abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80842515
Je hoort wel vaker verhalen van heilige mannen in India die zonder voedsel kunnen leven; ze halen hun "voeding" uit zonlicht: ze staren elke dag een paar uur rechtstreeks zonder oogbescherming naar de zon en doen zo energie op om van te leven. De NASA heeft al onderzoek gedaan naar deze mensen, maar heeft gen verklaring kunnen vinden.

De man in het onderstaand verhaal gaat nog een stapje verder: 70 jaar lang zonder eten, drinken of toiletbezoeken! (En in het onderstaande verhaal lees ik ook niets over in de zon staren) Hij staat nu een week onder permanente cameracontrole en ze hebben hem nog niet kunnen betrappen op eten, drinken of een toiletbezoek.

Man 'Survives Without Food' For 70 Years

Indian doctors are studying a remarkable 83-year-old holy man who claims to have spent the last seven decades without food and water. Skip related content
Related photos / videos
Man 'Survives Without Food' For 70 Years Enlarge photo

Military medics hope the experiments on Prahlad Jani can help soldiers develop their survival strategies.

The long-haired and bearded yogi is under 24-hour observation by a team of 30 doctors during three weeks of tests at a hospital in the western city of Ahmedabad.

Two cameras have been set up in his room, while a mobile camera films him when he goes outside, guaranteeing round-the-clock observation.

His body will be scanned and his brain and heart activity measured with electrodes.

"The observation from this study may throw light on human survival without food and water," said Dr G. Ilavazahagan, who is directing the research.

"This may help in working out strategies for survival during natural calamities, extreme stressful conditions and extra-terrestrial explorations like future missions to the Moon and Mars by the human race."

Since the experiment began on April 22, Jani has neither eaten nor drunk and has not been to the toilet.

"The exercise of taking this yogi under the medical scanner is to understand what energy supports his existence," Dr Ilavazahagan added.

"Jani says he meditates to get energy. Our soldiers will not be able to meditate, but we would still like to find out more about the man and his body."

Jani, who dresses in red and wears a nose ring, grew up in Charod village in the Mehsana district in Gujarat.

He claims to have been blessed by a goddess when he was aged eight, which has enabled him to survive without sustenance.

Bron
pi_80842625
Onmogelijk
pi_80842651
Hij staat dus pas een paar dagen zonder eten. De tijd voor de camera opnames kun je niet meenemen in deze studie. Hier is immers geen bewijs voor!
  donderdag 29 april 2010 @ 14:36:35 #4
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_80842688
quote:
Op donderdag 29 april 2010 14:34 schreef VaderVanJezus het volgende:
Onmogelijk
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_80842829
Hij zal wel varkensvlees eten dan, want zulke dieren worden in de islam niet gezien als voedsel

[ Bericht 3% gewijzigd door Metalfrost op 29-04-2010 15:28:27 (verkeerd gekeken) ]
Google is your friend, abuse your friends
pi_80842936
quote:
Op donderdag 29 april 2010 14:35 schreef _The_General_ het volgende:
Hij staat dus pas een paar dagen zonder eten. De tijd voor de camera opnames kun je niet meenemen in deze studie. Hier is immers geen bewijs voor!
EN water. Dat is vrij onmogelijk na 2 dagen ofzo.
pi_80843029
Nou mooi. Hongerprobleem in de wereld ook meteen opgelost.
pi_80843235
Hij heeft al een week niet gegeten / gedronken / zijn behoefte gedaan..

vind ik wel impressive vooral het niet drinken :|
pi_80843407
quote:
Op donderdag 29 april 2010 14:31 schreef ToT het volgende:
Military medics hope the experiments on Prahlad Jani can help soldiers develop their survival strategies.
Uiteraard ... meteen kijken of er militair gewin mee te halen is. Anders zou dit onderzoek mogelijk niet eens uitgevoerd worden.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_80843429
hij staat dus inmiddels al een week droog, dat is wel interessant.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  donderdag 29 april 2010 @ 14:57:57 #11
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_80843451
quote:
Op donderdag 29 april 2010 14:43 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

EN water. Dat is vrij onmogelijk na 2 dagen ofzo.
4 dagen voor normale mensen, tot een maximum van 20 dagen voor bepaalde mensen die een of ander raar gen hebben (die 20 dagen is dan ook helemaal de max voor die gasten en komen zonder medische hulp er niet bovenop).

Voor de rest is het gewoon onmogelijk dat iemand niet eet/drinkt/ontlast.
  donderdag 29 april 2010 @ 15:03:15 #12
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_80843634
hij gaat dood over 2 dagen en dan is het onderzoek voor niks geweest. Dikke bullshit dit.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGEĦ
pi_80843730
Okee ik merk het al: net als in BNW hebben in TRU de sceptici ook de overhand!
pi_80843790
quote:
Op donderdag 29 april 2010 15:05 schreef ToT het volgende:
Ja maar je OP alleen al.

Waar kan ik dat lezen van die NASA onderzoeken naar dit fenomeen bijvoorbeeld? En waarom zou NASA hier onderzoek naar willen doen?

En als je weet hoe bijgelovig en beinvloedbaar de mensen in z-o azie zijn dan weet je ook dat je dit niet echt serieus kan nemen

leven zonder eten en drinken ??!?!!! like serious
pi_80843944
@ NASA: kweenie, ik heb dat een aantal jaren geleden een aantal keren gelezen op diverse sites. (Misschien ook de frontpage van Fok? Weet ik niet meer...)

Tuurlijk zijn ze daar bijgelovig en beïnvloedbaar, maar camerabeelden liegen niet en een team van 30 artsen zal het ook niet echt negeren als ze die kerel een dikke bolus zien draaien of een teug water zien nemen.
pi_80844000
Yeh net zoals in china een kind geboren zou zijn met een koeienkop en de monikken in thailand kunnen teleporten (wetenschappelijk bewezen! echt waar! ).

Nu afgaande vna je eigen beredenatie: wat denk je nou zelf over dit soort berichten?
  donderdag 29 april 2010 @ 15:13:33 #17
218710 LittleTortillaBoy
Fill'em and Fold'em
pi_80844016
Dus dan hoeft ie ook niet meer te schijten?
Krijgt ie wel een mooi roze anus
In the city you must fight to survive. Double the action, triple the excitement. About me
  FOK!fossiel donderdag 29 april 2010 @ 15:13:39 #18
8443 cptmarco
it's captain...
  donderdag 29 april 2010 @ 15:14:41 #19
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_80844058
quote:
Op donderdag 29 april 2010 14:40 schreef Metalfrost het volgende:
Hij zal wel varkensvlees eten dan, want zulke dieren worden in de islam niet gezien als voedsel
Het is een Hindu
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  donderdag 29 april 2010 @ 15:16:12 #20
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_80844116
En dan te bedenken dat dat bericht er sinds 1 april over gedaan heeft om onze kant van de wereldbol te bereiken
zzz
pi_80844120
Ik weet het niet. Ik weet wel dat je met Chi/Ki/Prana veel kunt bereiken en in spirituele kringen heerst (als je wat doorredeneert) wel de opvatting dat energie en materie in elkaar uitwisselbaar zijn, dus als hij een goede verbinding met de bron van de levensenergie heeft, zou die energie hem idd kunnen voeden.
Sowieso gebeurt dat wel meer in India. Er zijn daar atoomgeleerden die daar ook gewoon heilig in overtuigd zijn.

Ik ben gezond sceptisch in het algemeen, maar ik verwerp niet meteen alles wat met het spirituele te maken heeft, aangezien ik als Reiki master zijnde ook best wel het één en ander heb meegemaakt.
pi_80844140
quote:
Op donderdag 29 april 2010 15:13 schreef cptmarco het volgende:
http://psychedelicadventu(...)prahlad-jani-no.html

blijkbaar hebben ze hem in 2003 ook al onderzocht en hebben ze toen geen verklaring kunnen vinden...
Thx!
pi_80844162
Sowieso is het niet helemaal waar dat hij zonder drinken overleeft, want hij zegt zelf
quote:
Shah said that Jani told him the key to his survival was a mystical and unexplained process by which he receives drops of water through a hole in his palate.
Probeer ondertussen wat meer bronnen op te duiken. Kan er niet veel vinden.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_80844228
quote:
Op donderdag 29 april 2010 15:17 schreef Amos_ het volgende:
Sowieso is het niet helemaal waar dat hij zonder drinken overleeft, want hij zegt zelf
[..]

Probeer ondertussen wat meer bronnen op te duiken. Kan er niet veel vinden.
Ah, dus dat er spontaan water in zijn mond verschijnt betekent dus dat het een hoax is!
pi_80844254
quote:
Op donderdag 29 april 2010 15:16 schreef ToT het volgende:
Ik weet het niet. Ik weet wel dat je met Chi/Ki/Prana veel kunt bereiken en in spirituele kringen heerst (als je wat doorredeneert) wel de opvatting dat energie en materie in elkaar uitwisselbaar zijn, dus als hij een goede verbinding met de bron van de levensenergie heeft, zou die energie hem idd kunnen voeden.
Sowieso gebeurt dat wel meer in India. Er zijn daar atoomgeleerden die daar ook gewoon heilig in overtuigd zijn.

Ik ben gezond sceptisch in het algemeen, maar ik verwerp niet meteen alles wat met het spirituele te maken heeft, aangezien ik als Reiki master zijnde ook best wel het één en ander heb meegemaakt.
Maar hoe behoud je bijv lichaamsvet en dergelijke? En hoe maakt het lichaam bloed aan? Je weet hoe iemand met anorexia eruit ziet toch?
pi_80844276
@ ToT Neehee...

Ondertussen heb ik het "officiele" medische rapport gevonden. Kan nog niet verifieren of het inderdaad waar is maar dit staat er o.a. in
quote:
However it should be made very clear that we have confirmed the claim over 10 days only and we as scientists and responsible doctors cannot say anything regarding validity of the claim of his sustaining without food, drinks, urination and excretion of stools over several years.
Hij is wel arrogant deze Yogi...
quote:
At the moment, we are trying to analyse the results and trying to learn for the betterment of science. Probably some invasive investigations may help understand this process, but from the beginning Mr. Jani has refused any invasive procedure or any sort of injections be it a dye only.
  donderdag 29 april 2010 @ 15:24:12 #27
31101 _Led_
pi_80844420
quote:
Op donderdag 29 april 2010 15:19 schreef ToT het volgende:

[..]

Ah, dus dat er spontaan water in zijn mond verschijnt betekent dus dat het een hoax is!
Dus wat jij zegt is dat we hem kunnen vastbinden in Ethiopie en 'm als waterproducent kunnen gebruiken ????
Vet !!!
zzz
pi_80844441
Aha, Breatharianism, ook wel Inedia genoemd.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Inedia
  donderdag 29 april 2010 @ 15:25:12 #29
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_80844460
quote:
Op donderdag 29 april 2010 14:40 schreef Metalfrost het volgende:
En de islam heeft hier mee te maken omdat...?
pi_80844535
quote:
Prahlad Jani
De fakir Prahlad Jani werd in 2003 in Ahmedabad tien dagen lang nauwgezet door artsen geobserveerd. Tijdens deze observatie kreeg hij dagelijks slechts 100 milliliter water om zijn mond te spoelen; dit werd vervolgens weer opgevangen en gemeten, om uit te sluiten dat hij er iets van had geconsumeerd. Tijdens de gehele observatieperiode scheidde hij geen urine of ontlasting uit, maar volgens de artsen leek er zich in zijn blaas wel urine te vormen, die weer werd geabsorbeerd. Jani mocht dan wel beweren dat hij decennialang zonder voedsel had geleefd, maar hij verrichtte tijdens de observatieperiode geen inspannende lichamelijke arbeid en er is niets bekend van langere perioden onder gelijksoortig strenge observatie. Voorts vertoonde zijn lichaamsgewicht in de loop van de tien dagen wel degelijk een lichte daling, hetgeen enige twijfel doet rijzen aan zijn bewering dat hij onbepaalde tijd zonder voedsel zou kunnen leven. Opgemerkt dient echter te worden dat het op zichzelf al uitzonderlijk is als iemand tien dagen lang niets drinkt en geen urine uitscheidt. Jani beweert dat een godin hem in stand houdt door middel van nectar, die naar binnen sijpelt door een opening in zijn verhemelte [19]. De sceptische groep de Indian Rationalists noemt hem een “dorpsbedrieger”
Ik vind die daarboven wordt vermeld nog mooier
quote:
Wiley Brooks
Wiley Brooks is naar eigen zeggen breathariaan, en is oprichter van het Breatharian Institute of America. Hij beweert al dertig jaar breathariaan te zijn, en heeft twintig jaar cursussen gegeven over de leefwijze. De laatste jaren geeft hij geen les meer, hetgeen hem de gelegenheid geeft “honderd procent van zijn tijd aan de vraag te besteden waarom hij een bepaald soort voeding nodig had om zijn fysieke lichaam in leven te houden; en teneinde zijn 'lichte lichaam' zich geheel te laten manifesteren” [14]
Hieraan waren door de jaren heen vele controversen voorafgegaan. In 1983 werd hij betrapt toen hij uit hij een restaurant kwam, waar hij fast food had ingeslagen [15]. Het blad Colors tekende uit zijn mond op dat hij het vasten van tijd tot tijd onderbreekt met een Big Mac en een cola. Hij verklaarde dat overal om hem heen de wegwerpcultuur en het slechte voedsel domineerden, en dat het gebruiken van fast food hem in evenwicht hield [16].
  donderdag 29 april 2010 @ 15:27:36 #31
31101 _Led_
pi_80844548
quote:
Op donderdag 29 april 2010 15:25 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Die meneer duidelijk een allochtoon is, dus !
zzz
pi_80844555
quote:
Op donderdag 29 april 2010 15:25 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Niet. Kijkfoutje. Sorry
Google is your friend, abuse your friends
pi_80844563
quote:
Op donderdag 29 april 2010 15:27 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Daar hebben we t al
  donderdag 29 april 2010 @ 15:28:58 #34
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_80844599
sure hij is zeker ingevroren.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_80844721
Herinneren jullie je nog dat jongetje onder die boom?
  FOK!fossiel donderdag 29 april 2010 @ 15:38:24 #36
8443 cptmarco
it's captain...
pi_80844983
of het boefje drinkt stiekem water als hij zichzelf wast...

[ Bericht 1% gewijzigd door cptmarco op 29-04-2010 16:00:43 ]
pi_80845249
Daar hoef je toch echt geen slimmerik voor te zijn om te kunnen begrijpen dan deze claim domweg onmogelijk is En daar komen ook de 1e berichten al waarbij hij in een snackbar betrapt is etc... en ja ook daar heeft ie weer een leuke paranormale verklaring voor dat alle katjes wel zullen slikken
  donderdag 29 april 2010 @ 15:47:17 #38
31101 _Led_
pi_80845314
"Een steen hoeft toch ook niet te eten en drinken ? Nou dan ! Waarom zou een mens dat dan wel moeten ?"
zzz
pi_80845475
Anyway, die jongen onder die boom die als reincarnatie van Buddha werd gezien, daar zat (goh, verrassend) ook een luchtje aan...
quote:
In 2005 kwam de 15-jarige Nepalees Ram Bahadur Bomjon in het nieuws. Onder de aangenomen naam Paldhan Dorji zat hij maandenlang onder een vijgenboom zonder voedsel tot zich te nemen. Probleem was alleen, zoals een journalist ontdekte, dat er 's nachts een scherm voor deze "boeddha-incarnatie" werd geplaatst; wat zich dan daarachter afspeelde, viel niet te controleren. Op 11 maart 2006 verdween Bahadur zonder een spoor achter te laten [23], maar op 24 december 2006 werd hij, volgens persberichten, wederom gesignaleerd.

donderdag 29 april 2010 @ 16:05:47 #40
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_80845953
quote:
Op donderdag 29 april 2010 15:05 schreef ToT het volgende:
Wees blij dat de meeste mensen weldenkend en intelligent zijn .
quote:
Op donderdag 29 april 2010 15:07 schreef Flammie het volgende:
En als je weet hoe bijgelovig en beinvloedbaar de mensen in z-o azie zijn
En Oost-Indisch doof .
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  donderdag 29 april 2010 @ 16:08:21 #41
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_80846042
quote:
Op donderdag 29 april 2010 15:24 schreef Scrutinizer het volgende:
Aha, Breatharianism, ook wel Inedia genoemd.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Inedia
Aha, bedrog, ook wel oplichting genoemd.

http://nl.wikipedia.org/wiki/oplichting
pi_80846081
quote:
Op donderdag 29 april 2010 15:27 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Ik vind die daarboven wordt vermeld nog mooier
[..]

Hij verwarde fastfood met vastfood. Vergissinkje, kan gebeuren
pi_80846438
Dit soort claims serieus geloven

Stel gewoon 1 vraag:

Acht je het waarschijnlijk dat iemand zonder drinken en eten kan leven?

Het enige mogelijke antwoord is : nee

opgelost: slotje
pi_80846585
quote:
Op donderdag 29 april 2010 16:09 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hij verwarde fastfood met vastfood. Vergissinkje, kan gebeuren

Iemand is scherp op de donderdag.
pi_80846599
quote:
Op donderdag 29 april 2010 15:20 schreef Amos_ het volgende:

Hij is wel arrogant deze Yogi...
[..]

Nou toen ik net aan het tuinieren was zat ik hier ook al aan te denken!
Ik denk dat zijn lichaam gewoon intact moet blijven en er zo min mogelijk dingen aan toegevoegd worden, want dan zou de balans wel eens doorbroken kunnen worden.

Dat hij een lichte gewichtsafname had kan natuurlijk ook komen doordat hij daar gewoon niet optimaal kon mediteren o.i.d. en zo niet genoeg Ki kon opnemen om zichzelf te voeden.

Dat hij tijdens het onderzoek maar weinig bewoog: veel heilige mannen in India zitten gewoon de hele dag stil te mediteren en te bidden. Boeddha heeft ook jarenlang stilgezeten toen hij verlichting zocht.

@ het vormen van vet en bloedcellen: wat ik al eerder zei, energie omzetten in materie.
pi_80846653
quote:
Op donderdag 29 april 2010 15:32 schreef Amos_ het volgende:
Herinneren jullie je nog dat jongetje onder die boom?
Dat leek id wel HEEL sterk op oplichting, ja.
pi_80846668
Ja, maar waar vindt dat proces van omzetten dan plaats?

En hij wil dus niet meewerken aan medisch onderzoek behalve het meten van zjin vitale waarden.. Hm... Beetje egoistisch, past niet bij het soort mens, toch?
pi_80846744
quote:
Op donderdag 29 april 2010 16:25 schreef Amos_ het volgende:
Ja, maar waar vindt dat proces van omzetten dan plaats?
Waarschijnlijk ergens in de verbinding tussen zijn lichtlichaam (zielelichaam) en zijn fysieke lichaam. Niet ergens specifiek in een orgaan die hij extra ontwikkeld zou hebben of zo, denk ik.
quote:
En hij wil dus niet meewerken aan medisch onderzoek behalve het meten van zjin vitale waarden.. Hm... Beetje egoistisch, past niet bij het soort mens, toch?
Nee, delicaat balans, jeweetz.
pi_80846939
quote:
Op donderdag 29 april 2010 16:27 schreef ToT het volgende:

[..]

Waarschijnlijk ergens in de verbinding tussen zijn lichtlichaam (zielelichaam) en zijn fysieke lichaam. Niet ergens specifiek in een orgaan die hij extra ontwikkeld zou hebben of zo, denk ik.
Zelfs als dat zo zou zijn dan moet er aantoonbaar iets in zijn waarden veranderen. Het lichaam reageert op fysische processen ongeacht de bron.
quote:
Nee, delicaat balans, jeweetz.
Je kunt je voorstellen hoeveel levens gered zouden kunnen worden met deze info. Wat is het offer van 1 op het leven van velen?
pi_80847093
quote:
Op donderdag 29 april 2010 16:32 schreef Amos_ het volgende:

Zelfs als dat zo zou zijn dan moet er aantoonbaar iets in zijn waarden veranderen. Het lichaam reageert op fysische processen ongeacht de bron.
True, en ik hoop dat deze man toch genoeg van zijn kennis kan delen om er mensen mee te redden, hoewel zoals je op wikipedia kunt lezen, het voor de meeste mensen niet echt succesvol lijkt te gaan.
quote:
Je kunt je voorstellen hoeveel levens gered zouden kunnen worden met deze info. Wat is het offer van 1 op het leven van velen?
Zou jij nu je lever doneren voor een onderzoek dat miljoenen mensen kan redden?

Daarbij: als met zo'n onderzoek het balans verstoord wordt, vernietigt hij ten eerste een godsgeschenk ermee, en ten tweede wordt het onderzoek zelf ook meteen waardeloos.
pi_80847178
quote:
Op donderdag 29 april 2010 16:36 schreef ToT het volgende:

[..]

True, en ik hoop dat deze man toch genoeg van zijn kennis kan delen om er mensen mee te redden, hoewel zoals je op wikipedia kunt lezen, het voor de meeste mensen niet echt succesvol lijkt te gaan.
Blijkbaar geloven zelfs zijn dorpsgenoten hem niet.
quote:
Zou jij nu je lever doneren voor een onderzoek dat miljoenen mensen kan redden?
Als mijn lever dat inderdaad zou doen zou ik dat willen overwegen ja. Ik heb het echter niet over je leven geven (zonder lever ga je dood) maar je "balans" doorbreken in zijn geval. Daar ga je niet dood aan.

Ik heb geen kinderen, wel een vriendin en uiteraard ook familie, maar als ik dan de "kinderen die nog komen" X miljoenen kan redden...dan ja.
pi_80847242
Sowieso denkt een buddhist niet egoistisch.. althans dat zou niet zo moeten zijn dus de enige reden waarom die indier zoiets neit zou doen is omdat t gewoon onzin is
pi_80847334
Hij is geen Boeddhist.

Waar staat trouwens dat zijn dorpsgenoten hem niet geloven?
En Amos, je had het over een offer van 1, dus daarom dat ik over je lever begon.

Overigens: Man drinkt en eet al 70 jaar niets
pi_80847359
En Sinterklaas woont in Spanje.
pi_80847419
quote:
Op donderdag 29 april 2010 16:42 schreef 9x19 het volgende:
En Sinterklaas woont in Spanje.
Dank voor de fantastische inhoudelijke en goed onderbouwde reactie!
pi_80847527
quote:
Op donderdag 29 april 2010 16:41 schreef ToT het volgende:
Hij is geen Boeddhist.

Waar staat trouwens dat zijn dorpsgenoten hem niet geloven?
En Amos, je had het over een offer van 1, dus daarom dat ik over je lever begon.

Overigens: Man drinkt en eet al 70 jaar niets
Ah, het is een fakir en dus inderdaad geen boeddhist. Excuses.

Een offer hoeft niet per se een leven te zijn. In dit geval doelde ik op zijn zogezegde delicate balans.
pi_80847817
Mja ik denk gewoon niet dat het zo werkt: een godin geeft je een geschenk dat je hele leven verandert, en jij laat wetenschappers het helemaal ontleden.
Gewoon een cadeau weggeven vind ik al lullig, maar van een godin?
Sowieso: als het onderzoek zelf dat balans al meteen zou verstoren, krijg je gewoon geen resultaten; dan is het offer gewoon meteen weggegooid.
pi_80847887
quote:
Op donderdag 29 april 2010 16:52 schreef ToT het volgende:
Mja ik denk gewoon niet dat het zo werkt: een godin geeft je een geschenk dat je hele leven verandert, en jij laat wetenschappers het helemaal ontleden.
Gewoon een cadeau weggeven vind ik al lullig, maar van een godin?
Sowieso: als het onderzoek zelf dat balans al meteen zou verstoren, krijg je gewoon geen resultaten; dan is het offer gewoon meteen weggegooid.
Eh, dat is allemaal speculatie nu he.

Het is niet iets weggeven, het is iets doen voor de mensheid en daarbij offer je een gave op.

Hij heeft in 2003 ook al aan een onderzoek meegedaan en nu weer. Er werd/wordt dan ook bloed afgenomen dus invasie van het lichaam heeft dan toch al plaatsgevonden. Ook scans zijn er gemaakt.

Dus nee, dat balans-grapje gaat niet meer op. It's time he plays his hand and shows his cards
pi_80847952
Tja ik weet het niet. Ik neem aan dat hij wel diezelfde onderzoeken als toen zou kunnen toestaan, maar verder dan dat zal het vast niet kunnen.
pi_80848012
quote:
Op donderdag 29 april 2010 16:54 schreef ToT het volgende:
Tja ik weet het niet. Ik neem aan dat hij wel diezelfde onderzoeken als toen zou kunnen toestaan, maar verder dan dat zal het vast niet kunnen.
En hoe weet hij dat dan. Weet je, ToT, het probleem bij dit soort dingen is dat ik er best in wil geloven maar als men niet meewerkt maar enkel onder de aandacht wil komen met hun gave (want wat heb je aan een onderzoek als je enkel mag observeren en niets kan onderzoeken?) dan houdt het ook op natuurlijk.
pi_80848123
Tja kweenie, lama.
pi_80848150
quote:
Op donderdag 29 april 2010 16:58 schreef ToT het volgende:
Tja kweenie, lama.
Wat zou jij doen, als je in zijn schoenen stond?
  donderdag 29 april 2010 @ 16:59:08 #63
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_80848151
Ze zouden het eigenlijk vrij simpel kunnen controleren.
Als zijn hartslag gelijk is aan of lager dan1 slag per 0.000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000001seconde dan kan hij inderdaad genoeg voedingsstoffen halen uit de muggen rond zijn ogen. Is zijn hartslag hoger --> dan sjoemelt hij ergens.
pi_80848329
quote:
Op donderdag 29 april 2010 16:59 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Wat zou jij doen, als je in zijn schoenen stond?
Ik had niet eens aan zo'n onderzoek meegewerkt.
pi_80848349
quote:
Op donderdag 29 april 2010 16:59 schreef TheThirdMark het volgende:
Ze zouden het eigenlijk vrij simpel kunnen controleren.
Als zijn hartslag gelijk is aan of lager dan1 slag per 0.000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000001seconde dan kan hij inderdaad genoeg voedingsstoffen halen uit de muggen rond zijn ogen. Is zijn hartslag hoger --> dan sjoemelt hij ergens.
Het is niet verklaarbaar, DUS is het een hoax, juist.
pi_80848461
quote:
Op donderdag 29 april 2010 17:03 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik had niet eens aan zo'n onderzoek meegewerkt.
Mag ik vragen naar de motivatie?
pi_80848576
quote:
Op donderdag 29 april 2010 17:06 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Mag ik vragen naar de motivatie?
Omdat ik me niet zonodig wil bewijzen tegenover sceptici. Heb je interesse in wat ik te vertellen heb? Mooi!
Denk je dat ik alles uit m'n duim zuig? De groeten!

Okee, het ligt dus wel sterk aan de houding van de wetenschappers. Als iemand via-via gehoord heeft dat ik zoiets kon en hij zou met oprechte interesse op me af stappen en het niet doen om te bewijzen dat ik een fraudeur zou zijn, dan zou ik wel aan zo'n onderzoek meewerken, maar dan wel op mijn voorwaarden; ik wil er niets voor opofferen.
pi_80848603
quote:
Op donderdag 29 april 2010 17:10 schreef ToT het volgende:

[..]

Omdat ik me niet zonodig wil bewijzen tegenover sceptici. Heb je interesse in wat ik te vertellen heb? Mooi!
Denk je dat ik alles uit m'n duim zuig? De groeten!

Okee, het ligt dus wel sterk aan de houding van de wetenschappers. Als iemand via-via gehoord heeft dat ik zoiets kon en hij zou met oprechte interesse op me af stappen en het niet doen om te bewijzen dat ik een fraudeur zou zijn, dan zou ik wel aan zo'n onderzoek meewerken, maar dan wel op mijn voorwaarden; ik wil er niets voor opofferen.
Die wetenschappers zijn met die man bezig voor medische doeleinden, om erachter te komen waarom het lichaam dat zou kunnen overleven. Dus niet om iemand te ontmaskeren.
Het is een team van ongeveer 30 echte artsen. Verschillende takken van sport. Ook dietisten.
pi_80848674
quote:
Op donderdag 29 april 2010 17:11 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Die wetenschappers zijn met die man bezig voor medische doeleinden, om erachter te komen waarom het lichaam dat zou kunnen overleven. Dus niet om iemand te ontmaskeren.
Het is een team van ongeveer 30 echte artsen. Verschillende takken van sport. Ook dietisten.
Dan nog: het is mijn lichaam, dus ik beslis wat er mee gebeurt. Ik ga niets van mijn lichaam opofferen om de overbevolking van de wereld een gigantische oppepper te geven.
pi_80848727

Zou hij ook dialogen aangegaan zijn met die godin, misschien wel over de betreffende overbevolking? Dan moet zo'n godin niet ineens die man zo'n gave meegeven.
pi_80848864
Tja goeie!
Kijk, het kan zijn dat de man met zijn meditaties dus contact heeft gekregen met zo'n hogere entiteit en dat hij een vorm van beloning heeft gekregen of whatever.
Misschien dat hij zijn gave door zou kunnen geven aan anderen door middel van onderwijs. (Soort Reiki cursus). Ik denk echter wel dat je je hele leven daar aan zou moeten wijden en net zoals die man dus veel moet mediteren en weinig moet bewegen, omdat het waarschijnlijk niet heel erg efficiënt is om op die manier jezelf te voeden.
Weinig beween en continu mediteren houdt waarschijnlijk in dat vleselijke verlangens ook op de achtergrond verdwijnen, dus ga je je ook niet meer voortplanten. (Ik denk overigens dat je van jongs af aan al met die technieken bezig moet zijn, omdat volwassenen vaak al een heel andere denkwijze en een andere manier van leven hebben.)
Van jongs af aan mediteren en weinig bewegen enzo, niet voortplanten....ja, misschien is dit JUIST wel de oplossing voor de overbevolking! Ik denk echter niet dat het nut heeft voor bestaande problemen of dat astronauten er wat aanzullen gaan hebben of zo.
pi_80848934
Je hebt dan wel gelijk wat betreft de overbevolking ja
pi_80849046
Wel een gewaagde vorm van meditatie, volgens mij staat Mr. Dood aardig voor op de mensheid
pi_80849266
Best wel ja!
Ja deze vorm van meditatie heeft al aan een aantal mensen het leven gekost, dus geheel zonder risico is het niet. Blijkbaar heeft deze kerel net wél de breakthrough gehad die de anderen niet hebben gehad.
Misschien dat hij al jong was begonnen en de anderen niet?
In de kinderjaren sta je nog onbevooroordeeld tegenover de spirituele wereld. Als je dan al enorm bezig gaat met spirituele zaken, zijn de mogelijkheden eindeloos. Als volwassene moet je proberen om kanalen te gaan benutten die je hele leven al dicht zijn gaan slibben.
(Niet dat ik iedereen aanraad om zijn/haar koter meteen op zweeftevenles te gaan zetten of zo! De westerse wereld is daar absoluut geen geschikte omgeving voor.)
pi_80849762
Spiritualiteit Hoax.
lol?
  donderdag 29 april 2010 @ 17:51:02 #77
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_80849784
quote:
Op donderdag 29 april 2010 17:03 schreef ToT het volgende:

[..]

Het is niet verklaarbaar, DUS is het een hoax, juist.
Dat zijn jouw woorden, niet de mijne. Fijn voor je iig dat je het een hoax vind!
Het klopt dat je met meditatie een hele hoop kan onderdrukken/scherper kan maken. En dat was dus hetgeen ik duidelijk probeer te maken. Als jij een hartslag hebt van 1slag per dag/week dan zul je inderdaad aan weinig tot geen voedsel genoeg hebben (de mug die je uit de lucht vreet zeg maar). Dat het feitelijk onmogelijk is om zo'n hartslag te hebben daargelaten (er gebeuren ten slotte wel meer rare dingen).

70 jaar geen voedsel of water is echter onmogelijk. Het is niet onverklaarbaar, het is gewoon onmogelijk. Als hij zo verheven is dat hij geen voedsel en water nodig heeft dan hoeft hij ook geen adem te halen. Sterker nog, dan heeft hij geen organen nodig. En die heeft die man wel --> goede show.
pi_80849788
quote:
Op donderdag 29 april 2010 17:50 schreef Nass het volgende:
Spiritualiteit Hoax.
En jij zit in TRU omdat.....?
pi_80849820
quote:
Op donderdag 29 april 2010 17:51 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dat zijn jouw woorden, niet de mijne. Fijn voor je iig dat je het een hoax vind!
Het klopt dat je met meditatie een hele hoop kan onderdrukken/scherper kan maken. En dat was dus hetgeen ik duidelijk probeer te maken. Als jij een hartslag hebt van 1slag per dag/week dan zul je inderdaad aan weinig tot geen voedsel genoeg hebben (de mug die je uit de lucht vreet zeg maar). Dat het feitelijk onmogelijk is om zo'n hartslag te hebben daargelaten (er gebeuren ten slotte wel meer rare dingen).

70 jaar geen voedsel of water is echter onmogelijk. Het is niet onverklaarbaar, het is gewoon onmogelijk. Als hij zo verheven is dat hij geen voedsel en water nodig heeft dan hoeft hij ook geen adem te halen. Sterker nog, dan heeft hij geen organen nodig. En die heeft die man wel --> goede show.
Hoe verklaar je dan dat hij gedurende dit onderzoek en het vorige niet heeft gegeten, gedronken, gepiest of gepoept?
pi_80849857
quote:
Op donderdag 29 april 2010 17:52 schreef ToT het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dan dat hij gedurende dit onderzoek en het vorige niet heeft gegeten, gedronken, gepiest of gepoept?
Hij at gewoon zijn poep op en dronk zijn urine
pi_80849913
quote:
Op donderdag 29 april 2010 17:51 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik meestal gewoon op 'Active Topics' klik
lol?
pi_80849936
quote:
Op donderdag 29 april 2010 14:35 schreef _The_General_ het volgende:
Toch 7 dagen zonder vloeistof.......
Het feit dat hij blijkbaar ook geen stofwisselinggehad heeft doet veronderstellen dat ie het sowierso al ietsjes langer zonder vl;oeistof doet.

Raakt je lichaam na 3 of 4 dagen geen vloestoffen niet in een shock?
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  donderdag 29 april 2010 @ 20:56:19 #83
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_80855467
Adoreer dit bericht. Het is niet deze man die uniek is.. het zijn zulke berichten die uitkomen.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  donderdag 29 april 2010 @ 20:57:29 #84
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_80855506
quote:
Op donderdag 29 april 2010 17:51 schreef ToT het volgende:

[..]

Om zich te laten overtuigen natuurlijk...
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  donderdag 29 april 2010 @ 21:00:14 #85
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_80855581
Als ik dit topic lees, of hoe fanatiek sommige mensen kunnen zijn hun leider te geloven denk ik soms, ik had oplichter moeten worden. Ongelofelijk hoe graag mensen belazerd worden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_80855794
Nou die fakir is echt niet mijn leider, maar als er voor de 2e keer een grote groep wetenschappers hem van top tot teen controleren en 24 uur per dag in de gaten houden en hij ZOU een oplichter zijn, dan kan Uri Geller nog wel wat van hem leren!
  donderdag 29 april 2010 @ 21:08:16 #87
45206 Pietverdriet
pi_80855835
quote:
Op donderdag 29 april 2010 21:06 schreef ToT het volgende:
Nou die fakir is echt niet mijn leider, maar als er voor de 2e keer een grote groep wetenschappers hem van top tot teen controleren en 24 uur per dag in de gaten houden en hij ZOU een oplichter zijn, dan kan Uri Geller nog wel wat van hem leren!
En jij gelooft het omdat het in het internet staat?
  donderdag 29 april 2010 @ 21:18:06 #88
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_80856099
quote:
Op donderdag 29 april 2010 21:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En jij gelooft het omdat het in het internet staat?
Maar hoe vaak heb jij al over zoiets als dit gehoord?
  donderdag 29 april 2010 @ 21:19:12 #89
45206 Pietverdriet
pi_80856138
quote:
Op donderdag 29 april 2010 21:18 schreef Ticker het volgende:

[..]

Maar hoe vaak heb jij al over zoiets als dit gehoord?
lulverhalen heb je als zandkorrels in de sahara.
pi_80856217
Tja meerdere bronnen berichten er over: Yahoo, The Telegraph en nog een paar.
  donderdag 29 april 2010 @ 21:22:58 #91
45206 Pietverdriet
pi_80856260
quote:
Op donderdag 29 april 2010 21:21 schreef ToT het volgende:
Tja meerdere bronnen berichten er over: Yahoo, The Telegraph en nog een paar.
en? Nooit opgelet bij biologie?
Hoernalisten iig niet
pi_80856477
quote:
Op donderdag 29 april 2010 21:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

en? Nooit opgelet bij biologie?
Hoernalisten iig niet
Dus alles wat niet bewezen is, is onzin?
Nou, die artsen hebben dus wel bewijzen dat die man sowieso wel bijzonder is, maar ze kunnen nog niet aantonen wat er aan de hand is.
En just because it's on teh Intharwebz doesn't mean is't fake.
  donderdag 29 april 2010 @ 21:35:54 #93
45206 Pietverdriet
pi_80856698
quote:
Op donderdag 29 april 2010 21:29 schreef ToT het volgende:

[..]

Dus alles wat niet bewezen is, is onzin?
Nou, die artsen hebben dus wel bewijzen dat die man sowieso wel bijzonder is, maar ze kunnen nog niet aantonen wat er aan de hand is.
En just because it's on teh Intharwebz doesn't mean is't fake.
Zoals ik al zei, de mensen willen belazerd worden, homeopatie, fakiers, helend tekenen, nieuwe tijdskinderen, religie.
Mensen willen het gewoon geloven, je kan lullen als brug man, ze willen absoluut, moet en zal, geloven in de dromen en de sprookjes.
pi_80856740
Zelfs een heel team aan artsen dat hem 24 uur per dag onder camerabewaking houdt?
  donderdag 29 april 2010 @ 21:42:28 #95
45206 Pietverdriet
pi_80856917
quote:
Op donderdag 29 april 2010 21:37 schreef ToT het volgende:
Zelfs een heel team aan artsen dat hem 24 uur per dag onder camerabewaking houdt?
Zoals ik al zei, jij gelooft dat soort verhalen?
  donderdag 29 april 2010 @ 21:48:40 #96
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_80857103
De beste knaap staat al langer bekend als een "volksbedrieger". Maar goed.. waar sprookjes verteld worden luistert men. Vroeger genoot ik ook van Repelsteeltje e.d. De fantasie gemengd met het verhaal en de magie hield me in volledige spanning. Intellectueel wist ik dat het een sprookje was, een verhaal.. maar toch werd ik emotioneel meegesleept erdoor.. Dat kan.. dat mag

Maar dan te bedenken dat volwassenen zich ook intellectueel laten meeslepen door dit soort wonderdoeners...
Nja, ik vind het tof hoor, maar zou wel wat meer bewijs willen zien. Iemand wat geschriften ofzo?
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  donderdag 29 april 2010 @ 21:58:11 #97
45206 Pietverdriet
pi_80857463
Een oud collega van mij in sales kon je een verhaal vertellen over je project, en je wist dat gelogen was, je wist dat het niet klopte omdat je alle details kende. Maar je wilde hem geloven, je wilde het geloven omdat het zo mooi was.
pi_80860666
Lees gewoon de titel nog eens van dit topic zonder te lachen. Als je dat kan vind ik dat erg knap
  donderdag 29 april 2010 @ 23:27:58 #99
45206 Pietverdriet
pi_80860734
quote:
Op donderdag 29 april 2010 23:26 schreef Flammie het volgende:
Lees gewoon de titel nog eens van dit topic zonder te lachen. Als je dat kan vind ik dat erg knap
Ja maar patrick, er waren toch doktoren die hem 24 uur per dag op de video gevolgt hebben staat op het interweb
pi_80860828
Tja veel nieuws staat op Internet, dus dat geloof je per definitie dus ook nooit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')