abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 mei 2010 @ 21:22:29 #226
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_81228079
quote:
Op zondag 9 mei 2010 17:37 schreef C_N het volgende:

[..]

nee dat is de haaretz
Nu vergis je je. Ynet = Yediot Acharonot, de Israëlische Telegraaf. Ha'aretz is juist de kwalitietskrant, vergelijkbaar met de Volkskrant. Ken je kranten
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_81228421
quote:
Op zondag 9 mei 2010 21:22 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Nu vergis je je. Ynet = Yediot Acharonot, de Israëlische Telegraaf. Ha'aretz is juist de kwalitietskrant, vergelijkbaar met de Volkskrant. Ken je kranten

is maar waar men de kwaliteit vandaan haal
  zondag 9 mei 2010 @ 21:31:06 #228
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_81228547
quote:
Op zondag 9 mei 2010 21:29 schreef C_N het volgende:

[..]

is maar waar men de kwaliteit vandaan haal
politieke mening heeft niets met kwaliteit maken
bron
pi_81229000
quote:
Op zondag 9 mei 2010 21:31 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

politieke mening heeft niets met kwaliteit maken
De jouwe niet nee.
  zondag 9 mei 2010 @ 21:50:22 #230
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_81229677
quote:
Op zondag 9 mei 2010 21:38 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

De jouwe niet nee.
Zeg, moet je niet naar bed toe? Sesamstraat is al voorbij hoor Dan gaan de grote mensen weer verder praten.
bron
pi_81230908
quote:
Op zondag 9 mei 2010 21:50 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Zeg, moet je niet naar bed toe? Sesamstraat is al voorbij hoor Dan gaan de grote mensen weer verder praten.
Jij bent hier mensen bekrompen aan het noemen vanwege hun politieke mening omdat ze het eens zijn met wat bepaalde politici zeggen inzake Israel. Daarnaast heb je nogal eens de neiging de werkelijk te verdraaien in jouw voordeel.
pi_81239038
quote:
Op zondag 9 mei 2010 13:54 schreef Optimistic1 het volgende:

[..]

Rond 23/24 september 2005 werd Israel vanuit Gaza bestookt. Een dag ervoor werd Israel (Sderot) vanuit West bank bestookt (niet door Hamas) na liquidatie van 2 leden van een groepering.
Het waren geen bommen maar raketten en het had niets te maken met ruzie met de Palestijnse autoriteit maar eerder met een ontploffing in Jabaliya waarbij 19 Palestijnen zijn omgekomen. Israel en de Palestijnse autoriteit beschuldigden Hamas en Hamas beschuldigde Israel en beloofde een vergelding en dat kwam in de vorm van raketten afvuren richting Israel.

De terugtrekking is niet volledig en maakte geen onderdeel van een plan voor vredesproces. De terugtrekking was juist bedoeld om vredesproces lange tijd te bevriezen. Dit volgt onder meer uit:
[..]

(deze man was betrokken bij de onderhandelingen).
Verder
[..]

(Human Rights Watch: 'Disengagement’ Will Not End Gaza Occupation)
Een Israelische mensenrechten organisatie heeft Gaza na de terugtrekking gevolgd
(zie http://www.btselem.org/English/Gaza_Strip/):
[..]

Verder rond 96% van de 1.4 miljoen mensen in Gaza zijn afhankelijk van (basis) voedsel hulp verkregen via internationale organisaties.
Over reageren op Qassam raketten:
[..]

http://www.btselem.org/En(...)ue_Sky_Operation.asp
Ik vermoedde het, maar dat leek me te veel op complotdenken, dus ik durfde het niet te opperen.
Nu blijkt werkelijkheid.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  maandag 10 mei 2010 @ 07:07:18 #233
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_81240988
quote:
Op zondag 9 mei 2010 13:54 schreef Optimistic1 het volgende:

[..]

Rond 23/24 september 2005 werd Israel vanuit Gaza bestookt. Een dag ervoor werd Israel (Sderot) vanuit West bank bestookt (niet door Hamas) na liquidatie van 2 leden van een groepering.
Het waren geen bommen maar raketten en het had niets te maken met ruzie met de Palestijnse autoriteit maar eerder met een ontploffing in Jabaliya waarbij 19 Palestijnen zijn omgekomen. Israel en de Palestijnse autoriteit beschuldigden Hamas en Hamas beschuldigde Israel en beloofde een vergelding en dat kwam in de vorm van raketten afvuren richting Israel.

De terugtrekking is niet volledig en maakte geen onderdeel van een plan voor vredesproces. De terugtrekking was juist bedoeld om vredesproces lange tijd te bevriezen. Dit volgt onder meer uit:
[..]

(deze man was betrokken bij de onderhandelingen).
Verder
[..]
Verbaast me eerlijk gezegd niets. Toch is dat geen reden om je niet af te vragen waarom de Gazanen dit als een kans hebben genomen om zelf het heft in eigen hand te nemen en hun stad op te bouwen.
quote:
(Human Rights Watch: 'Disengagement’ Will Not End Gaza Occupation)
Een Israelische mensenrechten organisatie heeft Gaza na de terugtrekking gevolgd
(zie http://www.btselem.org/English/Gaza_Strip/):
[..]

Verder rond 96% van de 1.4 miljoen mensen in Gaza zijn afhankelijk van (basis) voedsel hulp verkregen via internationale organisaties.
Over reageren op Qassam raketten:
[..]

http://www.btselem.org/En(...)ue_Sky_Operation.asp
Heb je je wel eens afgevraagd hoe het komt dat Gaza al 62 jaar zo afhankelijk is van hulp. 62 jaar! Waarvan 19 jaar onder Egyptische bezetting en nog eens 19 jaar tot de eerste intifada, een periode waarin de Palestijnen door Israël economisch niet gehinderd werden, en daarna nog 18 jaar tot de begin van de blokkade door Israël. Die afhankelijkheid heeft niets te maken met de huidige Israëlische politiek en alles met de manier waarop Israël, maar vooral ook de Egyptenaren en de VN in de eerste 19 jaar zijn omgegaan met de Gazanen.
bron
  maandag 10 mei 2010 @ 10:31:33 #234
111528 Viajero
Who dares wins
pi_81244119
quote:
Op maandag 10 mei 2010 01:35 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik vermoedde het, maar dat leek me te veel op complotdenken, dus ik durfde het niet te opperen.
Nu blijkt werkelijkheid.
Nee hoor, dat was al veel langer bekend, volgens mij al toen het werd aangekondigd. Als je weet dat je tegenstander zo dom is als een stier dan weet je dat hij op die rode lap af gaat rennen.

Blijft wmb staan dat het de fout van de Palestijnen is dat ze ook inderdaad op die rode lap zijn afgerend ipv een serieuze onderhandeling te beginnen. Ze hadden Sharon buitenspel kunnen zetten door volwassen te reageren, maar deden precies wat Sharon wilde dat ze deden, namelijk reageren met domme, botte agressie.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_81280191
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:31 schreef Viajero het volgende:

[..]

Nee hoor, dat was al veel langer bekend, volgens mij al toen het werd aangekondigd. Als je weet dat je tegenstander zo dom is als een stier dan weet je dat hij op die rode lap af gaat rennen.

Blijft wmb staan dat het de fout van de Palestijnen is dat ze ook inderdaad op die rode lap zijn afgerend ipv een serieuze onderhandeling te beginnen. Ze hadden Sharon buitenspel kunnen zetten door volwassen te reageren, maar deden precies wat Sharon wilde dat ze deden, namelijk reageren met domme, botte agressie.
Dit vind ik een interessante constatering.
Dat ondersteunt de mededeling die ik ooit las in Procesnieuws, het blad van de anti-kernwapenprocedeerders: daarin werd gesteld, dat Israel de Palestijnen welbewust provoceerde om des te harder terug te kunnen slaan.

Het is dubbel: enerzijds is de zwakste/domste partij ook verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag, maar anderzijds is het wel erg misselijk om een duidelijk zwakkere partij uit te lokken.
En het is vooral misselijk om dan voor het front van de toeschouwers de brave jongen uit te hangen.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_81280306
quote:
Op maandag 10 mei 2010 07:07 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Verbaast me eerlijk gezegd niets. Toch is dat geen reden om je niet af te vragen waarom de Gazanen dit als een kans hebben genomen om zelf het heft in eigen hand te nemen en hun stad op te bouwen.
Blokkade?
Het platbulldozeren van de haven en het onbruikbaar maken van een vliegveld?
quote:
[..]

Heb je je wel eens afgevraagd hoe het komt dat Gaza al 62 jaar zo afhankelijk is van hulp. 62 jaar! Waarvan 19 jaar onder Egyptische bezetting en nog eens 19 jaar tot de eerste intifada, een periode waarin de Palestijnen door Israël economisch niet gehinderd werden, en daarna nog 18 jaar tot de begin van de blokkade door Israël. Die afhankelijkheid heeft niets te maken met de huidige Israëlische politiek en alles met de manier waarop Israël, maar vooral ook de Egyptenaren en de VN in de eerste 19 jaar zijn omgegaan met de Gazanen.
Ik vraag me af of je beschrijving van de geschiedenis van Gaza wel een beetje klopt.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 07:54:30 #237
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_81284003
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 00:19 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Blokkade?
Het platbulldozeren van de haven en het onbruikbaar maken van een vliegveld?
[..]
Blokkade kwam pas twee jaar later. Vliegveld is idd al eerder deels verwoest. Ze hebben na de terugtrekking voor Hamas gekozen. Hamas heeft daarna nog een kleine burgeroorlog uitgevochten. Ze hebben niet bepaald de kans gepakt om Gaza op te bouwen, maar hebben voor het offensief gekozen. Nogal stom, als je het mij vraagt.
quote:
Ik vraag me af of je beschrijving van de geschiedenis van Gaza wel een beetje klopt.
Wat klopt er dan niet aan deze feiten
bron
pi_81319217
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 07:54 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Blokkade kwam pas twee jaar later. Vliegveld is idd al eerder deels verwoest. Ze hebben na de terugtrekking voor Hamas gekozen. Hamas heeft daarna nog een kleine burgeroorlog uitgevochten. Ze hebben niet bepaald de kans gepakt om Gaza op te bouwen, maar hebben voor het offensief gekozen. Nogal stom, als je het mij vraagt.
[..]

Wat klopt er dan niet aan deze feiten
Ik heb geen tijdlijn van gebeurtenissen, dus ik sta met de mond vol tanden.
En de tweede stap is de interpretatie. Zo kan ik mij heel goed voorstellen dat de Gazanen geen heil meer zagen in Fatah, dat immers door Israel afgeknepen is en dat zijn concessies niet tot amper beloond zag met tegenconcessies.
  woensdag 12 mei 2010 @ 01:00:35 #239
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_81325560
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 22:39 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik heb geen tijdlijn van gebeurtenissen, dus ik sta met de mond vol tanden.
En de tweede stap is de interpretatie. Zo kan ik mij heel goed voorstellen dat de Gazanen geen heil meer zagen in Fatah, dat immers door Israel afgeknepen is en dat zijn concessies niet tot amper beloond zag met tegenconcessies.
Dat is inderdaad interpretatie. Ik begrijp prima dat men Fatah zat was. Begrijp jij ook de verontwaardiging in Israël dat de terugtrekking uit Gaza, en dus een belangrijke tegemoetkoming richting de Palestijnen, aangegrepen is om juist harder te gaan vechten?
bron
pi_81325991
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 01:00 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Dat is inderdaad interpretatie. Ik begrijp prima dat men Fatah zat was. Begrijp jij ook de verontwaardiging in Israël dat de terugtrekking uit Gaza, en dus een belangrijke tegemoetkoming richting de Palestijnen, aangegrepen is om juist harder te gaan vechten?
Zoals ik zeg: ik ken de tijdlijn niet.
Die terugtrekking uit Gaza heb ik eigenlijk wel vreemd gevonden: zo werden alle Israelische huizen en gebouwen afgebroken, als ik het wel heb. En de grens werd afgesloten. Ik vond het weinig hebben van een teruggave van een gebied aan de rechtmatige eigenaars, maar meer van het ontruimen van een bezet gebied.
Dat is interpretatie, dat is waar.
Maar ik wil maar zeggen: wat door de bewoners van Israel gezien wordt als een tegemoetkoming, kan dor de bewoners van Gaza heel goed, en met evenveel recht, gezien worden als een tactische manoeuvre.

En hebben we de afgelopen dagen geen citaten gezien die de laatste veronderstelling bevestigen?
pi_81353106
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 01:29 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Zoals ik zeg: ik ken de tijdlijn niet.
Die terugtrekking uit Gaza heb ik eigenlijk wel vreemd gevonden: zo werden alle Israelische huizen en gebouwen afgebroken, als ik het wel heb. En de grens werd afgesloten. Ik vond het weinig hebben van een teruggave van een gebied aan de rechtmatige eigenaars, maar meer van het ontruimen van een bezet gebied.
Dat is interpretatie, dat is waar.
Maar ik wil maar zeggen: wat door de bewoners van Israel gezien wordt als een tegemoetkoming, kan dor de bewoners van Gaza heel goed, en met evenveel recht, gezien worden als een tactische manoeuvre.

En hebben we de afgelopen dagen geen citaten gezien die de laatste veronderstelling bevestigen?
Kortom, het is nooit goed, tot het punt dat alle Joodse mensen naar Madagascar verhuizen of Siberie en daar leven naast de plaatselijke bevolking.

Maar dat maak ik uit jouw woorden open, wat ik maar wil zeggen, wat door mij gezien wordt als onterechte en ongeletterde haat kan door jou gezien worden als de goddelijke waarheid (leuke woordkeuze).
pi_81362267
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 19:28 schreef DeParo het volgende:

[..]

Kortom, het is nooit goed, tot het punt dat alle Joodse mensen naar Madagascar verhuizen of Siberie en daar leven naast de plaatselijke bevolking.

Dan zou het probleem weer van vooraf aan beginnen. Joden stelen dan grond en huizen van de oorspronkelijke inwoners van Madagascar, en als die daar dan wat tegen willen doen vermoorden ze 400 onschuldige kinderen om de inwoners van Madagascar af te schrikken.

Siberië lijkt me trouwens wel wat! Ver weg en weinig inwoners om lastig te vallen, grond van te bezetten, te vermoorden, om te laten komen van de honger of gewoon te treiteren. Weet je zeker dat het volk van Israël daar wel in z'n element zou zijn?

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2010 22:34:51 ]
  woensdag 12 mei 2010 @ 23:24:18 #243
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_81365037
wat een misselijk topic. dit. eigenlijk.
gaat ten koste van de geweldige, intellectuele cultuur van joden.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_81365398
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:32 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dan zou het probleem weer van vooraf aan beginnen. Joden stelen dan grond en huizen van de oorspronkelijke inwoners van Madagascar, en als die daar dan wat tegen willen doen vermoorden ze 400 onschuldige kinderen om de inwoners van Madagascar af te schrikken.

Siberië lijkt me trouwens wel wat! Ver weg en weinig inwoners om lastig te vallen, grond van te bezetten, te vermoorden, om te laten komen van de honger of gewoon te treiteren. Weet je zeker dat het volk van Israël daar wel in z'n element zou zijn?
Joden zijn experts in het overwinnen van anderen omdat ze nu eenmaal veel slimmer zijn en meer gedreven dan alle overige volkeren op aarde.

Voor zover ik weet geloven de Joden niet in een God zoals de Christenen b.v. dus zien de mens niet als een schepsel van God zoals wij.

De joden zien de mens meer als een per toeval hoger ontwikkeld dier zoals de Darwinistische leer dat ook denkt.

Een dier zoals in de natuur leeft bij een regel, namelijk die van het recht van de sterkste

Ben je niet sterk? Ga je niet door naar de volgende ronde... je kunt er ook geen schande van spreken want is het immers de natuur

Klaag je over de zon die smorgens opgaat en savonds juist niet? dan roept men anti semiet

Want de waarheid is op deze wereld altijd onuitgesproken..

En dat mocht ook wel eens gezegd worden vond ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door mediacurator op 13-05-2010 00:24:31 ]
pi_81369695
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 19:28 schreef DeParo het volgende:

[..]

Maar dat maak ik uit jouw woorden open, wat ik maar wil zeggen, wat door mij gezien wordt als onterechte en ongeletterde haat kan door jou gezien worden als de goddelijke waarheid (leuke woordkeuze).
Je gaat, zoals gebruikelijk, niet in op mijn woorden.
Mijn verhaal is inhoudelijk erg zwak, maar zelfs dan kun je het nog niet onderuithalen.
Je speelt alleen maar weer de underdog.

En leuk? Nee, leuk ben je niet!
pi_81371596
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 23:24 schreef zoalshetis het volgende:
wat een misselijk topic. dit. eigenlijk.
Misselijk inderdaad, omdat de barbaarse cultuur van de meeste Joden in Israël wordt blootgelegd...

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2010 08:06:16 ]
  donderdag 13 mei 2010 @ 08:15:05 #247
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_81371628
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 23:31 schreef mediacurator het volgende:

[..]

Joden zijn experts in het overwinnen van anderen omdat ze nu eenmaal veel slimmer zijn en meer gedreven dan alle overige volkeren op aarde.

Voor zover ik weet geloven de Joden niet in een God zoals de Christenen b.v. dus zien de mens niet als een schepsel van God zoals wij.

De joden zien de mens meer als een per toeval hoger ontwikkeld dier zoals de Darwinistische leer dat ook denkt.

Een dier zoals in de natuur leeft bij een regel, namelijk die van het recht van de sterkste

Ben je niet sterk? Ga je niet door naar de volgende ronde... je kunt er ook geen schande van spreken want is het immers de natuur

Klaag je over de zon die smorgens opgaat en savonds juist niet? dan roept men anti semiet

Want de waarheid is op deze wereld altijd onuitgesproken..

En dat mocht ook wel eens gezegd worden vond ik.
Ga je eens inlezen. Je kletst hier totaal uit je nek. (Dat is de waarheid en die spreek ik nu uit. Dat moet ook eens gebeuren.) Waar denk je dat Christenen het idee vandaan hebben dat God de mens heeft geschapen? De bijbel. En hoe komen ze aan de bijbel? Van de Joden.
bron
  donderdag 13 mei 2010 @ 08:19:47 #248
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_81371651
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 01:40 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je gaat, zoals gebruikelijk, niet in op mijn woorden.
Mijn verhaal is inhoudelijk erg zwak, maar zelfs dan kun je het nog niet onderuithalen.
Je speelt alleen maar weer de underdog.

En leuk? Nee, leuk ben je niet!
Dat doet hij wel. Jij klaagt namelijk dat de terugtrekking om de verkeerde redenen zou zijn geweest en je vindt het daarom prima dat de Palestijnen dit niet hebben aangegrepen om Gaza op te bouwen.

Ja, tuurlijk is het belangrijk om te weten wat de echte en verborgen agenda's van politici zijn. De praktijk is echter dat zaken nooit zo lopen zoals ze door politici gepland worden, dus pak je kans als die voorbij komt. Zelfs al zou het zo zijn dat Sharon als doel had om de vredesbesprekingen te blokkeren, waarom zou dat dan een rechtvaardiging zijn om deze kans , een vrij Gaza, niet te grijpen. Nee, ze hebben er een puinhoop van gemaakt. En dat vind jij prima, want Sharon deugt niet.
bron
  donderdag 13 mei 2010 @ 08:24:44 #249
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_81371669
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:32 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Weet je wat het meest misselijke is? Dat jij suggereert dat Israël met opzet kinderen vermoordt. Dat klinkt verdacht veel als het bloedsprookje. Als je een beetje verstand van demografie en statistiek had gehad, dan had je kunnen weten dat er tijdens het offensief in Gaza verhoudingsgewijs weinig kinderen zijn omgekomen, gezien de bevolkingssamenstelling van Gaza. Het echte drama is dat er burgerslachtoffers zijn gevallen. Het echte drama is dat Hamas de dichtbevolkte Gazastrook als een militaire basis gebruikt. En dan klagen dat Israël geen vrede wil
bron
pi_81372789
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 08:15 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Ga je eens inlezen. Je kletst hier totaal uit je nek. (Dat is de waarheid en die spreek ik nu uit. Dat moet ook eens gebeuren.) Waar denk je dat Christenen het idee vandaan hebben dat God de mens heeft geschapen? De bijbel. En hoe komen ze aan de bijbel? Van de Joden.
De bijbel is voor sommigen gewoon voor de bühne hoor in het geval je dat niet wist

Het geloof in de bijbel dat wordt opgehouden is slechts een rookscherm voor hun ware geloof dat daar achter steekt bij een bepaalde soort mensen, maar niet alle Joden zijn slecht alleen de Satanistische Zionisten, maar deze mensen zijn dat als zodanig in het geheim

Ik geloof b.v. ook voor geen meter dat G.W. Bush jr een ware Christen was b.v. die man had gewoon totaal niet de uitstraling van iemand die werkelijk in de heer was hoor, zelfde laken een pak.

[ Bericht 2% gewijzigd door mediacurator op 13-05-2010 12:08:35 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')