EN water. Dat is vrij onmogelijk na 2 dagen ofzo.quote:Op donderdag 29 april 2010 14:35 schreef _The_General_ het volgende:
Hij staat dus pas een paar dagen zonder eten. De tijd voor de camera opnames kun je niet meenemen in deze studie. Hier is immers geen bewijs voor!
Uiteraard ... meteen kijken of er militair gewin mee te halen is. Anders zou dit onderzoek mogelijk niet eens uitgevoerd worden.quote:Op donderdag 29 april 2010 14:31 schreef ToT het volgende:
Military medics hope the experiments on Prahlad Jani can help soldiers develop their survival strategies.
4 dagen voor normale mensen, tot een maximum van 20 dagen voor bepaalde mensen die een of ander raar gen hebben (die 20 dagen is dan ook helemaal de max voor die gasten en komen zonder medische hulp er niet bovenop).quote:Op donderdag 29 april 2010 14:43 schreef Wijnbo het volgende:
[..]
EN water. Dat is vrij onmogelijk na 2 dagen ofzo.
Ja maar je OP alleen al.quote:Op donderdag 29 april 2010 15:05 schreef ToT het volgende:Okee ik merk het al: net als in BNW hebben in TRU de sceptici ook de overhand!
Het is een Hinduquote:Op donderdag 29 april 2010 14:40 schreef Metalfrost het volgende:
Hij zal wel varkensvlees eten dan, want zulke dieren worden in de islam niet gezien als voedsel
quote:Op donderdag 29 april 2010 15:13 schreef cptmarco het volgende:
http://psychedelicadventu(...)prahlad-jani-no.html
blijkbaar hebben ze hem in 2003 ook al onderzocht en hebben ze toen geen verklaring kunnen vinden...
Probeer ondertussen wat meer bronnen op te duiken. Kan er niet veel vinden.quote:Shah said that Jani told him the key to his survival was a mystical and unexplained process by which he receives drops of water through a hole in his palate.
Ah, dus dat er spontaan water in zijn mond verschijnt betekent dus dat het een hoax is!quote:Op donderdag 29 april 2010 15:17 schreef Amos_ het volgende:
Sowieso is het niet helemaal waar dat hij zonder drinken overleeft, want hij zegt zelf
[..]
Probeer ondertussen wat meer bronnen op te duiken. Kan er niet veel vinden.
Maar hoe behoud je bijv lichaamsvet en dergelijke? En hoe maakt het lichaam bloed aan? Je weet hoe iemand met anorexia eruit ziet toch?quote:Op donderdag 29 april 2010 15:16 schreef ToT het volgende:
Ik weet het niet. Ik weet wel dat je met Chi/Ki/Prana veel kunt bereiken en in spirituele kringen heerst (als je wat doorredeneert) wel de opvatting dat energie en materie in elkaar uitwisselbaar zijn, dus als hij een goede verbinding met de bron van de levensenergie heeft, zou die energie hem idd kunnen voeden.
Sowieso gebeurt dat wel meer in India. Er zijn daar atoomgeleerden die daar ook gewoon heilig in overtuigd zijn.
Ik ben gezond sceptisch in het algemeen, maar ik verwerp niet meteen alles wat met het spirituele te maken heeft, aangezien ik als Reiki master zijnde ook best wel het één en ander heb meegemaakt.
Hij is wel arrogant deze Yogi...quote:However it should be made very clear that we have confirmed the claim over 10 days only and we as scientists and responsible doctors cannot say anything regarding validity of the claim of his sustaining without food, drinks, urination and excretion of stools over several years.
quote:At the moment, we are trying to analyse the results and trying to learn for the betterment of science. Probably some invasive investigations may help understand this process, but from the beginning Mr. Jani has refused any invasive procedure or any sort of injections be it a dye only.
Dus wat jij zegt is dat we hem kunnen vastbinden in Ethiopie en 'm als waterproducent kunnen gebruiken ????quote:Op donderdag 29 april 2010 15:19 schreef ToT het volgende:
[..]
Ah, dus dat er spontaan water in zijn mond verschijnt betekent dus dat het een hoax is!
En de islam heeft hier mee te maken omdat...?quote:Op donderdag 29 april 2010 14:40 schreef Metalfrost het volgende:
Hij zal wel varkensvlees eten dan, want zulke dieren worden in de islam niet gezien als voedsel
Ik vind die daarboven wordt vermeld nog mooierquote:Prahlad Jani
De fakir Prahlad Jani werd in 2003 in Ahmedabad tien dagen lang nauwgezet door artsen geobserveerd. Tijdens deze observatie kreeg hij dagelijks slechts 100 milliliter water om zijn mond te spoelen; dit werd vervolgens weer opgevangen en gemeten, om uit te sluiten dat hij er iets van had geconsumeerd. Tijdens de gehele observatieperiode scheidde hij geen urine of ontlasting uit, maar volgens de artsen leek er zich in zijn blaas wel urine te vormen, die weer werd geabsorbeerd. Jani mocht dan wel beweren dat hij decennialang zonder voedsel had geleefd, maar hij verrichtte tijdens de observatieperiode geen inspannende lichamelijke arbeid en er is niets bekend van langere perioden onder gelijksoortig strenge observatie. Voorts vertoonde zijn lichaamsgewicht in de loop van de tien dagen wel degelijk een lichte daling, hetgeen enige twijfel doet rijzen aan zijn bewering dat hij onbepaalde tijd zonder voedsel zou kunnen leven. Opgemerkt dient echter te worden dat het op zichzelf al uitzonderlijk is als iemand tien dagen lang niets drinkt en geen urine uitscheidt. Jani beweert dat een godin hem in stand houdt door middel van nectar, die naar binnen sijpelt door een opening in zijn verhemelte [19]. De sceptische groep de Indian Rationalists noemt hem een “dorpsbedrieger”
quote:Wiley Brooks
Wiley Brooks is naar eigen zeggen breathariaan, en is oprichter van het Breatharian Institute of America. Hij beweert al dertig jaar breathariaan te zijn, en heeft twintig jaar cursussen gegeven over de leefwijze. De laatste jaren geeft hij geen les meer, hetgeen hem de gelegenheid geeft “honderd procent van zijn tijd aan de vraag te besteden waarom hij een bepaald soort voeding nodig had om zijn fysieke lichaam in leven te houden; en teneinde zijn 'lichte lichaam' zich geheel te laten manifesteren” [14]
Hieraan waren door de jaren heen vele controversen voorafgegaan. In 1983 werd hij betrapt toen hij uit hij een restaurant kwam, waar hij fast food had ingeslagen [15]. Het blad Colors tekende uit zijn mond op dat hij het vasten van tijd tot tijd onderbreekt met een Big Mac en een cola. Hij verklaarde dat overal om hem heen de wegwerpcultuur en het slechte voedsel domineerden, en dat het gebruiken van fast food hem in evenwicht hield [16].
Die meneer duidelijk een allochtoon is, dus !quote:Op donderdag 29 april 2010 15:25 schreef Dlocks het volgende:
[..]
En de islam heeft hier mee te maken omdat...?
Niet. Kijkfoutje. Sorryquote:Op donderdag 29 april 2010 15:25 schreef Dlocks het volgende:
[..]
En de islam heeft hier mee te maken omdat...?
quote:In 2005 kwam de 15-jarige Nepalees Ram Bahadur Bomjon in het nieuws. Onder de aangenomen naam Paldhan Dorji zat hij maandenlang onder een vijgenboom zonder voedsel tot zich te nemen. Probleem was alleen, zoals een journalist ontdekte, dat er 's nachts een scherm voor deze "boeddha-incarnatie" werd geplaatst; wat zich dan daarachter afspeelde, viel niet te controleren. Op 11 maart 2006 verdween Bahadur zonder een spoor achter te laten [23], maar op 24 december 2006 werd hij, volgens persberichten, wederom gesignaleerd.
Wees blij dat de meeste mensen weldenkend en intelligent zijnquote:Op donderdag 29 april 2010 15:05 schreef ToT het volgende:Okee ik merk het al: net als in BNW hebben in TRU de sceptici ook de overhand!
En Oost-Indisch doofquote:Op donderdag 29 april 2010 15:07 schreef Flammie het volgende:
En als je weet hoe bijgelovig en beinvloedbaar de mensen in z-o azie zijn
Aha, bedrog, ook wel oplichting genoemd.quote:Op donderdag 29 april 2010 15:24 schreef Scrutinizer het volgende:
Aha, Breatharianism, ook wel Inedia genoemd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Inedia
Hij verwarde fastfood met vastfood. Vergissinkje, kan gebeurenquote:Op donderdag 29 april 2010 15:27 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ik vind die daarboven wordt vermeld nog mooier
[..]
quote:Op donderdag 29 april 2010 16:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hij verwarde fastfood met vastfood. Vergissinkje, kan gebeuren
Nou toen ik net aan het tuinieren was zat ik hier ook al aan te denken!quote:
Dat leek id wel HEEL sterk op oplichting, ja.quote:Op donderdag 29 april 2010 15:32 schreef Amos_ het volgende:
Herinneren jullie je nog dat jongetje onder die boom?
Waarschijnlijk ergens in de verbinding tussen zijn lichtlichaam (zielelichaam) en zijn fysieke lichaam. Niet ergens specifiek in een orgaan die hij extra ontwikkeld zou hebben of zo, denk ik.quote:Op donderdag 29 april 2010 16:25 schreef Amos_ het volgende:
Ja, maar waar vindt dat proces van omzetten dan plaats?
Nee, delicaat balans, jeweetz.quote:En hij wil dus niet meewerken aan medisch onderzoek behalve het meten van zjin vitale waarden.. Hm... Beetje egoistisch, past niet bij het soort mens, toch?
Zelfs als dat zo zou zijn dan moet er aantoonbaar iets in zijn waarden veranderen. Het lichaam reageert op fysische processen ongeacht de bron.quote:Op donderdag 29 april 2010 16:27 schreef ToT het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ergens in de verbinding tussen zijn lichtlichaam (zielelichaam) en zijn fysieke lichaam. Niet ergens specifiek in een orgaan die hij extra ontwikkeld zou hebben of zo, denk ik.
Je kunt je voorstellen hoeveel levens gered zouden kunnen worden met deze info. Wat is het offer van 1 op het leven van velen?quote:Nee, delicaat balans, jeweetz.
True, en ik hoop dat deze man toch genoeg van zijn kennis kan delen om er mensen mee te redden, hoewel zoals je op wikipedia kunt lezen, het voor de meeste mensen niet echt succesvol lijkt te gaan.quote:Op donderdag 29 april 2010 16:32 schreef Amos_ het volgende:
Zelfs als dat zo zou zijn dan moet er aantoonbaar iets in zijn waarden veranderen. Het lichaam reageert op fysische processen ongeacht de bron.
Zou jij nu je lever doneren voor een onderzoek dat miljoenen mensen kan redden?quote:Je kunt je voorstellen hoeveel levens gered zouden kunnen worden met deze info. Wat is het offer van 1 op het leven van velen?
Blijkbaar geloven zelfs zijn dorpsgenoten hem niet.quote:Op donderdag 29 april 2010 16:36 schreef ToT het volgende:
[..]
True, en ik hoop dat deze man toch genoeg van zijn kennis kan delen om er mensen mee te redden, hoewel zoals je op wikipedia kunt lezen, het voor de meeste mensen niet echt succesvol lijkt te gaan.
Als mijn lever dat inderdaad zou doen zou ik dat willen overwegen ja. Ik heb het echter niet over je leven geven (zonder lever ga je dood) maar je "balans" doorbreken in zijn geval. Daar ga je niet dood aan.quote:Zou jij nu je lever doneren voor een onderzoek dat miljoenen mensen kan redden?
Ah, het is een fakir en dus inderdaad geen boeddhist. Excuses.quote:Op donderdag 29 april 2010 16:41 schreef ToT het volgende:
Hij is geen Boeddhist.
Waar staat trouwens dat zijn dorpsgenoten hem niet geloven?
En Amos, je had het over een offer van 1, dus daarom dat ik over je lever begon.
Overigens: Man drinkt en eet al 70 jaar niets
Eh, dat is allemaal speculatie nu he.quote:Op donderdag 29 april 2010 16:52 schreef ToT het volgende:
Mja ik denk gewoon niet dat het zo werkt: een godin geeft je een geschenk dat je hele leven verandert, en jij laat wetenschappers het helemaal ontleden.
Gewoon een cadeau weggeven vind ik al lullig, maar van een godin?
Sowieso: als het onderzoek zelf dat balans al meteen zou verstoren, krijg je gewoon geen resultaten; dan is het offer gewoon meteen weggegooid.
En hoe weet hij dat dan. Weet je, ToT, het probleem bij dit soort dingen is dat ik er best in wil geloven maar als men niet meewerkt maar enkel onder de aandacht wil komen met hun gave (want wat heb je aan een onderzoek als je enkel mag observeren en niets kan onderzoeken?) dan houdt het ook op natuurlijk.quote:Op donderdag 29 april 2010 16:54 schreef ToT het volgende:
Tja ik weet het niet. Ik neem aan dat hij wel diezelfde onderzoeken als toen zou kunnen toestaan, maar verder dan dat zal het vast niet kunnen.
Wat zou jij doen, als je in zijn schoenen stond?quote:
Ik had niet eens aan zo'n onderzoek meegewerkt.quote:Op donderdag 29 april 2010 16:59 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Wat zou jij doen, als je in zijn schoenen stond?
Het is niet verklaarbaar, DUS is het een hoax, juist.quote:Op donderdag 29 april 2010 16:59 schreef TheThirdMark het volgende:
Ze zouden het eigenlijk vrij simpel kunnen controleren.
Als zijn hartslag gelijk is aan of lager dan1 slag per 0.000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000001seconde dan kan hij inderdaad genoeg voedingsstoffen halen uit de muggen rond zijn ogen. Is zijn hartslag hoger --> dan sjoemelt hij ergens.
Mag ik vragen naar de motivatie?quote:Op donderdag 29 april 2010 17:03 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik had niet eens aan zo'n onderzoek meegewerkt.
Omdat ik me niet zonodig wil bewijzen tegenover sceptici. Heb je interesse in wat ik te vertellen heb? Mooi!quote:
Die wetenschappers zijn met die man bezig voor medische doeleinden, om erachter te komen waarom het lichaam dat zou kunnen overleven. Dus niet om iemand te ontmaskeren.quote:Op donderdag 29 april 2010 17:10 schreef ToT het volgende:
[..]
Omdat ik me niet zonodig wil bewijzen tegenover sceptici. Heb je interesse in wat ik te vertellen heb? Mooi!
Denk je dat ik alles uit m'n duim zuig? De groeten!
Okee, het ligt dus wel sterk aan de houding van de wetenschappers. Als iemand via-via gehoord heeft dat ik zoiets kon en hij zou met oprechte interesse op me af stappen en het niet doen om te bewijzen dat ik een fraudeur zou zijn, dan zou ik wel aan zo'n onderzoek meewerken, maar dan wel op mijn voorwaarden; ik wil er niets voor opofferen.
Dan nog: het is mijn lichaam, dus ik beslis wat er mee gebeurt. Ik ga niets van mijn lichaam opofferen om de overbevolking van de wereld een gigantische oppepper te geven.quote:Op donderdag 29 april 2010 17:11 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Die wetenschappers zijn met die man bezig voor medische doeleinden, om erachter te komen waarom het lichaam dat zou kunnen overleven. Dus niet om iemand te ontmaskeren.
Het is een team van ongeveer 30 echte artsen. Verschillende takken van sport. Ook dietisten.
Dat zijn jouw woorden, niet de mijne. Fijn voor je iig dat je het een hoax vind!quote:Op donderdag 29 april 2010 17:03 schreef ToT het volgende:
[..]
Het is niet verklaarbaar, DUS is het een hoax, juist.
Hoe verklaar je dan dat hij gedurende dit onderzoek en het vorige niet heeft gegeten, gedronken, gepiest of gepoept?quote:Op donderdag 29 april 2010 17:51 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dat zijn jouw woorden, niet de mijne. Fijn voor je iig dat je het een hoax vind!
Het klopt dat je met meditatie een hele hoop kan onderdrukken/scherper kan maken. En dat was dus hetgeen ik duidelijk probeer te maken. Als jij een hartslag hebt van 1slag per dag/week dan zul je inderdaad aan weinig tot geen voedsel genoeg hebben (de mug die je uit de lucht vreet zeg maar). Dat het feitelijk onmogelijk is om zo'n hartslag te hebben daargelaten (er gebeuren ten slotte wel meer rare dingen).
70 jaar geen voedsel of water is echter onmogelijk. Het is niet onverklaarbaar, het is gewoon onmogelijk. Als hij zo verheven is dat hij geen voedsel en water nodig heeft dan hoeft hij ook geen adem te halen. Sterker nog, dan heeft hij geen organen nodig. En die heeft die man wel --> goede show.
Hij at gewoon zijn poep op en dronk zijn urinequote:Op donderdag 29 april 2010 17:52 schreef ToT het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dan dat hij gedurende dit onderzoek en het vorige niet heeft gegeten, gedronken, gepiest of gepoept?
Toch 7 dagen zonder vloeistof.......quote:Op donderdag 29 april 2010 14:35 schreef _The_General_ het volgende:
Hij staat dus pas een paar dagen zonder eten. De tijd voor de camera opnames kun je niet meenemen in deze studie. Hier is immers geen bewijs voor!
Om zich te laten overtuigen natuurlijk...quote:
En jij gelooft het omdat het in het internet staat?quote:Op donderdag 29 april 2010 21:06 schreef ToT het volgende:
Nou die fakir is echt niet mijn leider, maar als er voor de 2e keer een grote groep wetenschappers hem van top tot teen controleren en 24 uur per dag in de gaten houden en hij ZOU een oplichter zijn, dan kan Uri Geller nog wel wat van hem leren!
Maar hoe vaak heb jij al over zoiets als dit gehoord?quote:Op donderdag 29 april 2010 21:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En jij gelooft het omdat het in het internet staat?
lulverhalen heb je als zandkorrels in de sahara.quote:Op donderdag 29 april 2010 21:18 schreef Ticker het volgende:
[..]
Maar hoe vaak heb jij al over zoiets als dit gehoord?
en? Nooit opgelet bij biologie?quote:Op donderdag 29 april 2010 21:21 schreef ToT het volgende:
Tja meerdere bronnen berichten er over: Yahoo, The Telegraph en nog een paar.
Dus alles wat niet bewezen is, is onzin?quote:Op donderdag 29 april 2010 21:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
en? Nooit opgelet bij biologie?
Hoernalisten iig niet
Zoals ik al zei, de mensen willen belazerd worden, homeopatie, fakiers, helend tekenen, nieuwe tijdskinderen, religie.quote:Op donderdag 29 april 2010 21:29 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus alles wat niet bewezen is, is onzin?
Nou, die artsen hebben dus wel bewijzen dat die man sowieso wel bijzonder is, maar ze kunnen nog niet aantonen wat er aan de hand is.
En just because it's on teh Intharwebz doesn't mean is't fake.
Zoals ik al zei, jij gelooft dat soort verhalen?quote:Op donderdag 29 april 2010 21:37 schreef ToT het volgende:
Zelfs een heel team aan artsen dat hem 24 uur per dag onder camerabewaking houdt?
Ja maar patrick, er waren toch doktoren die hem 24 uur per dag op de video gevolgt hebben staat op het interwebquote:Op donderdag 29 april 2010 23:26 schreef Flammie het volgende:
Lees gewoon de titel nog eens van dit topic zonder te lachen. Als je dat kan vind ik dat erg knap
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |