abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81496405
quote:
Op zondag 16 mei 2010 16:49 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wat ben jij ook een zielig ventje met je haatbrengende posts.
Hier heb je er nog een paar alleen dan van de andere kant.

Anti-semitische Palestijnse Televisie Bijvoorbeeld.

Afgezien van de onnozelheid van die uitspraak (Arabieren zijn ook semiet) ben ik alles behalve haatdragend. Het is het israelisch regime, haar leiders en haar systeem die haatdragend zijn en oorzaak zijn van een grote hoeveelheid ellende op deze wereld.

Zijn deze mensen ook antisemiet?

pi_81496426
edit: dubbel

[ Bericht 97% gewijzigd door HAKIM_1988 op 16-05-2010 17:49:52 (dubbel) ]
pi_81496567
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:48 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Afgezien van de onnozelheid van die uitspraak (Arabieren zijn ook semiet) ben ik alles behalve haatdragend. Het is het israelisch regime, haar leiders en haar systeem die haatdragend zijn en oorzaak zijn van een grote hoeveelheid ellende op deze wereld.

[ afbeelding ]
Anti-semitisme, hoe dom voor jou die term dan misschien ook is, heeft als verklaring het beledigen van het Joodse Volk. Niet van andere semitische volkeren, en dat klinkt paradoxaal, maar zo is dat nu eenmaal gevormd. Dus ja, andere semtische volkeren, trots op hun eigen natie, wanneer ze racistisch zijn jegens het Joodse Volk, zijn ze alsnog anti-semitisch. Dat is nu eenmaal de term.

En nee, die mensen zijn niet anti-semitisch, die mensen zijn anti-zionistisch.
Dat is iets anders.
  zondag 16 mei 2010 @ 17:57:38 #284
296275 dromelijn
dromertje
pi_81496772
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:48 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
quote:
israelisch regime, haar leiders en haar systeem die haatdragend zijn en oorzaak zijn van een grote hoeveelheid ellende op deze wereld.
Zet daar moslims en leiders en volgelingen van Islamitische staten voor neer, en je snapt misschien dat ik ineens spontaan misselijk begin te worden van dergelijke uitspraken. Je hebt het gewoon over het joodse (de joden) regime. En mensen die wat te vertellen hebben als jood in het zakenleven. Zouden ze niet mogen?

Ik snap nu ook de felle reactie in een ander topic
pi_81496983
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 22:24 schreef Kees22 het volgende:

@Weltschmerz: Het probleem is dat Israel het verdrag over het humanitaire oorlogsrecht niet ondertekend heeft. En dus formeel daar ook niet aan gebonden is. Dus gewoon kinderen mag doden, zelfs met opzet.
Dat soort dingen zijn in de EU wel strafbaar gesteld, dus het moet wel doorwerken in de internationale relaties en zou zelfs kunnen betekenen dat Netanyahu moet worden gearresteerd. Is met Pinochet ook gebeurd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_81506748
Wie heeft gekeken naar de documentaire Defamation (door Yoav Shamir, te zien op Youtube) die laatst op een nederlandse zender is uitgezonden. Dan zie je hoe joodse/israelische kinderen brainwashed worden op school en tijdens schoolactiviteiten.In de krant/tv staan woorden als ' antisemitisme' zovaak dat het blijkbaar beinvloedt hoe Israeliers denken over niet-joden. De kinderen krijgen mee dat het nergens veiliger is op de wereld dan in Israel. Dat buiten Israel iedereen hekel heeft aan joden omdat ze simpelweg joods zijn. Een van de gevolgen is dat joodse kinderen het niet erg vinden om beelden van verwoeste Palestijnse huizen/steden te zijn... hun hart wordt gewoon hard gemaakt!
Triest
pi_81507094
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 22:24 schreef Kees22 het volgende:
Laat in elk geval zien dat de extremistische kolonisten zich weinig aan kinderen gelegen laten liggen.
Ik begreep dat die kolonisten een beetje bang worden voor de druk uit de VSvA en dat dan afreageren op hun zwakkere buren.

En excuses? Zolang ze nog bewapend zijn en ook daadwerkelijk kinderen doodschieten, ben ik niet onder de indruk. Lang opsluiten, dat zou me overtuigen althans van de juiste intenties van de staat.

@Weltschmerz: Het probleem is dat Israel het verdrag over het humanitaire oorlogsrecht niet ondertekend heeft. En dus formeel daar ook niet aan gebonden is. Dus gewoon kinderen mag doden, zelfs met opzet.
Dus als Israel niet tekent dan mag Israel alles doen en hoeft niet gestraft te worden? Als jij je Nlse paspoort in de fik steekt, mag je dus zomaar iedereen doden zonder dat je gestraft worden? Stel dat Iran niet wil ondertekenen op een afspraak om geen massa vernietigingswapens te verspreiden. Dan zou ook moeten gelden dat de hele wereld niets kan doen tegen Iran..want Iran is geen lid van het groepje landen dat zich wel aan zulke afspraken houdt.
pi_81507700
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:04 schreef Optimistic1 het volgende:
Wie heeft gekeken naar de documentaire Defamation (door Yoav Shamir, te zien op Youtube) die laatst op een nederlandse zender is uitgezonden. Dan zie je hoe joodse/israelische kinderen brainwashed worden op school en tijdens schoolactiviteiten.In de krant/tv staan woorden als ' antisemitisme' zovaak dat het blijkbaar beinvloedt hoe Israeliers denken over niet-joden. De kinderen krijgen mee dat het nergens veiliger is op de wereld dan in Israel. Dat buiten Israel iedereen hekel heeft aan joden omdat ze simpelweg joods zijn. Een van de gevolgen is dat joodse kinderen het niet erg vinden om beelden van verwoeste Palestijnse huizen/steden te zijn... hun hart wordt gewoon hard gemaakt!
Triest
Volgens mij haal jij Pallywood en Israel een beetje door elkaar.
Maar goed, mensen die zich baseren op Youtube-filmpjes, dan krijg je dit soort toestanden.
pi_81520967
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:08 schreef Optimistic1 het volgende:

[..]

Dus als Israel niet tekent dan mag Israel alles doen en hoeft niet gestraft te worden? Als jij je Nlse paspoort in de fik steekt, mag je dus zomaar iedereen doden zonder dat je gestraft worden? Stel dat Iran niet wil ondertekenen op een afspraak om geen massa vernietigingswapens te verspreiden. Dan zou ook moeten gelden dat de hele wereld niets kan doen tegen Iran..want Iran is geen lid van het groepje landen dat zich wel aan zulke afspraken houdt.
Grappig, want je veroordeelt Iran juist ten onrechte.

Er zij een aantal internationale verdragen waaraan alleen de landen zich moeten houden die die verdragen geratificeerd hebben. De landen die die verdragen niet geratificeerd hebben, mogen dus gewoon doen wat ze willen op dat punt.
Het verdrag voor de niet-verspreiding van nucleaire wapens: wel getekend door Iran, niet door Israel. Dus Iran mag vrijelijk kercentrales bouwen en heeft zich verplicht geen kernwapens te maken. Israel mag alles doen.

Israel heeft ook niet het verdrag voor het humanitaire orloogsrecht ondertekent. Dus formeel begaat Israel geen oorlogsmisdaden.

Dus, tja, hmm, niemand kan Israel iets maken, want het is geen lid van de roep landen die zich aan redelijke afspraken houdt.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  maandag 17 mei 2010 @ 08:14:17 #290
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_81522939
quote:
Op maandag 17 mei 2010 01:43 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Grappig, want je veroordeelt Iran juist ten onrechte.

Er zij een aantal internationale verdragen waaraan alleen de landen zich moeten houden die die verdragen geratificeerd hebben. De landen die die verdragen niet geratificeerd hebben, mogen dus gewoon doen wat ze willen op dat punt.
Het verdrag voor de niet-verspreiding van nucleaire wapens: wel getekend door Iran, niet door Israel. Dus Iran mag vrijelijk kercentrales bouwen en heeft zich verplicht geen kernwapens te maken. Israel mag alles doen.

Israel heeft ook niet het verdrag voor het humanitaire orloogsrecht ondertekent. Dus formeel begaat Israel geen oorlogsmisdaden.

Dus, tja, hmm, niemand kan Israel iets maken, want het is geen lid van de roep landen die zich aan redelijke afspraken houdt.
Ik heb zitten zoeken, maar kan er maar niet achter komen wat dat VN-verdrag humanitair oorlogsrecht is dat Israël niet getekend heeft. Ik ken wel de Geneefse Conventies, die heeft Israël wel getekend, dus die bedoel je dus niet.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_81522996
Ach ik bedenk altijd zo. Hoe meer regels Israel kan overtreden zonder consequenties, hoe meer bandbreedte het Marokko geeft om de Polisario gewoon kapot te maken.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 17 mei 2010 @ 08:25:45 #292
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_81523067
quote:
Op maandag 17 mei 2010 08:19 schreef Mutant01 het volgende:
Ach ik bedenk altijd zo. Hoe meer regels Israel kan overtreden zonder consequenties, hoe meer bandbreedte het Marokko geeft om de Polisario gewoon kapot te maken.
Heeft Marokko daar Israël voor nodig? Is dat niet een beetje veel eer voor Israël? En waarom moeten de Polisaro kapot, eigenlijk?
bron
  † In Memoriam † maandag 17 mei 2010 @ 08:28:48 #293
137949 Disana
pi_81523089
quote:
Ik dacht dat de Polisario al niets meer voorstelde en geheel inactief was?
pi_81534081
quote:
Helaas wel. De koning onderdrukt al decennialang zijn (en andermans) volk in marokko. De polisario, willen net als de palestijnen, hun land terug. Nu de Amerikanen en de VN druk hebben uitgevoerd op Marokko, zijn er plannen voor autonomie van verschillende delen van Marokko door hem geintroduceerd.

De Mossad heeft de Marokkaanse DST opgeleid.

Mohammed 6 is een vriendje van Israel. Toen zijn vader overleed, kwam er een delegatie uit Israel om de begravenis bij te wonen, wat ongewoon is voor een arabisch land.

Kortom: Zelfde criminelen, maar verschillende religies.
pi_81535251
quote:
Op maandag 17 mei 2010 14:27 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Helaas wel. De koning onderdrukt al decennialang zijn (en andermans) volk in marokko. De polisario, willen net als de palestijnen, hun land terug. Nu de Amerikanen en de VN druk hebben uitgevoerd op Marokko, zijn er plannen voor autonomie van verschillende delen van Marokko door hem geintroduceerd.

De Mossad heeft de Marokkaanse DST opgeleid.

Mohammed 6 is een vriendje van Israel. Toen zijn vader overleed, kwam er een delegatie uit Israel om de begravenis bij te wonen, wat ongewoon is voor een arabisch land.

Kortom: Zelfde criminelen, maar verschillende religies.
De Palestijnen was een naam voor alle inwoners daar, dus ook de joden die daar woonden. De immigratie kwam niet alleen van Joden uit andere landen, maar ook veel omliggende landen emigreerden naar die plek.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_81545518
mijn mening over Israel?

Hypocriet, cynische verwerpelijk land; dix points

Israel Interrogates Chomsky, Denies Entry into West Bank to Give Talk @ University

pi_81563233
quote:
Op maandag 17 mei 2010 08:14 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Ik heb zitten zoeken, maar kan er maar niet achter komen wat dat VN-verdrag humanitair oorlogsrecht is dat Israël niet getekend heeft. Ik ken wel de Geneefse Conventies, die heeft Israël wel getekend, dus die bedoel je dus niet.
Oh, ik weet de juiste naam inderdaad niet.
Maar googlen op de term levert op: http://nl.wikipedia.org/wiki/Humanitair_oorlogsrecht

Israel heeft een verdrag niet getekend, zodat het ook niet ter verantwoording kan worden geroepen voor oorlogsmisdaden.
Slim of sluw, net hoe je het vat.

En of ik het kan vinden, doet aan het feit niks af.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_81563294
quote:
Hoezo dat dan?
De misdaden van de een rechtvaardigen de misdaden van de ander?
  dinsdag 18 mei 2010 @ 00:12:11 #299
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_81563362
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 00:09 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Oh, ik weet de juiste naam inderdaad niet.
Maar googlen op de term levert op: http://nl.wikipedia.org/wiki/Humanitair_oorlogsrecht

Israel heeft een verdrag niet getekend, zodat het ook niet ter verantwoording kan worden geroepen voor oorlogsmisdaden.
Slim of sluw, net hoe je het vat.

En of ik het kan vinden, doet aan het feit niks af.
Je pagina zegt het zelf al: "Het Humanitair Oorlogsrecht vloeit voornamelijk voort uit de Geneefse Conventies.". En dat verdrag heeft Israël gewoon getekend. Bij mijn weten is er geen VN verdrag voor Humanitair Oorlogsrecht. Misschien bedoel je dat ze het Internationaal Strafhof niet erkennen, maar daar zijn ze ook niet alleen in.
bron
pi_81563482
quote:
Op maandag 17 mei 2010 14:58 schreef paddy het volgende:

[..]

De Palestijnen was een naam voor alle inwoners daar, dus ook de joden die daar woonden. De immigratie kwam niet alleen van Joden uit andere landen, maar ook veel omliggende landen emigreerden naar die plek.

Ik snap niet goed waarom je deze opmerking plaatst als antwoord op Hakim, maar ze is wel juist.
Palestijnen zijn mensen die in Palestina wonen: joods, moslim, christen of ongelovig.
Alleen: de joden onder de Palestijnen hebben zich afgezonderd als Israeli, waardoor de niet-joodse Palestijnen als Palestijn overbleven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')