeluk burgers hadden getroffen en het hen om de infrastructuur te doen was.
Een bom in een bus is ook gericht tegen bijvoorbeeld Israel. Dat doet niet af aan de opzet op die slachtoffers.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 16:52 schreef DeParo het volgende:
[..]
De actie was gepland, maar de actie gericht tegen kinderen, dat was de vraag Weltscmherz.
Als je het verschil niet kan zien dan ben je ook een eigenaardig subjectief persoon.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 17:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een bom in een bus is ook gericht tegen bijvoorbeeld Israel. Dat doet niet af aan de opzet op die slachtoffers.
Ik zie het verschil wel, maar ik zie ook de overeenkomsten.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 17:04 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als je het verschil niet kan zien dan ben je ook een eigenaardig subjectief persoon.
Het heeft niks met bewijzen te maken. De feiten staan wel ongeveer vast, de conclusie dat die kinderen door een toevallige samenloop van omstandigheden kwamen te overlijden is in dat licht nogal van de pot gerukt.quote:Maar dat je telkens, wanneer ik om bewijzen vraag, met niets aankomt dat zegt ook wel genoeg.
Jawel hoor, dat is allemaal keurig gedocumenteerd. Ook hier geldt weer dat je zelf feiten die je zelf kunt nagaan ook zelf maar moet nagaan.quote:Je weet niet tegen wie of wat Israel de actie heeft uitgevoerd.
Je weet niet eens of Israel uberhaupt de actie al maanden van te voren had bedacht.
Die wil je vinden omdat je anders niet met de verschillen overweg kan.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 17:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zie het verschil wel, maar ik zie ook de overeenkomsten.
[..]
Geef die feiten dan, waar staan die feiten, precies in de trent zoals jij het ons het hier hebt voorgelegd.quote:Het heeft niks met bewijzen te maken. De feiten staan wel ongeveer vast, de conclusie dat die kinderen door een toevallige samenloop van omstandigheden kwamen te overlijden is in dat licht nogal van de pot gerukt.
[..]
Je beweert maar wat, maar zelfs met alleen een titel kan je nog niet komen, geef maar een richting waar ik moet zoeken.quote:Jawel hoor, dat is allemaal keurig gedocumenteerd. Ook hier geldt weer dat je zelf feiten die je zelf kunt nagaan ook zelf maar moet nagaan.
quote:Palestijn doodgeschoten door Joodse kolonisten
ANP, AFP op 14 mei '10, 09:32, bijgewerkt 14 mei 2010 09:36
RAMALLAH - Bewoners van een van de illegale Joodse nederzettingen op de bezette Westelijke Jordaanoever hebben donderdagavond een Palestijnse jongen van 14 jaar doodgeschoten. Die had hun auto met stenen bekogeld.
Dat hebben Palestijnse veiligheidsdiensten laten weten. De Israëlische politie bevestigde de dood van de 14-jarige Ayssar Yasser uit het dorp Mazra ash Sharqiya vlakbij Ramallah. Het Israëlische leger was niet bij het incident betrokken.
Veel van de Joodse kolonisten zijn gewapend. Zij schieten vaak op Palestijnen, die stenen naar hen gooien.
bron
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 17:57 schreef Thomas B. het volgende:
Tijd om wat olie op het vuur te gooien.
[..]
http://english.aljazeera.(...)105147320276144.htmlquote:A Palestinian teenager has been shot dead by an Israeli settler in the occupied West Bank, witnesses and activists said.
The settler opened fire after Palestinian youths threw stones at his car travelling along Route 60 in Mazra'a al-Sharqia, east of Ramallah.
The Popular Struggle Co-ordination Committee activist group said that Aysar al-Zaben was not involved in the stone throwing, but was tending his family's land when he was shot.
"According to his uncle, his lifeless body was found lying face down on the ground with a bullet hole in his back," the group said in a statement.[
....
In a report published on Thursday, the UN Office for the Co-ordination of Humanitarian Affairs in the Palestinian territories said that there had been been at least nine violent incidents involving Israeli settlers in the last week.
Israeli settlers injured five Palestinians, including three children, aged five, nine and 12, in two separate incidents of stone-throwing and physical assault, it said.
Gezien het barbaarse karakter van de verdachten, hoeft dat niet eens zo te zijn.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 19:32 schreef Optimistic1 het volgende:Net gelezen: (aljazeera)
2 kolonisten zijn gewond geraakt nadat ze beschoten zijn.
Ik denk dat het een vergeldingsactie is.
Wat ben jij ook een zielig ventje met je haatbrengende posts.quote:Op zondag 16 mei 2010 16:00 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Gezien het barbaarse karakter van de verdachten, hoeft dat niet eens zo te zijn.
Afgezien van de onnozelheid van die uitspraak (Arabieren zijn ook semiet) ben ik alles behalve haatdragend. Het is het israelisch regime, haar leiders en haar systeem die haatdragend zijn en oorzaak zijn van een grote hoeveelheid ellende op deze wereld.quote:Op zondag 16 mei 2010 16:49 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wat ben jij ook een zielig ventje met je haatbrengende posts.
Hier heb je er nog een paar alleen dan van de andere kant.
Anti-semitische Palestijnse Televisie Bijvoorbeeld.
Anti-semitisme, hoe dom voor jou die term dan misschien ook is, heeft als verklaring het beledigen van het Joodse Volk. Niet van andere semitische volkeren, en dat klinkt paradoxaal, maar zo is dat nu eenmaal gevormd. Dus ja, andere semtische volkeren, trots op hun eigen natie, wanneer ze racistisch zijn jegens het Joodse Volk, zijn ze alsnog anti-semitisch. Dat is nu eenmaal de term.quote:Op zondag 16 mei 2010 17:48 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Afgezien van de onnozelheid van die uitspraak (Arabieren zijn ook semiet) ben ik alles behalve haatdragend. Het is het israelisch regime, haar leiders en haar systeem die haatdragend zijn en oorzaak zijn van een grote hoeveelheid ellende op deze wereld.
Zijn deze mensen ook antisemiet?
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 16 mei 2010 17:48 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Afgezien van de onnozelheid van die uitspraak (Arabieren zijn ook semiet) ben ik alles behalve haatdragend. Het is het israelisch regime, haar leiders en haar systeem die haatdragend zijn en oorzaak zijn van een grote hoeveelheid ellende op deze wereld.
Zijn deze mensen ook antisemiet?
[ afbeelding ]
Zet daar moslims en leiders en volgelingen van Islamitische staten voor neer, en je snapt misschien dat ik ineens spontaan misselijk begin te worden van dergelijke uitspraken. Je hebt het gewoon over het joodse (de joden) regime. En mensen die wat te vertellen hebben als jood in het zakenleven. Zouden ze niet mogen?quote:israelisch regime, haar leiders en haar systeem die haatdragend zijn en oorzaak zijn van een grote hoeveelheid ellende op deze wereld.
Dat soort dingen zijn in de EU wel strafbaar gesteld, dus het moet wel doorwerken in de internationale relaties en zou zelfs kunnen betekenen dat Netanyahu moet worden gearresteerd. Is met Pinochet ook gebeurd.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 22:24 schreef Kees22 het volgende:
@Weltschmerz: Het probleem is dat Israel het verdrag over het humanitaire oorlogsrecht niet ondertekend heeft. En dus formeel daar ook niet aan gebonden is. Dus gewoon kinderen mag doden, zelfs met opzet.
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 22:24 schreef Kees22 het volgende:
Laat in elk geval zien dat de extremistische kolonisten zich weinig aan kinderen gelegen laten liggen.
Ik begreep dat die kolonisten een beetje bang worden voor de druk uit de VSvA en dat dan afreageren op hun zwakkere buren.
En excuses? Zolang ze nog bewapend zijn en ook daadwerkelijk kinderen doodschieten, ben ik niet onder de indruk. Lang opsluiten, dat zou me overtuigen althans van de juiste intenties van de staat.
@Weltschmerz: Het probleem is dat Israel het verdrag over het humanitaire oorlogsrecht niet ondertekend heeft. En dus formeel daar ook niet aan gebonden is. Dus gewoon kinderen mag doden, zelfs met opzet.
Volgens mij haal jij Pallywood en Israel een beetje door elkaar.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:04 schreef Optimistic1 het volgende:
Wie heeft gekeken naar de documentaire Defamation (door Yoav Shamir, te zien op Youtube) die laatst op een nederlandse zender is uitgezonden. Dan zie je hoe joodse/israelische kinderen brainwashed worden op school en tijdens schoolactiviteiten.In de krant/tv staan woorden als ' antisemitisme' zovaak dat het blijkbaar beinvloedt hoe Israeliers denken over niet-joden. De kinderen krijgen mee dat het nergens veiliger is op de wereld dan in Israel. Dat buiten Israel iedereen hekel heeft aan joden omdat ze simpelweg joods zijn. Een van de gevolgen is dat joodse kinderen het niet erg vinden om beelden van verwoeste Palestijnse huizen/steden te zijn... hun hart wordt gewoon hard gemaakt!
Triest
Grappig, want je veroordeelt Iran juist ten onrechte.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:08 schreef Optimistic1 het volgende:
[..]Dus als Israel niet tekent dan mag Israel alles doen en hoeft niet gestraft te worden? Als jij je Nlse paspoort in de fik steekt, mag je dus zomaar iedereen doden zonder dat je gestraft worden? Stel dat Iran niet wil ondertekenen op een afspraak om geen massa vernietigingswapens te verspreiden. Dan zou ook moeten gelden dat de hele wereld niets kan doen tegen Iran..want Iran is geen lid van het groepje landen dat zich wel aan zulke afspraken houdt.
Ik heb zitten zoeken, maar kan er maar niet achter komen wat dat VN-verdrag humanitair oorlogsrecht is dat Israël niet getekend heeft. Ik ken wel de Geneefse Conventies, die heeft Israël wel getekend, dus die bedoel je dus niet.quote:Op maandag 17 mei 2010 01:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Grappig, want je veroordeelt Iran juist ten onrechte.
Er zij een aantal internationale verdragen waaraan alleen de landen zich moeten houden die die verdragen geratificeerd hebben. De landen die die verdragen niet geratificeerd hebben, mogen dus gewoon doen wat ze willen op dat punt.
Het verdrag voor de niet-verspreiding van nucleaire wapens: wel getekend door Iran, niet door Israel. Dus Iran mag vrijelijk kercentrales bouwen en heeft zich verplicht geen kernwapens te maken. Israel mag alles doen.
Israel heeft ook niet het verdrag voor het humanitaire orloogsrecht ondertekent. Dus formeel begaat Israel geen oorlogsmisdaden.
Dus, tja, hmm, niemand kan Israel iets maken, want het is geen lid van de roep landen die zich aan redelijke afspraken houdt.
Heeft Marokko daar Israël voor nodig? Is dat niet een beetje veel eer voor Israël? En waarom moeten de Polisaro kapot, eigenlijk?quote:Op maandag 17 mei 2010 08:19 schreef Mutant01 het volgende:
Ach ik bedenk altijd zo. Hoe meer regels Israel kan overtreden zonder consequenties, hoe meer bandbreedte het Marokko geeft om de Polisario gewoon kapot te maken.
Ik dacht dat de Polisario al niets meer voorstelde en geheel inactief was?quote:Op maandag 17 mei 2010 08:19 schreef Mutant01 het volgende:
Ach ik bedenk altijd zo. Hoe meer regels Israel kan overtreden zonder consequenties, hoe meer bandbreedte het Marokko geeft om de Polisario gewoon kapot te maken.
Helaas wel. De koning onderdrukt al decennialang zijn (en andermans) volk in marokko. De polisario, willen net als de palestijnen, hun land terug. Nu de Amerikanen en de VN druk hebben uitgevoerd op Marokko, zijn er plannen voor autonomie van verschillende delen van Marokko door hem geintroduceerd.quote:Op maandag 17 mei 2010 08:19 schreef Mutant01 het volgende:
De Palestijnen was een naam voor alle inwoners daar, dus ook de joden die daar woonden. De immigratie kwam niet alleen van Joden uit andere landen, maar ook veel omliggende landen emigreerden naar die plek.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:27 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Helaas wel. De koning onderdrukt al decennialang zijn (en andermans) volk in marokko. De polisario, willen net als de palestijnen, hun land terug. Nu de Amerikanen en de VN druk hebben uitgevoerd op Marokko, zijn er plannen voor autonomie van verschillende delen van Marokko door hem geintroduceerd.
De Mossad heeft de Marokkaanse DST opgeleid.
Mohammed 6 is een vriendje van Israel. Toen zijn vader overleed, kwam er een delegatie uit Israel om de begravenis bij te wonen, wat ongewoon is voor een arabisch land.
Kortom: Zelfde criminelen, maar verschillende religies.
Oh, ik weet de juiste naam inderdaad niet.quote:Op maandag 17 mei 2010 08:14 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Ik heb zitten zoeken, maar kan er maar niet achter komen wat dat VN-verdrag humanitair oorlogsrecht is dat Israël niet getekend heeft. Ik ken wel de Geneefse Conventies, die heeft Israël wel getekend, dus die bedoel je dus niet.
Hoezo dat dan?quote:Op maandag 17 mei 2010 08:19 schreef Mutant01 het volgende:
Je pagina zegt het zelf al: "Het Humanitair Oorlogsrecht vloeit voornamelijk voort uit de Geneefse Conventies.". En dat verdrag heeft Israël gewoon getekend. Bij mijn weten is er geen VN verdrag voor Humanitair Oorlogsrecht. Misschien bedoel je dat ze het Internationaal Strafhof niet erkennen, maar daar zijn ze ook niet alleen in.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 00:09 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Oh, ik weet de juiste naam inderdaad niet.
Maar googlen op de term levert op: http://nl.wikipedia.org/wiki/Humanitair_oorlogsrecht
Israel heeft een verdrag niet getekend, zodat het ook niet ter verantwoording kan worden geroepen voor oorlogsmisdaden.
Slim of sluw, net hoe je het vat.
En of ik het kan vinden, doet aan het feit niks af.
Ik snap niet goed waarom je deze opmerking plaatst als antwoord op Hakim, maar ze is wel juist.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:58 schreef paddy het volgende:
[..]
De Palestijnen was een naam voor alle inwoners daar, dus ook de joden die daar woonden. De immigratie kwam niet alleen van Joden uit andere landen, maar ook veel omliggende landen emigreerden naar die plek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |