abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81219057
quote:
Op zondag 9 mei 2010 17:34 schreef Zith het volgende:

[..]

Bwahahhaa wat een website, de Israëlische telegraaf ofzo?
nee dat is de haaretz
pi_81219713
quote:
Op zondag 9 mei 2010 16:05 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

lol. jij bent echt zo zielig. ik ken deparo niet eens. maar aan jouw insinuaties voorbijgaand, ben je een hele enge nederlander. een soort nazi. eigenlijk.
eigenlijk de enige mensen die ik hoor schreeuwen dat andere mensen nazi's zijn, zijn nazi's zelf. Jij bent straks vast de eerste die zich gaat aanmelden bij de bruinhemden brigade van de PVV. Als je eerder had geleefd, zou je trots zijn geweest op je lage NSB lidmaatschapsnummer.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2010 17:56:31 ]
pi_81220237
quote:
Op zondag 9 mei 2010 15:12 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Israel heeft regelmatig Palestijnse vrouwen en kinderen gebruikt als menselijk schild.

http://www.guardian.co.uk/world/2003/jan/02/israel1

http://www.guardian.co.uk(...)-human-shields-claim
ow daar komen de UK linkjes weer
  † In Memoriam † zondag 9 mei 2010 @ 18:15:17 #224
137949 Disana
pi_81220398
quote:
Op zondag 9 mei 2010 17:37 schreef C_N het volgende:

[..]

nee dat is de haaretz
Dat is de Haaretz niet. Waarmee ik niet zeg dat er aan de site een luchtje zit, want dat lijkt op het eerste gezicht niet zo te zijn.
pi_81223586
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 11:44 schreef paddy het volgende:

[..]

[..]

Wiki Gaza
Dus omdat ze ruzie hadden met de Palestijnse autoriteit gooiden ze maar bommen op Israël. Errrug logisch

En verder helemaal met deze user eens
[..]

Ken je Mahmoud Abbas ...van de Palestijnse autoriteit?
  zondag 9 mei 2010 @ 21:22:29 #226
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_81228079
quote:
Op zondag 9 mei 2010 17:37 schreef C_N het volgende:

[..]

nee dat is de haaretz
Nu vergis je je. Ynet = Yediot Acharonot, de Israëlische Telegraaf. Ha'aretz is juist de kwalitietskrant, vergelijkbaar met de Volkskrant. Ken je kranten
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_81228421
quote:
Op zondag 9 mei 2010 21:22 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Nu vergis je je. Ynet = Yediot Acharonot, de Israëlische Telegraaf. Ha'aretz is juist de kwalitietskrant, vergelijkbaar met de Volkskrant. Ken je kranten

is maar waar men de kwaliteit vandaan haal
  zondag 9 mei 2010 @ 21:31:06 #228
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_81228547
quote:
Op zondag 9 mei 2010 21:29 schreef C_N het volgende:

[..]

is maar waar men de kwaliteit vandaan haal
politieke mening heeft niets met kwaliteit maken
bron
pi_81229000
quote:
Op zondag 9 mei 2010 21:31 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

politieke mening heeft niets met kwaliteit maken
De jouwe niet nee.
  zondag 9 mei 2010 @ 21:50:22 #230
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_81229677
quote:
Op zondag 9 mei 2010 21:38 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

De jouwe niet nee.
Zeg, moet je niet naar bed toe? Sesamstraat is al voorbij hoor Dan gaan de grote mensen weer verder praten.
bron
pi_81230908
quote:
Op zondag 9 mei 2010 21:50 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Zeg, moet je niet naar bed toe? Sesamstraat is al voorbij hoor Dan gaan de grote mensen weer verder praten.
Jij bent hier mensen bekrompen aan het noemen vanwege hun politieke mening omdat ze het eens zijn met wat bepaalde politici zeggen inzake Israel. Daarnaast heb je nogal eens de neiging de werkelijk te verdraaien in jouw voordeel.
pi_81239038
quote:
Op zondag 9 mei 2010 13:54 schreef Optimistic1 het volgende:

[..]

Rond 23/24 september 2005 werd Israel vanuit Gaza bestookt. Een dag ervoor werd Israel (Sderot) vanuit West bank bestookt (niet door Hamas) na liquidatie van 2 leden van een groepering.
Het waren geen bommen maar raketten en het had niets te maken met ruzie met de Palestijnse autoriteit maar eerder met een ontploffing in Jabaliya waarbij 19 Palestijnen zijn omgekomen. Israel en de Palestijnse autoriteit beschuldigden Hamas en Hamas beschuldigde Israel en beloofde een vergelding en dat kwam in de vorm van raketten afvuren richting Israel.

De terugtrekking is niet volledig en maakte geen onderdeel van een plan voor vredesproces. De terugtrekking was juist bedoeld om vredesproces lange tijd te bevriezen. Dit volgt onder meer uit:
[..]

(deze man was betrokken bij de onderhandelingen).
Verder
[..]

(Human Rights Watch: 'Disengagement’ Will Not End Gaza Occupation)
Een Israelische mensenrechten organisatie heeft Gaza na de terugtrekking gevolgd
(zie http://www.btselem.org/English/Gaza_Strip/):
[..]

Verder rond 96% van de 1.4 miljoen mensen in Gaza zijn afhankelijk van (basis) voedsel hulp verkregen via internationale organisaties.
Over reageren op Qassam raketten:
[..]

http://www.btselem.org/En(...)ue_Sky_Operation.asp
Ik vermoedde het, maar dat leek me te veel op complotdenken, dus ik durfde het niet te opperen.
Nu blijkt werkelijkheid.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  maandag 10 mei 2010 @ 07:07:18 #233
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_81240988
quote:
Op zondag 9 mei 2010 13:54 schreef Optimistic1 het volgende:

[..]

Rond 23/24 september 2005 werd Israel vanuit Gaza bestookt. Een dag ervoor werd Israel (Sderot) vanuit West bank bestookt (niet door Hamas) na liquidatie van 2 leden van een groepering.
Het waren geen bommen maar raketten en het had niets te maken met ruzie met de Palestijnse autoriteit maar eerder met een ontploffing in Jabaliya waarbij 19 Palestijnen zijn omgekomen. Israel en de Palestijnse autoriteit beschuldigden Hamas en Hamas beschuldigde Israel en beloofde een vergelding en dat kwam in de vorm van raketten afvuren richting Israel.

De terugtrekking is niet volledig en maakte geen onderdeel van een plan voor vredesproces. De terugtrekking was juist bedoeld om vredesproces lange tijd te bevriezen. Dit volgt onder meer uit:
[..]

(deze man was betrokken bij de onderhandelingen).
Verder
[..]
Verbaast me eerlijk gezegd niets. Toch is dat geen reden om je niet af te vragen waarom de Gazanen dit als een kans hebben genomen om zelf het heft in eigen hand te nemen en hun stad op te bouwen.
quote:
(Human Rights Watch: 'Disengagement’ Will Not End Gaza Occupation)
Een Israelische mensenrechten organisatie heeft Gaza na de terugtrekking gevolgd
(zie http://www.btselem.org/English/Gaza_Strip/):
[..]

Verder rond 96% van de 1.4 miljoen mensen in Gaza zijn afhankelijk van (basis) voedsel hulp verkregen via internationale organisaties.
Over reageren op Qassam raketten:
[..]

http://www.btselem.org/En(...)ue_Sky_Operation.asp
Heb je je wel eens afgevraagd hoe het komt dat Gaza al 62 jaar zo afhankelijk is van hulp. 62 jaar! Waarvan 19 jaar onder Egyptische bezetting en nog eens 19 jaar tot de eerste intifada, een periode waarin de Palestijnen door Israël economisch niet gehinderd werden, en daarna nog 18 jaar tot de begin van de blokkade door Israël. Die afhankelijkheid heeft niets te maken met de huidige Israëlische politiek en alles met de manier waarop Israël, maar vooral ook de Egyptenaren en de VN in de eerste 19 jaar zijn omgegaan met de Gazanen.
bron
  maandag 10 mei 2010 @ 10:31:33 #234
111528 Viajero
Who dares wins
pi_81244119
quote:
Op maandag 10 mei 2010 01:35 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik vermoedde het, maar dat leek me te veel op complotdenken, dus ik durfde het niet te opperen.
Nu blijkt werkelijkheid.
Nee hoor, dat was al veel langer bekend, volgens mij al toen het werd aangekondigd. Als je weet dat je tegenstander zo dom is als een stier dan weet je dat hij op die rode lap af gaat rennen.

Blijft wmb staan dat het de fout van de Palestijnen is dat ze ook inderdaad op die rode lap zijn afgerend ipv een serieuze onderhandeling te beginnen. Ze hadden Sharon buitenspel kunnen zetten door volwassen te reageren, maar deden precies wat Sharon wilde dat ze deden, namelijk reageren met domme, botte agressie.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_81280191
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:31 schreef Viajero het volgende:

[..]

Nee hoor, dat was al veel langer bekend, volgens mij al toen het werd aangekondigd. Als je weet dat je tegenstander zo dom is als een stier dan weet je dat hij op die rode lap af gaat rennen.

Blijft wmb staan dat het de fout van de Palestijnen is dat ze ook inderdaad op die rode lap zijn afgerend ipv een serieuze onderhandeling te beginnen. Ze hadden Sharon buitenspel kunnen zetten door volwassen te reageren, maar deden precies wat Sharon wilde dat ze deden, namelijk reageren met domme, botte agressie.
Dit vind ik een interessante constatering.
Dat ondersteunt de mededeling die ik ooit las in Procesnieuws, het blad van de anti-kernwapenprocedeerders: daarin werd gesteld, dat Israel de Palestijnen welbewust provoceerde om des te harder terug te kunnen slaan.

Het is dubbel: enerzijds is de zwakste/domste partij ook verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag, maar anderzijds is het wel erg misselijk om een duidelijk zwakkere partij uit te lokken.
En het is vooral misselijk om dan voor het front van de toeschouwers de brave jongen uit te hangen.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_81280306
quote:
Op maandag 10 mei 2010 07:07 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Verbaast me eerlijk gezegd niets. Toch is dat geen reden om je niet af te vragen waarom de Gazanen dit als een kans hebben genomen om zelf het heft in eigen hand te nemen en hun stad op te bouwen.
Blokkade?
Het platbulldozeren van de haven en het onbruikbaar maken van een vliegveld?
quote:
[..]

Heb je je wel eens afgevraagd hoe het komt dat Gaza al 62 jaar zo afhankelijk is van hulp. 62 jaar! Waarvan 19 jaar onder Egyptische bezetting en nog eens 19 jaar tot de eerste intifada, een periode waarin de Palestijnen door Israël economisch niet gehinderd werden, en daarna nog 18 jaar tot de begin van de blokkade door Israël. Die afhankelijkheid heeft niets te maken met de huidige Israëlische politiek en alles met de manier waarop Israël, maar vooral ook de Egyptenaren en de VN in de eerste 19 jaar zijn omgegaan met de Gazanen.
Ik vraag me af of je beschrijving van de geschiedenis van Gaza wel een beetje klopt.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 07:54:30 #237
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_81284003
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 00:19 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Blokkade?
Het platbulldozeren van de haven en het onbruikbaar maken van een vliegveld?
[..]
Blokkade kwam pas twee jaar later. Vliegveld is idd al eerder deels verwoest. Ze hebben na de terugtrekking voor Hamas gekozen. Hamas heeft daarna nog een kleine burgeroorlog uitgevochten. Ze hebben niet bepaald de kans gepakt om Gaza op te bouwen, maar hebben voor het offensief gekozen. Nogal stom, als je het mij vraagt.
quote:
Ik vraag me af of je beschrijving van de geschiedenis van Gaza wel een beetje klopt.
Wat klopt er dan niet aan deze feiten
bron
pi_81319217
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 07:54 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Blokkade kwam pas twee jaar later. Vliegveld is idd al eerder deels verwoest. Ze hebben na de terugtrekking voor Hamas gekozen. Hamas heeft daarna nog een kleine burgeroorlog uitgevochten. Ze hebben niet bepaald de kans gepakt om Gaza op te bouwen, maar hebben voor het offensief gekozen. Nogal stom, als je het mij vraagt.
[..]

Wat klopt er dan niet aan deze feiten
Ik heb geen tijdlijn van gebeurtenissen, dus ik sta met de mond vol tanden.
En de tweede stap is de interpretatie. Zo kan ik mij heel goed voorstellen dat de Gazanen geen heil meer zagen in Fatah, dat immers door Israel afgeknepen is en dat zijn concessies niet tot amper beloond zag met tegenconcessies.
  woensdag 12 mei 2010 @ 01:00:35 #239
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_81325560
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 22:39 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik heb geen tijdlijn van gebeurtenissen, dus ik sta met de mond vol tanden.
En de tweede stap is de interpretatie. Zo kan ik mij heel goed voorstellen dat de Gazanen geen heil meer zagen in Fatah, dat immers door Israel afgeknepen is en dat zijn concessies niet tot amper beloond zag met tegenconcessies.
Dat is inderdaad interpretatie. Ik begrijp prima dat men Fatah zat was. Begrijp jij ook de verontwaardiging in Israël dat de terugtrekking uit Gaza, en dus een belangrijke tegemoetkoming richting de Palestijnen, aangegrepen is om juist harder te gaan vechten?
bron
pi_81325991
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 01:00 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Dat is inderdaad interpretatie. Ik begrijp prima dat men Fatah zat was. Begrijp jij ook de verontwaardiging in Israël dat de terugtrekking uit Gaza, en dus een belangrijke tegemoetkoming richting de Palestijnen, aangegrepen is om juist harder te gaan vechten?
Zoals ik zeg: ik ken de tijdlijn niet.
Die terugtrekking uit Gaza heb ik eigenlijk wel vreemd gevonden: zo werden alle Israelische huizen en gebouwen afgebroken, als ik het wel heb. En de grens werd afgesloten. Ik vond het weinig hebben van een teruggave van een gebied aan de rechtmatige eigenaars, maar meer van het ontruimen van een bezet gebied.
Dat is interpretatie, dat is waar.
Maar ik wil maar zeggen: wat door de bewoners van Israel gezien wordt als een tegemoetkoming, kan dor de bewoners van Gaza heel goed, en met evenveel recht, gezien worden als een tactische manoeuvre.

En hebben we de afgelopen dagen geen citaten gezien die de laatste veronderstelling bevestigen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')